15 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ALTE DEZLEGARI PE SALARIZARE – Inalta Curte a fost sesizata in 35 de dosare in legatura cu OUG 64/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor privind prestatii de asigurari sociale. Cele mai noi cereri de dezlegare a unor chestiuni de drept au venit de la Curtea de Apel Timisoara, Tribunalul Bucuresti si Tribunalul Giurgiu (Incheierile)

Scris de: George TARATA | pdf | print

4 September 2024 15:38
Vizualizari: 4819

Au fost inregistrate la Inalta Curte de Casatie si Justitie noi sesizari pentru dezlegarea unor chestiuni de drept in ceea ce priveste Ordonanta de Urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor privind prestatii de asigurari sociale. Mai exact, ordonanta care obliga toate instantele din Romania care au pe rol procese privind drepturile salariale (ale tuturor categoriilor de bugetari, nu doar ale magistratilor) sa suspende judecarea acelor spete in cazul in care fie si numai o instanta sesizeaza Inalta Curte pentru pronuntarea unei HP (pana la aparitia OUG 62/2024, legislatia impunea suspendarea doar a proceselor in cadrul carora au fost formulate cereri de dezlegari de drept). In momentul de fata, potrivit informatiilor oferite de ICCJ, exista 35 de asemenea cereri.


 

Ultimele cinci sesizari pentru dezlegarea unor chestiuni de drept in legatura cu OUG 62/2024 au venit din partea Curtii de Apel Timisoara, Tribunalului Bucuresti si Tribunalului Giurgiu, fiind inrergistrate la instanta condusa de Corina Corbu (foto) in 26 august 2024 si 2 septembrie 2024.


Astfel, cele trei instante solicita dezlegarea urmatoarelor chestiuni de drept:


Curtea de Apel Timisoara


Daca dispozitiile art. 9 alin.1 lit. h-j din Hotararea de Guvern nr.1198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul national, ale personalului din institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala, coroborate cu cele ale art. 9 alin.3 din HG nr.1198/2022, precum si cu Ordinul nr.1818/2022, sunt aplicabile/vizeaza si personalul civil din cadrul MAI, respectiv daca personalul civil care isi desfasoara activitatea in cadrul MAI in baza unui contract individual de munca, avand domiciliul in alta localitate la momentul angajarii, se incadreaza in notiunea de personal ,,numit in prima functie/transferat/chemat/rechemat in activitate intr-o alta localitate decat cea de domiciliu ori de resedinta,, ,, mutat in interes de serviciu,, sau respectivele dispozitii vizeaza doar personalul militar si politistii, iar in privinta personalului civil (contractual) din cadrul MAI sunt incidente disp. art. 6 ind. 2 din H.G. 1198/2022, respectiv dispozitiile art. 9 alin.1 lit. h-j din Hotararea de Guvern nr.1198/2022 din 29 septembrie 2022 sunt aplicabile in privinta acestora exclusiv prin raportare la art. 6 ind. 2” (click aici pentru a citi Incheierea Curtii de Apel Timisoara)


Tribunalul Bucuresti


Daca, majorarea de pana la 50%, calculata la solda de functie/salariul de functie/salariul de baza al personalului militar, politistilor, politistilor de penitenciare si personalului civil care executa lucrari de exceptie sau misiuni speciale, prevazuta de art. 15 alin 1 din Anexa VI la Legea-cadru 153/2017 este inclusa in categoria elementelor sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, astfel incat, in temeiul art. 34 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, art. I alin. (3) din O.U.G. nr. 226/2020, art. I alin. (5) din OUG nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea ii completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare denumita in continuare O.U.G. nr. 130/2021, art. I alin. (5) din OUG nr. 168/2022, incepand cu 1 ianuarie 2019, cuantumul acesteia sa fie supus plafonarii la nivelul acordat pentru luna decembrie 2018, in masura in care personalul ocupa aceeasi functie si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii” (click aici pentru a citi Incheierea Tribunalului Bucuresti)


Tribunalul Giurgiu


Daca, in interpretarea dispozitiilor HG nr. 65/2003 si ale Ordinului M.A.I. nr. 136/2017, acordarea contravalorii financiare a normei de hrana 12B are aplicabilitate generala sau doar cu titlu de exceptie, in unitatile unde nu exista posibilitati de distribuire in natura, iar pentru personalul care isi desfasoara activitatea in ture, alocarea la suplimentul 12B se realizeaza doar pentru perioada in care isi desfasoara efectiv activitatea?” (click aici pentru a citi Incheierea Tribunalului Giurgiu)


Daca stabilirea indemnizatiei de concediu de odihna prevazuta de art. 7 alin. (1) din HG nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare se realizeaza prin includerea in media zilnica a drepturilor cu caracter permanent a indemnizatiei de hrana, prevazuta de art. 18 din Legea nr. 153/2017, privind salarizarea personalului platit din fonduri publice” (click aici pentru a citi Incheierea Tribunalului Giurgiu)


1.Daca, in interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 18 alin. (1) din Hotararea nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, categoriile de personal care beneficiaza de sporul pentru conditii de munca grele, vatamatoare sau periculoase, stabilit de art. 4 alin. (1) din Capitolul VIII – Anexa VI la Legea cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, respectiv de art. 4 alin. (1) din Capitolul VIII – Anexa V la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, sunt indreptatite a beneficia, implicit, si de acordarea concediului de odihna suplimentar, pe baza acelorasi determinari?” (click aici pentru a citi Incheierea Tribunalului Giurgiu)


Celelalte sesizari ajunse la Inalta Curte pot fi citite aici, aici si aici

Comentarii

# Indignat date 5 September 2024 10:06 0

Luju ar tre sa realizeze faptul ca ciorba reincalzita nu mai este buna. Sunt subiecte de actualitate, care se muleaza perfect pe obiectul muncii, sa spun asa. Avem noua lege a pensiilor-stiu, reglementeaza pensiile contribuabililor, nu pe ale specialilor, dar ridica tot probleme de drept-,avem contractul intre scoala si parinte, refuzul semnarii acestuia determinand sanctionarea parintelui- din cate stiam, contractul devine lege intre parti, semnarea acestuia facandu-se pe baza consimtamantului neviciat, voluntar samd. Avem recenta decizie de a dona un sistem militar, foarte costisitor, platit din banii nostri pt a ne putea apara, indiferent de originea agresorului, care intra in contradictie cu legea penala care sanctioneaza tradarea in toate formele ei. Numarul de caractere permis imi limiteaza dreptul de a exprima o opinie, libera exprimare! Glumesc, desigur.

# Pt Indignat date 5 September 2024 14:13 0

De acord ca exista probleme grave. Nu e o ciorba reîncălzita, doar ca Guvernul a decis ca nu ii plac soluțiile judecătorilor și ca mai bine le judeca ICCJ cărora le da indicatii și la TV cum trebuie soluționate. Aici e interesul mare al subiectului, nu neapărat drepturile salariale. Maine Guvernul va decide cine și cum judeca și alte spete: educație, fiscalitate, achiziții publice. Și Guvernul a aratat ca se așteaptă la o soluție favorabila statului și ca ICCJ " nu isi permite". Luju scrie despre justiție, e presa specializata pe acest domeniu.

# Indignat date 6 September 2024 05:03 0

Stiu, urmaresc acest ste de multi ani. Dar devine desuet si neinteresant subiectul daca apare on articol de fiecare data cand o instanta mai sesizeaza iccj-ul. Si, daca nu ma insel este instanta care impune o practica unitara pentru spetele identice aflate pe rolul diferitelor instante si primesc decizii diferite, contradictorii. Ca statul-si numai, inclusiv serviciile-isi permite sa intervina in justitie este, cu adevarat, o problema foarte grava dar trebuie sa ne intrebam cum s-a ajuns in aceasta situatie! Va spun eu cum, pas cu pas. A cui este vina? A statului? Nicidecum, el incearca! Daca merge, merge, daca nu, mai incearca, as fi tentat sa spun ca nu-l costa nimic, dar as fi in eroare. Il costa foarte mult, financiar vorbind si ma refer la cumpararea castei magistratilor prin avantajele pecuniare si nu numai, acordate de-a lungul timpului. A cumparat practic inactiunea corpului magistratilor, care riposteaza doar cand sunt direct afectati.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 13.12.2024 – Surpriza judecatorului ICCJ Andrei Claudiu Rus

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva