psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

ABUZURI IN NUMELE CORONAVIRUS – Hotararile adoptate de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta sunt abuzive si restrang drepturile omului. Avocatul Corneliu-Liviu Popescu a formulat plangere prealabila la CNSSU, reclamand ca hotararile au fost date cu uzurparea competentei autoritatilor constitutionale, in speta Presedintele Romaniei, si fara a fi instituita starea de urgenta sau asediu: "Hotararile sunt, din motive formale, profund anti-constitutionale si nelegale"

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

15 March 2020 10:59
Vizualizari: 7946

Hotararile adoptate de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta in criza fara precedent provocata de pandemia Coronavirus, inainte de instituirea starii de urgenta, violeaza masiv drepturile omului, submineaza grav statul de drept si regimul democratic si uzurpa competenta autoritatilor constitutionale cu legitimitate populara directa. Tipul de masuri adoptate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, care sa ingradeasca drepturile omului, sunt justificate si permise doar in perioada in care s-a instituit un regim special, extraordinar, prevazut de Constitutie, respectiv starea de razboi, starea de mobilizare, starea de asediu ori starea de urgenta.



Or, cum niciuna dintre aceste stari nu a fost declarata de singura persoana abilitata sa faca acest lucru, respectiv Presedintele Romaniei, hotararile adoptate de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta se transforma in acte care restrang sever drepturile omului, situandu-se in afara cadrului constitutional.


Avocatul Corneliu-Liviu Popescu acuza ca, pe timp de criza, s-au luat masuri neconstitutionale si nelegale


Cel care vegheaza atent, ca de fiecare data, la respectarea dreptului omului, avertizand si sanctionand prin demersurile sale derapajele de la Constitutie si de la Covenentia Europeana a Drepturilor Omului ale factorilor decidenti este avocatul Corneliu-Liviu Popescu (foto 2). Concret, acesta a formulat la finalul acestei saptamani o plangere prealabila in care contesta lipsa legalitatii formale a deciziilor adoptate de la inceputul lunii martie 2020 de catre Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta. Este vorba despre hotararile privitoare la suspendarea activitatii didactice in invatamantul preuniversitar, interzicerea manifestarilor publice sau private, interzicerea traficului aerian, auto si naval international si obligatia intrarii in carantina sau autoizolare despre care avocatul Corneliu-Liviu Popescu atentioneaza ca limiteaza dreptul la libertatea individuala, libertatea de circulatie, libertatea de reuniune si dreptul la instruire.

Situatia este cu atat mai grava cu cat aceste limitari au fost dispuse de o institutie care nu avea aceasta abilitate, nefiind de competenta Comitetului National pentru Situatii de Urgenta sa restranga exercitarea drepturilor omului, mai ales in conditii de pace.

Caci, arata avocatul Corneliu-Liviu Popescu, aceste masuri puteau fi luate doar dupa ce Presedintele Romaniei instituia un regim special. Or, dat fiind ca pana in acest moment Klaus Werner Iohannis nu a facut niciun anunt legat de posibilitatea instituirii starii de urgenta, spre exemplu, masurile adoptate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta apar, din punct de vedere formal, "profund anti-constitutionale si nelegale".


In cuprinsul plangerii pe care Lumea Justitiei o prezinta integral, avocatul Corneliu-Liviu Popescu reclama totodata si lipsa publicitatii Hotararilor adoptate de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta, exemplificand ca niciuna dintre acestea nu a fost publicata nici in Monitorul Oficial, nici pe site-urile Guvernului, Ministerului Afacerilor Interne ori Departamentului pentru Situatii de Urgenta, ci doar anuntate prin intermediul unor comunicate de presa "incomplete si, uneori, contradictorii".


Iata ce contine Plangerea prealabila formulata de avocatul Corneliu-Liviu Popescu:

"Subsemnatul, Corneliu-Liviu POPESCU,

Formulez si motivez prezenta

Plangere prealabila

Prin care solicit Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta sa-si revoce in parte hotararile din luna martie 2020, si anume acele dispozitii din respectivele hotarari prin care a decis restrangerea severa a exercitiului drepturilor omului, constand in: suspendarea activitatii didactice in invatamantul preuniversitar; interzicerea manifestarilor publice sau private; interzicerea traficului aerian, auto si naval international; obligatia intrarii in carantina sau autoizolare.

Motivele plangerii prealabile

In fapt

Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta a adoptat, in cursul lunii martie 2020, mai multe hotarari, prin care a decis, intre altele: suspendarea activitatii didactice in invatamantul preuniversitar; interzicerea manifestarilor publice sau private; interzicerea traficului aerian, auto si naval international; obligatia intrarii in carantina sau autoizolare.

Hotararile nu sunt publicate oficial si nu sunt accesibile in sine, ele nefiind disponibile nici in Monitorul Oficial al Romaniei, nici pe site-urile Guvernului Romaniei, Ministerului Afacerilor Interne ori Departamentului pentru Situatii de Urgenta.

Masurile decise prin aceste hotarari au fost aduse la cunostinta publica prin simple comunicate de presa, postate pe site-urile celor 3 autoritati publice, comunicate de presa care sunt incomplete si, uneori, contradictorii.

In drept

Cu caracter prealabil, petentul arata ca nu pune in discutie, prin prezenta plangere administrativa prealabila, nici chestiunea legalitatii substantiale (pe fond), nici chestiunea oportunitatii actelor administrative vizate, ci exclusiv chestiunea nelegalitatii lor formale.

In mod incontestabil, hotararile vizate de prezenta plangere prealabila constituie limitari extrem de severe si pe scara extrem de larga (la nivel national, sub aspectul teritoriului si al populatiei) in exercitarea unor drepturi ale omului, consacrate conventional si constitutional: dreptul la libertate individuala, libertatea de circulatie, libertatea de reuniune, dreptul la instruire.

Hotararile vizate de prezenta plangere administrativa prealabila sunt, din motive formale, profund anti-constitutionale si nelegale, ele violeaza masiv drepturile omului, submineaza grav statul de drept si regimul democratic, uzurpa competenta autoritatilor constitutionale cu legitimitate populara directa.

In primul rand, asemenea restrangeri masive ale drepturilor omului nu sunt permise decat in timpul unui regim special, extraordinar, prevazut expres si limitativ de Constitutie si proclamat potrivit normelor constitutionale si legislative.

Astfel, Constitutia enumera regimurile juridice exceptionale, in care, din cauza unor situatii exceptionale si in vederea restabilirii starii de normalitate, sunt permise masuri derogatorii severe si pe scara larga (prin raportare la teritoriu si la persoanele vizate) privind drepturile omului: starea de razboi, starea de mobilizare, starea de asediu si starea de urgenta (art. 65 alin. (2) lit. c) si d), art. 73 alin. (3) lit. f) si g), art. 89 alin. (3), art. 92 alin. (2), (3) si (4), art. 93 si art. 152 alin. (3) din Constitutie).

Enumerarea constitutionala a acestor regimuri constitutionale este expresa si limitativa. Numai daca un asemenea regim exceptional este proclamat, se poate recurge la limitarea grava si masiva a drepturilor omului. A contrario, daca nu este proclamat un asemenea regim juridic exceptional, nu se pot decide decat ingerinte obisnuite. Oricare dintre respectivele regimuri speciale presupun exprimarea vointei Parlamentului (organul suprem reprezentativ al poporului roman) si a Presedintelui Romaniei (fiind autoritatile constitutionale care se bucura de legitimitate populara directa), presupun activitatea permanenta in sesiune a Parlamentului, presupun interdictia dizolvarii Parlamentului, presupun interdictia revizuirii constitutionale. Este vorba de garantii constitutionale pentru a se evita deturnarea de putere in situatii exceptionale, pentru a se asigura nu doar rezolvarea situatiei exceptionale (prin limitarea drepturilor omului), ci si mentinerea democratiei constitutionale si protejarea drepturilor omului.

In concret, prin raportare la dispozitiile art. 92 si art. 93 din Constitutie si ale art. 1, art. 2 si art. 3 din OUG nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, fiind vorba de o cauza naturala, singurul regim juridic aplicabil, care permite luarea unor astfel de masuri derogatorii grave si extinse de la exercitarea drepturilor omului, este starea de urgenta.

Or, Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta are, conform art. 20 lit. e) din OUG nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, doar competenta de a propune Guvernului, prin ministrul afacerilor interne, instituirea de Presedintele Romaniei a starii de urgenta.

Cat timp Presedintele Romaniei nu a instituit (din proprie initiativa sau la o propunere) starea de urgenta (care apoi trebuie incuviintata de Parlament), hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta de a limita grav si pe scara nationala drepturi fundamentale sunt in afara cadrului constitutional, realizandu-se restrangeri severe si masive ale drepturilor omului fara decizia prealabila a autoritatilor constitutionale competente si legitimate democratic.

Daca Presedintele Romaniei refuza sa declare stare de urgenta (spre exemplu, intrucat pe durata starii de urgenta nu poate fi dizolvat Parlamentul, deci nu se pot organiza apoi alegeri anticipate), impiedicand astfel luarea masurilor necesare pentru rezolvarea situatiei exceptionale, acest lucru poate atrage raspunderea sa constitutionala-politica (suspendare si demitere pentru incalcarea grava a Constitutiei) sau penala (pentru inalta tradare), dar eventuala pasivitate anti-constitutionala a Presedintelui Romaniei nu permite uzurparea functiei constitutionale a acestuia de un organ administrativ interministerial, iar chestiunea pozitiei si raspunderii Presedintelui Romaniei nu face, evident, obiectul prezentei plangeri prealabile.

Pentru comparatie, in Italia (ca exemplu de stat afectat de aceeasi situatie exceptionala naturala), conform sistemului juridic national, masuri similare au fost decise prin decrete ale Presedintelui Consiliului de Ministri.

Un stat serios, responsabil, o democratie autentica, un regim bazat pe preeminenta dreptului, un stat care respecta drepturile omului actioneaza, chiar si in crizele maxime, cu stricta respectare a Constitutiei, care a prevazut astfel de situatii si a creat cadrul juridic adecvat. A restrange grav si masiv drepturile omului pe cai neconstitutionale, uzurpand rolul autoritatilor constitutionale competente, ignorand controlul democratic obligatoriu impus in astfel de circumstante pentru a preveni derapajele, inseamna a deschide calea oricaror abuzuri, riscurile fiind imense pentru democratie, pentru statul de drept si pentru drepturile omului.

Prin urmare, cat timp nu este proclamata oficial de Presedintele Romaniei starea de urgenta, nu pot fi decise de niciun organ (deci, nici de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta) astfel de limitari grave si masive ale drepturilor omului, in afara oricarui control democratic. Membrii Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta au comis grave abuzuri in serviciu si uzurpari de calitati oficiale, iar actele acestui organ, in ceea ce priveste dispozitiile vizand restrangerea grava si masiva a drepturilor omului, sunt manifest neconstitutionale si ilegale, fiind lovite de nulitate absoluta.

In al doilea rand, nu a fost declarata nici macar starea de alerta, conform art. 2 lit. f), art. 20 lit. c) si art. 42 din OUG nr. 21/2004, prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta, cu acordul Primului-Ministru, si care trebuie publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.

Oricum, starea de alerta nu permite ingerinte grave si masive in exercitarea drepturilor omului, nefiind un regim juridic care sa se adauge celor 4 regimuri constitutionale exprese si limitative, acest lucru nefiind permis din punct de vedere constitutional. Starea de alerta este un regim premergator starii de urgenta, cand se pot lua masuri altele decat limitarea grava si masiva a exercitarii drepturilor omului.

Cat timp nu doar ca Presedintele Romaniei nu a decretat stare de urgenta, dar nici macar Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta nu a hotarat, cu acordul Primului-Ministru, sa declare stare de alerta, este complet ilegala sub aspect formal adoptarea de hotarari privind restrangerea grava si masiva a exercitarii drepturilor omului.

In al treilea rand, Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta nu are competenta sa decida el insusi restrangerea grava si masiva a exercitarii drepturilor omului.

Niciuna dintre atributiile sale, prevazute de art. 20 din OUG nr. 21/2004, nu este in acest sens.

Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta si-a arogat pur si simplu puteri in afara competentei sale, ceea ce este abuziv.

In al patrulea rand, hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta nu sunt publicate oficial nicaieri, nici macar pe site-urile internet ale autoritatilor publice responsabile de gestionarea situatiei (cum Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta nu are un site propriu, publicarea s-ar fi putut face pe site-ul Guvernului Romaniei - pentru ca emitentul este un organ interguvernamental -, al Ministerului Afacerilor Interne - pentru ca ministrul se afla in conducerea emitentului - ori al Departamentului pentru Situatii de Urgenta - care are rol tehnic in materie).

Conform jurisprudentei constante a Curtii Europene a Drepturilor Omului, orice limitare a drepturilor omului trebuie sa aiba o baza in dreptul intern (sa fie prevazuta de "lege", ca notiune europeana autonoma, semnificand o sursa a dreptului intern), care trebuie sa fie accesibila.

Este manifest nelegal ca hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta, decizand restrangeri severe si masive ale drepturilor omului, sa nu fie aduse, ca atare, la cunostinta publicului, tot ceea ce este publicat oficial fiind niste simple comunicate de presa (dar nu actele in sine), uneori incomplete, alteori chiar contradictorii.

In concluzie, acele dispozitii din hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta, din luna martie 2020, care decid ingerinta grave si masive in exercitarea drepturilor omului, sunt manifest anticonstitutionale si ilegale, deoarece sunt adoptate fara sa fi fost declarata in prealabil starea de urgenta de Presedintele Romaniei, fara sa fie declarata macar stare de alerta, fara sa existe competenta acestui organ interministerial de a decide astfel de masuri si fara ca ele sa fie publicate.

Petentul repeta ca prezenta plangere prealabila nu pune in discutie nici oportunitatea, nici legalitatea pe fond a limitarii drepturilor omului pentru rezolvarea unei situatii exceptionale, ci exclusiv legalitatea formala, din perspectiva inexistentei starii de urgenta declarate, a lipsei competentei organului emitent si a nepublicarii actelor.

Art. 45 alin. (2) din OUG nr. 21/2004 permite atacarea in contencios administrativ a oricarui act administrativ emis in timpul sau in legatura cu situatii de urgenta, conform Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ.

Asa fiind, prezenta plangere administrativa prealabila se intemeiaza procedural pe art. 45 alin. (2) din OUG nr. 21/2004, corelat cu art. 7 alin. (1) din Legea nr. 554/2004.

Petentul justifica interesul sau de a obtine revocarea imediata a dispozitiilor din hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta care restrang grav si masiv exercitiul drepturilor omului prin faptul ca drepturile sale si ale copiilor sai minori sunt afectate, fiind de asemenea violata grav democratia constitutionala, care este singurul regim politic in care drepturile omului, deci si ale petentului, pot exista".

*Cititi aici integral plangerea prealabila formulata de avocatul Corneliu-Liviu Popescu 

Comentarii

# DanTeo date 15 March 2020 11:58 +10

Felicitari, Stimate Maestre! Multumiri, Lumea Justitiei! Va asteptam opinia cu privire la atitudinea mass-media în "criza coronavirus".

# imun/teanu date 15 March 2020 13:07 +6

La Resita faceam otel. Din care la Roman sau Otelul Rosu se faceau tevi si toate laminatele posibile. Tot din care la Galati se facea Tabla. Din care la Iasi si Buzau se faceau profile ambutisate. Din care se faceau tamplarii (si usoare si grele) si orice confectii metalice /de calitate! Agricultura mergea, chiar si cu "raportari" umflate, de "crapelnite" asigurand inclusiv carne. De fapt (ni) le faceam toate, industriei usoare, medicinei, samd. Daca granitele toate ne-ar fi fost inconjurati si ce ciuma (si bruna!) si de holera (si galbena!) am fi putut subzista oricarei "polemici" "implementate". Acum nu mai avem nimic! In "indisponibilitatea" ajunsa fiind la cherem /nici cacaturilor de "carpe" protectoare pe fata nemaiavand "capacitatile" tehnice. Vedem insa ca prietenii nostrii (cum si turcii /de veacuri) din Nemtia (si si etc-ii) si-au blocat toate medicamentoasele, cu si carpe de fata inclusiv. Nici Marea Neagra, invadata, nu ne mai e prieten, unicul. Supravietuire?, prin Malthus.

# eminent date 15 March 2020 13:08 +3

Un jurist adevărat cu o minte briliant. Am avut onoare să-l cunosc personal. Trist este că nu se va întampla nimic . Prin cele săli de judecată nu veți găsi multi cu robă și ciocănel care să aibă mintea și curajul necesar.

# Tipa date 15 March 2020 13:59 +1

Nici presedintele nu poate institui starea de urgenta in temeiul art.93 din Constitutie coroborat cu ordonanta 1/99. Constitutia prevede in mod imperativ ca declararea starii de urgenta se face conform legii.In primul rand nu exista o lege care sa reglementeze aceasta situatie .In al doilea rand ordonanta 1 se refera la amenintarile la adresa sigurantei nationale, amenintari definite in legea 51, legea sigurantei nationale, epidemiile si pandemiile nefiind incluse in definitia data de legiuitor acestor amenintari.Realitatea este ca nu avem cadru normativ conform Constitutiei pt a declara starea de urgenta in conformitate cu art.93. O ricum este o vrajeala grosolana pandemia deconspirata in mod explicit si de Trump .

# Ioana M. date 15 March 2020 14:04 +2

Grava neglijenta a Presedintelui Romaniei, a pus in pericol sanatatea publica, Masurile luate de urgenta sunt conforme cu prevederile internationale in materie de sanatate publica. Si cu legitima aparare a interesului pulbic fata de interesul persoanei careia i s a incalcat drepturile, a se citi, de autoizolare. Ce preferati: persoanele izolate , venite din strainatate, sa li se respecte drepturile si sa plimbe pe strazi ?

# Ion date 15 March 2020 14:14 +4

Cei care am trait in dictatura stim ce este si cum incepe. Ceea ce se intampla este o EVIDENTA incercare de restrangere a libertatilor individuale. Pe strada romanii, in numar tot mai mare acuza ca "se simt ca pe vremea lui ceausescu"! Romania, ti-ai pierdut degeaba viata la asa-zisa revolutie in care ai crezut, daca te lasi influentata de PROPAGANDA FRICII SI TERORII DE PE AGENDA GLOBALISTA!! CINE ISI DA LIBERTATEA PE SECURITATE (CARE FIE NU EXISTA FIE VA CONDUCE LA ABUZURI INIMAGINABILE) LE VA PIERDE PE AMANDOUA! Romania nu este in situatia unei stari de urgenta!

# Ion date 15 March 2020 14:15 0

Cei care am trait in dictatura stim ce este si cum incepe. Ceea ce se intampla este o EVIDENTA incercare de restrangere a libertatilor individuale. Pe strada romanii, in numar tot mai mare acuza ca "se simt ca pe vremea lui ceausescu"! Romania, ti-ai pierdut degeaba viata la asa-zisa revolutie in care ai crezut, daca te lasi influentata de PROPAGANDA FRICII SI TERORII DE PE AGENDA GLOBALISTA!! CINE ISI DA LIBERTATEA PE SECURITATE (CARE FIE NU EXISTA FIE VA CONDUCE LA ABUZURI INIMAGINABILE) LE VA PIERDE PE AMANDOUA! Romania nu este in situatia unei stari de urgenta!

# Tipa date 15 March 2020 14:57 0

Ioana M , masurile dispuse sunt ilegale pt ca exced cadrului normativ.Coronavirus este o mani******re mizerabila pusa in scena cu concursul massmediei la care din pacate s- pus botul.

# vaduva date 15 March 2020 15:52 +2

toate acestea se vor sparge in capul lui RAED ARAFAT, oricum OUG nr. 1 din 1999 este emisa INAINTE CA ROMANIA SA INTRE IN UE. Dar, decat mort sau la pat, mai bine asa ! RAED ARAFAT va fi mielul de scarificiu, ganditi-va maestre, iar restul nu ma aplaudati pe avocat, caci NU ESTE DOCTOR. si DREPTUL LA SANATATE ESTE GARANTAT DE CONSTITUTIE. Or, cand garantezi ceva, trebuie sa ai si posibilitatea de a pune in aplicare toate masurile necesare. Nu sunt fana a izolarii si carantinei, dar nici nu imi convine ca un mincinos ofiter MAI, pensionar cu pensie speciala cu fiul din SRI, care vine din ISRAHELL sa ne imbolnaveasca pe toti, caci in sectia ATI nu imi place !!! MAI BINE LA PUSCARIE DECAT IN A.T.I. oricum raspunderea penala este INTUITIU PERSONAE, CONTAMINAREA ESTE GENERALA....EU ZIC CA TREBUIA SA INCEPETI CU INSTANTELE DE JUDECATA SA FACETI PLANGERI PENALE, ca nici astia nu au stare de urgenta declarata.

# vaduva date 15 March 2020 16:10 +1

OUG 1 /1999 este un talmes- balmes in stil NEONAZIST, facand confuzii intre STAREA DE ASEDIU si STAREA DE URGENTA (cum ar fi cazul in situatia nemaivazuta din zilele noastre ). ar trebui abrogata si date 2 legi separate privind cele DOUA SITUATII, cu dispozitii clare si asumari de raspundere a statului ca lumea nu va muri de foame sau fara medicamente daca izoleaza orasele, nu au decat sa le arunce din avion, din elicopter si alimentele si medicamentele, ca altfel, in urgenta ne simtim exact ca in asediu ) si este profund NECONSTITUTIONALA...poate domnul avocat pe care il roade grija de alte drepturi in afara de DREPTUL LA SANATATE care este PRIMORDIAL, pune mana si ajuta parlamentul in acest sens , caci daca nu esti sanatos, NU POTI AVEA NICI DREPT LA EDUCATIE SI LIBERA MISCARE, nici macar drept la VIATA. azi NU SE MAI GASESTE NICI PAINE, NICI DROJDIE IN SUPERMARKETURI SI IN MAGAZINELE DE CARTIER.

# Cetateanul date 15 March 2020 17:52 0

Sinistru e altceva. Ca Suprema dar nu doar ea conditioneaza accesul la sedintele de judecata. Contrar dispozitiilor cpc si cpp sedintele "publice" se desfasoara conditionate de certificate medicale si asta pe baza de ordin. Ecce Justitea lu peste.

# neacaisa date 15 March 2020 18:41 +1

e limpede , Raed Arafat e cel acuzat , el trebuie bagat la bulau !

# un mizantrop date 15 March 2020 19:40 +4

Eram in "stare de urgenta", nu mai era timp sa se astepte "ordinul" incetinelului...el n-a terminat de citit nici motivarea remanierii Dancila, desi, intre timp, si-a rostogolit vreo trei guverne de aceeasi teapa... Mie problema mi se pare ca nu e la situatiile de urgenta, aia trebuiau sa actioneze cumva, de-aia au si dat-o pe recomandari, abuzurile au fost ale Golemului, care le-a dat timp complicilor la jaful Romaniei sa-si externalizele profiturile, sa faca alte profituri nesimtite din specula "de razboi", dar si ca bancile agreate sa-si incaseze ratele din pensiile pe luna asta, sa nu cumva sa beneficieze vreun roman de-o inlesnire...Asta ar trebui judecat pentru inalta tradare, inactiunea lui a generat abuzurile... vorbim de un raufacator aflat in fruntea statului, cu toata puterea (ilegal) in maini, calcator pe lege cu fiecare respiratie...Pana si anuntul "urgentei" pentru poimaine, e un strigat de "sase" pentru complici...asta e definitia inaltei tradari

# tipa date 15 March 2020 22:48 +2

Ar vrea sa raspunda Arafat insa nu e raspunderea lui.Ghinion. Observ si pe alte site-uri ca vor sa loveasca in el insa nu au succes. Raspunderea penala este in alta parte si vor raspunde penal la momentul potrivit. Pana una alta, Parlamentul nu poate aproba starea de urgenta dorita de Iohanis si tembelii de dreapta pt ca nu exista cadru normativ. Am descris mai sus. Singura masura este declararea situatiei de urgenta desi coronavirus e doar o vrajeala alimentata de massmedia la care romanii au pus botul. Arafat este mai roman decat romanii si a adus la cunostinta romanilor ca virusul trece dela sine prin intermediul sistemului imunitar.Daca romanii au pus botul la prosteala ocultei e treaba lor. Sa se fereasca de vaccinurile de dupa si vaccinarea obligatorie a copiilor nu de coronavirus pt ca asta este scopul pe langa alte tinte.Imbolnavirea po******tiei si decimarea va fi generata de vaccinuri nu de coronavirus.Vor sa loveasca si in Biserica si romanii dorm.

# tipa date 15 March 2020 22:51 +2

La market merg romanii si ating produse atinse la randul lor de alte sute persoane .Virusul se transmite doar daca saruta romanii icoanele si in special in biserica, pt ca biserica este una din tinte. Somn usor romani .Lasati-va mani******ti de niste scelerati.

# Ion date 16 March 2020 12:50 +5

noua ordine mondiala isi intra incet in drepturi folosind frica oamenilor imbecilizati de corporatii. Ni se explica CUM sa ne spalam pe maini. Ireal! Este vizibila incercarea de control prin teroare, mani******re prin inradacinarea mentala a unor mesaje subliminale, prin toate posturile media, ca anumite gesturi si atitudini sa ne poata diferentia pe strada: mastile si manusile celor docili (care nu protejeaza pe nimeni ba mai rau ii contamineaza pe cei care le poarta - alergii si bacterii mai multe) si lipsa "mijloacelor de protectie" a celor ce inca GANDESC LIBER. Acestia din urma vor deveni "suspecti" si prin urmare restrictionati sau eliminati. Benjamin Franklin: "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.11.2024 – Laura Kovesi, ministru de Justitie. Danilet, varianta de rezerva

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva