20 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REACTIE DIN MEDIUL DE AFACERI – Camera de Comert si Industrie a Romaniei critica masurile de supraimpozitare anuntate de Guvernul Romaniei: "Se constituie intr-o lovitura grava la adresa stabilitatii economice a Romaniei, cu efecte puternic negative asupra companiilor, atat de stat cat si private, cu capital romanesc sau strain... Lipsa acuta de predictibilitate economica indusa de masurile de supraimpozitare va afecta negativ dezvoltarea companiilor"

Scris de: E.D. | pdf | print

19 December 2018 15:35
Vizualizari: 3979

Camera de Comert si Industrie a Romaniei critica masurile fiscal-bugetare si in domeniul investitiilor publice pentru anul 2019 decise de Guvernul Romaniei. Intr-un comunicat de presa din data de 19 decembrie 2018, Mihai Daraban (foto), presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei sustine ca noile masuri de supraimpozitare anuntate de Guvernul Romaniei se constituie intr-o lovitura grava la adresa stabilitatii economice a Romaniei, si va avea un efect puternic asupra companiilor, atat de stat cat si private, cu capital romanesc sau strain.

Presedintele CCIR critica astfel modul intempestiv in care Guvernul condus de premierul Viorica Dancila a anuntat masurile de supraimpozitare, aratand ca nu a existat o dezbatere publica in acest sens, precum nici o consultare a mediului de afaceri. Acest lucru va genera, in opinia presedintelui CCIR Mihai Daraban instabilitate economica in Romania, urmand sa afecteze negativ dezvoltarea companiilor, planurile de investitii si implicit, crearea de noi locuri de munca in Romania.

Precizam ca proiectul de masuri fiscal-bugetare si in domeniul investiilor publice pentru anul 2019 nu a fost inca aprobat de Executiv, urmand sa fie dezbatut in viitoare sedinta a Guvernului.

Publicam in continuare comunicatul de presa al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei:

"Bucuresti, 19 decembrie 2018: Camera de Comert si Industrie a Romaniei considera ca noile masuri de supraimpozitare anuntate de Guvernul Romaniei se constituie intr-o lovitura grava la adresa stabilitatii economice a Romaniei, cu efecte puternic negative asupra companiilor, atat de stat cat si private, cu capital romanesc sau strain.

Modul intempestiv in care masurile de supraimpozitare au fost anuntate, fara o dezbatere publica si fara consultarea mediului de afaceri, reprezinta in sine un factor generator de instabilitate economica.

Comunitatea de afaceri din Romania se astepta ca Guvernul Romaniei sa sprijine dezvoltarea companiilor si crearea de locuri de munca si nu sa impuna masuri de supraimpozitare.

Masurile de supraimpozitare intra in contradictie flagranta cu angajamente asumate de insusi prim ministrul Guvernului Romaniei, dna. Viorica Dancila, care declara, pe 29 ianuarie 2018, in Parlament, la votul de investire:

„Cat timp voi fi prim-ministru nu voi introduce nicio taxa noua in Romania. Scopul meu este de a usura si de a simplifica viata economica, nu de a o complica”.

Consideram ca lipsa acuta de predictibilitate economica indusa de masurile de supraimpozitare va afecta negativ dezvoltarea companiilor, planurile de investitii si implicit, crearea de noi locuri de munca in Romania.

Solicitam Guvernului Romaniei sa renunte de indata la masurile de supraimpozitare si sa nu mute factura guvernarii asupra companiilor inregistrate in Romania si asupra angajatilor lor.

Mihai Daraban,

Presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei"

*Iata care sunt propunerile Ministerului Finantelor legate de masurile fiscale pe anul 2019

Comentarii

# X-link date 19 December 2018 16:04 +16

Dar cand crescu pretul la gaze / motorina / benzina fu la fel de ingrijorat, desi pretul scadea pe piata internationala ?

# Lulu date 19 December 2018 16:12 +6

Când au mărit cotele de contribuții la PFA uri de au ajuns acestea sa plătească peste 50% contribuții nu a mai sărit nimeni, iar acum când trebuie sa plătească si multinaționalele impozit și sa nu îl mai ducă in afara țării se trezesc toți ca se afectează economia. Care economie a multinaționalelor ce se constituie in fapt din lanțurile de supermaketuri și care au făcut din noi piața de consum ? Cred ca noi nu o sa mai știm sa facem comerț dacă pleacă ăștia ????....

# si bogatii plang date 19 December 2018 20:10 +5

E o mare jelanie cand bogatii trebuie sa plateasca impozite.Un muncitor cu salariul minim pe economie,plateste un impozit de 41%! Cum e ca o mare companie energetica sa plateasca impozit 1 500 de lei intr-un an,asta in timp ce muncitorul remunerat cu salariul minim plateste catre stat in acelasi an peste 10 000 de lei.

# Pintea date 19 December 2018 23:47 +3

Pana acum nu a croncanit! Cand e vorba sa platim noi mai putini bani si companiile hoate care s-au lafait in protectie si nesimtire sa dea si ele ceva la stat, atunci e grav, guvernul e prost, durere, crize economice si nu numai! Ghinion! Guvernul sa fie ferm si sa adopte masuri si mai dure! Potop trebuie sa fie!

# masuri anti poluare date 20 December 2018 07:57 +1

Mediul de afaceri nu prea e sensibil la problemele romanilor.O mare problema in tara asta si sunt convins ca mediul de afaceri ar fi total impotriva gasiri unei solutii,e problema ambalajelor de plastic,vestitele pet-uri dar sa nu uitam nici de sticlele de bere,sampanie,vinuri,etc.Tarile civilizate,cele la care ne raportam,au gasit solutia,au dat valoare ambalajului,astfel incat platesti in plus 0,25 eurocenti la achizitia unei bauturi intr-un recipient de plastic,bani care ii recuperezi la returnarea ambalajulu.La noi,fara o valoare pe ambalaj,gasesti ambalaje peste tot in natura si pe strazi,astfel incat parem o tara necivilizata.Sunt convins ca atata vreme cat ministru al mediului e un reprezentant ALDE nu o sa fie o initiativa,multinationalele fiind impotriva unei astfel de reglementari,dar ar fi cazul ca in sfarsit sa adoptam si noi solutia tarilor vestice,dand valoare oricarui ambalaj vandut si recuperarea sumei la returnare in market-uri pe modelul poluatorul plateste.Sa speram?

# Jemapel Costel date 20 December 2018 08:11 +4

Dap, si acum mesajul meu catre mediul de afaceri si catre burtosii cu cefe late si gulere albe si catre asa-zisii bursieri de carton... citez din mine... 'Sper ca Teodorovici sa dea urgent ordonanta ca sa va vad cum va tavaliti in chinuri ipocritilor si nemernicilor!!!!'  Sper sa-l vad pe sasul ala imputit cum se da cu capul de toti peretii de oftica  :D

# Dumi date 20 December 2018 09:04 +1

ATAT PT TOTI PRADUITORII DIN MULTINATIONALE CAT SI PENTRU SECURISTUL OFUSCAT DE MAI SUS .E FOARTE SIMPLU : VERIFICATI SITUATIA ACESTOR TAXE DIN TARA NOASTRA IN COMPARATIE CU CELE SIMILARE DIN ALTE TARI SI O SA VEDETI CA NU E NIMIC APOCALIPTIC ACOLO .MAI MULT DECAT ATAT -FACETI O SIMULARE DE IMPRUMUT LA ORICE ALTA BANCA DIN GERMANIA /ANGLIA/FRANTA ETC. SI O SA VEDETI CA NOI PLATIM CU CEL PUTIN 40 % MAI MULT DECAT CEI DIN VEST .DE CE ???PENTRU CA LI SE PERMITE CHESTIA ASTA !!!CHIAR DE LA NIVELUL BANCII NATIONALE ...DA CHIAR DE LA ISARESCU !!!PRIN REGULAMENTUL BNR IMPUS ACESTOR BANCI .COLAC PESTE PUPAZA, MULTINATIONALELE ISI MAI SCOT SI PROFITURILE DIN TARA NEIMPOZITATE .SI ACUM SE DAU DE CEASUL MORTII ???HAI SICTIR DE AICI !

# Iulia date 20 December 2018 10:54 +4

Sunt foarte bune aceste masuri! Sa-si traga toti de la gura si sa plateasca taxe, impozite. Plang corporatiile pentru ca s-au lins pe bot de bonusurile grase? S-au panicat unii speculanti de pe bursa? Ce investitii au facut majoritatea companiilor? Au cumparat la “cheie” fabrici, cu sedii, magazine de desfacere, logistica, clienti, au schimbat sigla, ambalajul, si au recuperat din vanzari toata “investitia” (daca nu cumva au demolat/vandut terenurile). La energie, idem. Avem aceleasi contoare vechi, tevi ruginite, cabluri cojite, dar pretul pe mc/kw e pana la cer. Citeam pe net prin 2014, ca Arhiepiscopia din Cluj a cumparat actiuni la Electrica, din banii obtinuti din despagubiri (sumele sunt confidentiale!)...lor trebuie sa le plang de mila?! Pe cand si impozitarea bisericilor? Inca nu ne-a raspuns nimeni la intrebare: de ce un miner plateste impozit pe salariu, iar unul din IT, nu? Asteptam si alte masuri!

# Iulia date 20 December 2018 12:11 +2

P.S.: L-am auzit si pe Werner, lesinat de ingrijorare, cum ca vor creste preturile la energie si nu numai. Sa ne spuna el cand a platit ultima oara o factura de curent/gaz/telefonie/salubritate, o masa, o intretinere, o rata la credit, un bilet de tramvai, un concediu, sau orice altceva. Cat de ipocrit sa fii?