psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

S-A DESCHIS CUTIA PANDOREI PENTRU JUDECATORI – DNA si-a schimbat optica si vrea ca judecatorii sa raspunda pentru solutiile considerate ca fiind gresite, pe motiv ca nu au imunitate: "A accepta motivarea in sensul ca judecatorii nu pot raspunde pentru abuz in serviciu, pentru hotararile date in exercitarea atributiilor de serviciu in aceleasi conditii cu ceilalti functionari ar insemna sa cream un concept de imunitate care ar excede prevederilor legale si constitutionale" (Ordonanta)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

13 May 2014 18:25
Vizualizari: 14696

In 2012 procuroarea DNA Florentina Mirica s-a apucat fara niciun indiciu sa le urmareasca penal pe judecatoarele CAB Liliana Badescu, Veronica Cirstoiu si Dumitrita Piciarca, acuzandu-le de abuz in serviciu si favorizarea infractorului pentru ca au anulat executarea pedepsei de 7 ani de inchisoare a afaceristului Dinel Staicu, apreciind ca este autoritate de lucru judecat. Actiunea procuroarei Mirica a fost o premiera, pana la acel moment nemaiexistand un judecator care sa fie tras la raspundere penala pentru o solutie data. Dupa luni de verificari, Florentina Mirica a dispus, in august 2012, Scoaterea de sub Urmarire Penala a celor trei judecatoare, apreciind in Rezolutie ca "judecatorii nu pot raspunde in conditiile art.246-249 din Codul penal (n.red. - 297 Noul Cod Penal) pentru hotararile date in exercitarea atributiilor de serviciu (...) bucurandu-se de un anumit tip de imunitate reglementat prin conceptele de inamovibilitate si independenta". Practic, procuroarea Mirica recunostea ca este nefiresc ca o hotarare pronuntata de un judecator sa fie verificata apoi de procuror, sub presupunerea ca ar fi rezultatul unei fapte de coruptie sau de alta natura.


Un an si cinci luni mai tarziu, privita dintr-un alt unghi si de la un alt nivel, imunitatea despre care vorbea Mirica avea sa fie anulata. Printr-o ordonanta din 29 ianuarie 2014, Calin Nistor procurorul-sef adjunct al Directiei Nationale Anticoruptie s-a apucat sa examineze din oficiu, in baza dispozitiei rezolutive a procurorului sef Laura Codruta Kovesi, rezolutia de SUP data de Florentina Mirica, in 7 august 2012, infirmand-o si dispunand reluarea urmaririi penale in dosarul nr.51/P/2012, care le viza pe cele trei judecatoare CAB.

Procurorul DNA va putea cenzura hotararile judecatoresti definitive sau irevocabile

Odata cu emiterea acestei ordonante de catre Calin Nistor, a iesit la iveala si noul mod de gandire al capilor DNA in ce priveste combaterea solutiilor judecatorilor care nu convin, mod de gandire care a fost prelucrat in colectivele de procurori din unitatile centrale si locale. Noul concept este intitulat "concept de imunitate". Daca asemenea inovatii judiciare vor fi puse in aplicare pe scara larga, judecatorul va deveni o anexa a procurorului – ceea ce se doreste demult, dar inca nu s-a reusit.

Ceea ce inseamna ca prevederea ca o hotarare poate fi anulata sau modificata doar printr-o decizie dispusa de o instanta superiora in urma atacarii acesteia de catre una dintre parti, ar putea fi de domeniul trecutului sau chiar al fantasticului, din moment ce procurorilor li se batatoreste drumul pentru a avea acces neingradit la decizii, permitandu-li-se practic sa aiba ultimul cuvant intr-un proces, chiar peste cel al judecatorului.

Calin Nistor desfiinteaza rezolutia Florentinei Mirica: "Nu rezulta existenta unei explicatii scuzabile privind hotararea pronuntata, iar argumentele juridice folosite sunt straine cauzei"

Astfel, in Ordonanta nr.10/C1/2014, din data de 29 ianuarie 2014, dispusa de procurorul-sef adjunct al DNA, Calin Nistor a retinut ca rezolutia procuroarei Florentina Mirica este nelegala, apreciind ca a accepta motivarea ca judecatorii nu pot fi acuzati de abuz in serviciu pentru hotararile date in exercitarea atributiilor de serviciu, la fel cum se procedeaza cu ceilalti functionari, ar reprezenta sa se creeze un "concept de imunitate care ar excede prevederilor legale si constitutionale".

Nistor apreciaza ca motivarea Florentinei Mirica de scoatere de sub urmarire panala a magistratelor CAB Badescu, Piciarca si Cirstoiu, potrivit careia judecatorii se bucura de inamovibilitate, conduce la ideea ca judecatorii nu pot fi trasi la raspundere pentru hotararile pronuntate, chiar daca acestea pot fi rezultatul unor infractiuni de coruptie savarsite cu stiinta sau din culpa.

Conform Ordonantei procurorului Calin Nistor prin care a fost infirmata rezolutia de SUP dispusa de Florentina Mirica, este "clar" faptul ca cele trei judecatoare au fost interesate sa pronunte o hotarare legala si temeinica, urmarind pronuntarea unei hotarari favorabile lui Dinel Staicu prin anularea hotararii de condamnare.

In aceste conditii, sustine Nistor, magistratul poate deveni subiectul activ al infractiunii de abuz in serviciu, iar raspundere penala a acestuia sa se faca in baza anchetei desfasurate prin care se dovedeste reaua-credinta sau neglijenta grava.

Iata ce a stabilit procurorul-sef adjunct al DNA, Calin Nistor, in ordonanta de infirmare a rezolutiei procuroarei Florentina Mirica:

"Procurorul a motivat scoaterea de sub urmarire penala pe imprejurarea ca, potrivit dispozitiilor art. 2 din Legea nr.303/2004, judecatorii se bucura de inamovibilitatea, sunt independenti si 'orice persoana organizatie, autoritate sau institutie este datoare sa respecte independenta judecatorilor'. A apreciat ca din formularea respectivului text de lege ar putea rezulta o interpretare potrivit careia judecatorii nu pot raspunde in conditiile art. 246-249 din Codul penal pentru hotararile date in exercitarea atributiilor de serviciu, in aceleasi conditii cu ceilalti functionari, bucurandu-se de un tip de 'imunitate' reglementat prin conceptele de 'inamovibilitate' si 'independenta', atunci cand atributiile de serviciu sunt incalcate, cu stiinta sau din culpa, vizeaza chiar continutul solutiei adoptate intr-o cauza dedusa judecatii. Procurorul de caz a apreciat ca exista o indoiala asupra cadrului legal in care poate fi atrasa raspunderea penala a unui judecator pentru infractiuni de serviciu care au ca obiect masurile dispuse prin hotararile judecatoresti, motiv pentru care, in baza principiului in dubio pro reo, a dispus scoaterea de sub urmarire penala. (...)

Examinand din oficiu rezolutia procurorului de caz, constat ca aceasta este nelegala, motiv pentru care urmeaza a fi infirmata. (...) In esenta, procurorul de caz a retinut ca, in cursul lunii februarie 2012 Dascalu Adriana a ajutat-o pe inculpata Cirstoiu Veronica, judecator la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia I-a penala, sa primeasca aproximativ 630.000 euro de la inculpatul Staicu Dinel, in scopul pronuntarii de catre inculpata Cirstoiu Veronica, impreuna cu ceilalti doi membri ai completului de judecata investit sa solutioneze dosarul nr. 9972/2/2011, a unei solutii de admitere a contestatiei in anulare formulate de inculpat. (...)

Solutia dispusa de procurorul de caz in dosarul 51/P/2012 vine in contradictie cu motivarea acesteia. (...)

In literatura juridica si in doctrina s-a apreciat ca magistratul poate fi subiect activ al infractiunii de abuz in serviciu. Pentru a angaja raspunderea penala a judecatorului sau procurorului, in cadrul anchetei sau a cercetarii judecatoresti trebuie dovedita reaua-credinta sau neglijenta grava.

Pentru a se bucura de protectia legala in ce priveste solutiile, dispuse, rationamentul juridic al magistratului trebuie sa fie in concordanta cu principiile de drept care guverneaza institutiile de drept penal sau drept procesual penal. In situatia in care magistratul distorsioneaza in mod vadit legea, nu mai poate beneficia de protectia conferita de aceasta.

In literatura s-a apreciat ca activitatile judiciare desfasurate de magistrat prin incalcarea grava a normelor procesuale, a normelor procedurale si printr-o interpretare vadit eronata a probelor, care conduc la pronuntarea unei solutii favorabile unei parti si, in mod corelativ, prejudicierea grava a alteia, pot constitui elementul material al infractiunii de abuz in serviciu.

In speta de fata rezulta clar ca invinuitele nu au fost interesate sa pronunte o hotarare legala si temeinica si au urmarit inca de la inceput pronuntarea unei hotarari favorabile condamnatului Nutu Dinel (fost Staicu), prin anularea hotararii de condamnare.

Este indubitabil, asa cum retine si procurorul de caz, ca in exercitarea atributiilor judiciare invinuitele au interpretat in mod nelegal norma de drept, umarind si fiind interesate sa pronunte o hotarare nelegal si netemeinica.

Din actele de urmarire penala efectuata, nu rezulta existenta unei explicatii scuzabile privind hotararea pronuntata, iar argumentele juridice folosite sunt straine cauzei.

In conditiile in care in practica judiciara au fost trimise in judecata si condamnate anumite persoane care detineau calitatea de functionar public pentru acte de serviciu mult mai putin grave decat hotararea pronuntata de invinuite in care au anulat hotararea unui condamnat, a accepta motivarea in sensul ca judecatorii nu pot raspunde in conditiile art.246-248 Cod penal pentru hotararile date in exercitarea atributiilor de serviciu in aceleasi conditii cu ceilalti functionari ar insemna sa cream un concept de imunitate care ar excede prevederilor legale si constitutionale.

Asa cum am mai precizat anterior, in conditiile in care magistratul incalca in mod grav normele legale si pronunta o hotarare judecatoareasca, retinand o situatie care nu are corespondent in realitate, acesta nu se mai poate bucura de protectia legala. De altfel, trimiterea in judecata a numitei Cirstoiu Veronica pentru infractiunea de luare de mita savarsita tocmai in legatura cu pronuntarea deciziei penale nr.381/1/2012 in dosarul nr.9972/2/2011 al Curtii de Apel Bucuresti constituie temei de redeschidere a urmaririi penale si de reluare a acesteia. Procurorul de caz va relua urmarirea penala in raport de aspectele rezultate in dosarul 111/P/2013 al Directiei Nationale Anticoruptie – Sectia de Combatere a Coruptiei".

*Cititi aici Ordonanta din ianuarie 2014 a procurorului-sef adjunct al DNA Calin Nistor

*Cititi aici Rezolutia de SUP data de procuroarea Florentina Mirica in dosarul celor trei judecatoare CAB

Comentarii

# visu date 13 May 2014 18:55 +21

Daca se coroboreaza si cu alte elemente, distorsionarea vadita a scopului si a ratiunii de a fi a legii, este normal sa fie subiecti si, cat mai degraba!

# Eman date 16 May 2014 09:26 +5

De acord. In plus, dc. judecatorii vor raspunde pt. solutii date aiurea nu vad de ce nu ar raspunde si procurorii DNA pt rechizitorii sau ordonante date aiurea....

# Airinei-Adam Dumitru date 28 April 2017 12:07 0

Există foarte multe cazuri de ABUZ ÎN SERVICIU săvârșite de judecători prin soluțiile nedrepte și netemeinice pe care le pronunță ,favorizând una din părțile procesului în detrimentul celorlalte, de ordinul zecilor și sutelor de mii , de regulă, asociate cu infracțiunile de fals și uz de fals în actele oficiale din dosare, ceea ce pune clar în evidență latura materială și vinovăția sub forma intenției directe.Toate aceste MARI NENOROCIRI(personal trăiesc drama unei astfel de fapte, ca în „Procesul” lui Kafka) se datorează așa-zisei inamovibilități a judecătorului pentru activitatea profesională.Ruperea acestei inamovibilități în împrejurări ce nu o justifică, este primul pas făcut spre DREPTATE ADEVĂRATĂ.Să fie apărat judecătorul care judecă normal, fără a se implica fraudulos, dar în niciun caz cel care săvârșește una sau mai multe infracțiuni în legătură cu activitatea sa cu scopul de a favoriza pe una dintre părțile procesului în detrimentul celorlalte.Este foarte bună Ord. DNA .

# ADEVARUL date 13 May 2014 19:41 +1

O GLUMĂ BUNĂ,MĂI DNA-ULE MĂI,S-OR GĂSI NAIVI SĂ TE ASCULTE ȘI PROȘTI SĂ TE CREADĂ,JUDECĂTORILOR-ÎNSĂ-LE-AI PROVOCAT GROHĂITURI ECHIVALENTE RÂSULUI,EI SUNT BĂSIȚTII ORIGINARI,IAR TU DNA-ULE O SLUGĂ...NEOBRĂZATĂ...CE POȚI FACE CONCRET SĂ VINDECI CANCERUL CARE A OCUPAT-ÎNLOCUIT  JUSTIȚIA?TU DNA-ULE FIIND SLUGA UMILĂ A SISTEMULUI :-)

# adio stabilitate raporturi juridice date 13 May 2014 19:49 +5

dupa sovietice recursuri in anulare tovii revin cu minus imunitate. asteptam abuzurile.

# obiectiva date 13 May 2014 19:58 +4

o fi auzit si sandel, maricela si sofica ???

# obiectiva date 13 May 2014 20:04 +18

asta e republica SECURITATII........probe la COMANDA, solutii la COMANDA, condamnati la COMANDA.......numai judecator sa NU fii in tara asta !!!  blestemele lovesc si dupa ani si ani !!!!!!

# ADEVARUL date 13 May 2014 20:10 +2

JUDECĂTORII SUNT ESENȚA RĂULUI,MAI MULT SAU MAI PUȚIN DILUATĂ ÎN POLITICIENI,ÎN SMECHERI SI SUPRAVIEȚUITORI,ROMÂNII FIIND CONDAMNAȚI IAR ROMÂNIA TRANSFORMATĂ DE JUDECĂTORI ÎNTR-O ȚARĂ PENITENCIARĂ <img src=ops:' />

# unul din lumea cea mare date 13 May 2014 20:49 +1

ptr obiectiva//obiectivo,,nu/s de de parerea ta,, era pe ,,acilisea,,unii ca dankh,felcerita(poreclita asistenta) si soarta care ziceau ,,ca EI este 90% (in)corecti,, tu esti ,,pricinoasa obiectivo,, nu ,,trebe si gura lor sa guste cite ceva kobe,, ca deh au ajuns koabele romaniei!!!!

# unul din lumea cea mare date 13 May 2014 20:55 +4

ptr obiectiva//lasa/i obiectivo foarte bine!!!!!!!! ca doar EI viperele le/au dat NAS CA SINT MAGISTRATI!!!!!!!!slugoii imperiului raului,proaste or fi napircile de nu/i aresteaza pe toti judecatorii adevarati si sa acceada ei in locul lor.eu cred ca deja 40 spre 50% judecatorii provin din rindul napircilor

# obiectiva date 13 May 2014 21:27 +5

unule, Doamne fereste, crezi ca ma doare inima de naparci si vipere ??? ma doare de MINE ca sunt invidioasa ca la mine DNA ul nu ar percuta asa de repede cu bagarea la puscarie a infractorilor din magistratura !!!!!!! ANUNT PUBLIC CA IAR S-A INCEPUT CU HARTUIREA MEA LA INTERFON ! ALOOOO, POLITIA ????? DACA IL PRIND PE NEBUN, IL RUP !!!!!!!!! 

# obiectiva date 13 May 2014 21:28 +2

o fi ARGUS cu friptura in sange....dupa cum respira greu la interfon, cred ca are vreo 10 kg aceasta friptura !!!! 

# ARGUS date 13 May 2014 23:21 0

Puiule,te-am cautat prin ANP si nu figurezi incarcerata.Acum vorbesti de interfon.Ti-ai pus interfon la celula din puscaria negasita de mine?Sau m-ai fraierit ca sa nu te caut pe la domiciliu?De ce nu joci cinstit cu mine?

# obiectiva date 14 May 2014 06:28 +2

mai, pasarica, pai nu citisi TU acu` vreo luna in urma de politia care a avenit sa ma amendeze la 22.15 ???? la apelul telefonic a chiriasului de sub mine, ca daca il prind ii rup ceva, stiu eu ce..........****** care are nume de FAMILIE SIMILIAR cu maricela.....

# obiectiva date 14 May 2014 06:36 +3

de asemenea, NU ma invitai tu , ca MA CUNOSTI , cica, la intercontinental , la o cafea, ca pe udrea, pe vremurile cand se intalnea cu arabii, sau NU sustineai tu ca ma vazusi la un COAFOR pe calea victoriei ???? singura data cand am fost la un coafor in bucuresti, langa palatul victoria, a fost acum 16 ani in urma, cand am jurat sa NU mai calc in vreun coafor bucurestean, ca m-a tuns aia pe un sac de bani si am iesit ASIMETRICA.....adicalea, pe partea dreapta aveam par mai scurt, pe cea stanga aveam plete cu 10 cm mai lungi, si am observat abia acasa, dupa ce m-am spalat pe cap,  ca acolo ma si coafasera si viciul era ascuns !!!!!!!!! asa ca, EXCLUS sa ma vezi in vreun coafor in bucuresti !!!!!!! 

# obiectiva date 14 May 2014 06:41 +3

asa ca, Argus, STIU ca aseara tu erai la interfon....ca ****** paracioasa de la etajul inferior ...NU mi indrazneste sa respire....dupa ce a dat si el declaratie la politie....daca o fi TOT ala, il distrug, ....dar, nu asta e important, ...ci daca aveai sau nu friptura in sange cu tine...........

# obiectiva date 14 May 2014 07:42 +3

si cam CINE si CE esti tu Argus, de m-ai cautat prin ANP si nu m-ai gasit ??? CINE iti da tie documentele si evidentele  de la ANP ??? MINCINOSULE !!!!!!!!! securist mincinos care incerci sa MANIPULEZI......nu iti iese !!! oricum, daca se apropie venirea celor de la CIA, in RO, ma astept si eu la probleme suplimentare din partea voastra........ce ma distrez !!! ce importanta sunt !!! eu, o simpla anonima !!! daca fiecare cetatean roman ar fi ca mine, puterea din RO, INDIFERENT care ar fi ea, NU ar indrazni sa miste in front in fata po******tiei !!! CINE ii da dreptul lui SATAN sa vorbeasca in numele TARII, de vreme ce este OFICIAL, legal si constitutional DEMIS din 29 iulie 2012 ??????? eu NU vreau razboi cu vecinii.....eu NU vreau razboi pentru ca STIU ca RO va iesi ca de obicei, si batuta, si f..a si cu banii luati !!!!! eu vreau sa fiu NEUTRA ca ELVETIA !!!!!

# obiectiva date 14 May 2014 07:52 +4

de ce NU  convoaca baSSescu CSAT ul ???? pentru ca ....II ESTE FRICA .....ii este frica sa ia decizii .......ii este frica sa isi puna semnatura pe vreun act oficial.......sa fie responsabil si sa isi asume responsabilitati.......pentru VIITOR !!!!!!! implicit, recunoaste ca este un DEMIS..un FRICOS.....un IRESPONSABIL......si semnatura lui oricum NU ar avea NICI O VALOARE JURIDICA ........degeaba vine la TV si aiureaza in PUBLIC, datul din gura NU inseamna decizii oficiale !!!!!! LATRA SI EL CA SA SE AFLE IN TREABA !!!!!!

# TURNATORUL DIJURNII date 14 May 2014 08:35 +2

E un vechi securist acest ARGUS, doar ca galbeaza si glaucomul i-au afectat cei 2 + 998 ochi.

# obiectiva date 14 May 2014 13:09 +1

lasa-l, mai, ca are OCHI ALBASTRI !!! am sa il conduc eu pe drumul cel bun, asa ORB cum e,  numai sa dea ochii cu mine !! 

# ARGUS date 14 May 2014 16:23 -1

obiectivo,incepi sa ma superi.De ce draq cochetezi cu unul din lumea cea mare?Nu te-ai saturat sa ii dcai apa la moara?Si sa stii ce te-am vazut la coaforul ala.Am vorbit cu Laramioara si mi-a spus ca daca pune mana pe tine te scalpeaza .Cat de curand a sa iti fac o vizita protocolara.De ce nu mi-ai deschis sa mancam friptura aia?(nu era o vizita,am raspuns dorintei tale-care e ordin pentriu mine-deda manca o friptura in sange)Ramane pe altadata.

# obiectiva date 14 May 2014 16:48 +2

bai, ******,IAR ati intrat in casa in lipsa mea si ati furat ratusca de plus a copilului...e A DOUA FURATA DE SRI.......iti rup picioarele daca te prind pe aici......

# obiectiva date 14 May 2014 16:50 +2

ANUNT PUBLIC CA SRI INTRA IN CASELE OAMENILOR SI LE FURA OBIECTE MARUNTE.......de doua ori , STIU EU, mi-a furat RATUSTELE DE PLUS ALE COPILULUI........o sa aiba insomnii copilul ca era extrem de atasata de ratusca aia care se jegosise de tot......fura TOT ce le cade in mana !!!!! JUR  CA E ADEVARAT ! du-te la politie si fa reclamatie, ca ajungi de rasul piticilor...DRACU` SA VA IA !

# obiectiva date 14 May 2014 16:51 +2

m-ai vazut pe dracu` la coaforul ala.........poate acum 16 ani in urma........era clona mea !!!! 

# obiectiva date 14 May 2014 17:01 +2

`vizita protocolara` ??? vii cu MASCATII de la antitero sau cu MARIACHI ???

# ARGUS date 14 May 2014 18:00 -2

Obiectivo,iar o iei razna,De ce ma insulti?Nu eu  ti-am furat ratusca,dar stiu cine este autorul.O sa intru in fichetul lui  si o sa-i fur ratusca,apoi ti-o aduc acasa.Daca ma rogi ,iti spun si de ce s-a furat ratusca.Noi nu umblam cu mascaci nici cu banderasi.Fiecare isi face treaba singur.deci sinmgur voi veni la tine si vreau sa fim atunci singuri.Du-ti copilul la vecinki pentrju vreo 3 ore.Avem multe de discutat si  de facut.

# obiectiva date 14 May 2014 19:36 +2

NU ! NU este posibil ! ! Nu am vecini capabili sa aiba grija de copil....doar nu vrei sa il trimit la paracios, tocmai a venit propretaru` sa stea de vorba cu mine ! DECI I-ATI COMUNICAT ! e un bogzor roscovan , fan al VATICANULUI !!!!!  nu am ce discuta cu VATICANUL ! s-a enervat dupa ce a ras manjeste cand l-am intrebat daca NUMAI ofiteri de politie are ca si chiriasi !!! s-a enervat cand i-am spus ca la chiriasul anterior, OFITER IN POLITIE , care avea un nume de familie  de RACKET UKRAINEAN, m-au sunat de la O BANCA SA MA INTREBE UNDE S-A MUTAT, pentru ca a FUGIT, NU S-A MUTAT, pentru ca avea DATORII LA BANCA !!! era un RECUPERATOR entru banci ala de m-a sunat !!! si a inceput sa delireze si propretaru`...sa ii spui sa NU MAI INDRAZNEASCA SA MA DERANJEZE....CA EU NU PLEC SI NU MA MUT DE AICI !!!! ....

# obiectiva date 14 May 2014 19:38 +2

DE CE s-a furat ratusca ???

# obiectiva date 14 May 2014 21:20 +2

daca VOR LINISTE, sa isi ia propretaru` chiriasii de mana si sa plece la PROTEST in fata la penitenciar, la ICCJ, la instantele care DECID in acord cu  NCP si NCPP, ca sa imi elibereze sora si eu plec la padure cu copilulasul, si NU revin decat cateva zile pe luna !!!!! ca sa imi platesc taxele si impozitele...acusica trec pe deasupra capetelor lor rachetele nucleare si ei VOR LINISTE LA ORA 10 SA INVETE SI SA DOARMA LA ORA 10 DIMINEATA ???? VOR AVEA LINISTE !!!!! 

# Ghost date 13 May 2014 20:10 +7

Este o idee buna daca ii vor cerceta si pe judecatorii care sunt \" Parteneri de nadejde ai DNA\" si dau solutii de condamnare chiar si atunci cand probele lipsesc cu desavarsire .

# Slim date 13 May 2014 21:05 +7

Este o idee buna ca judecatorii sa raspunda pt. solutiile date,dar nu sa raspunda in fata DNA-ului ci in fata CSM-ului SI SA RASPUNDA ATAT PT SOLUTIILE DIN CAUZELE PENALE ,CAT SI PT. SOLUTIILE IN CAUZELE CIVILE. PS- La cati prosti sunt angajati in justitie cred ca o sa ramana fara personal..... 

# graba strica treaba date 13 May 2014 21:18 -4

Ca de obicei, ” specialistii” in drept de la luju, au o abordare tendentioasa a unei probleme extrem de delicata si de serioasa. Sigur ca o hotarare judecatoreasca trebuie sa fie supusa controlului de un alt judecator, principiu unanim acceptat, dar ce facem cu deciziile definitive?! Daca nimeni nu le poate examina, chiar daca exista indicii temeinice cu privire la unele fapte de natura penala, inseamna ca un judecator ce judeca in ultima instanta poate ”da” o hotarare dupa bunul plac, stiind ca nu exista cale de atac. In articol se mai ”strecoara” unele ”pareri avizate” ale acelorasi jurnalisti, care vor sa acrediteze ideea ca procurorii controleaza judecătorii, uitțnd să releve că, in fond, daca un procuror demareaza o ancheta, in final, tot un judecator va statua asupra unei eventuale infracțiuni.Tineti-o tot asa ”specialisti” ai dreptului.

# un oarecare date 13 May 2014 21:53 +1

Inteleg ca pe baza acestui rationament nu se mai pot pronunta solutii de achitare pt ca astfel magistratul ,, distorsioneaza in mod vadit legea,, . Pai atunci la ce naiba atata teatru , drepturi, obligatii, principii, avocati.. gata.. la primul termen condamnarea! Nu ? Eu asta inteleg. Pai in situatia asta plang de mila unui inculpat trimis i  judecata de DNA ! Ce judecator mai e nebun sa contrazica DNA-ul?

# obiectiva date 13 May 2014 22:02 +3

EXACT !!!! eu de cand spun ca mai bine ne condamna din start porcurorul, sa desfiintam instantele, judecatorii, avocatii...e mai ieftin pentru sistem, pentru noi, sa vedeti ce economii la budget se fac......nu mai avem nici salarii, nici pensii nesimtite, si pana esti condamnat de o instanta, dureaza vreo 3 ani, ajungi sa faci deja cat ai de facut din pedeapsa cu inchisoarea, deci.......esti liber ca pasarea cerului !!!!!

# TITULESCU date 13 May 2014 22:22 +5

CHIAR SUNT DE ACORD CU D.N.A.-UL JUDECATORII TREBUIE SA RASPUNDA PENTRU SOLUTIILE ABUZIVE DAR PENTRU TOATE SOLUTILE ABUZIVE DECI INCLUSIV SI PENTRU ABUZURILE SAVARSITE IMPOTRIVA OAMENILOR DE RAND . UN COPIL CARUIA II DISTRUG COPILARIA NISTE JUDECATORI, O PERSOANA CARE PRIMESTE BANI FARA SA AIBE CERERE IN DOSAR, MARORI MINCINOSI NECONDAMNATI PENTRU CA NU AU MINTIT CU INTENTIE DESI INTENTIA E EVIDENTA TOATE ASTE POARTA UN NUME ABUZ.

# PENSIONAR MILITAR date 13 May 2014 22:55 +4

Casa de pensii militară și-a bătut în așa hal de mine încât, de peste opt ani eu nu-mi cunosc cuantumul pensiei deoarece, am fost supus permanent unui adevărat bombardament cu decizii de pensionare prin care, de fiecare dată, îmi modificau cuantumul pensiei - de regulă micșorându-l - și culmea, invocând de fiecare dată același temei legal ! Pentru această batjocură m-am adresat instanței solicitând Tribunalului București obligarea casei de oensii la plata unor daune morale pentru modificarea permanentă a cuantumului pensiei mele uneori aducându-l la sume inutile care nu-mi acopereau nici nevoile pentru medicamente fără să mai iau în calcul mâncarea însă doamnele judecător, susținute și de cele de la Curtea de Apel, mi-au respins acțiunea și recursul considerând probabiul că ”BANII NU ADUC FERICIREA !”Ar fi atât de amabile ca să-mi explice cum ar face dumnealor ca să trăiască având ca pensie o sumă permanent variabilă între 700 și 1100 de lei ? Mulțumesc ! 

# avocat traditional date 13 May 2014 22:59 +1

Imi cer scuze ca nu am rugat pe dl.drd.Bota  sa imi aprobe sa postez niste ganduri juridice,dar urgenta situatiei cred ca justifica aceasta omisiune. Problemele legate de aceasta ordonanta a procurorului Nistor sunt (poate nu credeti) deosebit de complicate.Daca cele trei judecatoare sunt cercetate pentru ca una din ele a luat mita se poate,legal,incepe o cercetare.dar,zic eu,numai in privinta mitei.Daca mita se dovedeste la Veronica,desi la celelalte nu,cred ca o revizuire se poate face.dar ,cred,eu,ca revizuirea ar trebui facuta cu succes,doar daca se vasdovedi ca fara mita,celelalte judecatoare au fost influentate de Veronica. Daca nu exista astfel de probe,nu vad solutie legala in a fi cercetate si condamnate pentru abuz in serviciu.Pe de alta parte,luarea de mita nu are legatura directa cu solutia.Poti sa iei mita dar sa dai o solutie nefavorabila mituitorului.In atare situatie paoae un procuror sa cenzureze o hotartare judecatoreasca?Nu poate.

# avi de trad handy date 14 May 2014 05:31 -2

avi, handy-ule, ca sa ai ,,ganduri juridice,, trebuie sa ai cap si notiuni minime de gramatica. nu e cazul la tine. de aia esti ,,tratat ca un gunoi,,!

# PENSIONAR MILITAR date 13 May 2014 23:08 +4

Îmi este rușine de ce am ajuns, ca să-mi tot cerșesc dreptatea adresându-mă unor oameni care mă sfidează tratându-mă ca pe un mincinos ordinar, un cerșetor bătrân și neobrăzat care tot cere bani de la stat ! O viață întreagă mi-am servit Țara supunându-mă tuturor rigorilor profesiei și asta nu pentru un salariu minunat cum s-ar crede, ba din contră însă, datorită jurământului pe care l-am depus și sub care consider că mă aflu până ce voi închide ochii ! Nici o clipă n-am ezitat ca să-mi risc viața, sănătatea și traiul de familie dar cu orice preț să-mi îndeplinesc misiunile. Și acum ? Sunt tratat ca un gunoi pentru că îmi cer un drept care mi-a fost promis încă de când m-am angajat în armată ! Acum, dacă rușii ne vor cotropi Țara, oare domnii judecători vor pune mâna pe arme ori se vor piti pe undeva și vor spera că imbecili ca noi își vor da viața apărându-i ?!

# continuare date 13 May 2014 23:09 +5

mai este o problema:daca cele trei judecatoare vor fi trimise in judecata pentru abuz in serviciu,tot pe mana judecatorilor vor pica.Si credeti ca judecatorii le vor condamna? Mi se pare nejuridica/aberanta/de rea credinta/neprofesionala ordonanta lui Nistor.Este semnalul ca DNA,in loc sa lucreze pe carte,forteaza nota sa-si apere rebuturile care sunt multe).Oare {Procurorul general si ministrul justitiei nu au vreun cuvant de spus?Stie cineva ca in alte tari sa se procedeze asa?Oare NUP-jurile si SUP-urile lui Nistor dinainte de a veni la structura centrala pe acest post,care este o caciula cam mare pentru el,cine le verifica?PS Am zis si eu ceva,nu am dat cu parulPPS botistilor si servantilor de la serverele LUJU nu va grabiti sa imi dati note rosii ca nu da bine,macafr acum cand sunt probleme de interes major(chiar national)

# Nepracticantul date 14 May 2014 08:08 +1

Abia acum putem vorbi de reforma in justitie. Este prima initiativa cu impact real, care va duce la disparitia hotararilor judecatoresti aberante. In definitiv si judecatorii sunt niste oameni si nu dumnezei.

# Băscase date 15 May 2014 07:03 +5

Problema este ca judecatorii vor fi pedepsiti daca nu raspund la comenzile mafiei securiste. Santajul este principalul mijloc de educare a recalcitrantilor din sistem.

# obiectiva date 15 May 2014 07:48 0

problema este LIPSA DE CONSTIINTA  a acestora ! NU le este rusine cu imaginea lor in OGLINDA ??? 

# paula date 14 May 2014 08:41 +4

tot procurorii sunt de vina In urma cu cca 6 ani au dat pe banda rulanta NUP-uri sustinand ca magistratul nu poate fi subiect activ al infr de abuz in serviciu ! Total eronat,caci independenta nu presupune lipsa de raspundere ,aplicarea lg neinsemnand distorsionarea ei vadita sau crearea unei alte lg de catre judecator,care nu are atributii legislative ! Acum e mai greu sa rezolvi aceasta problema care are de fapt o solutie normala,caci nu despre imunitate e vorba,ci de raspundere ca atribut al independentei judecatorului . Exista si abatere discipl pt incalcarea cu rea cred sau grava neglijenta a drepului material si procesual,dar CSM i-a mangaiat pe crestet pe cei care sfideaza legea sub pretinsa cupola a indep judec prost inteleasa ASA I-A AJUTAT PE JUDEC SA AJUNGA INFRACTORI lA MODIF LG RASP cSM A FOST PRINCIPALUL OPONENT la introducerea rasp magistr pt incalcarea legilor .Lor li s-au asociat asoc prof si chiar instanta suprema Asta arata niv de profesionalism si coruptie din sist

# dank date 14 May 2014 09:10 -5

lucrurile sunt foarte simple...nu orice abatere de la normele procesuale insemana abuz in serv pt judecator sau procuror...poate fi o abatere disciplinara, sau nu poate fi nicio infractiune, pur si simplu asa a gandit magistratul...depinde si ce fel de abatere..de la legalitate sau de la temeinicie...cuvantul cheie este REAUA CREDINTA, adica intentia magistratului de a favoriza o parte din proces in detrimentul alteia incalcand astfel normele procesuale..cu intentie...abuzul in serv se pedepseste daca e comis cu intentie...vezi cazul Veroniac C...asta a luat mita...e clar ca a mani******t normele sa ajunga la rezultatul dorit:exonerarea de rasp a condamnatului si corelativ prejudicierea BIR cu mii de miliarde...in schimbul a 1 milion de euro.La fel si tanti de la Piatra Neamt...Magistratii corecti nu trebuie sa si faca probleme...parearea mea, abuzul magistratului ca infractiune de serviciu se leaga cu o fapta de coruptie in legatura cu acea decizie

# dank date 14 May 2014 09:12 -3

Daca ati ajuns sa luati apararea magistratilor care pronunta solutii strambe doar de dragul de a critica DNA, care isi face cat de cat treaba, sa nu ne miram ca noi avem un salariu mediu de 200 euro iar elvetienii de 3300 euro..ne meritam soarta de perdanti ai istoriei

# BB date 14 May 2014 09:45 +8

Personal, ma bucur de astfel de precedente ce se creeaza acum si este usor amuzant cu privire la autori. DNA -ului ii scapa din vedere ca ar putea, chiar dintre domniile lor, sa ajunga la una dintre cele doua fapte incriminabile sau ambele, in activitatea lor: abuz in serviciu sau neglijenta. La cate dosare cu rechizitorii, fara probe directe si concludente sau cu probe indoielnice, au intrumentat pana acum... Chestia cu sapat groapa altua, ar putea sa le fie aplicabila. Oricum, pe ansamblu ar fi de dorit, ca in sfarsit si magistratii sa raspunda pentru solutiile imbecile.

# hm date 14 May 2014 11:06 +3

Infractiunile savarsite de judecatori in exercitiul functiei judiciare nu pot ramane in afara legii. Nu exista imunitate, independenta etc. in asemena cazuri.

# Dr.Mihai Turcu date 14 May 2014 11:09 +1

Magistratii, corect doar judecatorii sunt magistrati, incarneaza Pueterea Judecatoreasca, separata de puterea executiva si legislativa.  Magistratii nu sunt \"functionari\'. DNA este o agentie in puterea excecutiva, creata ad hoc, care va fi desfiintata cind misiunea ei va fi fost indeplinita. Puterea Judecatoreasca si Parlamentul trebuie sa regleze conditia judecatorilor, care au imunitate specifica, preoblema fiind reglarea responsabilitatii.  

# cum e Turcu i si pistolul date 14 May 2014 11:38 +2

in opinia ta de \"doctor\", chiar daca judecatoarea a luat 1 milion de euro pt a l favoriza pe Dinel Staicu, acesta fiind liber in prezent, nu se poate desfinta hotararea data in contestatia in anulare pe motiv ca judele a abuzat in serviciu si a mani******t normele de drept..ma da destept esti tu...esti doctor chirurg sau in drept? iar daca procurorul te trimite in juedcata stiind ca esti nevinovat si ca altul e autorul tre sa raspunda pt ca tu sustii ca e functionar..daca e functionar al statului atunci de ce se pozitioneaza contrar opiniei statului in cauze penale sau civile?un avocat angajat de clien se poate pozitiona procesual vorbind contrar vointei inculpatului care se declara nevinovat ? adica sa puna concluzii ca este vinovat desi inculpatul sustine ca e nevinovat?

# danut date 14 May 2014 11:43 +1

citez: DNA este o agentie in puterea excecutiva, creata ad hoc, care va fi desfiintata cind misiunea ei va fi fost indeplinita...s o crezi tu ca va disparea coruptia si implicit DNA ul..poate atunci cand vor disparea si curvele...coruptia si prostitutia nu vor disparea niciodata

# danut date 14 May 2014 13:18 0

mai citez din Turcu> Puterea Judecatoreasca si Parlamentul trebuie sa regleze conditia judecatorilor, care au imunitate specifica, preoblema fiind reglarea responsabilitatii...Prin reglarea responsabilitatii in logica ta inteleg excluderea raspunderii penale a judecatorului pt hotarari strambe..adicatelea sa ramana o rasp disciplinara...Prosti ne mai crezi dotore

# imposibilu\"!? date 14 May 2014 11:19 +2

Cu alte cuvinte traficantul de solutii din cauzele instantelor militare nu este suspus, ci supus legii!? Cu alte cuvinte unul dintre profesionistii in ale dreptului care i-au citit solutiile ar putea pana la urma sa aplice legile omenesti in cazul lui!? Serios!? Omul care a dat solutie in dosarul rudelor sale apropiate si ... a fost ok, care dicta in biroul sau procurorului de sedinta ce sa spuna in sala, care dadea colegilor sai solutiile in cauzele pe care le judecau, care consilia partile si le facea apararile in biroul sau ... in vazul tuturor!? Mda ... nimicuri. Dar daca totusi intrebarile serioase ar fi puse? ... cele legate de solutiile si interesele sale in cauze?

# Inamovibilitatea e una, raspunderea e alta. date 14 May 2014 13:58 +1

De raspuns trebuie sa raspunda in fata legi SI judecatorii SI procurorii, in egala masura Altfel nu avem nici un fel de justitie. 

# 1893 date 14 May 2014 14:10 +5

In sfarsit platesc si naparcile astea de magistrati care au salarii grase si multiple avantaje pentru a sta degeaba pe la serviciu.Noi va cam stim pe cei care luati spaga si nu sunteti putini.La Brutarie cu cei necinstiti indiferent cum se numesc.

# danut date 14 May 2014 15:02 -3

pe naiba au salarii grase...intereseaza te mai bine cat se munceste in justitie ....si ce salarii mizere sunt..90 la suta din magistrati au in jur de 1000 euro pe luna...

# Avocatul31 date 14 May 2014 15:07 +4

In justitie nu se munceste deloc,se trag sfori,se incaseaza spagi,bani si avantaje nemeritate,dar munca nu are de-a face cu placerea de a folosi justitia in interes propriu si de clica.

# nostalgic date 14 May 2014 16:57 0

candva ni se spunea ca pentru bani trebuie sa muncesti

# catavenc date 14 May 2014 17:05 +3

da\' ce-ai zice de 3000 euro/luna in mana per judecator militar pentru performanta de a judeca 2-3 dosare pe ... an la cea mai \'inalta\' instanta militara? ar mai fi fost, altfel, timp si pormire ca 6 din cei 7 judecatori sa reclame la CSM si ministrului apararii si cine mai stie pe unde, ca nu au fost de drept avansati toti generali la intrarea in vigoare a noului CPP? ca fara asta instanta nu putea functiona si Romania nu mai era primita in Spațiul Schengen! acum vor sa dea ministerul in judecata pentru dreptul lor ignorat ... daca n-au facut-o deja.

# 1893 date 14 May 2014 19:09 +6

Un grefier care a absolvit Scoala Nationala de Grefieri are 3.000 de lei lunar si nu ii ajunge suma acesta.Mai mult decat atat unii fac actiuni,depun intampinari,cereri reconventionale,dau sfaturi juridice,etc.Un judecator de fond are in jur de 8000-9000 lunar si crede-ma ca stiu din interior si nu fac nimic decat pleaca in concedii,merg la coafor,vin la munca 2 ore pe zi ,iau spaga cand sunt numiti in campaniile elctorale sub forma de excursii.Mai vrei detalii sau tot nu te-am convins?

# Themis date 15 May 2014 11:46 -1

Un stat fara justitie nu poate exista, iar Justitia trebuie sa fie independenta. Se omite un lucru foarte important, anume ca, daca n-ar exista justitie, fiecare dintre noi am fi expusi abuzurilor. Poate ca exista judecatori corupti, dar unii sunt doar victime. In orice caz, un judecatorii n-ar trebui sa raspunda pentru o hotarare, raspunderea sa ar trebui antrenata doar pe taramul legii penale pentru fapte de coruptie dovedite. Justitia ar trebui sa fie protejata de orice presiune mediatica . Un mare scriitor spunea ca doar cei marginiti de limitele ignorantei proprii sunt obisnuti sa judece mai mult aspru decat drept. Cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa gandeasca inainte sa emita judecati, care de altfel se pot dovedi in timp paguboase . Adevarul e ca nici ciocanul nu izbeste in cap orice cui .

# dank date 15 May 2014 13:00 +2

Dovada ca luju joaca cum i se canta>acum ceva timp li se parea ca magstratii ar trebui sa rasp pt solutii..acum nu...daca tre apare interese obscure http://www.luju.ro/magistrati/parchete/marius-iacob-gandeste-periculos-seful-sectiei-urmarire-penala-din-piccj-spune-ca-magistratii-nu-pot-avea-calitatea-de-subiecti-activi-ai-unei-infractiuni-exclusiv-pe-considerentul-ca-au-adoptat-o-solutie

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.11.2024 – Domnul colonel Bodean

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva