18 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

UPDATE - Nu va jucati cu denunturile! Un acuzator a fost trimis in judecata pentru denunt calomnios la adresa unui politist. Ancheta a stabilit ca politistul care il cerceta pe inculpat nu ceruse mita (Replica acuzatului)

Scris de: L.J. | pdf | print

30 September 2011 16:09
Vizualizari: 13637

Ionel Cherciu, un cetatean care l-a denuntat la DNA in urma cu patru ani pe un ofiter de politie cum ca acesta ar lua mita, a ajuns sa fie trimis in judecata pentru denunt calomnios. Ancheta a fost realizata de catre Parchetul de pe langa Judecatoria Timisoara. Procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria Timisoara au dispus, prin rechizitoriu, la data de 26 septembrie 2011, trimiterea in judecata a acestuia pentru savarsirea a doua infractiuni de denuntare calomnioasa.


Din probatoriul administrat in cauza pe parcursul urmaririi penale a reiesit ca la data de 11.09.2007, inculpatul Cherciu Ionel a formulat un denunt penal la Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Timisoara impotriva unui ofiter de politie judiciara din cadrul Politiei Municipiului Timisoara, prin care semnala autorisavarsirea de catre acesta din urma a infractiunii de luare de mita. Conform comuncatului transmis de catre Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ”in cuprinsul denuntului penal, inculpatul mentiona faptul ca lucratorul de politie judiciara i-ar fi cerut, in repetate randuri, prin intermediul unor mesaje tip SMS suma de 3000 de euro pentru ca inculpatului (ce avea calitatea de invinuit intr-un dosar penal instrumentat de partea vatamata) sa i se creeze o situatie juridica cat mai favorabila. In sustinerea denuntului penal, inculpatul Cherciu Ionel a prezentat organelor de urmarire penala din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Serviciul Teritorial Timisoara, telefonul sau mobil pe care se aflau stocate mesajele invocate in denunt”.

Culmea, insa, dupa ce procurorii anticoruptie s-au apucat sa faca ditamai ancheta, pe parcursul urmaririi penale s-a stabilit ca mesajele primite pe telefonul mobil al lui Cherciu au fost trimise chiar de catre acesta cu ajutorul unui sistem informatic. Procurorii au ajuns la concluzia ca probele au fost ticluite si produse chiar de catre Cherciu. Incultatul lucreaza ca persoana fizica autorizata, iar la data la care a facut denuntul impotriva politistului, era cercetat chiar de catre politistul respectiv intr-o cauza legata de fals si inselaciune. Cauza va fi judecata de catre Judecatoria Timisoara.

UPDATE – 09.10.2011 – Replica inculpatului Ionel Cherciu

Comunicatul de presa contine date eronate, care in mod intentionat au fost comunicate asa pentru pentru ca stirea sa fie cat mai picanta. Este adevarat, ca sunt acuzat de "denuntare calomnioasa" dar nu este adevarat faptul ca "s-a concluzionat ca mesajele au fost expediate chiar de catre mine".

In prima faza, conform "indiciilor DNA", am fost acuzat de savarsirea infractiunii prevazute si sanctionate de art. 259 alin. 2 Cod Penal, adica "producerea ori ticluirea de probe mincinoase, in sprijinul unei invinuiri nedrepte..." dar pentru ca am solicitat o expertiza si o reconstituire a savarsirii infractiunii, anchetatorii au renuntat la aceasta acuzatie ramanand doar acuzatia simpla de invinuire mincinoasa. Chiar si aceasta acuzatie nu prea sta in picioare, dar cum in Romania Procurorii sunt "stat in stat", fac ce vor si cum vor, fara sa fie trasi la raspundere, dosarul a fost trimis in judecata, asa ca multe altele, dar fara sa se astepte un rezultat favorabil.
Pentru cei cu adevarat interesati, sunt de acord sa pun la dispozitie o copie a intregului dosar pentru "a ne minuna impreuna".
In continuare voi prezenta un scurt istoric:
1 - Povestea incepe la sfarsitul lunii august 2007, cand Preda Curcan Sorin, politist la sectia 4 Timisoara, face o perchezitie la domiciliul meu. Cu aceasta ocazie imi lasa numarul de telefon, ma plimba cu masina personala si de serviciu... etc., totul pentru ca eu sa cooperez in dosarul pe care el il instrumenta. De remarcat ca acesta, prin perchezitia efectuata, a intrat peste un alt serviciu specializat, distrugand datele ce urmau a fi descoperite, cu privire la anumite infractiuni in care erau implicate mai multe persoane, printre care politisti, si chiar un agent SRI.
2 - Dupa cateva zile primesc pe telefonul meu mobil doua mesaje. La expeditor era numarul de telefon al potistului. Erau doua mesaje confuze aparent cu legatura intre ele dar foarte neclare. Am aratat mesajele mai multor persoane printre care si avocatului meu, fiind sfatuit sa cer parerea celor de la DNA, mai ales ca unul dintre mesaje spunea cum ca eu deja as fi dat mita o parte din bani.
3 - DNA Timisoara, imi explica, ca eu oricum nu am de ales decat sa depun "sesizare" ca altfel voi fi retinut deoarece din contextul unui mesaj reiese foarte clar ca eu am dat deja mita, iar daca nu cooperez voi fi retinut negresit. si asa incepe actiunea DNA.
4 - DNA, nu face nici un fel de demersuri sau verificari premergatoare, ci pregateste flagrantul.
5 - Dupa cateva zile sunt chemat la DNA si sunt intrebat daca cunosc persoana din imaginea ce mi-a fost prezentata, la care am raspuns ca nu stiu sigur, dar cred ca este un politist ( ceea ce sa si dovedit mai tarziu). Am fost informat ca aceasta persoana tocmai l-a atentionat pe politistul caruia trebuia sa ii facem flagrantul despre faptul ca eu am fost vazut la DNA si ca i se pregateste ceva. Din acest moment toata operatiunea a fost desconspirata.
6 - DNA dispune continuarea flagrantului desi politistul a fost avertizat, iar informatiile asa zise secrete "au transpitat". in tot acest timp telefonul meu mobil a fost supravegheat.
7 - Cartele din telefonul meu, a fost retinuta si introdusa intr-un alt telefon care se afla la DNA.
8 - In timpul flagrantului, care a esuat, telefonul meu receptiona mesaje de la numarul de telefon al politistului, care ma atentiona ca stie ce i se pregateste si ca, daca continui, totul se va indrepta impotriva mea.
9 - Flagrantul a esuat - ceea ce era evident - iar tapul ispasitor trebuia sa fie cineva, care ulterior sa si plateasca toate cheltuielile.
10 - Dosarul DNA se inchide, iar pe mai departe se trimite spre competenta solutionare la Parchetul de pe langa Judecatoria Timisoara.
11 - Singura proba impotriva mea este raspunsul Operatorului de telefonie Mobila care spunea ca din contul abonatului cu nr. 07........ (telefonul politistului), nu au fost expediate mesaje la data si ora respectiva.
12 - In timpul cercetarilor am solicitat "reconstituirea faptei", adica a modalitatii prin care eu, cu ajutorul unui soft, am expediat acele mesaje ceea ce mi-a fost refuzat.
13 - Am mai solicitat o expertiza de specialitate, ceea ce de asemenea mi-a fost refuzat.
14 - Am solicitat identificarea si tragerea la raspundere penala a celor 2 persoane care se presupune ca m-au ajutat cu expedierea mesajelor.
15 - Am solicitat o copie a dosarului, care devenise public (nesecret) in vederea pregatirii eficiente a apararii, cerere care mi-a fost refuzata deoarece acesti nemernici stiau ca il voi pune la dispozitia presei.
16 - Parchetul nu a concluzionat cine expedia mesajele in momentul cand eu eram impreuna cu ofiterii de politie DNA.
17 - Pentru a fi plauzibil refuzul de a se face o expertiza si/sau o reconstituirte, s-a renuntat la acuzatia de "producere ori ticluire de probe" desi infractiune simpla de denunt calomnios in acest caz nu poate sta in picioare singura.
18 - Dosarul a fost inregistrat la Judecatoria Timisoara la data de 30.09.2011 sub nr. 23752/325/2011, desi eu nu am fost informat asupra rezolutiei de trimitere in judecata.
Acestea sunt doar cateva date succinte despre acuzatia ce mi se aduce. Toti cei interesati pot avea acces nerestrictionat la toate paginile dosarului.Pentru ziaristi, chiar sunt gata sa dau imputernicire notariala de acces la dosar. Cu mult respect,"
Ionel CHERCIU

Comentarii

# Avocat Ovidiu Nistea date 1 October 2011 10:07 -1

Dreptul la petitionare este garantat prin constitutie, atunci ce facem nu ne mai aparam de raul altora? As vrea sa ma contactati domnule Ionel Cherciu, 0745928857.

# Ionel Cherciu date 5 October 2011 08:52 0

Un adevarat profesionist simte cand ceva este contrafacut chiar si fara documentele in fata. Felicitarii! Eu am solicitat un duplicat al dosarului dar am fost refuzat. Nu prea au cu se mandrii cand se vor vedea "perlele" strecurate cu iz de proba. Inca odata felicitari pentru profesionalismul intuitiv. I.C. 0730238007

# un politist oarecare date 1 October 2011 18:29 +6

Domnule avocat Ovidiu Nistea dvs. nu faceti diferenta intre petitii si plangeri penale? Sau credeti ca prevalandu-se :cry: de acest drept de petitionare oricine poate formula plangeri penale in baza unor probe inventate, repet inventate, iar cand trebuie domnul cetatean sa isi asume raspunderea o aruncam pe aia cu dreptul constitutional de a formula petitii :-*   Nu credeti ca trebuie fiecare dintre noi sa incepem sa ne asumam responsabilitatea faptelor comise?

# Ionel Cherciu date 5 October 2011 08:56 0

OK! Chiar credeti ca este asa cum spune DNA. Nu credeti ca este mai corect sa ascultati toate partile si apoi sa trageti concluziile. Aparent aveti dreptate.Promit ca voi face public intreg dosarul. Iar in ceea ce il priveste pe politist - nu este vinovat. Surpriza???? Da, nu este vinovat, dar nici eu nu am facut ceva premeditat sau cu intentie.

# Avocat Ovidiu Nistea date 2 October 2011 10:38 -5

Domnule Pomitist, eu v-am înteles, e cam greu cu probele inventate, ma rog în parte aveti dreptate. Prin sms se cere mita? Cam deplasat, doar nu e nimeni tampit

# marca date 2 October 2011 10:59 +9

jigodiile contraataca. infractorii sunt absolviti iar cinstitii sunt prigoniti! de-aia trebuie jugulati procurorii!

# un politist oarecare date 2 October 2011 17:30 +4


Citeza pe Avocat Ovidiu Nistea
Domnule Pomitist, eu v-am înteles, e cam greu cu probele inventate, ma rog în parte aveti dreptate. Prin sms se cere mita? Cam deplasat, doar nu e nimeni tampit
Nu este greu deloc cu probele din moment ce s-a inceput urmarirea penala impotriva celui in cauza, ba mai mult a fost trimis in judecata. Chiar dvs. ati spus-o citez "prin sms se cere mita? Cam deplasat, doar nu e nimeni tampit" Se pare ca acest domn care a ticluit aceste sms-uri ne redefineste termenul cuvantului "tampit". Cu respect.

# Avocat Ovidiu Nistea date 2 October 2011 19:32 -2

Prin sms mita? De pilda Eu Popovici Viorel te rog pe tine Popa Valentin sa-mi dat mâine cand vin în fata casei tale 500 euro, am dat un exemplu, eu nu sunt asa de prost sa ma semnez pe sms, Popovici Viorel mai ales ca se poate sa aiba numarul meu în agenda telefonului, Proba e discutabila. Si sa fim seriosi mita de cele maimulte ori se ia prin intermediar, aceste ordinarii vor trebui sa dispara. Cu stima Domnule Politist

# POPESCU date 7 July 2014 16:19 +1

[quote name="Avocat Ovidiu Nistea"] Prin sms mita? De pilda Eu Popovici Viorel te rog pe tine Popa Valentin sa-mi dat mâine cand vin în fata casei tale 500 euro, am dat un exemplu, eu nu sunt asa de prost sa ma semnez pe sms, Popovici Viorel mai ales ca se poate sa aiba numarul meu în agenda telefonului, Proba e discutabila. Si sa fim seriosi mita de cele maimulte ori se ia prin intermediar, aceste ordinarii vor trebui sa dispara. Cu stima Domnule Politist [/quote]STIMATE DOMN, MI SE PARE MIE SAU TOCMAI V-ATI CONTRAZIS SINGUR ?

# Ionel Cherciu date 4 October 2011 09:40 0

Incorect. Esecul DNA m-a transformat in victima! Daca sunt siguri de acuzatiile impotriva mea dece mi-au respins cererile de expertiza si reconstituire a infractiunii. Cazul este mult mai vechi si inca nu au probe certe de vinovatie - totul e stil DNA. 0730238007

# Ionel Cherciu date 4 October 2011 09:44 0

Incorect. Esecul DNA m-a transformat in victima! Daca sunt siguri de acuzatiile impotriva mea dece mi-au respins cererile de expertiza si reconstituire a infractiunii. Cazul este mult mai vechi si inca nu au probe certe de vinovatie - totul e stil DNA. 0730238007

# Ionel Cherciu date 4 October 2011 09:48 +1

Se spune ca in timpul cercetarii dosarul este secret. In ceea ce ma priveste nu sunt de acord dar am respectat "tacerea". Promit sa revin cu intreaga poveste in detaliu. Sa vedem cati ziaristi se incumeta sa publice ceea ce voi spune eu - probele sunt la dosar - , mai ales ca la dosar nu exista nimic care sa imi demonstreze vinovatia. Sa auzim de bine si sa curatam parchetul de magistrati!!!!!!!!!!!!!!

# !!!! date 4 October 2011 19:03 +1


Citeza pe Ionel Cherciu
Sa auzim de bine si sa curatam parchetul de magistrati!!!!!!!!!!!!!!
Si sa punem in loc ce, domnule Cherciu?

# Ionel Cherciu date 5 October 2011 08:48 +1

Nu trebuie pus nimic! Procurorul trebuie sa fie egal cu avocatul! Ramane procuror cu atributiile de aparare ale intereselor statului. Atata timp cat procurorul este egal cu magistratul va ramane cancerul in justitie. Nu este doar parerea mea ....

# Cherciu Ionel date 9 October 2011 12:48 0

Stimate "!!!!!!!" (anonim). Eu am scris in limba noastra romaneasca, si am spus "afara cu procurorii din magistratura" nu din Parchet. Este cert ca sunteti din sistem din moment ce decodificati o propozitie inafara contextului. Va veni ziua cand toti acestia vor transpira pentru toata nedreptatea facuta semenului. Si nu mai este mult .......

# ACT date 5 October 2011 09:21 +1

Niciodata judecatorii nu vor cenzura abuzurile procurorilor DNA. Tremura lenjeria intima pe ei, cand aud de DNA. DNA are dosare pentru fiecare judecator in parte, reale sau imaginare, nu conteaza, ii agata si cu inregistrarile video din intersectii, cand au trecut ..pe galben. Iar, Cpp precizeaza foarte clar ca procurorul nu va fi egal cu avocatul ca parti intr-un proces penal ! Cpp da procurorului dosarul la el acasa sa-si faca motivarea de apel, pe cand avocatul trebuie sa vina la arhiva..sa studieze, Cpp interzice dreptul la aparare a inculpatului, inculpatul nu poate proba sustragerea, ticluirea de probe din timpul u.p., deorece art.140 alin(9) da dosarul de up la procuror dupa judecarea propunerii de arestare preventiva, la instanta neramanand nicio copie., etc...asa ca...

# Ionel Cherciu date 5 October 2011 12:14 -1

Corect!!! Si ce facem??? Plecam capetele si acceptam?

# Jurist Traian HALIP date 5 October 2011 22:37 0

Domnilor,in justitie haosul,degringolada si bataia de joc fata de justitiabili o fac in general procurorii si in mod special judecatorii aproba si ascund sub pres gunoiul procurorilor.Mai grav este faptul ca CSM este "groparul statului de drept in Romania".Sunt in situatia domnului Ionel Cherciu numai ca eu sunt trimis in judecata in favoarea unui huligan juridic din pacate avocat avocat care la data de 13.06.2006 m-a lovit pe la spate cu virful pantofului in gamba de la piciorul sting.Procuroarea Cuseac(Iacob)Nicoleta de la Parchetul Curtii de Apel Suceava m-a transformat din parte vatamata in inculpat,urmare administrarii probelor in judecatoria Radauti am fost achitat iar Tribunalul Suceava prin judecatorul Aparaschivei Adrian flancat de Bruma Iuliana Doina si Codrean Gheorghe m-au rejudecat si m-au condamnat in data de 10.12.2010 chiar de ziua internationala a Drepturilor omului eu avind calitate de Aparator al Drepturilor Omului.Infractorului este av.Cretu Cristian fiul lui av.Dumitraschevici Despina,Baroul Suceava acest clan fiind groaza magistratilor si a justitiabililor in Suceava. Daca imi este ingaduit vreau sa va contactez domnule av.Ovidiu Nistea! Daca cineva este interesat de minunile ce se intimpla IN PARCHETUL SI jUDECATORIA DIN RADAUTI-SUCEAVA ma poate contacta la TEL.0749 546952. Va ve-ti cutremura !!!

# Cherciu Ionel date 9 October 2011 12:42 0

Pentru toti cei interesati replica mea amanuntita care nu se doreste publicata desi am cerut acesta se gaseste la pagina mea www.cherciu.info. Pentru ca este cea mai importanta problema in ceea ce ma priveste, in acest moment restul informatiilor de pe pagina mea cherciu.info au fost suspendate.

# Ionel Cherciu date 20 October 2011 12:43 0

Culmea culmilor, in materie de abuz: Am primit citatie pentru termenul de 30.11. ac iar zi 20.10.2011 ma treyescu cu doi Politisti (gargea 100%) deoarece am mandat de aducere la instanta!!!!! ce sa mai inteleg? Daca era deja un mandat de executare nu cred ca prezenta relevanta.

# mihai date 17 April 2013 22:04 0

DNA lucreaza fara interes, cunosc un caz similar. in care, un dosar prost intocmit de DNA a fost usor  solutionat de instanta in favoarea celui vinovat, in cazul meu, tot politist. Ca urmare, persoana care a facut denuntul s-a trezit acuzat de denuntare calomnioasa. Recomandarea mea este ca, cei care reclama pe cineva catre DNA sa urmareasca pricesul indeaproape pentru ca, aceste presonaje sa nu scape. Domnule Cherciu, desi probabil ca, faptul s-a consumat, politistii dau dovada de un zel deosebit cand este vorba de un camarad, daca ar fi fost vorba despre altcineva, ar fi trimis dosarul la parchet cu propunere de neinceperea urmaririi penale si nu  s-ar mai fi intamplat in contiinuare nimic.

# Lutu date 7 April 2015 04:12 0

Domnule Cherciu, vad ca va place mult justitia si sa victimizati. Ati ajuns sa credeti in asazisele probe de care va prelevati. Nu toata lumea este chiar asa de naiva sa va creada.

# SEVER date 7 April 2015 04:26 -1

Domnule Cherciu, ati ajuns sa credeti in ceea ce inventati, pentru a plati unele polite celor pe care ii numiti "garcea" pentru ca ati fraudat legea. Sunteti prea familiarizat cu operatiuni de "supraveghere" "soft" etc. Cred ca va place sa victimizati. Va sfatuiesc sa respectati legea, asa cum este ea si sa nu o mai fraudati.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 17.07.2024 – Fost judecator, actual secretar de stat in MJ, la sueta cu un inculpat

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva