LULUTZA SI-A LUAT IAR PAPARA DE LA TATUC – Basescu a facut-o mincinoasa pe Kovesi dupa isteria „dezincriminarii” abuzului in serviciu: „Isi permite sa faca presiuni pe Curtea Constitutionala, pe politicieni, in loc sa-si vada de treaba ei... M-a frapat minciuna formidabila ca cineva cere dezincriminarea abuzului... Cred ca s-a sarit calul... S-a trecut de la oameni politici si pleaca in jos, la doctori, maine va deveni un obicei cu care se vor confrunta si oamenii simpli”
Fostul presedinte al Romaniei, Traian Basescu (foto), a facut-o mincinoasa pe sefa DNA, Laura Codruta Kovesi (foto), „procuroarea de la Sibiu cu 3 dosare” si 4 mandate de conducere in cele mai inalte functii din PICCJ. Nici nu a ajuns bine in studiourile B1TV, unde a fost invitatul lui Silviu Manastire la editia de marti 14 iunie 2016 a emisiunii „Dosar de politician”, caci Traian Basescu a si trecut la atac impotriva sefei DNA. Fostul sef al statului a acuzat-o pe Codruta Kovesi ca incalca separatia puterilor in stat prin presiunile exercitate asupra Curtii Constitutionale si a politicului, in contextul isteriei nationale iscate, cu ajutorul propagandei, in jurul „dezincriminarii” infractiunii de abuz in serviciu: „Isi permite sa faca presiuni pe Curtea Constitutionala, pe politicieni, sa dea sfaturi la politicieni, in loc sa-si vada de treaba ei. Si de respectarea atributiunilor functionale pe care le are. Eu cred ca s-a sarit calul...”. Fostul presedinte al Romaniei si-a adus cu el chiar si Conventia Natiunilor Unite impotriva Coruptiei, din care a citit definita abuzului in functie.
Traian Basescu si-a amintit si de hotararile definitive de achitare criticate de Laura Codruta Kovesi in Raportul de activitate pe 2014 al parchetului anticoruptie, spunand despre DNA ca are „o tentatie de a se urca peste judecatori”.
In fine, fostul presedinte a reluat si de aceasta data tema spectacolului regizat de „Mama Catuselor”, un spectacol al catuselor pe care l-a catalogat „degradant pentru o tara democratica”: „Eu sunt de acord ca romanii isi doresc arestarea coruptilor. Sunt de acord ca si acest spectacol a placut mult romanilor, numai ca, uitati-va, s-a trecut de la oameni politici si pleaca in jos, la doctori, la... Maine va deveni un obicei, cu care se vor confrunta si oamenii simpli. (...) In 2015-2016, s-a transformat in institutie de spectacol. Spectacol televizat in direct cu oameni incatusati. Dom'le, ma intelegeti ca pot si sa nu ma uit la televizor sa vad acest spectacol degradant pentru o tara democratica. Repet, degradant!”.
Iata cele mai importante declaratii facute de Traian Basescu la B1TV:
„Nimeni nu are nimic cu anchetarea celor suspecti de fraude. Nimeni. Numai ca Justitia trebuie facuta corect, ca sa fie credibila. Daca vreti un rezultat, in analiza mea, al faptului ca foarte multi oameni cu dosare penale au fost alesi, dupa ce au fost purtati cu catuse, au fost alesi pentru ca se decredibilizeaza spectacolul catuselor. Efectul este invers la populatie, incepe sa nu mai creada.
Eu sunt de acord ca romanii isi doresc arestarea coruptilor. Sunt de acord ca si acest spectacol a placut mult romanilor, numai ca, uitati-va, s-a trecut de la oameni politici si pleaca in jos, la doctori, la... Maine va deveni un obicei, cu care se vor confrunta si oamenii simpli, nu numai politicienii, si s-ar putea atunci sa constate cat de fortate au fost lucrurile in aceasta etapa, in Romania. Iar eu nu vreau sa se intoarca Romania la anii '50, eu vreau ca ce-am castigat, ce s-a castigat in mandatul meu in functionarea justitiei sa se pastreze. Justitia trebuie sobra. (...) Nu mai vorbim ca unui judecator al Curtii Constitutionale i s-a cerut arestarea pentru struti.
Cel mai important mesaj pe care vreau sa-l transmit in seara asta e ca prin comportamentul doamnei Kovesi, separatia puterilor in stat se face praf. Aceasta doamna isi permite sa faca presiuni pe Curtea Constitutionala, pe politicieni, sa dea sfaturi la politicieni, in loc sa-si vada de treaba ei. Si de respectarea atributiunilor functionale pe care le are. Eu cred ca s-a sarit calul si de-asta mi se pare tot mai important ca factorii de zgomot din Justitie sa inteleaga ca, daca vor sa fie respectati de politicieni, trebuie sa respecte legea. In momentul de fata, la noi nu se mai respecta legea, inclusiv conventiile pe care Romania le-a ratificat. Sunt legislatie interna.
Daca dansa n-ar ataca, va asigur ca n-ar ataca-o nimeni. Este pe functie, si dansa este in rigorile functiei, cum am fost si eu cat am fost presedinte. Aduceti-va aminte ca in timpul mandatului meu am criticat Justitia. Cred ca eram unul din politicienii care primieau cel mai des atentionari de la CSM, ca prin atitudinea mea nu stiu ce-am facut justitiei... Dar asta nu ma exonereaza de responsabilitatea, ca fost presedinte si ca om politic, de a atentiona asupra abuzurilor care se fac, a presiunilor care se fac, fie ca sunt asupra unor persoane, fie ca sunt abuzuri prin citirea incorecta a legislatiei.
Linia a fost depasita de cateva ori. Si pentru mine a fost un soc. Imi aduc aminte bilantul din februarie 2015, anul trecut, cand la bilant, nici mai mult nici mai putin in raportul DNA-ului pe 2014, deci in mandatul meu, cand la sfarsitul bilantului erau 41 de dosare pe care DNA le pierduse si la toate doamna Kovesi avea scuza: judecatorii nu au analizat bine probele, judecatorii sunt vinovati. Judecatorii sunt... Pai, niciun procuror nu are dreptul sa dea vina pe judecator pentru sentinta, cum nici eu nu am dreptul. Trebuie sa spun 'Asta a decis judecatorul, asta e!'. Deci acea tentatie a DNA-ului de a se urca peste judecatori.
Si va mai dau un exemplu care m-a frapat. Aceasta minciuna formidabila ca cineva cere dezincriminarea abuzului in serviciu. In primul rand, abuzul in serviciu nu-i nicaieri in Europa civilizata act de coruptie. Abuzul in serviciu nu-i act de coruptie. Coruptia e altceva, luare de mita..., toate cele. Abuzul in serviciu nu este act de coruptie. Insa, daca vreti sa discutam, uite, am venit bine pregatit pe subiect. Romania a ratificat Conventia de la New York impotriva coruptiei. Conventia Natiunilor Unite impotriva coruptiei. Iata cum e definit in Conventie abuzul in serviciu. In Conventie ii spune abuzul de functie. Si spune asa: Fiecare stat parte are in vedere sa adopte masuri legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracter de infractiune in cazul in care actele au fost savarite, atentie, cu intentie, cu incalcarea legii si cu obtinere de foloase necuvenite. Deci trei conditii trebuie sa fie indeplinite pentru a fi abuz in functie, sau abuz in serviciu. Pentru statele care vor sa aiba in legislatia lor abuzul in serviciu, definitia trebuie sa implice trei elemente fundamentale: intentie, incalcarea legii cu intentie, si folos necuvenit. Daca aceste trei elemente nu sunt indeplinite, nu poti sa-i spui cuiva abuz in serviciu. Dar de ce e posibil la noi? Pentru ca la noi nu se vorbeste de intentie, se vorbeste de indeplinire defectuoasa. Uitati-va ce distanta uriasa! De la o definite precisa... (intervine moderatorul, Silviu Manastire: „O formulare comunista, bolsevica...”). Da, dar ea a permis doamnei Kovesi sa faca 800 si ceva de dosare de abuz in serviciu.
E usor sa-i spui unui presedinte ca trebuia sa se ocupe de un anumit articol din Codul penal. Si daca as fi spus Parlamentului, ce credeti ca facea? Deci eu nu spun ca nu-mi asum ca acest Cod penal a fost promulgat de mine... Domnule Manastire, flacara la fund va va palpai si dumneavoastra pe aceasta definitie, pentru ca acest Cod penal transfera abuzul in serviciu si in sectorul privat. Atentie, suntem unici! Exact ca politicienii, numai ca dumneavoastra veti face jumatate din pedeapsa. Deci, exact cum ia-ti vazut pe cei purtati cu catuse pentru ca si-au indeplinit defectuos atributiunile, exact asa vi se poate face si dumneavoastra. Defectuos! Avem o problema, eu nu vreau sa ma scuz neaparat, dar acest Cod a stat trei ani in Parlament, intr-o comisie pentru Codul penal. Nu vreau sa va mai spun cine a fost presedintele comisiei de cod penal. Daca nu stiti, Victor Viorel Ponta, un procuror. Dar, pana la urma este usor sa cauti vinovatii. Suntem intr-o situatie, haideti sa o corectam.
Este o distanta uriasa intre cum functiona justitia in 2004 si cum functioneaza acum. Este o distanta uriasa intre cum functiona justitia pana la sfarsitul lui 2014, si... haideti sa ne referim la parchete, ca nu vorbesc de toata justitia, este o distanta uriasa intre cum a functionat DNA-ul pana la sfarsitul lui 2014 si cum a functionat incepand cu 2015 si prima parte a lui 2016. In 2015-2016, s-a transformat in institutie de spectacol. Spectacol televizat in direct cu oameni incatusati. Dom'le, ma intelegeti ca pot si sa nu ma uit la televizor sa vad acest spectacol degradant pentru o tara democratica. Repet, degradant! Dar exact pentru ca vreau sa apar aceasta realitate a consolidarii justitiei, care, am spus si la sfarsit de mandat, mai e mult de lucru pana sa devina o justitie foarte buna, dar a facut progrese...”
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# un oarecare 15 June 2016 13:50 +4
# DOREL 15 June 2016 14:13 +3
# DODI 15 June 2016 13:51 +10
# KASSANDRA 15 June 2016 15:28 +1
# BULA 18 June 2016 19:40 0
# Vladi Mârrr... 15 June 2016 14:04 +1
# mulder, agentul mulder 15 June 2016 14:26 +3
# Margo 15 June 2016 14:59 0
# Doru Năstase 15 June 2016 15:03 +3