ARMATA LUI HELLVIG SI IOHANNIS – Un proiect de lege diletant pune SRI sub controlul direct al presedintelui Iohannis. Niciun lucrator SRI nu va putea fi audiat, perchezitionat si retinut fara informarea prealabila a directorului SRI si fara mandat de la ICCJ. Presedintele Romaniei va putea bloca orice activitate de urmarire penala la un sediu sau obiectiv SRI. Romanii vor fi obligati sa devina colaboratori si turnatori la SRI. Serviciul risca sa devina un comando la cheremul presedintelui
Profitand de multiplele crize abatute asupra Europei si implicit asupra Romaniei, conducerea statului si Serviciul Roman de Informatii vor sa forteze in Parlament un proiect de lege care sa confere SRI puteri discretionare la adapostul unei imunitati aproape absolute. In esenta, se intentioneaza ca niciun lucrator SRI – intelegandu-se aici si acoperitii Serviciului – sa nu poata fi audiat, perchizitionat sau retinut daca directorul SRI, astazi Eduard Hellvig (foto stanga), nu a fost informat in prealabil. Mai mult, niciun act de urmarire penala care vizeaza un lucrator SRI, conducerea SRI sau SRI ca institutie nu se va putea desfasura la un sediu sau obiectiv al Serviciului daca nu isi da acordul presedintele Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), adica presedintele Romaniei, astazi Klaus Iohannis (foto dreapta).
Daca, prin absurd, asemenea trasnai ar ajunge sa fie legiferate, orice persoana de buna-credinta poate realiza ca SRI ar inceta sa mai devina o institutie care sa apere securitatea nationala si, dimpotriva, ar deveni o structura mai diabolica decat fosta Securitate, in conditiile in care presedintele Romaniei poate acoperi eventuale fapte reprobabile ale unui serviciu de informatii (caruia, asa cum veti putea citi mai jos, se intentioneaza a i se da puteri sporite in a monitoriza total populatia si in a face racolari in masa). Este exact ceea ce s-a intamplat in fosta URSS, cand structurile de securitate au avut puteri depline, ajungand sa isi permita sa ridice milioane de oameni cu dubele in miezul noptii, fara ca nimeni sa mai stie de ei, la ordinul “marelui tatuc”. Exact ceea ce s-a intamplat si in Romania in timpul odioasei Securitati. Daca un asemenea proiect ar deveni lege, apreciem ca Romania va ajunge o dictatura militara la ordinul presedintelui in functie, capabila sa comita orice ilegalitati la adapostul lipsei totale de raspundere si control civil.
Orice act de urmarire penala vizand trebuie aprobat de presedintele Romaniei
Conform unui proiect de lege privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, publicat de site-ul G4 Media, niciun lucrator SRI nu va putea fi audiat, perchezitionat sau retinut pentru fapte comise in exercitarea atributiilor de serviciu sau in legatura cu acestea decat de procurori anume desemnati si doar cu informarea prealabila a directorului SRI. Iar de fata va trebui sa fie un reprezentant al Directiei Juridice a SRI, legea nefacand vorbire in schimb despre avocat.
In continuarea acestei prevederi, proiectul de lege statueaza ca orice act de urmarire penala – deci, logic, inclusiv acte de urmarire penala care vizeaza un lucrator SRI, conducerea instiutiei sau institutia in sine – nu va putea fi efectuat la un sediu sau obiectiv SRI fara aprobarea presedintelui CSAT si fara informarea prealabila a directorului SRI, precum si fara sa existe mandate emise de judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Practic, prin aceste propuneri, SRI se va putea oricand sustrage de la orice control al Justitiei, existand riscul ca orice ancheta a unui procuror sa fie sabotata de directorul SRI, oricare ar fi acesta, care il va putea pune in garda pe cel vizat de cercetari, care, sa spunem, urmeaza sa fie audiat de procurori sau perchezitionat.
De asemenea, propunerile legislative adauga in mod grav la Codul penal si la Codul de procedura penala, implicand factorul politic intr-un dosar penal. Ne referim la faptul ca orice act de urmarire penala efectuat la un sediu sau obiectiv SRI trebuie aprobat de presedintele CSAT, adica presedintele tarii. Exista riscul sa se ajunga la situatia in care presedintele tarii, oricare ar fi el, astazi Klaus Iohannis, sa refuze patrunderea intr-un sediu SRI pentru efectuarea unor acte de urmarire penala care sa vizeze un lucrator SRI, conducerea SRI sau SRI ca institutie, si astfel sa blocheze o intreaga ancheta, atat timp cat efectuarea actelor de urmarire penala la sediul sau obiectivul SRI era necesara pentru finalizarea dosarului. Nicio alta institutie din Romania nu beneficiaza de asemenea prevederi, procurorii putand patrunde in orice loc din aceasta tara pentru a efectua perchezitii sau acte de urmarire penala.
Iata ce prevede proiectul de lege privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii:
Art. 39 – (1) Personalul Serviciului:
a) desfasoara activitati ce implica exercitiul autoritatii de stat si are toate drepturile si obligatiile prevazute de lege pentru aceasta;
b) poate fi audiat, perchezitionat sau retinut pentru fapte savarsite in exercitarea atributiilor de serviciu sau in legatura cu acestea numai de procurori anume desemnati, cu informarea prealabila a directorului general al Serviciului si in prezenta unui reprezentant al structurii juridice a Serviciului;
(2) Pentru efectuarea oricaror activitati de urmarire penala, accesul organelor abilitate in sediile si obiectivele Serviciului in care se gestioneaza informatii secret de stat se realizeaza doar cu aprobarea presedintelui CSAT si informarea prealabila a directorului general al Serviciului, in baza unor mandate emise de judecatori din cadrul ICCJ”.
Orice roman va putea fi obligat sa devina colaborator al SRI
O alta prevedere din proiectul de lege publicat de G4 Media de-a dreptul stupefianta se refera la obligativitatea oricarui cetatean sau firme din Romania sa colaboreze cu SRI. Concret, persoanele fizice si juridice vor fi obligate sa acorde sprijin SRI, si apoi sa pastreze secretul. Cu alte cuvinte, se va putea ajunge oricand in situatia in care orice roman sa fie contactat de un ofiter SRI si obligat sa furnizeze informatii despre un coleg, o firma sau orice alta tinta aflata in atentia Serviciului. Adica o racolare fortata. Adica orice roman va deveni colaborator sau turnator la SRI.
Tot la acest capitol gasim o formulare care lasa loc la extrem de multe interpretari si poate transforma oricand SRI in organ de cercetare penala. Astfel, lucratorii SRI vor putea sa utilizeze tehnici “de aplicare a legii”. Ce inseamna aceste tehnici de aplicare a legii nu se precizeaza, insa o tehnica de aplicare a legii poate fi chiar si audierea unei persoane, ori retinerea ei, ceea ce deja transforma SRI in organ de cercetare penala.
Iata prevederile din proiectul de lege:
"Art. 9:
(1) Pentru indeplinirea atributiilor sale, Serviciul coopereaza cu alte autoritati si institutii, potrivit competentelor legale.
(2) Autoritatile si institutiile publice, precum si persoanele fizice si juridice au obligatia sa acorde sprijin, la cerere, Serviciului, in indeplinirea atributiilor sale, potrivit legii.
Art. 32
(1) Personalul Serviciului in exercitarea functiei indeplinite in conditiile legii are dreptul de a utiliza tehnici speciale de investigare specifice activitatii de informatii si contrainformatii ori de aplicare a legii, precum si sa solicite oricarei persoane sprijin pentru realizarea atributiilor si competentelor legale. Persoana solicitata este obligata sa pastreze secretul asupra aspectelor care au facut obiectul cererii”.
SRI devine autoritate nationala in domeniul interceptarilor
Pe de alta parte, in loc sa creeze o autoritate unica de interceptari care sa se afle sub controlul Parlamentului (deci teoretic sub control civil), conform proiectului prezentat de G4 Media, se doreste transformarea SRI in autoritate nationala in domeniul interceptarilor, prin Centrul National pentru Interceptarea Comunicatiilor (CNIC), in prezent o institutie-fantoma, infiintata printr-o hotarare secreta a CSAT. De altfel, amintim ca insasi Curtea Constitutionala a Romaniei, in Decizia nr. 55/2022, a constatat ca CNIC functioneaza fara lege de infiintare (click aici pentru a citi).
Iata prevederile din proiectul de lege:
“Art. 5 – Serviciul este autoritate nationala in urmatoarele domenii:
d) interceptarea comunicatiilor, sens in care realizeaza punerea in aplicare a actelor de autorizare privind restrangerea temporara a exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale ale cetatenilor, emise potrivit legii;
Art 7 h) asigura avizarea si acreditarea operatiunilor de productie, comercializare, import ori export a aparaturii de interceptare si inregistrare a comunicatiilor/ comunicarilor, potrivit competentelor.
Art. 8 c) Centrul National pentru Interceptarea Comunicatiilor – cu rol in obtinerea, prelucrarea si stocarea informatiilor in domeniul securitatii nationale”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# DODI 31 May 2022 17:10 +254
# M 31 May 2022 17:17 +306
# Von Braun 31 May 2022 18:35 +144
# Vlad N L 31 May 2022 19:48 +201
# U.M.RO 31 May 2022 21:11 +103
# Ursu 31 May 2022 21:23 +23
# santinela 1 June 2022 07:14 +53
# rollo tomassi 1 June 2022 09:40 +37
# Ioana M. 1 June 2022 09:43 +14
# # jos FURRER-UL NAZIST !!! 1 June 2022 13:10 +6
# Sorin 2 June 2022 15:56 +2
# Mihai 16 June 2022 14:22 0