NELEGIUITII DE LA ASPA – Curtea de Apel Bucuresti a suspendat normele de aplicare a Legii prin care s-a dat liber la eutanasierea cainilor fara stapan. Dispozitiile Curtii sunt sfidate. Angajatii ASPA, in frunte cu seful hingherilor Razvan Bancescu, ies in fiecare seara sa vaneze si sa masacreze animale pe strazi, dar si sa agreseze iubitorii de caini care se opun acestor practici barbare (Bataie - Video)
Judecatorul Vasile Bicu de la Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti a hotarat, in data de 20 iunie 2014, suspendarea executarii prevederilor H.G. nr.1059/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a OUG nr.155/2001, cunoscuta si ca "Legea lui Ionut", prin care s-a dispus eutanasierea cainilor fara stapan. Cu toate ca decizia instantei, care poate fi citita integral la finalul articolului, nu este definitiva, Curtea de Apel Bucuresti a specificat in clar ca, pana la pronuntarea instantei de fond, normele metodologice din respectiva Hotararea de Guvern sunt suspendate. Ceea ce inseamna ca orice actiune facuta in sensul capturarii, transportului sau uciderii cainilor fara stapan este in afara legii.
ASPA calca in picioare o hotarare judecatoreasca
Incredibil, dar cei care incalca cu buna stiinta aceste norme, chiar si dupa decizia Curtii de Apel Bucuresti, sunt chiar autoritatile. Mai exact, Asociatia pentru Supravegherea si Protectia Animalelor (ASPA) din Primaria Capitalei, coordonata de Razvan Bancescu (foto) - fost controlor RATB - a continuat actiunile de capturare si apoi masacrare a cainilor fara stapan, iesind in fiecare seara pe strazi, alaturi de Politia Locala. Iubitorii de animale, care sunt la curent cu decizia instantei de suspendare a practicii de eutanasiere a cainilor fara stapan, au luat pozitie fata de actiunile ASPA si au hotarat sa iasa seara de seara pentru a stopa autoritatile sa mai ridice animalele. Mai grav este ca, de la data pronuntarii deciziei CAB, ASPA a inasprit si extins actiunile nu doar impotriva animalelor, ci si a posesorilor de animale.
Seful ASPA, Razvan Bancescu, imparte pumni iubitorilor de animale
Pe reteaua de socializare Facebook a fost creat un grup pentru protejarea cainilor fara stapan in care sunt postate zilnic actiunile ilegale ale ASPA, coordonata de Razvan Bancescu. Cea mai recenta postare il are in prim-plan chiar pe seful ASPA care imparte pumni iubitorilor de animale dupa care este aparat de Politia Locala. Iata ce se precizeaza pe pagina de Facebook "Pe urmele HINGHERILOR": "Razvan Bancescu in cursul noptii de 07.07.2014, a facut un grav accident de circulatie soldat cu 3 victime (inclusiv un copil). Toate victimele au fost ridicate cu targa si duse la spital. Dupa accident, in prezenta martorilor, a batut o femeie care a fost si ea transportata la spital. Politia a refuzat sa ne dea rezultatul etilotestului dar speram sa il aflam in curand".
Intregul incident este filmat de iubitorii de animale, care in fiecare seara merg in spatele dubelor de ecarisaj pentru a-i impiedica pe hingheri sa mai captureze abuziv animalele fara stapan. Trebuie precizat ca in ultima perioada, masinile hingherilor sunt insotite si de patrule ale Politiei Locale, care ori de cate ori are loc o altercatie, intervin in apararea hingherilor. Situatia a degenerat in asa maniera incat reprezentantii ASPA au ajuns sa agreseze fizic chiar si posesorii de animale. In acest sens este inregistrata o plangere penala impotriva reprezentantilor ASPA formulata de catre o femeie care, in timp ce se afla cu cainele la plimbare in jurul blocului in care domiciliaza, a fost agresata fizic de hingheri pentru ca a refuzat sa ii lase pe acestia sa ii ridice cainele, pe care il avea in lesa (foto 2).
Apararea lui Bancescu: "Am reactionat pentru a ma apara"
In urma scandalului iscat in cursul serii de 7 iulie 2014, coordonatorul de proiect al ADSA, Razvan Bancescu, a depus o plangere penala pentru vatamare corporala si pentru distrugerea masinii. Intr-o declaratie acordata mediafax.ro, Razvan Bancescu afirma ca reactiile pe care le-a avut in acest scandal au fost pentru a se apara: "Am plecat cu greu in interventia planificata pentru Sectorul 6, din sediul de pe soseaua Oltenitei din Sectorul 4 al Capitalei. Masinile cu echipele de hingheri au putut pleca numai dupa ce au sosit la fata locului echipele de interventie rapida. Am fost lovit intentionat din spate, in partea stanga. Am sunat la 112, am anuntat incidentul. Este vorba de aceeasi masina care a blocat iesirea masinii personale si sambata, si duminica, la iesirea din sediul de pe Oltenitei. Altercatia a avut loc in timpul cercetarilor pentru accidentul rutier. Eu le-am facut semn celor coborati din masina aflata in spatele masinii mele sa se dea mai in spate, moment in care am fost scuipat si lovit la picior. Am reactionat pentru a ma apara. Am depus plangere la politie pentru vatamare si distrugere, urmand sa aduc atat raportul medico-legal, cat si experiza masinii."
CAB: "S-a apreciat ca se impune suspendarea actului administrativ contestat, daca executarea imediata si integrala a acestuia poate cauza persoanelor, in anumite circumstante, un prejudiciu ireparabil, pe care echitatea il impune sa fie evitat, in masura posibilului"
Decizia CAB de suspendare a executarii prevederilor H.G. nr.1059/2013 in care sunt specificate normele de aplicare a OUG 155/2001 vine ca urmare a actiunii deschise de Fundatia pentru Protectia Animalelor Vier Pfoten Romania impotriva Guvernului in care ONG-ul evidentia ca normele de aplicare cuprind mai multe prevederi care contrazic legea. In sentinta civila nr.1982 din data de 20 iunie 2014 pronuntata de judecatorul Vasile Bicu in dosarul nr. 1622/2/2014 se expun motivele pentru care se impune suspendarea Hotararii Guvernului prin care s-a dispus eutanasierea cainilor fara stapan.
Prezentam in continuare pasaje din sentinta pronuntata de Vasile Bicu de la CAB in data de 20 iunie 2014:
"S-a apreciat ca se impune suspendarea actului administrativ contestat, daca executarea imediata si integrala a acestuia poate cauza persoanelor, in anumite circumstante, un prejudiciu ireparabil, pe care echitatea il impune sa fie evitat, in masura posibilului.
De asemenea, practica instantei supreme este in sensul ca trebuie interpretata notiunea de paguba iminenta ca implicand urgenta pentru a opera suspendarea efectelor actului administrativ, iar urgenta exista cand executarea actului administrativ aduce o atingere grava si imediata unui interes public, situatiei reclamantului sau intereselor pe care acesta intelege sa le apere.
In speta, accentuand natura de act administrativ unilateral cu caracter normativ, producand efecte erga omnes, a HG nr. 1059/2013, am punctat dupa fiecare articol enuntat unele dintre consecintele importante, ireparabile, care s-ar produce in cazul executarii imediate a actului administrativ contestat, precum si perturbarile semnificative ale serviciului de gestionare a cainilor fara stapan si gravele efecte asupra securitatii raporturilor juridice.
Astfel, in masura in care nu s-ar lua masura suspendarii actului normativ contestat, prevederile art. 2 lit. n) din HG nr. 1059/2013 ar dobandi aplicabilitate practica, desi sunt in vadita contradictie cu dispozitiile art. 4 alin.2 din OUG nr. 155/2001. Practic, s-ar ajunge ca serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan sa fíe atribuite si prin delegare si incredintare, nu doar prin concesionare cum prevede OUG nr. 155/2001, si nu doar asociatiilor si fundatiilor, ci si a altor tipuri de persoane juridice.
Este usor de anticipat ce consecinte materiale si juridice absolut semnificative s-ar produce in situatia in care s-ar da eficienta acestor articole evident nelegale, iar ulterior, s-ar constata prin hotarare judecatoreasca irevocabila ca aparenta lor de drept a fost infranta si ca nu pot produce efecte juridice valabile. S-ar ajunge, evident, la situatia in care contractele incheiate cu terte persoane in vederea realizarii serviciului specializat pentru gestionarea cainilor fara stapan ar fi lovite de nulitate, cu consecinte financiare incalculabile asupra patrimoniului autoritatilor publice locale si nu numai.
In al doilea rand, in lipsa masurii suspendarii, s-ar da eficienta dispozitiilor nelegale ale art.3 alin.1, si s-ar ajunge la posibilitatea incheierii de catre serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan a unor protocoale de colaborare cu unitatile administrativ - teritoriale cu care se invecineaza, desi aceasta ipoteza excede cadrului legal stabilit prin art. 1 din OUG nr. 155/2001, Legii nr. 215/2001 si HG 955/2004.
Ulterioara infirmare a caracterului legal al acestei prevederi s-ar reflecta imediat si asupra protocoalelor incheiate in baza acestei dispozitii, cu consecinta evidenta a compromiterii intregii strategii de alocare a resurselor financiare, umane, logistice de catre serviciile specializate care si-au impartit responsabilitatile cu unitati administrativ teritoriale invecinate.
Urmand acelasi rationament, mentinerea in vigoare a HG nr. 1059/2013, si deci inclusiv a art.5 alin. 4, ar permite plasarea adaposturile publice pentru cainii fara stapan si pe raza unitatilor administrativ-teritoriale aflate in vecinatate, desi astfel se incalca litera si spiritul legii prin care s-a prevazut obligatia fiecarei unitati administrative-teritoriale de a infiinta servicii de gestionare si adaposturi publice, de a gestiona aceasta problema local, in raport de nevoile comunitatii respective.
infiintarea adaposturilor publice pe raza altor unitati administrativ - teritoriale invecinate va determina o serie intreaga de consecinte financiare, administrative, juridice, aproape insurmontabile. O asemenea masura ar determina stabilirea unor raporturi juridice complexe, implicand situatia juridica a terenului, edificarea adapostului, sursele de finantare, drepturile de administrare, personalul angajat, dimensionarea adaposturilor (logistic, uman, etc) fata de problematica particulara a cainilor fara stapan din unitatea administrativ teritoriala respectiva, s.a.m.d. Necesitatea preintampinarii luarii unor asemenea masuri reclama interventia urgenta a instantei, in sensul suspendarii aplicarii acestor dispozitii, avand un cert potential de atingere a interesului public si a securitatii raporturilor juridice. (...) Ar fi absolut de neimaginat sa existe motive atat de grave de infrangere a aparentei de drept (si am enumerat doar o parte dintre acestea), cu consecinte majore atat pentru interesul public cat si pentru reclamanta si alte persoane fizice sau juridice ce intra in sfera de reglementare a Hotararii, iar aceasta sa continue sa isi produca efectele, beneficiind de prezumtia de legalitate!
Avand in vedere argumentele expuse in cele ce preced, considera ca sunt indeplinite in mod cumulativ cerintele legale pentru a se dispune suspendarea executarii prevederilor nelegale ale actului administrativ atacat. (...) Prevederile din HG nr. 1059/2013 mentionate, care incalca OUG nr. 155/2001 si legislatia subsecventa, sunt strans legate cu celelalte dispozitii ale HG nr. 1059/2013, astfel incat se impune suspendarea executarii in intregime a HG nr. 1059/2013. (...)
Ulterioara infirmare a caracterului legal al acestei prevederi s-ar reflecta imediat si asupra protocoalelor incheiate in baza acestei dispozitii, cu consecinta evidenta a compromiterii intregii strategii de alocare a resurselor financiare, umane, logistice de catre serviciile specializate care si-au impartit responsabilitatile cu unitati administrativ teritoriale invecinate.
Mentinerea in vigoare a HG nr. 1059/2013, si deci inclusiv a art.5 alin. 4, ar permite plasarea adaposturile publice pentru cainii fara stapan si pe raza unitatilor administrativ-teritoriale aflate in vecinatate, desi astfel se incalca legea prin care s-a prevazut obligatia fiecarei unitati administrative-teritoriale de a infiinta servicii de gestionare si adaposturi publice, de a gestiona aceasta problema local, in raport de nevoile comunitatii respective.
Infiintarea adaposturilor publice pe raza altor unitati administrativ - teritoriale invecinate va determina o serie intreaga de consecinte financiare. O asemenea masura ar determina stabilirea unor raporturi juridice, implicand situatia juridica a terenului, edificarea adapostului, sursele de finantare, drepturile de administrare, personalul angajat, dimensionarea adaposturilor (logistic, uman, etc) fata de problematica particulara a cainilor fara stapan din unitatea administrativ teritoriala respectiva.
Din aceste motive, in baza rt. 14 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, Curtea va admite cererea si va dispune suspendarea executarii H.G. nr.1059/2013 pana la pronuntarea instantei de fond".
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Gogu 8 July 2014 17:18 -14
# ion 8 July 2014 17:23 +17
# vasile 8 July 2014 20:41 -32
# Vlad Ionescu 9 July 2014 21:22 +19
# Alice 25 August 2014 18:37 +1
# Luiza 9 July 2014 05:03 +26
# @ion 9 July 2014 21:58 +13
# sandman 10 July 2014 00:26 +8
# Valentin 8 July 2014 17:58 -45
# Luiza 9 July 2014 05:07 +23
# Ana 12 July 2014 03:56 0
# Maria 8 July 2014 18:11 +20
# Marighioala 8 July 2014 19:06 +17
# obiectiva 8 July 2014 19:10 +10
# Marinica 10 July 2014 16:55 +1
# Marinica 10 July 2014 16:58 +1
# Koko 8 July 2014 18:52 -7
# obiectiva 8 July 2014 19:00 +6
# obiectiva 8 July 2014 19:04 0
# obiectiva 8 July 2014 19:08 0
# Maria 8 July 2014 19:04 +11
# Sanda 8 July 2014 20:29 -11
# ada 9 July 2014 04:39 +13
# Sanda 9 July 2014 06:32 -14
# Mara 9 July 2014 19:28 +15
# liv 7 September 2014 23:18 +3
# Cristina 10 July 2014 17:14 -3
# Cristina 9 July 2014 05:11 +12
# Cristina 9 July 2014 05:15 +11
# Sanda 9 July 2014 06:42 -17
# Mai draga, Sanda 9 July 2014 14:16 +20
# Georgian 9 July 2014 23:31 -7
# Miraj 9 July 2014 15:01 +12
# bebe 9 July 2014 15:28 -8
# Miraj 9 July 2014 15:45 +12
# Koko 9 July 2014 19:33 -5
# caragiale 8 July 2014 19:16 +1
# ADEVARUL 8 July 2014 22:11 +7
# STIATI CA ... 9 July 2014 08:45 +6
# STIATI CA .... 9 July 2014 13:12 +8
# Goguta 9 July 2014 18:33 +11
# Cristi 9 July 2014 20:44 +9
# Vasilica 10 July 2014 16:47 -2
# Yo 9 July 2014 21:32 0
# ILINA 9 July 2014 22:45 +5
# maria 10 July 2014 00:05 +4
# adriana 10 July 2014 09:14 +2
# ADEVARUL 10 July 2014 17:07 +2
# Georgiana 30 July 2014 13:16 +1
# liv 6 August 2014 01:18 +2
# liv 6 August 2014 01:24 0
# liv 6 August 2014 01:31 +1
# liv 6 August 2014 01:40 0
# liv 8 June 2015 23:55 +2
# Fara Maidanezi 4 August 2015 01:43 -2