Un nou val de represiune se dezlantuie
Exista cateva semnale, pe care daca le descifram, fara a fi cititori in stele, putem demonstra ca in Romania celui de-al doilea mandat al lui Klaus Iohannis urmeaza sa se dezlantuie un nou val de represiuni. In esenta, presedintele doreste sa joace in forta si sa aiba Guvernul sau, tinand sub un control strict partidul sau, si in viitorul apropiat Parlamentul sau, bine controlat la randul lui. Pentru a obtine o asemenea autoritate excesiva, el va utiliza cel mai eficient instrument lasat mostenire de statul totalitar. Si perfectionat ulterior de regimurile Iliescu si Basescu. Se va miza din nou pe binomul SRI- DNA.
Razboiul dintre Washington si Teheran, care atrage in conflict importante state ale lumii, genereaza, indiferent de ceea ce se va intampla in plan real, un complex de factori motivationali in ceea ce priveste intarirea institutiilor de forta intr-un stat labil democratic cum este Romania. Iar primul castigator va fi cel mai important serviciu secret al tarii, SRI, al carui buget este in continua crestere si care va primi un spatiu si mai mare de miscare, in conditiile In care controlul institutional asupra sa va slabi.
Observam, din perspectiva de mai sus, care este semnificatia unei stiri aparent banale. Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin vocea presedintelui acestei institutii importante a statului, doamna Corina Corbu, ne informeaza ca ar fi incheiat un control la sange la Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor (CNIC), apartinand SRI. De ce a organizat domnia sa acest control si in baza carei legi, nu ne spune. Nu ne spune nici cum anume a fost organizat acest control si nici in ce directii s-a desfasurat investigatia. In schimb, aflam ca absolut totul este in ordine. Ca factorul uman aproape nu conteaza. Ca totul este automatizat in aceasta tara in materie de interceptari. Si mai ales ca totul este autorizat. Nici o autoritate din Romania, si cu atat mai putin ICCJ, nu ne-a lamurit pana in prezent de ce este necesar ca in Romania sa existe un numar disproportionat de mare de interceptari raportat la populatie. De ce aici se fac mai multe interceptari decat in state aflate in prima linie a razboiului antiterorist si mult mai expuse riscului de spionaj militar, economic si stiintific. De ce au existat actori politici urmariti prin interceptari non-stop pe parcursul a patru-cinci ani de zile, din ordinul cui s-au facut aceste interceptari, cat au costat ele, ce beneficiu au adus si cum a fost posibil, daca tot sistemul este automatizat si perfect pus la punct, ca fragmente din aceste interceptari sa fie livrate opiniei publice de catre adversarii respectivilor oameni politici. Doamna Corbu nu sufla un cuvant despre toate acestea. Este insa interesant de aflat ce anume a determinat-o pe doamna Corbu sa se bage in gura lupului, lupul fiind in acest caz opinia publica, si sa tina cu tot dinadinsul sa ne anunte rituos ca interceptarile efectuate de SRI s-au desfasurat in buna randuiala. Ce a obligat-o sa isi asume aceasta raspundere? Si mai ales cum explica doamna Corbu faptul ca respectivele concluzii ale controlului sunt formulate in limbajul tipic utilizat de serviciile secrete si nicidecum in maniera practicata de magistrati. Acesta este insa doar un detaliu al unei operatiuni venite sa invie mortul, sa-l scoata din groapa si sa il repuna in circulatie.
Mortul, in acest caz, este faimosul binom SRI-DNA. El a fost conceput in baza unor protocoale despre care CCR a constatat ca sunt ilegale. Protocoalele, la randul lor, au avut drept baza, o baza in niciun caz juridica si constitutionala, o decizie CSAT luata sub regimul Traian Basescu. Daca protocoalele sunt ilegale, cum in orice caz sunt protocoalele incheiate intre institutia condusa azi de doamna Corbu, SRI si DNA, atunci inseamna ca cei care le-au semnat s-au plasat in afara legii. Si ar trebui sa raspunda pentru asta. Iar consecintele protocoalelor ar trebui anulate. In primul rand, chiar de catre ICCJ. Si in fine, semnatarii acestor protocole ar trebui sanctionati conform legii. Dar nu vedem nimic din toate acestea. Dimpotriva. Nebunia cea mai mare este ca protocoalele inca sunt in vigoare, ceea ce inseamna ca ICCJ refuza sa respecte constatarile Curtii Constiutionale a Romaniei. Si asta se intampla chiar azi.
Dar bomboana pe coliva este ca unul dintre semnatarii si respectiv autorii protocoalelor incriminate de CCR este in functie si nu oriunde, ci chiar la varful Ministerului Justitiei. Domnul Catalin Predoiu a semnat un protocol ilegal. Cu ani in urma, cand a indeplinit aceeasi functie de ministru al Justitiei in administratia Traian Basescu. Si cand l-a slujit pe acesta indeplinindu-i intocmai si la timp dispozitiile, orchestrand trecerea prin asumarea raspunderii, deci prin ocolirea dezbaterii publice si parlamentare, a celor patru coduri: Civil, de Procedura Civila, Penal si de Procedura Penala. Coduri in cazul carora, numai pana in prezent si numai in baza unor sesizari facute, CCR a descoperit sute de incalcari ale legii fundamentale. Acelasi Catalin Predoiu care, mintind opinia publica referitor la pozitia Asociatiilor de magistrati, a batut ferm din picior, solicitand desfiintarea Sectiei speciale pentru investigarea infractiunilor din magistratura. Acum, tot Catalin Predoiu, caruia Iohannis i-a promis pozitia de prim-ministru, dupa ce o alta panarama, Ludovic Orban va fi mazilit, din pozitia de ministru al Justitiei va schimba intreaga garnitura de conducere de la nivelul Parchetelor, instaland acolo oamenii pe care Klaus Iohannis ii doreste si care, actionand in baza Binomului reinviat, din nou in parteneriat cu SRI si cu Inalta Curte, vor trece la executarea sumara a celor care se impotrivesc deciziilor de la Cotroceni.
Tocmai de aceea, SRI-ul vechi, anterior lui Eduard Hellvig, trebuie sa fie declarat la fel de valid, la fel de bun si la fel de nepatat cum se pretinde a fi actuala institutie. Daca SRI este spalat si iata, acest lucru se intampla chiar cu sprijinul Inaltei Curti, atunci sunt spalate si toate pacatele anterioare ale institutiei, asumate in nume propriu sau in parteneriat cu DNA si cu Inalta Curte.
In zilele urmatoare veti auzi diverse voci mai mult sau mai putin acoperite din presa, din randul analistilor, sociologilor si ale oamenilor politici, care vor sugera ca data fiind situatia internationala exploziva si expunerea Romaniei, se impune intarirea institutiilor de forta ale statului. Si, atentie, nu va fi vorba de spionajul extern. Ci, in primul si in primul rand, de spionajul intern si de Parchet. Si din nou, Romania se va afla in prima linie a statelor care isi supravegheaza la sange proprii cetateni.
Sursa: corectnews.ro
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# nae din dealul feleacului 9 January 2020 17:13 +4
# DODI 9 January 2020 20:17 +8
# Gery 11 January 2020 15:50 +1