AMATORISM NEPERMIS – Anchetarea cauzelor accidentului aviatic din Apuseni si moartea lui Adrian Iovan si Aureliei Ion a pornit cu stangul. Modul in care s-au realizat procedurile de culegere si conservare de probe dovedeste lipsa de profesionalism. Taierea in bucati a avionului si transportarea lui de localnici este inadmisibila, la fel si lipsa medicului legist si a masinii IML la momentul transportarii de catre localnici a trupului neinsufletit al pilotului Iovan
La patru zile dupa tragedia din muntii Apuseni, unde si-au pierdut viata doi dintre supravietuitori, pilotul Adrian Iovan si tanara studenta la Medicina Militara, Aurelia Ion, atentia trebuie sa se focuseze in continuare pe toate miscarile autoritatilor si ale politicienilor care incearca sa se spele de responsabilitati si care tin cu dintii de scaune, dar si pe ancheta care a fost inceputa la nivelul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia. Pana acum, dupa cum s-au petrecut lucrurile in teren, se evidentiaza grave greseli facute chiar de catre cei care se ocupa de investigarea cauzelor incidentului aviatic, dar mai mult, se pun serioase intrebari legate de modul in care specialistii criminalisti au inteles sa fie conservate obiecte-proba sau sa nu fie deteriorate alte probe extrem de importante pentru conturarea concluziilor ce vor urma.
Lumeajustitiei.ro evidentiaza azi o serie de neconcordante si greseli inadmisibile pe care anchetatorii si specialistii cooptati in echipa de ancheta a tragediei aviatice din Apuseni le-au facut pana la acest moment. Pe de alta parte, nu putem sa nu ne punem intrebarea de baza a acestui moment: cat timp ii trebuie procurorului general al Romaniei, Tiberiu Nitu si colaboratorilor sai din Parchetul General sa se sesizeze cu privire la neglijenta in serviciu a unora dintre cei ce conduc institutii importante ale statului care aveau obligatia de a localiza cat mai rapid locul prabusirii avionului si de cine le este frica?
Intrebari-cheie pentru o ancheta dinainte esuata:
1.Cum a fost posibil ca toata sarcina transportului trupului neinsufletit al pilotului Adrian Iovan, dupa descarcerare, sa fie lasata pe umerii localnicilor care, asa cum au putut ei, cu mijloace de transport, l-au pus intr-un tractor si l-au dus pana la magazinul din centrul comunei Horea, de unde a fost preluat de SMURD. Cum a fost posibil ca acolo, la fata locului, sa nu fie un medic legist si o ambulanta a IML care sa transporte trupul lui Iovan, din moment ce orice zgarietura su lovitura cat de mica poate conta la necropsiei si in concluziile raportului medico-legal de stabilire a cauzelor decesului?
2. Avionul BN-2 a fost taiat in bucati in 22 ianuarie 2014, la doua zile dupa tragedie, cu utilaje ale ISU Alba si Cluj, in urma deciziei anchetatorilor. Primul lucru care se face la un astfel de incident aviatic, ca si in cazul altor anchete de acest gen, este imprejmuirea locului unde pot exista probe, cu paza a Jandarmeriei, intrucat si un surub este foarte important pentru stabilirea cauzelor unui accident aviatic. Cum a fost posibil ca in cazul avionului BN-2 anchetatorii sa-i puna pe localnici sa taie bucatile din aeronava si sa le transporte cata vreme chiar si taierea acestor bucati poate duce la stergerea unor probe importante ce ar putea stabili cu exactitate ce s-a intamplat cu avionul atat in zbor cat si in timpul impactului?
Dupa aceste greseli impardonabile – afirma specialisti in domeniu – ancheta pornita de procurorii condusi de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba, Lazar Augustin (foto), pare sortita esecului. Sau clasarii. Asa cum s-a intamplat cu tragedia aviatica de la Balotesti, din 31 martie 1995, in care cauza oficiala se referea la ”posibila incapacitate sau reactia greoaie a pilotilor in incercarea de a redresa aeronava AIRBUS 310-324”, desi multi din cei care au fost implicati in aceasta ancheta au cunoscut adevarata cauza, si anume faptul ca unul dintre motoare a cedat in timpul uneia dintre fazele de ridicare a aeronavei, dupa decolare. Marturie stau si declaratii in media date de fostul director adjunct al TAROM, Gheorghe Racaru, care facea in martie 2012, in ”Libertatea”, urmatoarea declaratie: “S-au gasit probe care indica faptul ca avionul a explodat in aer si pe urma s-a prabusit. E vorba de niste obiecte din aeronava descoperite la distanta foarte mare fata de locul impactului. Acestea nu aveau cum sa ajunga acolo decat daca erau proiectate de la inaltime mare, in urma unei deflagratii. Intre pistele de pe Otopeni (n.r. - aproximativ 1,5 kilometri de la locul accidentului) s-a gasit o cutie de bere goala, afumata, a carei serie era in lista produselor aflate la bordul avionului. O bucata din capitonajul aeronavei Muntenia a fost gasita pe DN1, in fata actualului restaurant Casa Romaneasca, la aproximativ trei kilometri de locul tragediei”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# unul din lumea cea mare 24 January 2014 14:52 +4
# unul din lumea cea mare 24 January 2014 14:58 +2
# unul din lumea cea mare 24 January 2014 15:36 +3
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 24 January 2014 15:38 0
# B.I. 25 January 2014 09:27 +2
# Valeriu Mangu 24 January 2014 15:15 -1
# vali 24 January 2014 15:48 +1
# obiectiva 24 January 2014 16:01 +3
# CE FILM AI VAZUT ? 24 January 2014 20:27 -3
# Una bucată cetățean 25 January 2014 05:02 0
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 24 January 2014 16:11 +1
# FRAUDA DE 500 MILIOANE DE EURO 24 January 2014 16:26 0
# jurist 24 January 2014 17:28 +3
# jurist 24 January 2014 17:32 +1
# TITULESCU 24 January 2014 17:51 +4
# Adevarul e altul 24 January 2014 18:16 -3
# neptun 24 January 2014 21:43 +3
# Romania se prabuseste! 25 January 2014 19:40 +1
# ARGUS 24 January 2014 19:21 +4
# ADEVARAT EROU 24 January 2014 20:24 +3
# continuare 24 January 2014 19:25 +3
# unul din lumea cea mare 24 January 2014 21:03 +1
# In realitate.... 25 January 2014 13:24 -1
# fanel 25 January 2014 20:58 -1
# Romania se prabuseste! 25 January 2014 15:32 +1