psdolt
28 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

LA LOC COMANDA - Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu nu se lasa intimidat de magistratii sistemisti: “Politica e facuta de Parlament, iar magistratii aplica legea... Parlamentul este cel care aproba legi... Nu putem sa avem o Justitie in care cetatenii sa aiba incredere, daca nu exista raspunderea magistratilor... Interpretarea lejera in desconsiderarea drepturilor si libertatilor cetatenesti sa nu mai fie posibila”

Scris de: Bogdan GALCA | pdf | print

18 December 2017 13:28
Vizualizari: 16690

Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu (foto) a avut o replica dura pentru magistratii care s-au declarat nemultumiti de modificarile aduse la Legile Justitiei, in special in ceea ce priveste raspunderea magistratilor, care ameninta cu proteste si care ataca Parlamentul Romaniei.


Tariceanu a declarat luni, 18 decembrie 2017, ca traim intr-o societate libera si ca orice persoana poate sa-si expime punctul de vedere. Liderul ALDE a subliniat insa ca Parlamentul este cel care face legile, nu magistratii, acestia din urma avand obligatia sa le aplice: “Nu ne ramane decat sa subliniem inca o data ca politica in acest domeniu este facuta de Parlament, iar magistratii aplica legea”. Referindu-se la modificarile aduse de Camera Deputatilor la Legea 303/2004 care prevede, printre altele, si raspunderea magistratilor, presedintele Senatului a precizat ca nu poate exista incredere in Justitie daca judecatorii si procurorii care incalca legea si care nesocotesc drepturile omului nu vor plati pentru faptele lor: Nu putem sa avem o Justitie in care cetatenii sa aiba incredere daca nu exista si raspunderea magistratilor pentru deciziile pe care le iau, fie ca vorbim de procurori sau judecatori, pentru ca ele afecteaza viata concetatenilor nostri, destinele lor, familiile lor. Si nu in ultimul rand, libertatea lor. Liberul arbitru si interpretarea lejera in desconsiderarea drepturilor si libertatilor cetatenesti sa nu mai fie posibila”. Calin Popescu Tariceanu a tinut sa adauge ca ar fi trebuit ca Legile Justitiei sa fie complet revizuite de Parlament si sa avem un cadru legislativ nou, pentru ca exista numeroase disfunctionalitati, abuzuri si excese in domeniul justitiei, dar ca din cauza presiunilor publice care s-au exercitat asupra Parlamentului, nu se va face decat o ajustare cosmetica a acestor legi, o explicitare a lor decat o reforma profunda”.

Iata declaratiile facute de Calin Popescu Tariceanu luni, 18 decembrie 2017:

"Cred ca suntem intr-o societate libera, in care toti au dreptul fundamental de a-si exprima parerea. Noi avem parerea noastra, opozitia are o parere, si magistratii au pareri diferite, unii sunt de acord, altii nu sunt de acord. In final, cred ca revine Senatului... Ca in orice democratie, Parlamentul este cel care dezbate si aproba legi. Nu ne ramane decat sa subliniem inca o data ca politica in acest domeniu e facuta de Parlament, iar magistratii aplica legea. (…)

Astazi incep la Senat dezbaterile la Legea 303/2004, lege care a parcurs tot traseul de dezbatere publica. A fost votata in Camera Deputatilor, iar acum a ajuns la Senat, in calitate de camera decizionala. (...)

Si in actualele prevederi exista o raspundere a magistratilor pentru grava neglijenta si reaua-credinta. Din pacate, actuala forma a legii a facut inoperanta raspunderea magistratilor. Termenele care erau incluse in actuala lege faceau ca raspunderea magistratilor sa nu poata deveni una efectiva. Am discutat cu asociatiile magistratilor, am analizat cu multa atentie propunerile care au venit din partea lor si acestea vor fi luate in seama, in asa fel incat sa gasim un echilibru pe care eu il consider absolut necesar intre necesitatea aplicarii legii, protectia drepturilor si libertatilor cetatenilor, si raspunderea magistratilor. Nu putem sa avem o Justitie in care cetatenii sa aiba incredere daca nu exista si raspunderea magistratilor pentru deciziile pe care le iau, fie ca vorbim de procurori sau judecatori, pentru ca ele afecteaza viata concetatenilor nostrii, destinele lor, familiile lor. Si nu in ultimul rand, libertatea lor. (…)

M-as fi astepta ca aceste trei legi, care fac de multa vreme obiectul unor dezbateri, examinari critice, unor nemultumiri, sa fi fost complet revizuite de Parlament si sa avem un cadru legislativ nou, pentru ca exista numeroase disfunctionalitati, abuzuri si excese in domeniul justitiei. Din pacate, din cauza presiunilor publice care s-au exercitat asupra Parlamentului, nu se va face decat o ajustare cosmetica a acestor legi, o explicitare a lor decat o reforma profunda. Ce se intampla in spatiul public ne da impresia ca va fi afectata independenta Justitiei, ca se abandoneaza lupta impotriva coruptiei. Nici nu este vorba de lupta impotriva coruptiei in aceste trei legi. Pana la urma, mitologia care s-a creat in jurul acestui pachet de legi este fabuloasa si constatam ca avem mici explicitari care erau necesare astfel incat liberul arbitru si interpretarea lejera in desconsiderarea drepturilor si libertatilor cetatenesti sa nu mai fie posibila”.

Comentarii

# Alin date 18 December 2017 13:34 +8

Domnilor magistrați de ce ieșiți in strada ????? Oare din cauza ca faceți abuzuri ? Sau cei care au ieșit in strada , executa comenzile celor care comanda arestări la comanda (culoarul )..... va spun eu , răspunderea magistraților este o haina grea Pt magistrații care îndeplinesc comenzi ....

# DODI date 18 December 2017 14:33 +3

Încă odată, dacă mai era necesar, dl.Tăriceanu face dovada că este un adevărat om de stat. Când te gândești ce caricatură de președinte și-au ales liberalii te apucă pandaliile. Deși este amenințat cu un dosar, care se va face praf în instanță, Orban reacționează timid, jalnic și libidinos, aruncându-se la fesele lui ciolanis și ale condruței. Când stai să te gândești câți se înghesuie la aceleași fese îți explici și dimensiunile... feciorelnice ale condruței. Curios lucru: Când sunt atâția care o pupă în fund ei i s-a urcat la... cap. Așa că stai să te gândești: unde i-o fi capul acestei ființe?

# Corina date 18 December 2017 15:07 +5

După logica TÂMPITĂ a procurorilor şi judecătorilor impostori care NU VOR SĂ aibă nici o răspundere: :-* Păi în acest caz să nu trebuie sa mai răspundă nimeni pentru nimic. Dar ce pedepse meritați VOI care acuzați fie abuziv ori nedrept pe oricine vreți fără nici o răspundere în fața LEGII. Sunteți voi cumva dumnezei?  RĂSPUNS:  CATEGORIC NU, voi sunteți infractorii cei mai mari împotriva legii,constituției și drepturilor omului. Niste criminali împotriva legii si al națiunii :cry:

# Edelweiss - Pârâcios și „Sfidător al rolului magistratului” date 18 December 2017 15:08 +5

:P Buey, asta poate fi folosită drept probă pentru o plângere penală împotriva Marchizului de Vatra Dornei, instigator la încălcarea prevederilor art. 202 coroborat cu art. 218, alin. 4 din Legea 62/2011? Link: https://www.facebook.com/CLUJUST/videos/1546922965376893/ Io* amu am de tăiat cu drujba niște copaci din livadă, ca să-mi fack rost de lemne de foc, că mi-o dat drumu aiștea din temniță taman în mijlocu iernii și-n Bukowina e cam friguleț. Dar, după ce termin cu drujba, pun mâna pe plaivazu meu de calibru 0,338 Lapua Magnum și scriu plângere penală împotriva saltimbancului sistemului judiciar românesc și cer extinderea urmăririi penale împotriva la toți cei care, ieșind în fața Tribunalului, „au sfidat rolul magistratului în societate și, nu în ultimul rând, au periclitat statul de drept” :P :P :P p.s. scriu plângere penală și nu denunț, ca să am posibilitatea de a contesta pe 339 si 340 cod de procedură penală. 'coz „Să fie-un hohotit și-un chiu / Din ceruri până-n iad!” :lol:

# Athlon date 18 December 2017 15:15 +4

Nu inteleg de ce atata "clantzaneala" pe raspunderea magistratiilor ! PSD , bai speriatilor , aveti mandat de la popor asa ca da-tzii bice si bagati odata legea , cat mai severa. Ce daca Dragnea incearca s-o dea la pace cu binomul SRI+DNA ? Nu e doar el acolo ! Voi credeti ca daca era Macovei la putere prin parlament, cumva majoritara , facea atata dialog si dezbatere ? Ati inebunit cu totii. Nu uitati sa reintroduceti si "inalta tradare" la locul ei , caci vom avea nevoie , nu-i asa mei Santa Klaus " ? ;-)

# mitocanu date 18 December 2017 15:28 0

vrem referendum pe monarhie...eu il votez pe tariceanu regele romaniei...ca are grija de justitie...

# 1 date 18 December 2017 15:32 +4

Eu nu inteleg de ce-i f...e grija pe judecatori de legile justitiei. Ei trebuie doar sa le aplice. Iar cu procurorii e altceva. A, le e frica ca vor trebui sa raspunda daca gresesc? Pai asa si trebuie, si inca penal, pentru ca la ce salarii si pensii au, sunt obligati sa se gandeasca de doua ori atunci cand judeca pe cineva.

# pt 1 date 18 December 2017 16:32 -2

da' pe medici sau alte categorii profesionale de ce ii intereseaza "materia prima" cu care/in baza careia lucreaza? ... oare o conta cadrul legislative in care o categorie profesionala isi desfasoara activitatea sau nu? .... si pana acum in Ro s-a aplicat "legea" de multe ori stramba facuta de Legislativ ... de asta am ajuns aici .... pe de alta parte, marii specialist care fac acum legile penale/justitiei sunt dl Nicolicea (despre care nu se stie cand/ce faccultate a absolvit, dl Iordache - doctor in drept in Rep. Moldova - nu a practicat niciodata dreptul, S Nicolae - Univ Romano - Americana = scoala private). Numai VIP-uri :D :D :D

# Ady date 18 December 2017 22:35 0

Nu trebuie sa ai studii juridice ca sa înţelegi cå si judecatorii si magistratii trebuie sa respecte legile, ca orice cetaten si raspunda în fata legi daca greseste cu rea intentie sau face dosare la comandå.Succes si Felicitari PSD-ALDE pentru raspunderea magistratilor.

# Andros date 18 December 2017 23:45 0

Toata stima Onorate Domnule Presedinte Tariceanu pentru viziunea rationala si consecventa Domniei Voastre! Legile tarii se emit de catre Parlamentul Romaniei aflat in deplina legitimitate si competente garantate de Constitutia Romaniei.Odata ce noi,majoritatea am votat incredere Coalitiei majoritare in Forul Legislativ Suprem al tarii,nimeni din interiorul sau exteriorul Romaniei nu este abilitat sa faca ,experimente' de destabilizare a status-quo_ului agreat de majoritatea cetatenilor.Sustinem noile masuri privind raspunderea magistratilor,pentru a avea un Stat puternic si o Natiune cu adevarate sanse de afirmare!

# ingrijoratul date 19 December 2017 08:37 0

Mult iubite si stimate dle presedinte! Ma doare sufletul cand vad cat ati muncit pentru noi, cate probleme aveti ca vreti doar sa ne fie bine! Nu inteleg de ce o mai faceti inca? Luati o pauza! O meritati din plin!

# bine ca i-ati dat rosu lui pt 1 date 19 December 2017 09:04 0

a uitat-o pe dna Cataniciu care a absolvit Univ Dimitrie Cantemir, Fac de Drept Cj Napoca ... e scoala privata cumva si asta? ;-) ;-) ;-) numai somitati, ce mai .... :D :D :D

# ?????? date 20 December 2017 00:24 -1

Considerați că Popescu Tăriceanu a solicitat alegătorilor permisiunea să să voteze "chiar ce legi dorește" ?

# gura pacatosului.... date 20 December 2017 15:40 0

Cat adevar!!! ,, PARLAMENTUL APROBA LEGI,, Asa si este! Problema este la cine le face! Tractoristiii, altii de profesie auto, etc. Daca un strungar, l-ar fi operat pe motocicleanu, ar fi in regula?

# ?????? date 22 December 2017 20:31 0

Dacă mai era și nea Gigi Becali în politică, care acum se ocupă numai de FCSB, probabil domnul Popescu Tăriceanu avea și mai mult sprijin politic în lupta dumnealui din aceste vremuri , pentru democrație și justiție ?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.11.2024 – Laura Kovesi, ministru de Justitie. Danilet, varianta de rezerva

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva