SUPERPUTEREA PROCURORILOR – Procurorul General Tiberiu Nitu cere ca parlamentarii si ministrii sa ramana fara imunitate. Duplicitarul Nitu nu sufla o vorba despre imunitatea prezidentiala, intrucat e numit in functie de Presedintele Romaniei. Ministerul Public justifica masura prin faptul ca in 2015 Parlamentul a "impiedicat" doua anchete ale DNA si DIICOT. Nitu nu a aflat ca imunitatea nu este un moft, ci e prevazuta de Constitutie
Procurorul General al Romaniei Tiberiu Nitu (foto) este foc si para pe senatori si deputati dupa ce parlamentarii au blocat doua anchete penale ale DNA si DIICOT, respingand cererile de incuviintare a urmaririi penale in cazul a doi colegi de-ai acestora si a trecut la masuri drastice pentru ca astfel de actiuni sa nu mai aiba loc. In cursul zilei de marti 12 martie 2015, seful Ministerului Public, Tiberiu Nitu, a anuntat ca a depus la Camera Deputatilor o serie de propuneri privind modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor si al Legii nr. 115/1999 privind responsabilitea ministeriala. Propunerea lui Nitu argumentata prin "asigurarea celeritatii acelor proceduri parlamentare care influenteaza cursul procedurilor judiciare", are scopul de a limita atributiile parlamentarilor in asa fel incat evaluarea oportunitatilor masurilor penale sa fie atributul exclusiv al organelor judiciare. Cu alte cuvine, Tiberiu Nitu vrea ca parlamentarii, dar si membrii Guvernului sa ramana fara imunitate si sa nu mai fie necesara avizarea de catre Parlament a inceperii urmaririi penale in cazul acestora. In schimb, Nitu nu se atinge de imunitatea Presedintelui Romaniei, probabil pentru ca el este cel care numeste procurorii in functie.
Procurorii vor puterea totala in Romania
Propunerea avansata de Tiberiu Nitu Camerei Deputatilor reprezinta dovada clara ca se doreste ca procurorii sa detina puterea absoluta si actiunile pe care le exercita asupra unor demnitari sa nu mai fie verificate de nimeni. In cazul in care o astfel de propunere ar fi aprobata, cel mai probabil Romania ar fi dominata de haos, si ar deveni fara niciun dubiu republica procurorilor.
Dincolo de acest aspect, trebuie precizat ca pentru aprobarea si punerea in aplicare a propunerii nastrusnice a lui Nitu este necesara modificarea Constitutiei. In primul rand, pentru ca art. 72 din Legea fundamentala stabileste clar ca senatorii si deputati au imunitate parlamentara, nu pot fi trasi la raspundere penala pentru opinii publice exprimate si nu pot fi retinuti sau arestati fara incuviintarea Camerei din care fac parte.
Prin propunerea de a modifica cele doua legii care asigura imunitate parlamentara si ministeriala, intelegem ca Nitu critica modul in care au votat parlamentarii cererile DNA si DIICOT de incuviintare a urmaririi penale in cazul deputatului UDMR Laszlo Borbely si a senatorului Varujan Vosganian. Asta desi, mandatul unui parlamentar nu este imperativ si nimeni nu ii poate spune cum sa voteze in Parlamentat, acesta avand dreptul de a-si exprima vointa politica in functie de convingerile sale.
In al doilea rand, consideram ca Tiberiu Nitu in calitatea sa de Procuror General isi depaseste atributiile. Facem aceasta afirmatie bazandu-ne pe articolul 131 din Constitutie unde este prevazut expres rolul Ministerului Public. Dupa cum veti vedea, initierea de propuneri legislative nu reprezinta un atribut de care beneficiaza Procurorul General, el neavand dreptul de initativa legislativa.
Desigur, trebuie amintit in acest context ca nu este pentru prima data cand Procurorul General al Romaniei Tiberiu Nitu isi depasaste atributiile, solicitand modificari ale legilor. Asa cum bine ne amintim, Nitu a cerut reintroducerea Legii Big Brother, profitand de atentatele de la publicatia Charlie Hebdo din Paris. Si nu doar atat, in anul 2013, Tiberiu Nitu a fost foarte revoltat de faptul ca Parchetul General nu a fost consultat cu privire la modificarile aduse Codului penal de Camera Deputatilor, care a decis scoaterea Presedintelui Romaniei si a parlamentarilor din categoria functionarilor publici.
Prezentam in continuare comunicatul PICCJ din data de 12 martie 2015:
"Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, domnul Tiberiu-Mihail Nitu, considera ca este necesara modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor si a Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala. In acest sens, Ministerul Public a formulat, in septembrie 2014, o serie de propuneri Guvernului Romaniei, iar in martie 2015, Camerei Deputatilor.
Propunerile Ministerului Public au in vedere asigurarea celeritatii acelor proceduri parlamentare care influenteaza cursul procedurilor judiciare, precum si stricta delimitare a intinderii atributiilor autoritatii legislative in cadrul acelorasi proceduri, in sensul ca evaluarea probelor si a oricaror aspecte privind oportunitatea masurilor este atributul exclusiv al organelor judiciare.
Conducerea Ministerului Public apreciaza ca modificarile solicitate se impun in conditiile in care, in cursul acestui an, doua anchete penale au fost impiedicate prin respingerea solicitarilor procurorilor privind ridicarea imunitatii parlamentare".
Iata ce prevede art. 72 din Constitutie:
Alin. (1) - Deputatii si senatorii nu pot fi trasi la raspundere juridica pentru voturile sau opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului.
Alin. (2) - Deputatii si senatorii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru fapte care nu au legatura cu voturile sau cu opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara incuviintarea Camerei din care fac parte, dupa ascultarea lor. Urmarirea si trimiterea in judecata penala se pot face numai de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Alin. (3) – In caz de infractiune flagranta, deputatii si senatorii pot fi retinuti si supusi perchezitiei. Ministrul Justitiei il ca informa neintarziat pe presedintele Camerei asupra retinerii si a perchezitiei. In cazul in care Camera sesizata constata ca nu exista temei pentru retinere, va dispune imediat revocarea acestei masuri.
Iata ce prevede art. 131 din Constitutie:
Alin. (1) – In activitatea judiciara, Ministerul Public reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor.
Alin. (2) – Ministerul Public isi exercita atributiile prin procurori constituiti in parchete, in conditiile legi.
Alin. (3) – Parchetele functioneaza pe langa instantele de judecata, conduc si supravegheaza activitatea de cercetare penala a politiei judiciare, in conditiile legii.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Fizz 12 March 2015 15:59 +5
# turnatorul de serviciu 13 March 2015 19:30 +4
# obiectiva 12 March 2015 16:11 +5
# obiectiva 12 March 2015 16:15 +6
# obiectiva 12 March 2015 17:13 +2
# obiectiva 12 March 2015 17:21 +2
# RAducu 12 March 2015 21:32 +4
# obiectiva 13 March 2015 05:07 -1
# obiectiva 13 March 2015 05:11 0
# Raducu 13 March 2015 14:23 +2
# obiectiva 13 March 2015 16:53 -1
# Obiectiva de Bacau 13 March 2015 17:53 -1
# halatu' halatu ' 12 March 2015 16:32 +10
# Ghita Bizonu' 12 March 2015 19:38 +10
# Salvamar 13 March 2015 08:15 +5
# huhu Rez 14 March 2015 20:58 0