SUSPECTUL NEGOITA – Primarul Sectorului 3 Robert Negoita a fost pus sub urmarire penala pentru abuz in serviciu, fiind acuzat de comiterea unui prejudiciu de peste 100 milioane euro: “In loc sa fie organizate licitatii publice, contractul de salubritate incheiat in anul 1999 a fost prelungit succesiv cu S.C. ROSAL GRUP S.A. (operator nelicentiat din anul 2013 pentru Sectorul 3), prin acte aditionale care au determinat inclusiv cresterea tarifelor de salubrizare”
DNA a declansat urmarirea penala fata de primarul Sectorului 3 Robert Negoita (foto). Edilul este acuzat de doua infractiuni de abuz in serviciu si o infractiune de instigare la abuz in serviciu in legatura cu modul in care a prelungit contractul cu compania de salubritate Rosal Grup SA, fara a fi organizate licitatii.
Conform unui comunicat de presa al DNA, dat publicitatii luni, 21 februarie 2022, parchetul anticoruptie a pus sub invinuire si societatea Rosal, pentru doua complicitati la infractiunea de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit cu consecinte deosebit de grave. De asemenea, urmarirea penala a fost declansata fata de alte opt persoane, printre care functionari din cadrul Primariei Sectorului 3 si un reprezentant al companiei Rosal.
DNA reclama comiterea unui prejudiciu de 578.446.818 lei in dauna Sectorului 3 si un folos necuvenit pentru SC Rosal Grup SA. Adica aproximativ 115 milioane euro.
Prezentam comunicatul DNA:
“Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie au dispus efectuarea urmaririi penale fata de urmatorii suspecti:
ROBERT SORIN NEGOITA, primar al Sectorului 3 din municipiul Bucuresti, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite cu consecinte deosebit de grave si a unei infractiuni de instigare la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite cu consecinte deosebit de grave,
OCTAVIAN GHETU, director executiv la Directia Economica din cadrul Primariei Sectorului 3, sub aspectul savarsirii a trei complicitati la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite cu consecinte deosebit de grave, complicitate la instigare la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite cu consecinte deosebit de grave si fals intelectual,
GEORGE-ALEXANDRU MANCIU, la data faptelor director al Directiei de Utilitati Publice din cadrul Primariei Sectorului 3, sub aspectul savarsirii a doua complicitati la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite, cu consecinte deosebit de grave,
IRINA-GINA SOROCEANU, director executiv la Directia Investitii si Achizitii din cadrul Primariei Sectorului 3, sub aspectul savarsirii a doua complicitati la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite, cu consecinte deosebit de grave,
FLORENTINA PENCEA, la data faptelor director executiv Directia Juridica din cadrul Primariei Sectorului 3, sub aspectul savarsirii a doua complicitati la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite, cu consecinte deosebit de grave
MIHAITA MARIUS, la data faptelor secretar al Primariei Sectorului 3, sub aspectul savarsirii infractiunii de abuz in serviciu,
ELENA PETRESCU, la data faptelor viceprimar al Sectorului 3, sub aspectul savarsirii infractiunii de uzurparea functiei cu consecinte deosebit de grave,
Persoana fizica reprezentant al S.C. ROSAL GRUP S.A, sub aspectul savarsirii a doua complicitati la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite cu consecinte deosebit de grave,
MIRELA CHETREANU, auditor public extern, sub aspectul savarsirii infractiunii de fals intelectual, si
S.C. ROSAL GRUP S.A., sub aspectul savarsirii a doua complicitati la infractiunea de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit cu consecinte deosebit de grave.
Faptele retinute ar fi constatate in contextul in care, in perioada anilor 2000-2018, in Sectorul 3 din municipiul Bucuresti, s-au incheiat 54 acte aditionale la un contract de salubrizare cu S.C. ROSAL GRUP S.A., prin care, fie s-a prelungit contractul, fie s-a marit valoarea acestuia.
La nivelul Sectorului 3 nu s-ar fi respectat prevederile noii legislatii aplicabile actelor aditionale incepand cu anul 2001 si pana la finalizarea derularii contractului (Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice; O.G. 71 din 29 august 2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local; Legea 101 din 25 aprilie 2006 a serviciului de salubrizare a localitatilor; O.U.G. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii).
Cu alte cuvinte, in contextul mentionat, in loc sa fie organizate licitatii publice, contractul de salubritate incheiat in anul 1999 a fost prelungit succesiv cu S.C. ROSAL GRUP S.A. (operator nelicentiat din anul 2013 pentru Sectorul 3), prin acte aditionale care au determinat inclusiv cresterea tarifelor de salubrizare.
In ordonantele procurorilor se arata ca, in cauza exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt:
in realizarea atributiilor de serviciu, suspectul Robert Sorin Negoita ar fi aprobat, intocmit si semnat o serie de acte (Raport de specialitate, Nota de fundamentare, Expunere de motive), iar la 20 noiembrie 2013, pe baza actelor, ar fi prezentat membrilor Consiliului Local al Sectorului 3 regularitatea operatiunii propuse spre votare. Sub pretextul implementarii Programului de dezvoltare a sistemului de gestionare integrata a deseurilor municipale de pe raza administrativa a sectorului 3, suspectul ar fi determinat obtinerea votarii, de catre Consiliul local a unui act care, in realitate, viza prelungirea nelegala a contractului de salubritate cu inca 10 ani.
Actul aditional prin care se prelungea nelegal termenul contractual cu operatorul nelicentiat legal - Rosal Grup S.A a fost ulterior semnat de suspectul Robert Sorin Negoita.
In plus, la 15 mai 2014, suspectul Robert Sorin Negoita ar fi incheiat si semnat in mod nelegal, un alt act aditional, fara a-l supune aprobarii Consiliului local, prin care s-au crescut frecventele de realizare a activitatilor de curatenie a cailor publice cu influenta asupra cresterii costurilor operatorului de salubritate Rosal Grup S.A.
Modalitatea de prelungire a contractului initial de salubrizare printr-o serie de acte aditionale a facut obiectul unor controale din partea Curtii de Conturi, Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice si Consiliului Concurentei.
Aceste controale au constatat incalcari ale dispozitiilor legale, iar ca urmare, autoritatii contractante (UAT Sector 3) i s-a comunicat obligatia de a nu mai prelungi contractul initial incheiat in 1999 peste termenul de valabilitate de 5 ani stipulat in contract si i s-a recomandat sa dispuna reorganizarea serviciilor de salubrizare conform noilor prevederi si sa atribuie noul contract conform O.U.G. nr. 34/2006, prin licitatie.
Incalcarile constatate de Curtea de Conturi ca urmare a controlului efectuat la Primaria Sectorului 3 au fost validate de Instanta de contencios administrativ, in cursul anului 2017. Fata de aceasta sentinta, primarul Sectorului 3 Robert Sorin Negoita a declarat recurs, dar ulterior a renuntat la judecarea recursului.
Pentru a acoperi retroactiv nelegalitatile prelungirii contractului initial, functionarii Primariei Sector 3 ar fi initiat un demers juridic prin care, in cursul anului 2018, actele aditionale s-ar fi aprobat retroactiv de catre Consiliul local. Ulterior, ar fi fost intocmit un referat, semnat de viceprimarul Elena Petrescu, pe baza unei delegari nelegale facute de primar, prin care practic s-au sters o parte din obligatiile de plata pe care ROSAL GRUP S.A le avea la Primaria Sector 3. Ulterior, actiunea a fost validata de auditorul public extern, suspecta Mirela Chetreanu, in Raportul de follow-up din data de 11.10.2019, desi aspectele nu remediau incalcarile constatate de Curtea de Conturi.
Prin faptele descrise, la care au contribuit, sub forma complicitatii, si persoanele mentionate din conducerea Primariei Sectorului 3, s-ar fi creat un prejudiciu total de 578.446.818 lei in dauna Sectorului 3 si un folos necuvenit pentru SC Rosal Grup SA.
Procurorii au solicitat Consiliului Local Sector 3 Bucuresti sa comunice daca Sectorul 3 se constituie parte civila in cauza.
Celor noua persoane fizice si persoanei juridice avand calitatea de suspect li s-au adus la cunostinta calitatea procesuala in conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedura penala.
Facem precizarea ca efectuarea urmaririi penale este o etapa a procesului penal reglementata de Codul de procedura penala, activitate care nu poate, in nicio situatie, sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Ion 21 February 2022 12:15 0
# CARCOTAS 21 February 2022 19:03 0
# Cum stau cu retrocedarile Primariile: sunt in exces sau nu ? 21 February 2022 19:43 0
# escu 22 February 2022 08:34 0
# maxtor 22 February 2022 12:51 0
# Kiee 23 February 2022 19:58 +1
# Kiee 23 February 2022 19:58 +1
# Kiee 23 February 2022 19:58 +1