psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Avocatura tradata din interior

Scris de: Razvan SAVALIUC | pdf | print

25 February 2014 15:07
Vizualizari: 15927

A spune in ziua de azi ca esti avocat nu mai este demult un titlu de glorie. Dimpotriva, sunt destui care te catalogheaza din start drept un „combinator” de dosare, al carui Dumnezeu e unul singur: banul. A te prezenta ca avocat pe la vreo audiere la parchet sau la instanta, nu mai reprezinta o misiune nobila in scopul aflarii adevarului, ci dimpotriva, de cele mai multe ori esti supus umilintelor din partea unor magistrati care considera ca nu ai alt rol decat sa-i incurci si enervezi si nu te agreeaza pentru ca uneori ai mai multi bani decat ei.


A fi avocat in cadrul baroului pe al carui tablou esti inscris nu-ti asigura nicio protectie sau favoare, nici macar garantia respectarii drepturilor tale profesionale, dimpotriva, trebuie sa platesti taxe peste taxe, chiar daca nu ai uneori venituri, pentru ca altfel poti fi suspendat din profesie sau sanctionat. Mai nou, nici reclama nu mai poti sa-ti faci ca ii deranjezi pe „batranii” care au confiscat profesia in scopuri personale si care nu au alta preocupare decat sa-ti faca viata cat mai grea, ca sa le fie lor cat mai bine.

Aceasta este starea generala a avocatului roman, discriminat in parchete si instante, vazut rau in societate si strans cu usa in cadrul structurilor profesionale de breasla.

Ca vechi observator al acestei bresle, in care am numerosi prieteni ale caror probleme le cunosc de peste 20 de ani incoace, pot spune ca vinovati de aceasta stare sunt organele de conducere ale profesiei, in special cei cocotati de zeci de ani in fruntea UNBR, care nu au bunul simt sa se retraga din fruntea acestei profesii careia nu-i mai fac demult cinste.

Acesti domni, unii trecuti de 60 de ani - care au profitat de nestiinta altora pentru a se mentine in functii, organizand Congrese abil aranjate la vot ca pe vremea congreselor comuniste unde au deprins experienta manevrelor de culise, care au profitat de naivitatea tinerilor intrati in profesie, care vor sa invete si sa-si faca o cariera, nu sa controleze - nu vor sa inteleaga ca vremea lor a apus demult. Din cauza lor, avocatura a ramas cea mai nereformata componenta a sistemului juridiar, de fapt se poate afirma ca se afla in afara sistemului judiciar, pentru ca la 24 de ani de la Revolutie avocatul nu a ajuns egalul procurorului, ci o anexa a actului de justitie, care trebuie bifata doar pentru aparenta respectarii dreptului la aparare.

Acesti vechi ai profesiei au mai avut o tara: ani in sir au pastorit intrarea in avocatura preponderent prin examene aranjate, pana cand numarul avocatilor a devenit uimitor de mare, perfect de transformat intr-o masa buna de cotizat la bugetele barourilor. Daca in Romania avem azi barouri paralele, acestea au aparut ca efect al modului in care vechii avocaturii au dirijat destinele acestei bresle.

In ziua de azi, in niciun parchet sau instanta, indiferent de probe si de adevarul juridic din dosare, rolul avocatului a devenit unul figurativ, neexistand niciun avocat care sa poata face o predictibilitate a verdictului care se va da intr-o cauza. Vechii maestrii ai barei, care candva impresionau cu pledoariile lor, pot fi striviti oricand ridica vocea mai tare, de judecatori sau procurori care ii pot reduce la tacere sau amenda daca cumva ii deranjeaza.

Avocatul a fost intratat redus ca importanta, incat a devenit o cantitate neglijabila, care mai are un singur rol, sa faca act de prezenta.

S-a ajuns aici pentru ca avocatul nu a fost aparat. Avocatul a fost executat chiar din interiorul profesiei sale, de catre organele de conducere din UNBR din ultimii 20 de ani, care niciodata nu au dorit sa ia pozitie publica, ferma, atunci cand avocatii au fost discriminati. Atunci cand anumiti procurori si judecatori s-au jucat cu vietile oamenilor si au dat solutii nu dupa probe, ci dupa propriile considerente.

Daca Justitia romana este azi o „loterie nationala”, in care din pacate domina practica neunitara aceasta se datoreaza in primul rand organelor de conducere profesionale ale avocatilor, care au permis ca acest lucru sa se intample.

Lipsa luarilor de pozitii publice ale barourilor si UNBR in fata problemelor reale ale avocatilor (practica neunitara, arbitrariul unor magistrati si inegalitatea de arme dintre aparare si acuzare) ascund de multe ori culoarele din Justitie unor avocati cu vechime care asa inteleg sa-si faca avantaje in profesie, dar si teama acestora ca o profesie predictibila cu o concurenta reala, le-ar reduce simtitor piata.

Intrarea recenta in vigoare a noilor Coduri a dat masura preocuparii organelor de conducere ale avocaturii fata de bunul mers al profesiei. In loc sa reclame sincopele care au aparut si vor aparea cu noile coduri, si sa se implice pentru prevenirea si remedierea lor, la varful UNBR s-au pritocit de la finele anului trecut incoace fel de fel de proiecte de modificare a Legii 51/1995, care sa-i transforme pe avocati in dependenti de conducatorii profesiei. Si paharul s-a umplut!

Azi, majoritatea avocatilor se afla in prag de revolta. Ei nu se simt aparati de breasla, ci doar exploatati la capitoul taxe si dari!

Nemultumirea a ajuns atat de mare, incat solutia se intrevede cu usurinta pentru un ochi experimentat: daca va aparea un grup de tineri, cu dorinta de reformare a avocaturii, capabil sa dea un mesaj public in acest sens, la primele alegeri conducerea actuala a UNBR va fi spulberata la vot! Momentul e aproape!

P.S. - Indolenta organelor de conducere din UNBR este atat de mare, incat niciodata nu s-a cerut desemnarea unui reprezentant al avocatilor in CSM, ca membru de drept, pentru garantarea independentei Justitiei. Asa cum exista in alte state europene... De parca Justitia s-ar putea face fara avocati!

Comentarii

# hai sictir date 25 February 2014 17:07 -79

Dar vai nu se trateaza in articol principala problema a avocatilor: PREGATIREA JURIDICA. Hai sa vedem adevarul. Cei mai buni absolventi ai facultatilor de drept se duc la INM pentru a deveni judecatori sau procurori iar in avocatura se duc loazele care nu sunt in stare sa invete pt. a lua singurul examen dur din profesie (cel al admiterii la INM). 

# Fiat justitia date 25 February 2014 18:23 +39

Si pe langa cele deja expuse, se mai pot adauga nemultumiri fara numar, precum ... - lipsa sprijinului de orice fel din partea UNBR - sute de mii de conditii financiare pentru obtinerea unei adeverinte si/sau a unor drepturi legale (concediu medical, de ex.) - tratament batjocoritor in instante, parchete sau penitenciare - lipsa cursurilor sau seminariilor de pregatire gratuita (precum se face in politie, inm, SNG, etc...) - taxe pentru eliberarea de carduri (desi este obligatia contractuala a UNBR sa le asigure pentru toti) - interzicerea publicitatii maselor, desi cei \"tari\" si-o fac fara restrictie, in continuare - onorarii josnice pentru serviciile din oficiu - taxe de 1% pentru administrarea listei cu onorariile din serviciile din oficiu (!!!) - plata cu secole intarziere a acestor avocati, fara penalitati, fara indexari, fara rusine - protocoale de colaborare intre instante si barouri care nu fac 2 bani, ca nu le respecta nimeni (!!) - nu mai am spatiu...

# Fiat justitia date 25 February 2014 18:24 +15

Si pe langa cele deja expuse, se mai pot adauga nemultumiri fara numar, precum ... - lipsa sprijinului de orice fel din partea UNBR - sute de mii de conditii financiare pentru obtinerea unei adeverinte si/sau a unor drepturi legale (concediu medical, de ex.) - tratament batjocoritor in instante, parchete sau penitenciare - lipsa cursurilor sau seminariilor de pregatire gratuita (precum se face in politie, inm, SNG, etc...) - taxe pentru eliberarea de carduri (desi este obligatia contractuala a UNBR sa le asigure pentru toti) - interzicerea publicitatii maselor, desi cei \"tari\" si-o fac fara restrictie, in continuare - onorarii josnice pentru serviciile din oficiu - taxe de 1% pentru administrarea listei cu onorariile din serviciile din oficiu (!!!) - plata cu secole intarziere a acestor avocati, fara penalitati, fara indexari, fara rusine - protocoale de colaborare intre instante si barouri care nu fac 2 bani, ca nu le respecta nimeni (!!) - nu mai am spatiu...

# Catalin date 25 February 2014 21:53 +62

\"hai sictir\", ori esti cam prost, ori esti una dintre slugile care au trecut prin INM-ul pe care il lauzi atat. Sunt putini cei care reusesc sa reziste procesului de spalare a creierului de la INM si devin adevarati magistrati: integri, cu capul pe umeri. Din pacate, mult prea multi raman niste slugi ale sistemului, dand solutiile pe care trebuie sa le dea, nu pe cele la care ar trebui sa ii conduca probele. Si tot din pacate, sunt si multi fosti avocati, actuali judecatori sau procurori, care nu faceau doua parale inainte si care, dupa ce au devenit magistrati, nu fac altceva decat sa-si verse frustrarile pe cei care incearca sa practice profesia in care ei nu au reusit sa aiba succes.

# ADEVARUL date 26 February 2014 00:42 -1

MIRCEA-HAI SICTIR-TU ESTI UN BASIST PROST,INCAPABIL SA INTELEGI CA MAFIA VOASTRA NU ESTE SOLUTIA FUNCTIONARII ROMANIEI,CI OTRAVA CARE OMOARA ROMANIA,LENT DAR SIGUR.SA FII BASIST A DEVENIT SINONIM CUA PUNE INTERESUL PROPRIU,DE GRUP,INAINTEA INTERESULUI NATIONAL...DESIGUR TU NU AI IDEE CE INSEAMNA INTERES NATIONAL,DEOARECE TI-AI VANDUT NU DOAR TARA CI SI PE MAICA-TA,PE FRATELE TAU TRAIAN,PE SORA-TA S.A.M.D.ESCROCII CARE SUNTETI VOI BASISTII MA PLICTISITI,NU AVETI IMAGINATIE,SUNTETI VULGARI SI COMPORTAMENTUL VOSTRU DE PARVENITI CARE SE ADAPTEAZA CALCAND PESTE CADAVRE  ESTE CAT SE POATE DE INUMAN.VOI SUNTETI UTILI DOAR PT CA IN   LACOMIA VOASTRA CREATI TERENUL PROPICE UNOR OAMENI DE STAT ADEVARATI,CARE SA VA TRIMITA UNDE VA ESTE LOCUL...IN IAD SA ARDETI CU DRACII.NULITATI PRECUM CSM-ISTII SI CEILALTI HANDICAPATI DIN POLITICA ROMANEASCA,CARE SE VAND PE MANCARE SI PE CE MAI POT FURA-SUNT STRAINI. :-)

# Eu date 26 February 2014 09:05 +6

fratioare esti TAMPIT; procurorii si judecatorii vin sa se faca avocati; Avocatii care trec in magistratura CREDE_MA ca nu sunt deloc slabi pregatiti; ori sunt inadaptati profesiei de avocat prin lipsa oratoriei ori sunt spagari si vor la Minister

# Shpagasin justitiar date 27 February 2014 19:02 +7

D-na/d-le magistrat Hai Sictir (alt nume nu am gasit in mesaj) Multumesc pentru ca m-ai luminat! E clar! Inteligenta superioara si vasta cultura juridica a absolventilor INM sunt principalele cauze ale sufocarii instantelor superioare cu cauze ce au ca obiect exercitarea cailor de atac! Mai mult, ingrijorator de multi - si daca am judeca obiectiv - nu in deajuns de multi magistrati au ales sa isi puna la dispozitia justitiabililor aflati in detentie, cunostintele lor juridice, impartind cu acestia, spatiul si meniul pus la dispozitie gratuit de Administratia Nationala a Penitenciarelor...

# Bogdan Tudor date 26 March 2014 22:43 +2

deci uite cu sta treaba cu pregatirea profesionala !! la INM si la magistratura s-au dus toate rateurile de avocati care au esuat in avocatura in primii ani ! Neavand clienti au stat acasa si au invatat pentru testare si multi au luat ! dupa care au devenit judecatori dar nu au in continuare pregatire profesionala ! Ei au luat doar examentul dar asta nu-i face niste judecatori de calitate ! Mai mult au niste frustrari maxime pentru ca se simt exclusi de facto  din corpul avocatilor si sunt animati si de o invidie maxima legata de insuccesul lor financiar . Mai mult profita si de faptul ca NU EXISTA CONTROL PROFESIONAL SI NICI EVALUARE PROFESIONALA REALA LA CSM. Prin hotararile date compromit avocatura in fiecare zi ! Cam asta este situatia cu pregatirea profesionala a avocatilor ! Vedeti cum e cu pregatirea etica a judecatorilor mai bine ! avocatii nu semneaza hotarari judecatoresti !!!

# chiar asa ? date 27 March 2014 17:53 0

Probabil autorul nu cunoaste si avocati valorosi (nu de succes) ci valorosi

# justo date 25 February 2014 17:36 +28

grija lui florea si acolitii a fost cum sa mulga bani multi din orice, de la admitere si pina la 11 -iuiala. au inventat un razboi cu avocatii concurenti, asmutind loazele sa urle ca aia nu sunt avocati in timp ce ei manevreaza milioane de euro. prostii, ca de aia sunt prosti, au fost folositi ca masa de manevra, niste zevzeci cu capul golit de ratiune, innebuniti de a face bani sa-si plateasca darile sub amenintarea excluderii, au atacat niste oameni care nu le-au facut nici un rau. a fost deajuns ca un securist sa le spuna ca daca apare concurenta astia vor pierde din cascaval. prostii nu au constientizat ca de fapt cascavalul il iau mai marii lor prin taxe marite si tot felul de embargouri, nu publicitate si in curind nici la bara nu vor mai pleda. ei sunt buni sa plateasca tot felul de cursuri de specializare din care unii se imbogatesc, cursuri fara noima la fel ca cele aparute la noua breasla de perdanti -mediatorii. 

# Andrei-avocat date 26 February 2014 09:02 +6

Aplauze, stimate domn, pur si simplu APLAUZE !!

# hai sictir date 26 February 2014 09:17 -23

Zice dl. Savaliuc ca in alte state europene reprezentantii avocatilor sunt reprezentati in CSM. In care state dle. Savaliuc?! Si mai spune distinsul domn ca nu s-ar putea face justitie fara avocati. Pai actualmente se face fara contributia substantiala si intelectuala a avocatilor si uite ca ploua cu condamnari ...... deci se poate face justitie foarte bine si fara ei.

# nicole date 27 February 2014 14:32 +15

domnule \"hai sictir\" cu tot respectul va spun ca sunteti un mare idiot! nu am putut sa mai rabd ineptiile pe care le sustineti cu atata nerusinare! cum va permiteti sa elucrubrati intr-un astfel de mod si sa spuneti ca se poate face justitie fara avocati? oare din ce breasla mestesugareasca faceti parte. caci daca dintr-o regretabila eroare ati fi magistrat, va faceti de rusine colegii. ar trebui sa luati niste lectii de bun simt, de etica, de deontologie profesionala si dupa aceia sa va permiteti sa vb asa despre cei care de multe ori sa chinuie sa desteleneasca la minte militieni, politisti, magistrati si alte categorii, si care incearca din rasputeri, desi sunt loviti din toate partile sa ia apararea a ce a mai ramas din drepturile cetateanului roman. RUSINE SA ITI FIE!

# Xman date 26 February 2014 10:35 +4

Hai sictir esti un mare bou si totodata un gaozar care moare de foame. Multi dintre cei care din avocati se fac juzi sunt muritori de foame, de prosti ce sunt, iar ceilalti sunt atrasi de magistratura. Nu poti cataloga avocatii inferior pregatiti magistratilor!!! Boule!

# hai sictir date 26 February 2014 10:55 -17

Hm ....... stau sa ma gandesc de unde vine nick-ul xman si m-am dumirit. Este vorba despre un barbat (man) care are aspiratii de star porno dar care nu a ajuns sa joace in productiile de gen din cauza penisului sub media asiatica si a stresului provocat de camerele de luat vederi (caci de aia a folosit un singur x. Daca ajungea sa joace macar intr-un clip cu valente sexy isi punea la nick XXX dar asa......).

# Staticianul date 26 February 2014 11:57 -5

Interesant este ca astia care se dau de partea fostului USL au , cu totii, un vocabular caracteristic mahalalelor gen Ferentari & Rahova. Asta ma face sa cred ca ideea conform careia sustinatorii USL apartin unei clase sociale mediocre si  needucate , se confirma. Nu este ideea mea. Este statistica publicata. Tot statistica spune ca , in general, omuletii care nu sunt bagati in seama, cei neapreciati in mijlocul societatii in care isi desfasoara activitatea, cei care sunt pusi de sefi sa le cumpere tigari sau sa le spele masina, cei care sunt scuipati in cap pe strada, ei bine, toti acestia au comportament violent si vocabular suburban pe paginile Internet-ului.Atunci cred ei ca sunt egali cu ceilalti .Exact ca idiotii cu Dacia 1300 pe strada, care cred ca au masina . Aaaa...Si cei care au penisul de marimea unui buton de lift.

# Un plictisit date 27 February 2014 09:39 +5

Desigur, cei care l-au votat pe Basescu și PDL-ul, pentru o găleată portocalie, erau membri ai academiei. Nu m-am lămurit dacă ești unul din neghiobii care pun botu\' la propaganda băsistă sau ești un postac securist. Te rog să revii cu precizări! 

# hai sictir date 27 February 2014 13:16 0

Care naiba mai este propaganda basista? caci a3 se lauda ca lumea se uita numai la ea, deci nimeni nu se mai uita la propaganda basisita si deci ea nu mai exista prin simpla nevizionare si in concluzie nu mai putem fi influentati .....

# Unul care avertizeaza o singura data date 27 February 2014 14:15 -5

Dumneata, Plictisitule, ai auzit de ăia care se duc in vizită nespălați pe dinți și pe picioare, de le miroase gura și cînd o țin închisă și le răzbate damful picioarelor și prin pantofi? Dacă ai auzit, dar nu-ți pasă, te avertizez că puți.

# arka date 26 February 2014 11:11 +6

Hai sictir, care e frustrarea ta? ;-)

# avocat traditional date 26 February 2014 18:28 +3

Buna intrebare mai arka.Asta,pe langa faptul ca este rau de tot frustrat,mai e si procuror facut la INM.Acolo se spala,asa cum a zis unul pe aici,creierele.Necazul este ca acolo,la INM,lectori nu sunt oameni trecuti prin viata,ci tot tineri din astia facuti ,,profesionisti,,dupa 1990 ,de cand si procurorii si judecatorii cred ca ei au pus coada la pruna.In zadar incearca aia sa ii inv ete carte,ca mai sunt si altii care ii invata meserie.Adica aia sa dea cu barda in justitiabili ,in avocati si de multe ori in politisti.Uitati-va la media de varsta din parchet si justitie.Uitati-va la PG,DNA,DIICOT si ICCJ.Cand au putuit astia sa invete si carte si meserie si deontologie profesionala?Ideile lui hai sictir sunt edificatoare in caracterizarea unei profesii juridice:aceea a procurorilor.Il citesc de catva timp pe hai sictir si nu cred ca am fost de vreo doua ori de acord cu el asupra a ceea ce a postat.Ori e prost,cum zic unii,ori e de rea credinta.

# Dr.av.Vasile Botomei,www.unbr.info date 26 February 2014 17:57 +4

Sa se desemneze cate un membru de drept din partea fiecarui UNBR. A se vedea:unbr.info; unbr.ro; unbr.eu. Felicitari pentru articol distinse domnule Razvan Savaliuc!

# batausu de femei date 7 March 2014 09:45 0

Botomiei va fi condamnat pentru inselaciune, fals, ultraj, avocatura ilegala si multe altele: Jud. Bacău - dos. nr. 16700/180/2012, dos. nr. 12179/180/2011 si dos. nr. 16037/180/2013, Judecătoria Suceava - dos. nr. 17458/180/2011, Curtea de Apel Iaşi - dos. 458/32/2013. Dupa contopire: 16 ani la Penitenciaru Bc. !

# TE OFTICI CA N-AI DOCTORAT?! date 29 April 2014 23:00 0

Voi astia care il criticati pe BOTOMEI...sunteti invidiosi ca a facut o teza de doctorat BETON? O lucrare stintifica deosebita si de actualitate.Vai si amar de oamenii prosti care posteaza aici. VETI RAMANE FRUSTRATI PANA VETI MURI!!!

# saracu botomiei date 7 March 2014 10:27 +1

saracu lobotomiei ! el chiar crede ca mai poate pacali lumea cu unbereu lui de 2 membri (ambii inculpati in Curtea de Apel Iaşi - dos. 458/32/2013) !!!

# drav.vasilebotomeiul date 25 March 2014 16:34 0

Ba vasîli, ia mai baga ba tu niste felicitari de-alea de-ale tale, ca demult nu ne-ai mai stresat cu nebuniile tale. Da\' sa fie adanci si dese. Tot nu ne-ai spus cum de ti-a trecut prin tartacuta aia mare si matretzoasa, sa sparlesti documentele Congresului si sa le falsifici. Ia fa-ti coraj si zi-ne, cine te-a-nvatat la prostii?

# INVIDIE!!!! BOTOMEI FII TARE!!! date 29 April 2014 23:02 0

NU BAGA DE SEAMA NEOCPOMUNISTII CARE CONDUC ROMANIA!!! Teza ta este deosebita!!! SUCCES!!! NU RENUNTA!

# un justitiabil date 27 February 2014 10:09 +2

:eek: :eek: :eek: AUDI, VIDI,SILE ! sa fie oare acesta, limbajul , limbii romane ,descrise de M. Eminescu ca fiind ^¨dulce^^ ,acesta folosit de comentatori, ce pacat d-le.Savaliuc, acestia nu inteleg nimic din ce vrei sa spui...

# Radu D date 28 February 2014 18:04 +2

@Hai sictir esti un cretin.

# Radu D date 28 February 2014 18:06 +1

@Hai sictir esti un cretin.

# angela ciresan date 28 February 2014 22:25 +3

Intr-adevar trebuie luate masuri pentru ca profesia de avocat sa-si recapete nobletea !

# Mangaman date 1 March 2014 17:53 +4

E timpul schimbarii nu de dragul de a  fii un Gica Contra ci pentru ca nu se mai poate trai asa...suntem incalecati profesional de procuror si judecator...pt ca nimeni nu vrea ca si magistratul avocat sa faca parte din magistratura republicii!! Suntem in urma notarilor....executorilor....si nimeni nu ridica prestigiul sau sa ne apere reputatia cind suntem injositi in numele solemnitatii actului de justitie!! Este modus in rebus!

# ady pady date 7 March 2014 08:32 -3

Vaaaaiiiiiiii,am plans o ora dupa ce am citit acest articol!!! Sarmanii avocati! In special cei care-I apara pe coruptii din politica.Propun ca statul sa infiinteze un fond de solidaritate pentru avocati.

# nicole date 8 March 2014 01:18 0

greu de crezut, dar oricine are dreptul la aparare... in plus munca avocatului nu se limiteaza la apararea a cateva lichele din politica...

# Hurmuz date 7 March 2014 14:56 +4

Avocatii intotdeauna au fost  revoltati, dar nu s-au mobilizat niciodata  sa-si schimbe conducerea, statutul, legea de organizare. Au preferat  sa-si planga de mila si atat.

# manifest date 11 March 2014 21:54 +1

Avocatura nu a existat cu adevărat, dreptul la apărare în România e aşa de ochii lumii. Avocaţii care ridică anumite aspecte pentru apărarea uni client, incomod unora, este hărţuit, tracasat, ameninţat chiar şi cu moartea. Dreptul la apărare nu este respectat, un avocat nu poate să facă o apărare eficientă dacă nu este apărat de instituţiile ce ar trebui să-l protejeze. În ziua procesului el se trezeşte cu Poliţia şi Parchetul la uşe pentru a nu se prezenta la o anumită cauză.

# I date 12 March 2014 09:52 -3

\"...avocat care sa poata face o predictibilitate a verdictului care se va da intr-o cauza..! Domnul Savaliuc, va dati seama ce enormitati comiteti? Inclin sa cred ca nu, dupa productiile dvs. care tradeaza grave lacune in cunoasterea legilor si a sistemului judiciar.....

# Sandu date 14 March 2014 20:26 0

lacune ai tu in cap stimabile. daca clientul e nevinovat nu poti preconiza ca va fi achitat? si daca ti-l condamna fara probe poti prevede? esti prost sau avocat de oficii?

# sanda cuculis date 20 March 2014 08:28 0

Aveti dreptate cu privire la atitudinea fata de avocati . Sunt de 30 de ani avocat si nu am constatat nici o schimbare in bine .Doar majorari de taxe , care nu stim unde merg.....si o atitudine necorespunzatoare fata de noi care facem parte din sistemul justitiei(sunt multe situatii in care nu se poate fara noi) dar suntem tratati mai rau ca justitiabilii.Inceara sa vezi dosare dupa incheirea programului cu publicul si ai sa vezi cum esti tratat ....s-a terminat programul cu publicul , maine dupa ora 10...?????? Întrebarea mea este ce propuneti d-nule Razvan Savaliuc?

# POLO.NICU date 20 March 2014 13:38 0

Cand o fi Savaliuc stapanul vostru atunci sa-l intrebi ce propune. Trebuie sa actionati voi daca aveti  coloana vertebrala. La ultimul control nu aveati 

# Mihai date 20 March 2014 13:33 0

Ar trebui să pornim de la următoarea premisă: potrivit dreptului european, în faţa instanţei, procurorul e tot atât de \"magistrat\" pe cât este şi avocatul. În afara instanţei, e un fel de miliţian cu ifose. Faptul de a lua leafă de la stat nu te califică drept magistrat. Ba, aş zice, chiar te descalifică dacă mai faci parte şi dintr-un sistem ierarhic caracterizat prin relaţii de subordonare funcţională. Singurii adevăraţi magistraţi sunt judecătorii, recunoscuţi ca inamovibili. Dar e de discutat cât mai sunt ei de independenţi şi cât mai pot fi ei de imparţiali în condiţiile în care CSM le poate condiţiona succesul în carieră de multe hotărâri favorabile parchetelor. Fiindcă din CSM fac parte şi procurorii... Când procurorul locul procurorului se va muta de pe estacadă în staluri, lângă \"colegii\" avocaţi - atunci vom avea (măcar simbolic) egalitate de şanse în faţa instanţei.

# Hadryan date 26 March 2014 00:34 +1

Cand am absolvit facultatea de drept, imi imaginam ca voi pasi intr-o lume perfecta, guvernata de zeita Themis, in care expresia dreptului va fi mentionata cu respect la fiecare colt, indiferent de institutie. Usor, usor, am devenit tot mai dezamagit de acest sistem infect, plin de bube. Am incercat sa ma integrez, insa asta insemna sa ma dezbrac de hainele pe care mi le-am croit, cu multa munca si truda, si sa le dau foc. Am tot incercat sa identific problema spre a gasi solutia, insa cauzele pot fi multe printre care si aceasta prezentata de Razvan - faptul ca o haita de lupi nemuritori au pus laba pe institutii, care ar trebui sa vegheze asupra justitiei din ROMANIA. Optimist de fel, sunt convins ca lucrurile se vor indrepta, in timp, poate peste 5 sau 10 ani sau cine stie cati,cand vom trece cu adevarat la democratie si vom reusi sa ne ingropam, cu lacrimi sau fara, comunistii mult iubiti. Schimbarea incepe cu fiecare dintre noi, pasivitatea devine gretoasa!

# Sorin Gheorghişan date 28 March 2014 19:09 0

100% de acord cu autorul articolului. Că întreg corpul de jurişti are nevoie de o \"resetare\" profesională, este cert şi cred că o recunoaştem cu toţii, mai ales în condiţiile unei \"stabilităţi\" legislative(asigurate de iluştrele nulităţi din \"capul ţării\") ca cea din ultimul sfert de secol. Cu toate acestea, procesul(penal) român de la acest moment este total dezechilibrat, graţie unei politici \"hei-rupiste\", cu grave consecinţe în planul echilibrului, obiectivităţii şi mai ales al aplicării practice a prezumţiei de nevinovăţie. Am spus în repetate rânduri: ca avocat în penal, ai şanse reale de a intra în puternice depresii, graţie poziţiei în care a ajuns avocatul de penal.  De meditat(de cine, oare?) şi de luat măsuri grabnice.

# Denisa date 28 March 2014 19:15 -1

Aveti dreptate, avocatura este distrusa treptat, din interior. In ultimii 20 ani s-au infiintat multe facultati private de Drept care au scos absolventi pe banda rulanta si carora nu li s-a oferit nimic. Seniorii avocaturii deveniti deodata si cadre didactice la mai multe universitati in acelasi timp, s-au bucurat de banii castigati si nu le-a pasat ca distrug viitorul amii de tineri care-si doreau sa intre in avocatura.  Magistratii si avocatii au salarii si drepturi exagerate fata de alte categorii profesionale si nu recunosc asta. Un singur lucru doresc sa transmit: seniorii sa se pensioneze si sa faca loc tinerilor!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.11.2024 – Fosta sefa de instanta, propusa la MJ in guvernul Sosoaca

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva