TRAGEDIA AVIATICA DIN APUSENI - Ancheta cu privire la cauzele accidentului in urma caruia au decedat pilotul Adrian Iovan si medicul rezident Aurelia Ion a fost deschisa de procurorii Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba. Premierul a cerut tuturor institutiilor implicate sa-i prezinte raportul pentru a vedea cine e vinovat de lipsa localizarii in timp util a locului accidentului! Primul suspect: STS!
Tragedia aviatica din Apuseni, unde au decedat, in data de 20 ianuarie 2014, dupa orele 17, pilotul Adrian Iovan (54 ani) si medicul rezident Aurelia Ion (23 ani) a dovedit ca institutii importante ale statului, care ar fi trebuit sa localizeze avionul BN-2 prabusit in apropierea Pasului Ursoaia, nu au dat dovada de competenta necesara pentru ca nimeni sa nu moara. Cauzele nu sunt inca elucidate, iar tragedia aviatica va fi anchetata de catre procurorii Parchetului Curtii de Apel Alba, condusi de procurorul general Lazar Augustin (foto).
Ei au fost deja la fata locului, alaturi de o echipa de criminalisti de la Institutul de Criminalistica al Politiei Romane si de la inspectoratele de politie din Alba si Cluj.
"Ii datoram viata pilotului Adrian Iovan. Era preocupat sa mentina avionul intr-o maniera in care a nu ne facem praf!", a declarat doctorul Zamfir, cel care a facut parte din echipajul de medici ce participa la o operatiune de prelevare de organe. Anchetatorii ar trebui sa retina, in primul rand, aceasta declaratie, care dovedeste ca pilotul Adrian Iovan si-a facut datoria. A murit cu mana pe mansa, incarcerat, incercand sa salveze restul echipajului format din patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor, o studenta si copilotul Razvan Petrescu.
Cu toate eforturile doctorului Radu Zamfir, pilotul Adrian Iovan nu a putut fi descarcerat si a decedat la scurt timp dupa ce avionul s-a prabusit,la aproape doua ore. Medicul rezident Aurelia Ion, care avea doar 23 de ani si facea un stagiu de pregatire la Spitalul Fundeni din capitala, a decedat si ea. Cu lacrimile inghetate pe obraz. Operatiunea de salvare a fost dusa la bun sfarsit gratie eforturilor localnicilor si a echipei de la clubul "Offroad Transilvania" care, cu masinile lor, au ajuns la fata locului si, alaturi de padurarul Todea Argentin, care gasise victimele accidentului, au dat un mare ajutor celor raniti pentru a fi dusi la ambulante. Pana acum, o concluzie este clara: intreaga operatiune de salvare a evidentiat o lipsa de coordonare între autoritatile statului, iar ceea ce era cel mai important element care ar fi facut posibila si salvarea celor doi decedati, localizarea, nu s-a putut realiza, astfel ca in lipsa unor coordonate precise oamenii au bajbait ore in sir in cautarea avionului prabusit. Mai mult, nu se stie nici acum de ce autoritatile romane nu au apelat la Centrul zonal de la Moscova pentru a se realiza cautarea si localizarea prin satelit. Autoritatile romane, prin Romatsa, au spus ca au sunat acolo, dar nu le-a raspuns nimeni, iar Moscova a raspuns ca nu a primit niciun apel SOS. Cine sunt vinovatii si cine trebuie destituit? Cel mai probabil, seful STS, serviciu de telecomunicatii speciale care a beneficiat de mariri de buget de la an la an, care detine aparatura de localizare de milioane de euro si care nu a dat coordonatele precise care sa ajute la o localizare rapida. Ei sunt cei care trebuiau sa dea coordonatele cat mai exacte dupa apelul de la 112-sistemul de urgenta. Ancheta va stabili, cu siguranta, cine a fost incompetent in toata aceasta coordonare si ce s-a intamplat cu avionul pana la prabusirea din Muntii Apuseni, dar si de ce operatorii de telefonie mobila, in lant organizat cu STS nu au reusit sa dea o localizare mai precisa in timp util. Cat despre SRI, nu se stie ce mare "ajutor" a dat, insa acest serviciu e cel care monitorizeaza si localizeaza telefoanele mobile!
In cautarea unor coordonate precise!
Epava avionului si victimele au fost gasite de localnici dupa cautari intense la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici. Seful Salvamont Vladeasa, Florin Mihut, a declarat ca operatiunea de salvare a victimelor accidentului aviatic „a fost o adevarata nebunie”, iar „marele noroc” a fost participarea localnicilor.
Marius Pop, unul dintre participantii la operatiunile de salvare, membru al Transylania Offroad Club, a declarat ca nu au avut „coordonate foarte clare” privind locul accidentului, astfel ca au mers de doua ori în alt loc, pentru ca „nimeni nu prea stia nimic”. Pop a mai declarat: „Nu am mers direct acolo, ne-am dus de doua ori la Crucea Iancului, nimeni nu prea stia nimic. Am contactat padurarul care a gasit avionul si asa i-am gasit. Coordonatele nu erau foarte clare, erau grade si minute fara secunde, era o zona mai mare de 100 de kilometri patrati, mult prea mult (...). „Oamenii erau în soc hipotermic, le-a fost frig, erau sub zero grade, ploua si ningea, dupa cum batea vantul, zapada era pana la genunchi. Pilotul era încarcerat si a mai trait doua ore, doua ore si ceva, nu pot sa va spun sigur. Localnicii au acordat primul ajutor. (…) Noi am primit coordonatele de la ISU si am sunat la 112, ne-au dat numarul padurarului si cu niste localnici, asa am ajuns la ei mai repede”.
Cine sunt anchetatorii
Conform comunicatului PCA Alba, procurorii acestei unitati de parchet au fost sesizati in 20.01.2014, la orele 16.30, cu privire la producerea unui accident aviatic, la limita teritoriala dintre judetele Alba si Cluj. S-au deplasat de indata la fata locului, alcatuind o echipa de cercetare formata din procurori si ofiteri criminalisti din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Alba si Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj, precum si din inspectori din cadrul Centrului de Investigatii a Aviatiei Civile. La fata locului s-a deplasat si o echipa specializata a Institutului Criminalistic al Politiei Romane, conduse de chestorul Taru Gabriel. La orele 21.00 a fost localizata aeronava si s-a inceput extragerea victimelor de la locul accidentului, luandu-se masurile pentru salvarea acestora. Din cele sapte persoane aflate la bordul aeronavei, cinci au fost preluate de paramedici pentru a li se acorda ajutor, iar pentru doua persoane s-a constatat decesul. Cele doua persoane decedate, au fost preluate de Serviciul Judetean de Medicina Legala Alba, pentru efectuarea necropsiei. Victimele ranite au fost transportate la spitalul din Cluj, pentru ingrijiri medicale. Cercetarile la fata locului, au inceput in jurul orelor 03.00, fiind efectuate de ofiterii criminalisti de la Inspectoratul de Politie al Judetului Alba si au fost reluate in dimineata zilei de 21.01.2014, fiind continuate impreuna cu ofiteri din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj. La fata locului au sosit si experti din cadrul Centrului de Investigatii a Aviatiei Civile, experti din cadrul Institutului Criminalistic ai Politiei Romane, cercetarile fiind conduse de catre procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia. Procurorul sef de la Parchetul Curtii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar, si adjunctul acestuia, Eugen Fulop, au plecat spre zona in care a avut loc accidentul inca de luni dupa-amiaza, ziua accidentului. In activitatea de cercetare sunt implicati si politisti criminalisti de la Institutul National de Criminalistica.
Raportarile de la Guvern vor evidentia vinovati?
Cercetarile sunt realizate de o echipa formata din procurori, ofiteri de politie, ofiteri criminalisti si inspectori ai Aviatiei Civile. Procurorul general Lazar Augustin a declarat ca ”la fata locului sunt inspectori ai Aviatiei Civile care vor incepe culegerea primelor date, iar apoi vor formula ipoteze cu privire la producerea accidentului". Epava avionului si victimele accidentului au fost gasite dupa sase ore de la aterizarea fortata intr-o zona impadurita din Varful Petreasa, comuna Horea, judetul Alba. Primul care a ajuns la epava a fost un padurar din Horea, Todea Argentin. Corpurile victimelor decedate au fost transportate in cursul noptii la morga spitalului din orasul Campeni si de aici la Serviciul de Medicina Legala Alba Iulia, unde se va realiza autopsia. Miercuri, 22.01.2014, Guvernul va da publicitatii Raportul cerut de premierul Ponta tuturor institutiilor implicate in aceasta operatiune de salvare din Apuseni. Vom vedea daca acest raport va evidentia greselile facute sau daca se va incerca acoperirea incompetentei unor institutii. Este o proba de foc pentru premierul Victor Ponta.
Lumeajustitiei.ro transmite familiilor celor doi decedati, renumitul pilot Adrian Iovan si medicul rezident Aurelia Ion, sincere condoleante. Dumnezeu sa-i odihneasca!
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# un nene 21 January 2014 22:24 +2
# tanta 23 January 2014 15:59 +1
# ci 21 January 2014 22:27 +2
# unul din lumea cea mare 21 January 2014 22:48 +6
# unul din lumea cea mare 22 January 2014 13:52 +2
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 22 January 2014 13:59 +3
# TITULESCU 22 January 2014 07:40 +12
# livia 22 January 2014 08:33 +15
# ely 22 January 2014 08:51 -3
# Ce stim 22 January 2014 10:19 +8
# Ce mai stim 22 January 2014 10:23 +6
# D.C. 22 January 2014 10:25 +7
# B.I. 22 January 2014 10:25 +7
# cristina 22 January 2014 12:26 +4
# Lia 22 January 2014 13:25 +5
# Romania se prabuseste! 22 January 2014 15:30 +3
# ica 22 January 2014 16:10 +1
# butoi 24 January 2014 21:33 +2
# MAGUREANU 2 February 2014 17:50 +1