psdolt
28 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

AVOCATUL DANCU DEMASCA MANIPULAREA PE GRATIERE – Catalin Dancu: „Nu este adevarat nici discursul pe care il da Kovesi, nici discursul pe care il da Procurorul General ca se pune frana luptei impotriva coruptiei... Judecatorii si-au spus cuvantul, actul de justitie a fost respectat, s-au pronuntat hotarari, oamenii au fost inchisi... Exista oameni care, total paraleli, prefera din populism, din lingaism, sa ajungem rusinea UE... Scoatem in strada tot felul de oameni care chiar habar n-au”

Scris de: George TARATA | pdf | print

19 January 2017 14:26
Vizualizari: 73344

Reputatul avocat Catalin Dancu (foto) face praf intreaga operatiune de manipulare declansata dupa ce Ministerul Justitiei a lansat in dezbatere proiectul de ordonanta de urgenta pentru gratiere, aratand ca nici gratierea, nici amnistia nu pun frana si nu afecteaza lupta impotriva coruptiei, asa cum in mod fals sustin Procurorul General al Romaniei Augustin Lazar si sefa DNA, doctorita Laura Kovesi. Avocatul Dancu explica faptul ca atat gratierea, cat si aministia sunt necesare, in conditiile in care ar duce la o depresurizare a penitenciarelor, supraaglomerate in momentul de fata.

Intr-o emisiune de miercuri seara, 18 ianuarie 2017, de la B1 TV, Catalin Dancu a subliniat ca gratierea reprezinta un act de clementa care face parte din politica penala. Cunoscutul avocat a precizat ca o eventuala gratiere nu anuleaza faptul ca judecatorii si-au spus cuvantul fata de persoane vizate de un asemenea gest de clementa, iar actul de justitie a fost infaptuit.


Pe de alta parte, maestrul Catalin Dancu a avertizat asupra riscului ca CEDO sa dea o Hotarare Pilot impotriva Romaniei din cauza conditiilor din penitenciare, statul urmand sa fie condamnat la plata unei amenzi de 80 de milioane de euro. In acest context, Dancu s-a aratat stupefiat de faptul ca in Romania exista oameni care prefera ca romanii sa plateasca o asemenea amenda si sa ajungem rusinea Europei, ca sa nu spunem ca cele cateva zeci de milioane de euro la plata carora riscam sa fim condamnati ar putea fi folosite in alte domenii.

Iata declaratiile avocatului Catalin Dancu:

In sistem sunt doua tipuri de discurs. Discursul avocatilor - care spun foarte clar, da, este nevoie de o lege a gratierii, este nevoie de o lege a amnistiei, este nevoie de o depresurizare foarte clara a ceea ce inseamna in acest moment sistemul de justitie pe executarea pedepselor, este nevoie de o deconcentrare a penitenciarelor si a conditiilor inumane in care se traieste astazi acolo -, alt discurs este cel al procurorilor – care acuza acest tip de legi, le considera antisistem, le considera o slabiciune in lupta impotriva coruptiei -, iar judecatorii au o pozitie rezervata momentan, pentru ca ei au solicitat ca acest proiect sa fie adus la cunostinta magistratilor pana in 23 ianuarie, in vederea lamuririi de catre judecatori a unor eventuale inadvertente in raport cu deciziile CCR sau alte texte de lege. Dar, fondul problemei este corect: este nevoie de aceasta procedura a gratierii si amnistiei. Poate forma nu este cea mai fericita, poate maniera in care se comunica cu societatea nu este cea mai fericita, dar toti cei care ataca o astfel de procedura gresesc, cu tot respectul, sunt in afara intelegerii sistemului. Pe mine ma intereseaza ca pe fondul ei gratierea si amnistia sa fie aprobate. Este nevoie reala, sociala de o depresurizare a sistemului, ajuta foarte mult si judecatorii.

Nu este adevarat nici discursul pe care il da Kovesi, nici discursul pe care il da Procurorul General ca prin aceasta modificare legislativa se pune frana luptei impotriva coruptiei sau se pune frana luptei procurorilor impotriva crimei organizate. Lumea trebuie sa inteleaga corect, daca doreste, ca judecatorii, instantele si-au spus cuvantul, actul de justitie, independenta au fost respectate, s-au pronuntat hotarari, oamenii au fost inchisi, nu s-a afectat independenta justitiei. Clementa, ca act politic, este un lucru care face parte din ceea ce inseamna politica penala.

(...)

Nimeni nu se intreaba, evident ca nu au interes, cum sa accepti sa platesti 80 de milioane de euro (n.r. - dupa o eventuala Hotarare Pilot CEDO impotriva Romaniei pentru conditiile din penitenciare) din banii tarii, cand pot fi folositi in alt mod, in conditiile in care politicile penale, cum este amnistia sau gratierea, consacra depresurizarea acestor penitenciare. Chiar spune ministrul, trebuie sa dam un semnal. Exista oameni care, total paraleli cu sistemul si intelegerea sistemului de justitie, prefera din populism, din lingaism, sa accepte sa mentina aceasta stare revoltatoare din penitenciare, sa primim aceasta amenda pilot, sa fim condamnati, sa ajungem rusinea UE si sa ducem in derizoriu orice efort de gratiere sau amnistie pentru ca e mai usor. Atunci, decat sa explicam lucrurile astea, mai bine tacem si scoatem in strada tot felul de oameni care chiar habar n-au. Cu tot respectul, buna democratia, bun exercitiul liberului discurs, insa haideti sa fim si corecti informati”.

Comentarii

# Adevarul date 19 January 2017 14:56 +19

Amnistia și grațierea este necesar ,sunt mulți deținuți nevinovați condamnați pe placul magistrațiilor corupți atenție roata roată merge și cei care au condamnat pe nedrept trebuie să intre ei în pușcărie ! Să nu uităm că și deținuții sunt oameni ca noi !

# Zici tu? date 19 January 2017 15:12 +6

N-or fi adevărate discursurile lui Lazăr și kovesi, dar întrebarea e de ce grațierea în acest fel?!  Ca adevărul e chiar e cu dedicație !!! De ce s-au făcut atâtea excepții ? Adică dacă un om este încadrat de procurori fără probe ATENȚIE ÎN GRUP ORGANIZAT  ala de ce face excepție?  Ce e pericol social?! Hai sa fim serioși...și multe alte excepții date în grațierea asta chiar în mod bizar făcându-ne sa ne gândim ca e data cu dedicație.  Dar ce aia care au furat cu acte din averea tarii și acum beneficiază de gratiere aia nu sunt grup organizat (ca doar nu a furat doar unu de capu lui a fost ajutat) ala nu e pericol social??? FURA DIN AVEREA TARII FRATE!!!! SĂRĂCEȘTE POPORUL. PREA MULTE EXCEPȚII SUNT ÎN GRAȚIEREA ACEASTA , EXCEPȚII CIUDATE, EU PERSONAL NU SUNT DE ACORD CU ACEST PROIECT ÎN ACEASTA FORMA.  ESTE EXTREM DE NEDREPT !!!!!!! 

# zic eu date 19 January 2017 21:36 +7

esti chiar inutil dotat cu creier. exceptile sunt de la gratiere.deci aia care zici tu ca au furat tara neica afla ca sunt in puscarie pe coruptie, cei mai multi...si pe grup organizat...asa ca aia nu vor fi gratiati. invatati sa citit juridic si apoi faceti proteste, creiere goale!

# EVA date 22 January 2017 07:43 0

Nu e cazul sa ne jignim,dar dl av. lasa sa se inteleaga ca:gratierea si armistia e necesara deoarece.e cunoscut faptul ca nu-s conditiiin penitenta ptr. ,,INCULPATII STAR''dar nici reputatii avocati nu au reusit sa-i scoata ,,basma curata''iar aceasta lege ar rezolva aceasta probema. Daca ar fi nevoie de spatii si cofort i penitenciare=rezolvare;din surse financiare ilicite ,prejudicii ale iinculp. si aport fizic s-ar construi penitenciare noi ,ar plati la CEDO. Dar sunt in fiecare jud. unitati militare bine pastrate ,nu e nevoie de mari investitii.Deci nu e nevoie sa platim noi toti decat cei ce au adus prejudicii.Vorbea ,al -2-lea om in stat de demnitatea celor din puscarii, dar demnitatea multimii ,a romanilor onesti, unde este?! ??!! Sunt de acord cu persoane care infunda puscaria pe nedrept,( erori in incadrare a pedepsei) sau din cauza saraciei au infaptuit acte antisociale( au furat hrana), sau cazuri care mai au de efectuat pedeapsa de cateva luni, adica e normal dez

# V date 19 January 2017 15:19 +12

Procurorul general este nenea asta ? http://www.secundatv.ro/studiu-de-caz/augustin-lazar-numit-procuror-general-desi-avea-dosar-penal-la-dna-50064.html/ :-*

# #Useyourownbrain date 19 January 2017 15:24 +16

N-am nicio problema ca cei care gresesc sa plateasca pentru asta. Si oricine, oricand poate gresi, doar suntem toti oameni. Problema e ca in inchisori conditiile sunt de multe ori inumane, egale torturii. Sper ca am depasit ca specie mentalitatea evului mediu.

# Ghita Bizonu' date 19 January 2017 15:26 +7

Scit in strada tampiti care nu sunt in stare nici sa citeasca o pagina intrwaga. Cica se gratiaza juma’ din pedeapsa tuturor persoanelor ce au varsta peste 60 de ani, indiferent de ce infractiune au comis ...

# alexe date 19 January 2017 18:32 +9

dupa cum scrii, esti seful bizonilor si mai ai si creierul spalat

# Ion date 19 January 2017 15:32 +19

Nu prea inteleg ce invoca acest Lazar!? Pana si faptele normale trebuie sa poata fi utilizate ca sa fie ”agatati” cei pe care-i considera incomozi Kovesi, Lazar, Iohannis si altii ca ei? Era mai bine sa treaca in lege ca Lazar si Kovesi pot sa-i impuste direct pe cei pe care-i considera ei ”corupti”? Toti au in gura doar anti-coruptia, incompatibilitatea si statul de drept, dar astia nu vorbesc niciodata de educatie, sanatate, batrani, copii, nivel de trai... asta conteaza nu ”cheile” pe care vor sa le faca ei politicienilor ca sa-i santajeze ulterior. Ce e rau in dorinta de a ”repara” articolele declarate neconstitutionale de CCR? E mai normal ca DNA-ul sa foloseasca articole neconstitutionale ca sa inchida niste oameni? Nu este ca si cum unii ar trisa? Sau DNA-ul are voie??

# Niku date 19 January 2017 15:42 +15

Bravo , attitudinea dvs. este laudabila ,dar , ar trebui sa fie auzite mai multe voci din avocatura! UNBR ... un punct de vedere .. ceva?

# V date 19 January 2017 16:34 +20

Ar mai fi o problema. Mare si de atitudine. Acest Lazar foloseste un ton cu totul neadecvat pozitiei sale de FUNCTIONAR al statului, intr-o disputa cu alta PUTERE a statului. De asemenea, este de remarcat sintagma "colegii nostri din CSM". Data fiind menirea CSM, complet diferita de a dansului, si obiectul activitatii acestui for, nu pot sa ma gandesc decat ca relatia de colegialitate provine din alte asocieri ... de camp tactic probabil ?

# Cristian Andronescu date 19 January 2017 17:24 +5

Domnule ministru ,,Birlic'' pai dacă vrei gratiere și amnistie DA MAI ÎNTÂI DE TOATE DA GRATIERE POPORULUI ROMAN caci sunt milioane de dosare penale făcute abuziv  pe legi interpretabile si neconstititionale E OBLIGATORIU REFORMA TOTALA ÎN JUSTIȚIE SI CA LEGEA AR TREBUIE SA FIE EGALA PENTRU TOTI ROMANII nu e corecta o gratiere doar pentru unii cu dedicație, în felul asta nu se va schimba nimic în tara, ABSOLUT TOTI FĂRĂ EXCEPTIE DE LA CONDUCEREA TARII SUNT SUNT NISTE PRACTICANȚI AI NEDREPTĂȚII CONTRA ROMANILOR.

# Laura Barbu date 19 January 2017 17:42 -7

Multumesc domnule avocat DANCU. La tv neptun abia asteptam sa vina iubitul nostru sef Nicusor Constantinescu, sa fie si el gratiat ca e bolnav cu multe boli.

# Incurabil date 20 January 2017 05:52 +1

Greu cu cititul..... In ordonanta se scrie bolnavi incurabili in faza terminala..... O fi Nicusor Constantin bolnav incurabil, dar nu am auzit sa fie in faza terminala..... Pentru cultura ta, faza terminala este folosita de obicei in oncologie si denumeste speranta de viata in luni si nu in ani. PS. Este adevarat trebuie si un control strict la IML sa nu ne trezim cu miracole gen: X aflat in faza terminala s-a vindecat miraculos in urma .......

# Laura Barbu date 19 January 2017 17:43 -8

Multumesc domnule avocat DANCU. La tv neptun abia asteptam sa vina iubitul nostru sef Nicusor Constantinescu, sa fie si el gratiat ca e bolnav cu multe boli.

# visan date 19 January 2017 17:53 +4

Cum darcu' sa nu pui frana cand orice idiot care fura 2 lei vede ca cel care a furat 60 mil euro scapa cu 2 ani ... Si da, acum sta in mana altei puteri, decat cea judecatoreasca, dar in orice tara citova la cap se face un referendum

# Andy date 19 January 2017 18:48 +3

Ca sa fie facuta dreptate trebuie AMNISTIE ȘI GRATIERE PENTRU TOTI ROMANII nu doar pentru politicieni și Legea de răspundere la magistrați ca sa nu mai facă nimeni abuzuri în justiție, SA NU MAI FIE CONDAMNAT NICI UN  ROMAN PE NEDREPT -dacă se vrea justiție  SA FIE CONDAMNATI ADEVARATII CRIMINALII POPORULUI SI TRADATORII DE TARA

# Adriana date 19 January 2017 20:12 +7

Eu cred ca, fara a starni furia po******ra, ar fi existat si alte metode de descongestionare a penitenciarelor, de exemplu reducerea perioadei de executare de la 8 luni, la 6 luni, asa cum e prevazuta ea in legile europene, eliberarea sub control judiciar, eliberarea sub supraveghere electronica,arestul la domiciliu, munca in folosul comunitatii si altele pe care poate eu nu le stiu, dar care ar fi fost mult mai bine primite de catre po******tie decat deschiderea laaaarga a portilor inchisorilor.

# gicu date 19 January 2017 21:36 -4

sincer era mai normala propunerea din martea neagra  feb 2014, era o socoteala normala nu ce dau astia acum ,asta e o frectie la picior de lemn !!!!????

# R2D2 date 20 January 2017 10:51 +2

Si totusi de ce nu apucati problema de la motivatie? 1. Este aceasta initiativa parte din programul de guvernare PSD-ALDE? 2. De ce Directia Penitenciarelor a returnat bani necheltuiti inapoi la buget in 2016 cand putea sa imbunatateasca conditiile din penitenciare? 3. Daca nu sunt locuri destule nu era cazul sa se ia masuri in consecinta? 4. Eu cred ca nu din cauza conditiilor din penitenciare suntem de rasul UE ci din cauza lipsei de viziune asupra problemelor acestea. Asa ca daca tot aveti un punct de vedere luati toate aspectele care stau la baza acestei initiative.

# Doroftei Ilie date 20 January 2017 13:39 -1

Aceasta initiativa,de gratiere si amnistiere, este injusta ! Nu avem nevoie sa vedem liberi criminalii, hotii si coruptii ! In ceea ce priveste problema cu CEDO, stau si mai intreb : de ce e necesar sa tot o dam cu CEDO in sus si in jos !? Trebuie sa ne supunem acestora, neaparat ?! Mai lasati-ne in pace cu CEDO, care nu e decat o institutie aservita Uniunii Europene, iar, cum UE e o organizatie cu iz nazist ( ba, chiar mai mult ), nu e necesar sa ne supunem acesteia ! PUNCT !

# Dan date 20 January 2017 15:48 +2

Sunt exceptate de la gratiere foarte multe pedepse atat pe CPN cat si pe Legi speciale.De exemplu ,aderarea la un grup infractional in vederea efectuarii unui furt organizat ,dupa Legea 39/2003 nu se gratiaza iar unul s-au doi tipi care au comis tot un furt ,beneficiaza de gratiere.Mai degraba nu mai dati aceasta gratiere decat sa creati in continuare nedreptati,animozitati,motive pentru avocati sa-si mai jecmaneasca clientii ,iesiri in strada a unor tembeli care nu au citit proiectul de ordonanta in intregime.Iar daca a fost creata doar pentru a iesi doar unii,cu atat mai mult,renuntati la gratiere sau faceti un proiect de Lege a gratierii asa cum este corect!

# Daniel date 20 January 2017 16:06 +3

Aveti dreptate d-le Gicu,incercarea din "martea neagra" de a se promova amnistia si gratierea in baza proiectului de lege la care au lucrat parlamentarii Madalin Voicu si Nicolae Paun ,care era mult mai eficienta ,a fost retrasa la solicitarea presedintelui nou ales.De ce nu s-ar putea reveni la aceasta ,daca tot se face o treaba,macar sa beneficieze cat mai multe persoane de clementa statului.Si in acel proiect de lege erau restrictii dar nu ca in cele de acum.Stiti ca in 3-4 ani Romania va duce lipsa de forta de munca calificata iar persoane sub 40 de ani aflate la prima greseala executa ani grei de puscarie? .Cat despre reeducare prin pedeapsa nici nu poate fi vorba in conditiile oferite de "educatorii" din penitenciare....

# Ciobirca Cornel date 20 January 2017 16:32 0

De unde scosesi repede așa ne-a Dancu 80 de milioane de E fix să plătească Romania si daca le dăm drumul drumul nu mai plătim si suntem oglinda UE.Vrajeala nea Vasile,las te de chestii din astea.

# M date 21 January 2017 09:09 +1

Dar acest domn nu a spus cat pierdem nerecuperand marile averi obtinute prin "insusirea bunului public"?!

# Gerula date 21 January 2017 17:05 0

Esti batut in cap...¡

# Radu date 22 January 2017 12:57 +1

Domnule Dancu, ce treaba are suprapo******rea din penitenciare cu PEDEPSEELE CU SUSPENDARE? Ca in OUG zice clar ca si alea beneficiaza de gratiere. De ce nu zicem clar ca aia cu suspendarea e pentru DRAGNEA, iar aia cu peste 60 ani, la 1/2, indiferent ca nu s-a platit prejudiciul e pentru VOICULESCU. Hai sa fim macar cinstiti.

# DumitruDoru date 26 July 2017 09:41 0

:D ...ba ..nemernici mai sunt astiadin justitie....nu anticipeaza ca intr-o zi va curge sangele lor pe strada ca apa la ploaie..

# Dumitru Doru date 26 July 2017 09:44 0

noi nu avem justitie ...e o prosteala ..baga oameni nevinovati la puscarie...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.11.2024 – Laura Kovesi, ministru de Justitie. Danilet, varianta de rezerva

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva