psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

CSM ar putea intra in stare de avarie. Depinde de mintea Senatului cea de pe urma...

Scris de: | pdf | print

7 December 2010 14:44
Vizualizari: 5487

Vin Sarbatorile. Si dupa Craciun, dupa Noul An, este posibil ca CSM-ul sa intre in avarie. Si asta, din cauza modului in care va fi gestionata problema validarii rezultatelor alegerilor in cazul celor trei membri vechi ai CSM, care au candidat si au castigat un nou mandat. E vorba de Dan Lupascu, Lidia Barbulescu si Dan Chiujdea. Chiar daca Dana Garbovan a avut castig de cauza la Tribunalul Bucuresti, care i-a admis contestatia  impotriva deciziei de validare a candidaturii lui Lupascu de catre Comitetul Electoral local, aceasta decizie nu este executorie! Sigur ca exista o mare nedumerire in modul in care a fost judecata aceasta contestatie a judecatorei de la Curtea de Apel Cluj, pentru ca onor Comitetul electoral local nu avea cum sa fie parte in proces intrucat nu este persoana juridica. Mai subliniez o data, chiar daca multi vor face comentarii pline de spume, ca decizia TMB nu are cum sa fie executorie, pentru ca recursul suspenda executarea in orice proces in care este atacat un act administrativ. De aici, din debandada asta, punand cap la cap ce spune legea cu ceea ce se intampla, deduceti si dumneavoatra, stimati cititori, care ar putea fi consecintele!

ai CSM, care au candidat si au castigat un nou mandat. E vorba de Dan Lupascu, Lidia Barbulescu si Dan Chiujdea. Chiar daca Dana Garbovan a avut castig de cauza la Tribunalul Bucuresti, care i-a admis contestatia  impotriva deciziei de validare a candidaturii lui Lupascu de catre Comitetul Electoral local, aceasta decizie nu este executorie! Sigur ca exista o mare nedumerire in modul in care a fost judecata aceasta contestatie a judecatorei de la Curtea de Apel Cluj, pentru ca onor Comitetul electoral local nu avea cum sa fie parte in proces intrucat nu este persoana juridica. Mai subliniez o data, chiar daca multi vor face comentarii pline de spume, ca decizia TMB nu are cum sa fie executorie, pentru ca recursul suspenda executarea in orice proces in care este atacat un act administrativ. De aici, din debandada asta, punand cap la cap ce spune legea cu ceea ce se intampla, deduceti si dumneavoatra, stimati cititori, care ar putea fi consecintele!

 

Interesant, zic eu, este modul in care vor avea loc discutiile si decizia Senatului, care la jumatatea acestei luni trebuie sa valideze rezultatele alegerilor. Inainte cu o zi, in 15 decembrie, la Curtea de Apel va avea loc un alt proces pe aceeasi tema, in care este vizata procedura alegerilor. Aparent, aici ar fi piatra de incercare majora. Dar nu este tocmai asa. Indiferent cum am da-o si cum am intoarce pe toate fetele aceasta chestiune, cert este ca Senatul, prin lege, va trebui sa se pronunte asupra acestor validari, ori invalidarea rezultatelor priveste doar legalitatea alegerilor, daca nu s-a respectat cvorumul, daca sunt nereguli legate de procesele verbale si alte chestiuni tehnice de acest gen, nicidecum sa se pronunte asupra validarii candidaturilor care, tot conform legii, a picat in sarcina comitetelor electorale.

Sa presupunem, insa, ca Senatul va face o potlogarie, caci ne-am invatat cu abstractiunile legiutorului cand vine vorba de astfel de subiecte sensibile in care se joaca pe cai mari si pentru interese si mai mari...

Sa presupunem ca Senatul ar invalida listele, pentru ca nu ar avea cum sa scoata de pe lista pe fiecare dintre cei trei, adica pe Lupascu de pe lista de la Curtea de Apel, pe Lidia Barbulescu de pe lista de la ICCJ si pe Dan Chiujdea de pe lista parchetelor de judecatorii. Singura manevra posibila ar fi ca Senatul sa se dea surdo-mut si sa  invalideze, in corpore, alegerile, pe procedura. Sa gaseasca senatorii ceva, oricat de mic, cat coarnele melcului, ca sa dea satisfactie unor grupari care au pierdut reprezentarea in urma ultimelor alegeri. Daca asa s-ar intampla, atunci va trebui reluata, obligatoriu, toata procedura de alegeri. Asta ar insemna inca sase luni, pentru ca legea asa prevede. In aceste conditii, practic, CSM nu ar mai putea functiona. Sase luni ar fi paralizat. Toata activitatea s-ar bloca. Nu s-ar mai putea face promovari, delegari, detasari si, in general, tot ce tine de cariera magistratilor. Dar si mai grav, nu s-ar mai putea da avize pentru perchezitii sau retineri ale unor procurori sau judecatori implicati in dosare penale. Pentru ca nu ar mai avea cine. Si ar fi trai, neneaca...

Asa stand lucrurile, ma intreb cine ar putea avea interesul sa se intample acest blocaj in activitatea instantelor si parchetelor? Se gandeste cineva cat de mare e miza unei astfel de intoarceri de situatie? Diverse voci incearca sa acrediteze ideea ca invalidarea s-ar putea face doar partial, pentru cei trei membri CSM care au mai avut un mandat de sase ani in Consiliu. Le dau o veste proasta: NU SE POATE!

Asa ca, daca Senatul va invalida in corpore alegerile, atunci ar exista alte voci (sau poate aceleasi razvratite acum) care ar spune ca situatia nu e grava, pentru ca s-ar putea prelungi mandatele actualilor membri.

Le mai dau o veste proasta: in lege nu scrie ca se poate!

Comentarii

# 2NA date 7 December 2010 18:52 0

Articolul pare o panza tesuta de un paianjen ametit (de bautura, sau din alte cauze!).
Adina, draga! Sursele tale iti vor fi spus ce trebuia, dar daca nu stii sa le transcrii intr-o stire... de senzatie (cum ti-ar placea sa crezi!)... eu zic s-o lasi balta! Nu ai notiuni elementare de drept ca sa poti relata corect aceste informatii si... poate te plictisesc, dar insist, luati-va un profesor de limba romana (nu e de gluma!). Macar sa va corecteze articolele daca nu aveti timp de meditatii!
In fine, sa-ti dau si eu o veste: justitia poate functiona (poate cu mai mult succes!) si fara CSM!
Si iti mai dau o veste: in cele mai multe state (mult mai mari decat Romania si mult mai democratice)nu exista institutia CSM!!
Cu drag, un comentator inspumat!

# Ariel date 7 December 2010 19:14 0

Spume placute!

# petric silviu date 8 December 2010 07:36 -1

Subscriu comentariului tau. Autoarea ar trebui sa intrebe pe cineva despre notiunile juridice inainte sa emita panseuri atat de decisive.
Chiar daca comitetul electoral nu are personalitate juridica, el poate sta in judecata ca emitent al actului atacat, in contencios administrativ situatia e frecventa.
Apoi, chiar daca o hotarare de prima instanta nu e executorie in contencios, senatul nu poate valida candidatura lui lupascu. Intre caracterul executoriu al unei hotarari administrative (administratia are foarte multe drepturi cand actul sau este atacat, spre deosebire de alte jurisdictii, care consacra caracterul suspensiv de drept al actiunii in contencios administrativ) si respectul cuvenit unei hotarari judecatoresti, chiar nedefinitive, acesta din urma primeaza. Prin urmare, hotararea TMB, excelenta subliniez, se impune senatului, care va invalida cndidatura lui lupascu, sau, cel mult, va amana chestiunea.

# juristul date 7 December 2010 19:07 -2

concluzia artcolului...lasati csm asa cum este...ca e bine. cum indrazniti a va lua de cei trei membrii alesi din nou contrar legii!

# manuc date 8 December 2010 06:19 +3

banuiesc dupa cum am vazut pe aici cca 2NA este tot un fel de ortega. sau un personaj din sri care asculta telefoanele ziaristilor, ca de unde ii veni lui ideea ca autorului i-ar fi spus sursele una si alta si n-a inteles el? poate ca eu citesc altfel domnilor, dar in articpol se atrage atentia asupra unei posibile variante in cazul in care SENATUL ar invalida alegerile. pentru ca autorul are perfecta dreptate. nu se pot face alegeri pana in 13 ianuraie cand se termina mandatul popandailor astora, si chiar daca vrem sau nu vrem, CSMul exista, asa ca dura lex sed lex. nu va place? legile astea au fost modificate de Movica macovei, asa ca nu va mai plangeti. mai vine ganditi!

# and_justice_for_all date 9 December 2010 17:46 +3

"Sigur ca exista o mare nedumerire in modul in care a fost judecata aceasta contestatie ... pentru ca onor Comitetul electoral local nu avea cum sa fie parte in proces intrucat nu este persoana juridica."
Sigur ca nedumerirea exista doar pentru autorul articolului, pentru ca de prin 2007 incoace se tot pronunta ICCJ si instantele de contencios ca lipsa personalitatii juridice nu exclude capacitatea procesuala in contencios administrativ.
Asa ca onor tanti, mai usor cu personalitatea juridica in contencios administrativ si citeste Decizia ICCJ nr. 1352/2007 ca sa-ti treaca nedumerirea.

# eva date 10 December 2010 08:29 0

Condiii referitoare la calitatea reclamantului. Aceste condiii se refer: a)la calitatea reclamantului de a sta in justiie b)i la dovada vatamarii unui drept al sau. a) Legea nr. 29/1 990 in alin. 1 al art. 1 stabilete ca au calitatea de a sta n justiie doua categorii de persoane: persoanele fizice i persoanele morale sau juridice, fie ca aceste persoane juridice sunt de drept public sau de drept privat. in natiunea de persoana fizica se cuprind funcionarii publici.b) Legea nr. 29/1990, tn acelai alineat l al art. 1, cere persoanei condiia de a dovedi ca a fost vatamata n drepturile sale recunoscute de lege pentru a se putea adresa instanei judecatoreti competente tn scopul anularii, recunoaterea dreptului pretins i repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Asffel, din punctul de vedere al calitaii reclamantului, conteciosul administrativ roman este un contencios subiectiv, deoarece reclamantul nu poate sta tn instana decat n msura n care actele i operaiunile administrative i vatama drepturile lui subiective. Condiii referitoare la natura actului administrativ. n temeiul art. 1 alin. 1 din Legea nr. 29/1 990, acfiunile persoanei vatamate n drepturile sale nu se pot ndrepta dect mpotriva a doua categorii de acte: a) n contra actelor administrative i b) in contrarefuzului nejustificat at unei autoritai administrative de a-i rezolvacererea referitoare la un drept recunoscut de lege. n primul caz aciunea este ndreptata n contra unui act pozitiv al Administrafiei, n al doilea caz aciunea este ndreptata n contra absteniunii sau refuzului Administraiei de a rezolva cererea privitoare la un drept, echivalandu-se absteniunea cu un refuz nejustificat de rezolvare a cererii referitoare la un drept. Actele administrative sunt acte juridice care emana de la autoritafile administrative. Astffel, criteriul care predomina n caracterizarea actelor administrative nu este criteriul material, ci cel organic, format, dupa natura organului de la care emana, indiferent de obiectul lor.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.11.2024 – Fosta sefa de instanta, propusa la MJ in guvernul Sosoaca

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva