DNA A INGROPAT “DOSARUL FLOTA” – Traian Basescu a fost facut scapat de disparitia celor 16 nave pentru care a fost trimis in judecata in 2004 de PNA. Decizia s-a luat in sapte zile, pe baza unei expertize dubioase, care a redus prejudiciul de 300 milioane de dolari la zero. Pentru delapidarea a 500.000 dolari, DNA sustine ca a intervenit prescriptia gratie Noului Cod penal (Document)
Dupa ce s-au codit de saptamana trecuta sa raspunda jurnalistilor care este soarta lui Traian Basescu in “Dosarul Flota”, si dupa ce Lumeajustitiei.ro a lansat public ipoteza ca DNA a inchis pe sest aceasta cauza, parchetul condus de Laura Codruta Kovesi a recunoscut oficial in data de 22 ianuarie ca “Dosarul Flota” in ceea ce-l priveste pe Traian Basescu a fost clasat. Asta pe motiv ca faptele de abuz in serviciu si fals intelectual legate de disparitia a 16 mineraliere “nu exista”. In ceea ce priveste acuzatia de delapidare a 500.000 de dolari, DNA a invocat faptul ca raspunderea penala s-a prescris la 30 septembrie 1999, ca urmare a intrarii in vigoare a Noului Cod penal care a redus maximul de pedeapsa pentru infractiunea de delapidare.
Interesant ca solutia a fost data in numai sapte zile, respectiv in 21 ianuarie 2015, dupa ce la data de 12 ianuarie 2015, s-a constatat incetarea cauzei de suspendare pe motiv de imunitate si s-a reluat urmarirea penala. Este de neinteles cum “Dosarul Flota” a fost inchis la o asemenea maniera, in conditiile in care Traian Basescu nici macar nu a fost chemat sa dea declaratie de inculpat, fiind mentinuta o expertiza administrata dubios in timpul in care DNA era condus de Daniel Morar, care a constatat ca expertiza initiala, ce retinuse un prejudiciu de peste 300 milioane de dolari, ar fi fost gresita si ca prejudiciul este zero. Procurorii DNA sustin in solutia de clasare ca cele 16 nave au fost vandute si ca s-au incasant peste 63 de milioane de dolari, fara sa se spuna insa de faptul ca navele au fost lasate ani de zile in exploatare pe mana partenerului norvegian strain, iar creditul contractat de Romania pentru retehnologizarea acestor nave depasea cu mult valoarea de vanzare ulterioara.
Amintim ca pe baza acestei expertize dubioase, ceilalti 80 de coinculpati din “Dosarul Flota” au primit scoatere de sub urmarire penala in timpul domniei lui Daniel Morar la DNA.
Iata in continuare raspunsul oficial DNA oferit Lumeajustitiei.ro:
"La solicitarea dvs. inregistrata la data de 07 ianuarie 2015, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa va comunice urmatoarele:
In acest dosar, datorita cauzei de impunitate prevazuta de Constitutia Romaniei, prin rezolutia din 19.10.2006, s-a dispus suspendarea urmaririi penale.
Ca urmare a incetarii cauzei de suspendare a urmaririi penale, imprejurare ce a intervenit la data de 21.12.2014, prin ordonanta din 12.01.2015, s-a dispus reluarea urmaririi penale cu privire la faptele sus mentionate.
Prin ordonanta procurorului din data de 21 ianuarie 2015, s-a dispus, fata de Traian Basescu, clasarea cauzei avand ca obiect infractiunile de abuz in serviciu cu consecinte deosebit de grave in forma continuata, fals intelectual in forma continuata si delapidare, intrucat faptele nu exista.
1.In ceea ce priveste infractiunea de abuz in serviciu, retinuta in sarcina lui TRAIAN BASESCU, se constata ca aceasta fapta nu exista, deoarece prin exercitarea functiilor de decizie in cadrul Ministerului Transporturilor in perioada 1990-1992 si 1996-2000, nu a produs si nu a determinat producerea vreunui prejudiciu in patrimoniul CNM Petromin S.A. Constanta, aceasta pentru ca navele care fac obiectul cauzei s-au vandut in baza aprobarilor legale date de Fondul Proprietații de Stat (FPS) - actionarul majoritar al CNM Petromin S.A. in cadrul procesului de privatizare initiat de Guvernul Romaniei.
Cele 16 nave aflate in contracte de management cu grupul KLAVENESS au ramas in proprietatea CNM Petromin S.A (cu drept de dispoziție asupra lor) pana in 1999-2000, cand acestea au fost vandute la licitație. Sumele realizate din vanzarea celor 16 nave au fost in cuantum de 63.134.735 USD.
Decizia vanzarii navelor nu a apartinut Ministerului Transporturilor, ci a apartinut FPS si AGA a CNM Petromin S.A., intrucat FPS si nu Ministerul Transporturilor erau actionarul majoritar al CNM Petromin S.A.
De altfel, CNM Petromin S.A., ca societate comerciala pe actiuni in domeniul transporturilor navale, la data de 31.12.1992, avea datorii de 14.770.000 USD.
2.Cu privire la infractiunea de fals intelectual in forma continuata, retinuta prin actul de invinuire ca fiind realizata de faptul ca “…in perioada 1991-2000, a emis acte de decizie la nivel de conducere a ministerului in exercitarea atributiilor de serviciu, atat prin atestarea unor fapte si imprejurari necorespunzatoare adevarului, cu privire la constituirea si atributiile CIS, CNM Petromin S.A., ordinele de acordare si retragere a dreptului de arborare a pavilionului romanesc de catre navele angajate in afacerea “Petroklav”, a notei in baza careia a dispus radierea din Registrul Matricol a mineralierului “Bacesti” si a documentelor de plata “P&I” a 500.000 USD din creditul luat prin ipotecarea navei “Bacesti” pentru care asigurarea trebuie sa fie platita de navlositorul Borom Anglia, cat si prin omisiunea cu stiinta a inserarii unor date sau imprejurari reale referitoare la proprietatea reala asupra navelor CNM Petromin S.A. cu prilejul ordinelor de retragere a pavilionului romanesc arborat de aceste nave”, se constata ca aceasta fapta nu exista, deoarece nu se poate sustine au fost atestate fapte si imprejurari necorespunzatoare adevarului ori a fost omisa, cu stiinta, inserarea unor date sau imprejurari.
3.Cu privire la infractiunea de delapidare, constand in aceea ca „in septembrie 1992, in calitate de ministru al transporturilor si director (presedinte) al B.O.D. Petroklav Inc. Bahamas, dupa incetarea activitatii acesteia a acceptat virarea sumei de 500.000 USD in contul deschis la Citibak Londra, de unde si-a insusit-o, prezentand ulterior un extras de cont in care figureaza nereal virarea sumei la asiguratorul navei Bacesti”, a rezultat ca BASESCU TRAIAN nu si-a insusit suma de 500.000 USD, asa cum se retine prin actul de invinuire, ci ca suma a fost platita Clubului de asigurari P&I UK Londra si reprezinta contravaloarea asigurarii navelor din exploatarea Petromin.
De altfel, cu referire la aceasta presupusa fapta, respectiv delapidare, raspunderea penala s-a prescris la data de 30 septembrie 1999, ca urmare a intrarii in vigoare la data de 01.02.2014 a Noului Cod Penal, conform caruia, maximul special al pedepsei pentru infractiunea de delapidare a fost redus la 7 ani".
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# bulă 22 January 2015 16:26 +15
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 22 January 2015 16:26 -18
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 22 January 2015 19:39 +7
# OBIECTIVA 22 January 2015 21:48 -8
# unul din lumea cea mare 23 January 2015 15:04 0
# obiectiva 23 January 2015 15:32 -1
# s 22 January 2015 16:43 +15
# S`a mai spulberat 22 January 2015 17:10 +8
# nea caisa 22 January 2015 17:24 +22
# TITULESCU 22 January 2015 18:08 +11
# cornel 22 January 2015 18:11 +16
# Falconety 22 January 2015 18:23 +3
# unul din lumea cea mare 22 January 2015 19:42 -7
# Ion Gordun 22 January 2015 19:56 +10
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 22 January 2015 20:29 +4
# Salvamar 23 January 2015 01:43 +7
# vikkktor 22 January 2015 20:18 +10
# ASTA NU ESTE JUSTIŢIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 22 January 2015 21:06 +11
# obiectiva 22 January 2015 21:29 +7
# ianis 22 January 2015 21:32 +7
# basicuta 22 January 2015 21:56 +7
# Dora 23 January 2015 07:41 +1
# santinela 23 January 2015 08:16 +3
# gelu 23 January 2015 16:21 +4
# chisca 23 January 2015 11:50 +1
# Salvamar 24 January 2015 12:12 0
# chisca 23 January 2015 11:56 0
# amarasteanu 24 January 2015 09:22 +3
# cucu 24 January 2015 09:47 +2
# AP 24 January 2015 11:24 +3
# D-na 26 January 2015 17:36 0