EXCLUSIV: NICUSOR DAN, PRINS IN AFACEREA MCDONALD'S – Fostul viceprimar al Capitalei Aurelian Badulescu a depus plangere penala la DNA impotriva edilului Bucurestiului pentru abuz in serviciu si trafic de influenta. Acuzatiile vizeaza modul in care Nicusor Dan a prelungit contractul de asociere cu McDonald's: “La momentul in care faptuitorul Nicusor Dan a semnat actul aditional, McDonald’s Romania inregistra fata de Primaria Municipiului Bucuresti o datorie de peste 2.000.000 euro” (Plangerea)
Primarul general al Capitalei Nicusor Dan (foto dreapta) este acuzat de abuz in serviciu si trafic de influenta. Fostul viceprimar al Capitalei Aurelian Badulescu (foto stanga), in prezent consilier general in cadrul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, a depus la DNA miercuri, 3 februarie 2021, o plangere penala impotriva lui Nicusor Dan in legatura cu afacerea McDonald's. Mai exact, este vorba despre modul in care Nicusor Dan a semnat prelungirea cu 90 de zile a contractului de asociere semnat in 1995 cu McDonald's privind folosirea terenurilor din jurul a doua restaurante fara sa o supuna votului Consiliului General, caz prezentat deja de Lumea Justitiei (click aici pentru a citi).
Conform plangerii penale pe care Lumea Justitiei o publica in exclusivitate, Nicusor Dan a semnat prelungirea contractului cu McDonald's cu incalcarea atributiilor reglementate de Codul administrativ. Aurelian Badulescu arata ca semnarea contractului fara o prealabila consultare si obtinere a votului Consiliului General al Municipiului Bucuresti – organism care este cel care hotaraste in legatura cu administrarea, concesionarea, darea in folosinta gratuita sau inchirierea bunurilor aflate in proprietatea orasului – si asumarea unor obligatii in sarcina Municipiului Bucuresti, privitor la spatii asupra carora numai consiliul poate hotari, toate acestea nu reprezinta decat o subrogare din partea lui Nicusor Dan in drepturile Consiliului General al Municipiului Bucuresti intr-o maniera abuziva, nelegala si discretionara.
Mai mult, la momentul semnarii prelungirii contractului McDonald's inregistra o datorie de 2 milioane euro catre Primaria Capitalei.
Iata fragmente din plangerea penala formulata la DNA impotriva primarului general al Capitalei Nicusor Dan, documentul integral fiind atasat la finalul articolului:
“In fapt, in anul 1995 s-a incheiat un contract de asociere intre Consiliul Local al Municipiului Bucuresti (actualul Consiliu General al Municipiului Bucuresti) si McDonald’s Romania (actual Premier Restaurants Romania SRL), respectiv contractul nr. 1941/C/25.09.1995.
Contractul avea ca obiect asocierea in vederea realizarii si exploatarii in comun a unor unitati pentru servirea din masina (drive-through), Consiliul Local al Municipiului Bucuresti punand la dispozitie terenurile descrise in anexa A impreuna cu servitutile care le apartin, iar McDonald’s Romania se angaja sa construiasca si sa exploateze in baza prevederilor respectivului contract si a documentatiilor de urbanism aprobate conform legii, restaurante McDonald’s pentru servirea din masina impreuna cu utilitatile publice mentionate in PUD.
Durata asocierii pentru fiecare din terenurile asocierii a fost de 25 de ani.
La sedinta din data de 08.12.2020, a fost adoptata Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr.397/08.12.2020 prin care se 'ia act' de incheierea actului aditional nr.2 la contractul de asociere nr. 1941/C/25.09.1995 intre Municipiul Bucuresti si McDonald’s Romania (actual Premier Restaurants Romania SRL).
Conform procesului verbal de sedinta, hotararea a fost adoptata cu 28 de voturi pentru, 1 vot impotriva si 14 abtineri.
Procedura prin care a fost adoptata hotararea este una nelegala, reprezentand o tentativa de acoperire a unui act semnat de catre primar cu depasirea atributiilor acestuia reglementate de Codul administrativ.
Dispozitiile Codului Administrativ cuprinse in art. 129 alin. (6) lit. b) sunt foarte clare, statuand ca atributiile in privinta gestionarii spatiilor ce fac obiectul contractului despre care se face vorbire in interiorul hotararii sunt in sarcina exclusiva a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care hotaraste vanzarea, darea in administrare, concesionarea, darea in folosinta gratuita sau inchirierea bunurilor proprietate privata a comunei, orasului sau municipiului, dupa caz, in conditiile legii.
Prin aceea ca a semnat contractul fara o prealabila consultare si obtinerea votului Consiliului General al Municipiului Bucuresti, organism care, conform dispozitiilor aratate, era cel care hotaraste in legatura cu administrarea, concesionarea, darea in folosinta gratuita sau inchirierea bunurilor-proprietate a orasului, asumand obligatii in sarcina Municipiului Bucuresti, privitor la spatii asupra carora numai consiliul poate hotari, nu reprezinta decat o subrogare din partea acestuia in drepturile Consiliului General al Municipiului Bucuresti intr-o maniera abuziva, nelegala si evident discretionara.
In contextul dat, demersul juridic efectuat de catre primar, si certificat de o parte dintre consilierii generali, evidentiaza intentia vadita a acestuia de a isi exercita in mod abuziv prerogativele legale, de vreme ce exercita atributii date prin lege unei altei institutii, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, considerand ca prin aducerea la cunostinta consiliului a demersului juridic initiat, acesta capata valente legale.
(…)
Practic, Consiliul General al Municipiului Bucuresti este lipsit de atributiile conferite acestuia de lege printr-o actiune discretionara si nelegala a primarului, care, recunoscand aceasta si avand sustinerea unei majoritati in CGMB, a incercat sa pastreze aparenta transparentei si legalitatii demersului efectuat.
(...)
Actul aditional incheiat de catre primar fara o prealabila dezbatere a acestuia si, implicit, fara o Hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti este lovit de nulitate absoluta.
Faptul de a-l include pe ordinea de zi pentru ca membrii Consiliului General sa poata 'lua act' de semnarea acestuia nu poate fi valorificat drept o ratificare a acestuia, indiferent de conditiile in care actul a fost semnat. Legea statueaza foarte clar printr-o norma imperativa, trasand foarte clar atributiile in ceea ce priveste gestionarea bunurilor municipiului in dreptul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, for colegial care reprezinta legislativul local si care hotaraste in urma dezbaterii proiectelor de hotarare atat sub aspectul legalitatii cat si sub aspectul oportunitatii.
A lipsi Consiliul General de indeplinirea atributiilor sale prin prezentarea ca un lucru dat a semnarii unui act cu incalcarea atributiilor primarului, respectiv cu erijarea acestuia in drepturile conferite de lege Consiliului General al Municipiului Bucuresti reprezinta o grava incalcare a legii.
(...)
In al doilea rand, prin aceea ca s-a erijat in drepturi Consiliului General al Municipiului Bucuresti domnul Nicusor Dan a confiscat Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ca institutie cu personalitate juridica proprie, autoritatea de care aceasta se bucura in temeiul legii cu privire la gestionarea bunurilor proprietatea municipiului.
In al treilea rand prejudiciati sunt cetatenii municipiului Bucuresti deoarece aceasta prelungire nelegala a contractului se face tinandu-se cont de o serie de clauze contractuale existente la momentul semnarii acestuia in anul 1995, care prevad obligatii in sarcina ambelor parti. Apreciem ca in raport de valoarea actuala a bunurilor ce fac obiectul acestui act aditional, cuantumul initial al obligatiei asumate de catre McDonald’s Romania (actual Premier Restaurants Romania SRL) este de o valoare vadit disproportionata, fiind necesara o renegociere a termenilor contractuali care sa restabileasca echilibrul dintre prestatiile la care s-au obligat partile contractante.
Mai mult decat atat, in conturarea infractiunilor pentru care am inteles sa formulam prezenta plangere penala va solicitam sa aveti in vedere si faptul ca la momentul in care faptuitorul Nicusor Dan a semnat actul aditional, McDonald’s Romania (actual Premier Restaurants Romania SRL) inregistra fata de Primaria Municipiului Bucuresti o datorie de peste 2.000.000 euro.
Prin urmare, este evidenta existenta unor suspiciuni indreptatite in legatura cu primirea unor folose necuvenite pentru semnarea acestui act aditional ilegal, atat timp cat actul aditional a fost semnat de faptuitorul Nicusor Dan fara a avea calitate, iar la momentul incheierii actului aditional McDonald’s Romania (actual Premier Restaurants Romania SRL) inregistra fata de Primaria Municipiului Bucuresti o datorie de peste 2.000.000 EURO.
(...)
Actiunea de a determina membri ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa gireze prin vot, in tentativa de ratificare a unui act incheiat in mod nelegal, un act semnat de primar cu depasirea atributiilor, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de trafic de influenta.
Avand in vedere cele mai sus mentionate, va solicit efectuarea de cercetari legate de faptele penale mai sus sesizate si tragerea la raspundere penala a persoanelor care se fac vinovate de savarsirea acestor infractiuni”.
Prezentam integral plangerea penala depusa de fostul viceprimar al Capitalei Aurelian Badulescu impotriva primarului general Nicusor Dan:
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Raz 4 February 2021 12:28 +1
# Gilu 4 February 2021 20:31 +3