29 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

II VA MERGE A DOUA OARA? - CSM a facut praf in 2012 proiectul lui Tiberiu Nitu pentru functia de Procuror General. Sectia pentru procurori a constatat ca Nitu nu are viziune strategica asupra managementului PICCJ, concluzionand dupa interviu ca este incapabil sa relationeze cu personalul si are o rezistenta scazuta la stres. Anul acesta, Nitu vrea sa ajunga sef la Parchetul General cu acelasi proiect! (Hotararea)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

14 April 2013 12:37
Vizualizari: 4440

Abia asteptam sa vedem care va fi pozitia CSM in cazul procurorului Tiberiu Nitu (foto), nominalizat de Victor Ponta pentru functia de Procuror General al Romaniei. Ne amintim cu totii ca, in noiembrie 2012, Nitu a primit aviz negativ din partea Sectiei pentru procurori a Consiliului, care a considerat ca planul de management al acestuia este nesatisfacator. Acum, Nitu incearca din nou sa obtina aceeasi functie cu un plan de management aproape identic celui de anul trecut. Este de vazut daca CSM isi va mentine pozitia sau il va reevalua pe Tiberiu Nitu, dupa modelul Ponta – Kovesi ori Basescu – Cazanciuc.


Lumeajustitiei.ro readuce in actualitate motivele pentru care CSM l-a avizat negativ pe procurorul Tiberiu Nitu, motive care se regasesc in Hotararea Sectiei pentru procurori din 22 noiembrie 2012. Astfel, procurorii din CSM au concluzionat ca Nitu a tratat la modul general modalitatile de inlaturare a vulnerabilitatilor identificate, ca solutiile propuse implica majoritar modificari legislative, nefiind fundamentate pe studii si analize privind eficacitatea sistemului judiciar. In acest sens, CSM a exemplificat ca Nitu nu cunoaste studiile de impact referitoare la noile coduri.

De asemenea, CSM a constatat ca din proiectul de management al lui Tiberiu Nitu lipseste cu desavarsire orice "perspectiva asupra modului in care Ministerul Public se inscrie in sinergia institutionala, respectiv orice viziune asupra relationarii cu celelalte institutii implicate direct sau indirect in actul de justitie". Potrivit Hotararii CSM din noiembrie 2012, desi a identificat disfunctionalitati in ceea ce priveste resursele umane, Nitu nu a prezentat o analiza si masuri aferente necesitatii de personal auxiliar.

In final, Sectia pentru procurori a stabilit ca Nitu nu intruneste conditiile si exigentele pentru a ocupa functia de Procuror General. CSM a evidentiat, pe langa lipsa unei viziuni strategice asupra managementului Ministerului Public, si incapacitatea lui Tiberiu Nitu de a relationa cu personalul, de a empatiza si de a reusi motivarea si mobilizarea acestuia, "toate pe fondul unei rezistente scazute la stres si al unei disponibilitati limitate la efort sustinut".

Prezentam Hotararea Sectiei pentru procurori a CSM din noiembrie 2012 privind motivele pentru care Tiberiu Nitu a primit aviz negativ:

"Sectia pentru procurori constata ca proiectul privind exercitarea atributiilor specifice functiei de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – "Pentru o reforma durabila si ireversibila" –, prezentat de domnul Nitu Tiberiu-Mihail in sedinta din 22 noiembrie 2012 a Sectiei pentru procurori, a fost structurat pornind in principal pe constatarile si recomandarile Raportului din 18 iulie 2012 al Comisiei Europene catre Parlamentul European si Consiliu privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si verificare. De altfel, insusi titlul poiectului de management este intalnit in mod frecvent in cuprinsul Raportului (paginile 4,5,21,22).

In proiectul sau, domnul procuror Nitu Tiberiu-Mihail a identificat urmatoarele vulnerabilitati ale sistemului Ministerului Public: resursele umane si volumul de munca, eficacitatea redusa a sistemului, lipsa de omogenitate in exercitarea actului de conducere, inconsecventa jurisprudentei si perspectiva uzurii echipamentelor IT.

In functie de aceste vulnerabilitati, prin planul de management, domnul Nitu Tiberiu-Mihail a propus urmatoarele obiective: imbunatatirea alocarii resurselor umane si repartizarea echilibrata a volumului de munca, cresterea eficacitatii activitatii, omogenitatea actului de conducere, predictibilitatea actului de justitie, o mai buna organizare a parchetelor, metodologii si proceduri unitare de lucru si o tehnologie avansata.

La finalul prezentarii planului de management, domnul Nitu Tiberiu-Mihail a facut vorbire despre conceptul de comunicare, cu referire la comunicarea in interiorul Ministerului Public (inter institutionala) si comunicarea in afara Ministerului Public (relatiile cu publicul si cu mass-media).

Din analiza planului de management si din raspunsurile la intrebarile adresate de membrii Sectiei pentru procurori, rezulta ca modalitatile de inlaturare a vulnerabilitatilor identificate sunt tratate la modul general, solutiile implica majoritar modificari legislative si nu sunt fundamentate pe studii si analize privind eficacitatea sistemului judiciar, un exemplu edificator in acest sens fiind necunoasterea studiilor de impact referitoare la noile coduri. De altfel, la majoritatea intrebarilor adresate de Sectia pentru procurori, domnul procuror a evitat raspunsurile directe si concrete.

S-a constat, totodata, ca lipseste cu desavarsire din proiect orice perspectiva asupra modului in care Ministerul Public se inscrie in sinergia institutionala, respectiv orice viziune asupra relationarii cu celelalte institutii implicate direct sau indirect in actul de justitie. De asemenea, domnul procuror, invitat fiind de membrii Sectiei pentru procurori sa raspunda la intrebari pe aceasta tema, nu a fost in masura sa contureze o viziune coerenta asupra problemei.

Domnul Nitu Tiberiu-Mihail nu a identificat masuri imediate si concrete care, in raport de resursele umane si materiale actuale si de legislatia in vigoare, sa conduca la obtinerea unor rezultate pozitive in mai buna desfasurare a activitatii unitatilor de parchet.

Astfel, desi recunoaste ca masura delegarii procurorilor de la parchetele de la nivelele superioare la parchetele de la nivelele inferioare, in vederea preluarii de dosare, nu are un rezultat scontat, propune aceasta masura in locul unei masuri deja existente, care a fost apreciata ca fiind remarcabila sub aspectul volumului cauzelor preluate si al modalitatii de preluare (...). De asemenea, candidatul nu a prezentat o analiza si masuri aferente necesitatii de personal auxiliar, in contextul in care in ultimii ani s-au adaugat noi atributii in sarcina grefierilor.

Sub aspectul preluarii dosarelor de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie de la unitatile de parchet din subordine, Sectia pentru procurori constata lipsa de performanta si neimplicare in exercitarea atributiilor manageriale la nivelul Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, intrucat, in perioada in care domnul procuror Nitu Tiberiu-Mihail a coordonat activitatea acestei sectii in calitate de prim adjunct al procurorului general, la aceasta sectie nu s-a inregistrat niciun dosar finalizat prin rechizitoriu in materia conflictului de interese, coruptiei sau evaziunii fiscale, aceste materii fiind considerate prioritati majore ale Ministerului Public.

De asemenea, domnul Nitu Tiberiu-Mihail, din perspectiva functiei pentru care a candidat, ca ordonator principal de credite, a oferit raspunsuri vagi, fara a avea in vedere idei de punere in practica a unor strategii concrete. (...)

Sectia pentru procurori apreciaza ca domnul Nitu Tiberiu-Mihail nu intruneste conditiile si exigentele necesare functiei de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, nu doar din punctul de vedere al lipsei unei viziuni strategice asupra managementului Ministerului Public, dar si din perspectiva structurii de personalitate, respectiv a abilitatii de a relationa cu personalul, de a empatiza si de a reusi motivarea si mobilizarea acestuia in vederea participarii la realizarea obiectivelor Ministerului Public, toate pe fondul unei rezistente scazute la stres si al unei disponibilitati limitate la efort sustinut".

* Cititi aici Hotararea Sectiei pentru procurori a CSM din 22 noiembrie 2012

* Cititi aici planul de management al lui Tiberiu Nitu

Comentarii

# CI date 14 April 2013 12:59 +1

Dacă Hăineală îi dă aviz ăstuia, se va face de râs definitiv...Ăsta va fi cu adevărat motiv pentru o demisie de onoare din conducerea CSM...nu prostiile celelalte invocate...

# doru date 14 April 2013 13:08 +8

iar pentru demisie de onoare conditia esentiala este sa ai ONOARE.

# doru date 14 April 2013 13:06 +2

sigur da aviz ca stie ca Basescu i-l numeste oricum. Si nu vrea sa se certe cu \"sefu\"

# mihaic3001 date 14 April 2013 14:54 +7

Nu îi va da CSM-ul aviz pozitiv ăstuia. Lucrătură băsistă la adresa lui Ponta. Tocmai ptr. a se spăla Băsescu pe mâini în faţa lui Ponta şi de a-şi justifica motivul ptr. care nu i-a nominalizat singurul procuror a lui Ponta - \"Nu şi-a făcut temele, nu i-a dat CSM-ul aviz pozitiv, cum puteam eu să-l numesc procuror general ? Nu mă joc cu astfel de lucruri\".  Şi i-a tras-o lui Ponta de îi va ieşi lui Victoraş coabitarea pe nări şi prin ochelari. 

# gigi date 14 April 2013 17:47 +2

E propunerea lui Pivniceru si iesit din analiza comisiei faimoase pe care liberalii si vad ca si LUJU o cereau in continuare.Daca primul aviz al csm a fost politic si al doilea e tot politic ce vina are Ponta care vrea sa mergem inainte nu sa fim vesnica problema a UE,o tara in care nu se poate construi ci se tine de scandaluri.

# Gh. Cr. date 15 April 2013 08:18 +2

Este posibil, chiar foarte posibil,  ca Demolatorul României să fie de acord cu numirea ”feciorelnicului” Tiberiu. Argumentele prea-îndurătorului nostru Popor decurg, esențial,  din logica tipologică a alegerii și numirii în funcțiile de care Descreieratul din capul statului are nevoie: să fie irevocabil și substanțial șantajabili! Care sunt vulnerabilitățile cronice ale lui Tibi? Păi, uite: a obținut fraudulos un certificat de revoluționar, valorificând la maxim toate avantajele și privilegiile care decurg din această falsă calitate; în angoasele procesului revoluționar (sic!) a făcut uz de armă, existând indicii, cu consecințe discutabile; a făcut, monitorizat fiind!,  trafic de influență, și mai mult decât atât,  în beneficiul unor importanți apropiați ai pdl-ului, acum adversari ai Marelui Hâhâit. Ce ziceți, îl numește? Eu zic, da, o să-l numească!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva