psdolt
23 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

CONTRAATACUL LUI SOSOACA – Iata plangerea penala a europarlamentarei Diana Sosoaca impotriva judecatorilor CCR care au eliminat-o de la alegerile prezidentiale: „Curtea Constitutionala a savarsit un abuz de putere... CCR si-a depasit atributiile si a incalcat separatia puterilor in stat, transformandu-se intr-o veritabila instanta judecatoreasca, care judeca fara niciun drept de aparare, fara citare si fara posibilitate de atac, pe oricine considera necesar sa il indeparteze de la candidatura”

Scris de: L.J. | pdf | print

31 October 2024 17:57
Vizualizari: 7137

Europarlamentara Diana Iovanovici-Sosoaca (foto) acuza Curtea Constitutionala a Romaniei de abuz de putere si de depasirea atributiilor legale, in legatura cu decizia prin care i-a fost invalidata candidatura la alegerile prezidentiale. Diana Sosoaca a formulat plangere penala pentru abuz in serviciu impotriva celor cinci judecatori care au adoptat hotararea prin care a fost eliminata din cursa pentru Presedintia Romaniei, si anume judecatorii CCR Marian Enache (presedintele Curtii), Bogdan Licu, Attila Varga, Cristian Deliorga si Gheorghe Stan. O plangere pe care Diana Sosoaca nu a reusit sa o depuna insa la PICCJ, joi, 31 octombrie 2024, pe motiv ca activitatea cu publicul a Registraturii Parchetului General era suspendata.


 

Lumea Justitiei prezinta in exclusivitate fragmente din plangerea Dianei Sosoaca, in care aceasta reclama ca CCR a incalcat cu buna stiinta cadrul legal al procesului electoral si ca i-a cauzat o vatamare a drepturilor si intereselor sale legitime. Europarlamentara explica faptul ca CCR i-a interzis sa candideze, chiar daca aceasta interdictie poate fi impusa numai printr-o hotarare judecatoreasca, care nu exista in cazul sau. Si nu doar atat, dar prin aceeasi decizie CCR a interzis dreptul la vot a milioane de romani care ar fi urmat sa isi exprime optiunile in favoarea sa la alegerile prezidentiale.

Totodata, Sosoaca sustine ca CCR s-a transformat, contrar legii, intr-o instanta judecatoreasca, o instanta care judeca insa fara citare, fara a-i asigura dreptul la aparare si fara a avea cale de atac.

In plus, Diana Sosoaca subliniaza ca pentru declaratiile si opiniile politice care au fost retinute de CCR in decizia prin care a fost eliminata de la alegeri fusese sanctionata anterior in Senat (inainte de a deveni europarlamentar Sosoaca a avut calitatea de senator), o sanctiune care a fost anulata insa de Curtea de Apel Bucuresti si Inalta Curte.


Prezentam fragmente din plangerea europarlamentarei Diana Sosoaca impotriva judecatorilor CCR (vezi facsimil):

 


Cei cinci judecatori ai Curtii Constitutionale, in exercitarea atributiilor lor de serviciu, si-au indeplint in mod defectuos functiile, decizia data in Dosarul nr. 3043F/2024 si Dosarul nr. 3.045F/2024, incalcand cu buna stiinta cadrul legal pentru a asigura un proces electoral corect si echitabil cauzandu-mi o vatamare a drepturilor si intereselor mele legitime si garantate legal.

(...)

Potrivit art 64 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, Judecatorii Curtii Constitutionale sunt obligati:

a) sa-si indeplineasca functia incredintata cu impartialitate si in respectul Constitutiei;

In conformitate cu art.1 (1) din Legea nr. 47/1992 Curtea Constitutionala este garantul suprematiei Constitutiei.

Potrivit art (5) din Constitutia Romaniei, in Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.

Curtea Constitutionala are urmatoarele atributii:

a) se pronunta asupra constitutionalitatii legilor, inainte de promulgarea acestora, la sesizarea Presedintelui Romaniei, a unuia dintre presedintii celor doua Camere, a Guvernului, a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a Avocatului Poporului, a unui numar de cel putin 50 de deputati sau de cel putin 25 de senatori, precum si, din oficiu, asupra initiativelor de revizuire a Constitutiei;

b) se pronunta asupra constitutionalitatii tratatelor sau altor acorduri internationale, la sesizarea unuia dintre presedintii celor doua Camere, a unui numar de cel putin 50 de deputati sau de cel putin 25 de senatori;

c) se pronunta asupra constitutionalitatii regulamentelor Parlamentului, la sesizarea unuia dintre presedintii celor doua Camere, a unui grup parlamentar sau a unui numar de cel putin 50 de deputati sau de cel putin 25 de senatori;

d) hotaraste asupra exceptiilor de neconstitutionalitate privind legile si ordonantele, ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial; exceptia de neconstitutionalitate poate fi ridicata si direct de Avocatul Poporului;

e) solutioneaza conflictele juridice de natura constitutionala dintre autoritatile publice, la cererea Presedintelui Romaniei, a unuia dintre presedintii celor doua Camere, a primului-ministru sau a presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii;

f) vegheaza la respectarea procedurii pentru alegerea Presedintelui Romaniei si confirma rezultatele sufragiului;

g) constata existenta imprejurarilor care justifica interimatul in exercitarea functiei de Presedinte al Romaniei si comunica cele constatate Parlamentului si Guvernului;

h) da aviz consultativ pentru propunerea de suspendare din functie a Presedintelui Romaniei;

i) vegheaza la respectarea procedurii pentru organizarea si desfasurarea referendumului si confirma rezultatele acestuia;

j) verifica indeplinirea conditiilor pentru exercitarea initiativei legislative de catre cetateni;

k) hotaraste asupra contestatiilor care au ca obiect constitutionalitatea unui partid politic;

l) indeplineste si alte atributii prevazute de legea organica a Curtii.

Consider ca legiuitorul a stabilit clar si limitat cadrul legal pentru desfasurarea unui contencios electoral obiectiv, destinat verificarii unor conditii legale precise, avand ca scop final garantarea unui proces electoral corect si echitabil. In schimb, alte aspecte ce privesc comportamentele, actiunile sau declaratiile unui candidat confera contenciosului electoral un caracter subiectiv, iar procedura aferenta nu poate fi realizata fara respectarea cadrului legal necesar unui proces echitabil, incluzand toate garantiile procesuale prevazute de jurisprudenta Curtii Constitutionale si a Curtii Europene a Drepturilor Omului.

In lipsa unor situatii expres prevazute de Constitutie sau de lege, asa cum s-a mentionat anterior, consideram ca Curtea Constitutionala nu are autoritatea, prin interpretarea propriilor competente, sa impuna noi criterii de eligibilitate, iar neindeplinirea acestor conditii, constatata direct de Curte, nu poate duce la interzicerea candidaturii.

In conformitate cu ordinea constitutionala si legala, inclusiv cu jurisprudenta Curtii, drepturile electorale pot fi restranse doar in cazurile expres si limitativ prevazute de Constitutie (art. 37, coroborat cu art. 16 alin. (3) si art. 40 alin. (3)) si de lege. Astfel, art. 28 din Legea nr. 370/2004 prevede interdictii explicite de a candida la alegerile prezidentiale pentru persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu indeplinesc conditiile stabilite de art. 37 din Constitutia Romaniei, republicata, pentru a fi alese, sau care au detinut anterior, de doua ori, functia de Presedinte al Romaniei, precum si pentru persoanele condamnate definitiv la pedepse privative de libertate pentru infractiuni comise cu intentie, daca nu au beneficiat de reabilitare, amnistie postcondamnatorie sau dezincriminare. De asemenea, interzicerea exercitarii, pentru o perioada de unu pana la cinci ani, a unuia sau mai multor drepturi (dreptul de a fi ales in functii publice sau dreptul de a alege) este reglementata ca pedeapsa complementara, conform art. 66 alin. (1) lit. a) si d) din Codul penal.

In speta din Dosarul nr. 3043F/2024 si Dosarul nr. 3.045F/2024, interdictiile constitutionale si legale mentionate mai sus nu se aplica, deoarece nu exista o hotarare judecatoreasca definitiva care sa interzica dreptul acestei persoane de a fi aleasa si care sa fi fost depusa la dosar.

Curtea Constitutionala a savarsit un abuz de putere.

Pentru a intelege aceasta, trebuie sa pornim de la art. 146 lit f) din Constitutie, conform caruia, din Constitutie, CCR are doua atributii cu privire la alegerea Presedintelui Romaniei: vegheaza la respectarea procedurii pentru alegerea presedintelui Romaniei si confirma rezultatele alegerilor.

Observam ca in faza prealabila alegerii, CCR vegheaza la respectarea procedurii pentru alegerea Presedintelui Romaniei. Termenul vegheaza mai este folosit o singura data, in Constitutie atunci cand se consacra atributii ale unei autoritati publice. Este vorba despre art.80 alin. (2) conform caruia Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. Constitutia nu consacra atributia CCR de a solutiona contestatii care il privesc pe un candidat la functia de Presedinte, aceasta atributie a fost introdusa printr-o lege infraconstitutionala. In opinia noastra, aceasta lege este neconstitutionala, interpretata prin prisma hotararii atacate, prin care CCR adauga la lege. Atributul de a veghea nu ii poate conferi Curtii Constitutionale prerogativa de a judeca, a solutiona contestatii.

Si Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. Oare poate el, in virtutea rolului de a veghea sa solutioneze contestatii de un anumit fel? El poate sa sesizeze singurul organ competent, CCR, cu o sesizare de neconstitutionalitate sau un conflict juridic de natura constitutionala sau poate chema autoritatile la mediere. Atat.

Consideram ca in mod corect nu s-a trecut in Constitutie o asemenea atributie a CCR, deoarece Curtea Constitutionala nu se poate subroga unei instante judecatoresti. Numai instantele judecatoresti au dreptul sa solutioneze asemenea contestatii. De ce? Pentru ca ele privesc drepturi fundamentale care pot viza atat recunoasterea lor, cat si suprimarea lor.

Curtea Constitutionala nu solutioneaza spete determinate, instantele judecatoresti fac acest lucru. Daca totusi s-a trecut in lege o asemenea atributie, este necesar ca instanta de contencios constitutional sa o exercite in limitele care rezulta din Constitutie, nu sa adauge la lege.

Trecand peste limita prevederilor art. 37 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, instanta de contencios constitutional s-a transformat intr-o instanta de judecata si a examinat fondul contestatiilor indreptate impotriva reclamantei, desi o astfel de analiza nu era de competenta sa, efectiv a uzurpat calitati oficiale de care nu dispunea.

Majoritatea argumentelor Curtii Constitutionale vizeaza si sanctioneaza opinii exprimate de candidat in diferite ipostaze. Lucrurile sunt cu atat mai grave, cu cat candidatul a detinut si continua sa detina o functie reprezentativa in plan national (senator) si supranational (parlamentar euopean), unde se bucura de imunitate pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, astfel cum prevede art. 72 alin (1) din Constitutie.

Curtea Constitutionala nu face parte din puterea judecatoreasca, nu este un organ judecatoresc pentru a putea interzice drepturi si libertati cetatenesti, ceea ce a facut Curtea prin Hotararea pe care o atac, analizand comportamentul subsemnatei ca si candidat la functia de Presedinte al Romaniei, evaluat prin prisma unor conduite, opinii si declaratii publice si considerandu-l contrar Constitutiei, pentru ca nu este un comportament constitutional responsabil si apt sa sustina functia Presedintelui Romaniei de a veghea la respectarea Constitutiei, iar aceasta constatare se concretizeaza intr-o veritabila interdictie de a candida.

Un asemenea act nu este apt, din punct de vedere legal, sa produca efecte, intrucat pronuntarea unei hotarari prin care se interzic drepturi cetatenesti de catre un organ care nu are in competenta aceste atributii expres prevazute de lege – care sunt atributul exclusiv al Instantelor de judecata si nu poate influenta controlul judecatoresc contencios sau sa-l opreasca.

Prin Hotararea interzicerii candidaturii mele, CCR si-a depasit atributiile si a incalcat separatia puterilor in stat, transformandu-se intr-o veritabila instanta judecatoreasca, care judeca fara niciun drept de aparare, fara citare si fara posibilitate de atac, pe oricine considera necesar sa il indeparteze de la candidatura, incalcand DREPTUL LA A CANDIDA AL UNUI CETATEAN, care indeplineste toate obligatiile impuse de Constitutie si Lege, dar si incalcand si interzicand DREPTUL DE A VOTA al milioanelor de sustinatori ai mei, implicandu-se ca jucator in procesul electoral, exact ca in anii '50!

In plus, pentru toate aspectele ”judecate” nelegal de catre CCR, am mai fost judecata de catre Curtea de Apel Bucuresti si Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru ca toate acele declaratii si opinii politice mi-au mai fost imputate in Senat unde am fost sanctionata, atacand in instanta acea sanctiune de suspendare pentru opinii si declaratii politice, iar Curtea de Apel Bucuresti si ICCJ mi-au dat castig de cauza si au anulat sanctiunea – Dosar nr. 4500/2/2021. Or, CCR ma judeca a doua oara pentru acelasi aspect pentru care am fost sanctionata nelegal de catre Senatul Romaniei, anulandu-se Hotararea Senatului Romaniei nr. 13/ 26.04.2021”.

Comentarii

# Mihaela Mitroi date 31 October 2024 18:48 +14

Sper ca aceastei doamne sa i se facă dreptate și toti cei implicați contra candidaturii doamnei Diana , sa fuecaspru pedepsiți , ei ne-au furat votul și decizia noastră a românilor , și înlătura un candidat , în favoarea altor candidatii , pentru a le fi lor bine și pentru nu a pierde posturile călduțe , dreptate va rugam , si rușine să le fie , halal justiție , o țară de hoți și trădători , ăștia ne conduc, le tremură tot în ei în fața unei femei , de cinstiti ce sunt

# Florins date 31 October 2024 20:23 -11

' O plangere pe care Diana Sosoaca nu a reusit sa o depuna insa la PICCJ, joi, 31 octombrie 2024, pe motiv ca activitatea cu publicul a Registraturii Parchetului General era suspendata.' Ce habarnista aceasta d-na Sosoaca! Sa nu stie 'ca activitatea cu publicul a Registraturii Parchetului General (al PICCJ) era suspendata.'? La ce tertipuri mizerabile se preteaza guzganii din justite!

# Liţă date 31 October 2024 23:33 +14

Doar abuz în serviciu? Numitul grup de persoane adaugă la lege, se substituie unei instanţe de judecată şi aplică pedepse.

# Balica Vasilica date 31 October 2024 23:39 -14

Dragii judecători cetățean român venit din diaspora pentru a vota în România tara de origine liber cu dorința de a face o schimbare. Dragii judecători care a-ți luat decizia greșită de a ne impune să votăm aceleași mizeri de omeni care ne conduc de 35 de ani n-oi simpatizanți domnei Diana Iovanovici Șoșoacă vă solicităm să fie pusă pe buletinul de vot. dacă nu luați în cosiderare cerita noastră a poporului vă rugăm să vă dă-ți demisia sinteti plătiți din banii noștri n-oi vom esii la vot și vom vota cu pixu Diana Iovanovici Șoșoacă președinte..iar poporul român va esii în stradă Dragii judecători cred că doriți din nou vărsare de singe că,în 89 pentru libertate. vrem ca cei din justiția C.C.R să fie judecați în fața poporului. Pentru că a încălcat dreptul poporului la libera exprimare și a fi liberi..sintem o țară condusă din afară... rușine celor care încalcă legea și costitutia

# maxtor date 1 November 2024 00:05 -15

sa primeasca fiecare condamnare cu cate 9 ani la locul de munca...DROBUL DE SARE A CAZUT DEJA! (apropos:iese Trump,imediat dispare Biden,in 2 luni face ceva prezidentu Kamala -mai departe nu intelegem ce se va intampla,exact ca in h.g wells,Mașina timpului)

# LuciParizianul date 1 November 2024 06:34 -5

Este incredibil cum mimeaza instituriile statului criminal si mafiot român ca functioneaza! Este incredibil ca un europarlamentar aflat in exercitiul functiei sale (adica cu putere data de 500 mii de oameni care au votat-o) sa fie oprita sa depuna o plingere penala la Parchetul General. Va dati seama ca votul si protestul nu mai au sens? Eliberarea Nationala nu se poate face cu petitii, proteste sau voturi ci cu topoare si cu coctailuri. Reflectați, dragi cititori! Muultumesc redactiei Luju ptr ocazia de a mi exprima umila părere!

# santinela date 1 November 2024 07:44 +23

In afara de circ, plangerea penala se va solutiona de catre procuror fara sa se ridice de pe scaun. Sa insirui talmes balmes o gramada de articole ale codului penal,printre care si "tradare" si sa acuzi pe "toti" competitorii politici ca fiind partasi la comiterea acestor infractiuni in grup organizat este de noaptea mintii !

# Nivelul tau e dat de ce dusmani iti legi sa lupti date 1 November 2024 07:54 0

Statul roman a ajuns la nivel Sosoaca. Doamna fiind modelul de figura publica ce exista doar prin antagonism. Infioratoare degradare a standardelor morale dovedita in activitatea statului roman indica o reintoarcere in evul mediu in care statul era o suma de feude organizate pe clanuri inrudite genetic sau prin aliante maritale. Asa de bine era ca nu se stie de ce s-a renutat la acel model .... Sau stai, se aleg intre ei, se lupta intre ei si cetatenii diar plateste? Poi e evulmediu2.0! Mai bine adanciti in rau? Hai ca se poate.

# Alina date 1 November 2024 09:44 -2

Buna ziua, Acum dupa ce am citit articolul eu cred ca ar trebui sa depunem plangere cu totii nu? Eu voi depune plangere pentru ingradirea votului meu la vot. Nu este normal ce se intampla

# Anonim date 1 November 2024 10:38 +5

Cum se vad ... din sistem si baietii de mingii din partide, pusi sa dea dislike la comentarii. De parca dislike-ul lor/parerea lor o sa ne influienteze sa credem ce vedem :)) sau o sa ne impiedice sa avem o parere personala :)

# N.I. date 1 November 2024 10:56 +7

Au incalcat drepturile tuturor românilor. Sunase inainte si de la Parchetul General s-a spus ca sa vina ,ca o asteapta. S-a vazut cum.

# Florin date 1 November 2024 11:37 -15

CCR a făcut un abuz, Ok. Toate autoritățile statului cunosc atribuțiile și competențele CCR, ceea ce înseamnă că știu și că decizia este neconstituțională, deci nulă de drept. Adică, BEC trebuia să își vadă de treabă mai departe. Dar nu poate, că nu e independentă. Care e concluzia? Că nu la CCR este problema, ci în funcționarea statului în ansamblu, aflat în cancer metastazat. Justiția nu poate primi plângea penală pentru că e obligata să-i de-a curs. Și atunci recurge la tertipuri ieftine, că ține la prostime.

# ursuleanu date 3 November 2024 09:40 -3

Chiar daca voi fi cenzurata, eu consider ca aceasta individa supraponderala, atat la trup cat si la voce este un real pericol pentru toti romanii.Numita Sososaca nu recunaoste nicio lege in Romania,CCR este o ”putere” cu care ea se lupta bezmetic, nu garantul suprematiie Constitutiei, romanii sunt pentru numita Sosoaca ”prosti! ca nu raspund la urlete ei de instigatoare la violenta si la teroarea unui razboi civil. CCR a facut ceea ce de mult timp trebuia sa faca Parchetul General impotriva etnicei din Skopie, imorala, infractionala Ivonovici Sosoaca.

# ursuleanu date 3 November 2024 09:54 -1

S.O.S luju.ro.Libertatea de exprimare nu implica si abuzul unor indivizi care fără sa cunoasca nimic despre CCR, iau apararea numitei Sosoaca, indivizi a caror comentarii sunt exprimări de un imens primitivism sosoaca-ist , comentarii care nu se bazează pe argumente certe. Vedeti comentariile de mahala sosoaca-ista ale lui N.I , Florin, ori Alina cea care scrie neinteligibil ” DREPTUL VOTULUI LA VOT”??!!! Daca o intrebati e aceasta femeie Alina fiți siguri ca nu a auzit in viata ei care sunt drepturile si obligatiile universal umane. Sosoaca Ivonovici a adus in țară subumanul, incultura si ”dreptul” inuman la bătă/Subscrieți, ori cenzurați ?

# ursuleanu date 3 November 2024 10:05 -1

In contrapartida cu aiurelile non avocatei de mahala sosoaca-ista iata aici argumentele de necontestat ale unui judecator constituional. https://www.romaniatv.net/tudorel-toader-explica-baza-legala-a-deciziei-ccr-in-cazul-dianei-sosoaca_8541670.html

# Popescu date 3 November 2024 19:18 +2

Mai Ursuleanu, Plângerea este scrisă de judecători și este îndreptată împotriva unor indivizi care nu aveau asemenea atributiuni, respectiv de a scoate un candidat din cursa prezidențială,…..mă tem ca tu nu ai înțeles acest lucru și ești de fapt “sistemul”……

# Elena Simion date 4 November 2024 00:00 +2

citeste opinia separata a d-nei Scantei si te vei lamuri ca esti un ursulet de plus fara sinapse

# panduru date 4 November 2024 14:38 -1

Alo, popescu si altii care nu aveti nimic in comun cu Constitutia tarii nu aveti si alte treburi?Rusine luju.ro ca lasati toti sosoaca-istii sa va insulte pagina.D-na uRSULEANU ESTE COECT TOT CE ATI SCRIS, MA MIR CA NU ATI FOST CENZURATA ASA CUM D EALTFEL VOI FI SI EU.cINE ESTE SOSOACA-ist ESTE O RUSINE PENTRU ROMANI.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva