psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Un CSM de suparati, de crispati si incordati! En garde!

Scris de: | pdf | print

12 January 2011 17:12
Vizualizari: 8114

In noua sa componenta, CSM anunta sa devina un Consiliu in care certurile, sicanele, platirea de polite si lipsa de respect reciproc vor fi la ele acasa! Situatia actuala din Consiliu se aseamana foarte mult cu cea din societatea romaneasca de dupa ultimele alegeri prezidentiale, cand s-a ales la mustata castigatorul. E motivul pentru care energiile politice ale populatiei nu reusesc sa se echilibreze si acelasi lucru se petrece acum si la CSM. Sa dea Dumnezeu sa ma insel, dar ce-am vazut eu pana acum numai unitate nu anunta!

 

Ati analizat de pilda cat de bine pot relationa noii membrii cu cei vechi? Chiar daca vin manati de bune-intentii, „cei trei muschetari” Dumbrava, Danilet si Neascu sunt deja, chiar daca poate nu constientizeaza, marul discordiei din CSM. Au pozat intr-un mod prea avantat in grup reformator, dupa cum au gresit fortand din startul numirii lui Dumbrava ca presedinte acea declaratie de integritate, necesara de altfel, dar pentru care nu s-a ales momentul si calea potrivite. Pentru ca integritatea celor noi nu se potriveste cu integritatea celor vechi. In timp ce vechii considera ca merita toata consideratia pentru ca s-au ostenit ca sa creeze din nimic un Consiliu independent fata de politic, cu cele mai mari atributii pe care le are o asemenea institutie in Europa, cei noi vor sa reformeze Consiliul si sa taie din radacina metehnele celor vechi, pe care nu s-au sfiit sa le inventarieze.

In felul lor, cu totii au dreptate, doar ca ambele tabere nu par sa se poata concilia. Se suspicioneaza prea fatis de interese politice ori personale, ca sa poata gandi una despre cealalta ca actioneaza cu buna-credinta.

- Vechii ii vad pe cei noi nu ca pe niste reformatori onesti, ci mai degraba ca pe niste curele de transmisie ale Puterii, ale ONG-urilor care au facut politica celor care le-au finantat, veniti cu misiunea de a inchina Consiliul Puterii, motiv pentru care le-au pus deja stampila Macovei-Basescu pe frunte. E parerea lor! Dar va fi o piatra de moara pentru “cei trei muschetari” sa dovedeasca sistemului ca nu-i asa! De altfel, Dan Lupascu nu s-a sfiit sa le bata apropouri cu presa de fata, vizavi de ONG-urile care le-au tras clopotele celor trei muschetari ai Justitiei. Confruntarile de la prima sedinta in formatie completa au etalat ironiile fine ale celor vechi la adresa celor noi, dar si incordarea cu care cei din urma raspundeau, incercand sa nu se lase dominati. Cu ce eficienta va fi condus in aceste conditii CSM-ul? Oricat as simpatiza cu fiecare dintre ei, nu pot sa-mi imaginez un Dan Lupascu sau o Lidie Barbulescu batandu-se amical pe umar cu Dumbrava si Danilet. Imi amintesc scenele de acum niste ani cand judecatorul Danilet asista din partea SoJust la sedintele CSM si nota sarguncios ce se vorbea acolo, inclusiv comentariile ziaristilor de pe margini, informatii pe care le dadea publicitatii. Era o premiera pentru acele vremuri. Pentru cutezanta sa, membrii CSM de atunci au fost la un pas sa-l arda disciplinar pe Danilet pe motiv ca in loc sa stea in sala de judecata de la Cluj, facea monitorizare la Bucuresti pentru ministresa. Ca atare nu cred ca va fi loc de pace niciodata intre un Lupascu si un Danilet, chiar daca cei doi au suficient self-control sa nu se afuriseasca pe fata. Pe de alta parte, noul presedinte al CSM pare sa fie coarda sensibila de care vor ciupi tot timpul cei vechi, in speranta ca va plesni, daca Dumbrava nu va scapa rapid de complexul de provincial, nesigur pe el si care se enerveaza lesne, mult prea incordat in discutii in raport de pozitia detinuta. Veteranii, scuzat sa fiu, sunt “sulfe batrane”, au peste 20 de ani de experienta de viata in plus, si nu ma indoiesc ca il vor “pistona” pe Dumbrava pana va ceda. In plus, in conceptia lor, Dumbrava a fost cadorisit cu functia de presedinte doar pentru ca multi dintre ei erau prea contestati dinspre zona portocalie pentru a-si permite acum sa iasa la inaintare si au acceptat sa-i de-a votul acestuia pentru ca l-au considerat cel mai fragil dintre ei.

- Cei noi, care detin practic presedintia Consiliului, nu sunt deloc impresionati de palmaresul celor vechi. Ii vad ca pe un rau in sistem – sa nu uitam nici mesajul politic la adresa CSM din ultima vreme. Ii vad ca pe cei vinovati de promovarile clientelare la Inalta Curte sau in alte structuri ale Justitiei. Ii vad ca pe cei care au supradimensionat aparatul tehnic al CSM prin favoritisme; ca pe cei care se agata de functii, care au profitat de pozitiile detinute pentru a promova ori a mai dobandi un mandat. Declaratia de integritate lansata de Dumbrava imediat dupa ce a fost ales presedinte, chiar daca nu a dat nume, e o demonstratie a gandirii celor “trei muschetari”. Laudabila vazuta din afara, dar catastrofala in ideea obtinerii unei unitati a CSM-ului. E motivul pentru care cele doua tabere nu vor putea colabora. Sincer, ma asteptam la mai multa abilitate din partea celor “trei muschetari”. M-as fi asteptat sa apara plini de consideratie si respect fata de cei vechi, cel putin de fatada, sa-si cultive aliati dintre ceilalti membri, si apoi “sa-si lucreze adversarii”, pas cu pas, punctual, pana la victoria finala. Lipsa de rabdare si experienta limitata isi spun cuvantul. La urma urmei, cei vechi din CSM stiu foarte bine unde gresesc si pot renunta la practicile care deranjeaza, dar nu vor accepta niciodata sa li se spuna ca incalca morala, acolo unde legea nu le interzice sa procedeze asa cum o fac. Deh, gandire de judecatori!

Ca sa razbeasca in a-si impune proiectul anuntat, Dumbrava si cei de langa el vor trebui sa aiba de partea lor asociatiile profesionale, opinia publica si presa. Si forta argumentelor. Vor reusi? De ei depinde in buna masura, daca vor sti sa aleaga calea de mijloc.

Pana la proba finala, totul pare ca in cantecul lui Mihai Margineanu: “Barbati, barbati, e plina lumea de pansati, de suparati si incordati!

Comentarii

# diana cotoi date 12 January 2011 21:14 +3

Eu cred ca deciziile se iau intai de toate pe baza unui cvorum si nu pe baza de "unitate"!Cei noi au dreptate cand vad ce ati vazut si DVS si ma mir ca nu îi sprijiniti pe cei noi pentru ca si cei vechi sa observe ca drumul pe care apucase CSM nu era neaparat cel mai bun, oricum nimeni nu e de neînlocuit iar sa ne batem cu pumnii în piept că nu ştiu ce am facut noi, în calitate de vechi membrii CSM, nu stiu dacă e chiar folositor si daca nu arata cumva prea multa ingamfare, aşa că oarece modestie nu le-ar strica nici celor mai vechi, că nu-i nimeni buricul pământului!

# Radu Dragan date 13 January 2011 03:19 +5

Ca cei vechi au atarnat justitia la brelocul puterilor vremelnice (cu cateva exceptii dintre vechii membrii)nu e deloc o noutate.Ca cei vechi au musamalizat si legalizat abaterile disciplinare ale magistratilor, nu e deloc o noutate.Ca cei vechi au avut grija ca magistratii sa nu raspunda material ptr.daunele platite de stat (adica de noi)la CEDO ptr.erorile voite or ba ale acestora, nu e deloc o noutate.
Ca cei vechi au permis puterilor si potentatilor vremii sa interpreteze legislatia, Constitutia si tratatele internationale la care suntem parte, dupa bunul plac si interesele lor obscure, nu e deloc o noutate.
Ca cei noi sunt instruiti pe acelasi calapod si sunt obedienti unor ong-uri si personaje portocalii, vom trai si vom vedea.

# MASH date 13 January 2011 09:57 +1

Un alt material din categoria: "am ratat ocazia sa tac ". :zzz

# pompiliu bota date 13 January 2011 11:40 +2

Am mare încredere în cei trei judecători, Dumbravă, Dănileţ şi Neacşu;aveţi puţintică răbdare!

# Cristi P Sturzu date 13 January 2011 13:59 +4

Sunt super tari baietii astia. Daca nu intervine (din nou) Basescu, vor fi "cei 3 care au speriat si vestul si estul plus nord si sud". Parol.

# Neagu Rodica date 13 January 2011 18:14 +2

Increderea dvs.nu-i face mai curati pe acesti 3 judecatori, d-le Bota. Si nici nu vor fi acestia in stare sa-i recunoasca pe avocatii din bariul condus de dvs. Av.Neagu Rodica, presedinte Asociatia Victimelor Magistratilor din Romania - tel.0213368837.

# Cristi P.Sturzu date 13 January 2011 19:24 0

Doamna, aveti o problema cu dl. Bota, cu Baroul, sau cu victimele magistratilor? Nu prea sunteti hotarata. Sau nu stiti cum sa va faceti cunoscuta asociatia? Vreti advertising pe gratis? Cat despre primele doua propozitii din comment-ul dvs. rautacios, cei trei domni fac parte, intr-un fel, din grupul celor peste 1000 de magistrati care recunosc legitimitatea structurii noastre. Ce credeti dvs. este fara nici o importanta.

# Cristi P.Sturzu date 13 January 2011 19:57 -1

Desi,...va stimez MAXIM pt. acea exceptie la C.C. M-am razgandit in privinta convingerilor dvs. :-)

# pompiliu bota date 13 January 2011 20:15 0

Nu trebuie să recunoască avocaţii, ci documentele noastre.

# Cristi P. S. date 13 January 2011 20:27 -1

Si daca ma duc maine sa le legalizez si supralegalizez la CNP??? Eeeee????

# fanel date 13 January 2011 16:00 -5

mash, bulgaroi cu ceafa groasa ca de obicei! are dreptate savaliuc, jos palaria! tu mars la cotet , fa pasi pe covoras la stapana-tu! tot n-ai plecat din parchet? fa-te notar smecher si lasa lumea sa-si faca meseria!

# MASH date 13 January 2011 16:04 +2


Citeza pe fanel
mash, bulgaroi cu ceafa groasa ca de obicei! are dreptate savaliuc, jos palaria! tu mars la cotet , fa pasi pe covoras la stapana-tu! tot n-ai plecat din parchet? fa-te notar smecher si lasa lumea sa-si faca meseria!

boje moi ! :cry:

# quovadis date 13 January 2011 16:15 +3

Aici e o mica, minuscula problema. Cum de s-a ajuns la neintelegeri intre "vechii" si "noii? Oare nu cumva primii, potrivit legii, nu aveau posibilitatea reinvestirii?Oare nu cumva ceva mandate au fost prelungite cam peste lege iar altele obtinute cam tot asa?
Daca respectau litera si spiritul legii, nu aveau acum probleme existentiale. Ba chiar ar fi avut ocazia sa isi exercite din nou profesia de baza, cea de judecator sau procuror, cum o fac si ceilalti "vechi" care s-au intors de unde au plecat.

Acuma, daca au ales sa joace si sa jongleze cu "innoirea" si "reinnoirea" sa isi asume si consecintele.

# fanel date 13 January 2011 16:16 -3

hai pa!

# MASH date 13 January 2011 16:21 +2


Citeza pe fanel
hai pa!

сбогом

# Neagu Rodica date 13 January 2011 18:09 +1

...si un CSM de infractori. Asociatia Victimelor Magistratilor din Romania, presedinte av.Neagu Rodica,tel.0213368837

# vili date 14 January 2011 03:31 0

am incredere in cei trei cum am avut in Basescu cand a zis ca am iesit din criza.
D-le Cristi si d-le Bota sunt de acord ca aveti dreptul legal sa practicati meseria desi ultima nazbatie legislativa a guv.v-a interzis acest lucru, dar nu m-ai sariti ca arsi, cand cineva nu e de acord cu dvs.si daca incercati sa proslaviti pe cineva cazul celor trei muschetari credeti ca va ajuta intr-un fel?Daca va faceti dusmani si dintre cei care sunt de acord cu dvs.va ajuta mai mult?

# Cristi P Sturzu date 14 January 2011 08:29 +2

Nu stiu de unde ati desprins ca proslavim pe cineva sau ca suntem adversarii cuiva. Nici vorba. Eu nu m-am gandit niciodata ca e posibil sa-mi fac dusmani doar pentru ca sustin o cauza dreapta. Am mai spus, ceea ce ma enerveaza cumplit este faptul ca se incearca denigrarea noastra si exterminarea cu orice pret, in conditiile in care peste 1000 de magistrati din Romania ne recunosc legitimitatea. Cu privire la cei trei domni, imi rezerv dreptul de a afirma ca sper intr-o iluminare a sistemului acesta bolnav si retrograd, prin valorificarea capacitatii lor intelectuale in asigurarea unui management corespunzator la nivelul CSM. Daca un jude nesabuit, atasat clanurilor meschine, dispune dupa bunul plac al lui Kovesi sau mai stiu eu cui mama-naibii, doar n-o sa stau sa ma uit chioras, ci o sa ma adresez IMEDIAT CSM-ului, in cautare si lupta pentru adevar. Nu sar ca ars decat in situatia penibila in care un neica nimeni, necioplit si habarnist, incearca sa-mi faca damburi pe cap cu infiintarea barourilor vechi (defiintate dealtfel de Legea 3 din 1948, asta e REALITATEA)prin Legea 51 din 1995, care prevad ca va mai fi modificata o data anul acesta si de trei sau patru ori anul viitor. Cat mai tine blestemul portocaliu...

# Cristi P Sturzu date 14 January 2011 20:02 -1

Ai o amenda de 1000 de euro pentru publicitate mascata. Din partea mea, in contul OMENIA.

# romanica date 14 January 2011 06:18 +1

ok, sunt cenzurat (comentariul meu a fost inlaturat de moderatori)
au deranjat cele spuse despre Dan Lupascu ?

# noi date 14 January 2011 06:50 -2

ai daca insulti? e urat! critica non vulgar si nu te mai cenzureaza nimeni1

# MASH date 14 January 2011 07:07 0


Citeza pe noi
ai daca insulti? e urat! critica non vulgar si nu te mai cenzureaza nimeni1

Am citit si eu comentariul. Era mai punctual si mai documentat decat materialul la care facea referire.
Ca si in cazul altor comentarii sterse in mod abuziv, nu continea un limbaj vulgar, ofensator, jignitor.
Este dificil sa accepti o alta opinie; tine de exercitiul dialogului, un exercitu pe care, cu scuzele de rigoare, nu-l stapaniti.
Poate, cu timpul, veti dobandi deprinderea de a nu baga pumnul in gura oricarei persoana ce are o alta opinie.
Keep up the good work !

# romanica date 14 January 2011 07:15 +1

Mash, stai ca au dreptate.....
aveam o fraza cu pupatul dosului lui Lupascu
dar nu era o insulta, era doar o constatare :P

# Justin date 14 January 2011 18:10 0

Comentariul meu... este de fapt o intrebare! Cui poate fi reclamat CSM-ul????
La data de 08.07.2010 am depus la Registratura CSM o plangere, care a primit numarul de inregistrare 1/19269/1154/08.07.2010. Aceeasi plangere a fost trimis si Ministrului Justitiei (inregistrata cu nr.70054/07.07.2010), care mi-a raspuns ca a fost trimisa catre CSM, primind numarul de inregistrare nr.1/21553/1154/2010.
Ei bine, desi au trecut de mult cele 30 de zile in care trebuiau sa imi dea un raspuns, acesta nu a sosit inca.

# gabrielle date 14 January 2011 18:15 +2

Incearca la Strassbourg, deocamdata.
Apoi, pe modelul unor justitiabili care i-a reclamat pe juzii de aici la Haga,urmeaza pasii.

# Cristi P Sturzu date 14 January 2011 20:04 -2

Gabriela, aici nu e nimic de "turnat" la securitate. TI-am citit niste actiuni. Esti senila.

# gabrielle date 16 January 2011 19:57 +1

Ei,ei, te-au stresat rau puzderiile de comentarii, de nu mai pricepi ce e gluma si ce e serios.
Hai, la nani, ca maine e o alta zi de postari :P


Citeza pe Cristi P Sturzu
Gabriela, aici nu e nimic de "turnat" la securitate. TI-am citit niste actiuni. Esti senila.

# Honorius date 16 January 2011 18:32 -2

Am incredere in noul CSM doar din momentul in care va face curatenie si in aparatul tehnic.Cum este posibil ca un personaj cum este Micu Constantin,nul profesional si cu o frica teribila de munca,sa fie numit director adjunct la resurse umane iar intre timp sa promoveze la PCA Constanta si sa ocupe un loc nemeritat.Este adevarat ca a fost adus pe post de Deliorga dar, GATA!!!

# CRAIOVEAN date 17 January 2011 17:43 +1

CSM-ULE, CAND TE DUCI SI LA CRAIOVA SA FACI UN CONTROL LA CA CRAIOVA SI VEDETI DOMNE CE FACETI CU DNA-UL AIA CA NE-AU FACUT DE RAS CRAIOVA!!!NICI DOSARE LA COMANDA NU MAI STIU SA FACA!!!IN CAZUL MAGISTRATILOR ARESTATI DE 9 LUNI(ANGHEL SI DIACONESCU)SI A AVOCATILOR(CIUCA SI MILITARU)A-TI VAZUT CA ACEI OAMENI STAU DEGEABA ACOLO???AU VENIT DENUNTATORII CARE IN AFARA FAPTULUI CA VROIAU SA SE RAZBUNE PE AV.MILITARU (CARE LE-A MAI TRAS TEAPA)IN REST NU STIU NIMIC DE VREO AFACERE INTRE CIUCA,ANGHEL,DIACONESCU.STITI CE A SPUS UNUL DINTRE DENUNTATORI?,,MILITARU ASTA NU ESTE SANATOS,A SPUS CA EL CUMPARA JUDECATORI,PROCURORI SI DACA VREA SI PE MINISTRUL JUSTITIEI!!!,,PE ASTA AU LUAT IN SEAMA DNA CRAIOVA?CUM ESTE POSIBIL SA STEA NISTE OAMENI IN AREST DE 9 LUNI CDA UNU SE DA MARE SCULA PE BASCULA.CITITI DECLARATIILE DENUNTATORULUI SI A ,,OMULUI CU BANII,,DE LA DNA SI VA CRUCITI. CICA ASTA PE CARE LA TRIMIS DNA-UL SA-I DE-A BANII LUI MILITARU,DUPA CE I-A PUS IN ORTBAGAJ(BANI PE CARE NU I-A NUMARAT)A PLECAT PRIN MAGAZINE!!!

# lex date 17 January 2011 18:10 +1

mare mafie la craiova.o mare inscenare a fost facuta acestor magistrati!!!o sa se vada!!!pacat ca csm-ul lasa acest dna sa-i calce in picioare.nicio problema probabil o sa urmeze si acestia care fac jocul dna-ului.judecatorii de la CA CRAIOVA SI judecatorii de la ICCJ se simt putin vizati?rusine pt justitia pe care o faceti .succes baieti la CEDO, procesul a inceput si acolo.sa plateasca daune acestora judecatorii de la CA CRAIOVA,judecatorii de la ICCJ,procurorii DNA CRAIOVA,nu cetateanul roman.NUMAI ASA VA POTOLITI CU DOARELE ASTEA FACUTE LA COMANDA.cica suntem in europa.vai de mama noastra,ne meritam soarta.FELICITARI denuntatorilor ca au spus adevarul.era de asteptat ca odata plecat dosarul de la Craiova, totul se schimba.nu mai tine DNA CRAIOVA pe nimeni in brate acolo.Acum sa o vedem pe judecatoarea MOLEANU si pe grefiera TIBULEAC care doar ele din cei 33 martori au facut jocul DNA-ului.vor fi prinse si acestea cu minciuna.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.11.2024 – Fosta sefa de instanta, propusa la MJ in guvernul Sosoaca

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva