ALEGERI FURATE – Comisia parlamentara de ancheta privind fraudarea alegerilor din 2009 a dat verdictul: “Actiuni concrete pentru favorizarea fraudarii alegerilor in avantajul candidatului Traian Basescu...In casa lui Gabriel Oprea au participat George Maior, Florian Coldea, Laura Kovesi... Suspiciunea ca in seara alegerilor, persoanele publice cu functii de decizie in autoritatile statului s-au intalnit cu un scop precis, acela de influentare a rezultatului votului”
Comisia de ancheta a alegerilor prezidentiale din 2009 a finalizat marti, 23 ianuarie, raportul. Si el este unul devastator, aratandu-se ca “amploarea actiunilor a fost de natura de a schimba rezultatul alegerilor".
In urma audierilor, care s-au intins pe mai multe luni, Comisia a constat actiuni ale guvernului, care la acea vreme era condus de Emil Boc, dar si ale institutiei prezidentiale, condusa de Traian Basescu, “pentru favorizarea fraudarii alegerilor in avantajul candidatului Traian Basescu”. In raportul final se arata ca aceste actiuni au fost premeditate, facand parte dintr-un plan amplu si bine pus la punct: “Concluzionam ca amploarea actiunilor a fost de natura de a schimba rezultatul alegerilor”.
In raport se face referire si la intalnirea din “sufrageria” fostului vicepremier Gabriel Oprea (foto mijloc), la care a participat, printre altii, George Maior, la acea vreme seful SRI, Laura Kovesi, pe atunci Procurorul General al Romaniei (foto stanga), si Florian Coldea, prim-adjunctul sefului SRI (foto dreapta). Cu toate ca atat Kovesi cat si Coldea au refuzat sa se prezinte la audieri, comisia parlamentara a concluzionat ca exista “suspiciunea ca in seara alegerilor, persoanele publice cu functii de decizie in autoritatile statului s-au intalnit cu un scop precis, acela de influentare a rezultatului votului”.
Iata concluziile care apar in raportul comisiei, pe care il atasam integral la final:
“Comisia a constatat actiuni concrete ale institutiei prezidentiale reprezentate de Traian Basescu si ale guvernului condus de Emil Boc pentru favorizarea fraudarii alegerilor in avantajul candidatului Traian Basescu.
1.Aceste actiuni ale celor doua institutii au fost perfect sincronizate dovedind astfel ca faceau parte dintr-un plan amplu si bine pus la punct, actiunile fiind premeditate.
2.In realizarea planului privind fraudarea alegerilor prezidentiale, reprezentantii celor doua institutii au actionat in forta, cu rea credinta, in total dispret fata de lege.
Pe cale de consecinta, tinand cont de faptul ca:
- diferenta dintre cei doi candidati a fost doar de 70.321, care reprezinta aproximativ 0,68% din voturile valabil exprimate si,
- actiunile de natura a determina fraudarea alegerilor fiind in favoarea candidatului Traian Basescu.
Concluzionam ca amploarea actiunilor a fost de natura de a schimba rezultatul alegerilor.
POSIBILE INFRACTIUNI
1.1. Constituirea unui grup infractional organizat (prevazuta in VCP la Art. 323: Asocierea pentru savarsirea de infracţiuni si in NCP la Art. 367: Constituirea unui grup infracţional organizat) in vederea comiterii de infractiuni electorale,
Astfel:
Presedintele Romaniei - Traian Basescu, impreuna cu primul ministru al Guvernului - Emil Boc si cu ceilalti membri ai Guvernului Romaniei: Vasile Blaga, Gabriel Sandu, Gheorghe Pogea, Elena Gabriela Udrea, Radu Mircea Berceanu, Catalin Marian Predoiu, Adriean Videanu si Sorina Luminita Placinta, s-au asociat in vederea comiterii de infractiuni care sa aiba drept consecinta favorizarea comiterii de infractiuni electorale, cu scopul de a-l avantaja pe candidatul Traian Basescu.
1.2. Falsul intelectual (infractiune prevazuta in VCP la Art. 289 si in NCP la Art. 321)
Cu prilejul emiterii de catre presedintele Romaniei a decretului nr.1358/2009, acesta a inserat date nereale:
- Afirmatia ca domnul Dan Nica, viceprim-ministru, Ministrul Administratiei si Internelor ar fi fost demis, este falsa si contrazisa chiar de decretul nr.1357;
- Afirmatia ca domnul Dan Nica, viceprim-ministru, Ministrul Administratiei si Internelor ar fi fost demis este falsa, deoarece in momentul emiterii decretului nr.1358, decretul nr.1357 nu exista publicat.
1.Uzul de fals (infractiune prevazuta in VCP la Art. 291 ?i in NCP la Art. 323)
2.Abuzul in serviciu (infractiune prevazuta in VCP la Art. 248: Abuzul in serviciu contra intereselor publice si in NCP la Art. 297: Abuzul in serviciu), cu prilejul adoptarii de catre guvern a HG nr. 1097, 1100, 1102, 1105, 1108, 1110, 1113, 1116, 1118, 1121, 1124, 1127, 1130, 1132, 1135, 1137, 1139, 1141, 1144, 1146 publicate in Monitorul Oficial nr.651/01.10.2009 cu incalcarea prevederilor art.108 alin.4 din Constitutie si a procedurii adoptarii acestora. (…)
VERIFICAREA IMPLICARII SRI SI A PICCJ IN FAVORIZAREA FRAUDARII ALEGERILOR
In noaptea de 6 spre 7 noiembrie 2009, noaptea alegerilor prezidentiale din turul doi, in casa domnului Gabriel Oprea, la aceea vreme senator independent, au participat persoane cu functii de conducere in autoritatile publice printre care: domnul George Maior, directorul Serviciului Roman de Informatii, domnul Florian Coldea, prim-adjunctul directorului S.R.I., doamna Laura Codruta Kovesi, Procurorul General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei, precum si alte persoane publice printre care: domnul Dan Andronic, jurnalist, domnii Nicolae Ontanu, Anghel Iordanescu, participare confirmata si in Ordonanta de clasare din 20 iunie 2017 a Dosarului nr. 213/P/2017 a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Potrivit declaratiei domnului Dan Andronic, jurnalist, 'Acolo era 'Statul' ('aveam senzatia acuta ca intrasem in ochiul uraganului'; 'aveam senzatia ca asist la Noaptea Generalilor, dupa 20 de ani')...
Pentru lamurirea unor chestiuni de interes public legate de suspiciunile referitoare la implicarea unor autoritati fara a avea competente legale in procesul electoral din decembrie 2009, prin prezenta persoanelor sus-mentionate, Comisia parlamentara de ancheta a adresat invitatii celor care au participat la aceasta intalnire, insa persoanele cele mai reprezentative la acea data, avand in vedere functiile detinute, doamna Laura Codruta Kovesi si domnul Florian Coldea, au refuzat participarea la audieri in fata Comisiei si nu au oferit raspunsuri clarificatoare sau orice alte informatii necesare membrilor Comisiei pentru a-si fonda luarea unei decizii.
Totodata, conform Ordonantei de clasare mentionata mai sus, rezulta ca doamna Laura Codruta Kovesi si domnul Florian Coldea nu ar fi dat declaratii nici in fata organelor de urmarire penala.
Acest lucru face sa planeze suspiciunea ca in seara alegerilor, persoanele publice cu functii de decizie in autoritatile statului, s-au intalnit la un eveniment privat, cu un scop precis, acela de influentare a rezultatului votului. Cu toate acestea, din probele administrate in cadrul anchetei parlamentare, nu se poate trage o astfel de concluzie.
Activitatea Comisiei parlamentare de ancheta a fost ingreunata din urmatoarele considerente:
-refuzul persoanelor audiate care nu au raspuns la toate intrebarile comisiei motivand ca 'exista o ancheta in desfaurare';
-refuzul persoanelor care au transmis in scris ca nu pot da curs solicitarilor comisiei motivand ca 'exista o ancheta in desfaurare';
-refuzul doamnei Laura Codruta Kovesi, Procuror Sef al Directiei Nationale Anticoruptie de a raspunde la intrebarea cu privire la scopul vizitei din seara de 6 decembrie;
-refuzul domnului Augustin Lazar –Procurorul General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie de a transmite Comisiei parlamentare de ancheta o copie dupa dosarul nr. 213/P/2017, dosar care fusese clasat intre timp si care continea toate informatiile necesare in vederea stabilirii adevarului cu privire la aspecte ce tin de organizarea alegerilor din 2009 si de rezultatul scrutinului prezidential (...)
Comisia de ancheta va adopta raportul final pe care il va prezenta Birourilor Permanente Reunite pentru a fi supus spre dezbatere in plenul reunit al celor doua camere ale Parlamentului pentru ca acesta sa adopte o hotarare care va reflecta continutul raportului partial. Comisia de ancheta va pune raportul final precum si documentele care au stat la baza intocmirii acestuia, la dispozitia Institutiei Prezidentiale, Guvernului Romaniei, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Consiliului Superior al Magistraturii, pentru ca aceste institutii sa poata adopta masurile necesare, potrivit competentelor ce le revin”.
*Cititi aici integral raportul Comisiei privind alegerile prezidentiale din 2009
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Andra 23 January 2018 16:41 +11
# Sorin 23 January 2018 18:02 +4
# DODI 23 January 2018 18:31 +3
# mihai 24 January 2018 12:04 +3
# Petrovai Ioan 24 January 2018 15:41 +1
# ?????? 24 January 2018 15:55 0