psdolt
29 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Judecatoarea Steliana Mihailescu, de la Sectia a III-a civila a TMB a fost deferita Inspectiei CSM pentru modul in care s-a adresat avocatului Valentin Serbanescu

Scris de: L.J. | pdf | print

23 February 2012 17:45
Vizualizari: 18412

 

Justitia romana se confrunta tot mai des cu cazuri in care anumiti magistrati se adreseaza partilor din dosare in termeni necivilizati, cu strigate si fel de fel de epitete, manifestari care frizeaza patologicul. Modul in care unii magistrati inteleg sa se adreseze participantilor la proces, constituie una din principalele cauze pentru care Justitia este perceputa de justitiabili ca un sistem corupt. Este si motivul pentru care, la nivelul Inspectiei CSM, vor fi demarate controale icognito in salile de judecata, pentru depistarea magistratilor care au un comportament ireverentios fata de partile din dosare.


Nu mai am timp sa ascult toti babalacii!

Zilele trecute, conducerea Curtii de Apel Bucuresti a sesizat CSM cu plangerea unui avocat de 76 de ani, care acuzat faptul ca judecatoarea Steliana Mihailescu, de la Sectia a III-a Civila a Tribunalului Bucuresti l-a umilit in sala de judecata. In legatura cu acest incident, venerabilul avocat Valentin Serbanescu ne-a declarat ca in data de 2 februarie 2012 si-a inceput pledoaria pe fondul unei cauze in care a fost angajat cand, judecatoarea Steliana Mihailescu l-a interupt intrucat i s-a nazarit ca un avocat aflat intr-una din bancile din randul al doilea ar fi fotografiat-o cu telefonul mobil pe care il avea asupra sa. Avocatul respectiv isi citea in realitate SMS-urile, dar judecatoarea a suspendat sedinta, a inceput sa faca scandal, a chemat politia ca sa-l „puna la punct” pe avocatul care manevra telefonul mobil.

Dupa aplanarea conflictului, judecatoarea Mihailescu s-a adresat avocatului Valentin Serbanescu: „Haideti sa continuam!” dupa care, ne-a explicat avocatul, aceasta i-ar fi aruncat pe un ton nervos: „Nu mai am timp sa ascult toti babalacii!” Despre acest mod de adresare, avocatul Serbanescu ne-a mai precizat: „Am facut plangere si la Curtea de Apel Bucuresti, si la CSM si la Ministerul Justitiei. Eu am 76 de ani sunt o persoana in baston, dar niciodata nu mi s-a vorbit astfel. Sa mi se spuna babalac, handicapat, este inadmisibil. Erau 15 – 20 de persoane in sala, chiar si procuroarea de sedinta a ramas uimita. Este straniu ca nu se face nimic... am vazut cum oameni inaintea mea au iesit injurand din sala pentru felul in care li s-a vorbit. Poate trebuie sa-i faca cineva un control psihiatric... nu stiu ce sa mai spun”.

Cazul judecatoarei Steliana Mihailescu se afla in prezent pe masa Inspectiei CSM, care, daca intentioneaza sa faca o ancheta ca la carte, ar putea ajunge la o concluzie certa asupra situatiei de fapt, daca va audia partile si avocatii care au comparut in sedinta de judecata din 2 februarie 2012.

Potrivit art. 99, litera m) din Legea 303/2004 privind statutul magistratilor, constituie abateri disciplinare:atitudinile ireverentioase in timpul exercitarii atributiilor de serviciu fata de colegi, avocati, experti, martori sau justitiabili.”

Comentarii

# Dan date 23 February 2012 19:01 +6

Ouch :eek: Nu-mi vine sa cred...

# csatal2000 date 23 February 2012 19:21 +10

-da .... ! din păcate asa este si cu regret se poate constata ca uni dintre magistrati,repet uni doar o parte... consideră ca sunt mai presus de lege şi îşi permit să facă orice după placul lor ,de fapt pentru ce un astfel de comportament care sunt indiciile şi motivele....în primul rănd cui serveste un astfel de comportament, salarii au ...nu par să fie neajutorati sunt consideraţi intelectuali ,oare de ce nu sunt corecti impartiali sau decenti ....? de regulă să ai o plăcere ca cineva stăruie să te ascultă si să prezideze procedural, corect cu demnitate oare de ce este aşa de greu pentru unii să fie corecti ...ce vor să demonstreze cu un astfel de comportament...?

# Mircea date 23 February 2012 19:37 +6

Gresit. Constiuie abatere disciplinara manifestarile NEDEMNE nu ireverentioase. Dati si voi legea corect! Adica:     Art. 99 - Constituie abateri disciplinare: ...c) atitudinile nedemne în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu faţă de colegi, celălalt personal al instanţei sau al parchetului în care funcţionează, inspectori judiciari, avocaţi, experţi, martori, justiţiabili ori reprezentanţii altor instituţii;

# Denis date 23 February 2012 20:36 +7

Deci daca l-a injurat cu demnitate e nevinovata. Am inteles

# justitia romana date 23 February 2012 20:26 +2

Este plin de curve si curvari in randul magistratilor. Verificati-o si pe onorabila judecatoare Dana Grosu, de la jud. sectorului 5, care traieste cu un judecator insurat si cu copil. Stimabila a scapat de inchisoare un violator in serie, dupa care a fost promovata

# corect! date 24 February 2012 13:19 +2

Si ce, doar e la moda!Si Nelu Carpen a trait cu o colega de-a lui, prietenii stiuuuuuuu!!!Si e chiar procuror la CAB - acum!Ghici?

# Magistratii enisului date 23 February 2012 22:08 +2

Toti magistratii se cred niste semizei. Cumparati repede Legendele Olimpului, ca s-au reeditat si cititi. Olimpul lor se cheama CSM sau Cuibul Mafiotilor! Lipsa de respect a magistratilor fata de oameni este proverbiala si imi doresc sa ajung la ziua in care vor avea acelasi statut ca orice functionar. CASTA MAFIOTA A MAGISTRATILOR ESTE UN SISTEM CORPORATIST SI CORUPT!

# MAGISTRATI - VA URASC! date 23 February 2012 22:16 +2

Am studii superioare, sunt tanar si nu am nicio speranta in tara voastra in care ati pus stapanire pe toate functiile si va promovati copiii, nevestele si prietenii! Aveti salarii nemeritate, nu sunteti sanatosi la cap, sunteti aroganti si va credeti de nepedepsit! Va urasc!

# jos astenia de primavara! date 25 February 2012 10:56 -1

Si eu am fost tanar, am avut si am studii superioare si am avut si am speranta in tara mea. Difera perceptia :lol:

# de.la.cele.zece.table.la.rahatul.actual date 29 December 2012 18:47 -1


Citeza pe MAGISTRATI - VA URASC!
Am studii superioare, sunt tanar si nu am nicio speranta in tara voastra in care ati pus stapanire pe toate functiile si va promovati copiii, nevestele si prietenii! Aveti salarii nemeritate, nu sunteti sanatosi la cap, sunteti aroganti si va credeti de nepedepsit! Va urasc!

# Dan date 24 February 2012 00:40 +17

Poate nu tin eu bine minte, iar daca gresesc imi cer scuze. Dar parca pe vremea lui Istrate Micescu, un judecator si-a dat in petec la modul cel mai grosolan. In semn de protest, absolut toti avocatii prezenti s-au intors cu spatele si au parasit sala. Si au refuzat sa-si mai apere clientii pana acel judecator nu a fost zburat din sistem. Atunci se pare ca au reusit, desi erau vremuri mult mai tulburi.

# Si eu va urasc date 24 February 2012 16:00 -2

Daca  s-a comportat asa cum se sustine,  are o  problema si trebuie aspru sanctionata, in primul rand pt. ca-i  prost crescuta si lipsita de bun simt, dar voi  care  comentati cu ura la  adresa magistratilor, sunteti la fel de nesimtiti pt. ca o faceti din frustare sau alte motive personale, care nu au nimic comun cu realitatea.

# deh,o fi având și ea dreptate date 24 February 2012 17:18 -6

Este posibil să fie și judecători cu atitudini ireverențioase ,dar cel mai adesea noi il determinăm pe judecător să devină...aspru în ședință;eu am văzut chiar avocați care și-au permis să tot comentezeeee, și să facă insinuări.....păi, cum să nu-ți vină dracii?

# Vasilica date 24 February 2012 17:43 +3

vasilica treci dreacu' la tine pe blog sa aberezi in continuare si lasa smecheriile pe luju ca nu tine... :D [quote name="deh,o fi având și ea dreptate"]Este posibil să fie și judecători cu atitudini ireverențioase ,dar cel mai adesea noi il determinăm pe judecător să devină...aspru în ședință;eu am văzut chiar avocați care și-au permis să tot comentezeeee, și să facă insinuări.....păi, cum să nu-ți vină dracii? [/quote]

# CI date 24 February 2012 17:51 -1

Am văzut procurori și avocați care se poartă ca niște curve în fața judecătorilor. Nimic mai lingușitor și mai jenant! Le dau coarne. Am văzut și avocați de o nesimțire incredibilă, strigă amenințător, se țin de zeflemea ieftină cu procurorii sau îi jignesc aiurea ca să pară interesanți, insinuează porcării ale judecătorilor și în general fac un teatru de doi bani. Cum le permit judecătorii să se poarte așa? Am văzut judecători care se poartă mizerabil cu toată lumea! Sub demnitatea unui demnitar. Deci peisajul e mai complicat...Pe lângă ăstea, simpla ieșire nervoasă a judecătorei e un fleac. Și procurorii și judecătorii și avocații sunt oameni...

# jurist pt CI date 24 February 2012 18:24 +2

deci esti grefier.

# nu cred date 24 February 2012 18:46 -3

...e de la DIICOT ,măi frate!Apropo,măi CI-cum stai cu Pegasu'? P.S.-eu nu sunt Vasilică,dar chiar așa,judecătorii sunt și tot oameni!

# andru date 24 February 2012 18:45 +5

Da, regasesc in comportamentul judecatoarei( nu pot afirma ca este doamna) ceea ce am observat si in comportamentul altora.Si din pacate majoritatea celor care se comporta asa sunt dintre cei mai tineri, care au luat de curand examenul de intrare in magistratura si au uitat foarte repede ca au fost si ei avocati candva.Sunt prea plini de ei. Daca judecatoarea in cauza nu are un minim respect pentru experienta pe care o are omul din fata ei si care reprezinta interesele clientului sai atunci ar fi trebuit sa aiba un minim de respect pentru varsta acestuia.

# LegeAZ date 25 February 2012 01:25 +8

Tot respectul pentru D-ul Serbanescu. Pentru cei care nu stiu cine este si de cand este dumnealui avocat, cum intrati in Baroul Bucuresti, verificati placuta din stanga si o sa vedeti acolo o placuta cu niste nume. D-nei judecator - pensionare placuta si, eventual, fara pensie (daca cele relatate in articol sunt adevarate, evident)

# Avocat date 25 February 2012 15:52 +2

DACA sunt adevarate sustinerile domnului avocat Serbanescu, atunci situatia este regretabila. Pe de alta parte, dispretul judecatorilor fata de avocati isi are originea si in faptul ca, de regula, avocatii sunt slab pregatiti si uneori amatori in ale dreptului. Uneori sunt prosti de-a dreptul.

# Olivia-Maria Marcov date 25 February 2012 17:30 +1

Este probabil ca incidentul petrecut in sala de judecata se datoreaza mai multor factori, este o remarca, o constatare, nu este o judecata aceasta. Nu vazusem noua cladire, sediul cel nou al Tribunalului Bucuresti, il stiam pe cel vechi, si cladirea mai veche din strada Danielopol, unde timp de multi ani s-a aflat Tribunalul Municipiului Bucuresti, in final, am fost de vreo doua, trei ori, daca nu am stat mult, pentru ca, odata am avut treaba, si apoi am fost cu o amica, prilej sa o revad pe ea dar sa si " vizitez ", mai mult sa vad cum este noul sediu, noul tribunal bucuresti in interiorul sau ? Si am observat sali de sedinta, am bagat capul pe usa intr-o sala, am intrat si am stat putin mai mult in alta, si salile acelea nu aveau deloc aerisire, lipsea oxigenul, nu existau geamuri, ferestre, si nici macar o aerisire, oricat de mica sau sumara. Si suprafata salii era mica, si acolo se judecau dosare penale si erau suficienti inculpatii, numerosi dintr-un singur dosar numai pentru a umple sala de sedinta, ba chiar nu incapeau toti acestia. Amica mea, care este avocata, si o fosta colega de serviciu, s-a asezat intr-un din primele randuri, si pentru ca eram impreuna cu ea, m-a invitat sa ma asez langa ea, de fapt, era randul al doilea, nu primul, deoarece in primul rand erau asezati doi inculpati in stare de arest preventiv si un jandarm care ii pazea, da, cred ca era chiar un jandarm, deci nu un politist din aceia care alcatuiesc garda. Judecatoarea era calma, eu nu stiu cum rezistau toti in acea sala, nici ea, dar ea intra prima, de fapt a doua, dupa grefierul de sedinta, si iese ultima din sala, sau penultima, ultimul fiind tot grefierul de sedinta, nu era aer, nu se putea respira, eram destui in sala si nu aveam loc, desi oamenii se tinerau respectuos, in liniste, judecatoarea nu mai avea decat o voce slaba si cred ca nu mai avea forta, dar este normal, pentru ca in lipsa oxigenului nici nu poti trai. In schimb, enervat si iritat, as spune aproape furios, disproportionat in reactiile sale a fost un jandarm, acela care pazea pe banca din randul intai, inculpatul. Amica mea s-a asezat deci in spatele acestora doi, in randul al doilea, judecatoarea- presedinta completului de judecata a spus ca in spatele celor doi, un rand sa fie lasat liber, deci nimeni nu se aseza, amica mea a intrat, nu stia cele dorite de judecatoare pentru ca nu fusese in sala atunci cand ea a spus ce roaga, chiar a spus " va rog ", asa incat, senina, ea s-a asezat in spatele celor doi, purta roba neagra si fularul sau esarfa alba de avocat, pentru ca am fost demult colege de birou, in Palatul de Justitie, si deci ne-am petrecut niste ani din viata in Palatul de Justitie, la serviciu, m-a invitat sa stau langa ea, totusi aveam rezerve, nu am apucat sa ii explic de ce nu iau loc acolo, era liniste in sala, sala mica, stramta si judecatoarea abia respira si mai avea energia sa vorbeasca, asa deci, colega mea, s-a asezat, asa ii spun si azi, ' colega mea ", si m-am asezat si eu, in cele din urma, moment la care, frumos, judecatoarea a atras atentia ca ea a spus ca vrea randul lor liber, judecatoarea s-a purtat frumos, insa jandarmul a inceput pur si simplu sa urle ca scos din minti, a facut un show de rasunau peretii, la modul serios era scos din minti, innebunit de ciuda, de ura, de furie, dechisese gura mare, mare, era inalt, destul de ... avea o varsta nu mai era un tanar, si ii lipseau niste dinti, unul precis. Era scos din minti, si pentru ca a mea colega era in roba neagra, nu i-a spus nimic, dar a inceput sa urle la mine, cred ca din vedere o cunostea pe prietena, colega mea, si s-a luat dupa noi, cand am iesit din sala de sedinta, peste un timp, noi am mers catre ascensor, si el dupa noi, ca nu avem voie la acel ascensor, colega mea daca ani si ani de zile a lucrat in Justitie, ce mai poti spune, cand ani de zile ii petreci acolo, ea avea chiar mai multi ani vechime decat mine, poti spune ca esti de-al casei, ca acolo ti-ai lasat ani din viata, si asa s-a intamplat, insa " omul nostru " , jandarmul, s-a luat dupa noi si a interpelat-o : " Nu aveti voie pe aici, ce cautati ? " Reactia lui mi-a provocat groaza pentru ca omul era in mod evident prea obosit de munca, de serviciu, surmenat si risca sa devina dezagreabil, sa zicem ca el avea dreptate, nu era ascensorul pentru public, ok, dar eu am insistat sa aflu de ce se poarta asa urat si violent, agresiv, si am intrebat-o pe prietena mea de ce i se adreseaza asa, de ce se ia dupa noi, chiar asa o reactie ? dar pana intr-atata ??? Ea mi-a spus ca se cunosc, din vedere, il cunoaste pentru ca ei jandarmii de la Paza instantelor obisnuiesc sa vina si in spatiul afectat avocatilor, unde avocatii pot servi, bea o cafea si isi pot trage sufletul, sau isi pot pregati roba, etc. Prin urmare omul nostru o si cunostea, si chiar stia unde avocatii isi servesc cafeaua si nu era strain de acel loc. Se poate spune ca nici el nu avea voie in spatiul afectat avocatilor, nu-i asa ? In acest caz, daca e sa fim stricti, atunci trebuie sa fim stricti fara de toate locurile si netinand cont de persoana, ar fi trebuit ca ea sa il roage sa iasa cand il vedea pe acolo prin sala avocatilor, eu una asa as fi procedat, l-as fi intrebat frumos ce cauta pe acolo, si de ce cand il intalnesc ma pune in situatii asa penibile si neplacute ? Si ce inseamna o reactie asa nepotrivita si excesiv disproportionata, fata de cele intamplate ? Si ce se intamplase ? Ea si cu mine, luasem loc intr-un rand de banci pe care judecatoarea il vroia liber complet, neocupat, pentru ca in randul intai era un inculpat, sigur, inculpat, dar avea ochii rosii, pleoape rosii, uscate, parea destul de obisit si dezorientat, putin speriat si plans chiar, nu era amuzanta speta in care era judecat, se certase cu un alb barbat si era acuzat, inculpat pentru omor in acea zi de judecata publica. Nu m-am putut abtine sa nu il privesc cu atentie, sau poate ca asa sunt eu defel, oamenii sunt importanti, li se poate acorda atentie lor, pentru ca era judecat, acest aspect era clar, ok, dar am fost atenta cand judecatoarea a spus ca vrea randul doi liber, neocupat in spatele lui, sa il privesc, sa inteleg de ce ea dispune astfel. Ori, inculpatul era preocupat de situatia lui, avea gandurile lui si se uita in sala dupa avocatul sau, avea deci preocuparile lui, de fapt se judeca o cerere de punere in libertate a lui care a fost respinsa, mi se pare ca asta s-a cerut la acel termen de fapt, procurorul a inceput sa explice ca nu e cazul, ca nu e nevinovat, si ca a atacat victima, s-a opus cererii. Totusi, in aceste circumstante care nu aduc zambetul pe buze, jandarmul care racnea cat il tineau plamanii si parea iesit din minti, era chiar in cele din urma cel care facea o nota aparte, ai fi spus ca cel judecat era el. Acesta era climatul acelei zile de judecata in una din salile tribunalului bucuresti, fara aer si aerisire, fara o singura fereastra, fara un ochi de geam spre exterior, spre natura inconjuratoare. In cele din urma, motive sa fii obosit, iritat, extenuat chiar, exista la judecata in sala de sedinta si pentru toata lumea. In urma cu mai multi ani, dupa 1999 in tot cazul, presa a relatat cazul unei grefiere de sedinta care a decedat in sedinta de judecata, la judecatoria Oradea sau Cluj, din lipsa de oxigen, i-a cedat inima. Mai exista si presiunea timpului, toata lumea o simte, si judecatorul caruia probabil sau sigur i se spune din cand in cand sau stie si singur, ca are dosare in lucru, de motivat, de redactat, si ca toate ii cer timp si iar timp, iar timpul fuge repede. Cu privire insa la respect si la respectul pe care il datoram semenilor nostri, vreau sa fac o alta observatie, fara a ma raporta la cazul acesta, ci de maniera generala. Am vazut si nu numai eu, ca exista tineri care nu ii respecta pe cei mai mari decat ei, in primul rand, mai mari ca varsta, mai varstnici, in primul rand, exista si lipsa de respect chiar intre persoane care sunt de aceeasi varsta, una nu o respecta pe cealalta, chiar daca sa zicem, sunt pe pozitie de egalitate. Din nefericire, exista si au existat si oameni mai in varsta, chiar cu parul alb sau aproape albit de numarul anilor care in mod clar nu au aratat respect vietii si drepturilor celor mai tineri decat ei, sau foarte tineri, si este foarte trist sa vezi un om ajuns la varsta la care parul e alb, ca nu poate arata ca respecta, ca intelege si ca respecta drepturile, viata altuia, daca acela e mai tanar decat el. pe de alta parte, viata este uneori nedreapta, sau ' ironica ", exista persoane in varsta, sau mai mari ca noi, carora le acorzi timp, atentie, respect, ii respecti, si ei nu apreciaza, si iti arata nu apreciaza, se poarta urat cu tine, neplacut, sau pot chiar sa nu aiba o parere frumoasa despre tine - ma refer la orice situatie de viata, nu numaidecat la mediul unei instante de judecata, al unui tribunal - sunt deci oameni pe care ii respectam, apreciem, stimam si cu care ne purtam frumos si cu rabdare si ei nu par sa vada, sa isi dea seama, sau sa fie macar recunoscatori, asa in sinea lor macar sa realizeze, sa aprecieze, si iata, se poate si invers, ca o persoana care nu e cu nimic vinovata, in conduita sa, sa fie intampinata cu remarci mai caustice, mai ' delicate " si sa i se spuna " nu am timp de tine, de dumneata ! ". De aceea este probabil ca toti, dar toti trebuie sa faca efortul sau sa isi doreasca sa fie respectuosi unii cu ceilalti, pentru ca numai in acest fel se poate crea un climat decent, linistit, sau cat mai pasnic in tot cazul, dar trebuie ca toti sa inteleaga cat de necesar este sa lucrezi, sa muncesti intr-un climat, atmosfera, loc de munca, sala de judecata - pline de liniste si de un aer pacific. Este evident ca procesele prin natura lor creaza momente dureroase, tensionate, dar dincolo de aceste momente care apar si vor aparea, este vorba de reactiile oamenilor, de emotii exprimate, si care apar, in general ceea ce trebuie sa prevaleze este linistea, calmul. Intr-un ritm de munca ca acela al unei instante de judecata, in general, toti au motive sa fie si sunt ingrijorati, stresati, presati de timp, obositi, iritati, nu este locul ideal de munca, sa fim sinceri, de aceea munca este grea, si pentru unii si pentru altii. Cred ca momentul a fost neplacut, delicat, intr-adevar, oricine ar fi simtit o neplacere, o surpriza neplacuta, sa i se atraga atentia asupra varstei sale, poate ca totusi se poate si ca varsta sa isi arate meritele ei, experienta acumulata, intelepciunea dobandita pana sa fi ajuns la varsta respectiva, poate ca nu e bine sa fii inflexibil cu cei mai tineri, ei mai au o viata intreaga inaintea lor si tot timpul din lume sa se confrunte cu realitati si situatii din cele mai neasteptate, ei mai au inca multe momente sau destule de incercare in fata lor, pentru ca asa este viata, si pana nu o vom face cu totii mai buna, asa va si continua sa fie. E drept ca azi viata pe care o traim e socanta, nu e una la locul ei, peste tot, dar peste tot, dar sa o lasam sa continue la fel ? Putem oare sa ne intrebam daca nu putem face ceva sa o schimbam in bine ? Poate " batranetea " lasa de la ea si ierta sangele mai alert, mai fierbinte al unui tanar ? O reactie trebuie sa existe, asa este, dar se poate in final acorda si iertarea ? Si, cu adevarat, azi mai mult ca oricand exista multe alte realitati si mai dureroase in Justitie, mai crunte, sau cu adevarat rele si crunte si uneori incredibile sau greu de imaginat si mai grave. Nu ne este usor cand suntem pusi in situatii grele, deloc, dar uneori trebuie sa stim sau sa facem un efort si sa vedem ce putem lasa de la noi, peste ce putem trece, si asupra a ce trebuie sa ne dirijam energia pe care o avem sau o mai avem si ce trebuie sa urmarim, care e scopul nostru cel mai important ? Poate ca o discutie intre cei doi ar fi utila, eu cred ca s-ar cadea ca cei doi sa poarte o discutie intre ei, deschisa, in fond nu e nimeni asa rau, chiar asa rau, si din aproape in aproape nici dracul asa negru. Cata vreme exista Dumnezeu. Sa fim increzatori si sa facem un efort sa intelegem ca suntem asa de diferiti, si ca fiecare ne confrumtam cu aceeasi realitate in mijlocul careia traim, si ea este destul de lipsita, dura, urata, stim toti care este, auzim la televizor actualitati, stari de fapt, evenimente. Si ne privesc pe toti. Eu am un gand bun si sper si doresc ca intelepciunea sa insoteasca pe fiecare tot timpul si mai ales in momente mai delicate care se pot ivi.

# nea nelu date 28 February 2012 11:01 +2

Eu nu imi dau seama cum de poti scrie comment-uri atat de lungi. Stiu ca text box-ul e limitat.

# oarecare om date 25 February 2012 20:38 -2

mai bine nimereai un spital, de ex. Obregia! ai mare nevoie!

# talentu' deh! date 25 February 2012 21:37 +1

Când te chinuie talentu' ești cuprins așa... de o revărsare literară încât nu are importanță dacă ideile sunt la subiect :cry: metaforă să fie,vorba aia!

# Olivia-Maria Marcov date 27 February 2012 11:43 0

Am citit comentariile scrise pe aceasta pagina de doua persoane care se inregistreaza sub " numele ' de " oarecare om " si ' talentu'deh ! ". Am vazut si alte comentarii scrise, facute in dreptul altor articole ale acestui ziar care al caror continut face trimitere, referire la medicamente psihiatrice sau ca in cazul comentariului de mai sus al unui " oarecare om ", la spitalul Obregia. Sa fiu sincera si intrucat acesta este un ziar specializat in Lumea Justitiei, nu inteleg preocuparea care pare excesiva fata de medicamente, cineva chiar a recomandat si " furazolidon ", un medicament care iese din sfera celor psihiatrice. Am vazut ca aceasta preocupare pentru medicamente revine si nu stii niciodata dedesubtul carui articol si comentariu, al carei persoane, apare o trimitere si o astfel de recomandare. In alta ordine de idei, in fata un comentariu mai lung decat comentariile celelalte, incep remarci dezagreabile. Se pare ca lectura lunga supara sau nu place comentatorilor acestei pagini. Dar cat de tare poate deranja sau produce o senzatie dezagreabila un comentariu, niste randuri scrise care se citesc usor in cele din urma si nu necesita eforturi ? Cu privire la continutul comentariului meu, el descrie mediul actual in care se respira, se ' sta ", in sala de sedinta, de judecata, in mediul acesta al judiciarului, in climatul Justitiei. Comentariile neplacute, despre care am vorbit, sunt insa remarcabile pentru ca nu par sa fie facute de persoane care au facut lectura codului penal, sunt remarcabile pentru persoane care au educatie, studii superioare si o pregatire.... juridica. Mai sus a fost expus un articol cititorilor acestui ziar virtual " Lumea Justitiei ", in mod firesc, sub articol ar trebui expuse opinii, pareri ale celor care au facut lectura articolului si care au un punct de vedere sau o pozitie sau inca o atitudine, fata cu cele descrise in articolul in chestiune. Eu nu inteleg sa se faca comentarii intr-atat de neplacute incat ele pot leza persoana si daca o pot leza si o lezeaza exista cai juridice, legale. Este un obicei acesta sa ai ceva contra unei persoane si sa i te adresezi neplacut ? " Un oarecare om " nu se adreseaza si nu te adresezi placut, decent, civilizat, da, dumneata care utilizezi acest " pseudonim ". Eu am scris despre faptul ca exista mai multi factori in Justitie si in mediul si climatul unei sedinte de judecata, al unei sali de sedinta care pot avea drept rezultat iritarea oamenilor care sunt de fata, a tuturor, justitiabili, avocati, judecatori, este foarte clar ceea ce eu spun. Cand, totusi in mai multe comentarii, pe pagina acestui ziar, se repeta referiri si recomandari de medicamente psihiatrice, te intrebi ce se intampla, de ce exista aceasta preocupare ? Ceea ce ma nedumereste este aceasta reactie, in fata unui comentariu socotit " lung ", prin opozitie cu alte comentarii care sunt scurte, mai scurte, sau mai sumare fata de subiectul expus, relatat in articolul de presa. Sa fie lectura o piatra de incercare si o cauza a supararii comentatorilor ? Si din cate vad si stiu, comentariile le citesti numai daca vrei, ai timp, iti faci timp, in cele din urma nu este obligatorie lectura lor. Remarc de asemenea ca exista multe comentarii care sunt pline de malitie si ca cei care au poate o opinie decenta nu comenteaza nimic, sau daca o fac, se intampla rar.

# Olivia tata, nu ai treaba la cratita? date 27 February 2012 16:35 -3

ai uitat ca ti s-a mai recomanda si Xanax, dar nu mai mult de o pastila zilnic? ca altfel iar te apuca logoreea (stii ce este, nu?). In primul rind habar nu ai sa scrii, fraze lungi si fara logica. du-te la scoala, termina cele 4 clase si poate ai sa reusesti sa fi inteligibila. dar pina atunci, termina si lasa-ne cu timpeniile tale aiuristice. sper ca nu am folosit prea multe neologisme ca sa te doara capul (btw, ptr asta se ia aspirina cu otrava de soareci, in amestec).

# Olivia-Maria Marcov date 28 February 2012 10:26 +2

Acela care te numesti : " Olivia tata, nu ai treaba la cratita ? ", dumneata ai vazut ce ai scris ? Dumitale ti se pare normal felul in care te exprimi dumneata ? Ne cunoastem ? Ti se pare dumitale ca esti indreptatit asa, din senin, sa ma ataci pur si simplu ? Se numeste atac la persoana, agresiune verbala, si nu numai. Dumneata ai citit vreodata Codul Penal al Romaniei ? Dar Constitutia Romaniei ? Pentru ca scrii la rubrica comentarii pe pagina unui ziar numit " Lumea Justitiei ", iti imaginezi dumneata ca poti spune orice ? Si te ascunzi in spatele unui pseudonim, desi nici pseudonim nu este, pentru a ma ataca pe mine, o femeie. In opinia dumitale, ai o reactie sanatoasa, normala ? Eu cred ca dumneata ai nevoie sa fi ajutat, ai o mare nevoie sa fi ajutat. Si s-ar putea ca dumneata sa simti acest lucru. Exista o explicatie pentru care te comporti asa de agresiv.

# Olivia tata, nu ai treaba la cratita? date 28 February 2012 10:47 -2

eu sunt normal, postarile tale ma zdruncina la psihic. probabil ca la tine acasa este ca la nebuni daca vorbesti la fel de mult si prost precum scrii posturile pe site. nu m-as mira daca sunteti abonati la revista "Psihiatria la zi". calmeaza-te, priveste niste desene animate si apoi respira adinc. Abia apoi sa iei pastilele recomandate dar numai dupa o reteta emisa de cei de la spitalul Obregia, asa cum ti-a fost recomandat mai sus.

# Olivia-Maria Marcov date 28 February 2012 16:03 +1

Domnule care te numesti " Olivia tata, nu ai treaba la cratita ? ", de ce spui ca te " zdruncina la psihic " postarile mele ? Remarc insa ca suferi, anume, cum spui dumneata " te zdruncina la psihic ", adica ai putea sa descrii ce simti si de ce exact ? Limba romana o scrii, o citesti, ce ti se intampla dumitale asa de grav incat ai ajuns sa suferi ? Gasesti ca ai patit ceva ? Uite, aici dumneata te-ai oprit sa intri in vorba cu mine, pentru ca remarc insisti, si aici e vorba pe pagina aceasta despre un incident intamplat intr-o sala de sedinta, de judecata, a tribunalului bucuresti. Dumneata de ce esti asa de suparat ? Incidentul s-a petrecut intre un avocat - citim in articol - si o tanara judecatoare care conducea sedinta de judecata ce se tinea in sala de sedinta respectiva. Inteleg ca cei doi ar fi putut fi suparati pe moment - desi sa stii, cu timpul, supararea se estompeaza si chiar trece in cele din urma - dar nu inteleg suferinta dumitale in aceasta imprejurare ? Pentru ca tot spui dumneata ca sunt o persoana care te zdruncina, afla ca in dupa-amiaza aceasta am fost si sunt impresionata cand am vazut un muncitor, un om care munceste in echipa la lucrarile de reabilitare ale blocului nostru ( in care locuim ) cum intra pe balcon, noi stam la etaj, insa nu este deloc protejat, adica normele de protectie a muncii sunt neglijate, si mi-au dat lacrimile, pentru ca este periculos sa munceasca asa, bietul om, nicio munca, iata, nu e usoara. Uite, acel om munceste in conditii dificile, si in plus, nu e protejat, nu avea o curea, nu stiu cum se numeste, ceva care sa il protejeze, sa nu cada, sau sa nu se raneasca, sa nu pateasca ceva rau. Prin contrast, dumneata esti pus pe harta, ai samanta de cearta, si ai si o idee fixa cat priveste medicatia, mai mult sau mai putin psihiatrica. Nu inteleg sincer vorbind ce ai dumneata impotriva mea, si daca ceva " te zdruncina " in " postarile mele ", ce ti se pare ca scriu eu asa de natura sa te simti dumneata zdruncinat. Am scris pe o alta pagina a acestui ziar, in dreptul unui articol diferit de cel de mai sus, publicat pe pagina asta, am scris despre drepturile omului. Ti se pare ca tematica drepturilor omului poate supara ? Ma intreb sincer ce doresti, imi pare rau ca te simti zdruncinat, cauta sa vezi in dumneata ce nu merge, ce te necajeste, sper ca e adevarat ceea ce spui dumneata. Sper, si iti doresc si mai multa intelepciune si sa vezi viata mai frumos decat o faci acum, sper sa nu te mai " superi " cand nu este cazul, si nu este cazul, sper sa nu mai ai samanta de cearta si chef de a te lua de om, te iei de mine, asa din senin si nu ti-am facut nimic, si nici nu te cunosc. Ai putea sa socializezi cu adevarat, sa iti iubesti semenii si sa nu mai ai ganduri care sa te "zdruncine ", ganduri sau idei. Dumneata vorbesti si de casa mea. Ce ai cu casa mea, cu " noi " ? Vrei sa te imprienesti cu noi ? Eu citesc da, reviste de Psihiatrie, citesc Drept, Psihologie, Psihologie Judiciara, Literatura, citesc articole publicate pe culturavietii.ro, interesante si care privesc dreptul la viata. Eu iubesc oamenii si mai ales nu ma iau de oameni, asa cum remarc la cate unii ca procedeaza, se iau de oameni. Sa inteleg ca doresti sa fim prieteni ? Sa inteleg ca vei socializa mai frumos ? Sa inteleg ca vei reconsidera viata si vei vedea si ca ete frumoasa ? Postarile mele sunt frumoase, iar cu privire la ceea ce expune articolul de mai sus, sunt sigura ca avocatul si tanara judecatoare vor depasi acea zi, acel incident si viata isi va relua cursul ei normal, obisnuit, la judecata, in ziua sedintelor de judecata. Pentru ca avocatul este si va ramane avocat si va mai avea procese in instanta la tribunalul bucuresti, iar judecatoarea va mai judeca cauze si va mai solutiona dosare. Viata este inaintea celor doi. Dar mediul care exista in Justitie, si s-ar putea sa il fi remarcat si dumneata daca mergi pe acolo, prin sali de sedinta, este unul care pentru toata lumea este inconfortabil. Eu am scris despre asta. Ei bine, nu e asa greu. Vrei sa iti recomand lecturi, cauta sa citesti ceva usor, ceva ce iti place dumitale, ceva trebuie sa iti placa, cauta ceva usor, linisteste-te si incet, incet vei vedea viata si sub alte aspecte, mai pozitive. Eu asa cred ca ar trebui sa procedezi. Sau, daca nu suporti lectura, nu ai decat sa iei o pauza de lectura. Acuma, stii, fiecare om si persoana este o fiinta unica, fiecare are viata sa, fiecare are personalitatea sa. Exista oameni care cand sufera, simt impulsul de a complica viata altora, de a-i face nefericiti. In loc sa caute in ei calea spre multumire, liniste, si chiar fericire personala. In tot cazul, eu cred ca cel care nu se simte prea placut, in cazul dumitale te simti " zdruncinat ", acela este care trebuie sa se corecteze. Medicamentul pe care dumneata il tot invoci si aduci pe tapet este un anxiolotic, el combate nelinistea care poate aparea la om din motive diverse, nu este un secret, poti cauta sa ii citesti prospectul pe internet, sau poti intreba un doctor de specialitate, el se recomanda, daca este cazul, si daca omul se simte nelinistit. Cauzele nelinistii sunt in primul rand in viata de toate zilele, in realitatea aceasta, uite de exemplu cand cineva, un om ataca un alt om, din senin, ii poate crea celui atacat motive de neliniste. Sau motive de natura sa il nelinisteasca. Adica, pentru ce te iei dumneata de mine ? In acest sens. Dar eu raman la opinia mea ca esti o persoana care sufera, si s-ar putea sa nu te simti confortabil, cauta sa afli din ce cauza. In mod sigur nu te simti " zdruncinat " sau inconfortabil pentru ca ocazional, deschizi ' Lumea Justitiei " si citesti articolele care constata si redau cititorilor toate cele care se intampla azi in mediul judiciar, si acolo, citind cate lucruri neplacute se intampla in Justitie, din varii motive, dumneata, din senin, dai peste comentariile mele si te ' zdruncini ". Nu te supara cumva realitatea din Justitie, dar realitatea sociala, de toate zilele, dar poate ca ai o suferinta a dumitale ? Pentru ca dumneata scrii si recomanzi de zor medicamente, asa, fara sa iti ceara nimeni nimic, si in plus, nici nu te identifici cu numele si prenumele, ci utilizezi un pseudonim. Daca toti oamenii s-ar apuca asa, sa recomande medicatie, comentatorilor, zau asa, ti s-ar parea normal ? Am mai vazut si alte comentarii, facute de alte persoane, nu de mine, si care au primit trimiteri la medicamente, de genul " distonocalm ", in chip de comentarii. Cat despre remarca dumitale care priveste " cratita ", afla ca eu nu gatesc, dar obisnuiesc sa fac omleta, sa prajesc cartofi, sau sa fac o salata din legume, mama mea prefera sa gateasca si nu ii place sa ii stai in drum, ii place sa fie ea gospodina casei. Mai este ceva ce doresti sa stii despre casa mea si noi ? Tatalui meu ii place matematica, mecanica fluidelor, mecanica cereasca, este specialist in fluide, solide, matematici, fizica, este profesor de matematica, este un matematician iscusit, foarte bun om de stiinta. El citeste numai carti de matematica si cercetare stiintifica, da, rezultatul cercetarilor se publica si el citeste, si el insusi face cercetare stiintifica. Ma intriga ca ai atata timp sa imi dedici mie si sa intrebi de casa mea. Daca ti-am putut fi de vreun folos, m-as bucura, nu e lumea asa rea, cum o vezi dumneata. In general, omul se sperie de necunoscut, dumitale de ce iti este frica ? In tot cazul iti doresc o zi buna si zile mai bune si mai putin " zdruncinatoare ". Pace si dragoste, eu sunt o persoana credincioasa.

# Dan date 29 February 2012 01:08 +4

Mai Olivia, am vazut pe Facebook ca ai avea studii juridice. Si ca poate ca orice tanara absolventa vei dori si tu sa profesezi, poate pe la vreun birou de avocatura. Pai sa ma ierte Dumnezeu. Daca vreodata ajungi in instnta si incepi sa pui concluzii cu logoreea ta, exista posibilitatea sa ai niste surprize. Pana termini tu, avocatul partii adverse sa-si mai rezolve vreo 2-3 dosare intre timp, judecatorul fie sa iasa la pensie sau sa-i vina promovarea la o instanta superioara iar grefierul sa-si taie venele in direct. Concizie mai fata, asta-i secretul. Nu ti-o spun cu rautate.

# am și eu o întrebare pentru olivia... date 4 March 2012 06:38 +1

de pe aceasta pagină a fost lansat un DNS CHANGE,adică un virus informatic foarte periculos-tu nu ai nici o legătură cu asta ,nu-i așa?

# Olivia tata, nu ai treaba la cratita? date 28 February 2012 17:11 -5

ai vazut ca am dreptate si ca ai probleme cu literatura de specialitate a problematicii psihiatrice ? logoreea ta te tradeaza insa nu iti face griji ca este vindecabila daca urmezi tratamentul medicamentos prescris de doctorii de la Obregia. Probabil ca intre 2 sedinte de tratament ti se ofera o pauza si acces la calculator drept rasplata ca raspunzi tratamentului. Sau poate ca postarile aiuritoare si fara nici o logica face parte din tratamentul tau zilnic. oricum, incearca sa iei o pauza si ne mai scutesti de opiniile tale fara sare si piper, postind timpenii despre subiecte pe care le-ai vazut in telenovele. Mai bine ocupa-te de bucataria si nu te mai da mare cititoare si cunoscatoare a dreptului. Nu este la fel ca in soap-opera pe care le vizionezi tu zilnic.

# Dan date 29 February 2012 01:14 +2

"Sau poate ca postarile aiuritoare si fara nici o logica face parte din tratamentul tau zilnic". Acordul, da-l drac. Sau poate te-ai grabit. :lol:  

# emilia date 28 February 2012 19:55 +4

Un scenariu similar cu cel prezentat mai sus s-a intamplat si la Judecatoria Simleu Silvaniei jud.Salaj,in sedinta jud.Chichisan Simona,Aceasta a luat pe rand avocatii,le-a adresat cuvinte necuviincioase unui magistrat,pe unii i-a insultat si umilit in fata intregii sali de judecata,culminand cu dezlantuirea in mijlocul strazii :desculta ,cu parul valvoi cauta necuratii.A ajuns sa fie dusa cu smurdul la sectia de psihiatrie din Zalau.In luna martie va reveni la serviciu,are si funtia de presed.de instanta.A fost depasita de situatie:dosare intarziate,aceasta nu numai datorita volumului mare dar si neputintei sale de concentrare .,comoditate excesiva,personalitate iesita din comun,.Un om bolnav mentinut in sistem.

# doru date 28 February 2012 19:58 0

moaaaaaaaaaaaa- cineva a avut rabdarea sa citeasca comentariul. FELICITARI!

# Dan date 27 May 2012 13:18 0

Am vazut-o si eu in instanta pe judecatoarea asta acum 3 zile. Parea normala....

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.11.2024 – Tulus a trecut in partea cealalta

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva