ACAPARAREA INTERNELOR – DNA ii cere lui Klaus Iohannis sa incuviinteze urmarirea penala a actualului ministru al Afacerilor Interne, Petre Toba, in dosarul ofiterilor DIPI. Procurorii il acuza pe Toba de favorizarea faptuitorului, pe motiv ca nu le-a permis anchetatorilor accesul la documente clasificate, care veneau sa demonstreze ca la DIPI "au fost cumparate bunuri care nu au nicio legatura cu interesul general de maxima importanta pentru care au fost alocate fondurile operative"
DNA il arunca pe ministrul Afacerilor Interne, chestorul Petre Toba (foto), in dosarul ofiterilor DIPI, suspectandu-l de favorizarea faptuitorului, dupa ce ar fi refuzat accesul procurorilor anticoruptie la documentele clasificate din cadrul Departamentului de Informatii si Protectie Interna (DIPI). In cursul dupa-amiezei de joi, 1 septembrie 2016, sefa DNA, Laura Codruta Kovesi, a transmis la PICCJ referatul cauzei, solicitand presedintelui Klaus Iohannis avizarea urmaririi penale fata de ministrul Petre Toba. Curios, in aceesi zi, DNA a cerut avizarea urmaririi penale si fata de un alt fost ministru al Internelor, in persoana lui Gabriel Oprea, pe care il acuza de ucidere din culpa a politistului Bogdan Gigina. De altfel, acuzatia ce i se aduce actualului ministru al Internelor, Petre Toba, a pornit de la un alt dosar marca DNA, in care ex-ministrul Internelor, Gabriel Oprea, a fost acuzat de procurorii anticoruptie ca a achizitionat o masina de serviciu din fonduri operative, desi scopul achizitiei era de asigurare a protectiei demnitarilor.
Conform comunicatului DNA nr. 1154/VIII/3 din data de 1 septembrie 2016, care vine in continuarea comunicatului Directiei privitor la achizitia autoturismului din fonduri operative din perioada in care Gabriel Oprea conducea Ministerul Afacerilor Interne, procurorilor anticoruptie au intampinat dificultati in efectuarea ceretarilor in cauza, intrucat actulul ministru al Internelor, Petre Toba, a refuzat declansarea procedurii de declasificare a unor normative, care ar fi demnostrat ca in cadrul MAI au fost savarsite infractiuni de abuz in serviciu si deturnare de fonduri.
In opinia procurorilor DNA, "lipsa de transparenta in administrarea fondurilor operative a condus la aruncarea in derizoriu a destinatiei legale a fondurilor operative, respectiv realizarea securitatii nationale", ceea ce a facut posibil ca din fondurile operative sa fie achizitionate "casute de papusi cu nisipar si tobogan, in valoare de 7.000 lei, carti de joc, darts cu sageti, arcuri de tir, plase de tir, mingii de volei in valoare de circa 4.000 lei, banda de alergare, in valoare de circa 12.000 lei, cuptor electric, in valoare de circa 17.000 lei, stilouri in valoare de 13.000 lei, uniforme de chestor, pavele, carti in editii de lux, legate in piele, pe comanda, mese festive ale ofiterilor neoperativi ai D.I.P.I. .
DNA sustine ca refuzul ministrului Petre Toba de a declasifica anumite documente creioneaza posibilitatea ca acesta sa fi urmarit favorizarea faptuitorului.
Evident in activitatea DNA este faptul ca actiunile concertate ale procurorilor in Ministerul Afacerilor Interne, urmaresc destructurarea actualei conducerii si distrugerea imaginii actualilor sefi ai institutiei.
Daca aceste actiuni au legatura cu alegerile parlamentare programate pentru data de 11 decembrie 2016 ramane de vazut, insa certitudinea este ca atat imaginea Ministerului Afacerilor Interne, cat si a actualului ministru, chestorul Petre Toba, au fost compromise cu un scop anume.
Prezentam in continuare comunicatul DNA nr. 1152/VIII/3 privind cererea de avizare a urmaririi penale a ministrului Internelor Petre Toba:
"In completarea comunicatelor nr. 1136/VIII/3, 1140/VIII/3 din data de 29 august si 1146/VIII/3 din 31 august 2016, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:
In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al P.I.C.C.J referatul cauzei, in vederea sesizarii Presedintelui Romaniei, pentru a aprecia asupra exercitarii dreptului de a cere urmarirea penala a unui membru al Guvernului, respectiv TOBA PETRE, ministru al Afacerilor Interne, in legatura cu savarsirea infractiunii de favorizare a faptuitorului, in perioada in care a detinut functia ministeriala.
Solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie referitoare la efectuarea urmaririi penale fata de Toba Petre ministru al Afacerilor Interne are in vedere imprejurarea ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt:
La data de 1 aprilie 2016, in contextul in care, la Directia Nationala Anticoruptie se afla in instrumentare dosarul 20/P/2016 (care ulterior a fost trimis spre judecare, vezi comunicat 634/VIII/3 din 11 mai 2016), Toba Petre, in calitate de ministru al Afacerilor Interne, a refuzat declansarea procedurii de declasificare partiala a unor documente. Solicitarea procurorilor, formulata in conformitate cu prevederile Codului de procedura penala si cele din domeniul informatiilor clasificate, viza cateva paragrafe din ordine emise la nivelul ministerului, privind normativele a caror incalcare a fost retinuta in sarcina functionarilor acuzati penal in legatura cu gestionarea fondurilor operative.
Concret, in prezenta cauza, s-a constatat ca ministrul Afacerilor Interne Toba Petre a refuzat, in mod discretionar, declansarea procedurii de declasificare a unor normative a caror incalcare vizeaza continutul constitutiv al infractiunilor de abuz in serviciu si deturnare de fonduri, adica intr-o situatie in care este exclusa protectia informatiilor clasificate, conform art. 3 din Legea nr. 182/2002, privind protectia informatiilor clasificate, intrucat ar conduce la ignorarea art. 10 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului (dreptul la un proces echitabil care include dreptul de informare asupra acuzatiei penale).
Totodata, necesitatea declasificarii normativelor anterior mentionate are la baza si prevederile art. 137 din Constitutia Romaniei, potrivit carora gestionarea si controlul fondurilor institutiilor publice trebuie reglementate prin normative neclasificate, respectiv prin legi.
Lipsa de transparenta in administrarea fondurilor operative a condus la aruncarea in derizoriu a destinatiei legale a fondurilor operative, respectiv realizarea securitatii nationale. Din probele cauzei a reiesit ca au fost cumparate bunuri care nu au nicio legatura cu interesul general de maxima importanta pentru care au fost alocate fondurile operative (casute de papusi cu nisipar si tobogan, in valoare de 7.000 lei, carti de joc, darts cu sageti, arcuri de tir, plase de tir, mingii de volei in valoare de circa 4.000 lei, banda de alergare, in valoare de circa 12.000 lei, cuptor electric, in valoare de circa 17.000 lei, stilouri in valoare de 13.000 lei, uniforme de chestor, pavele, carti in editii de lux, legate in piele, pe comanda, mese festive ale ofiterilor neoperativi ai D.I.P.I.).
Relevant este ca, in situatii absolut similare (deturnarea fondurilor pentru protectia martorilor si, respectiv, deturnarea fondurilor operative), ministrul Toba Petre a procedat complet diferit: a declasificat normativele M.A.I. in dosarul nr. 596/P/2015, dar a refuzat solicitarea procurorilor in dosarul nr. 20/P/2016. Astfel, ministrul Toba Petre a dat curs, in luna ianuarie 2016, solicitarii Directiei Nationale Anticoruptie si a declasificat normele privind administrarea si controlul fondurilor pentru protectia martorilor, gestionate de o structura a Ministerului Afacerilor Interne, respectiv Oficiului National pentru Protectia Martorilor (O.N.P.M.), o parte dintre norme fiind absolut identice cu cele referitoare la administrarea fondurilor operative, fondurile gestionate de O.N.P.M. fiind o categorie speciala de fonduri operative. Dosarul respectiv nr. 596/P/2015 a fost trimis spre judecare (vezi comunicat nr. 80/VIII/3 din 1 februarie 2016).
Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, precum si un numar de 9 volume cuprinzand copii ale dosarului de urmarire penala.
Prezenta cerere de efectuare a urmaririi penale intra sub incidenta art. 305 alin 4 din C.P.P., prin urmare, persoana fata de care s-a solicitat sesizarea Presedintelui Romaniei pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale beneficiaza de prezumtia de nevinovatie".
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# bigdan 1 September 2016 19:03 +15
# BERCEA MONDIAL ;; e manevra lu frații miei.............,, 1 September 2016 19:13 +5
# Cetateanul 1 September 2016 22:06 -7
# DOREL 2 September 2016 08:17 +10
# Sanitarul 2 September 2016 11:43 +6
# Camp tactic 1 September 2016 19:33 +7
# Mulder, agentul mulder 1 September 2016 21:38 +11
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 1 September 2016 22:24 +7
# Cetateanul 1 September 2016 19:45 +9
# TITULESCU 1 September 2016 20:05 +4
# vikkktor 1 September 2016 21:27 -5
# vikkktor 1 September 2016 21:39 -7
# Cetateanu 1 September 2016 22:54 +2
# Edelweiss 2 September 2016 00:51 +1
# vikkktor 2 September 2016 02:40 0
# vikkktor 2 September 2016 02:50 -2
# Santinela 2 September 2016 08:18 +4
# Cetateanul 2 September 2016 08:58 +4
# Cetateanu 2 September 2016 09:03 +3
# santinela 3 September 2016 08:18 0
# MINGII ... DE VOLEI, DAR MINGII 2 September 2016 16:49 +3
# Cetateanul 3 September 2016 10:49 +1