psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Jos cu procurorul de pe piedestal!

Scris de: Razvan SAVALIUC | pdf | print

11 March 2012 12:27
Vizualizari: 8966

 

Avocatul roman a ajuns un personaj decorativ in sala de judecata. O cantitate neglijabila, care adeseori irita judecatorul, care intra in sala de judecata cu pareri preconcepute, insuflate de colegul sau procurorul.


Un avocat se pregateste zile, luni in sir, pentru un proces, inventariaza toate erorile si excesele procurorilor, dar cand i se da cuvantul pe probe, constata ca de cele mai multe ori probele pe care le propune in aparare ii sunt respinse in bloc. Se ajunge de prea multe ori la situatii absurde in care acuzatilor nu li se admite nicio proba in aparare. Pentru salvarea aparentelor, judecatorul admite in final cativa martori in aparare si cu asta basta. Avocatul pleaca cu coada intre picioare si ridica din umeri in fata clientului sau, transmitandu-i mesajul ca el a facut tot ce poate si ca are ghinionul sa aiba parte de o instanta ostila. In tot acest timp, de pe piedestalul instantei, procurorul de sedinta zambeste triumfator. Umar la umar cu colegul judecator, procurorul a reusit pentru a nu stiu cata oara sa convinga ca inculpatul nu merita prezumtia de nevinovatie, iar avocatul nu e decat unul care vrea decat sa incurce, sa traga de timp, ca sa-si justifice banii.

Iata imaginea Justitiei penale romane, reformata, democratizata, europenizata si toate cele... Justitie in care procurorii se cred egali cu judecatorii. Sunt colegi la INM. Cand se satura de procuratura, unii procurorii dau fuga la CSM si cer sa fie transferati direct judecatori. Si li se accepta sa devina judecatori peste noapte. Pe aceleasi ierarhii profesionale. Doar deh, nu-i asa, si procurorii si judecatorii isi spun colegi magistrati. Chit ca CEDO i-a numit pe procurorii romani „agenti guvernamentali”. Chit ca onor Constitutia stipuleaza ca Justitia se infaptuieste prin Inalta Curte si celelalte instante judecatoresti. Chit ca procurorii sunt condusi de sefi numiti politic, fac parte din Ministerul Public si nu din autoritatea judecatoreasca. Iar in instante, unii procurori sunt Dumnezei.

Nicaieri in lege nu se spune ca procurorul are dreptul sa stea la masa de judecata, alaturi de judecatori. Dar el sta, sfindand Conventia Europeana a Drepturilor Omului si apararea! Intra si iese pe aceeasi usa cu judecatorii. De multe ori judecatorii il asteapta in sala cu orele ca sa-si poata continua sedinta, pentru ca domnul procuror “e la arestari” si fara el legea nu permite derularea anumitor procese. Avocatii n-au niciun birou in multe instante, dar el, procurorul are birouri speciale prin instante, unde bea cafeaua, mananca, isi sarbatoreste onomastica alaturi de colegii judecatori. Pentru ca el, procurorul, a iesit cu dibacie din regimul comunist de parca n-a fost pe atunci un organ de represiune si, cu toate reformele Justitiei a reusit sa pacaleasca pe toata lumea si sa-si pastreze locul pe piedestalul instantei de judecata, exact ca pe vremea regimului comunist, cand servea sentintele de condamnare gata scrise, iar judecatorii le semnau pe negandite pentru a dovedi ca sunt cadre de nadejde ale societatii socialiste multilateral dezvoltate!

In 7 decembrie 2010 am aratat intr-un editorial: “Procurorul egal cu judecatorul - Iata cauza esecului reformei din Justitie!” Daca avem azi la marile parchete procente anuale de peste 10% achitari, le avem si din pricina acestor tovarasii contra naturii. Daca avocatii nu pot garanta clientilor lor solutiile in dosare, pentru ca indiferent de probe, nu exista predictibilitate si practica unitara, este si datorita faptului ca procurorii sunt tovarasii judecatorilor. Daca probele apararii sunt respinse de pe scaun, indiferent ce erori sau abuzuri ale procurorilor s-ar infatisa, e tot pentru ca unii judecatori nu au taria sa-si contrazica sau sanctioneze “colegii”. Daca sistemul judiciar este coplesit de dosare, e si pentru ca romanii nu-si pot afla dreptatea din cauza solutiilor contra-naturii care se dau doar pentru ca un judecator nu are curajul sa arate unde procurorul greseste. Si atunci romanul face plangeri peste tot, cu zecile si sutele fiecare....

Tovarasia dintre procuror si judecator a intrecut la Inalta Curte orice inchipuire. Mandatele de interceptare nu se mai dau in sali de judecata, in sedinte secrete, ci direct in biroul judecatorului, la o cafea cu procurorul. Si nicio cerere de mandat nu e vreodata respinsa! Seful DNA a ajuns sa faca politica penala la ICCJ, intalnindu-se la sedinte de lucru cu judecatori de dosare, care sunt chemati de sefii lor, in fata lui, sa-l asculte, sa-si ia notite si sa ia aminte! Au ajuns sefii marilor parchete sa critice fara jena instantele ca nu dau condamnarile vrute de procurori! Sau ca achita! Sau ca dau pedespe cu suspendare! Si conducerea Inaltei Curti se comporta cu servilism, aratandu-se preocupata sa iasa bine la MCV, nu sa-i puna la punct pe procurorii care isi iau nasul la purtare. Pai, daca anumite categorii de procurori au birouri speciale la Inalta Curte si intra cum vor prin birourile colegilor judecatori, nu asistam la cel mai fatis trafic de influenta posibil? Avocatul are voie sa-si permita asemenea libertati? Nu are! Ba risca si i se faca imediat dosar penal... Cum mai poate fi egala in drepturi apararea cu acuzarea?

Toate aceste derapaje au devenit posibile si s-au perpetuat din cauza avocatilor. Sefii barourilor si ai UNBR nu au avut niciodata curajul sa iasa public si sa strige ca avocatul a ajuns o cantitate neglijabila in sala de judecata! Care poate fi umilit, amendat aiurea, iar munca lui pe probe aruncata la cos doar pentru ca asa vrea procurorul. De ce nu iau atitudine publica sefii marilor barouri fata de discriminarea la care s-a ajuns, in dauna clientilor pe care ii reprezinta? Pentru ca nu-si permit, pentru ca nu au curajul sa devina o voce puternica. Pentru ca multi dintre ei sunt usor de redus la tacere! Pentru ca in barouri domnesc de multi ani interesul personal si coruptia.

Tovarasia contra-naturii dintre procurori si judecatori face ca in prezent nicio cerere de mandat de interceptare sa nu fie respinsa, iar daca un procuror interesat vrea cu orice pret sa obtina arestarea unei persoane, pune la dosar anumite probe (in special interceptari) stiind ca va avea castig de cauza in respectiva faza procesuala, deoarece judecatorul nu le va contesta niciodata in acea etapa, oricat s-ar da peste cap aparatorii sa arate ca este vorba despre un abuz! S-a ajuns la situatia absurda ca in unele situatii, judecatorului sa-i fie teama sa nu dea mandat ori sa nu aresteze, pentru a nu fi acuzat ca favorizeaza in vreun fel infractorii. Asta e Justitie independenta?

Cum nimic rau nu poate merge la nesfarsit, iata ca un avocat, e drept unul foarte tenace si scolit – maestrul Corneliu Liviu Popescu, a reusit fara ajutorul breslei si al presei, sa urneasca lucrurile din loc intr-o directie care promite. Prin procesul deschis la CEDO in numele unui client al sau, in care a reclamat judecatorilor europeni ca in Romania nu exista proces echitabil, intrucat procurorii sunt egalii judecatorilor si nu ai avocatilor, fiind pozitionati in sala de judecata intr-un loc nepermis, maestrul Corneliu Liviu Popescu a reusit sa trezeasca la ratiune conducerea Inaltei Curti. Conducere care a luat decizia ca procurorii sa nu mai intre pe aceeasi usa cu judecatorii, stiind ca Romania va fi condamnata la CEDO pentru asta! Din nefericire, masura luata e doar pe jumatate, pentru ca nu intrarea pe usa conteaza (in multe sali de judecata din Romania nu exista decat o singura usa), ci pozitia procurorului in sala. El trebuie coborat de pe piedestal si adus sa stea in banca alaturata avocatilor! Nu pentru ca rolul sau nu e foarte important in societate, dimpotriva! Ci pentru ca judecata o face judecatorul!

 

 

Comentarii

# Avocat date 11 March 2012 15:57 -9

Bun, bun articolul... Daca asta inseamna jurnalism, ma duc si eu intre doua beri sa ma fac jurnalist...

# Pasol in banca procurori! date 11 March 2012 18:04 +4

Chiar ca e bun articolul, cred ca-i arde la lingurica pe procurori. Tot ce s-a scris e de mare bun simt. Ar trebui ca tovarasii procurori sa ia aminte si sa nu se mai ratoiasca de la prezidiu. Ia sa vina tovarasii cu teancul de dosare jos in sala. Sa stea si ei in miros de transpiratie, ca li s-a urcat la cap.

# pr date 21 March 2012 22:19 -2

daca te speli, sunt de acord sa vin sa stau langa tine in banca. daca nu, e nasol pt. tine, caci o sa stau in fundul salii si o sa solicit, pe langa condamnarea inculpatului, clientul tau, si condamnarea ta pentru favorizarea infractorului. Consulta 264 cod penal, ca sa pricepi.

# si eu date 21 March 2012 22:26 -2

Si daca ma spal de 10 ori pe zi si totusi nu eu put, ci roba de pe mine, cea folosita inainte de altii, cateva zile la rand?

# tu date 21 March 2012 22:31 +1

Spala-te de 12 ori. Poate iti vie mintea la cap.

# si eu date 21 March 2012 22:34 0

si ce legatura are spalatul cu venirea mintii la cap? adica, sa ma spal si pe cap?

# da date 21 March 2012 22:40 0

poate ai fi bine sa te speli si pe ce ai in interiorul lui

# si eu date 21 March 2012 23:05 +1

Deci, sa fac o spalatura integrala?

# daca vrei date 21 March 2012 23:48 -2

poti sa faci ce vrei.

# succesuri! date 11 March 2012 16:00 +4

daca ce faceti voi e avocatura, mai bine ne apara Becali!

# Walleye date 11 March 2012 16:30 -1

Delirezi. Cand vom ajunge la stadiul acesta, si parchetele vor fi conduse tot de fenomene gen...Becali. Sau, daca mai trebuia, sa-ti aduc aminte ce afirmatie a facut secatura de Becali (Giovani - bolovani, ca Ion pute) in sala de judecata? A spus, pe un ton autentic de seful stanii: "sa va fereasca Dumnezeu sa vina familia mea la putere, ca o sa va incenunchez pe toti.." Deci, astea sunt "succesurile"pe care ti le doresti, procurorule? Daca da, faci parte din categoria intelectuali periculosi, fata de care noi, avocatii, ne dezicem. daca nu te-am convins, spune-mi si-ti arat niste rezolutii date de procorori, de sta calu-n cap, la bariera...

# moise valentin date 11 March 2012 16:50 +1

bravo razvane.fa-i praf in continuare.da-le rusine

# DOREL date 12 March 2012 09:26 +3

Ca sa fim sinceri si sa dam Cezarului ce e al Cezarului, trebuie sa ne aminitim ca acest lucru l-a spus prima data SoJust (Cr. Danilet, cu voia dvs.): ca in instantele romanesti procurorul sta langa judecator, ca poarta aceiasi roba, ca in Romania inca mai bantuie spiritul proletcultist, oricine e trimis in judecata e privit ca vinovat si multe alte lucruri f corect spuse. De ce dupa aia Danilet a luat-o razna, asta ar trebui sa fie o intrebare ...

# cgh date 11 March 2012 18:00 +4

Domnule ziarist: un avocat niciodata nu se va comporta normal fata de speta de fata din multe considerente: 1- EXISTA PROTOCOALE incheiate între UNBR Gheorghe Florea si institutiile de aplicare a legii. Ex este protocolul incheiat intre aceasta entitate UNBR traditionala- mostenitoare si CSM. Ei mostenesc nu numai un barou al lui Alexandru Ioan Cuza , ci si apucaturile comunisto-dejiste. ce se v-a intampla cu avocatul care se da procuror - nu mai primeste nicu-un SUP, NUP, CLASARE, ART. 18 INDICE 1 = iata cateva motive pentru care avocatul i-si ia gumarii la spinare si pleaca din sala.

# Olivia-Maria Marcov date 11 March 2012 18:25 -1

Un articol foare bun. Foarte buna si interesanta este tema articolului si anume : locul procurorului la judecata. Intr-adevar, un articol bun, o tema de gandire si de documentare in cazul in care unii pana azi nu si-au pus problema aceasta, a locului pe care procurorul in ocupa in sala de sedinta. In facultate, profesoara de limba franceza din anul I, ne-a cerut si a insistat si nu ne-a lasat pana ce nu am facut un referat, puteam alege in principiu orice tema, sa fie in limba franceza insa si pentru ca eram studenta la Drept am ales o tema pe problematic Dreptului. M-am si documentat dupa ce m-am gandit despre ce pot scrie, ce vreau sa scriu si cam care sa fie structura referatului meu, am pornit la biblioteci sa ma documentez ... Si iata ce am gasit la Biblioteca de Drept Franceza scris in cartile ( cursurile ) originale de Drept Francez ( cu precizarea ca intotdeauna m-au interesat si inceputurile, Istoricul ... pentru o intelegere mai buna, si mai cuprinzatoare asupra unui subiect ) cu privire la modul in care inainte de revolutia franceza, pe cand Franta era un Regat, se tineau sedintele de judecata si se infaptuia Justitia. Pana la Revolutia de la 1789 in Franta, regele era acela care infaptuia Justitia, puterile lui erau foarte mari si in ziua judecatii el trona pe un pat cu baldachin, inalt, de la a carui inaltime el impartea dreptatea, de altfel se numea " le lit de Justice " acest tron al sau, acest pat cu baldachin, in aceeasi sala, pe parchet, adica pe jos, pe parchet pe jos, statea procurorul in picioare, el statea in picioare si se ridica pentru a cere sa se faca dreptate in numele societatii, pentru ca el era cel care acuza, acuzatorul public, el trebuia sa fie vindicativ, sa se inalte pe picioare, sa se ridice si sa isi pledeze daca putem spune asa, acuzarea...da, am spus sa pledeze pentru ca si el trebuia sa isi sustina cauza lui, sa il convinga pe monarh, in acest sens si el pleda. Regele statea asezat pe son " lit de Justice " si il asculta cum se infierbanta, cum este plin de mandrie, de patima cetateneasca si cum in numele societatii solicita sa se faca dreptate. Prin urmare, dupa aceasta, judecatorii au fost aceia care au facut si fac parte si azi din categoria magistratura ( magistratilor ) " assise ", adica asezata, care sta jos in timpul sedinta de judecata, iar procurorii au facut si fac parte din categoria " la magistrature debout ", adica magistratii care in timpul sedintei de judecata stau in picioare sau se ridica in picioare pentru a acuza public. Pana astazi cele doua categorii se mentin desi francezii au optat pentru Republica. Sunt notiuni frumoase, interesante si bine de stiut. Cat despre salile de judecata din zilele noastre, ele sunt azi la tribunalul bucuresti fara geamuri, adica le-ar trebui multe imbunatatiri, mai multe usi, diferite, si ferestre. In cele din urma si nu in ultimul rand avem nevoie si de procurori, dar nu avem nevoie de ei decat in limitele dreptatii si adevarului, de exemplu pe mine m-a speriat cand o prietena avocata mi-a spus ca astazi un procuror de sedinta se ridica in sedinta si spune ca un inculpat are cazier judiciar, cand, in realitate acesta nu are antecedente si nici cazier judiciar, cu atat mai mult cu cat nici la dosarul cauzei, cazierul nu este depus. Avem nevoie in primul rand de oameni, care sa inteleaga ca rolul unui procuror nu este numaidecat sa acuze pur si simplu, ci sa gandeasca, sa verifice, sa cumpaneasca si asa ii apere pe cei nedreptatiti, interesul unui proces, al actului de Justitie nu este sa acuzi nevinovatii, nici sa ii acuzi mai mult decat e cazul, pentru ca acela ar fi un mare act de Injustitie, unul grav. Ma intreb ce satisfactie poate avea cineva in care societatea are incredere cand se ridica si pune pe umerii unui om un cazier judiciar pe care omul nu il are ? Ce profesie e aceea, ce face el acolo, se numeste el procuror ? Are el satisfactie ? Nu cumva si-a ratat rolul si locul ? Este inca nevoie de procurori cata vreme este nevoie de Justitie, dar oamenii trebuie sa isi inteleaga bine rostul si menirea in sala de judecata, atunci cand sunt procurori, sau judecatori, sau chiar grefieri, fiecare dupa caz si atributiile sale. Cat despre relatia dintre judecator si procuror, ei ar trebui sa colaboreze, insa fiecare sa stie care sunt atributiile sale, sa colaboreze, dar sa fie de buna-credinta. Cred ca cel mai important este omul care este procuror si omul care este judecator, asa cred, probabil exista si alte pareri si e bine sa existe mai multe pareri intotdeauna, ele se pot completa. Ca intr-o relatie obisnuita, sociala, ca intr-o relatie de amicitie, in fond, ca in viata, trebuie sa mergi si pe incredere, vrei nu vrei, exista o doza de incredere pe care trebuie sa o investesti in om, in cel cu care lucrezi. Este neplacut cand omul este dominat de instincte urate si cine stie, uneori poate si de vreun interes, si ca om, le trece inainte, uitand ca este un procuror si ca ii poate face rau sa zicem " colegului ' sau judecatorul. Sau altor persoane. Nu trebuie sa privim niciodata functia, ci intotdeauna omul. Pornind de la tema articolului tau se poate face un referat superb. Cred ca mai doream sa spun ceva, da, dar nu ma indur sa o fac. Sper sa citim si pe viitor articole ales cu teme atat de frumoase.

# a.z.p. date 12 March 2012 11:18 +3

Da' clatite, stii sa faci?

# coada galbena date 26 March 2012 22:18 +1

m-a luat somnul si foamea cat ai scris. Esti nevorbita.

# :)) date 26 March 2012 22:51 +1

eu cred ca este ne..a. in mod sigur are o lipsa acuta de .... activitati consumatoare de energii pozitive.

# Antonie date 11 March 2012 20:40 0

Chestiunea a mai fost in dezbatere recenta si a ramas suspendata, dupa 2006 - procesul lui Dinu Patriciu ...O mai ridica stiu si maestrul Cerveni...Cateodata si justitiabili si avocati ii mai invita pe unii procurori de sedinta sa treaca in banca avocatilor... E o inegalitate evidenta a armelor in proces ...dar asta rareori misca sistemul tovarasesc ! Felicitari d.le Razvan Savaliuc! 

# CONSTANTINA date 12 March 2012 08:31 0

D

# CONSTANTINA date 12 March 2012 08:35 -1

DIN PACATE SI JURNALISTII AU RIDICAT "PIEDESTALUL" NECUVENIT AL PROCURORILOR ASTFEL CA LA TOATE INSTANTELE JUDECATORII SI PROCURORII NU NUMAI CA INTRA SI IES DIN SALA PE ACEEASI USA DAR ISI SOPTESC DE APROAPE MASURILE PE CARE SA LE IA IAR CATEODATA IES SI IN TIMPUL SEDINTEI DE JUDECATA IMPREUNA. ASTA SE INTAMPLA FRECVENT LA TRIBUNALUL BUCURESTI CU "JUDECATOAREA LUI VANTU", CAMELIA BOGDAN SI PROCURORUL DNA DE SEDINTA  

# THE GODFATHER date 12 March 2012 11:09 0

Un articol emotionant ...sunt induiosat... !!! Deja am depus actele pentru infiintarea unei fundatii umanitare pentru ajutorarea avocatilor si am incheiat un protocol cu o firma de tamplarie care sa inalte unele podele din sala de judecata...

# Old Shutterhand date 12 March 2012 14:19 -1

Tarziu, baiatu'. Tarziu te-ai trezit. Protocolul ala despre care vorbesti e deja incheiat, de cand haul, de nea Florea unebereu cutumiar. A "loat" el toate "protocoalele", cu MJ, cu DJ, cu VJ, cu MP, cu MP3, MP4 si JPEG. Din cate stiu, mai are incheiate cu CSM, cu RSR, cu RPR, cu METROREX, ROSAL si serv. ecarisaj de la Prim. Sect. XXX, ca sa mai elimine din latrai, cand se inmultesc necontrolat. Deci, prin deductie simpatica, si protocoalele cu atelierele de tamplarie sunt toate luate de nea Florica fara frica. Am mai inteles ca nea Florica o sa instituie obligativitatea purtarii unor costume speciale de culoare verde praz, cu pantaloni bufanti, iar la sacouri se va aplica in zona inimii, un abtibild cu un cap de meduza mirata, in partea de sus va scrie unebere florea, iar in partea de jos, va scrie "traiasca monopolul". Pe verso, cu litere mici si cu susu-n jos, va fi tiparit "tatal nostru" cu modificarile ulterioare, si o rugaciune pentru viitorul fost MJ.

# ultras date 12 March 2012 14:46 +2

Old Shutterhand, umorul tau e fantastic ! Ce ne-ai mai distrat, am ras cu lacrimi. Dupa stilul extrordinar, s-ar putea sa fii de la Buzau...

# Cristi P. Sturzu date 12 March 2012 17:42 +3

Confirm. :D Respect tuturor prietenilor mei.

# vai daca nu ar veni si avocatii cu ceva mai pertinent NU CU date 12 March 2012 12:04 +2

NU CU TOT FELUL DE GOGOMANIII DE STAI SI TE GANDESTI CUM A PUTUT UN AVOCAT SA SPUNA ASA CEVA, teatru mai ieftin ca la avocati nu poate exista si MINCIUNI drept scuze in fata clientului pentru lipsa lor initiala de sinceritate fata de acel client care ii da bani multi degeaba< ce e normal, de bun simt, in interesul aflarii adevarului nu mai e respins de nimeni la ora actuala, dar ce da teren desfasurarii gogomaniilor acestora nu poate fi sustinut decat de un ziarist care are interesele lui>

# vai daca nu ar veni si avocatii cu ceva mai pertinent NU CU date 12 March 2012 12:12 +3

NU CU TOT FELUL DE GOGOMANIII DE STAI SI TE GANDESTI CUM A PUTUT UN AVOCAT SA SPUNA ASA CEVA, teatru mai ieftin ca la avocati nu poate exista si MINCIUNI drept scuze in fata clientului pentru lipsa lor initiala de sinceritate fata de acel client care ii da bani multi degeaba< ce e normal, de bun simt, in interesul aflarii adevarului nu mai e respins de nimeni la ora actuala, dar ce da teren desfasurarii gogomaniilor acestora nu poate fi sustinut decat de un ziarist care are interesele lui>

# geo date 13 March 2012 10:12 0

rusine stat de drept, mare dreptate aveti domnule, dar pana nu se inlatura conceptia cominista din sistem degeaba ne racim gura asta e natura sistemului justitiei din romania. RUSINE STAT DE DREPT

# Liviu date 13 March 2012 21:04 -1

Ce parere aveti de faptul ca 2 institutii urmarite de spectrul coruptiei sunt conduse de procurori? Autoritatea Nationala pentru Cetatenie si ANRP :(

# Liviu date 13 March 2012 22:07 0

Ce parere aveti de faptul ca 2 institutii urmarite de spectrul coruptiei sunt conduse de procurori? Autoritatea Nationala pentru Cetatenie si ANRP :(

# Moshu date 13 March 2012 22:50 +2

FELICITARI D.le Savaliuc! Excepțional raționamentul articolului. PS: Când văd imaginea lui S.R.S. pe un site = site_ul se compromite indirect!!!

# dankh date 15 March 2012 13:48 +6

cred ca cei care ii vor pe procurori jos de pe piedestal sunt avocatei sau juristi de mana a doua care au visat tot timpul sa ajunga magistrati si nici in avocatura nu razbat....si care isi acopera propriul insucces invocand in fata clientului ca instanta sau procurorul sunt corupti, sau incompetenti, sau ca intra pe aceeasi usa.nu are importanta pe ce usa intri ci pregatirea ta ca jurist si om

# avocat date 15 March 2012 13:54 +5

Dar nimeni nu se intreaba de eroarea judecatorului sau abuzul lui cine il apara pe justitiabilul infractor sau victima...

# man eugen avocat date 16 March 2012 14:37 +1

ALARMANTA PERSPECTIVA... MUTANTII DE LA I.N.M. INTRATI IN PIINEA PARCHETULUI, AU DEVENIT  DE O AROGANTA FEROCE SI DE O LIPSA DE RESPECT TIPICA MAIDANULUI !! LA PARCHETUL JUD. SECT. 2 ULTIMUL APELATIV FOLOSIT DE O PROCUROARE DE 27 DE ANI  NUMITA PRIN DECRETUL PRESED. BASESCU, IMPOTRIVA UNUI AVOCAT DE 62  DE ANI ESTE..."ESTI UN NESIMTIT!"! SI ASTA IN FATA CLINETULUI INVINUIT, IN BIROU/MOSIA DINSEI DE LA CAMERA 512 ET. 5 DINCLADIREA PARCHETULUI DIN SCAUNE NR. 1 IN TIMPUL AUDIERIILOR SI DECI LA SERVICIU !! ASTA NE PASTE ACUM IN PRAG  DE  PENSIE  SI ASTEA SUNT UMILINTELE SI INJOSIREA LA CARE SUNTEM SUPUS PT CA AM ALES SA DEVENIM AVOCATI SI NU VREM SA FACEM FIGURATIE CI PROFESIUNE NOBILA ! ! ! 

# vasile date 17 March 2012 20:48 0

Barbat nevinovat, tinut 16 luni la Gherla, incaseaza despagubiri de 280.000 de euro Un barbat acuzat ca si-a ucis sotia si a fost tinut pe nedrept 16 luni la Gherla a reusit sa castige despagubiri de 280.000 de euro de la statul roman. Iosif Kleibel a trecut prin drama vietii lui in septembrie 2008, cand sotia lui a cazut pe jos, din senin, in casa. Femeia a facut infarct si Iosif a incercat sa o ajute, a chemat Salvarea, dar sotia lui a murit in scurt timp la spital. Barbatul de 54 de ani se pregatea de inmormantare, cand politistii l-au arestat si l-au tinut un an si patru luni la Gherla, acuzandu-l ca si-a strans de gat sotia. "Am fost casatorit 33 de ani. In seara aceea i s-a facut rau. Am chemat speriat Ambulanta, au intubat-o, au incercat sa o resusciteze, apasandu-i pe piept si asa au aparut urmele acelea. La spital a mai facut un infarct care s-a dovedit fatal. In rechizitoriu se arata ca eu am strans-o de gat.

# procuror date 20 March 2012 10:28 +4

Domnule Savaliuc, nu stii ce vorbesti. Nu esti calificat sa abordezi subiectul si in continutul articolului nu faci nici o referire la cadrul legal care reglementeaza activitatea procurorilor din Romania. Confunzi agentul guvernamental cu procurorul , ceea ce e o eroare monumentala, umpli textul de frustrari si ciudatenii care nu pot decat sa manipuleze. In consecinta, apreciez articolul ca fiind de un amatorism grav si iti sugerez sa pui mina pe carte inainte de a mai indazni sa vorbesti despre Ministerul Public Roman.

# Gaga date 20 March 2012 12:42 -3

Domnule procuror, te ascunzi in spatele acestui cadru legal din Romania pe care il invoci, dar eviti sa vorbesti de principiile de drept pe baza carora se judeca diferitele cauze la CEDO. Aceste principii sunt invocate pe fond in acest articol, precum si in ce masura aceste principii ,,combat'' reglementarile interne, de altfel, protectioniste pentru procurori si discriminatorii pentru justitiabili. Desigur urma sa invocati si constitutionalitatea acestor reglementari, dar as adauga ca aceasta constitutionalitate nu este ,,aceeasi'' cu respectarea reglementarilor europene si asta o stiti foarte bine nu numai dv. ci, din pacate, si legislativul ca putere intr-un stat democratic care se vrea sa fie Romania. Parerea mea!

# dan date 21 March 2012 13:33 +2

pt Gaga:cadrul legal este conform cu normele UE...sper sa nu ajungeti vreodata victima unei infractiuni...pt ca atunci veti privi catre procuror altfel decat veti privi avocatul apararii... veti spune ca avocatul inculpatului e un nesimtit cand cere achitarea brutei care ti a violat fiica de ex.sau ti a ucis un prieten, iar tu stii ca sunt probe in sensul asta

# gagapaga date 21 March 2012 22:12 +3

Mai GAGA, vezi ca si in Germania procurorul sta tot sus pe piedestal, asa cum e si la noi. De fapt ce vrei tu de fapt? Asa, sa nu trebuiasca sa te repeti.

# In Germania procurorul e la nivel cu avocatul date 21 March 2012 22:15 -1

gagapa, nu mai dezinforma, in Germania la prezidiu sunt doar judecatorii. Iar in fata prezidiului, pe laterale sunt mesele procurorilor pe o parte si ale avocatilor pe cealalta. Asa ca mucles!

# gaga2 date 21 March 2012 22:24 +2

Ai dreptate. Procurorii stau la prezidiu, in lateral. Avocatii sunt cei care stau jos in sala mai mucles.

# caineanuion date 23 March 2012 21:37 +4

Exista Hotararea nr.111 din 27 septembrie 2000 a CSM si Ordinul M.J. nr.2588/C/11 octombrie 2000 care prevad ca procurorul sa nu mai stea la acelasi nivel cu judecatorul, ci la acelasi nivel cu avocatul, pe un postament la o inaltime intermediara intre parchet si tribuna ; n-are rost sa va contrati, legea-i lege, nu ?! Intr-adevar, avocatii sunt marginalizati acum dar sa nu generalizam! La urma urmei sistemul depinde si de oameni, adica de educatie, cultura, etc. iar de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere!

# cancer date 4 April 2012 23:11 +1

fugi, fugi....scama!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.11.2024 – Fosta sefa de instanta, propusa la MJ in guvernul Sosoaca

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva