psdolt
23 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

SCANDALOS – Procurorul DNA Dan Chirculescu, unul dintre autorii inscenarii in cazul Elena Pop Blaga, a calcat in picioare independenta judecatorilor, prin intrebarile puse judecatoarei Beatrix Cuc de la Tribunalul Bihor, despre o solutie: ”Care au fost probele pe baza carora v-ati format aceasta convingere?... Cat timp a durat deliberarea si care au fost contraargumentele dumneavoastra? Cum apreciati opinia separata formulata de Musta Ovidiu, corecta sau gresita?” (Declaratia de suspect)

Scris de: George TARATA | pdf | print

27 April 2014 12:10
Vizualizari: 9955

Va mai amintiti cazul judecatoarei Elena Pop Blaga de la Tribunalul Bihor, arestata abuziv, defilata cu catuse la maini in fata presei, trimisa in judecata pentru o presupusa luare de mita si in final achitata defintiv de Curtea de Apel Brasov si Inalta Curte de Casatie si Justitie? Cazul a fost unul de-a dreptul scandalos, iar la acea vreme, la inceputul anilor 2000, el a fost relatat pe larg de intreaga presa. Intre timp, unul dintre procurorii din cazul Elenei Pop Blaga, fostul sef PNA Oradea Ioan Moldovan, a iesit la pensie. Cel de-al doilea procuror, Dan Chirculescu, este insa activ, la aceeasi unitate de parchet, acum DNA Oradea. Iar printre cei pe care acesta ii ancheteaza continua sa se numere magistrati.

Unul din dosarele aflate in lucru la procurorul Dan Chirculescu este cel al judecatorilor Ovidiu Galea si Raluca Beatrix Cuc de la Tribunalul Bihor, precum si de Daniela Denisa Vidican si Florica Roman de la Curtea de Apel Oradea, urmariti penal pentru diverse fapte de coruptie, si asupra vinovatiei sau nevinovatiei carora nu ne pronuntam. Un dosar in care DNA ancheteaza niste judecatori pentru modul in care au solutionat o cauza, imixtionand in activitatea acestora si ignorand independenta lor, motiv pentru care magistratii de la Curtea de Apel Oradea si Tribunalul Bihor au solicitat CSM sa ia atitudine si sa faca mai multe clarificari in legatura cu posibilitatea ca judecatorii sa fie audiati sau anchetati pentru hotararile pronuntate.


In sesizarea trimisa CSM, Tribunalul Bihor a amintit ca articolul 91 din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor prevede ca “Judecatorul este obligat sa pastreze secretul deliberărilor si al voturilor la care a participat, inclusiv dupa incetarea exercitarii functiei”. In aceeasi sesizare, se aminteste si de Codul deontologic al magistratilor care stabileste ca judecatorii “au obligatia de a nu dezvalui sau folosi pentru alte scopuri decat cele legate direct de exercitarea profesiei informatiile pe care le-au obtinut in aceasta calitate”. De asemenea, atat Curtea de Apel Oradea, cat si Tribunalul Bihor au facut trimitere in sesizarile catre CSM la mai multe documente internationale care privesc independenta Justitiei si care stipuleaza printre altele urmatoarele: “Corpul de judecatori trebuie obligat sa respecte secretul profesional in legatura cu deliberarile lor si cu informatiile confidentiale pe care le cunosc in cadrul indeplinirilor atributiilor lor in alt mod decat prin proceduri publice, si nu ar trebui sa fie constransi sa depuna marturie cu privire la asemenea chestiuni”.

Sunt niste reguli, legi si principii care pentru procurorul Dan Chirculescu nu conteaza. Cel putin asta reiese dintr-un document din dosarul celor patru judecatori pe care ii ancheteaza si care a fost trimis la Lumeajustitiei.ro de judecatoarea Florica Roman, impreuna cu scrisoarea ei de protest la adresa DNA.

Documentul in cauza reprezinta declaratia de suspect data in fata procurorului Dan Chirculescu de la DNA Oradea, de judecatoarea Raluca Beatrix Cuc de la Tribunalul Bihor, acuzata de abuz in serviciu cu obtinerea unui folos necuvenit pentru altul si favorizarea infractorului. Se va putea observa citind intrebarile procurorului Chirculescu faptul ca acesta ii cere judecatoarei detalii despre probele pe care le-a admis in dosar, motivele pentru care le-a admis, precum si lamuriri despre cat a durat deliberarea si de ce a avut o opinie contrara altui judecator. Practic, intrebarile procurorului pot fi considerate o imixtiune in activitatea judecatoarei Cuc si ii aduc atingere independentei, ca sa folosim un termen atat de drag CSM. De altfel, suntem curiosi sa vedem care va fi pozitia CSM, cel putin a judecatorilor din Consiliu, dupa lecturarea declaratiei de suspect data de Raluca Beatrix Cuc. Va lua CSM atitudine sau va prefera sa inchida ochii si, de ce nu, sa ii apere reputatia profesionala a procurorului Dan Chirculescu, in cazul in care acesta se va simti lezat si va formula o asemenea cerere?

Prezentam intrebarile procurorului Dan Chirculescu de la DNA Oradea si raspunsurile judecatoarei Raluca Beatrix Pop de la Tribunalul Bihor, asa cum au fost consemnate in declaratia de suspect, data in 2 aprilie 2014:

Procuror Dan Chirculescu: Care este parcursul dumneavoastra profesional de la terminarea Facultatii de Drept si pana in prezent?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Mentineti declaratia data in fata procurorului din cadrul DNA Oradea, la data de 1 octombrie 2013?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Vi se prezinta inscrisul intitulat “Act de impacare”, datat “27 ma (…) 2010”. Va rog sa descrieti forma acestui document, aflat in dosarul nr. 4672/111/2010, la fila 5.

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Cunoasteti continutul Deciziei de Indrumare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. XXVII din 18 septembrie 2006, cu privire la exprimarea acordului de vointa al partilor de a se impaca?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: De ce ati acceptat ca proba un inscris in copie xerox, greu lizibil nesemnat de cele doua parti care ar fi de acord cu impacarea, neautentificat, care nu indeplineste conditiile de forma si fond, prevazute de Decizia de Indrumare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. XXVII din 18 septembrie 2006, care vi se prezinta spre consultare?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Pentru a pronunta Decizia de admitere a contestatiilor in anulare din data de 04.03.2011, ati verificat sentinta recurata si actele dosarului prin care la data de 26 mai 2010 s-a dezbatut in sedinta publica recursul in urma caruia inculpatul Bodin Viorel Danut a fost condamnat?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: De ce ati acceptat ca proba inscrisul intitulat ”Declaratie”, datat “25 mai 2010”, prin care persoana vatamata isi retragea plangerea, in conditiile in care la termenul din 26 mai 2010, cu ocazia dezbaterilor recursului, aparatorul inculpatului Bodin Viorel Danut incunostiinteaza instanta ca “nu s-a ajuns la o impacare intre parti”?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Nu vi s-a parut suspect faptul ca la dosar au fost depuse doua inscrisuri, “Act de impacare” si “Declaratie” de retragere a plangerii prealabile, care aveau in final acelasi efect?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: De ce ati acceptat ca proba inscrisul intitulat “Adeverinta”, nedatata si neinregistrata, din continutul careia nu rezulta indeplinirea conditiei prevazute de art. 386 lit. “b” C.p.p. 1969, mai ales ca aparatorul condamnatului Bodin Viorel Danut a cerut termen pentru a depune inscrisuri in dovedirea situatiei prevazute de art. 386 lit. “c” in luna ianuarie 2011, pe care i l-ati acordat, iar la termenul respectiv a depus un alt inscris, in dovedirea situatiei prevazute de art. 386 lit. “b” C.p.p. 1969?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Pentru a admite contestatiile in anulare, care au fost probele pe baza carora v-ati format aceasta convingere?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Cat timp a durat deliberarea si care au fost contraargumentele dumneavoastra fata de pozitia judecatorului Musta Ovidiu de a respinge contestatiile in anulare?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere.

Procuror Dan Chirculescu: Cum apreciati opinia separata formulata de Musta Ovidiu, corecta sau gresita?

Judecatoare Raluca Beatrix Cuc: Imi rezerv dreptul la tacere”.

*Cititi aici declaratia de suspect a judecatoarei Raluca Beatrix Cuc de la Tribunalul Bihor, data in fata procurorului Dan Chirculescu

*Cititi aici sesizarea Tribunalului Bihor catre CSM

*Cititi aici sesizarea Curtii de Apel Oradea catre CSM

Comentarii

# Valeriu Mangu date 27 April 2014 13:11 -8

Articolul \"Despre denaturarea - si deturnarea - unor concepte constitutionale\" pe: http:/ascunzisuri-constitutionale.eu

# Curptie la Oradea date 28 April 2014 01:41 +6

In concret. Dosar: http://portal.just.ro/35/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=3500000000012544&id_inst=35 Prejudiciu stabilit de Curtea de Conturi a Romaniei la 4 milioane de RON. Solutia este halucinanta. Confirma jaful. Curtea de Apel Oradea este cea mai corupta instanta din tara. Daca procurorii DNA vor sa dovedeasca aceste aspecte sa verifice relatiile Florisal-Drusal-Puscas-av. Nistor si av. Sumlas din baroul Satu Mare-procurorul Mariu Iancu (fostul sef DNA). Sumlas negocia o spaga de 400.000 de euro pentru Marius Iancu, aspect documentat video si ambiental la Satu Mare. Daca procurorii DNA vor sa vada cine le da bani celor de la CAO sa investigheze Drusal si Florisal. Societati de salubrizare devalizate prin intermediul Platinia (Cluj Napoca) de Vasile Puscas, cumnatul lui Ioan Rus de la Cluj. De aici vin banii judecatorilor manjiti de la Curtea de Apel Oradea. Milioane de euro.

# Goe date 27 April 2014 13:45 +8

Luju, rog publicati si versiunea oligofrenei de Stanciu si a sadicului de Matei. Pun pariu ca vor fi sute de pagini de aberatii sinistre.

# Gigea date 27 April 2014 14:29 +9

Judecătorii iși merită soarta. Au asistat pasivi și CONTINUĂ să asiste pasivi, la formarea și  transformarea Ministerului Public într-o putere de sine stătătoare în stat, la dispoziția și sub controlul altor puteri decât cea judecătorească, surclasând-o și subordonând-o pe aceasta. În  fapt și în drept, cum le place DUMNEALOR să spună.  Încă de la implementarea actualei Constituții multi juriști și justițiabili au atras atenția asupra acestui aspect însă judecătorii s-au făcut că nu înțeleg, că nu au înțeles sau poate chiar nici acum nu înțeleg. Acum se pare că încep să simtă asta, pe propria piele. SUCCES TUTUROR MAGISTRAȚILOR, ÎN SPECIAL CELOR DIN MINISTERUL PUBLIC...

# avocat traditional date 27 April 2014 22:00 +3

Cam ai dreptate mai gaga.s-a ajuns aici pentru ca judecatorii au inghitit prea multe de la procurori.mai ales de la cei din DNA si DIICOT.Nu prea au curajul sa achite (vezi motivarea aberanta in c azul Nastase)iar uneori din cauza aratarii pisicii.Asta se intampla pentru ca nu toti judecatorii sunt corecti si procurorii ii au la mana.Asta-i doar inceputul.sa vedeti ce fel de cercetari se vor face cand judecatorii vor avea curajul achitarilor.Se duce dracului ideea de justitie.DILEMA are dreptate dar cercetarile se vor extinde si cand nu este fir de coruptie(ori altceva) in achitare.veti vedea

# unul din lumea cea mare date 27 April 2014 15:17 +14

chiar nu am regrete!!!!!!! bine este ce vi se intimpla ca MULTI (din nefericire!!!!)PREA MULTI DINTRE JUDECATORI AU SUSTINUT(prosteste!!) ca procurorii sint magistrati. proverb chinezesc: aveti grija ce va doriti caci este posibil sa vi se indeplineasca!!!!!!!!!

# dankh date 27 April 2014 23:43 -13

ba retardatule..daca procurorul nu ar fi magistrat...inseamna ca judecatorii corupti nu mai pot fi acuzati de procurorul nemagistrat?ai comis fapta du te la parnaie..unde sper sa ajungi cat mai rpd...pt ca incalci legea zilnic...te simt refractar...si in afara legii

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 00:06 +12

ptr dankh//aparusi rusinea justitiei??!!!!!BAI SPAGUITULE !!!!!NICIODATA,NICIODATA PROCURORII NU/S MAGISTRATI........decit in pesterile voastre unde ADMINISTRATI(ca administratorii de bloc)JUSTITIA DUPA PARERILE VOSTRE.......cit despre pirnaie ......vad ca sari ca imperiul raului cind aude de nana....cumva cu musca pe ,,chelie,, ca si imperiul raului???ciinele moare de drum lung si tu.......de grija magistratilor ca nu are cine sa/i bage la puscarie.....mereu se poate gasi o formula de control al LOR.....mai buna decit controlul vostru spaguit si directionat

# Vlad date 28 April 2014 01:23 -13

Potrivit statultului judecatorilor si procurorilor, acestia din urma, sunt magistrati. Ideea e alta Unule din lumea cea mare: ce parere ai de faptul ca doamna judecator nu a vrut sa raspunda la nicio intrebare? Ma asteptam sa vina cu niste argumente juridice cu care sa-l faca KO pe procuror dar... nimic.

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 10:24 +9

ptr vlad//ai dreptate......probabil era facuta judecatoare la scoala de vara sau probabil era si spaguita........chestia cu presiunile nu/mi place ......prea suna a vatican si mafie.cit despre statutul procurorilor......EI NU SINT MAGISTRATI(nu renunt la aceasta parere judecatorii sint DOAR EI JUDECATORI,nu toate gunoaiele de papici ,tulus si alte spurcaciuni sint MAGISTRATI) PROCURORII(NAPIRCILE) sint ai statului si egalii avocatilor,napircile sint AVOCATII STATULUI si trebuie sa existe o egalitate intre stat si cetatean si unul deasupra lor DE ASTA SE CHEAMA PUTERE JUDECATOREASCA si nu putere procurareasca.procurorii trebuie sa stea la acelasi nivel cu avocatul nu COCOTAT pe un piedestal.....ca de asta sint TOATE NEREGULILE

# Vlad date 28 April 2014 11:50 -11

Fereasca bunul Dumnezeu sa ajungem iar ca procurorii sa fie sub control direct al ministrului Justitiei cum a fost in Romania din 1945 pana la adoptarea legilor din 2004. Asta ar insemna ca atunci cand un procuror face o ancheta care supara un politician, acel procuror a se teama ca poate fi mutat disciplinar in alt colt al tarii prin decizia ministrului sau sa fie chiar dat afara. In cazul fiului parlamentarului Matei din Maramures, care e acuzat de santaj, procurorii au cerut si obtinut masura arestarii care ulterior a fost inlocuita cu obligatia de a nu parasi tara/ control judiciar pe noul cod. Acei procurori (care efectueaza urmarirea penala si cel de sedinta care a cerut si obtiut arestarea), daca nu ar fi magistrati si ar fi sub autoritatea ministrului s-ar putea teme de sanctiuni cu \" temei\" politic.

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 13:55 +8

ptr vlad//eu nu sint cu scoli in drept.din ce stiu eu procurorii sint in subordinea mj. asta/i un pct de vedere.al 2 lea .in sua procurorii nu/s sub patronajul statului? de ce acolo procurorii pot ancheta nestingheriti orice personaj(sa/ti mai zic de ken star vs bill clinton???)sa/ti zic cum senatori ai sua au fost anchetati pentru ca au delapidat banii de timbre(si birotica) pentru corespondenta si au facut puscarie?eu cred ca judecatorii sint TOTAL ALTCEVA decit napircile de procurori care fac DOAR sau NUMAI ILEGALITATIin proportie de 80%,(nu am cum sa/ti postez cum andreea nica constata o ilegalitate si o lasa ,,MOARTA,,) spune/mi si miie ce a facut procurorul sau ce a patit,cea care s/a dus la portile cotroceniului ca sa investigheze plingerea ca au fost furate alegerile in 2004.deci despre ce vorbim???

# DILEMA date 27 April 2014 17:14 -10

Interesant subiectul, dar avem urmatoarea dilemma: sa presupunem ca un judecator pronunta o hotarare definitiva in mod evident nelegal/netemeinic si nu se mai poate ataca in niciun fel, iar acea hotarare are la baza (evident existand probe in sensul asta) o fapta de coruptie. Cine si cum va putea ancheta respectiva fapta de coruptie, daca nu procurorul si evident intr-o ancheta penala?! Daca va exista o ancheta in care vor fi puse intrebari despre hotararea vizata inseamna ca se submineaza autoritatea de lucru judecat?

# Procuror in ancheta date 27 April 2014 21:34 -11

Mi se pare ca intrebarile adresate profesionist de catre procuror au lamurit deja situatia. D-na jude sa o tot tina cu dreptul la tacere, ca de explicat nu poate explica nimic, este evident totul. Ar fi trebuit sa stie ca nu poate face absolut ceea ce vrea intr-un dosar penal.

# CI date 27 April 2014 21:35 -10

Păi, e clar! Se mai îndoiește cineva că fufa asta coruptă se duce la beci, unde evident își va exersa plenar dreptul la tăcere? Ce naiba, să prostească pe cine vrea, nu pe noi...

# avocat traditional date 27 April 2014 22:08 +4

mai procurorilor,uitati-va si in curtea voastra si apoi vorbiti despre judecatori.va este ciuda ca nu sunteti considerati magistrati(desi exista ceva norme legale dar in fapt nu va coinsidera nimeni asa).faceti o retrospectiva si veti constata ca sunt si procurori c ondamnati pentru coruptie,Daca adaugam la asta si apetenta unor parchete la comanda politica veti constata ca sunteti mai jos decat jjudecatorii.

# dankh date 27 April 2014 23:39 -9

lucrurile s simple..dar prostii nu pricep....nici macar avocatul traditional...ba incultule juridic....instanta l a condamnat pe inculpat..iar in cadrul contwstatiei in anulare ulterior condamnarii judecatoarele corupte au admis ca proba un act de impacare fals..antedatat...care nu exista la dosar..pt ca altfel instanta ordinara nu l condamna...e clar ca toate judecat alea fac parnaie...cat de idiot sa fii sa nu intelegi speta asta...s uimit ca si colegii judecatoarei cervetate au semnat hartia catre csm..e clar ca toti s corupti acolo

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 00:12 +10

ptr dankh//dupa ce ca iti dai singur ca milogul cu verde......mai ai si curajul,lui mircea sa elucubrezi.bai spaguitule de procuror cind doi iti spun ca esti beat(si pe mine nu ma pun) taieo la culcare.tu nu vezi ca esti rusinea alora de au invatat drept,tu judecind stimb si numai cu exemple violate ne faci capul mare!!!esti o procuroare care gindesti ca intunericul din scaune,probabil ca din cauza ta a iesit vorba ESTI DE NOAPTEA MINTII!!!!!!!

# dankh date 28 April 2014 08:41 -11

@omul din lumea cea mare..iti meriti soarta de nefericit omule...prea esti ingust...insistt si repet pt ultima data..daca nici acum nu pricepi chiat esti prost...judecatoarea a admis ca proba un act stiind ca este fals...cum a demonstrat procurorul ca ea stia? pai la judecata in caile ordinare, la o zi ulterioara actului de impacare avocatul violatorului a spus ca nu s a ajuns la nicio intelegere?ia zi, vrei si un desen?ce te as mai deferi justitiei infractorule..te simt...ca esti pe lg lege...

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 10:09 +9

ptr dankh//nu ma poti deferi (in)justitiei romanesti din 2 motive. 1)nu sint pe linga lege si 2)iti trebuieste aprobare dintr/o alta tara unde procurorii nu/s magistrati.(conf conventiei consulare de la wienna)iti este CLAR SPAGUITULE.......CACI TE SIMT CA ESTI(SPAGUITA)

# dankh date 28 April 2014 11:21 -12

ia si citeste fraiere:cuvântul provine din latinescul ”magister” care înseamnă ”conducător, învățător, maestru” (a se remarca opoziția cu ”minister” care înseamnă ”slujitor, funcționar, administrator”). Sensul modern provine din limba franceză, unde prin ”magistrați” se desemnează ”membrii puterii judiciare”, adică judecătorii – magistrații de scaun și procurorii – magistrații de parchet. DEX din 1998, ”magistrat” este definit drept ”membru al corpului judiciar (judecător, procuror)”, ceea ce corespunde din punct de vedere juridic tradiției noastre pe linie franceză.Art. 1 din Legea nr. 303/2004 „Magistratura este activitatea judiciară desfăşurată de judecători în scopul înfăptuirii justiţiei şi de procurori în scopul apărării intereselor generale ale societăţii, a ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor”.

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 14:05 +9

ptr dankh si turma de procurori//PUTERE JUDECATOREASCA!!!!!!!!!!!!!! procurorul nu judeca......face sens pentru voi limba romana??? el ,,procura,, spagi.....asta pe intelesul vostru de procurori.daca procurorii nu decid prin decizii definitive,irevocabile si executorii si ASTA O FAC altii.......INSEAMNA CA NU/S EGALII ACELORA..........simplu?asta in loc de ba pe a matii!!!!!spaguitilor

# dank date 28 April 2014 14:17 -11

procurorul nu judeca pt ca nu e judecator idiotULE...asa cum judecatorul nu apara interesul general al societatii si nu inculpa pt ca nu e procuror...dar ambii sunt magistrati..doamne ce retardat esti ignorantule corupt...mai ramane sa mi spui ca procurorul nu e magistrat pt ca nu face proeicte ca arhitectul, sau operatii pe creier ca medicul :lol: iti meriti soarta frustratule...ti ar placea magistrat omule...hmmm dar tre sa stii carte...din pacate.ai o sansa sa te documentezi..du te la bota

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 15:02 +10

ptr dankh//PERFECT!!!,,procurorul nu judeca pt ca nu e judecator idiotULE...,, SI ESTI IDIOT ,,AMICE,,......,,.asa cum judecatorul nu apara interesul general al societatii,, sa mori tu ca judecatorul ,, NU APARA INTERESUL GENERAL SOCIETATII,, da pe al cui(sa nu confunzi cu BA PE A MATII) a omuletilor verzi de pe luna????!!!! IMI SPUI ATUNCI CA JUSTITIA NU/I UN SERVICIU SOCIAL????!!!!!!! bai te rid toti magisterii tai!!!!!! sau ai facut dreptul DOAR LA SUBSOLURILE DIN SCAUNE!!!!!!!!!

# ia si CEDO date 28 April 2014 11:27 -12

În art. 5 alin 3 din Convenția EDO se prevede: „Orice persoană arestată sau deținută (…) trebuie adusă de îndată înaintea unui judecător sau a altui magistrat împuternicit prin lege cu exercitarea atribuțiilor judiciare (…)”.Deci procurorul e alt magistrat...art 8 din Comisia de la Venetia:Trebuie exclusă responsabilitatea Procurorului General în faţa Parlamentului pentru deciziile de declanşare a urmăririi sau de neurmărire luate în cauze individuale. Decizia de urmărire sau de neurmărire trebuie să aparţină doar parchetului şi nu executivului sau legislativului.CONCLUZIA:PROCURORUL NU FACE PARTE DIN EXECUTIV.ci din autoritatea judecatoreasca..

# hai sictir date 28 April 2014 12:08 -12

Bai baiatule nu se poate sa discuti cu \"unul din lumea mare\" si sa folosesti argumente de logica juridica si sa mai ai si tupeul sa-ti motivezi punctele de vedere. Daca nu te folosesti de argumentul \"ba p-a matii\" minicreierul ce se semneaza \"unul din lumea mare\" nu intelege nimic.

# dankh date 28 April 2014 12:37 -11

@omule mare...semidoctule...nu mai folosi cuvinte expresii denumiri conventii internationale al caror inteles si continut nu le cunosti...NIVELUL TAU DE ignoranta CEL MAI RIDICAT ESTE ATUNCI CAND RESPINGI CEVA DESPRE CARE NU STII NIMIC.iar la nivelul tau intelectual nu are justitia nevoie de nicio aprobare...pt ca nu poti avea calitati speciale...fiind doar un frustrat intelectual care si a dorit tot timpul sa ajunga magistrat...iar daca nu ai ajuns spui ca TOTI magistratii s corupti..strugurii s acri se pare...Exact ca semiavocatii botisti, botomisti etc..In avocatura traditionala se intra pe bani...nu spun ca s incapabili sa promoveze un examan

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 14:15 +11

ptr dankh//procuroare spagara citeste conventia consulara de la wienn si discutam dupa!!!! esti doar o ,,procuroare,,procura/ti conventia.tu daca ma retii pe mine trebuie sa anunti de urgenta mae si mae este obligat ca deindata sa anunte ambasada!!!!!SIMPLU.....MAI INVATA ca patesti ca ilustrul cerbu(alt procuror destoinic,doamne......a TUNAT si v/a adunat!!!!

# danK date 28 April 2014 14:22 -10

nu confunda judecatorul cu magistratura... Citeste dec 259/2002, CCR: „În ţara noastră reforma judiciară începută prin Constituţia României din 1991 a aşezat Ministerul Public în sfera autorităţii judecătoreşti. Ministerului Public i s-au consacrat în Constituţie două articole, art. 130 şi 131, în cap. VI, intitulat Autoritatea judecătorească, fiind definit astfel ca una dintre cele trei instituţii ale puterii judecătoreşti, alături de instanţele judecătoreşti şi de Consiliul Superior al Magistraturii.

# Avocatul31 date 28 April 2014 13:07 +1

a mon avis ar fi trebuit inculpata judecatoarea,dacă tot isi rezervă dreptul la tacere si există asemenea probe să demonstreze că este o coruptă si o farmazoană

# ia de aici omule date 28 April 2014 14:26 -10

Citez din CCR „Procurorul, indiferent de fapte sau făptuitori, este ţinut de respectarea tuturor garanţiilor de legalitate şi imparţialitate cerute de art. 132 din Constituţie şi este obligat ca, în cadrul activităţii judiciare, să reprezinte interesele generale ale societăţii, să apere ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor” (dec.171/2010). - „În procesul penal din România procurorul acţionează ca apărător al intereselor generale ale societăţii, dar şi ale părţii din proces, în spiritul legalităţii” (dec.983/2010). - „Potrivit Constituţiei, Ministerul Public este o parte componentă a autorităţii judecătoreşti, şi nu a puterii executive sau a administraţiei publice” (dec. 1503/2010).

# mai ia de aici pana nu mai poti date 28 April 2014 14:27 -10

Procurorul nu numai că nu este un agent al Executivului, dar se poate afla pe o poziţie contrară celei exprimate de Guvern în actele individuale, de administraţie sau chiar în actele cu caracter normativ, care încalcă legeaParticipând la judecarea unui asemenea caz, procurorul nu este obligat să pună concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate cum ar fi obligat să facă dacă ar fi agent al Executivului -, ci are libertatea să prezinte în instanţa constituţională concluziile pe care le consideră întemeiate potrivit legi În oricare alt litigiu în faţa instanţelor judecătoreşti, în care este parte statul, Guvernul sau o instituţie a administraţiei publice, procurorul este de asemenea liber să prezinte concluziile sale, întemeindu-se pe lege şi pe probatoriul administrat în cauză.

# dank date 28 April 2014 14:29 -10

Citez :Constituţia României nu lasă nici o îndoială asupra faptului că întreaga competenţă a Ministerului Public izvorăşte din lege, iar nu din mandatul pe care l-ar avea de la vreuna dintre autorităţile statului din sfera executivă sau din puterea legiuitoare. Iar pentru ca acest mandat legal, de reprezentant al întregii societăţi, să poată fi îndeplinit, Constituţia aşează la baza funcţionării Ministerului Public principiul “imparţialităţii” specific organelor puterii judecătoreşti.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 28 April 2014 15:34 +6

ptr dankh//bai noaptea mintii.......procurorii sint intr/o relatie de subordonare a statului ......pe cind singur tu recunosti ca judecatorii sint ,,inamovibili,,(cu ghilimele caci stim ca au si ei nasul in suflet) deci sint PUTERE JUDECATOREASCA,NU SE SUBORDONEAZA DECIT LEGII.bai noaptea mintii vezi ca singur recunosti(adevarat indirect ca ai mindrie de PROCURATOR) ca voi NU SINTETI EGALII judecatorilor!!!!!!!!! case closed

# dank date 28 April 2014 14:42 -11

Procurorii îşi desfăşoară activitatea “sub autoritatea ministrului justiţiei”, dispoziţie care, nu semnifică însă un raport de subordonare, ci o relaţie administrativă, organizatorică, similară cu aceea existentă între ministrul justiţiei şi instanţele judecătoreşti. Dispoziţiile date de ministrul justiţiei procurorilor nu sunt măsuri decizionale, de rezultat, întrucât, procurorul nu este obligat să ajungă la rezultatul cerut sau dorit de acesta, ci îşi păstrează întreaga independenţă de a da soluţia pe care o consideră temeinică şi legală, adică bazată pe adevăr şi pe ordinea normativă în vigoare. Pe de altă parte, legea prevede expres că ministrul justiţiei nu poate da procurorului dispoziţii să oprească urmărirea penală legal deschisă

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 15:46 +6

ptr ndankh// ,,SUB AUTORITATEA...,, CUM DRACULUI SA/TI EXPLIC CA SA PRICEPI........ copilul pina la 18 ani este SUB AUTOTITATEA PARINTILOR???? deci nu/i INDEPENDENT........ asa si voi SUB nu uita de cuvintul SUB si de semnificatia lui ,,MAGISTERE,, sau magistre!!!!!! cit priveste ,,ministrul justiţiei nu poate da procurorului dispoziţii să oprească urmărirea penală legal deschisă,, este axioma de drept care se incalca UNEORI si in alte state IN SPECIAL CIND SE INPUTE BRINZICA

# dank date 28 April 2014 16:06 -11

omule mare si destept...si instantele sunt sub autoritatea ministrului justitiei...administrativ vorbind....dar repet..esti prea ingust ..ti am exemplificat jurispr interna..internationala si constitutionala...daca nu pricepi poti sa te tavalesti d oftica....ca de mana vreunui procuror nu vei scapa..cat timp tot incalci legile...

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 28 April 2014 16:38 +5

PTR DANKH//MULTUMESC CA AI ,,RECUNOSCUT,, bai dankh,procuratoare naimita de ,,SUB,,scaune.....normal ca ADMINISTRATIV sint sub administrarea mj,doar nu vrei UN ONORABIL JUDECATOR sa/ti repare tie closetul si sa/ti puna hirtie igienica la closet(asta apropos ca la tb nici hirtie nu/i la cacastoare)......in rest ma faci sa rid servitotul(de la servant public) IMPERIULUI RAULUI!!!!!esti lipsit de logica bunului simt.voi vreti egalitate cu judecatorii ca sa va puteti proteja mult mai bine furaciunile si ilegalitatile.vreti si pensiile voastre sa fie ,,EREDITARE,, SI BANII DE BENZINA DUPA PENSIONARE SI TRATAMENT NELIMITAT IN RO SI STRAINATATE!!!! napirca de scaune trebuie sa intelegi ceva,, EGALITATEA NU/I PENTRU CATEI,sau altfel spus,,CIINELE MIC NU PISE UNDE PISE CIINELE MARE,, asa si voi cu ONORABILII JUDECATORI(chiar daca nu toti sint onorabili,si aia neonorabili TOT DIN RINDURILE VOASTRE PROVIN)

# Koko date 28 April 2014 19:24 -10

dankh, te chinui degeaba sa ii explici rational si legal niste concepte diliului din lumea cea mare. el stie un singur lucru: e ofticat ca vreun procuror a cerut internarea medicala in ceea ce-l priveste. eu fac pariu ca omul nu raspunde penal pentru ca nu are discernamant.

# avocat traditional date 28 April 2014 16:41 +1

mai omule si mai dankh,aveti amandoi ,intr-un, fel dreptate.Omul nu stie atatea cat dankh dar dankh intelege mai greu decat omul.pai daca procurorii isi desfasoara activitatea sub autoritatea min,.just.cum intelegem?ce activitate fac procurorii?Administrativa?Nu,ei fac o anumita activitate judiciara plasata sub  autoritatea ministrului.Bine,inteleg,expresia nu este prea fericita si de aceea atatea opinii.Dar ce va faceti voi cu decizia cedo care arata ca procurorul este agent guvernamental.Aici sa te aud mai dankh.PS Mioe putin imi pasa daca procurorul este sau nu magistrat.Daca isi face meseria corect si cu stiinta de carte este ok.Problema este ca asa cum actioneaza DNA(si uneori DIICOT) nju prea par procurporii a magistrati.

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 17:17 +2

ptr avocat traditional// nu va suparati dar din ce stiu eu ,, AGENTUL GUVERNAMENTAL se afla la MAE si dupa cum bine ati zis cred ca NUMAI AGENTUL GUVERNAMENTAL IN RAPORTURILE CU CEDO POATE ARGUMENTA.............procurorii nu au dreptul sa se adreseze CEDO doar poate ca PETENTI........ cred ca aveti dreptate in rest

# Gigea date 28 April 2014 21:43 +1

Se pare că am trezit o adevărată furtună, și nu asta mi-am dorit.  Nu statutul de magistrat al procurorului am vrut să îl pun în discuție, ci acela de magistrat, în subordinea cui?. Spunea cineva, că prin Constituție, procurorii, sunt chemați să apere drepturile omului, interesele societății, proprietatea, etc. etc, și avea dreptate dar eu întreb: PĂI DE CE? DREPTURILE CUI, ÎN FAVOAREA SAU DEFAVOAREA CUI? Drepturile acestor entități, interesele acestora, obligațiile acestora, NU DERIVĂ DIN LEGI????? Nu era suficient, să scrie la fel ca și în cazul judecătorilor, apără  LEGEA ȘI SE SUPUN NUMAI LEGII?? Nu cumva li s-a dat O PUTERE DISCREȚIONARĂ, RESPECTIV ACEEA DE A STABILI PE BAZA PROPRIEI LOR CUNOAȘTERI, CARE SUNT DREPTURILE SAU CARE NU SUNT DREPTURILE CUIVA, CARE SUNT OBLIGAȚIILE SAU CARE NU SUNT OBLIGAȚIILE LUI, ca și cum ar fi legiuitori sau unici cunoscători ai drepturilor, obligațiilor și legilor iar în cazul în care dau greș uită și de drepturi și de obligații  și de legi???

# unul din lumea cea mare date 28 April 2014 22:26 +5

ptr gigea// nu stiu ce futuna ai stirnit dar PENTRU MINE/I CLAR,ca ziua si ca noaptea!!!!judecatorii/s ZIUA si procurorii/s NOAPTEA.......de la noaptea mintii.adica procurorii nu/s MAGISTRATI

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 28 April 2014 23:35 +4

ptr dankh si hoarda de aliasuri si procurori//bai dankh!!!!! eu ma ocup cu aerul si cu......fraierul... de tine(si aliasurile tale proaste),daca pe mine poti sa ma ,,banuiesti,, CA NU INTELEG DREPT!!!!!!!!! pune dracului mina si tu si hoarda voastra de procurori spaguiti si necititi si ascultati ce a zis madame baltag(si stie lumea ca nu o sufar prea tare pe motiv de lentoare) la antena 3.asta asa ca sa avem un fel de a ne raporta la PROSTIE.ma bucur ca nu am de a face cu tagma voastra dezumanizata,abrutizata de spagi.PREFER MESERIA MEA CARE SE FACE CU ECHILIBRU SI IN ALBASTRUL CERULUI VS INTUNERICUL DIN SCAUNE

# dank date 29 April 2014 08:43 -5

@omule preferi sa ramai in albastrul cerului adica cu capul in nori, ignorant si nefericit, neimplinit social, dar nici macar persoanal..te simt, vesnic nemultumit de justitie , adminsitratie, tara, oameni, tipologia frustratului social care a tanjit tot timpul dupa autoritate, , satatut dar nu ai izbandit...pt ca nu esti impacat cu tine insuti, ...esti varza la capitolul juridic si nu numai... articolul din conventia ta cu magistratii prin care iti sustineai pct de vedere s a evaporat? :lol: sa ti repet art 8 din Comisa de la VENETIA?

# unul din lumea cea mare date 29 April 2014 09:15 +5

ptr dankh si turma de procurori cu aliasuri ca mirciulica//ma doare drept nicaieri de conventia ta proasta.realizeaza ca te/ai facut de ris,numai si uitindu/te retrospectiv,daca EU (fara studii de drept) am reusit !!!!!!sa/ti demontez ineptiile ,gindeste/te cum ar matura cu tine si cu tagma voastra de spaguiti un JUDECATOR ca si costiniu,pivniceru,norel,ciocea(care stiu carte nu gluma).tu esti bun sa te iei de mina cu LIMBRICUL VASILICA,facind parte din tagma justitiei,,sprincenate,,

# dank date 29 April 2014 12:37 -5

cine sa mature ma?magistratii corupti si condamnati de alti magistrati?tot judecatori?te gandesti cand vorbesti?

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 April 2014 10:17 +5

INCREDIBIL!!!!!!!!JUDECATORUL MUSTATA RIDICAT DIN INSTANTA DE DNA!!!!!!!!!!!!DECI VOICULESCU NEVINOVAT SI PROCURORII DNA SINT PRESATI SA ARESTEZE.INCA UN ARGUMENT CA PROCURORII NUS JUDECATORI.PROCURORII SINT DOAR NAPIRCI LA ORDIN!!!!!!!!!!!!!!!!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva