28 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

UNDE SUNT VINOVATII DE LA DRUMURI? – DNA cere aviz de urmarire a fostului ministru al Internelor, Gabriel Oprea, pentru uciderea din culpa a politistului motociclist Bogdan Gigina. Nici pana azi DNA, care nu are competenta pe infractiunile de omor, nu a elucidat cine sunt vinovati de proasta semnalizare a gropii-capcana mortala. Asistam la o ancheta politizata? Nu ministrul Oprea a condus motocicleta!

Scris de: E.D. | pdf | print

1 September 2016 17:39
Vizualizari: 6933

Procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, Laura Codruta Kovesi, cere Senatului sa incuviinteze urmarirea penala fata de fostul ministru al Afacerilor Interne, senatorul Gabriel Oprea, pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa, in cazul mortii politistului motociclist Bogdan Gigina. Informatia potrivit careia DNA intentioneaza sa ii faca dosar penal lui Gabriel Oprea pentru ucidere din culpa a fost dezvaluita de Lumeajustitiei.ro inca din 4 februarie 2016, in sectiunea Vorbe de fumoar, data la care am aratat ca prin actiunile procurorilor se urmareste scoaterea din viata publica a fostului ministru al MAI. Dosarul in care Gabriel Oprea este acuzat de DNA de ucidere din culpa nu clarifica insa o problema care necesita rezolvare inca din primele zile de la momentul producerii nefericitului eveniment in care Bogdan Gigina a decedat. Cine se face resposabil pentru groapa din asfalt care nu a mai putut fi evitata de politistul motociclist si cine raspunde pentru faptul ca pe carosabil nu existau semne care sa presemnalizeze si sa avertizeze participantii la trafic cu privire la craterul din sosea? Au responsabilii pentru groapa-capcana vreo calitate in acest dosar? Care este culpa lor pentru decesul lui Bogdan Gigina?


Parchetul Laurei Kovesi cere avizarea urmaririi penale fata de Oprea, dupa ce a procurorii au stabilit ca fostul ministru a dispus ca "deplasarea sa se faca cu viteza foarte ridicata"

Potrivit unui comunicat de presa al DNA din data de 1 septembrie 2016, in seara de 20 octombrie 2015, cand s-a produs accidentul in urma caruia politistul Bogdan Gigina a decedat, dispozitivul de insotirea al lui Gabriel Oprea a fost format din 27 de politisti aflati in intersectiile de pe traseu.

DNA sustine in comunicatul de presa ca cel care a determinat imprejurarea in care a decedat politistul motociclist Bogdan Gigina este Gabriel Oprea, stabilindu-se ca tot fostul ministru al Internelor este si cel care a determinat viteza de deplasare, de 84 km/h cu care circula politistul si neadaptarea acesteia la conditiile meteorologice, intrucat "viteza de deplasare era stabilita in mod implicit de catre ministrul de interne prin comunicarea destinatiei si a momentului precis la care aceasta trebuia sa ajunga la destinatie". DNA a stabilit si ca fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, se folosea de coloana oficiala in scop personal la momentul producerii accidentului, deplasandu-se catre locuinta sa din cartierul Cotroceni.

Invocand doua expertize criminalistice si o expertiza tehnica, DNA a concluzionat ca exista indicii rezonabile care arata ca Oprea a impus, in calitatea functiei pe care o detinea la acel moment, "ca deplasarea sa se faca cu viteza foarte ridicata, cauza care a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei Gigina Bogdan-Cosmin".

In comunicatul DNA se mai precizeaza ca din cauza faptului ca demnitarii beneficiaza de un dispozitiv de siguranta marit in vedere efectuarii activitatilor de insotire, "un numar important de intersectii cu valori mari de trafic nu pot fi dirijate de catre agentii de politie care trebuie sa se deplaseze pentru a asigura traseul coloanelor oficiale".

Prezentam in continuare comunicatul DNA nr. 1150/VIII/3 din data de 1 septembrie 2016:

"In completarea comunicatelor nr. 54/VIII/3 din data de 25 ianuarie 2016 si 100/VIII/3 din 5 februarie 2016, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:

In cauza mediatizata prin comunicatele sus mentionate, luand in considerare ca, din probele administrate pana in acest moment, au reiesit indicii rezonabile cu privire la savarsirea unei noi infractiuni fata de cele pentru care se efectua deja urmarirea penala,

in conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie referatul cauzei, in vederea sesizarii Senatului, pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale fata de OPREA GABRIEL, senator in Parlamentul Romaniei, fost viceprim-ministru pentru Securitate Nationala si Ministru al Afacerilor Interne, in legatura cu savarsirea infractiunii de ucidere din culpa, in perioada in care a detinut functia ministeriala.

Solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie referitoare la efectuarea urmaririi penale fata de OPREA GABRIEL, senator, la data faptelor detinand si o functie ministeriala, are in vedere imprejurarea ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt:
In seara de 20 octombrie 2015, in jurul orei 19, agentul de politie Gigina Bogdan-Cosmin a fost implicat intr-un accident de circulatie in urma caruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrala, consecinta a unui traumatism cranio-cerebral si facial cu fractura craniana, leziuni care au cauzat decesul.

La momentul producerii accidentului, victima Gigina Bogdan-Cosmin facea parte dintr-un dispozitiv de insotire al ministrului Oprea Gabriel. Acest dispozitiv, asigurat de catre Brigada de Politie Rutiera din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, era format dintr-un motociclist rutier (victima Gigina Bogdan-Cosmin) si un echipaj format dintr-un ofiter si un agent de politie aflati intr-un autoturism de politie rutiera. Acest dispozitiv preceda in trafic autoturismul in care se afla ministrul Oprea Gabriel. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa catre locuinta sa situata in cartierul Cotroceni.

Din probele administrate in cauza rezulta indicii rezonabile ca, incalcand dispozitiile legale care reglementeaza insotirea demnitarilor, ministrul de interne Oprea Gabriel a dispus, pentru sine, sa beneficieze de insotire cu echipaje de politie rutiera cu titlu permanent, ca aceste echipaje sa fie formate atat dintr-un autoturism de politie rutiera (un agent si un ofiter de politie rutiera), cat si dintr-o motocicleta a politiei rutiere.

Lucratorii respectivi functionau in cadrul compartimentului special din cadrul Brigazii Rutiere a Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti care asigura insotirea coloanelor oficiale. Au fost desemnati lucratori care aveau atributii exclusive de insotire a ministrului, intr-o structura permanenta care presupunea asigurarea concomitenta a 3 politisti pentru fiecare post (doua schimburi si o rezerva). Lucratorii erau permanent la dispozitia ministrului, asteptand-l dupa fiecare deplasare in imediata apropiere a destinatiei.

Din analiza documentelor care atesta componenta zilnica a misiunilor de insotire si deplasarile efectuate, rezulta ca ministrul Oprea Gabriel realiza in medie aproximativ cinci deplasari zilnice pe parcursul carora era insotit de echipaje ale politiei rutiere. Numarul total al acestor misiuni este de aproximativ trei ori mai mare decat cele realizate in aceeasi perioada pentru insotirea presedintelui Romaniei si de aproximativ doua ori mai mare decat cel corespunzator prim-ministrului, demnitari indreptatiti la insotire permanenta conform prevederilor legale.

Fiecare deplasare presupunea redirectionarea si a unui numar semnificativ de agenti de politie de la posturile unde isi desfasoara in mod obisnuit activitatea catre traseele pe care se deplaseaza demnitarul, cu consecinta perturbarii modului in care se realizeaza activitatea de supraveghere, indrumare si control al traficului. De exemplu, in seara de 20 octombrie 2015, cand s-a produs accidentul, dispozitivul a fost format din 27 de politisti aflati in intersectiile de pe traseu.

In acele situatii, intersectiile in care actionau agentii de politie nu erau alese in functie de valorile de trafic, iar manevrele de dirijare nu urmareau optimizarea circulatiei, ci reducerea timpului de deplasare a demnitarului.

In conditiile in care numarul de agenti de politie care desfasoara la un anumit moment dat activitati de dirijare a traficului pe raza intregului municipiu Bucuresti variaza intre 60 si 80, asigurarea dispozitivului de siguranta pentru fiecare demnitar presupune ca o parte importanta din resursele Brigazii de Politie Rutiera este alocata exclusiv activitatii de insotire, cu afectarea celorlalte responsabilitati. Totodata, un numar important de intersectii cu valori mari de trafic nu pot fi dirijate de catre agentii de politie care trebuie sa se deplaseze pentru a asigura traseul coloanelor oficiale.

Asadar, profitand de autoritatea pe care functia de ministru de interne i-o conferea asupra functionarilor publici din cadrul acestui minister, ministrul de interne Oprea Gabriel a determinat atat insotirea sa permanenta cu echipaje ale politiei rutiere, cat si modalitatea de formare a acestor echipaje, respectiv folosirea unei motociclete a politiei rutiere pentru a facilita deplasarea cu viteza a coloanei oficiale astfel formate.

Existenta unei motociclete de politie care deschidea coloana oficiala a ministrului de interne permitea deplasarea cu viteza mare a coloanei, motociclistul fiind in masura a circula mai repede si a dirija circulatia in intersectiile pe unde avea sa treaca coloana ministrului, astfel incat sa permita trecerea acesteia in conditii optime de trafic rutier.

Pe de alta parte, trebuie avut in vedere faptul ca prezenta unui motociclist ca deschizator al coloanei oficiale reprezinta un element care implica un risc suplimentar, cunoscut fiind faptul ca participarea la traficul rutier din postura de motociclist reprezinta o activitate cu un risc potential ridicat, mai cu seama in cazul deplasarilor in regim de viteza sporita.

Fata de cele de mai sus, se retine ca Oprea Gabriel este cel care a determinat, prin incalcarea dispozitiilor legale mentionate, prezenta victimei Gigina Bogdan-Cosmin ca motociclist intr-o coloana oficiala, imprejurare in care acesta a decedat.

In ceea ce priveste cauza accidentului de circulatie constand in viteza de deplasare (84 de km/h) si neadaptarea acesteia la conditiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmaririi penale rezulta indicii rezonabile ca aceasta cauza a fost determinata de catre ministrul de interne Oprea Gabriel.

Viteza de deplasare era stabilita in mod implicit de catre ministrul de interne prin comunicarea destinatiei si a momentului precis la care aceasta trebuia sa ajunga la destinatie.

De altfel, acesta era singurul in masura sa solicite marirea vitezei de deplasare dincolo de depasirea limitei de siguranta.

Din probele administrate rezulta ca necesitatea deplasarii cu viteze superioare impuse de ministrul de interne a determinat o modalitate de lucru. In acest sens, motociclistul care deschidea coloana oficiala trebuia sa ajunga in intersectii inainte de restul coloanei, sa se asigure ca traficul este oprit (daca este cazul sa dirijeze traficul rutier pentru a facilita trecerea coloanei), dupa care – in momentul apropierii restului coloanei – sa se deplaseze cu viteza sporita catre urmatoarea intersectie pentru a repeta acest proces. Acest mod de lucru corespunde si situatiei de fapt din prezenta cauza cand, dupa ajungerea coloanei in intersectia strazii Stirbei Voda cu Calea Plevnei, victima Gigina Bogdan-Cosmin a accelerat catre urmatoarea intersectie, cea cu Splaiul Independentei, imprejurare in care s-a produs accidentul soldat cu decesul acestuia.

In raport cu ansamblul probelor administrate pana in prezent (intre care doua expertize criminalistice si o expertiza tehnica ) se retine ca exista indicii rezonabile in sensul ca ministrul de interne Oprea Gabriel este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul pe care demnitatea detinuta i-l conferea si cu incalcarea dispozitiilor legale care reglementeaza deplasarea coloanei oficiale care il insotea, ca deplasarea sa se faca cu viteza foarte ridicata, cauza care a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei Gigina Bogdan-Cosmin.

Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, precum si un numar de 18 volume cuprinzand copii ale dosarului de urmarire penala.

Prezenta cerere de efectuare a urmaririi penale intra sub incidenta art. 305 alin 4 din C.P.P., prin urmare, persoana fata de care s-a solicitat sesizarea Senatului pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale beneficiaza de prezumtia de nevinovatie."

Comentarii

# Cetateanul date 1 September 2016 18:04 +4

Saracul de el! Bietul fost ministru. Ce oameni rai. Aloo! Dar cand a infiitat structura aia numai pentru el a zis cineva ceva? Cum a avut tupeu cineva sa ii puna atatia oameni la discretia lui ca si argati. Da era mosia lui? P.S. Prieteni ai tovarasului, putintica rabdare! Ajunge la toata lumea, da chiar la TOTI!

# Carcotas date 1 September 2016 18:17 +5

Omu'cu aprovizionarea de desuuri cazone, facut gheneral la apelul bocancilor, colaborand la tragerea pe linie moarta a oricui se impotrivea tovarasilor sai, trebuie sa guste si el din papara servita altora. curat neconstitutional, da' umfla-l Koana Mare

# pelin date 1 September 2016 19:01 +8

Este catastrofal ce se intampla in zona justitiei romane.Ma refer la decizia unui procuror de la parchetul de pe langa judecatoria sect.3 Bucuresti,de al lasa in libeertate pe tanarul care recent a omorat o femeie pe B-dul Energeticienilor.Tanar care numai ca a fugit ca un las de la locul faptei,dar nici macar nu avea permis de conducere.Este adevarat ca depistarea faptasului s-a facut cu mare greutate si numai datorita unor politisti care mai cunosc si meserie.Prioritatea justitiei,respectiv a DNA este in prezent sav.infrac.din culpa fata de fostul ministru al MAI G.OPREA,cauza care sigur trebuie elucidata.Dar cu tanarul care a omorat o femeie nevinovata,in conditiile mentionate(actualmente liber)ce facem?Ne putem pune intrebarea,ce cauta DNA in cercetarea infractiunilor privind traficul rutier?!!!!!!!!!

# TITULESCU date 1 September 2016 19:59 -1

CU OPREA ,,NOUA SECURITATE'' LUNGISE NASUL !!! Pacat ca A FOST NEVOIE SA MOARA UN TANAR CA SA SE TERMINE CU ELANUL acestei parti a securitatii reformate !!!! SI CEI DE LA DRUMURI SUNT DE VINA DAR SI INTREG POPORUL ROMAN E DE VINA CA L-A ACCEPTAT SI LA PLATIT PE OPREA IN FUNCTIA DE...

# florica date 1 September 2016 20:17 +6

S-a modificat codul de procedura penala azi noapte? De cand uciderea din culpa este de competenta DNA ?

# avocat traditional date 1 September 2016 21:25 +4

Din acest comunicat nu am deslusit niciun motiv ca aceasta competenta sa apartina DNA.Vad ca mai nou DNA face cercetari in orice caz in care are interes,chiar daca se incalca normele imperative ale competentei materiale.De unde stie DNA ca Oprea a indcat viteza de 84 km/h.Daca parteneriatul a incetat prin plecarea Liviei Stanciu din juistitie,vom avea o restituire ori achitare de toata frumusetea.

# ?????? date 1 September 2016 22:11 +1

Deci ,DNA beneficiaza de competente si in cercetarea unor fapte precum cele descrise in articol sau au "instrumentat" numai "abuzul in serviciu" incercand sa scoata in evidenta si "dimensiunile" faptelor si consecintelor, pentru a da o dimensiune a "incadrarii abuzului"'in serviciu ?

# Cetateanul date 1 September 2016 22:34 -1

Competenta DNA a fost atrasa probabil de faptele altora, pt care nu este nevoie de aviz de la Parlament, ceva abuzuri... Deci masa cred ca va fi mai bogata.... Sa ne radem zic

# Edelweiss date 2 September 2016 00:48 -3

Ministerul suinelor sau porcăriile milițienești /// Acum ceva ani a fost un Arici-Pogonici pe la Neamț, unul Șoric. Acum căzu cu dosu-n phalus alt guguștiuc -Tobă. Oare n-o fi bine de modificat Legea 218 a Poliției române și 360 - Statutul polițistului astfel încât, pe lângă restricțiile consacrate, impuse acestor funcționari cu statut special, să fie introdus un nou alineat care să blocheze accesul în minister a celor purtând nume de sfinți suini sau produse de măcelărie derivate: șoric, tobă, cârnați, caltaboș, leberwurst, chișcă, sângerete, jumară, slănină, tochitură etc. Fiindcă toate (sau toți) ... sunt ... DE PORK!

# TITULESCU date 2 September 2016 02:09 0

NU INCERCATI SA PROSTITI O TARA INTREAGA LA ANTENA 3 IN INCERCAREA DE A-L ,,apara'' pe OPREA peste VIATA UNUI TANAR!!! CE PRESA E ASTA????? CRESTI UN COPIL CA SA MOARA LA 29 DE ANI DIN TUPEUL SI LIPSA DE MASURA A UNUI POLITICIAN. DACA COPIII VOSTRI AR MURI CA ACEST POLITIST V-AR PLACEA SA AIBE PARTE DE O ASEMENEA PRESA???

# capcaun date 2 September 2016 09:46 +4

PRINCIPALUL VINOVAT DE MOARTEA TANARULUI POLITIST ESTE SC DRUMARUL. De rezolvat: 1. Cand s-a semnat contractul cu PMB si cand au inceput lucrarile? 2. Convoiul mortuar avea un traseu obisnuit prin zona? 3. Cand a fost ultima trecere a convoiului mortuar prin zona? 4. Groapa a fost facuta in aceeasi zi sau anterior, in asteptarea convoiului mortuar?

# Oul sau gaina? date 2 September 2016 08:55 +1

Nu credeti ca gardutul ala cu SC X, care se vede si marcat ca proba in poza, era suficient de vizibil daca viteza ar fi fost adaptata la conditiile de trafic? Cred ca problema principala e de ce era politistul in trafic si de ce avea viteza asa mare!

# capcaun date 2 September 2016 21:13 +3

gaina care face oua vii credeti ca politistul nu statea bine cu vederea sau era lipsit de experienta? Sigur, exista un gardut, dar nu era destul de vizibil noaptea, poate ar fi trebuit semnalizata groapa si cu lumini, poate exista normative de semnalizare obligatorii pe timp de noapte in cazul lucrarilor pe carosabil ...nu sunt avocatul nimanui si nu apar pe nimeni! Nu au fost gasite filmari din noaptea aceea? Care au fost reactiile celorlalti soferi la observarea gardutului? Si daca a existat o semnalizare luminoasa anterior trecerii convoiului mortuar si a fost eliminata cu putin timp inainte sa treaca convoiul?

# exact date 2 September 2016 09:55 +2

nu ministrul oprea a condus motocicleta, da' poate ar fi fost bine sa o conduca el ... el doar se plimba prin oras, hai hui pe o ploaie torentiala si la 5 grade ... si se grabea, si se grabea, da' ce se mai grabea ... il durea la galosi de omul de pe motor care ii deschidea calea marelui general ... el saracu' doctor n-are nicio vina ... soarta e de vina ca un om care la ora aia nu trebuia sa ii deschida calea lui Oprea s-a dus pe lumea cealalta ... sa le fie rusine celor care sustin ca oprea e basma curate 8) 8) 8)

# dle av traditional date 2 September 2016 09:57 -3

mai cercetati si in afara comunicatului ... poate va luminati si stabiliti dvs faptele din speta ... hm? ce zicetzi? :zzz :zzz

# gherghe date 3 September 2016 13:53 +1

Daca nu ar fi fost interes politi,c credeti ca ar mai fi interesat pe DNA in acesta cauza? Cati romani nevinovati au murit din cauze asemanatoare si DNA sau alte Parchete nu s-au sesizat, ba chiar au aratat dispret fata de cei ce le platesc salasiile grase. Oprea are vina lui ca fiecare politician si DNA de asemenea ca fiecare magistrat care incalca legea pt aplicarea ei. toti acesti trantori sunt vinovati si ar trebui trasi la raspundere.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva