19 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Prea mult politic si prea putin juridic

Scris de: Lucian BOLCAS avocat | pdf | print

9 August 2012 19:09
Vizualizari: 7989

 

Recent invocata Lege nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei drept criteriu de stabilire a modului de alcatuire a listelor electorale permanente ca baza a determinarii cvorumului de validare a referendumului pentru demiterea Presedintelui a provocat multiple discutii contradictorii de pe pozitii mai mult politice decat juridice.


 Nu este cazul sa apelam la multiple conexiuni legislative, astfel dupa cum s-a procedat, pentru a demonstra un adevar juridic simplu. Caci – asa cum spunea regretatul profesor Mihail (Dodel) Eliescu, solutiile corecte in drept nu pot fi decat acelea care sunt simple si elegante.

Fara discutie ca Legea nr. 370 este o lege speciala ce priveste o modalitate a unor anume alegeri. Legea referendumului este o lege al carui domeniul de reglementare este organizarea si desfasurarea oricaror forme de referendum.

Intre alegeri si referendum, doua institutii constitutionale distincte, nu exista decat o singura legatura: aceea ca ambele se desfasoara la urne.

Si daca vom considera legea pentru alegerea presedintelui ca o lege speciala intr-o anumita materie, este evident ca nu se aplica in domeniul reglementat de legea generala a referendumului.

Legea 370/2004 este pentru ALEGEREA PRESEDINTELUI, referendumul este pentru DEMITEREA PRESEDINTELUI. Sunt probleme ale principialitatii dreptului neintelese de “buchisitorii” care intreaba mereu “dar unde scrie ?„ si care nu pot intelege ca dreptul exista, functioneaza si este peren prin constantele principiilor sale si nu numai prin ceea ce se straduiesc sa buchiseasca (si sa rastalmaceasca stramb) din textele de lege pe care nu le inteleg.

Dar nu trebuia sa se ajunga la aceste discutii daca se citea in integralitate L370/2004 ,aplicabila la alegerea Presedintelui si nu la demiterea sa, lege care nu aduce nimic nou in continutul ce alcatuieste listele electorale permanente.

Este adevarat ca art. 2 lit c) vorbeste de listele electorale care cuprind cetatenii romani cu drept de vot care au implinit varsta de 18 ani, dar continutul acestor liste este definit de art.7 din aceeasi lege conform caruia ”Listele electorale permanente se intocmesc pe comune, orase si municipii, dupa caz, si cuprind toti alegatorii care domiciliaza in comuna, orasul sau municipiul pentru care ele au fost intocmite”.

Deci, si in aceasta redactare continutul listelor electorale permanente coincide cu cel definit de legea referendumului si priveste NUMAI ALEGATORII CARE DOMICILIAZA in structurile teritoriale.

Este mult zgomot pentru nimic, dar este bine sa facem, asa cum spunea fostul nostru coleg, avocatul Vlachide, o “repetitie a principiilor dreptului”.

Comentarii

# mannix date 9 August 2012 19:19 +14

scurt, precis si la obiect. ar trebui sa citeasca si pedeleul lui peste prajit, si crutea aia de cocosati ....

# chick date 9 August 2012 19:31 +16

transmiteti-i si lui chiorete textul dvs si definitia listelor permanente din art. 7. Si Curtii, fie vorba intre noi...

# chick date 14 August 2012 19:19 +1

Deci ati vazut ca CCR nu a citit si art. 7 din lege, de ce nu ati facut un scandal mai mare p etema acestui articol?

# kiki date 9 August 2012 21:52 +12

maestre, esti un ADEVARAT!!! FELICITARI!

# despre Luluta date 9 August 2012 22:55 +2

Maestre, Bolcas, mai povestiti-ne despre prostia d-nei COLONEL DOTTORE PLAGIATORE kovesi:  http://www.roportal.ro/stiri/bolcas-kovesi-este-de-o-prostie-tulburatoare-702525.htm

# kiki2009 date 10 August 2012 00:37 -5

ma surprinde atentia "maestrului". oricum, just

# fudulia date 10 August 2012 12:08 +1

ingamfarea ne face sa credem ca nu mai sunt si alti oameni destepti pe pamant, nu?

# oglinda date 11 August 2012 14:53 -2

Auzi mai kiki2009?! Se pare ca de cand te-am bestelit ca te-ai luat de maestru ai invatat sa citesti...inca esti departe de a interpreta corect o lege, insa apreciem ca faci eforturi in sensul asta...daca vrei te sustinem! Continuati!

# kiki2009 date 14 August 2012 18:37 0


Citeza pe oglinda
Auzi mai kiki2009?! Se pare ca de cand te-am bestelit ca te-ai luat de maestru ai invatat sa citesti...inca esti departe de a interpreta corect o lege, insa apreciem ca faci eforturi in sensul asta...daca vrei te sustinem! Continuati!
oglinda oglinjoara, imi pare rau ca am uitat. reaminteste-mi, ca tare sunt uituc. cred ca era tare buna remarca ta. anyway, bun titlul, prea mult politic si prea putin juridic, caracterizeaza tare bine activitatea independentului site de ceva vreme.

# cucu date 10 August 2012 07:13 +7

poporul roman si nu politica face dreptate. poporul a hotarit ca in 28-08-2012 sa aresteze si sa judece in regim de urgenta a celor 3 tradatori de neam si de tara BASESCU TRAIAN-MONICA MACOVEI-SI A LUI ZEGREANU. multa bafta popor roman si sa speram ca va fi ultima revolta impotriva comunismului

# Emil date 16 August 2012 15:56 0

Tu esti inginer? Poporul roman, dupa spusele istoricilor, a fost cel care l-a sustinut si pe Ceausescu. :zzz

# factor lex date 10 August 2012 09:55 -6

Jalnic. In primul rand ca orice discutie de genul acesta ar fi trebuit sa fie facuta anterior si nu ulterior. In al doileas rand, teza este fundamental gresita, intemeindu-se pe un subiectivism exacerbat. In mod obiectiv, listele trebuie sa fie compelte, nu trunchiate nu diferite fata de cele de la alegerea presedintelui. Si cum legea nu distinge, nici noi nu putem distinge pentru ca ar insemna sa adaugam la lege ceea ce nu este permis. In plus, opereaza si principiul simetriei actului juridic, principiul paritatii si egalitatii armelor, etc. Dar putem vorbi despre principii sau obiectivitate in cazul USL-ului si al usl-istilor?

# Egalitatea goarnelor date 11 August 2012 10:22 -1

Principiul egalitatii armelor? Ala care zice cu egalitatea dintre aparare si acuzare? In materie electorala? Sigur, in capul unora penalul a ramas singura ramura de drept, dupa cum se si vede. Si tocmai s-a explicat cum e cu legea, pentru cat mai conteaza legea in pseudo-republica.

# Mortii unde domiciliaza? date 11 August 2012 15:05 -1

Din textul de lege PDL-istii au inteles ca si mortii (mamii lor) trebuiessc trecuti ca si ei au domiciliul in localitatile respective, avand loc de veci(sic!) Ce?"Adica ei nu e oameni" Probabil ca in textul de lege ar trebui facuta precizarea "cu domiciliul in satele, comunele si orasele din Romania".

# Emil date 16 August 2012 15:59 -3

Mortii au votat acolo unde usLASII au avut "curaj"; nu iti e clar? :D

# oblea date 10 August 2012 13:28 +1

s-a manelizat si dreptul. delirul si incapatanarea magareasca tin loc de argument.

# Ilarion date 10 August 2012 16:56 +2

Perfect adevarat dar ar mai trebuii adaugata si Hotararea BEC din 28 iulie 2012 pe care CCR a avut-o in vedere la pronuntarea deciziei.Fata de aceste regului prestabilite "erata" este o noua judecata in cadrul aceluiasi dosar,fapt nepermis intr-un stat de drept nici pentru suspendat si &.Interesant este ca si grupul de dans sincron PICCJ a ridicat respectiva Hotarare Bec si ar trebuii sa tina cont in verificarea pe care o face de ea.Astfel stenogramele de azi sunt doar basisme puturoase.

# 7,5 milioane date 10 August 2012 22:34 +3

S-a votat! E clar! E sfarsitul puscariabilului Basescu Traian si a gastii sale (inclusiv din justitie)! Sunt zbaterile agoniei. Mai e putin; problema este ca in delirum tremens caracterisitc puscariabilului, nici el nici cei din jurul sau nu-si dau seama.

# 8 mil de votanti date 10 August 2012 23:07 +1

Hmm....sfarsitul nu e aici! USL-ul sunt slabi si incalecati de servicii si parchete.Puteau face multe dar sunt impotenti de frica lu'Barosso si Gitenstein.Doar 3 ex.:a)Inspectia Judiciara scoasa din subordinea CSM si trecuta la MJ urgent pe o perioada temporara (e la limita legalitatii dar la ce abuzuri se fac cu Luluta varf de lance, nu aveai incotro si raspundeai la fel)b)Comisie parlamentara pentru anchetarea abuzurilor PICCJ legate de imixtiunea in procesul electoral.Comisie de ancheta privind defaimarea Romaniei cu ajutorul Serviciilor c)Decapitarea oamenilor din servicii care fac jocurile lui Base: Florian Coldea,Lucian Pahonţu,Marcel Opriş ... Dar de data asta nu ai ce sa faci cu mamaligile si incompetentii. Romanii insa se vor trezi in toamna de foame si datorii si Basescu va pleca urat si prin violente.

# Ion date 13 August 2012 17:42 +1

De ce romanii nu pot iesi sa isi ceara decat dreptul la mancare/viata ?! Morala, dreptul, valoarea nu reprezinta oare nimic pentru ce sa merita sa lupte in ochii romanilor :cry: ?

# Co.Stel date 11 August 2012 14:10 -1

Corect. Va pleca asa cum este: urat, la propriu si la figurat. Poate pleca si prin violente, prin cele care nu-i trec prin cap dar si prin cele care ii trec prin cap. Pentru ultimele, va fi interesant de vazut daca vor trece la propriu sau la figurat. 

# 7,65 mm date 11 August 2012 15:00 +1

Cred ca nu isi da seama cate se pot intampla atunci cand lumea, destul de disperata, nu va mai avea nimik de pierdut! Si eu ii pot trece prin cap, dar nu vreau sa ma laud. Mai bine s-ar infiinta un minister nou administrativ public (de ex) care sa includa si parchetele, care vor fi reformate in Procuraturi judetene si Procuratura generala....Astfel se pot numi noi conducatori ai acestor institutii, (peste Kovesi care nu se va mai regasi in schema nou infiintatului minister)....Avem solutii dar nu ne intreaba nimeni.Oare de ce?

# 7,5 milioanane date 11 August 2012 16:47 +1

Cred si eu ca tot po******tia revoltata va pune punctul de final. Ceea ce este grav in aceasta situatie, este ca probabil vor fi din nou violente, raniti, sau mai rau. Cei sus-pusi acum vor fi maturati de valul de revolta. Apoi, cei care acum tac (din lasitate, din complicitate), judecatori si procurori, se vor erija in "disidenti", vor dori functii, probabil le vor obtine. cand po******tia va fi tacut pentru inca multi ani, ei vor fii noii "sus-pusi", cocotati pe sacrificiul anonimilor din strada. Daca acum nu iau atitudine, maine nu au ce sa caute pe la conducerea Parchetelor, CSM, ICCJ, etc. Cum vocea noastra nu se aude niciodata pana sus (nu ma refer la Dumnezeu), mi-e teama ca vom avea parte de acelasi gen de non valori umane. Unde gresim noi, ca popor?

# eu date 12 August 2012 17:32 -1

"Problema pe care o ridicam in acest material este daca capacitatea celor doi magistrati, in a emite decizii de cea mai mare importanta pentru Romania si cetatenii sai, mai functioneaza la parametrii normali, tanand cont de varsta inaintata pe care o au..." Ce cauta Bolcas sa exprime opinii?Parca are peste 70 de ani,si in viziunea voastra toti cei trecuti de 70 de ani sunt iresponsabili!Deci la azil cu el!

# doru ciobanu date 12 August 2012 18:49 -1

BEC a fost organizatorul referendumului de destituire al presedintelui si el a stabilit regula jocului, prin Hotararea nr 34/28.07.2012."In cazul referendumului national pentru demiterea presedintelui sunt aplicabile Titlul I al Legii nr.35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii 67/2004,pentru alegerea autoritatilor publice locale,a Legii administratiei publice locale nr.215/2001 si a Legii 393/2004 privind statutul alesilor lopcali,cu modificarile si completarile ulterioare,in masura in care Legea 3/2000-privind organizarea referendumului,cu modificarile si completarile ulterioare nu dispune aqltfel." 

# invictus date 13 August 2012 02:46 -1

Dacă LISTELE ELECTORALE PERMANENTE definite de art. 2 alin. (1) lit. c) s-ar referi NUMAI LA ALEGĂTORII CARE DOMICILIAZĂ ÎN STRUCTURILE TERITORIALE, precum spune art. 7 alin. (1), ar însemna că, potrivit art. 1 alin. (3), "este declarat ales candidatul care a întrunit, in primul tur de scrutin, majoritatea de voturi ale alegătorilor înscrişi în LISTELE ELECTORALE PERMANENTE", adică cel ales NUMAI DE ALEGĂTORII CARE DOMICILIAZĂ ÎN STRUCTURILE TERITORIALE??? Păi şi atunci prevederile art. 2 alin. (2), ale art. 9 şi, mai ales, ale art. 12 de ce au mai fost introduse de legiuitor?! Adică votul exprimat de cetăţenii români din străinătate nu contează??? Nici votul celor din listele electorale permanente care, în ziua votului, nu se află în circumscripţia lor şi votează pe liste speciale?! Oare nu cumva art. 7 defineşte DOAR modul de întocmire a listelor electorale permanente din circumscripţiile de pe teritoriul României??! Cre' că d-nu' Bolcaş ne cam ia pe toţi de tâmpiţi!

# pentru invictus date 13 August 2012 16:36 +1

Bai nene, ce nu intelegi? Daca facem referendum, atunci ne raportam la legea care il reglementeaza si nu la alta lege. Numai anumite aspecte se completeaza cu legile generale sau cu legi speciale, daca in textul legii referendumului se prevede acest lucru. Numai pdl-istii interpreteaza totul altfel, dupa propria pricepere spiru haretista de 5 semestre!! Sau dupa indemnurile si aprecierile carmaciului (popor de tampiti, tinichigii, ospatari, tiganci si gaozari)...Halal sa iti fie si sa te speli pe cap cu el poate iti creste parul suvite!

# invictus date 13 August 2012 19:10 -4

Ce am zis eu şi ce te trezeşti matale să vociferezi... Eu am pus sub semnul întrebării, în mod logic, argumentaţia bolcaşevică cu privire la înţelesurile LISTELOR ELECTORALE PERMANENTE după cum reies din textul Legii nr. 370/2004, conform interpretării amuzante a "maestrului". Atât şi nimic mai mult! Matale te-ai trezit bătând apa-n piuă în mod defecant. Nu sunt PDL-ist şi nici susţinător al preşedintelui suspendat. Sunt un simplu cetăţean căruia îi place realitatea în mod obiectiv şi adevărul în formă ingenuă, nealterată de interese partinice. Matale se vede că ai şcoala plagiatului pontist consacrat pe la mari universităţi de mă iei pe mine cu spiruharetisme. Cătinel, toar'şe, să n-o dai în spume!

# invictus date 13 August 2012 20:33 0

Ce am zis eu şi ce te trezeşti matale să vociferezi... Eu am pus sub semnul întrebării, în mod logic, argumentaţia bolcaşevică cu privire la înţelesurile LISTELOR ELECTORALE PERMANENTE după cum reies din textul Legii nr. 370/2004, conform interpretării amuzante a "maestrului". Atât şi nimic mai mult! Matale te-ai trezit bătând apa-n piuă în mod defecant. Nu sunt PDL-ist şi nici susţinător al preşedintelui suspendat. Sunt un simplu cetăţean căruia îi place realitatea în mod obiectiv şi adevărul în formă ingenuă, nealterată de interese partinice. Matale se vede că ai şcoala plagiatului pontist consacrat pe la mari universităţi de mă iei pe mine cu spiruharetisme. Cătinel, toar'şe, să n-o dai în spume!

# invictus date 14 August 2012 00:55 -1

Ce am zis eu şi ce te trezeşti matale să vociferezi... Eu am pus sub semnul întrebării, în mod logic, argumentaţia bolcaşevică cu privire la înţelesurile LISTELOR ELECTORALE PERMANENTE după cum reies din textul Legii nr. 370/2004, conform interpretării amuzante a "maestrului". Atât şi nimic mai mult! Matale te-ai trezit bătând apa-n piuă în mod defecant. Nu sunt PDL-ist şi nici susţinător al preşedintelui suspendat. Sunt un simplu cetăţean căruia îi place realitatea în mod obiectiv şi adevărul în formă ingenuă, nealterată de interese partinice. Matale se vede că ai şcoala plagiatului pontist consacrat pe la mari universităţi de mă iei pe mine cu spiruharetisme. Cătinel, toar'şe, să n-o dai în spume!

# Esti si bilbait nu numai prost date 17 August 2012 17:03 +1

Crezi ca daca repeti de 3 ori o ineptie, esti mai interesant? Probabil ca deviza "matale" este "in vino veritas" si ai gresit literele iesind "invictus" de la invectivele pe care le arunci atunci cand te exprimi aiurea si grosolan sau cand nu intelegi ceea ce ai scris. Repetentule!

# Jos Tiranul! date 13 August 2012 04:48 +1

Mihai Kogalniceanu: "Puterea si fericirea unui stat se afla in puterea si fericirea multimii, adica a natiei." DUDO art.21 alin.3: "Vointa poporului trebuie sa constituie baza puterii de stat; aceasta vointa trebuie sa fie exprimata prin alegeri nefalsificate, care sa aiba loc in mod periodic prin sufragiu universal, egal si exprimat prin vot secret sau urmind o procedura echivalenta care sa asigure libertatea votului."

# Einstein Albert date 13 August 2012 16:41 +1

"Dintre toate , numai universul si prosita sunt infinite, insa ma tem ca limitele Universului vor fi gasite." Portocaliii se agata de orice ca sa nu intre LA PUSCARIE. Inviati mortii si ranitii din cimiterele furate si din spitalele inchise, poate asa veti avea succes. Insa si ramul va este potrivnic de data asta, chiar daca apele au secat .

# Eu date 14 August 2012 23:45 0

Securistul asta de bolcas mai traieste? Pacat, sper sa n-o mai duca mult.

# Eu date 14 August 2012 23:54 0

Securistul asta de bolcas mai traieste? Pacat, sper sa n-o mai duca mult.

# Alberto Kurtyan date 15 August 2012 17:51 0

Greşeşti bătrâne! Prea multă polemică, prea puţină politică!       Dacă voi credeţi că scandalul ăla din Parlament se cheamă politică, vă înşelaţi.

# Alberto Kurtyan date 15 August 2012 17:57 0

Atâta vreme cât există circumscripţii electorale în străinătate, există şi liste permanente în străinătate. Antonescu a spusc că românii care nu plătesc taxe în România nu au drept de vot. O turpitudine demnă de interimarul cu ochi de peşte mort.      Adică spune Antonescu: Vrei drept de vot? Trebuie să plăteşti.    Ai bani? Ai drepturi. N-ai bani? N-ai drepturi. Bravos interimarule!

# Kur ya date 17 August 2012 20:05 +1

Ti-au cazut literele si au ramas doar cele care te reprezinta.Tu chiar nu gandesti ce spui. Doar Udrea&co spuneau asa ceva. Iar celor din diaspora le cerea uiumul fratii militarizati Branza (cheese pentru cunoscatori). Probabil asa cereai tu bani de la infractorii pe care ii audiai abuziv. Turpitudine inseamna altceva dar tu amestetci principiile de drept pentru ca nu le cunosti!

# Georgeta Charalampous date 17 August 2012 01:44 0

Maestre, aveti dreptate,dar.... ce se intampla nu are nicio legatura cu legea si interpretarea ei, din pacate. Legea este clara si pe intelesul tuturor, nu numai a juristilor dar ... nu se vrea ca situatia sa fie clara dpdv juridic, haosul este cuvantul de ordine la zi!

# Nichita date 17 August 2012 15:53 0

Georgeta Charalampous! Sper ca te-ai adresat cu ''maestre'' celui de deasupra (Hurtyan),fiindca ceea ce a scris este absolut imbatabil! Apoi,ca sa-l parafrazez pe ''maesrtu'' ce vorbeste de explicatii simple,pot spune ca daca la locale sau parlamentare voteaza listele permanente deoarece e vorba de alesi locali,la cele prezidentiale VOTEAZA TOTI! Fiindca presedintele ESTE presedintele TUTUROR romanilor si nu doar al 'celor ''de acasa''....Ai inteles? Mai repet? Iar demiterea lui TREBUIE sa o faca minim JUMATATE plus unu fiindca altfel orice ''haita'' de traseisti parlamentari ar da jos ORICAND presedintele ales.Nu poti da jos un presedinte fiindca s-a organizat o majoritate in parlament si nu poti pretinde ORICARUI presedinte sa aibe minim 50% po******ritate dupa 8 ani de exercitiu!!!!!Adica poti da jos un sef de stat cu infinita usurinta dar nu poti suspenda de exemplu un primar (tot ales!)de comuna! Ce aberatie sustii dumneata aici?

# Nichichi date 17 August 2012 20:14 0

Esti la fel de "chichi" (a se citi pregatit ) intocmai ca si cel pe care il crezi si/sau ai incercat sa il faci maestru. "Kur-ya-" nici nu stie cu ce se mananca activitatea de avocat, daramite sa atinga vreodata nivelul lui Bolcas. Aberatiile pe care le sustii dumneata sunt halucinante ca orice aberatie emanata de la un cap sec! Nici macar matematica nu stii, ca sa poti intelege ce inseamna jumatate plus unu. Au fost presedinti care au avut po******ritate si dupa 10 ani pentru ca nu au furat, nu au mintit si nu au insultat poporul care i-a dat sa manance si l-au onorat cu functia suprema in stat!

# Domnul Tudor date 18 August 2012 00:38 0

Ex - ce - lent. O logica impecabila, cu totul straina tampitilor, indiferent de functiile pe care le ocupa.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.07.2024 – Avocat omorat in casa

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva