1 September 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Judecatorul Toni Neacsu acuza procurorii din CSM ca executa comandamente politice: “Demonstratia de subordonare politica facuta in problema avizelor ar trebui sa ingrijoreze sincer si sa grabeasca luarea unor decizii inainte ca politizarea lor sa se extinda si la sectia pentru judecatori, care oricum a fost adusa in genunchi... Este o zi rusinoasa”

Scris de: G.T. | pdf | print

10 May 2013 15:50
Vizualizari: 3946

Judecatorul Adrian Toni Neacsu (foto) ii acuza pe membrii Sectiei pentru procurori din CSM ca au facut o demonstratie de subordonare politica in sedintele in care au audiat candidatii propusi la sefia marilor parchete. In opinia lui Toni Neacsu, avizele pozitive au fost date de catre procurorii din CSM in urma unui troc politic.


Totodata, Adrian Toni Neacsu avertizeaza ca ceea ce s-a intamplat in Sectia pentru procurori a CSM ar trebui sa ingrijoreze si sa grabeasca luarea unor decizii inainte ca politizarea sa se extinda si la Sectia pentru judecatori a CSM, sectie care oricum, sustine magistratul intr-o postare pe Facebook, a fost adusa in genunchi: “Demonstratia de subordonare politica facuta astazi (n.r. - joi, 9 mai 2013) de Sectia pentru procurori a CSM in problema avizelor ar trebui sa ingrijoreze sincer si sa grabeasca luarea unor decizii inainte ca politizarea lor sa se extinda si la sectia pentru judecatori, care oricum a fost adusa in genunchi”.

Intr-o alta postare, Toni Neacsu sustine ca Sectia pentru procurori a CSM s-a amestecat intr-un joc strict politic si concluzioneaza ca a fost o zi rusionoasa pentru independenta Justitiei: ”Avizele pozitive pe linie pentru procurorii audiati astazi arata in mod extrem de limpede ca numirile la varful parchetelor sunt exclusiv politice. Sectia pentru procurori a CSM a executat pactul de coabitare, amestecandu-se intr-un joc de natura pur politica. Cred ca este o zi rusinoasa pentru independenta Justitiei”.

Judecatorul Toni Neacsu sustine, de asemenea, ca reprezentantii procurorilor in CSM executa comandamente politice: “Bineinteles ca deontologii si latratorii pentru democratie din ONG-uri vor sari ca arsi si vor spune sa nu atentam la independenta procurorilor. Care independenta, cand reprezentantii lor in CSM executa comandamente politice. Dimpotriva, statutul procurorilor trebuie intarit in mod real prin eliminarea din Constituie a subordonarii lor fata de sefi. Atunci cand ierarhia militara de astazi va disparea iar procurorul din ultimul catun din tara asta va fi cu adevarat independent fata de superiorul lui va disparea si riscul ca ordinele politice sa se transmita pe cale ierarhica de la cei avizati astazi in urma unui troc politic la cei care cu adevarat solutioneaza dosare si duc greul”.

Toni Neacsu: “Ipocrizia din Romania ne impiedica sa analizam de ce procurori care potrivit Constituiei sunt subordonati ierarhic iau decizii in CSM cu privire la instante judecatoresti si judecatori

Nu in ultimul rand, judecatorul Adrian Toni Neacsu atrage atentia si asupra recomandarilor Comisiei de la Venetia, care a explicat ca este neuzual pentru standardele europene ca procurorii sa ia decizii cu privire la judecatori si la cariera acestora. In opinia lui Neacsu, din cauza ipocriziei acest aspect nu este discutat in Romania, unde procurorii subordonati ierarhic iau hotarari in CSM in legatura cu insatnele judecatoresti si judecatori:

Expertii Comisiei de la Venetia au explicat astazi ca este neuzual pentru standardele europene ca magistrati fara garantia independentei, cum sunt procurorii, sa ia decizii cu privire la judecatori si cariera acestora, inclusiv in ce priveste, promovarea la instanta suprema. Acesta a sugerat ca de aceea exista practica existentei a doua consilii judiciare distincte, unul pentru judecatori si unul pentru procurori. Ipocrizia din Romania ne impiedica sa discutam lucid aceste aspecte si sa analizam de exemplu de ce procurori care potrivit Constituiei sunt subordonati ierarhic iau decizii in CSM cu privire la instante judecatoresti si judecatori”.

Comentarii

# DAN date 10 May 2013 15:55 -16

Ce il tot bagati in seama pe infractorul asta? Cu astia va aliati, astia sunteti, LUJU... Toate sunt comenzi politice... a fost fortat sa deconteze in fals... bla, bla, bla... e si urat de se sparge sticla monitorului... mananca pui cu pene, intregi, pariez!

# Salvamar date 10 May 2013 16:36 +13

Auzi dane, chiar esti sigur ca a decontat in \"fals\"? Eu vreau sa se ia la purecat toate deconturile memebruilor CSM. Vreau sa stiu cum li s-a pontat memebrilor CSM care NU au participat vara trecuta la sedintele CSM pentru a lua la cunostinta de demisia doamnei Pivniceru. Apoi trebuie sa vedem daca in regul;lamentul CSM prezenta memebrilor este obligatorie in zilele in care nu sunt sedinte. Vreau sa se analizeze toate deconturile, inclusiv ale lui Haneala care isi facea de lucru la un anumit Tribunal de la domiciliul ei....si restu...De exemplu deconturile lui Morar la Cluj....ce ziceti? Deschidem cutia Pandorei? Eu cred ca bagam la parnai 80% din CSM, dar nici ceilati sefi din justitie nu scapa usor...

# VIKY date 10 May 2013 17:09 +16

@dan...Daca pe Neacsu il numesti *infractor*, atunci pe gunoiul de la Cotroceni, Udrea, Blejnar, Boc, Blaga, MRU, Videanu, Radulescu, Macovei...care au delapidat miliarde si au devastat tara, pe astia cum ii numesti?. Dupa mine, sunt criminali impotriva umanitatii.

# radu date 10 May 2013 23:58 -3

Oare cei care au guvernat 15 ani inainte or fi miei sau ai uitat.Vizionare placuta la antena 3 ,daca Dan are alta parere nu inseamna ca e basist.Dl Neacsu nu are credibilitate suna a razbunare.

# VIKY date 12 May 2013 17:12 +3

Pe mine nu ma intereseaza ce a fost in Romania in urma cu 20 de ani, nu am ce sa uit, din moment ce nu stiu cum au guvernat dansii (care or fi fost), pe mine ma intereseaza situatia actuala din Romania, unde justitia este sub papucul unui dictator. Apropo de cuvantul basist, sa stii ca exista doar doua tabere: basisti si neutrii. Nu poti afirma ca esti neutru (Dan) aparand mafia basista care este cancerul Romaniei.

# Toni Mafioso date 11 May 2013 07:12 -2

Ce te miri Dane ca apare pe luju ? Asa a dat ordin Felix Varanu...ma mir ca se tot intreaba unii daca a decontat fals...multi naivi pe cararile vietii !!! Normal ca decontat fals. Acum ca sunt si altii care o fac, ca de este \"un obicei al pamantului \" este o alta discutie ...Dar nu el era marele reformator ? Primul Deontolog al sistemului ? Draga Toni imi e teama ca in cazul tau Alea iacta est. Nu te plang eu iti gasesti tu un job gras pe la antene :lol: :lol:

# Salvamar date 11 May 2013 16:34 +3

Uni sunteti bolnavi la etajul superior - tot ce nu va convine vine de la Felix. Serios? Da mare putere are omul asta, de ne i9nfluenteaza gandurile oriunde om fi in lumea asta (ca nu suntem tori bucuresteni). Cand nu mai aveti argumente il scoateti pe Felix la interval, ca ala de-si tinea bunica moarta in geam sa ii incasesze pensia. Credeti ca dcaa voi nu puteti gandi decat printr-un protocomunism imbecil si noi ceilati suntem ca voi? Neacsu nu are credibilitate? Pai tit CSMul si ICCJ nu au credibilitate, ca sa nu mai vorbim de procurori... Justitia in general nu mai ofera incredere romanilor si asta nu din cauza lui Neacsu ci a unora ca Macovei, Morar, Haineala, Stanciu, Danilet, Ghica si....mai sunt! Daca e vorba de bulau eu sunt de acord, dar toate deconturile sa fie luate la purecat la CSM ...daca acest lucru se va face IN MOD CINSTIT, s-ar putea ca majoritatea memebrilor CSM sa \"miroase\" a bulau, in frunte cu Haineala!

# Toni Mafioso date 11 May 2013 21:49 -3

Chiar in seara asta a fost pe antena \"cazul neacsu\"...casca si tu ochii si ai sa intelegi cum se invarte Pamantul :-* ...Felix trebuie sa se orienteze catre alt pion , neacsu e deja istorie ...mai incearca si ei pe ultima suta sa creeze presiune dar dupa ce va fi condamnat va fi aruncat aruncat la caini de varan ...veti vedea

# toni, toni date 10 May 2013 16:25 -11

adie un vanticel ce aduce o mireasma de bulau

# sed lex date 10 May 2013 16:38 +13

@Dan- Chiar daca ar fi un infractor( in fapt, dupa canoanele legii, este nevinovat) nu inseamna ca ceea ce spune nu este corect. Da, in Romania, procurorii subordonati ierarhic prin lege si numiti politic  prin lege, stabilesc cariera politica a judecatorilor, care prin lege, sunt independenti. Despre asta este vorba d-le Dan!

# VIKY date 10 May 2013 17:03 +15

Nu merita sa le explici unor gunoaie basiste, care sunt in stare sa sustina ca laptele este negru, nu alb. Acest CSM ar trebui sa fie format numai din judecatori. Ce nu inteleg eu, este faptul ca in problemele judecatorilor se da votul tuturor membrilor, iar in problemele procurorilor, judecatorii nu participa la vot. De ce pentru avizul marilor parchete, judecatorii au fost exclusi?. Sau si legea functionarii CSM-ului este interpretata de Haimana cum ii pica ei bine?. Scoate-ti domnilor procurorii din CSM, ca pana la urma ei tot subordonati raman, indiferent cat s-ar zbate ei pentru independenta.

# Goe date 10 May 2013 17:49 -6

\"Scoateti\" - analfabeta dracului, ca ne-am saturat de prostia ta. 

# VIKY date 12 May 2013 17:22 +3

Ma bucur ca te deranjeaza *liniuta*...continutului. Sper ca in curand sa va deranjeze zgomotul *bratarilor*.

# Ghost date 10 May 2013 20:34 +2

Despre subordonarea procurorilor știam. În legătură cu Judecătorii știu că aceștia nu sunt subordonați dar de multe ori dau hotărâri care le trădează subordonarea. 

# Furnalul de la Paltinis date 10 May 2013 22:48 0

Misteaux preturile la sandale.

# CI date 10 May 2013 23:43 -3

Neacşu e un nenorocit! Totuşi pe tema asta, omul are dreptate...Păi, ne interesează ideile sau oamenii care le vehiculează?

# un nene date 11 May 2013 09:57 0

De la Toni Neacsu as astepta, mai degraba, opinii cu privire la independenta judecatorilor de pe vremea cand era membru CSM. Par exampl\': la momentul la care au luat act de demisia doamnei Pivniceru au avut pe masa 2 (doua) cereri de demisie - una din magistratura si alta din CSM, care presupunea si detasarea la minister. Amandoua cererile au fost formulate pt. acelasi motiv - numirea ca ministru. Ce i-a impiedicat sa ia in discutie a doua cerere, care era si prima inregistrata? Daca se supara d-na Pivniceru (adica pagubita), avea posibilitatea sa atace hotararea in instanta. ... sincer, m-ar interesa mai mult decat treaba asta cu procurorii ....

# un nene date 11 May 2013 12:46 0

Si ar mai fi o chestiune care tine de echitatea unui proces, pentru ca s-a indus la momentul respectiv ideea ca are prioritate (de ce?) demisia din magistratura. Cum procedeaza un judecator (si nu o persoana care ocupa fotoliul de judecator) in momentul in care este investit cu cele doua cereri? Alege el ordinea care ii este cea mai convenabila pt. solutionare? Presupune el ceva? Sau cerceteaza care este vointa reala a justitiabilului si il pune sa precizeze? Poate d-na Pivniceru vroia o ordine in solutionare. Vad ca la ora actuala nu mai sunt valabile principiile care au functionat in privinta domniei sale.

# BTS date 11 May 2013 16:16 +3

Ca sunt subordonati politic sunt total de acord,dar nu pot fi de acord sa fie total independenti de sefii lor ierarhici,pt. ca ar fi f.grav. Ce vom face daca un procuror independent total,chiar si fata de lege,va face ce-l va taia capul,din rea-intentie sau prostie???Nu va raspunde in fata nimanui,pt. ca este independent? Cred ca in mod obligatoriu va trebui introdusa LEGEA RASPUNDERII MAGISTRATILOR si atunci se va vedea cine respecta legea si cine nu. In Germania la 2 casari a unor sentinte judecatoresti te zboara din sistemul judiciar,fara posibilitatea de a mai fi magistrat pe teritoriul german. Ce ati spune sa se voteze o lege asemanatoare la noi in tara? Cati dintre actualii judecatori,procurori o sa mai ramana in functii ? Eu cred ca vreo 50%... :eek:

# bts-ule date 11 May 2013 22:30 -2

cauta de-ti fa de lucru prin alta parte. pe la felinarele rosii, de unde iti vine boala. unde ai auzit tu de 2casari si afara din sistem? bai baiatule, dar nu mai ramane nimeni in sistem dupa modelu asta a tau. magistratii nu-s roboti. is oameni, si gresesc. uite de aia exista un mecanism de control reciproc, si decizia nu apartine unui singur om

# taxe auto date 11 May 2013 22:57 0

Taxele de poluare s-au respins in draci in recurs inainte de decizia CJUE. Asa ca, mai usor cu datul afara pe casari.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 29.08.2024 – Cami si-a tras patalama de la un ONG dintr-un mall (Galerie foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva