psdolt
28 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

REVOLUTIE PE MCV-UL MINCINOS – Asociatiile profesionale AMR, AJADO, UNJR si APR cer refacerea Raportului MCV din 2019: "Este esential ca rapoartele sa porneasca de la o situatie legala si factuala corecta si completa... Ultimele rapoarte MCV contin erori factuale grave, avand un caracter vadit subiectiv, atat prin modul distorsionat de raportare a unor stari de fapt, cat si prin omiterea unor probleme grave ale justitiei din Romania, a caror existenta a fost dovedita si nu mai poate fi ignorata"

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

17 February 2020 12:41
Vizualizari: 3929

Asociatia Magistratilor din Romania (AMR), reprezentata legal de judecator dr. Andreea Ciuca (foto centru dreapta), in calitate de presedinte interimar, Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului (AJADO), reprezentata legal de judecator Florica Roman (foto centru stanga), in calitate de presedinte, Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania (UNJR), reprezentata legal prin judecator Dana Girbovan (foto stanga), in calitate de presedinte, si Asociatia Procurorilor din Romania (APR), reprezentata legal de procuror Elena Iordache (foto stanga), in calitate de presedinte, denunta public modul subiectiv si netransparent de intocmire a Rapoartelor Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare si Verificare si solicita refacerea Raportului MCV din anul 2019, astfel incat noul Raport sa corecteze "erorile vadite" din Raport si sa reliefeze corect si complet situatia Justitiei din Romania.


 

AMR, AJADO, UNJR si APR subliniaza ca este necesar ca in Rapoartele MCV sa se includa toate probleme grave ale justitiei din Romania care au fost ignorate, desi existenta lor a fost dovedita, cu atat mai mult cu cat neprezentarea acestor aspecte pot duce la agravarea problemelor din justitie, si nu la rezolvarea acestora.


Semnalul de alarma este dat prin intermediul unui comunicat de presa al AMR, AJADO, UNJR si APR din data de 17 februarie 2020, in cuprinsul caruia sunt expuse toate punctele de vedere pe care fiecare dintre reprezentatii asociatiilor profesionale le-au prezentat expertilor Comisiei Europene veniti in misiune in Romania, in intrunirea care a avut loc in data de 12 februarie 2020.


Redam in continuare comunicatul de presa al celor patru asociatii profesionale ale magistratilor care contine concluziile discutiilor si luarilor de pozitie ale judecatoarelor Andreea Ciuca, Florica Roman, Dana Girbovan si a procuroarei Elena Iordache:

"Asociatia Magistratilor din Romania (AMR), Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului (AJADO), Asociatia Procurorilor din Romania (APR) si Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania (UNJR) s-au intalnit la Bucuresti, pe data de 12 februarie 2020, cu expertii Comisiei Europene aflati in misiune in Romania in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV), pentru a le prezenta punctul de vedere argumentat al asociatiilor profesionale ale magistratilor cu privire la situatia din justitie, la modul in care a fost reflectata in rapoartele MCV si la necesitatea ca rapoartele sa tina seama riguros si nepartinitor de realitatile sistemului judiciar din Romania.

Reprezentantii celor patru asociatii profesionale de magistrati au sustinut ca, pentru indeplinirea obiectivelor MCV, este esential ca rapoartele Comisiei Europene sa porneasca de la o situatie legala si factuala corecta si completa, in caz contrar recomandarile emise de expertii europeni fiind nu doar grav viciate, ci si avand potentialul de a denatura scopul mecanismului, care trebuie sa fie acela de a consolida si apara independenta justitiei.

Or, astfel cum au aratat cele patru asociatii profesionale, ultimele rapoarte MCV contin erori factuale grave, avand un caracter vadit subiectiv, atat prin modul distorsionat de raportare a unor stari de fapt, cat si prin omiterea unor probleme grave ale justitiei din Romania, a caror existenta a fost dovedita si nu mai poate fi ignorata.

AMR, prin judecator Andreea Ciuca, a subliniat, astfel cum AMR a facut-o de mai multe ori, ca MCV priveste in mod direct sistemul judiciar, recomandarile trebuind sa aiba ca scop consolidarea independentei justitiei. In acest context, AMR a accentuat importanta vadita a acuratetei premiselor pe care trebuie sa se fundamenteze recomandarile tocmai pentru ca vizeaza sistemul si magistratii, deopotriva, cu efecte importante asupra actului de justitie si, prin urmare, asupra cetatenilor. Magistratii nu pot neglija existenta, in rapoartele MCV, in mod repetat, a unor afirmatii eronate, nereale, in fapt si in drept, pe care s-au cladit unele dintre recomandari. Semnalarea acestor erori/nerealitati nu inseamna negarea importantei MCV pentru Statul Roman, in calitate de membru UE, ci, dimpotriva, subliniaza necesitatea ca magistratii, sistemul de justitie, institutiile si cetatenii sa beneficieze de recomandari caracterizate prin acuratete, exactitate, rigurozitate. In ultimii ani, AMR a aratat public si argumentat faptul ca modalitatea de culegere a datelor pentru intocmirea rapoartelor MCV a permis strecurarea unor nerealitati/afirmatii trunchiate care nu pot face decat deservicii independentei justitiei pentru ca nu reflecta situatia-premisa in mod corect.

AMR a evidentiat si ca obiectivele initiale ale MCV au fost modificate, acestea ajungand, in final, sa fie reduse la lupta anticoruptie, si aceasta vazuta subiectiv, doar prin prisma cantitativa a trimiterilor in judecata, ignorandu-se respectarea drepturilor celor acuzati si solutiile definitive de achitare, pronuntate de instante. Acest lucru a fost punctat si in Memorandumul privind Justitia. Desi acest document programatic a fost adoptat de peste 80% din adunarile generale ale judecatorilor, in septembrie 2016, nu s-a facut nici o referire la el in rapoartele MCV.

Rapoartele MCV au privit, in mod aproape exclusiv, progresele din domeniul justitiei prin prisma luptei impotriva coruptiei si a actiunilor preventive in materie de coruptie, lasand impresia gresita ca acestor obiective – carora nu li se poate nega importanta pentru societate – li s-ar subsuma intreaga sau cea mai mare parte a activitatii sistemului de justitie. In plus, locul si rolul instantelor de judecata a fost aproape complet neglijat. Atunci cand s-au referit la combaterea coruptiei la nivel inalt, rapoartele MCV au avut in vedere DNA si, sporadic, ICCJ (in aceasta ordine!), cu accent pe „independenta sau eficacitatea DNA”. Curtile de apel au fost amintite pasager, cu trimitere la combaterea coruptiei la nivel inalt, iar cand s-a vorbit despre combaterea coruptiei la toate nivelurile, rapoartele au ignorat, fara justificare, celelalte instante de judecata. Excluderea referirilor la activitatea majoritatii instantelor, esentiale in infaptuirea progreselor justitiei din ultimii ani, dovedeste o intelegere deformata a fenomenului judiciar romanesc. In aceste conditii, referirile, rare si tangentiale, in unele dintre rapoartele MCV, la „volumul de munca excesiv al instantelor”, care continua sa „greveze asupra consecventei hotararilor judecatoresti”, abordarea itineranta, urmata de abandonarea problemelor infrastructurii instantelor (deosebit de grave in unele cazuri), nu sunt de natura ca contureze o imagine clara si obiectiva a realitatilor sistemului de justitie si nici sa contribuie la rezolvarea problemelor din sistem.

AJADO, reprezentata de judecator Florica Roman, a adresat o serie de intrebari expertilor Comisiei Europene, atragand atentia acestora asupra unor omisiuni inadmisibile din cadrul rapoartelor MCV. Aceasta a reamintit declaratia deosebit de grava facuta de fostul presedinte CCR, Augustin Zegrean, care a spus ca "a doua sau a treia zi dupa ce a fost chemat la DNA domnul Grebla, am facut singura conferinta de presa din viata mea de judecator la CCR si am spus ce se intampla. Am spus inclusiv ca suntem amenintati de SRI. Seara, la dumneavoastra la post s-a spus: 'Ce vrea Zegrean, sa-l aparam noi?' Tot in zilele acelea a fost la noi la Curte o delegatie a MCV. Un judecator de la Curte le-a spus: 'Mie imi este frica sa mai fiu judecator la Curte.' S-a notat si notat a ramas."

De asemenea, presedintele AJADO a mentionat inregistrarea convorbirii procurorilor din cadrul DNA Oradea, devenita publica si necontestata de acestia, cand complotau cum sa faca dosare judecatorilor pentru a le induce acestora o stare de frica, aratand ca aceste amenintari s-au si materializat in dosare penale in care judecatori au fost anchetati pentru solutiile pronuntate. Presedintele AJADO a intrebat expertii MCV daca au avut vreo discutie cu judecatorii, pentru a vedea opinia acestora, fata de aceste fapte notorii, de o gravitate fara precedent. Totodata, presedintele AJADO a aratat ca abuzurile din anchetele penale asupra judecatorilor si procurorilor, facute publice, au fost ignorate, in mod inexplicabil, de rapoartele MCV, iar presedintele AMR a punctat ca situatia este cu atat mai grava cu cat, la data intocmirii ultimului raport MCV, exista raportul Inspectiei Judiciare care proba aceste abuzuri – act care ulterior a fost adoptat prin hotarare a Plenului CSM. Singura referire din raportul MCV la aceste abuzuri a fost ca ”au fost puternic contestate de Ministerul Public si de DNA”, afirmatie neinsotita de nicio explicatie, de niciun detaliu, de nicio fundamentare.

APR a adus la cunostinta expertilor MCV imprejuarea ca pentru prima data asociatia a fost invitata la astfel de discutii; a prezentat punctual (asa cum a sustinut in mod public de-a lungul timpului) necesitatea existentei SIIJ, fie in forma de organizare actuala, fie prin reorganizarea acesteia si nicidecum desfiintarea ei; a mentionat motivele pentru care aceasta structura a fost infiintata si erorile factuale continute in Rapoartele MCV cu referire la aceasta chestiune, precum si la activitatea SIIJ (spre exemplu, eroarea retinuta in Raportul MCV privind redeschiderea urmaririi penale in anumite cauze). Totodata, a prezentat expertilor date retinute in Hotararea Plenului CSM nr. 225/15.10.2019, cu referire la Raportul Inspectiei Judiciare privind respectarea principiilor generale care guverneaza activitatea autoritatii judecatoresti in cauzele de competenta DNA vizand magistrati sau in legatura cu acestea.

Avand in vedere aspectul negativ retinut in Raportul MCV privind „retragerea nemotivata de catre SIIJ a 2 recursuri promovate de DNA in cauze solutionate de aceasta din urma structura”, Asociatia Procurorilor din Romania (APR) a argumentat expertilor MCV ca aceste doua demersuri ale SIIJ au avut la baza o analiza temeinica si punctuala a solutiilor primei instante in raport de probele aflate la dosarul de urmarire penala, precum si cele efectuate in cercetarea judecatoreasca, cat si imprejurari ulterioare de natura a face necesara retragerea cailor de atac (spre exemplu, imprejurarea ca, fata de procurorul care a formulat trimiterea in judecata pentru mai multi inculpati din cauzele amintite, a fost dispusa masura controlului preventiv pentru savarsirea mai multor infractiuni contra infaptuirii justitiei).

APR a punctat si faptul ca existenta unei sectii pentru investigarea magistratilor nu este o noutate, o actiune unica, o asemenea structura existand de multi ani la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. In plus, SIIJ este prevazuta in Legea de organizare judiciara, la fel ca DIICOT si DNA, iar, mai mult, recrutarea si numirea procurorilor la SIIJ beneficiaza de garantiile date de competenta Plenului CSM in aceasta materie.

De asemenea, APR a facut referiri cu privire la necesitatea implementarii Deciziilor Curtii Constitutionale, mentionand ca respectarea Deciziilor Curtii Constitutionale este obligatorie pentru toata lumea.

UNJR, prin judecator Dana Girbovan, a aratat ca aceasta intalnire este prima din ultimii ani avuta de aceste asociatii cu reprezentantii MCV, adica prima la care aceste asociatii profesionale au fost invitate, in ultimii ani, motiv pentru care a predat expertilor un material scris, de 225 de pagini, continand unele dintre documente celor patru asociatii profesionale, din 2016 pana in prezent, in care se regasesc, punctual, analize tehnice, clar argumentate, ale problemelor din justitie, dar si ale erorilor cuprinse in diverse rapoarte, inclusiv ale MCV. S-a insistat asupra documentelor privind imixtiunea nelegala a serviciilor secrete in actul de justitie si asupra raportului Inspectiei Judiciare care contine probe ale abuzurilor in anchetele desfasurate impotriva magistratilor, cu mentionarea numarului mare al judecatorilor instantei supreme si ai altor instante, impotriva carora au fost deschise anchete penale, aceste probe fiind confirmate prin Hotararea Plenului CSM nr. 225/2019, care a aprobat raportul IJ. Argumentele si cifrele din raportul Inspectiei Judiciare sunt graitoare, a punctat presedintele UNJR.

Solicitarea finala a celor patru asociatii profesionale a fost ca raportul MCV din anul 2019 sa fie refacut, atat pentru a corecta erorile vadite din el, cat si pentru a reliefa corect si complet starea de fapt. Fara acest demers strict necesar, nu se va putea vorbi despre rapoarte si recomandari viitoare in acord cu scopul MCV, continuarea unei prezentari/analize cu evidente accente nereale, de un formalism inutil, nefacand decat sa contribuie la agravarea problemelor din justitie, si nu la rezolvarea acestora".

Comentarii

# Edelweiss - Ivory Tower Tribunus Plebis date 17 February 2020 13:37 0

Plebea CERE eliminarea din sistem a TUTUROR magistraților și înlocuirea acestora cu „judecători berlinezi”, importați de prin Elveția, Germania, Luxemburg, Finlanda, Liechtenstein. Păi, la salarii lunare ce încep de pe la 2.500 – 3.000 de euro – pălmașul de judecătorie, 3.500 – 4.000 de euro gușatul de CA, 7.000 – 7.500 de euro ștăbimea din CSM și ÎCCJ, sau 11.500 – 12.500 de euro fosilele decrepite din CCR, România își poate permite să renunțe la „serviciile prețioase” ale acestor rozătoare cu robe și să aducă din auslanduri MAGISTRAȚI ADEVĂRAȚI.

# Edelweiss - Ivory Tower Tribunus Plebis date 17 February 2020 13:38 +2

Dacă ar fi să fie numit un vinovat pentru starea de promiscuitate în care se bălăcărește astăzi România, acela ar fi „in corpore” MAGISTRATURA. Nu melteanul, nu politrucul, nu milițianul, nu popa, nu învățătorul, nu cârciumarul, nu perceptorul, nu prezidentul, nu parlamentarul, nu funcționarul. Doar ACEI SLUJBAȘI AI ADEVĂRULUI care, substituindu-și menirea deuteronomică cu un gregar și grobian interes personal de satisfacere a unor deviații de tip HARPAGON, au acceptat cu criminală inconștiență ca ADEVĂRUL SĂ FIE MISTIFICAT. Dacă am fi avut „judecători berlinezi” și nicidecum o sectă a Geambașilor Adevărului Mistificat, o cârdășie de Telali ai Dreptății Siluite, radiografia morală a Țării s-ar fi situat astăzi la un nivel cu mult mai elevat. Cei care au nenorocit această țară prin arivismul lor, prin parvenitismul lor, prin ipocrizia lor, prin lașitatea lor, prin duplicitatea lor, prin fariseismul lor, prin lipsa lor de verticalitate a caracterului sunt MAGISTRAȚII.

# Edelweiss - Ivory Tower Tribunus Plebis date 17 February 2020 13:39 +3

Trăsăturile definitorii ale șobolanului de magistratură: – Calic vocațional :sad: – Parvenit :sad: – Arivist :sad: – Harpagon :sad: – Poltron :sad: – Paranoic :sad: – Ipocrit :sad: Funcție de acest profil etalon, șobolanul de magistratură ar fi în stare să accepte orice compromis, orice abdicare de la menirea sacrosantă rezervată Judecătorului, numai să-și conserve și să-și perpetueze uluitoarele și oripilantele privilegii și avantaje oligarhice. Pentru salariul lui împuțit de nesimțit, pentru pensioara lui specială, fetid de nesimțită, rozătoarea de magistratură valahă ar fi în stare să-l atârne pe tac-su de grindă, în acorduri de Horst Wessel Lied sau s-o sodomizeze pe mumă-sa, cu tarașul gardului, în ritmuri de Radetzky March. Orice acceptă șobolanul de magistratură numai să nu-i fie afectate oripilantele și onctuoasele sinecuri.

# john date 17 February 2020 13:57 +3

Distinse Doamne, va zbateti degeaba! Javrele care au intocmit si intocmesc MCV n-au nici-un interes sa arate realitatea din justitia noastra, ci respecta regulile stapanului fata de colonie. Asta este usor de vazut si de un chior, cum am mai fost procopsiti cu unul,ca si presedinte, si de la care ni se trag toate relele astea si practicile astea injositoare pentru un popor intreg. Degeaba striga un 5% dintre magistrati, corecti, daca majoritatea, cei prost pregatiti si nestiutori de carte, tac sau, mai rau, le fac jocul nemernicilor de tot felul.

# Prometheus date 17 February 2020 14:20 +6

Inainte de toate, ar trebui re-dati afara din magistratura procurorii. Si trimisi sa stea in banca lor, langa avocati, sa faca pe avocatii statului, fara nici un statut cu ceva mai special. Abia cand "magistrat" o sa fie sinonim cu "judecator" o sa putem sa incepem sa discutam de restul reformelor. Pana atunci, totul e o frectie la picior de lemn. Sau, mai pe Americaneste, un "circlejerk"... o circulaba.

# golan date 17 February 2020 20:02 0

Nu cred ca Rapoartele MCV contin ''erori factuale grave'',privind asa zisa justitie din ''statul de drept'' romanesc.Cred ca stiu aia f.bine ca noua Secu dispune in toate domeniile in RO,deci si in justitie,iar serviciile lor secrete tind sa aiba aceeasi putere in tarile lor ca in romania,din aceasta cauza invidiindu-i pe astia de la noi,iar de aceea critica intentionat masuri ce ar duce la neslujirea magistratilor fata de ''servicii''.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.11.2024 – Laura Kovesi, ministru de Justitie. Danilet, varianta de rezerva

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva