3 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

AMATORISM NEPERMIS – Anchetarea cauzelor accidentului aviatic din Apuseni si moartea lui Adrian Iovan si Aureliei Ion a pornit cu stangul. Modul in care s-au realizat procedurile de culegere si conservare de probe dovedeste lipsa de profesionalism. Taierea in bucati a avionului si transportarea lui de localnici este inadmisibila, la fel si lipsa medicului legist si a masinii IML la momentul transportarii de catre localnici a trupului neinsufletit al pilotului Iovan

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

24 January 2014 14:32
Vizualizari: 5947

La patru zile dupa tragedia din muntii Apuseni, unde si-au pierdut viata doi dintre supravietuitori, pilotul Adrian Iovan si tanara studenta la Medicina Militara, Aurelia Ion, atentia trebuie sa se focuseze in continuare pe toate miscarile autoritatilor si ale politicienilor care incearca sa se spele de responsabilitati si care tin cu dintii de scaune, dar si pe ancheta care a fost inceputa la nivelul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia. Pana acum, dupa cum s-au petrecut lucrurile in teren, se evidentiaza grave greseli facute chiar de catre cei care se ocupa de investigarea cauzelor incidentului aviatic, dar mai mult, se pun serioase intrebari legate de modul in care specialistii criminalisti au inteles sa fie conservate obiecte-proba sau sa nu fie deteriorate alte probe extrem de importante pentru conturarea concluziilor ce vor urma.


Lumeajustitiei.ro evidentiaza azi o serie de neconcordante si greseli inadmisibile pe care anchetatorii si specialistii cooptati in echipa de ancheta a tragediei aviatice din Apuseni le-au facut pana la acest moment. Pe de alta parte, nu putem sa nu ne punem intrebarea de baza a acestui moment: cat timp ii trebuie procurorului general al Romaniei, Tiberiu Nitu si colaboratorilor sai din Parchetul General sa se sesizeze cu privire la neglijenta in serviciu a unora dintre cei ce conduc institutii importante ale statului care aveau obligatia de a localiza cat mai rapid locul prabusirii avionului si de cine le este frica?

Intrebari-cheie pentru o ancheta dinainte esuata:

1.Cum a fost posibil ca toata sarcina transportului trupului neinsufletit al pilotului Adrian Iovan, dupa descarcerare, sa fie lasata pe umerii localnicilor care, asa cum au putut ei, cu mijloace de transport, l-au pus intr-un tractor si l-au dus pana la magazinul din centrul comunei Horea, de unde a fost preluat de SMURD. Cum a fost posibil ca acolo, la fata locului, sa nu fie un medic legist si o ambulanta a IML care sa transporte trupul lui Iovan, din moment ce orice zgarietura su lovitura cat de mica poate conta la necropsiei si in concluziile raportului medico-legal de stabilire a cauzelor decesului?

2. Avionul BN-2 a fost taiat in bucati in 22 ianuarie 2014, la doua zile dupa tragedie, cu utilaje ale ISU Alba si Cluj, in urma deciziei anchetatorilor. Primul lucru care se face la un astfel de incident aviatic, ca si in cazul altor anchete de acest gen, este imprejmuirea locului unde pot exista probe, cu paza a Jandarmeriei, intrucat si un surub este foarte important pentru stabilirea cauzelor unui accident aviatic. Cum a fost posibil ca in cazul avionului BN-2 anchetatorii sa-i puna pe localnici sa taie bucatile din aeronava si sa le transporte cata vreme chiar si taierea acestor bucati poate duce la stergerea unor probe importante ce ar putea stabili cu exactitate ce s-a intamplat cu avionul atat in zbor cat si in timpul impactului?

Dupa aceste greseli impardonabile – afirma specialisti in domeniu – ancheta pornita de procurorii condusi de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba, Lazar Augustin (foto), pare sortita esecului. Sau clasarii. Asa cum s-a intamplat cu tragedia aviatica de la Balotesti, din 31 martie 1995, in care cauza oficiala se referea la ”posibila incapacitate sau reactia greoaie a pilotilor in incercarea de a redresa aeronava AIRBUS 310-324”, desi multi din cei care au fost implicati in aceasta ancheta au cunoscut adevarata cauza, si anume faptul ca unul dintre motoare a cedat in timpul uneia dintre fazele de ridicare a aeronavei, dupa decolare. Marturie stau si declaratii in media date de fostul director adjunct al TAROM, Gheorghe Racaru, care facea in martie 2012, in ”Libertatea”, urmatoarea declaratie: “S-au gasit probe care indica faptul ca avionul a explodat in aer si pe urma s-a prabusit. E vorba de niste obiecte din aeronava descoperite la distanta foarte mare fata de locul impactului. Acestea nu aveau cum sa ajunga acolo decat daca erau proiectate de la inaltime mare, in urma unei deflagratii. Intre pistele de pe Otopeni (n.r. - aproximativ 1,5 kilometri de la locul accidentului) s-a gasit o cutie de bere goala, afumata, a carei serie era in lista produselor aflate la bordul avionului. O bucata din capitonajul aeronavei Muntenia a fost gasita pe DN1, in fata actualului restaurant Casa Romaneasca, la aproximativ trei kilometri de locul tragediei”.

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 14:52 +4

mai nemernicilor aveti curajul sa vorbiti cind voi si sub indrumarea voastra directa s/au distrus urmele si scena accidentului???!!!!!!!doamne cit tupeu ordinar,voi care din ordin(cred) ca ati distrus urmele.totusi nu aveti posiblilitatea sa va exonerati,au ramas supravietuitorii si benzile de la 112!!!!!voi nemernicilor ati vrut la ordinul gunoiului sa/l feriti pe opris!!!pe principiul ca mortul este de vina.doamne cit v/a placut schindler list(stiti voi la ce fac referire)criminalilor!!!!procurorii trebuiesac pedepsiti si s/a vazut ca/s vinovati si NUMAI DIN BILBIIELILE PROASTE ALE LUI NITU de ieri.narozi criminali ce actionati impotriva oamenilor!!!!!!!!!!

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 14:58 +2

CER CU FERMITATE DEMITEREA MAIMUTOIULUI DE NITU!!!!!!!!!!!!!!!CER CU FERMITATE CERCETAREA PROCURORILOR INCONSTIENTI CARE AU DETERIORAT CORPUL AERONAVEI SI EVIDENTELE CE TREBUIA PREZERVATE.PENTRU CA FAMILIA SA/SI POATA INCASA ASIGURARILE LA CARE SINT INDREPTATITE CER SA SE DECLARE INCIDENT SI DAUNELE SA FIE PLATITE DE PROCURORI SI MINISTERUL INCAPABILILOR PUBLICI

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 15:36 +3

extrem de ciudat mi se pare CUM AUTORITATILE ROMANE IL URASC PE IOVAN PENTRU CA LE/A DEVOALAT INCAPACITATEA DE A SE PREOCUPA DE CETATENII ROMANIEI. CUM ESTE POSIBIL CA MACAR CEI DE LA MAPN(AM INTELES CA/I OFITER) SA FIE PREZENTI!!!! CHIAR DACA O SA FIU HUIDUIT DAR ASTA/I UN EXEMPLU DE CE SI VOI PILOTII TREBUIE SA PLECATI CACI ROMANIA NU VA POATE PLATI ASA CUM I/A SFAYUIT GUNOIUL PE DOCTORI(si se vede ca i/au urmat sfatul,din pacate nu toti) NU CREDEAM CA POT SA VAD ASEMENEA URA DIN PARTEA AUTORITATILOR PENTRU POPORUL PE CARE/SI AROGA OBRAZNICIA SA/L CONDUCA INSTITUIND DOAR TAXE SI SPAGI.NU SINT CUVINTE IN VOCABULAR SA VA POT CARACTERIZA GUNOAIELOR!!!!!

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 24 January 2014 15:38 0

ERATA SE CITESTE// ,,CUM ESTE POSIBIL SA NU FIE,,

# B.I. date 25 January 2014 09:27 +2

Lipsa de profesionalism și de indiferență își spune cuvântul oriunde românul își pune mână. Ați văzut cum sunt rezolvate asemenea cazuri, cu numirea unor oameni pe criterii politice, fără să aibă habar de munca pe care urmează să o facă. Așa se fac lucrurile în România. Vă puneți din când în când întrebarea de ce suntem codașii Europei? În țara aceasta sunt și specialiști, dar ei sunt înlăturați și trebuie să lase locul unor neaveniți să facă așa cum li-se cere.

# Valeriu Mangu date 24 January 2014 15:15 -1

Articolul \\\"Despre starea de necesitate si legitima aparare din perspectiva constitutionala\\\" pe:  http://ascunzisuri-constitutionale.eu

# vali date 24 January 2014 15:48 +1

Este revoltator sa ai obligatia de a salva si sa nu o faci.dumnezeu sa aibă grijă de noi

# obiectiva date 24 January 2014 16:01 +3

ma simt TOT atat de deprimata si dezamagita ca atunci cand MONA PIVNICERU si-a dat DEMISIA de la ministerul JUSTITIEI.......am asistat, de atunci, la distrugerea intregului sistem JUDICIAR.......pas cu pas.......la nesimtirea din instantele de judecata, ZILNIC, la infractiunile comise cu nesimtire si FARA FRICA de vreo pedeapsa ale magistratilor....la bataia de joc si asaltul asupra JUSTITIABILILOR.......doar frica de SERVICIILE SECRETE........le guverneaza.......apoi, asist la DEMISIA lui RADU STROE........se apropie ALEGERILE.........pun PARIU ca dupa interimatul lui OPREA, vom asista la repunerea lui IOAN RUS in postul de ministru al MAI .......in acest AN ELECTORAL FATIDIC 2014.......mai precizez ca de la 1 februarie 2014....vor fi eliberati multi puscariasi de drept comun !!!!!!!! asa ca DAU LIBER LA PROTESTE SANGEROASE si la HAOS NATIONAL !!!!!!!

# CE FILM AI VAZUT ? date 24 January 2014 20:27 -3

Tu ce film ai vazut ? Vezi ca ai incurcat personajele pozitive cu alea negative ! Bona chizdishereasa RUSINEA JUSTITIEI ROMANE voia sa distruga justitia ,si e meritul unor ROMANCE ADEVARATE ,EROINE ALE ACESTUI NEAM CA A REZISTAT,Lor sa le multumim ca mafia nu a cuprins tot statul .ACESTEA SUNT EROINELE NEAMULUI NOSTRU MACOVEI KOVESI STANCIU,HAINEALA,GHICA ETC

# Una bucată cetățean date 25 January 2014 05:02 0

Vițelule, pe unde ai petrecut cei șapte ani de acasă și cum ai devenit neam de traistă? Pe unde ai învățat limba română și cum ai devenit unul din \"eșecele\" școlii românești? Cine te-a bătut, cu sârg, în cap, fapt ce a avut drept consecință înapoierea mintală de care suferi?

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 24 January 2014 16:11 +1

in legatura cu ce zice racaru ca a fost explozie si ca s/au gasit resturi ale avionului pe o mare suprafata.nu numai prezenta debriesurilor pe o mare supafata/i un indiciu.daca a fost bomba la bord automat cind se face cercetarea la fata locului forensicul are posibilitatea sa scoata la iveala remanente de cordita sau explozibil(chiar daca/i semtrex de provenienta cehoslovacia).tocmai din aceste cauze scenele de accidente aviatice SE PREZERVA CU EXTREM DE MULTA GRIJA si nu intra oricine in orice conditie(exemple/s multe de la flight pan am 103 la flight 411 de la halifax-parca)din aceasta cauza am si tipat primul cind am vazut ce barbarie se intimpla.inconstienti de procurori!!!!!

# FRAUDA DE 500 MILIOANE DE EURO date 24 January 2014 16:26 0

In atentia DNA ! STATUL A FOST PAGUBIT CU 500 MILOANE DE PARA ! Profitand de neatentia presei si si a opiniei publice (blocata de drama cu prabusirea avionului), un om politic a pagubit statul cu aceasta suma intr-o poveste cu petrol.Considerand nivelul minim al spagii de 10% tot e vorba de o spaga de 50 milioane de para!

# jurist date 24 January 2014 17:28 +3

Nu stiu cum reactionati dvs dar cind vad panaramele de politicieni invitati sa comenteze evenimentul aviatic  imi vine sa sparg tv-ul. Acesti nemernici comenteaza de parca relele din tara asta, furtul banilor necesari pentru binele oamenilor sunt savirsite de altii, nu de ei care de 25 de ani fura acest popor. O vad si pe invatatoarea aia nenorocita care facea greva foamei. Peste noapte s-a transformat in boieroaica,imbracata cu haine scumpe, plina de aere. Poporul e prost,sta ca oaia si inghite minciunile acestor nemernici. Culmea parsiveniei sa furi poporul, sa le tai salarii, si apoi sa vii sa-i compatimesti pe nefericiti. Unde sunt banii din taxa de drum, banii din taxele majorate extraordinar de mult, banii din salariile taiate de acel pitic de trista amintire, unde-s banii? Dna, parchet imstitutii

# jurist date 24 January 2014 17:32 +1

...fara rost care se ocupa de gainarii politice si nu de arestarea hotilor de politicieni. In tara asta pun pariu ca nu exista vreun politician corect , toti sunt niste hoti imbogatiti peste noapte.

# TITULESCU date 24 January 2014 17:51 +4

REVOLTATOR, ADRIAN IOVAN A MURIT PENTRU CA STATUL I-A REDUS PESIA LA LIMITA SUBZISTENTEI SI A FOST NEVOIT SA MUNCEASCA SUPLIMENTAR ACELASI STAT NU A REDUS PENSIILE MAGISTRATILOR . COMPARAND CELE DOUA PROFESII ,UNDE ERA NORMAL NU SA SE REDUCA ,SA NU SE MAI DEA DELOC PENSII ?

# Adevarul e altul date 24 January 2014 18:16 -3

Terminati-o cu idioteniile astea ca Iovan e mare erou. Intre el si gibonii cu Jeep-ul de pe DN1 nu e nicio diferenta. Avionul nu a avut nimic. El a hotarat sa plece in cursa fara a le spune nimic celorlalti despre riscuri. Nimeni nu a spus altceva pana acum. L-ati facut mare erou dupa crima cu sange rece de acum 3 ani ( si o spunea Paler, nu eu) si aroganta lui i-a distrus pe cei pe care ii transporta. Ca operatiunea de salvare a fost execrabila si ca politrucii aia incompetenti trebuie sa raspunda, este o alta poveste. Dar AURA ION A MURIT DATORITA LUI IOVAN. Daca vreti sa schimbam ceva, admiteti ADEVARUL. Iovan este vinovatul principal. Ceilalti aveau obligatia de a-i SALVA. Iovan nu este niciun erou. E un fel de Huidu, care i-a omorat pe cei din masina lui. Acum puteti sa injurati, pe buna dreptate, ROMATSA, 112, STS, SRI, SMURD, Situatii de urgenta, ministerele transporturilor, comunicatii, interne,... si persoanele corespunzatoare ....

# neptun date 24 January 2014 21:43 +3

nu stiu ce sa zic, poate ai dreptate, dar ai uitat scopul pentru care se deplasau? ce ai fi spus daca erai tu in locul bolnavei care astepta de atata timp un transplant? sa nu decoleze, sa mai astepte? pana la urma, si cand iesi in strada cu masina iti asumi aceleasi fel de riscuri, asa ca nu mi se pare deloc deontologic sa dai vina pe mort, e prea mult!

# Romania se prabuseste! date 25 January 2014 19:40 +1

Incompetenta politrucilor NU este o alta poveste! Este ceea ce trebubie sa ne revolte cel mai tare! este ceea ce trebuie sa NU mai aceptam, cum am facut pana acum. dar....cred cu tarie ca nu mai e nimic de facut in Romania, tara in care Securitatea DNA face ce vrea, tara in care democratia REALA e doar un vis frumos, care nu va deveni NICIODATA realitate!

# ARGUS date 24 January 2014 19:21 +4

Cam ai dreptate postacule.Iovan nu trebuia sa plece in cursa daca stia ca avionul are ceva hibe.Nu trebuia sa plece nici fara o trusa de prim ajutor dotata si nici fara pistol de semnalizare.Si avea obligatia sa se intoarca si sa aterizeze la Sibiu.El trebuia sa anunte turnul de control despre situatia avionului cu givrarea si daca voia sa aterizeze la pista aia din Apuseni trebuia sa comunice.Pe de alta parte,nu el este vinovatul de nedetectarea semnalelor epavei ci altii,asa cum am spus pe alt articol si nici de intarzierea cautarilor.LUJU are dreptate:cadavrul lui Iovan nu trebuia ridicat de la locul faptei (ma gandesc ca s-a anuntat undeva ca Iovan este mort,iar cei anuntati erau obligati sa anunte procurorul,care deja era pe drum).Nici epava nu trebuia ridicata de la locul accidentului.Au gresit procurorii in mod copilaresc,neprofesionist,desi Lazar Augustin nu-i de ieri in parchet si stie meserie.Asa cum am mai spus,ancheta trebuia preluata imediat de Parchetul general 

# ADEVARAT EROU date 24 January 2014 20:24 +3

terminati cu prostile, Iovan chiar a fost un erou, o spun toti cei care piloteaza de ani buni avioane. Avionul nu avea nicio hiba, doar ca gibrarea a fost foarte mare in acea postiune si atunci el a luat singura decizie buna ca sa-i salveze pe TOTI. mai grada domnilor multilateral dezvoltati, mai bine duceti-va in muncti dupa ghebe, va pricepeti mai bine!

# continuare date 24 January 2014 19:25 +3

Chiar in noaptea aceea trebuia trimisa o echipa de la Bucuresti sqa conduca cercetrile(procuror,specialisti in aviatie,etc.).Obiectivo,nu avea teama ca Rus nu va mai fi ministru un vecii vecilor.Nu crezi,totusi,ca un decret de gratiere si o qam,nistie mai largi ar fi necesare?Si numai pentru faptul supraaglomerarii penitenciarelor.

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 21:03 +1

pentru continuare//iti raspund tie,celorlati nu am cum sa le raspund caci nu inteleg.ROMANIA NU ARE PROCURORI CARE SA SE PRICEAPA LA AVIATIE......S/A VAZUT DUPA CUM AU INVESTIGAT SCENA ACCIDENTULUI PUNCT.AU DISTRUS URMELE CU BUNA STIINTA CA SA POATA DA VINA PE MORT!!!!!!!!!!RUSINE !!!MARE RUSINE DE NEPRICEPEREA ACESTOR OAMENI CU IFOSE

# In realitate.... date 25 January 2014 13:24 -1

Iovan este vinovat pt producerea evenimentului aviatic.Vina pt. eveniment ii apartine in exclusivitate.Deoarece in clipa in care ajung la comenzi,eu sunt Dumnezeu.Decid pentru viata voastra.Eveniment si nu accident, deoarece accidentul presupune producerea unei stari de fapt pe care nu o poti prevedea.Ori,givrarea este un fenomen care se produce cumulativ si nu instantaneu(10 min.,de ex.).Daca eu as fi fost la mansa,intorceam la 180 de grade si ma deplasam catre cel mai apropiat aeroport(Sibiu).Asta este prima greseala,in special ca stia tipul de motor cu care era echipat avionul(piston cu carburator,sensibil la inghet).A doua a fost decizia de coborare si,mai ales, decizia lui Iovan de a renunta la IFR si trecere in modul de zbor VFR.Asa ceva faci numai în condiţii de vizibilitate a solului şi a spaţiului aerian înconjurător.Ultima greseala:nu a lansat MayDay sau Pan,desi se impunea.Amatorism nepermis.Si a platit cu viata pentru acest lucru.

# fanel date 25 January 2014 20:58 -1

Sistemul e vinovat, nu mai apara nenorocitii daflati inscaune calde care castiga comisoane masinve ...

# Romania se prabuseste! date 25 January 2014 15:32 +1

Romania e sub troiene! Autoritatile NU FAC NIMIC! CNADNR este o institutie capusara, inutila si penibila! Romania NU este o tara europeana! Europa trebuie sa stie!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 30.04.2024 – Judecatoare trimisa la control psihiatric

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva