Previziuni 2013 – Justitia trebuie oprita sa mai fie arma politica
Anul 2013 va fi marcat fara indoiala de un razboi intre “independenta” Justitie si noua clasa politica romana, care a devenit constienta sub regimul Basescu ca a fost prea usor de redus la tacere cu arma dosarelor penale.
Independenta puterilor in stat, data de Constitutie, nu inseamna ca anumiti procurori din marile parchete pot da iama in politicieni cum vor - dupa care nici sa spuna pardon cand anchetele de compromitere se finalizeaza cu achitari – ci dimpotriva, trebuie sa existe un control interinstitutional, care sa se manifeste prin reglarea de catre o putere in stat a derapajelor alteia. Prin mijloacele permise de lege: legi in cazul Parlamentului, masuri administrative in cazul Guvernului si rechizitorii/hotarari in cazul Justitiei. Asa cum politicienii raspund pentru actele care le emit, pentru infractiunile care le comit, nu se poate concepe ca magistratii sa se situeze deasupra legii, doar pentru ca ei sunt independenti. Nu poti deschide anchete impotriva unor ministri, parlamentari, sa-i dai jos din functii, sa-i arestezi, sa-i “rupi” cu stenograme in presa, iar dupa achitare sa te ascunzi dupa paravanul independentei. Asa ceva nu exista nicaieri in Europa civilizata!
Vom asista in 2013 la un atac al noii clase politice impotriva zonelor masiv politizate din Justitie sub regimul lui Traian Basescu – Curtea Constitutionala, CSM, marile parchete si anumite sectoare ale Inaltei Curti. In iresponsabilitatea lui, regimul Basescu a reusit “performanta” de a reduce la tacere oponentii politici, folosind arma Justitiei, care a fost transformata intr-un fel de bau-bau pentru orice politician ostil. Totul regizat cu suport extern, intoxicat din interior de politruci care au acuzat ca politicul se opune infapturii Justitiei! Asemenea diversiuni sunt de neacceptat pentru un stat democratic si trebuie sanctionate, inclusiv prin taieri de capete mai ales in fruntea marilor parchete.
Cu o majoritate de peste 70%, noua Putere politica, chiar daca nu o va declara pe fata, va incerca sa stopeze grupul de crima organizata instaurat la varful PICCJ, in special DNA (despre a carui existenta am avertizat inca de acum un an – CITESTE AICI), dar si in zona serviciilor secrete si a unor judecatori de penal din marile instante, care au dat autorizatii de interceptare si decizii contra-naturii, cu substrat politic. Acest grup de crima organizata care a servit presei, ani in sir, stenograme compromitatoare din dosare, pentru ca apoi sa se justifice arestari-spectacol. Mai toate din Opozitie, in timp ce sub regimul Basescu tara s-a dus spre dezastru, prin sifonarea a miliarde de euro din banul public spre firme straine, in asfaltari, energie etc, firme straine sustinute de politicieni europeni, care apoi s-au trezit ca un facut sa dea lectii de democratie amenintandu-i pe romani cu “prapastia” taierii finantarilor europene daca Basescu va fi suspendat.
Nu cred ca in acest razboi vom asista la taieri de capete cu nume si prenume, dar cu siguranta - de la Constitutie si pana la legile care reglementeaza activitatea Justitiei, inclusiv in materia ascultarilor – vom asista la o reforma legislativa care va impiedica arbitrariul si va inaspri raspunderea magistratilor. O reforma care va permite debarcarea unor sefi din marile parchete care, culmea, au ajuns sa fie sustinuti contrar legilor interne, de politicieni din strainatate suspectati ca sunt aparatori ai unor grupuri financiare care au sifonat banii publici prin contracte paguboase din asfaltari, energie etc.
O reforma care va incepe cu revizuirea Constitutiei si care va pune capat slugarniciei criminale din Curtea Constitutionala, care si-a permis sa-si bata joc de votul a 7,5 milioane de romani, care au votat la referendum pentru demiterea lui Traian Basescu.
Nu este permis sa avem un CSM care face politica. Si inca una de-a dreptul nesimtita. Boicotand activitatea Ministerului Justitiei si numirile la varful marilor parchete unde sunt mentinuti contra-naturii procurori compromisi, cu mandate expirate, prelungite si rasprelungite, a caror prima grija de la instalarea pe functii a fost sa inchida dosarele lui Traian Basescu, care i-a numit in respectivele functii. Un CSM care da comunicate menite sa influenteze procese in curs (cazul Adrian Nastase) in timp ce sefa Inaltei Curti, membra a CSM, invitata de avocatii apararii sa se abtina, a dat condamnarea definitiva la inchisoare, pretinzand ca ea nu a avut timp sa citeasca comunicatele CSM. Un CSM care si-a batut joc de Inalta Curte, unde sunt nu mai putin de 26 de posturi de judecator vacante din cauza ca nu s-a dorit promovarea de magistrati care nu prezentau “incredere”, dupa ce a aruncat zecii de mii de euro pe asa-zise proceduri de selectie.
Nu este permis sa avem un DNA care a inchis ochii la contractele de autostrazi si alte mari achizitii pe bani publici, doar pentru ca au fost semnate de exponentii partidului de suflet al lui Basescu, cel care l-a numit pe Daniel Morar in fruntea acestui parchet. Un DNA de la care s-au scurs sute de stenograme de compromitere in media a unor politicieni si personalitati publice, dar care nu a fost niciodata verificat de CSM si de PICCJ pentru aceste abateri/infractiuni. Un DNA care inregistreaza peste 10% achitari pe an (fata de 1% media pe tara in celelalte parchete), dar a carui fost sef a avut tupeul sa se justifice cu pretextul ca si in alte tari exista achitari!
Toate aceste anomalii trebuie sanctionate, incepand de la schimbari in functii in marile parchete si pana la masuri de responsabilizare!
Probabil ca in 2013 tandemul Inspectia Judiciara - CSM va fi regandit legislativ, intrucat nu functioneaza decat pe cazuri nesemnificative. Sunt sanse mari de reinfiintare a unui corp de inspectie la nivelul Ministerului Justitiei, asa cum exista in majoritatea statelor europene. De exemplu, in Germania, ministrul Justitiei e singurul care promoveaza actiunea disciplinara, si nu mai tipa nimeni ca se face “politica”.
Intrucat Uniunea Europeana insasi a cerut responsabilizarea magistratilor, care prezinta incredere redusa ca serviciu public, sunt convins ca noua putere va gandi reforma pornind si de la factorul financiar. De la cat se plateste an de an, pentru erorile judiciare care se comit, atat cele constatate de CEDO de la Strasbourg, cat mai ales prin cele recunoscute pe plan intern, prin decizii de admitere a cailor extraordinare de atac. La nivelul Ministerului Finantelor se cunosc aceste sume, sunt de ordinul zecilor de milioane de euro anual.
In privinta perpetuarii erorilor judiciare, CSM are o grava meteahna si nu de ieri de azi. Pentru a masca sutele, daca nu miile de erori judiciare care care se inregistreaza anual, CSM a refuzat continuu sa tina evidenta revizuirilor si contestatiilor in anulare admise. Aceste erori judiciare se cuantifica in prejudicii ireparabile pentru parti, dar si pentru statul roman, care in final suporta costuri importante din contributiile cetatenilor. Sunt magistrati care au numeroase asemenea “pacate” la activ, insa CSM nici macar nu i-a depunctat la evaluarea profesionala, desi era obligat prin lege s-o faca. E adevarat ca nici Ministerul Finantelor nu a demarat, asa cum il obliga legea, actiuni pentru repararea prejudiciilor comise de magistrati, acolo unde ele au fost comise cu rea-credinta sau neglijenta.
O alta mare meteahna pe care o poarta CSM este ca fiind mult prea obedient politic, a insistat prea putin pe politica de personal, motiv pentru care se perpetueaza de prea multi ani volumul de munca infernal in instante si parchete, dar si numarul urias de posturi vacante de magistrati, probleme care impieidca infaptuirea actului de justitie de calitate.
Ce ne facem atunci cand un CSM nu se achita de obligatiile sale institutionale, stiind ca deasupra lui nu mai e nimeni? La fel si in cazul marilor parchete, pe zona dosarelor-spectacol, finalizate cu achitari?
Evident ca ne situam in zona derapajelor institutionale, care trebuie sanctionate si/sau reglementate. Aici va interveni noua Putere, care detine majoritatea covarsitoare pentru a promova masurile care le va considera de cuviinta.
Problema pentru 2013, care se anunta un an de mari confruntari intre politic si Justitie, va fi daca reforma se va face suportabil, cu bun-simt, sau prin actiuni de forta, care pentru a destructura niste varfuri care au facut politica in Justitie, vor lovi in marea masa a magistratilor care si-au facut onest profesia. Sau se va confisca in continuare Justitia, ca arma politica, de catre noua Putere?
Va invinge Ares - zeul razboiului sau Atena – zeita intelepciunii?
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# 2013 !? 30 December 2012 03:28 +13
# A-L-I-E-N 1 January 2013 15:21 +8
# A-L-I-E-N 1 January 2013 15:28 +10
# fanica 2 January 2013 16:43 +3
# Istratie 30 December 2012 08:00 +4
# VIKY 30 December 2012 11:15 +13
# Aramis 30 December 2012 18:26 +9
# hihi 31 December 2012 10:24 +6
# prea la general,măi neică 31 December 2012 10:49 +3
# VIKY 31 December 2012 15:28 +4
# Dorian 31 December 2012 14:18 -4
# VIKY 31 December 2012 14:57 +7
# Dorian 1 January 2013 17:55 +1
# VIKY 1 January 2013 21:16 +3
# Manfred 31 December 2012 19:56 0
# vero 1 January 2013 16:58 +2
# Manfred 2 January 2013 22:45 0
# pysy 6 January 2013 00:32 0
Citeza pe Manfred
# Vlad 2 January 2013 14:52 +4
# a.c. 2 January 2013 15:47 +6