PNL VARSA TOMBERONUL PESTE CLOTILDE – PNL acuza: contractul cu operatorul de salubritate Brai-Cata a fost incheiat inaintea declararii starii de alerta: "A contractat cu tarife mai mari decat Romprest". Clotilde Armand a incercat sa asmuta operatorii de salubritate impotriva Romprest: "Compania multumeste public tuturor operatorilor de salubritate, competitori in piata serviciilor publice de profil, care au refuzat sa fie atrasi in actiunile Primarului Sectorului 1"
Criza gunoaielor declansata de primarita Clotilde Armand in Sectorul 1 din cauza refuzului acesteia de a onora contractul dintre Consiliul Local al Sectorului 1 si Compania Romprest Service SA, pe motiv ca preturile percepute de compania de salubritate ar fi prea mari, este departe de a se finaliza. Ba chiar se adanceste dupa ce Clotilde Armand a incheiat un nou contract cu compania Brai-Cata pentru colectarea deseurilor stradale. Contract care, potrivit informatiilor din presa, prevede tarife chiar mai mari decat cele cuprinse in contractul cu Romprest SA.
PNL o detoneaza, din nou, pe Clotilde
Mai exact, in cuprinsul noului contract semnat cu Brai-Cata sunt percepute tarife mai mari decat cele pe care le factura compania Romprest SA. Informatia privind tarifele mai mari cuprinse in contractul cu Brai-Cata a fost confirmata chiar de PNL Sector 1, condusa de Sebastian Burduja (foto) intr-o postare pe Facebook.
Si nu doar atat, dat la fel de grav, primarita Clotilde Armand ar fi incheiat contractul cu Brai-Cata, conform PNL Sector 1, inainte de declararea starii de alerta in Sectorul 1, care dadea dreptul administratiei locale sa incheie un contract cu o alta companie de salubritate, pe langa cel deja existent cu Romprest SA.
Or, daca este real ca noul contract cu Brai-Cata a fost parafat inaintea declaratii starii de alerta, atunci credem noi devine obligatoriu ca DNA sa declanseze o ancheta pentru a se stabili daca avem sau nu de-a face cu un contract cu dedicatie, sau cu posibile fapte de abuz in serviciu.
Romprest SA: "Tarifele pentru activitatile de salubrizare stradala si colectare separata si transport separat deseuri ale Romprest au fost aprobate prin Hotarare a Consiliului Local al Sectorului 1"
Pe de alta parte, un comunicat de presa al companiei Romprest SA dezvaluie o incercare de sabotare a firmei de salubritate care ar fi fost savarsita chiar de primarita Clotilde Armand. Concret, Romprest dezvaluie ca inainte de a fi incheiat contractul dintre Primaria Sectorului 1 si Brai-Cata s-ar fi incercat asmutirea operatorilor de salubritate impotriva Romprest SA. Tentative care insa nu au dat roade, asa cum a dezvaluit intr-un comunicat de presa chiar Romprest SA.
De asemenea, in acelasi comunicat de presa Romprest SA ofera informatii esentiale atat despre tarifele percepute in cadrul contractului dar si, atentie, despre pericolul in care se afla cetatenii Sectorului 1 prin neclarificarea de catre municipalitate a manierei in care in perioada urmatoare vor fi decontate activitatile de sortare/tratare/depozitare aferente cantitatilor de deseuri care vor fi colectate si transportate de catre prestatorul angajat pe perioada starii de alerta.
Redam in continuare comunicatul companiei Romprest Service SA:
"Compania Romprest Service SA multumeste public tuturor operatorilor de salubritate, competitori in piata serviciilor publice de profil, care au manifestat o conduita profesionala si morala ireprosabila si au refuzat sa fie atrasi in actiunile Primarului Sectorului 1 prin care se aduc grave prejudicii activitatii si imaginii Romprest si, mai ales, interesului public general.
In ceea ce priveste tarifele practicate de Romprest in executarea contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubritate in Sectorul 1, pentru o corecta informare a celor interesati si pentru a fi evitata utilizarea in mass-media a unor formulari ambigue de genul "Romprest declara ca tariful este (...)", am pus la dispozitia opiniei publice, intr-un comunicat postat pe site-ul oficial al companiei, romprest.eu, inca din data de 7 iunie 2021 (Drept la replica cu privire la postarea publicata pe site-ul Primariei Sector 1 in data de 07.06.2021 - click aici), facturile si Centralizatoarele anexa emise pentru activitatile de Salubrizare stradala (facturi care NU au fost achitate pentru servicii prestate si confirmate cu Bun de plata, in perioada 1 iulie 2020-15 octombrie 2020, si a caror executare silita a fost incuviintata in instanta). Aceste centralizatoare contin tarifele pentru activitatile si operatiunile serviciului aflate in vigoare la aceasta data. Mentionam ca tarifele pentru activitatile de salubrizare stradala si colectare separata si transport separat deseuri ale Romprest au fost aprobate prin Hotarare a Consiliului Local al Sectorului 1.
In ceea ce priveste tarifele practicate de catre operatorii agreati de catre autoritate pentru prestarea activitatilor de sortare/tratare si depozitare (n.r. la data prezentei nu exista contract valabil pentru activitatea de eliminare prin depozitare, Iridex nu mai are contract pe Sectorul 1) sunt platite de catre autoritate direct catre sortatori, implicit agreate, desi acestia se afla in contract cu Romprest.
Nu avem cunostinta in baza caror contracte vor fi decontate activitatile de sortare/tratare/depozitare aferente cantitatilor de deseuri care vor fi colectate si transportate de catre prestatorul angajat pe perioada starii de alerta, si nici nu cunoastem care este obiectul contractului incheiat de catre acesta si nici autoritatea contractanta.
Ceea ce putem sa clarificam pentru cei interesati este ca, functie de compozitia deseurilor colectate, respectiv procentul din fiecare tip de deseu pe care il contin (e.g. deseuri din constructii, deseuri vegetale, etc.), care se determina dupa predarea la statiile de sortare, tarifele sortatorilor se aduna in mod diferentiat, in sensul ca unele deseuri se sorteaza, altele se supun tratarii, altele se elimina prin depozitare direct.
Avand in vedere faptul ca acest contract se deruleaza de catre Romprest de 13 ani, in toate lunile anului (si iarna cand se arunca brazii de Craciun si vara cand se arunca cojile de pepeni si deseurile din constructii), datele pe care Romprest le poate furniza, pe baza raportarilor transmise lunar, trimestrial si anual autoritatilor locale si de mediu, sunt cifre statistice.
Pe baza acestor date statistice (in baza raportarilor intocmite vreme de 13 ani), se pot determina cantitati/densitati medii anuale si, in consecinta, tarife compuse medii (colectare + transport + sortare/ tratare/ depozitare) rezultate conform compozitiei deseurilor.
Asa dupa cum am afirmat in repetate randuri si dupa cum am si demonstrat, stam la dispozitia tuturor celor interesati cu documente ale contractului si cu toate informatiile necesare pentru ca toate autoritatile, institutiile si organele abilitate, precum si toti vectorii de opinie din societatea civila sa se poata informa corect si obiectiv.
COMPANIA ROMPREST SERVICE S.A."
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Dan 26 July 2021 17:59 +51
# Neanae 26 July 2021 21:55 +32
# PNL=P-DL lu` Petrov si cativa sclaveti 26 July 2021 23:20 +19
# banditu coroiu 27 July 2021 07:23 +22
# ion 27 July 2021 11:40 +10