psdolt
29 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

SELECTIA JUDECATORULUI ROMAN LA CEDO – Ministrul Justitiei Robert Cazanciuc a convocat comisia care va desemna cei trei candidati ai Romaniei pentru functia de judecator la CEDO. Iulia Motoc de la CCR este marea favorita. Cititi conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca toti candidatii care se inscriu in procedura (Document)

Scris de: L.J. | pdf | print

24 May 2013 14:47
Vizualizari: 12456

Guvernul a declansat procedura de desemnare a celor trei candidati in numele Romaniei pentru functia de judecator al Curtii Europene a Drepturilor Omului de la Strasbourg. Ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, a convocat miercuri, 22 mai, 2013 Comisia de selectie a candidatilor in numele Romaniei pentru functia de judecator al CEDO, care a stabilt conditiile ce trebuie indeplinite de candidati, precum si modalitatea de desfasurare a procedurii.


Astfel, potrivit anuntului publicat de Ministerul Justitiei, candidatii trebuie sa aiba mai putin de 70 de ani, sa fie juristi cu o reputatie profesionala recunoscuta, precum si inalta prestanta morala si civica. De asemenea, printre altele, acestia trebuie sa cunoasca activ cel putin una dintre cele doua limbi oficiale ale CEDO si sa posede cunostinte de drept international public si de drept comparat.

La dosarul de candidatura, pe langa CV si nota bibliografica detaliata, trebuie depuse documente privind pregatirea profesionala, dar si o declaratie de confirmare a absentei circumstantelor care sa impiedice exercitarea in mod efectiva a functiei de judecator la CEDO.

Candidatii vor sustine un interviu in fata Comisiei, in care se va urmari stabilirea experientei profesionale, a cunoasterii jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului precum si a aptitudinii de a face fata provocarilor generate de reforma Curtii, de incarcatura rolului acesteia, de relatia sa cu instantele nationale si cu celelalte instante internationale. Conform Ministerului Justitiei, interviul va avea loc in limba romana, dar vor fi adresate minim doua intrebari si maxim cinci intrebari in cele doua limbi oficiale ale Curtii Europene a Drepturilor Omului. Membrii Comisiei vor avea in vedere si necestitatea ca pe lista de propuneri sa figureze candidati de ambele sexe, cu exceptia cazului in care sexul candidatilor de pe lista este cel insuficient reprezentat in cadrul Curtii (sub 40% din judecatori).

Comisia de selectie a candidatilor in numele Romaniei pentru functia de judecator al CEDO este alcatuita din noua membri, printre care ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlatean, si vicepresedintele CSM, judecatorul Adrian Bordea. Iata componenta Comisiei:

1. Robert Marius CAZANCIUC, ministrul justitiei;

2. Titus CORLATEAN, ministrul afacerilor externe;

3. Anastasiu CRISU Avocatul Poporului;

4. Catrinel BRUMAR,agentul guvernamental pentru CEDO;

5. Adrian BORDEA,Vicepresedinte CSM;

6. Cristina TARCEA, Judecator ICCJ (foto);

7. Simina TANASESCU, Prodecan al Facultatii de Drept a Universitatii Bucuresti;

8. Radu CATANA, Prorector al Universitatii Babes Bolyai, Cluj Napoca;

9. Madalina MANOLACHE, director, Directia Afaceri Europene si Drepturile Omului, MJ.

Iulia Motoc a recunoscut ca vrea locul lui Birsan: “Probabil ca CV-ul meu este mai apropiat de cel al unui judecator la CEDO decat de cel al unui judecator al CCR”

Numele cel mai des vehiculat ca posibil inlocuitor al profesorului Corneliu Birsan este cel al judecatoarei Iulia Motoc de la Curtea Constitutionala a Romaniei. De altfel, ea a recunoscut ca ar fi interesata de acest post, explicand ca CV-ul si cariera o recomanda pentru aceasta functie: “Probabil ca este este ceva mai apropiat de cariera pe care am avut-o inainte sa devin judecator al Curtii, pentru ca asa cum stiti am lucarat foarte mult ca expert in domeniul drepturilor omului si am scris foarte mult in domeniul drepturilor omului, ceea ce este necesar pentru a fi judecator la CEDO. Probabil ca CV-ul meu este mai apropiat de cel al unui judecator la CEDO decat de cel al unui judecator al CCR. (…)Cred ca am un parcurs profesional care este mai potrivit probabil pentru acel post decat pentru cel al judecatorului din Curtea Constitutionala a Romaniei. Asta se vede dintr-o lectura elementara a CV-ului meu”.

Iulia Motoc a explicat, de asemenea, ca niciun judecator CEDO nu a fost membru de partid sau a facut parte din vreun Guvern: “Exista si reguli nescrise. Intre judecatorii actuali ai Curtii de la Strasbourg nu exista judecatori care sa fi avut un trecut politic, niciun fel de implicare politica, si nu exista judecatori care sa fi fost in guverne chiar daca au fost independenti. Se considera ca acestia nu prezinta suficiente garantii de independenta si impartialitate.

Mona Pivniceru, Monica Macovei sau chiar Florin Costiniu au fost alte variante vehiculate pentru functia de judecator la CEDO. Totusi, este putin probabil ca vreunul din acestia sa ajunga la Strasbourg. Mona Pivniceru tocmai ce a fost numita la CCR, Florin Costiniu este condamnat la inchisoare cu suspendare in dosarul lui Catalin Voicu, iar Monica Macovei este om politic, fost ministru in Guvernarea PDL, astfel ca, asa cum a explicat Iulia Motoc, incalca regula nescrisa de la CEDO.

* Cititi aici ce conditii trebuie indeplinite pentru a deveni judecator la CEDO

Comentarii

# seraphidis date 24 May 2013 16:01 +11

CEDO este compus exclusif din gunoaie alese de o sub-comisie APCE, condusa de un obscur francmason din Liechenstein. Daca studenta stagiara blonda Julia.L. care o facut ani de zile felatie lordului Mance, fiind secretara CCJE (conseil consultatif des juges européens), devine judecatoare CEDO atunci de ce nu si blonda Iulia M. din România? Nu este singura din fauna depravarii judiciare. Si à propos o cunoscusem personal pe la Paris în \\\'97 si din spunsele colegei pe când era pe la Stinte Politice în Bucuresti se împartea între doi si trei amanti... La CEDO o blonda în plus, reprezinta sindromul libidinal al fetei morgana. Si Jean-Paul Costa a avut tot o blonda studenta stagiara de la Universitatea din Hanovra (40 ani mai tânara, deci mai tânara decât cei 5 copii ai sai) pe care o umezea cu alti doi membrii CEDH, devenita în fine jurist CEDO. Iulia are deci atuuri esentiale pentru CEDO, deci pentru cloaca de dejectii umane de acolo.

# mix date 25 May 2013 10:37 +5

Romania se face constant de ras peste hotare prin oamenii pe care ii deleaga in functii importante. Iulia Motoc s-ar inscrie in nota comuna romaneasca, cu care i-am obisnuit pe occidentali. Insa Comisia de selectie, acea domnisoara, acel avocat al poporului s.a.m.d. sunt de-a dreptul o garantie ca se va face o noua alegere penibila.

# Bibliografie de judecatori - Grandilocventa actului judiciar date 24 May 2013 16:15 -1

Voir le Curriculum vitae de juge de Saint Marino, lors de sa présentation, dans la Commission sur l’élection des juges pour la Cour de l’Assemblée parlementaire au CONSEIL DE L\'EUROPE, ainsi que des autres CV des nouvelles acquisitions pour la Cour. Une blague ridicule comme son parcours académique. La honte qui se relève de la médiocrité, de l\'infamie des gens qui se prétendront des avisés, au domaine des sciences juridiques, possédant une haute tenue intellectuelle. Voir ainsi des juges à l’instance juridique de Strasbourg qu’ils sont des étudiants en thèse, candidats au doctorat, en recherchant des probes proches à développer « in situ » dans leurs travaux scientifiques, puisqu’un doctorat se relève d’être un appui de recherche approfondie, en vu d’obtention du titre académique de docteur en Sciences Juridiques, sur les sujets approchés au milieu du travail de la Cour, parmi des juges de la Cour et des farceurs, des compilateurs et ceux-là avec des bibliographies lacunaires pour d

# Epistoles obscurorum virorum date 24 May 2013 16:28 0

Le solicitasem în scris desigur catre putorile care au fost agente guvernamentale ale M.A.E. în relatia cu CEDO, inclusif la unul fost procuror Horia, tot agent guvernamental pe relatia CURIA sa-mi prezinte si mie teza lor de doctorat si C.V. lor. Pe unii din ei îi urmarisem pe montajele video din mediateca C.O.E. si m-a apucat râsul-plânsul, nu prea îmi dadeam seama ce vor sa spuna aceia în franceza sau engleza în plenul din Sala mare din palatul de sticla. Asta ca sa se stie ce era acel CEDO si ritualurile grotescului si mediocritatii de acolo... ca si de aici de la cretinii si lepadaturile oficializate ale statului român. Cu cine sa defileze statul român? Evident cu Iulia Motoc, chiar daca nu a facut felatie la un lord englez pe care chiar îl interogasemîn ultimile mele mesaje pe el cei de-o sema lui. Tot o Julia recrutata ca studenta stagiara, ramâne de 8 ani la Strasbourg si acolo se încropeste într-o asa-zisa asociatie CCJE, culmea pe probleme de deontologie a robelor

# VIKY date 24 May 2013 16:59 +12

Daca aceasta psihopata ajunge la CEDO, gunoiul de la Cotroceni poate continua linistit arestarile dupa preferinta, ca la CEDO va avea doar el castig de cauza, daca se vor solutiona dosarele lui. Nu pot sa spun decat: RUSINE GUVERNULUI.

# unul din lumea cea mare date 24 May 2013 18:42 +5

pentru viky//sper si doresc sa nu ai dreptate,cu toate ca imi este frica ca ai!!!!!!!! cedo a ajuns un fel de pai pentru inecatul de roman. din nefericire este si asta un fel de cazan romanesc de rahat.domnule birsan ce s/a facut sub auspiciile dvs???? de ce sint cazuri nejudecate de 10 ani si chipurile s/a refacut nr de asteptare? vedeti ce inseamna sa nu isi faca angajatii publici datoria? ce ati semanat ati cules de la minunata justitie cu gura la teava ordinelor gunoiului

# CHISALITA date 24 May 2013 22:25 +4

Chiar trebuie sa ne facem tot timpul de ras ???? Ce sa caute aceasta Doamna acolo??? Sau nu mai avem Guvern Responsabil. Cu atatea personalitati in acest domeniu !!!!! sa nu se mai gaseasca un Nume????

# seraphidis date 25 May 2013 17:10 +1

Lucaides, Bonello, Caflisch, Wildhaber,Mullaroni, Fischbach (affaire Clearstrim), Rozakis (Yukos), Ress,Thomasenn, din cei vechi libidinosi si câte alte aratari fabuloase ale meritocratiei francmasonice pentru care a servit CEDO si adunatura de lichele de acolo cu tarele si perversiunile lor. Din naivitate primul magistrat al Frantei era tentat sa se duca acolo ca sucesor al lui Costa, evident pentru \"la rente viagère\". Am spus ca Iulia M. din România are atuuri esentiale acolo si se asimileaza perfect cu aratarile de acolo. Exista un sindrom libidinal al fetei morgana sau blonda teribila de la drept, de ce sa nu se întregeasca septelul bovin cu alte vite de pripas, macar aceasta nu a avut ocazia sa faca pipa la Strasbourg. Pentru decaderea si mai ridicola al CEDO sunt pro+ Iulia M. În istoria sa recenta doar doi judecatori au parasit din onoare si orgoliu acea cloaca, desi salarile la care au revenit în tara la ei erau de câteva ori mai mici decât la Strasbourg.

# Sophie date 25 May 2013 19:37 +2

nuuuuuuuuuu! cedo se duce de rapa!!  :sigh:

# avocat traditional date 25 May 2013 21:25 -1

In adevar,CEDO nu este/nu mai este ceea ce a fost si ceea ce credem noi ca ar fi.Hotarari abuzive ale autoritatilor romane raman aceleasi iar CEDO da solutii de necrezut.este pe cale de a se tran sforma in ceea ce noi ,aici,in Romania,spunem despre instantele de atac:intreprinderea de respins recursuri.PS.Si atunci cand n u te astepti CEDO da o solutie de condamnare a Statului Roman.E bine si asa,dar cu restul ce facem?

# ARLECHIN date 25 May 2013 21:37 0

Mai Seraphidis,las=o mai incet cu folosofiile pseudointelectuale si scrie pe inte;lesul nostru.Si eu stiu franceza dar pafrca aici,pe net,mai bine e sa folosim romana.te dai intelectual si atotstiutor.in c azul asta di mai niste solutii,ridica niste probleme,afirma niste ipoteze.dar toate pe intelesul tuturor.In caz contrar ,posteaza pe la Sorbona,Consilioul europei,CEDO,etc si lasa-ne pe noi cu simplitatile noastre.

# seraphidis date 25 May 2013 22:15 -1

cred ca nu stiu ca unii sunteti jigodiile lui Bârsan sau ca sub pseudo se ascunde avocatul familiei sale si posteaza aici pe . Ma discreditati sau ce altceva încercati? Nu v-am spus anterior ca daca Bârsan sau \"pupila\" sa ar fi cunoscut în Franta este datorita mie. Si cine este din Romania atât de cunoscut la Sorbonne, C.O.E., C.E.D.O. mai bine decât oricare alt român, decât eu? Faptul ca unii din marii seniori de la Haga sau Louxembourg ma adora este un fapt intelectual plenipotent al recunosaterii mele. Nu fac eu filosofie pe seama \"curvelor\", asta ca sa întelegi în simplitatile voastre în româneste. Nu ma voi împotrivi la candidatura lui Iulia Motoc, cum s-a împotrivit disperata M. Macovei la C. Bârsan. Pentru ca din tot si toate cele rele cel mai rau si cel mai abject va reusi. Daca candida Pivniceru, atunci era o problema si mai grava, pentru ca aceea era agresiva în vulgaritatea sa. Doresc sa distrug CEDO si pentru asta pledez în promovarea jigodilor

# ADEVARUL date 25 May 2013 22:21 +1

-Cu cine avem onoarea? ca multi dintre noi prostii ne agatam de CEDO ca inecatu de pai.Seraphidis,nu-i rezolvi prima data pe afemeiatii si curvele de judecatoare din tara,ne-ai face un mare serviciu.

# seraphidis date 25 May 2013 22:38 0

Am spus de niste nume de la CEDO si din spatele CEDO, acela care prin Wildhaber în noiembrie 2005 la INM la Bucuresti în privat solicita arestarea . Eram prea cunoscut pentru a se întâmpla cu mine ceva. Din plângerile admisibile +92% sunt pe retrocedari:art.322-9. Zilele urmatoare voi scrie despre exequator, un proces derulat la Lisabona pentru personaje de opereta, cetateni a doua tari straine diferite (CH, GB), unul fost rege altul print, se revendicau pe titulaturi, mosteniri si domenii regale din ROa fi retrocedate deCEDO. Iar examenul CEDO era si mai penibil, din înscrisurile lor acei escroci erau numiti dupa grade princiare. Asta sa va spun cine si ce serveste CEDO. Cât despre gunoiele din magistratura, sistemul judiciar s-a încrupit în ticalosia sa, eu însumi sunt o victima abuzata în rebdare si scârba fata de acesta. Din toate categoriile sociale cu studii superiore cine altiidecât magistratii sunt mai abuzivi, perversi, damnati? Cine, profesorii, inginerii, doctorii... De ce?

# ARLECHIN date 25 May 2013 23:15 0

lasa mai Seraphidis,nu te mai chinui ca stim si noi despre procesul dintre regele Mihai printul Paul.De ce erau amintiti la CEDO cu aceste titluri?pentru ca se judecau in aceasta calitate iar dintre judecatori multi provin din tari cu regim monarhic.Si lasa tu caracterizarile magistratilor pentru ca nu esti cel mai calificat in asta.In cazuri particulare ai putea avea dreptate,dar sa nu generalizam.Iti recunosc nemultumirea in privinta cazului tau,s-ar putea (mai mult ca sigur) sa ai dreptate,dar nu toti magistratii sunt asa precum ii descrii tu.

# ARLECHIN date 25 May 2013 22:33 0

mai Seraphidis,nu am vrut sa te jignesc dar nu esti pentru noi.Nu stiu cine esti,desi ne dai amanunte in aceasta privinta.Esti cult,esti destept ,esti in mediu iar chestiile astea nu le contest si ti le recunosc.Pentru ca am dedus ca esti plecat de mult din tara,iti scuz greselile de exprimare.Dar daca gandesti in felul acesta,nici tu nu esti departe de jigodiile pe care le amintesti si pe care le doresti la CEDO pentru scopul tau mizerabil.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.11.2024 – Tulus a trecut in partea cealalta

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva