Parchetul General are obligatia de a deschide ancheta pentru neglijenta in serviciu asupra sefilor STS si SRI. Are Nitu curaj?
Ancheta deschisa in urma tragediei aviatice care a avut loc in Apuseni e condusa, cum se stie deja, de procurori ai Parchetului Curti de Apel Alba. Intotdeauna cand au loc astfel de tragedii aviatice, anchetele sunt foarte complexe si dureaza destul de mult, pentru ca este nevoie ca o comisie formata din specialisti de la nivelul Autoritatii Aeronautice si ai altor institutii cu aplecare in domeniu sa ofere concluzile raportului asupra cauzelor producerii prabusirii avionului respectiv.
Vreau sa cred ca aceasta ancheta nu se va limita, insa, doar la cauzele producerii accidentului, ci la gasirea vinovatilor responsabili de localizarea tardiva a perimetrului in care se prabusise BN-2-ul cu echipa de medici, pentru ca doi oameni care supravietuisera si ei impactului cu solul, pilotul Adrian Ivan si medicul rezident Aurelia Ion, AU DECEDAT la mai bine de doua ore de la acest incident, ca urmare a traumatismelor si hipotermiei.
Pilotul, strivit intre fiarele bordului contorsionate peste el, fara ca bravul medic Zamfir sa poata face ceva de unul singur si aflat si el intr-o stare de soc, iar medicul Aurelia Ion, in hipotermie, cu lacrimile inghetate pe obraz. Exista destule dovezi ca a existat neglijenta in serviciu in mai multe institutii ale statului. Din punctul meu de vedere, Catalin Chiper, fostul angajat al Primariei Sector 6, nu trebuia demis pentru ca el nu trebuia numit in aceasta functie. Chiper nu avea minimul de pregatire si de experienta in Ministerul de Interne pentru a fi fost pus in conducerea unui astfel de colos cu activitati din cele mai complexe! Din pacate, nimic din ce-i rau in tara asta nu se termina doar cu demiterea acestui Mr. Bean de la Interne!
Pe de alta parte, punand cap la cap tot ceea ce s-a intamplat in legatura cu cautarea si salvarea echipei aflate in avionul pilotat de comandantul Adrian Iovan, concluzia la care am ajuns este ca pe axa STS-SRI sunt principalii incompetenti si principalii vinovati. Dar, concluzia mea este concluzia unui jurnalist care, din 1990 incoace, s-a ocupat de anchete jurnalistice si in ce priveste alte accidente aviatice care au avut loc pe teritoriul Romaniei si ea nu are efect juridic.
Cred cu tarie ca procurorii de la Alba, asa cum ii stiu eu, inversunati sa afle adevarul si vinovatii in multe dintre cauzele ce le-au avut de instrumentat de-a lungul timpului, vor avea curajul sa extinda si sa finalizeze o ancheta de anvergura cum este cea despre tragedia aviatica din Apuseni. Asta daca nu cumva, in scurt timp, nu vor prelua cei de la Parchetul Inaltei Curti cauza respectiva. De altfel, cercetarea unor persoane de rang inalt, inclusiv a sefului STS, Marcel Opris, nu poate fi realizata decat de Parchetul Inaltei Curti. Si asta pentru ca Marcel Opris, un personaj intangibil de mai bine de 9 ani, este numit de presedintele Romaniei, iar cel care a girat pentru activitatea si expertiza profesonala a lui Opris este chiar Traian Basescu, presedintele CSAT. Asa ca, ma gandesc ca odata preluat dosarul la PICCJ, acolo unde umbra lui Basescu da fiori multor procurori si chiar Procurorului General al Romaniei, vinovatia celor de la STS va fi diluata pana la evaporarea completa intr-un mare NUP! La fel si in ce priveste responsabilitatea SRI. Ati citit pana acum vreun comunicat al Serviciului Roman de Informatii? Ce-au facut SRI-istii ca sa localizeze telefoanele mobile ale medicilor raniti care au avut o serie de convorbiri dupa ce avionul se prabusise? Mira-m-as ca Parchetul General sa cheme la audieri sefii SRI! Asa cum se petrec lucrurile, se pare ca institutiile care chiar aveau un rol decisiv in operatiunea de localizare, esentiala pentru operatiunea de salvare, au scapat, cel putin deocamdata, si de raspundere administrativa si mai ales de o eventuala raspundere penala!
Sa revin insa la situatia actuala. La ce se intampla in tara asta si de ce traim in acest haos institutional. De multa vreme m-am lamurit cum sta treaba, in Romania, cu competenta si impotenta... Din punctul meu de vedere, politizarea functiilor a creat si cimentat, an de an, un sistem monstruos bazat pe incompetenta si lasitate. Un sistem bazat pe fuga de responsabilitate. Bazat pe personaje care, slujindu-si propriile interese si ale unuia sau altuia dintre partide, n-au avut nicio clipa dorinta de a sluji societatea si pe cetatenii ei. Un sistem in care se teoretizeaza totul si prea putinii profesionisti, oameni care stiu sa puna in practica strategii reale si in timp util pentru salvarea unor vieti in cazul unor catastrafe, sunt de negasit in posturi-cheie pentru ca ele sunt ocupate de tot felul de „cercetasi in hartii”.
Si pentru ca sunt pe final, haideti sa va dau un exemplu despre cum sunt pusi unii mari sefi desi n-au avut nicio treaba cu domeniul aviatiei. Cu ce credeti ca s-a ocupat Cornel Samartinean, director general al Aeroportului Timisoara, inainte de a fi numit in aceasta functie? A fost director la o fabrica de ciorapi si chiloti. Si cu ce credeti ca s-a ocupat in functia de director al Aeroportului acest domn al sosetelor? A umplut toate birourile cu camere de luat vederi si singura lui preocupare era sa-i urmareasca pe angajati ce fac toata ziua. Acum, este deputat PDL. Asta este sistemul de la care asteptam performanta...
P.S. - Imi amintesc cu cat festivism se fac exercitii de salvare la nivelul institutiilor statului...parasutism, jandarmerie, pompieri, salvare pe mare, salvare montana, in caz de...si cand chiar se intampla ceva, se demonstreaza ca toate exercitiile astea sunt apa de ploaie in fata unei catastrofe indiferent unde si in ce conditii s-ar produce ea! Sa le fie rusine tuturor celor care ne monitorizeaza pas cu pas si care nu au identificat locatia avionului prabusit! Timpul, domnilor imbuibati ai sistemului de care scriam mai sus, este, in astfel de situatii, cel mai mare dusman al vietii. Iar rezistenta unor oameni raniti, Adrian Iovan si Aurelia Ion, a cedat in fata timpului care se scurgea prin clepsidra nepasarii si/sau incompetentei sefilor din marile servicii speciale, tocatoare de sute de milioane de euro, ale patriei!
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# A_L_I_E_N 22 January 2014 17:46 +11
# florea turcitu 22 January 2014 18:42 +5
# RAMBO 22 January 2014 19:03 +8
# hai sictir 23 January 2014 09:03 -1
# galea 23 January 2014 10:48 +3
# cici 23 January 2014 10:05 +7
# JUSTINIAN 23 January 2014 13:02 0
# velea 23 January 2014 18:16 +2
# Avocatul31 23 January 2014 22:45 +1
# VILO 23 January 2014 23:40 +1
# ARGUS 24 January 2014 13:57 +1
# DAC 25 January 2014 14:08 0
# Dr.av.Vasile Botomei 25 January 2014 15:33 +2
# Bojidar 26 January 2014 00:08 0
# Marius 26 January 2014 19:20 +2
# Piticar 4 April 2014 21:43 0
# velea 26 January 2014 19:36 +1
# SRI-istul 30 January 2014 00:55 0
# mandy 31 January 2014 00:46 0
# Piticar 4 April 2014 21:26 0
# Piticar 4 April 2014 21:44 0