PIPEREA TOACA MARUNT GUVERNUL – Avocatul Gheorghe Piperea pune la dispozitia romanilor un model de cerere pentru informatii despre vaccinuri: „Care sunt contraindicatiile?... Care e gradul de autorizare a fiecarui vaccin? Pe ce baza?... Exista scheme de tratament pentru fiecare tip de efect secundar advers?... Cine raspunde civil sau penal pentru un eventual malpraxis?... Ce procentaj din despagubiri e suportat de producatori?... Va rog sa-mi puneti la dispozitie contractele” (Modelul adresei)
Romanii nu trebuie sa asiste pasivi la perpetuarea restrictiilor pandemice, cata vreme au posibilitatea de a le cere socoteala autoritatilor cu privire la masurile luate. Joi, 9 decembrie 2021, avocatul Gheorghe Piperea (foto 1) a publicat un model de cerere in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de inteers public, pe care orice cetatean il poate completa si trimite catre Guvern, solicitand informatii despre vaccinuri, efectele lor adverse si mai ales persoanele responsabile civil sau penal pentru cazurile de malpraxis.
De asemenea, solicitarea vizeaza trimiterea – de catre Executiv catre solicitant – unor copii dupa contractele incheiate intre statul roman sau Uniunea Europeana (dupa caz) si producatorii de vaccinuri.
Asa cum veti vedea mai jos, modelul de solicitare se intemeiaza nu doar pe Legea 544/2001, ci si pe Legea Pacientului nr. 46/2003, pe Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si pe Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala. De asemenea, mentionam ca destinatar nu este doar Palatul Victoria, ci si ministerele Finantelor si Sanatatii.
Dupa cum Piperea insusi a precizat, modelul a fost elaborat impreuna cu avocatul Dan Chitic (foto 2).
Iata mai intai comentariul lui Gheorghe Piperea de pe Facebook:
„In urmarea sugestiei dlui Dan Diaconu (Trenduri Economice) si a schitei de cerere elaborate de dl. Dan Chitic, am depus azi, la Guvern, la MS si la MF cererea de acces la informatii de interes public pe care o vedeti in cele 4 poze anexate.
Analizati cu atentie ce scrie in cerere, ce temeiuri are si, adaptand-o situatiei personale, clonati-o in cateva sute de mii de exemplare - poate ni se raspunde, totusi. Poate ne edificam de ce trebuie sa renuntam la viata normala, la drepturi si libertati si la coeziunea si comuniunea sociala pentru ceea ce, in lipsa informarii, pare o himera. Sau o farsa. Sau un paravan al totalitarismului, al furturilor, coruptiei si al conflictelor de interese.
De precizat ca legea stabileste un interval de 30 de zile pentru raspuns, precum si o actiune in justitie contra refuzului de a raspunde ori contra raspunsurilor mincinoase sau non-clarificatoare.
Hai Liberare!”
Redam si modelul cererii:
„Catre:
Stimate domnule Prim-Ministru Nicolae Ciuca,
Stimate domnule ministru Alexandru Rafila,
Stimate domnule ministru Adrian Caciu,
Subsemnatul ……………, cetatean roman domiciliat in ………………., identificat cu CI seria …………, CNP ……………………, email ………………, tel ……………,
apreciind pozitiile exprimate de domnia voastra in sensul respectarii drepturilor pacientului si a dreptului acestuia de a alege daca se supune sau nu tratamentelor recomandate de OMS si statul roman, mai exact dreptul cetateanului de a alege daca se vaccineaza sau nu pentru a se “proteja” de virusul Covid,
avand in vedere si faptul ca Guvernul Romaniei recomanda vaccinarea in vederea protejarii de virusul CoVid
si tinand cont si de preconizatele conditionari ale exercitarii drepturilor si libertatilor cetatenesti fundamentale in functie de detinerea unui “certificat” eliberat in functie de administrarea unor anumite vaccinuri,
formulez in temeiul Legii 544/2001 prezenta
CERERE
prin care va solicit respectuos sa imi comunicati in termenul legal urmatoarele informatii:
1. Care sunt contraindicatiile actualizate ale fiecarui vaccin disponibil, tinand cont de prospectele acestora si de efectele adverse inregistrate la nivel mondial pana la aceasta data?
2. Ce anume analize trebuie sa imi fac inainte de vaccinare in functie de fiecare vaccin in parte si de contraindicatiile specifice ale acestuia?
3. In functie de problemele medicale particulare ale subsemnatului si de rezultatele analizelor realizate in urma indicatiilor oferite de raspunsul dumneavoastra la intrebarea de mai sus, ce specialitate trebuie sa aiba medicul care imi va recomanda vaccinul care ar putea sa-mi ofere maximul de protectie si minimul de risc de efecte secundare?
4. Care este gradul de autorizare de catre Ministerul Sanatatii a fiecarui vaccin existent si pe ce baza a fost data respectiva autorizare?
5. Ce medic trebuie sa urmareasca evolutia medicala a subsemnatului in urma vaccinarii si pe ce perioada?
6. Exista un set de proceduri medicale / scheme de tratament stabilit pentru fiecare tip de efect secundar advers in functie de fiecare vaccin existent pe piata?
7. Cine isi asuma raspunderea civila (respectiv penala) a unui eventual malpraxis, respectiv a efectelor adverse survenite in urma injectarii cu un vaccin ca o consecinta a recomandarii eronate a administrarii unui vaccin cu nesocotirea problemelor medicale ale subsemnatului?
8. Avand in vedere ca majoritatea vaccinurilor au la nivel international fie o autorizare provizorie, fie sunt in sunt in studii clinice potrivit declaratiilor oficiale ale producatorilor (spre exemplu, raportul final al studiului clinic pentru studiul C4591001 randomizat, controlat cu placebo, in regim orb pentru observator pentru Comirnaty trebuie depus pana in decembrie 2023, conform Prospectului Comirnaty Pfizer - pagina 67 din documentul aflat la adresa https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/comirnaty-epar-product-information_ro.pdf), exista la aceasta data echipe de lucru mixte cu specialisti ai Ministerului Sanatatii si respectiv ai producatorilor vaccinurilor propuse de catre minister?
9. Care este procentajul din despagubirile datorate de catre statul roman catre victimele efectelor adverse ale vaccinurilor suportat de catre producatorii vaccinurilor care protejeaza de CoVid?
10. Va rog sa imi puneti la dispozitie contractele incheiate de catre statul roman, respectiv Uniunea Europeana, cu producatorii vaccinurilor care protejeaza de CoVid, precum si orice anexe semnate ulterior de catre statul roman cu aceste companii – aceste contracte fiind contracte a caror costuri sunt suportate din banii publici si care contin clauze care trebuie cunoscute de catre cetateanul si pacientul roman.
Prezenta cerere se intemeiaza si pe dispozitiile Legii Pacientului nr. 46/2003, care prevede la art. 6 ca:
“Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic”
si la art. 13 ca:
“Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala asumandu-si, in scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului”,
dar si a Legii 95/2006, care prevede urmatoarele:
“TITLUL XV
Raspunderea civila a personalului medical si a furnizorului de produse si servicii medicale, sanitare si farmaceutice
CAP. 1 Raspunderea civila a personalului medical
ART. 642
(1) In sensul prezentului titlu, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) personalul medical este medicul, medicul dentist, farmacistul, asistentul medical si moasa care acorda servicii medicale;
b) malpraxisul este eroarea profesionala savarsita in exercitarea actului medical sau medico-farmaceutic, generatoare de prejudicii asupra pacientului, implicand raspunderea civila a personalului medical si a furnizorului de produse si servicii medicale, sanitare si farmaceutice.
(2) Personalul medical raspunde civil pentru prejudiciile produse din eroare, care includ si neglijenta, imprudenta sau cunostinte medicale insuficiente in exercitarea profesiunii, prin acte individuale in cadrul procedurilor de preventie, diagnostic sau tratament.
(3) Personalul medical raspunde civil si pentru prejudiciile ce decurg din nerespectarea reglementarilor prezentului titlu privind confidentialitatea, consimtamantul informat si obligativitatea acordarii asistentei medicale.
(4) Personalul medical raspunde civil pentru prejudiciile produse in exercitarea profesiei si atunci cand isi depaseste limitele competentei, cu exceptia cazurilor de urgenta in care nu este disponibil personal medical ce are competenta necesara.
(5) Raspunderea civila reglementata prin prezenta lege nu inlatura angajarea raspunderii penale, daca fapta care a cauzat prejudiciul constituie infractiune conform legii.
ART. 643
(1) Toate persoanele implicate in actul medical vor raspunde proportional cu gradul de vinovatie al fiecaruia.
(2) Personalul medical nu este raspunzator pentru daunele si prejudiciile produse in exercitarea profesiunii:
a) cand acestea se datoreaza conditiilor de lucru, dotarii insuficiente cu echipament de diagnostic si tratament, infectiilor nosocomiale, efectelor adverse, complicatiilor si riscurilor in general acceptate ale metodelor de investigatie si tratament, viciilor ascunse ale materialelor sanitare, echipamentelor si dispozitivelor medicale, substantelor medicale si sanitare folosite;
b) cand actioneaza cu buna-credinta in situatii de urgenta, cu respectarea competentei acordate.
CAP. 2 Raspunderea civila a furnizorilor de servicii medicale, materiale sanitare, aparatura, dispozitive medicale si medicamente
ART. 644
(1) Unitatile sanitare publice sau private, in calitate de furnizori de servicii medicale, raspund civil, potrivit dreptului comun, pentru prejudiciile produse in activitatea de preventie, diagnostic sau tratament, in situatia in care acestea sunt consecinta:
a) infectiilor nosocomiale, cu exceptia cazului cand se dovedeste o cauza externa ce nu a putut fi controlata de catre institutie;
b) defectelor cunoscute ale dispozitivelor si aparaturii medicale folosite in mod abuziv, fara a fi reparate;
c) folosirii materialelor sanitare, dispozitivelor medicale, substantelor medicamentoase si sanitare, dupa expirarea perioadei de garantie sau a termenului de valabilitate a acestora, dupa caz;
d) acceptarii de echipamente si dispozitive medicale, materiale sanitare, substante medicamentoase si sanitare de la furnizori, fara asigurarea prevazuta de lege, precum si subcontractarea de servicii medicale sau nemedicale de la furnizori fara asigurare de raspundere civila in domeniul medical.
(2) Unitatile prevazute la alin. (1) raspund in conditiile legii civile pentru prejudiciile produse de personalul medical angajat, in solidar cu acesta.
ART. 645
Unitatile sanitare publice sau private, furnizoare de servicii medicale, raspund civil si pentru prejudiciile cauzate, in mod direct sau indirect, pacientilor, generate de nerespectarea reglementarilor interne ale unitatii sanitare.
ART. 646
Unitatile sanitare publice sau private, furnizoare de servicii medicale, si producatorii de echipamente si dispozitive medicale, substante medicamentoase si materiale sanitare raspund potrivit legii civile pentru prejudiciile produse pacientilor in activitatea de preventie, diagnostic si tratament, generate in mod direct sau indirect de viciile ascunse ale echipamentelor si dispozitivelor medicale, substantelor medicamentoase si materiale sanitare, in perioada de garantie/valabilitate, conform legislatiei in vigoare.
ART. 647
Prevederile art. 646 se aplica in mod corespunzator si furnizorilor de servicii medicale sau nemedicale, subcontractate de catre unitatile sanitare publice sau private furnizoare de servicii medicale, in cazul prejudiciilor aduse pacientilor in mod direct sau indirect, ca urmare a serviciilor prestate.
(…)
CAP. 3 Acordul pacientului informat
ART. 649
(1) Pentru a fi supus la metode de preventie, diagnostic si tratament, cu potential de risc pentru pacient, dupa explicarea lor de catre medic, medic dentist, asistent medical/moasa, conform prevederilor alin. (2) si (3), pacientului i se solicita acordul scris.
(2) In obtinerea acordului scris al pacientului, medicul, medicul dentist, asistentul medical/moasa sunt datori sa prezinte pacientului informatii la un nivel stiintific rezonabil pentru puterea de intelegere a acestuia.
(3) Informatiile trebuie sa contina: diagnosticul, natura si scopul tratamentului, riscurile si consecintele tratamentului propus, alternativele viabile de tratament, riscurile si consecintele lor, prognosticul bolii fara aplicarea tratamentului.
ART. 650
Varsta legala pentru exprimarea consimtamantului informat este de 18 ani. Minorii isi pot exprima consimtamantul in absenta parintilor sau reprezentantului legal, in urmatoarele cazuri:
a) situatii de urgenta, cand parintii sau reprezentantul legal nu pot fi contactati, iar minorul are discernamantul necesar pentru a intelege situatia medicala in care se afla;
b) situatii medicale legate de diagnosticul si/sau tratamentul problemelor sexuale si reproductive, la solicitarea expresa a minorului in varsta de peste 16 ani.
ART. 651
(1) Medicul curant, asistentul medical/moasa raspund atunci cand nu obtin consimtamantul informat al pacientului sau al reprezentantilor legali ai acestuia, cu exceptia cazurilor in care pacientul este lipsit de discernamant, iar reprezentantul legal sau ruda cea mai apropiata nu poate fi contactat, datorita situatiei de urgenta.
(2) Atunci cand reprezentantul legal sau ruda cea mai apropiata nu poate fi contactat, medicul, asistentul medical/moasa pot solicita autorizarea efectuarii actului medical autoritatii tutelare sau pot actiona fara acordul acesteia in situatii de urgenta, cand intervalul de timp pana la exprimarea acordului ar pune in pericol, in mod ireversibil, sanatatea si viata pacientului”.
Nu in ultimul rand, avem in vedere si dispozitiile Legii 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, care prevad urmatoarele:
“Articolul 1
Guvernul, in intregul sau, si fiecare dintre membrii acestuia sunt obligati sa isi indeplineasca mandatul cu respectarea Constitutiei si a legilor tarii, precum si a programului de guvernare acceptat de Parlament. (...)
Articolul 5
Pe langa raspunderea politica, membrii Guvernului pot raspunde si civil, contraventional, disciplinar sau penal, dupa caz, potrivit dreptului comun din aceste materii, in masura in care prezenta lege nu cuprinde dispozitii derogatorii. (...)
Articolul 7
(1) Intra sub incidenta prezentei legi faptele savarsite de membrii Guvernului in exercitiul functiei lor si care, potrivit legii penale, constituie infractiuni”.
Va multumesc anticipat pentru solicitudine.
Cu deosebita stima,
……………”
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Lita 13 December 2021 15:05 +37
# Băran Gheorghe 13 December 2021 15:17 +22
# Pe cine mai intereseaza? 13 December 2021 16:07 +35
# Jos palaria, Domnule avocat! 13 December 2021 21:34 +105
# Felicitari! 14 December 2021 13:35 +17
# Bravo , bravo , bravo ! 14 December 2021 17:05 +7
# Vasile Dinita 16 December 2021 04:09 +8