psdolt
28 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

RAPORTUL MCV FALSIFICAT PRIN OMISIUNE – AMR denunta modul de realizare a MCV in Romania: „S-au incapatanat sa nu scoata o vorba despre 'acoperitii din justitie', despre vehiculatele protocoale dintre procurori si serviciile secrete... Raportul are in vedere doar DNA si ICCJ, in aceasta ordine, cu accent pe 'independenta sau eficacitatea DNA'... Excluderea referirilor la activitatea majoritatii instantelor dovedeste o intelegere deformata a fenomenului judiciar romanesc”

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

29 January 2017 12:28
Vizualizari: 5343

Asociatia Magistratilor din Romania (AMR), reprezentata legal de judecator dr. Andreea Ciuca (foto), in calitate de presedinte interimar reclama ca Raportul elaborat in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) pe anul 2017 de reprezentatii Comisiei Europene este o „prezentare hiperbolizata” a unor institutii precum DNA si ICCJ, carora li se evidentiaza „progresele inregistrate in lupta impotriva coruptiei”, fara ca in Raport sa se reflecte situatia reala a sistemului judiciar. Prezentarea trunchiata a problemelor prin nereflectarea realitatii din sistemului judiciar are la baza, sustine AMR, modul in care s-a efectuat monitorizarea in ultimii ani in Romania, respectiv prin culegerea de informatii, intr-o maniera netransparenta, in cadrul unor intalniri separate, doar de la anumite institutii.


De altfel, arata AMR intr-o pozitie transmisa Lumeajustitiei.ro, concluziile Raportului sunt rezultatul intalnirilor care se desfasurau intre membrii Comisiei Europene si, pe rand, cu reprezentanti ai CSM, ICCJ, MJ, asociatii profesionale, etc., in care fiecare expunea anumite probleme, fara a stii ce s-a discutat in cadrul altor intaniri si fara a avea „certitudinea ca datele culese au fost verificate si comparate, in contextul unor sustineri divergente”.

Astfel, s-a ajuns in situatia ca, atat in Raportul MCV pe 2016, cat si in Raportul MCV pe 2017 Comisia Europeana sa se „incapataneze sa nu scoata o vorba despre „acoperitii din justitie”, despre vehiculatele protocoale dintre procurori (nu judecatori!) si serviciile secrete, despre posibila influenta vatamatoare asupra actului de justitie si asupra starii sistemului judiciar, asupra independentei acestuia, despre ingerintele acceptate/neacceptate, stiute/nestiute, cu toate ca acest subiect nu a fost nici unul izolat si nici unul de ignorat, mai ales in contextul pronuntarii Deciziei Curtii Constitutionale nr. 51/2016.”

Prezentam in continuare comunicatul de presa al Asociatiei Magistratilor din Romania (AMR) nr. 10/28.01.2017:

Asociatia Magistratilor din Romania constata ca, desi se refera la „progrese importante si un caracter ireversibil tot mai pronuntat al reformelor”, Raportul MCV le priveste, in mod majoritar, prin prisma luptei impotriva coruptiei si a actiunilor preventive in materie de coruptie, lasand impresia gresita ca acestor obiective – carora nu li se poate nega importanta pentru societate – li s-ar subsuma intreaga sau cea mai mare parte a activitatii sistemului judiciar. In acelasi sens, atunci cand se refera la progresele in combaterea coruptiei la nivel inalt, Raportul are in vedere doar DNA si I.C.C.J. (in aceasta ordine!), cu accent pe „independenta sau eficacitatea DNA”, amintind intr-un loc de curtile de apel, iar cand vorbeste despre combaterea coruptiei la toate nivelurile, Raportul se refera la M.J. si la Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, lasand la o parte, fara justificare, instantele de judecata.

In mod regretabil, abordarea nu este una noua, de vreme ce a fost criticata de AMR si in comunicatul de presa dat cu privire la Raportul MCV 2016, Asociatia araand, pe de o parte, ca, dincolo de realitatea progreselor inregistrate in lupta impotriva coruptiei, indiferent de nivelul pana la care a operat acest flagel social distructiv, identificarea, absolutizarea realizarilor justitiei numai cu acest segment reprezinta o prezentare hiperbolizata. Pe de alta parte, AMR a subliniat si subliniaza ca excluderea referirilor la activitatea majoritatii instantelor, esentiale in infaptuirea progreselor din ultimii ani, dovedeste o intelegere deformata a fenomenului judiciar romanesc. In aceste conditii, AMR are in vedere faptul ca referirile timide, tangentiale la „volumul de munca excesiv al instantelor”, care continua sa „greveze asupra consecventei hotararilor judecatoresti”, si la „obstacolele suplimentare legate de aspecte mai generale ale procesului legislativ”, nu sunt de natura ca contureze o imagine clara a realitatilor sistemului judiciar si nici sa aprofundeze problemele acestui sistem.

De asemenea, spre deosebire de Raportul MCV din 2016, in care s-au retinut „preocuparile exprimate de numerosi magistrati cu privire la faptul ca CSM este deconectat de profesie”, mentionandu-se expres ca „a fost nevoie ca peste o mie de magistrati sa semneze o petitie pentru a convinge CSM sa organizeze o consultare a tuturor instantelor cu privire la un nou sistem de numire, evaluare si promovare a magistratilor”, ultimul Raport nici macar nu aminteste de „Memorandumul” adoptat de majoritatea covarsitoare a instantelor, in august-septembrie 2016, si nici de problemele punctuale ridicate prin acest act de protest. Faptul ca, in prezent, exista un nou CSM nu inseamana ca problemele generate de lipsa de comunicare a fostului Consiliu, care au determinat, in mare masura, adoptarea „Memorandumului” si miscarea de protest, trebuiau puse sub pres. In acelasi sens, „angajamentul fata de trasparenta si responsabilitate” este privit doar din perspectiva noului CSM, fara o analiza a acestui parametru decisiv pentru activitatea „garantului independentei justitiei”, raportata la zbaterile anului 2016. Deficienta de abordare se reflecta chiar in recomandarile Raportului care, desi privesc noul CSM, se aplica, la fel, si celui anterior, cu aat mai mult cu cat, in mod asemenator, au fost spuse in Raportul MCV 2016. Potrivit acestor recomandari, demonstarea angajamentului fata de transparenta si responsabilitate inseamna prezentarea si explicarea, de catre Consiliu, a politicilor si deciziilor in reuniuni deschise periodice, inclusiv cu organizatiile profesionale – demers in care noul CSM a pornit cu dreptul, organizand o astfel de inalnire constituind, pentru asociatiile profesionale, o premiera ce le-a facut, cel putin pana acum, sa iasa din statutul de „cenusarese”. Sa vedem ce va fi!

In pofida scrisorilor deschise, comunicatelor de presa, cererilor, declaratiilor asociatiilor profesionale, „Memorandumului”, aat Raportul din 2016, cat si cel din 2017 s-au incapatanat sa nu scoata o vorba despre „acoperitii din justitie”, despre vehiculatele protocoale dintre procurori (nu judecatori!) si serviciile secrete, despre posibila influenta vatamatoare asupra actului de justitie si asupra starii sistemului judiciar, asupra independentei acestuia, despre ingerintele acceptate/neacceptate, stiute/nestiute, cu toate ca acest subiect nu a fost nici unul izolat si nici unul de ignorat, mai ales in contextul pronuntarii Deciziei Curtii Constitutionale nr. 51/2016.

In privinta numirilor la varful parchetelor, Raportul 2017 apare mai precaut in termeni decat cel anterior, cu toate ca problema a ramas aceeasi, inca nerezolvata. Anul acesta s-a notat ca „desi a existat tendinta ca numirile sa se faca din ce in ce mai mult in mod transparent si pe baza de merit, legea numirii procurorilor-sefi si practica punerii ei in aplicare nu sunt suficient de robuste pentru a se evita o influenta politica excesiva asupra numirilor”, lucru care „poate conduce la indoieli cu privire la independenta unui candidat, poate inarzia numirile datorita blocajelor de ordin politic sau poate chiar conduce la numirea unor magistrati despre care sa se dovedeasca ulterior ca au probleme de integritate”, recomandarea tinand de un sistem robust si independent de numire. Anul trecut exprimarea a fost mai transanta, chiar daca in termeni asemanatori, retinandu-se: „ar trebui introdus prin lege un sistem mai robust si independent de numire a procurorilor de rang inalt: la nivel legislativ nu exista criterii pentru a se asigura cel mai inalt nivel de competente profesionale si integritate, iar procedura de numire actuala comporta o componenta politica puternica, avand in vedere rolul pe care il are in cadrul acesteia ministrul justitiei”.

AMR a sustinut, in repetate randuri, inclusiv cu ocazia dezbaterilor asupra Legilor justitiei, din primavara anului trecut, organizate de Senat si de M.J. – procedura in acord cu Raportul din 2016 care s-a referit la modificarile propuse codurilor „in consultare cu sistemul judiciar”, la faptul ca ar trebui adoptate numai „modificarile care respecta opiniile institutiilor judiciare”, precum si in acord cu Raportul din 2017 care se refera la adoptarea modificarilor codurilor „dupa consultarea cu autoritatile judiciare” –, ca modalitatea de ocupare a acestor functii trebuie sa conduca la asigurarea conditiilor vizand realizarea unei selectii transparente a procurorilor pentru functiile mentionate, dupa parcurgerea unei proceduri clare, adoptate cu cel putin 3 luni inainte de expirarea mandatului conducatorului parchetului in functie, procedura care sa nu fie, in acelasi timp, discriminatorie (in sens pozitiv), in raport de cea aplicata pentru ocuparea celor mai inalte functii la instanta suprema.

AMR considera ca nereflectarea situatiei reale a sistemului judiciar, determinata de o abordare trunchiata a problemelor, a fost cauzata de modul de lucru utilizat pe parcursul anilor de monitorizare, tinand de culegerea informatiilor, el insusi lipsit de transparenta necesara unui astfel de demers. Avem in vedere, in acest sens, faptul ca au fost agreate doar inalniri separate intre (unii dintre) membrii Comisiei, pe de o parte, CSM, ICCJ, MJ, parchete, asociatii profesionale, pe de alta parte, rezumate intr-un monolog al respectivei „institutii judiciare”, in care aceasta isi prezenta punctul de vedere, iar membrii Comisiei notau, fara ca unii sa stim de altii, adica fara ca asociatiile profesionale sa stie problemele puse in discutie de CSM, ICCJ, MJ, etc., si invers, fara ca unor argumente sa li se poata aduce replici in cadrul unui dialog si fara sa avem certitudinea ca datele culese au fost verificate si comparate, in contextul unor sustineri divergente (mai ales ca, bunaoara, fostul CSM nu a consultat asociatiile profesionale cu privire la problemele care se impuneau a fi relevate). De asemenea, unele obiective au fost itinerante in rapoartele succesive, de pilda, unul foarte important, vizand asigurarea infrastructurii fizice a instantelor si parchetelor, fiind regasit o vreme – puncandu-se apasat situatia negativa a sediilor si dotarilor, cu aat mai mult, in contextul punerii in aplicare a noilor coduri si al amanarii intrarii in vigoare a unor dispozitii, din lipsa conditiilor materiale –, apoi, obiectivul a fost abandonat, pentru a fi, din nou, introdus (in termeni sumari), inconsecventa ce a facut ca unele aspecte de baza sa ramana fara o analiza satisfacatoare si concluzii pe masura.

Asociatia Magistratilor din Romania,

prin presedintele interimar,

jud. dr. Andreea Ciuca”

Comentarii

# Edelweiss - Raportor de Bukowina date 29 January 2017 14:33 +6

Golănașii și cârdașii în robe se smiorcăie că instanțele ... au fost excluse din raportul MCV. Dar... acestea însele s-au autoeliminat din economia înfăptuirii actului de justiție. În momentul în care ticăloșia și nelegiuirea judiciară au atins un asemenea nivel încât instanțele au devenit veritabile cuiburi mafiotice ale cârdașilor în robe și ale acoliților lor, este evident că ele s-au situat ÎN AFARA CADRULUI INSTITUȚIONAL ȘI PROCEDURAL care să le îndreptățească să mai emită vreun fel de opinie sau apreciere. Pe bună dreptate raportul MCV elimină din conținut aceste cuibușoare de nebunii, căci între instanțe și magistrați, respectiv societate și justițiabili s-a creat o imensă și insurmontabilă falie. Ce semnificație să mai aibă „cuiburile mafiotice ale cârdașilor judiciari” în ansamblul unei analize europene care se referă la JUSTIȚIE? Răspuns: nici una.

# Mishu date 29 January 2017 18:37 +5

Judecatorii (cel putin cei din panal) NU MERITA nici macar amintiti in MCV . Fara concursul lor parchetarii si serviciile nu ar fi ajuns ceea ce sunt acum . Pana cand nu vor avea curajul sa ridice privirea si sa aiba o minima constiinta si responsabilitatea deciziilor lor, trebuie sa ramana magistrati de mana a doua .

# Edelweiss - Cupidon trist de Bukowina date 29 January 2017 22:06 +2

Laic, bre Mishu! Știi cum poate fi comparată persiflant situația magiștrilor? Apăi taman ca barbatul unei cocoane sclifosite (Temida) care pleacă din domiciliul conjugal (palatul în care se înfăptuiește actul de Justiție) să ducă găleata cu gunoi și fuge în lume c-o arzoaică nurlie, cu ochi alunecoși. Apoi, după vreo 2-3 cincinale revine la bordeiul conjugal și-și găsește cocoana cuplată c-un liubovnik Chippendales overgifted și începe să se smiorcăie că de ce este ignorat, că iel are contract marital cu cocoana și că-i este coleg în rubricile certificatului de căsătorie. La fel și în cazul magiștrilor, după ce au depus atâtea diligențe prin care S-AU AUTOEXCLUS DIN ESENȚA ACTULUI DE JUSTIȚIE și au fugit în lume cu arzoaica ticăloșiei judiciare, acum ce atâta smiorcăială penibilă? Parol, monșer!

# DODI date 30 January 2017 04:46 +1

Nu știu de ce îmi crează impresia acest MCV (și precedentele!) a fost dictat de macovei și scris de vreun cirac al luluței. Pe luluța o putem bănui de multe lucruri dar nu că știe scrie. Dovadă: dosarele îi veneau gata de la SRI, iar teza de doctorat a fost făcută de un negru din plantația Timișoara - este singura explicație logică de ce a trebuit să-și cumpere program de verificare a plagiatului! Nici un on normal la cap nu ar fi făcut asta pentru simplu motiv că știa ce a făcut. Ori la ea acest lucru este exclus.

# Edelweiss - Soterolog de Bukowina date 29 January 2017 14:42 +4

Inga așa s-a consfințit, în mod indirect, că în Colonia Experimentală Rroemenica INSTANȚELE DE JUDECATĂ NU AU NICI UN FEL DE ROL SAU VALENȚĂ ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ÎNFĂPTUIREA ACTULUI DE JUSTIȚIE. Instanțele sunt doar niște cuibușoare mafiotice, niște cârdășii oligarhice, totalmente rupte de realitățile sociale, care promovează și apără interesele distopice ale porcilor și ale câinilor din „Romanian Animal Farm”. Ai Said! (Am zâs! pre graiul lui Șecspir)

# Luca date 29 January 2017 17:07 +3

Stimate Edelweiss, va salut cu cordialitate! Mi-as dori sa nu va suparati pentru ceea ce va spun aici. In principiu, apreciez comentariile pe care le faceti. Aici, insa, cred ca sunteti prea aspru si negativist. Opinia mea este in sensul ca nu putem generaliza toate aspectele negative la intregul corp profesional al judecatorilor. Stim ca nu exista padure fara uscaturi, dar de aici sa ajungem sa spunem ca instantele ,,sunt cuiburi mafiotice" sau ,,cardasii oligarhice", parca este prea mult. Si eu am manifestat combativitate si exigenta atunci cand mi-am spus opinia, dar orice exagerare poate face mult mai mult rau, decat raul pe care il combati. Deci, sa pastram echilibrul in toate. Sa nu uitam nici de corpul grefierilor, arhivarilor etc, care trudesc avand in vedere volumul exagerat de munca.Prin ceea ce le spunem, sa-i incurajam sa-si faca singuri curatenie sau cu ajutorul organnelor abilitate. Sa auzim numai de bine!

# Edelweiss - Guraliv de Bukowina date 29 January 2017 18:17 +2

„Să nu uităm că istoria nu va uita pe vinovaţi; şi vinovaţi suntem cu toţii: unii, pentru că am tăcut; alţii, pentru că am greşit; cu toţii, pentru că am suportat.” Mareșal al României Ion Antonescu – (Alba Iulia, 1 Decembrie 1940); așadar, stimate evanghelist, proporția de 20% * dintre judecători, care sunt dedicați menirii lor sociale și profesionale sunt aidomă de vinovați: PENTRU CĂ AU TĂCUT ȘI TAC, permițând ÎNTRONIZAREA NELEGIUIRII ȘI FĂRĂDELEGII LA RANG DE LEGE! /// * nota: proporția enunțată este cea strict rezultată din experiența-mi practică: am întâlnit până acum doar 2 JUDECĂTORI și 8 Canalii, Lichele sau Secături. 10.... 100%, 2 .... X%, X= 2x100/10= 20 (%) QED. :eek:

# Luca date 29 January 2017 15:56 +3

Nu va mai plangeti! Asta meritati de vreme ce v-ati lasat calcati in picioare. nu v-ati facut curatenie in sistem, unii ati raspuns la comenzile si amenintarile venite de oriunde si de aiurea, nu analizati cu atentie si exigenta cauza supusa judecatii, nu respectati justitiabilii, nu va pasa daca hotararea este corecta, deoarece stiti ca nu puteti fi trasi la raspundere, intrati in relatii si combinatii suspecte cu insi care ulterior devin denuntatori, criticati proiecte de acte normative desi nu aveti nici un rol in materia legiferarii, etc. Se intelege de la sine ceea ce este scris aici nu se refera la cei peste 90% dintre judecatori care sunt profesionisti, oameni onesti, muncesc mult, sunt impovarati de dosare, traiesc o viata decenta, au o conduita profesionala corecta si care impun stima si respectul nostru. MCV este incorect si in afara realitatilor sistemului legislativ roman si chiar european. Mobilizati-va si ratati ca MCV este un mecanism depasit si anacronic de ani buni.

# Luca date 29 January 2017 16:42 +2

Sa-i dam Cezarului, ce-i al Cezarului! Observatiile critice ale AMR sunt corecte. Imi pare rau si cu dezamagire o spun ca asociatiile profesionale nu s-au preocupat ele insele de problemele de fond care nu se rezolva de ani de zile, intre acestea fiind si ,,volumul de munca excesiv" si care greveaza nu ,,consecventa" hotararilor judecatoresti, ci insasi fundamentul lor, respectiv legalitatea si temeinicia, ceea ce scad mult increderea in justitie. Impovararea judecatorilor cu multe dosare este inumana si nu are alt efect decat umilirea si reducerea lor la tacere, motiv de critica pentru inspectia judiciara (mai ales pentru cei de la instantele inferioare ca, de, la instamta suprema hotararile por fi motivate si dupa 1-2 ani, mai ales daca este vorba de sefi. Judecatorii sa nu se supere cand sunt criticati de opinia publica! Ei trebuie sa ia aminte de acete critice si sa indrepte ce se poate indrepta daca tine de ei. Am scris aici cu buna-credinta si din consideratie speciala.

# SPARTAKUS date 29 January 2017 16:53 +3

Fara doar si fara poate,in sistemul judiciar misuna "acoperitii"precum mustele,dar niciodata nu se va ajunge la identitatea acestora,deoarece nu se doreste facand parte din STATUL MAFIOT,ramas cam/deodata intact si neatins!Linistea si tacerea ce domneste in randul COMISIEI EUROPENE,nu este una intamplatoare!!!!!!!

# Luca/Evanghelist date 30 January 2017 13:26 +1

Am spus si spun ca apreciez comentariile stimatului Edelweiss, fie ca este Raportor, Soterolog sau Guraliv de Bukowina. Am sesizat umorul amar care strabate aceste comentarii, stare de spirit pe care o traim multi dintre noi care ne incumetam sa traim pe aceste meleaguri minunate , dar si dramatice, in acelasi timp. Este si vina noastra pentru ceea ce se intampla, dar recunoasterea nu-i suficienta, dupa cum nu sunt suficiente nici acuzatiile, chiar daca sunt indrepatite. Eu am avut mai mult noroc: am intalnit mai multi oameni buni, decat ticalosi. Ar fi bine sa-l citim si/sau sa-l recitim pe ,,Secspir".

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.11.2024 – Laura Kovesi, ministru de Justitie. Danilet, varianta de rezerva

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva