EXCLUSIV – HG nr. 228/2013 emisa de Guvernul Ponta probeaza ca inca o institutie, CIAS, din subordinea Ministerului Transporturilor avea obligatia, ca agentie specializata de interventie, sa actioneze in cazul apelurilor de urgenta, in situatia unui accident sau incident aviatic. Prin acest act semnat si de STS, Guvernul a infiintat la CIAS un dispecerat de urgenta permanent pentru apelurile 112 (Document)
Procurorii de la Parchetul Curtii de Apel Alba continua investigarea tragediei aviatice din data de 20 ianuarie 2014, din muntii Apuseni, audiind martori cat si persoane vatamate care au supravietuit tragediei, prin comisii rogatorii, deoarece acestia au alta resedinta decat judetul Alba. Pe de alta parte, Lumeajustitiei.ro are datoria, ca site de specialitate, sa prezinte documente ce nu au fost puse pana acum in atentia opiniei publice si nici nu au fost scoase la lumina de autoritatile care incearca sa se acopere una pe alta, dar pe care procurorii care realizeaza ancheta trebuie sa le ia, obligatoriu, in considerare.
Astfel, exista inca o dovada ca mai exista o institutie care trebuia sa actioneze rapid in caz de accident sau incident aviatic. E vorba de CIAS-Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, care in conformitate cu Hotararea nr.228 din 30 aprilie 2013, are si calitatea de "agentie specializata de interventie". CIAS a fost infiintat in anul 2010, ca institutie publica cu personalitate juridica, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, prin reorganizarea Serviciului Investigatii Transport Aerian.
Semnatarii Hotararii de Guvern din aprilie 2013!
Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, ca agentie, a fost infiintat prin Ordonanta nr.26 din 29/08/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, din subordinea Ministerului Transporturilor. Guvernul Romaniei a adoptat aceasta hotarare in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei si al art.3 litera b din Ordonanta de Urgenta nr.34 din 2008 pe care Lumeajustitiei.ro a publicat-o deja zilele trecute, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.160/2008.
Prin HG 228/30.04.2013, aceasta noua institutie, CIAS, a fost desemnata ca agentie specializata de interventie care are "obligatia sa actioneze in cazul apelurilor de urgenta in situatia unui accident sau incident aviatic civil". Hotararea a fost semnata de premierul Victor Ponta si contrasemnata de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Relu Fenechiu, viceprim-ministrul si ministru al Finantelor, Daniel Chitoiu, ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, ministrul pentru societatea informationala Dan Nica, directorul STS (imputernicit pentru semnatura Ioan Balaure, pentru Marcel Opris si ministrul Sanatatii Eugen Nicolaescu.
Ce-a facut dispeceratul de urgenta infiintat in 2013 la CIAS in cazul tragediei din Apuseni?
Iata ce scrie la articolul 1 din Hotararea nr.228 din 30 aprilie 2013: (1) "Se desemneaza Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) ca agentie specializata de interventie, care are obligatia sa actioneze IN CAZUL APELURILOR DE URGENTA, in situatia unui accident sau incident aviatic. (2) In cadrul CIAS se infiinteaza un dispecerat de urgenta permanent cu atributii de preluare si tratare a apelurilor de urgenta primite prin centrul unic pentru apeluri de urgenta-112, potrivit legislatiei in vigoare".
Intrebarile care se pun sunt urmatoarele: in baza acestor atributii, CIAS ce a facut in toate cele 6 ore care s-au scurs pana ce localnicii au ajuns la locul unde se afla aeronava BN-2, timp in care pilotul Adrian Iovan si tanara studenta la Medicina militara, Aura Ion au decedat la un moment dat? De ce aceasta institutie nu apare in raportul prezentat premierului Ponta cu privire la tragedia din Apuseni?
In tot acest timp, medicul Radu Zamfir, supravietuitor, a stat mai bine de o ora in telefon cu 112! Pe de alta parte, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu (foto), in loc sa se ocupe si de aceasta problema, in seara accidentului avea o treaba cu Facebook-ului, unde spera ca supravieturitorii sa aiba „suficiente resurse”.
Finantarea CIAS
Cat despre C.I.A.S, care are acum specialisti in echipa de investigare a cauzelor incidentului aviatic din Apuseni, trebuie stiut ca este condusa de un consiliu format din 5 persoane, si se finanteaza integral din fonduri proprii, asa dupa cum urmeaza in prevederile art.5 din Hotararea nr.1013 din 6 octombrie 2010, semnata de Guvernul Boc, astfel: din transferul sumei de 0,275 euro/pasager imbarcat pe aeroporturile din Romania din tariful pentru supravegherea mentinerii obiectivelor necesare sigurantei pasagerilor, din surse atrase si donatii.
Anexa la aceasta hotarare sta Regulamentul de organizare si functionare a Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile.
Cititi aici Hotararea nr.228 din 30.04.2013 semnata de Guvernul Ponta
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# gabi dinescu 28 January 2014 15:01 -1
# nelub 28 January 2014 15:53 +1
# george 28 January 2014 15:26 0
# mika 28 January 2014 15:28 +1
# leon 28 January 2014 16:15 +1
# claudia ion 28 January 2014 17:22 +1
# Dr.Vasile Botomei felicita pe Gabi Dinescu! 29 January 2014 05:49 -1
# batausul de femei 29 January 2014 07:32 0