20 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

EXCLUSIV: LEGILE JUSTITIEI INASPRITE IN PARLAMENT – Iata modificarile la proiectul ministrului Justitiei. Presedintele ramane in procedura de numire a sefilor marilor parchete, dar ii poate refuza o singura data, motivat. Statul se indrepta impotriva magistratului care a savarsit eroarea judiciara. Se infiinteaza o directie speciala pentru magistrati. Apare Consiliul National de Integritate a Judecatorilor si Procurorilor care va coordona Inspectia Judiciara (Legile)

Scris de: George TARATA | pdf | print

31 October 2017 14:29
Vizualizari: 16092

Lumeajustritiei.ro prezinta in exclusivitate modificarile aduse in Parlamentul Romaniei la proiectul de modificare a Legilor Justitiei propus de ministrul Tudorel Toader. Sunt cateva modificari substantiale fata de ceea ce a propus Tudorel Toader, care privesc, printre altele, modul de numire a sefilor marilor parchete, revocarea membrilor CSM, Inspectia Judiciara si raspunderea magistratilor.

Pe scurt, procedura de numire a sefilor PICCJ, DNA si DIICOT va ramane ca cea din prezent, in sensul ca ea se va face in felul urmator: ministrul Justitiei va propune, Sectia pentru procurori va da aviz consultativ, iar presedintele Romaniei va numi. Diferenta va fi ca presedintele Romaniei va putea refuza nominalizarea o singura data, motivat. In ceea ce priveste revocarea membrilor CSM, aceasta este clar stabilita in modificarile aduse la Legea 317/2004 privind CSM, unde sunt detaliate motivele pentru care un procuror sau judecator va fi inlaturat din Consiliu. De asemenea, la PICCJ va fi infiintata o directie care va ancheta infractiunile comise de magistrati.


Unul dintre cele mai discutate subiecte in ultima perioada a fost cel privind Inspectia Judiciara. Astfel, aceasta nu va ramane in subordinea CSM, dar nici nu va trece in subordinea Ministerului Justitiei. Activitatea Inspectiei va fi coordonata de un Consiliu National de Integritate a Judecatorilor si Procurorilor.

Foarte importante sunt si modificarea privind abaterea disciplinara constand in exercitarea functiei cu rea-credinta si exercitarea functiei cu grava neglijenta.

Nu in ultimul rand, raspunderea magistratilor este si ea clarificata, in sensul in care statul va fi obligat sa se indrepte impotriva procurorului sau judecatorului care a comis eroarea judiciara.

Iata modificarile la Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor:



Iata modificarile la Legea 304/2004 privind organizarea judiciara:



Iata modificarile la Legea 317/2004 privind organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii:


 

Comentarii

# DODI date 31 October 2017 15:03 +16

Corect ar fi fost scoaterea integrală a lui ciolanis din ecuație. În poza numirilor procurorilor și judecătorilor s-a vârât analfabetul școlii românești, bețivul național hăhăilă, ajutat fiind de colega lui de pahar, procuroarea comunistă macovei. În stilul binecunoscut al lui hăhăilă (preluat și de cabotinul ciolanis) macovei a fost răsplătită de hăhăilă (prin intemediul lingăilor din PDL), în două rânduri, cu postul de trădător național atașat pe lângă UE.

# Dr.Botomei Vasile, 0744191717 date 31 October 2017 16:03 +1

Dr. Botomei Vasile,nu recomanda folosirea termenului de ,,exercitarea functiei cu grava neglijenta", deoarece da loc la scaparea magistratului care face greseli. Recomand sa se scoata din context cuvantul ,, grava". Cine greseste plateste!

# Lilica date 31 October 2017 16:08 +1

Mai infiinteaza un consiliu? Nu ajunge un CSM care nu fac mai nimic in afara de a proteja magistratii? Corb la corb nu scote ochii! Of, of, alte salarii, alte indemnizatii, alte pensii speciale de sustinut de catre prosti.

# Botomei Vasile, doctor in drept date 31 October 2017 16:11 -1

Dr.Botomei Vasile, recomanda ca judecatorii de la ICCJ, sefii de instante si de parchete sa fie validati in Parlament, iar apoi sa fie numiti de Presedine.Elementul de noutate consta in introducerea institutiei validarii in Parlament, care confera dreptul Parlamentului de revocare a validarii.Asa vor putea fi revocati sefii de instante , de parchete si judecatorii ICCJ, care incalca legile tarii si normele de drept eurpean, in conditiile in care sistemul juridic nu isi face curatenie in propria-i curte.

# Radu date 31 October 2017 22:22 0

Botomei, tu esti dus cu pluta rau. Din cum scrii se vede: institutia validarii care da dreptul la revocarea validarii... Ai ca de capul meu... Du-te in Bacau sau in Balti unde ti-ai luat drd si stai acolo. te rugam.

# Vasile date 1 November 2017 09:21 0

Omul a luat-o pe aratura rau de tot de la atata stat prin puscarie. Vasile recomanda ca cei ce posteaza pe site-ul asta sa-i zica Lobotomei domnului dr.Botomei Vasile.

# Ultimul Charlot date 31 October 2017 16:12 +3

Si de trece asa ceva...atunci sa vezi judecatori care o sa judece corect, de frica ca o sa raspunda. Atunci judecatorii nu o sa mai dea soluti de dragul procurorilor sau a avocatilor ( complici ) Iar procurorii o sa gandeasca de multe ori inainte sa trimita un rechizitoriu in instanta. Reaua credinta foarte greu, dar grava neglijenta este usor de dovedit. Un pas imens spre normalitate.

# klopstock date 31 October 2017 17:03 0

O adevarata reforma a sistemului judiciar,deocamdata in proiect.Daca vor avea loc desbateri corecte,serioase,calauzite de dorinta sincera de a apara justitia se va putea vorbi de  o cotitura autentica,mult dorita de intreaga societate.Comparati-o cu cea macovista si nu stiu cine nu o va gasi superioara,in ciuda pericolelor care raman,legate de valoarea acestor desbateri.

# curios date 31 October 2017 22:46 +1

dl.ministru vrea vechime de magistrat pentru cat timp e ministru al justitiei conf. art.85. al 2 . ca daca tot face o lege de ce sa nu fie si pentru el ? I se aplica oare si raspunderea ,,pecuniara,, de la art.96? felicitari pentru proiect...

# Jany date 1 November 2017 00:55 0

Justiția trebuie reformata din temelii pana atunci Toate procesele pe rol suspendate, iar toate soluțiile date în dosare pana acum anulate.

# nae girimea date 1 November 2017 05:56 +5

Eu as propune mandate de 3 ani , nu de 4 . Deasemenea limitarea mandatelor la sefia ICCJ , PG , DNA , sau ca simplu membru in CSM la 1 (unu) , as limita perioada detasarilor la 3 luni si fara drept de prelungire , as limita interimatele la 1(una) luna , etc. Trebuie evitata adunarea puterii intr-o persoana si constituirea unei gasti. Fara " rotirea cadrelor " , adica daca ai fost sef la PG nu mai poti fi sef la ICCJ , DNA , etc

# livia date 1 November 2017 07:16 0

Toate bune si frumoase; dar infiintarea unor directii, departamente, etc, mai ales in domeniul justitiei, inseamna ALTE salarii barosane date unora care nu le merita, sau mai bine zis , care fac putin pentru asa de mult.

# gelu date 1 November 2017 10:48 +1

Cacaia democratie in Romania??? Fara adoptarea unei Legi a Raspunderii Magistratilor identica cu cea din Republica Moldova si fara scoaterea procurorilor din randul magistratilor aceste legi ale Justitiei sunt frectie Diana la piciorul statului de drepti.

# Petre date 1 November 2017 12:29 +1

Cred ca in aceste legi era bine sa fie trecuta si obligatia procurorului sau a parchetului care aduce un cetatean cu mandat la audieri, uni chiar sunt si retinuti pentru 24 de ore iar cind acesta ajunge in fata judecatorului se constata ca omul este nevinovat doar ca autoritatile care au facut acest abuz il lasa pe om in strada uni chiar fara bani in buzunar si nu stie ce sa faca cum sa ajunga acasa, in aceasta situatie parchetul ar trebui obligat sa duca acea persoana acasa, caz mediatizat cu batrina din Moldova adusa cu mandat la DNA Bucuresti si apoi lasata sa plece acasa deoarece fiind nevinovata doar ca nu avea banii necesari sa poata ajunge acasa! Sunt abuzuri facute de catre procurori impotriva cetatenilor nevinovati.

# Petre date 1 November 2017 12:39 +1

Cred ca in aceste legi era bine sa fie trecuta si obligatia procurorului sau a parchetului care aduce un cetatean cu mandat la audieri, uni chiar sunt si retinuti pentru 24 de ore iar cind acesta ajunge in fata judecatorului se constata ca omul este nevinovat doar ca autoritatile care au facut acest abuz il lasa pe om in strada uni chiar fara bani in buzunar si nu stie ce sa faca cum sa ajunga acasa, in aceasta situatie parchetul ar trebui obligat sa duca acea persoana acasa, caz mediatizat cu batrina din Moldova adusa cu mandat la DNA Bucuresti si apoi lasata sa plece acasa deoarece fiind nevinovata doar ca nu avea banii necesari sa poata ajunge acasa! Sunt abuzuri facute de catre procurori impotriva cetatenilor nevinovati.

# Iul date 1 November 2017 12:42 0

Faptul ca nu se impart raspunderile intre judecatori si procurori este o prostie. Judecatorii trebuie sa funtioneze si sa raspunda diferit fata de procurori si in fata unor autoritati diferite. Procurorii trebuie sa raspunda in fata ministrului justitiei (sub autoritatea de fapt asta inseamna - vezi DEX), judecatorii nu trebuie sa aiba nicio treaba cu acesta. Inspectia judiciara pentru procurori trebuie sa fie la ministerul justitiei. In schimb, cea pentru judecatori trebuie sa fie independenta de acesta. In general, asemanarile intre procurori si judecatori ar trebui sa fie foarte mici. Acum sunt foarte mari ! Si din cate vad, nici nu se va schimba nimic...

# marius date 2 November 2017 11:15 0

fffff.bine,,bafta

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.07.2024 – Judecator trimis la control psihiatric (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva