23 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Danilet vrea putere absoluta si propune: societatea civila sa fie exclusa din CSM; membrii CSM sa aiba cabinete in teritorii ca parlamentarii; Consiliul sa numeasca toti magistratii, inclusiv pe cei ai Curtii Constitutionale; toti magistratii sa aiba statut de demnitar inca de la judecatorie!

Scris de: L.J. | pdf | print

13 July 2011 17:48
Vizualizari: 5960

Comisia nr. 4 – Transparenta si Integritate a Consiliului Superior al Magistraturii, compusa din judecatorii Cristi Danilet (foto), Alexandru Serban si Toni Neacsu a elaborat “proiectul planului multianual de activitate al CSM 2011-2017”, lucrare care a fost pusa marti in dezbaterea Plenului Consiliului. Printre propunerile care ar duce, in opinia Comisiei mai sus amintita, la recunoasterea importantei Justitiei se numara si unificarea statutului procurorului cu cel al judecatorului, dreptul CSM-ului de a avea initiativa legislativa, avizul conform al CSM pentru toate proiectele de legi care privesc domeniul Justitiei, dar si dreptul Consiliului de a numi pe toata lumea din sistem, inclusiv pe magistratii Curtii Constitutionale, eliminarea Ministrului Justitiei din CSM, precum si crearea unei Case de Asigurari a Magistratilor. Proiectul are si parti bune (preluate din propunerile multor magistrati) insa unele propuneri sunt in opinia noastra adevarate traznai, care sfideaza Constitutia Romaniei si sunt de natura sa induca opiniei publice ca unii alearga numai dupa mariri si oportunitati, ba chiar pot inflama cetatenii impotriva magistratilor pe aceste vremuri de criza.


Comisia a propus ca bugetul instantelor sa fie trecut de la Ministerul Justitiei la Inalta Curte de Casatie si Justitie si sa fie incheiat un pact national pentru Justitie – dorinta membrilor Consiliului de a avea un asemenea pact este de neinteles, cu atat mai mult cu cat asemenea protocoale au mai fost incheiate si cu alte ocazii, cu rezultate zero. Totodata, Comisia lui Danilet ar vrea ca toti magistratii sa aiba statutul de demnitar (chit ca e vorba de judecatori sau procurori de judecatorii lipsiti de orice experienta, care intra in paine la 24-25 de ani) iar fiecare membru al Consiliului sa aiba cabinete in tara, exact ca birourile parlamentare, pentru ca in acest fel membrii Consiliului sa fie mai aproape de alegatori. Mai mult, CSM-istii vor ca presedintele Romaniei, oricare ar fi el, sa dea o declaratie prin care sa recunoasca “explicit Justitia ca domeniu de importanta strategica”. Pe de alta parte, printre ideile ciudate ale membrilor CSM se numara obligativitatea fiecarui procuror de a fi judecator macar doi ani in timpul carierei sale, dar si invers, precum si crearea unui “fond de rezerva”, adica lunar magistratii sa cotizeze la un fond administrat de CSM, iar sumele stranse sa fie utilizate pentru situatii de urgenta ale magistratilor cotizanti. Lumeajustitiei.ro va prezinta cateva dintre propunerile incluse de CSM in strategia pentru dezvoltarea rolului si importantei justitiei.

Consiliul vrea ca magistratii sa nu mai aiba atatea interdictii. Se da liber la magistrati privatizati? Nici agentul guvernamental la CEDO nu scapa!

Unul din primele lucruri trecute in strategia pentru intarirea rolului Justitiei a vizat “revizuirea statutului magistratului prin eliminarea interdictiilor excesive de natura a afecta drepturile si libertatile acestuia si ale familiei sale.” In document nu se arata exact ce interdictii se doresc a fi eliminate, insa este interesant de urmarit daca nu se refera cumva la interdictia magistratilor de a detine firme private sau de a face afaceri. In alta ordine de idei, CSM a propus “instituirea avizului conform al Sectiilor reunite ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru ordonantele de urgenta ale Guvernului, in chestiuni de interes public si probleme de drept de importanta deosebita”, “participarea la sedintele comisiilor din Parlament in momentul dezbaterilor”, dar si “stabilirea cadrului legislativ care sa permita desemnarea la Curtea Constitutionala a trei judecatori ca reprezentanti ai puterii judecatoresti in cadrul acestei entitati sau transformarea acesteia intr-o sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie”. De asemenea, Consiliul a propus modificarea criteriilor de numire al agentului guvernamental al Romaniei la CEDO, in sensul ca aceste criterii trebuie sa fie “transparente, pe criterii de competenta, experienta si abilitati”. Mai mult, Comisia de intregritate din CSM vrea “crearea posibilitatii de efectuare a unor schimburi intre instante si parchete in sensul ca judecatorii sectiilor penale sa lucreze pe parcursul carierei cel putin doi ani in cadrul unui parchet iar procurorii sa lucreze cel putin doi ani ca judecatori in cadrul sectiilor penale ale instantelor”. Mai mult, separat de Procurorul General al Romaniei, Comisia lui Danilet vrea si infiintarea postului de procuror general al instantei supreme. Totodata, Comisia doreste si “modificarea Regulamentului de organizare si functionare a CSM si crearea unui compartiment specializat pentru Relatia cu Parlamentul, condus de un membru CSM”.

Procurorii, scosi de sub autoritatea ministrului Justitiei si egali cu judecatorii. Toti magistratii sa aiba statut de demnitar, iar membrii CSM sa aiba birouri in teritoriu ca parlamentarii ! Societatea civila exclusa din CSM!

O alta strategie prevazuta in planul pentru intarirea rolului Justitiei este si “unificarea/armonizarea statutului procurorului cu cel al judecatorului, sub toate aspectele tinand de evolutia carierei profesionale. Promovarea in cadrul dezbaterii privind revizuirea Constitutiei a garantarii constitutionale a independentei procurorilor si a eliminarii autoritatii ministrului justitiei asupra procurorilor”. Scoaterea ministrului Justitiei din CSM este o alta dorinta a membrilor Consiliului: “promovarea schimbarii componentei Consiliului Superior al Magistraturii, in sensul ca in locul ministrului justitiei sa fie inclus un al treilea reprezentant al societatii civile, pentru inlaturarea oricarei influente influente politice asupra forului suprem al magistratilor si largirea participarii societatii civile”. Cateva alineate mai jos insa, Comisia lui Danilet s-a sucit cu privire la marirea numarului de membri ai societatii civile in CSM si a propus exact contrariul: “Modificarea dispozitiilor constitutionale referitoare la componenta sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii, in scopul asigurarii unui numar egal de membri in cadrul celor doua sectii (8 judecatori si 8 procurori) Propunere pe aceasta tema: - excluderea reprezentantilor societatii civile din CSM” - (vezi facsimil). Oare cum vine asta, sa propui pe de o parte extinderea, iar pe de cealalta eliminarea reprezentantilor societatii civile din CSM? Noi n-am inteles...

De asemenea, in ceea ce priveste numirea procurorilor, Comisia pentru integritate a mentionat ca este necesara “regandirea procesului de numire a Procurorului General, a procurorilor sefi DIICOT si DNA in sensul ca procedura sa fie atributul CSM”. Judecatorii Danilet, Neacsu si Serban au propus ca toti magistratii sa aiba statut de demnitar, membrii CSM birouri in teritoriu, salarizarea tuturor judecatorilor sa fie egala, iar procurorii DNA si DIICOT sa nu aiba salariul mai mare decat un judecator de Curte de Apel.“Restabilirea echilibrului privind egalitatea de statut a tuturor magistratilor, in sensul in care calitatea de demnitar sa fie recunoscuta intregului corp de magistrati”, “existenta unor birouri teritoriale ale membrilor CSM (ca in cazul parlamentarilor), pentru necesitatea imbunatatirii activitatii de audiente raportat la magistrati”, “intreprinderea de demersuri pe langa Ministerul Justitiei pentru a asigura unitatea modalitatii de calcul a veniturilor lunare ale magistratilor la nivel national”, dar si eliminarea discrepantelor salariale dintre procurorii DIICOT si DNA si judecatori.

Retinerea marita la 72 de ore, magistratii sa aiba dreptul la credite preferentiale, sa nu raspunda material pentru erori, dar sa aiba dreptul sa aiba sindicate. Jurindexul lui Neacsu sa devina Institut National!

Alte idei promovate in acest proiect national pentru Justitie, prezentate de Comisia lui Danilet sunt: “Stabilirea, prin modificarea legii fundamentale, a perioadei retinerii la 72 de ore pentru a da procurorului posibilitatea finalizarii actelor premergatoare”, “Reorganizarea programului JURINDEX sub forma unui Institut National de Informare Juridica; extinderea programului la toate instantele judecatoresti si diversificarea surselor documentare publicate”, abrogarea dispozitiilor legale ce reglementeaza in prezent raspunderea magistratilor pentru daunele provocate ca urmare a unor erori judiciare”, Punerea efectiva in aplicare a prevederilor legale referitoare la asigurarea magistratilor pentru risc profesional si infiintarea Casei de Asigurari a Judecatorilor si Procurorilor, Dezvoltarea unei structuri in cadrul CSM care sa solutioneze problemele sociale ale magistratilor (locuinte de serviciu, crese, credite preferentiale), Crearea unui fond de intrajutorare a magistratilor pentru cazuri de forta majora, alimentat printr-o cotizatie lunara modica si administrat de CSM, modificarea Regulamentului de organizare si functionare a CSM si crearea unui compartiment specializat pentru Relatia cu Parlamentul, condus de un membru CSM”. De asemenea, Comisia lui Cristi Danilet a dovedit o preocupare pentru mandatul presedintelui CSM, propus sa fie marit la 2 ani. De asemenea, presedintelui Romaniei i se cere sa recunoasca “explicit justitia ca domeniu de importanta strategica si asigurarea medierii in raport cu celelalte puteri ale statului”. De asemenea, membrii Comisiei au mentionat ca este necesar ca: “Sustinerea modificarii art. 19 din legea nr. 146/1997 in sensul ca taxele si sumele provenite din impozitele incasate din onorariile avocatilor, notarilor publici si executorilor judecatoresti sa revina integral bugetului justitiei”.

Inspectia Judiciara, indepdendenta, dar sub controlul CSM si impartita la curtile de apel

In ceea ce priveste Inspectia Judiciara, Comisia lui Danilet a sustinut ca este nevoie de Pastrarea unui corp de inspectori de rang national la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii, constituit exclusiv dupa criteriile vechimii in sistem si in functii de conducere, cu reprezentare teritoriala echitabila, desemnati prin vointa adunarilor generale ale curtilor de apel si Inaltei Curti (parchete aferente). Reinfiintarea corpului de inspectori la nivelul parchetelor de pe langa curtile de apel (parchete de pe langa curti de apel) dintre profesionistii cu notorietate (cariera, caracter, comportament, probitate), care sa desfasoare activitati de control. Identificarea de criterii obiective de recrutare a inspectorilor si asigurare a stabilitatii acestora; stabilirea de criterii pentru revocarea din functie si evaluarea activitatii: - Selectarea inspectorilor sa se faca pe baza de examen sau concurs, la nivel national, limitarea in timp a numirii in functia de inspector judiciar, cu interdictia re-numirii succesive in functie, numirea inspectorilor judiciari pe un mandat determinat de 4 ani, sporirea numarului de inspectori judiciari, verificarea profesionala a inspectorilor judiciari inainte de a fi numiti inspectori si limitarea accesului in cadrul Inspectiei Judiciare doar a persoanelor care se bucura de o buna reputatie profesionala si au experienta in instrumentarea de dosare penale si nu doar in functii de conducere, testarea psihologica a inspectorilor judiciari cel putin o data pe an, numirea inspectorilor-sefi prin incheierea unui contract de management, care sa stabileasca atat criteriile de performanta, cat si raspunderea aplicabila, elaborarea unei propuneri de modificare legislativa referitoare la autonomizarea/descentralizarea Inspectiei Judiciare fata de Plenul CSM”.

* Cititi aici Planul multianual al CSM aprobat de Comisia lui Danilet & Co

* Cititi aici Minuta Comisiei nr. 4 a lui Danilet & Co

Comentarii

# Obama date 13 July 2011 19:25 +5

Cum sa propui ma excluderea societatii civile din CSM, cand scrie in Constitutia Romaniei cine il alcatuieste? Din ce bani esti tu ma platit? Nu din banii contribuabililor, cine te crezi ma? Faci de ras toata magistratura cu ideile tale retardate, ti s-a urcat la cap de nu ti se mai ajunge nici cu prajina la nas. Dar orice pasare pre limba ei piere!

# procuror@yahoo.com date 14 July 2011 17:02 -3

shut the f. up, boule! ideile sunt bune, chiar inovatoare. ar mai scoate din amortire tampul asta de sistem judicicar.

# la nebuni cu el!!!! date 13 July 2011 19:36 +8

mai fratilor, pe cine ati votat sa fie in CSM? LA NEBUNI CU EL, LA 9!!! omuletul asta se crede Nero! mai are sa dea foc bibliotecii nationale!

# DOREL date 14 July 2011 09:28 +7

Cr. Danilet e portavocea Monicai Macovei si prin ea, a intereselor portocalii. Cat timp C. Danilet nu s-a explicat cu respingerea cererii de liberare provizorie a lui Mihai Viorel (condamnat nevinovat la comanda portocalie), este nedemn de a fi om si, cu atat mai putin, magistrat. Cat despre faptul ca a fost ales in CSM, e dovada imaturitatii intregii societati romanesti (avem un exemplu si mai nefast), asa ca, asa cum o tragem cu totii de 6 ani, si o s-o mai tragem inca 50-60 de ani (pentru plata datoriei), tot asa si cu CSM. Ar fi totusi timpul sa ne trezim odata, nu acestea sunt problemele justitiei romane !

# themis date 14 July 2011 16:49 +5


Citeza pe la nebuni cu el!!!!
mai fratilor, pe cine ati votat sa fie in CSM? LA NEBUNI CU EL, LA 9!!! omuletul asta se crede Nero! mai are sa dea foc bibliotecii nationale!
Intrebare pentru "copilul teribil ai justitiei romane"(cum s-a autointitulat Danilet) si gasca lui de neispraviti:Se poate vorbi de retinere in faza actelor premergatoare???!!!

# zoro date 14 July 2011 17:23 +6

Asta-i Danilet? Are mutra de retardat...Ce pacat ca Cesare Lombroso a murit in 1909...

# Kafka date 13 July 2011 19:50 +7

Excelenta fotografie, ilustreaza perfect cele doua fete ale personajului-fandosa, cu doua fete, toata lumea il scarbeste pe el deontologul si integrul, care numai pe el se vede perfect :-x

# Fond de ajutorare date 13 July 2011 19:58 +6

"Crearea unui fond de intrajutorare a magistratilor pentru cazuri de forta majora, alimentat printr-o cotizatie lunara modica si administrat de CSM". Eu nu contribui la acesta. Observ ca pe langa masini de lux si chirii, le dau si etnobotanice cu kilogramul. Contribui doar daca Mister Face Off e internat cu forta daca trebuie la o clinica specializata sa aiba grija si atentia de care are nevoie........

# diana cotoi date 13 July 2011 20:13 +1

Un proiect poate conţine idei foarte bune si altele mai puţin bune si acest lucru nu poate fi de plano condamnat cat timp se afla in dezbatere! Cu privire la unele dintre acestea : - Ce este rău in a recunoaşte întregului corp de magistrat calitatea de demnitar? Aşa de pildă, la vârsta de 23 de ani conform legilor in vigoare se poate ajunge deputat! Daca de vârstă ne împiedicăm, să înţeleg că un deputat la vârsta de 23 de ani gândeşte neapărat mai profund decât un magistrat la vârsta de 23 de ani? Numai justiţia înfăptuită de ICCJ are cu adevărat importanta in statul roman ? Ştie cineva cat reprezintă proporţia dosarelor soluţionate anual de ICCJ in raport de proporţia dosarelor soluţionate anual de toate instanţele de judecată din tara asta? Dar interesează asta pe cineva? Restul ce suntem, doar proşti şi corupţi buni de scos la „execuţie” în piaţa publică ? - Cât priveşte societatea civilă, nu vă ambalaţi aşa, n-am observat ca în Guvern sau Parlament să existe reprezentanţi ai societăţii civile! Nu sunt trei puteri in stat şi nu sunt cumva acestea egale? Sau unele sunt mai egale decât altele? 2 reprezentanţi, adică aproape 10% din totalul membrilor CSM sunt prea suficienţi, măcar de-ar fi aproape 10% reprezentanţi ai societăţii civile şi prin Parlament sau Guvern! O să-mi spuneţi că ăia sunt deja aleşi de „pobor”! Şi care-i problema? Să fie „poporul” mai aproape de dumnealor, ce-i baiul? A fost supranumită presa drept „câinele de pază al democraţiei”! Din păcate un „lătrat selectiv” nu poate decât să dăuneze democraţiei şi seamănă mai mult cu goana după subiecte de scandal, din care „iese sânge”! Când pâinea s-a terminat (că asta este evident), desigur, CIRCUL este tot ce a mai rămas de oferit poporului !

# Picali date 13 July 2011 20:20 +3

Madam Cotoi, se vede ca te-a contaminat Danilet. Senator nu poti ajunge inainte de 35 de ani. Puterile statului sunt egale intre ele, dar nu toti membrii Executivului pot fi demnitari, sunt doar ministrii, restul sunt palmasi. Adica Executivul are vreo 50 de demnitari (ministri si secretari de stat), legislativul vreo 300-400 (alesi de popor), iara puterea judecatoreasca sa aiba vreo 9000 - 10.000 ca asa vrea bezmeticul de Danilet, ca el vine de la judecatorie si se vrea boier mare. Adica nici casul nu ti s-a sters la gura si la 24 de ani sa fi demnitar ca ai luat un examen la judecatorie. Cu idei d-astea, va ia lumea cu pietre pe strada, si daca nu va dati seama, faceti puterea judecatoreasca de toata jena!

# diana cotoi date 13 July 2011 20:42 +2

Pardon, vorbeam despre deputati şi nu senatori! În pofida a ce se vrea să se recunoască sau nu magistratura rămâne o funcţie de demnitate publică, magistratul este numit ca atare de către Preşedintele României! Asta este, convine sau nu aşa stau lucrurile în realitate! Cui nu-i convine, să le schimbe, prin asumare de răspundere, OUG...! De ce poţi să gândeşti, deputat fiind la vârsta de 24 de ani iar ca magistrat la aceeaşi vârstă, trecând prin INM (pe unde nu se trece aşa uşor, că altfel ar trece toată lumea frustrată pe acolo), nu poţi gândi? Pentru care motiv? Cum spuneam, acolo unde se termină argumentele încep în mod necesar insultele, pietrele pe stradă şi ce mai spuneaţi!

# Liviu Vajdea date 13 July 2011 22:25 +4

Din pacate, dna. judecatoare aveti dreptate. Mai nou si in presa juridica exista ,,o sete de sange", o goana continua dupa scandal si se arunca aproape zilnic ,,anatema" peste justitia romana si cu atat mai mult pe magistrati. Se incita la ura impotriva magistratilor de parca ei ar fi elaborat si promulgat acele legi, pe baza carora Romania a fost si este condamnata la CEDO atat in civil cat si in penal si intentionat nu se aminteste de existenta art. 3 C. civ. care zice ,,judecatorul care va refuza de a judeca, sub cuvant ca legea nu prevede, sau ca este neindestulatoare, va putea fi urmarit ca culpabil de denegare de drepatate". Deci cu alte cuvinte judecatorul trebuie sa judece pe baza legii existente indiferent de ,,lacunele'' ei pt care vinovat se face uneori cu buna stiinta iubitul nostru Parlament, in calitateate de Putere Legislativa. Judecatorul risca sanctiuni disciplinare daca nu judeca dupa legea aceea ,,oarba".

# motanica sfrijita, iar aparusi? date 13 July 2011 20:17 0

katrat selectiv, proNEBUNI faci mataluta1 lasa-ne cu ideile foarte bune ale astuia, ca e de ospiciu. daca vreis a te alienezi,,,aliniezi vroiam sa zic - hic!- n-ai decat. sa nu va bateti pe injectii!

# AmonRaa date 13 July 2011 21:54 +1

Domna Cotoi, dumneavoastra va considerati demnitar sau apreciati ca ocupati o functie de demnitate publica? Dupa ce ati elucubrat mai sus eu nu va consider pregatita nici macar pentru postul de grefier. Notiunea de demnitate publica nu se refera la faptul ca dumneavoastra sunteti demna sa ocupati o functie publica, ci la faptul ca persoana care are un asemenea statut l-a dobandit, de regula, aleasa prin vot public, respectiv ca

# AmonRaa date 13 July 2011 22:07 +1

Domna Cotoi, dumneavoastra va considerati demnitar sau apreciati ca ocupati o functie de demnitate publica? Dupa ce ati elucubrat mai sus eu nu va consider pregatita nici macar pentru postul de grefier. Notiunea de demnitate publica nu se refera la faptul ca dumneavoastra sunteti demna sa ocupati o functie publica, ci la faptul ca persoana care are un asemenea statut l-a dobandit, de regula, in mod direct, prin vot, sau indirect, ca rezultat al vointei politice a unor persoane alese prin vot. Statutul de magistrat nu se obtine in urma votului public si nici nu este rezultatul exprimarii vointei politice (cel putin teoretic, ca practic...), iar faptul ca judecatorii sunt numiti de Presedintele Romaniei nu inseamna ca acestia ocupa o functie de demnitate publica, ca doar presedintele este, cel putin in teorie, apolitic si atunci cand numeste judecatorii o face in calitate de reprezentant suprem al executivului, nu de individ care exprima o vointa politica.

# AmonRaa date 13 July 2011 22:20 0

Partea a II-a. Varsta sau experienta, ca si elemente ale comparatie intre un deputat si un magistrat sunt irelevante, pentru ca magistratul are un statul aparte, care il plaseaza pe o pozitie diferita de functionari, inalti functionari si demnitari, dupa cum esential pentru comparatie (care in opinia mea este o imbecilitate) este faptul ca deputatul este ales prin vot, iar statutul de demnitar ii revine acestuia in urma votului si nu ca o recompensare/recunoastere a pregatirii/gandirii/experientei sale. Altfel spus, faptul ca la 24 de ani un individ a reusit sa treaca prin INM si este, poate, mai pregatit decat 80% din legislativ, nu ii da acestuia dreptul sa fie sau sa aspire la calitatea de demnitar, ba ar trebui sa fuga ca dracul de tamaie cand aude asa ceva. Inteleg ca dumneavoastra va visati demnitar, ca pana la urma, practic, pe undeva sunteti in ochii lumii (masina la scara si multe alte beneficii), dar asta nu va scuza aberatiile.

# AmonRaa date 13 July 2011 22:36 +1

Partea a III-a. Nu ma pot abtine sa nu fac referire si la societatea civila, respectiv la faptul ca deh, puterea judecatoreasca e a treia in stat si, daca in organizarea executivului si legislativului nu sunt reprezentanti ai societatii civile, de ce ar fi in CSM. Dumneavoastra chiar nu pricepti ca legislativul REPREZINTA societatea civila, iar executivul este controlat de legislativ in aplicare legislatiei, asa incat societatea civila este deja reprezentata din plin in cele doua structuri, asa incat este absolut normal ca in cadrul puterii judecatoresti, care are un statut aparte si nu isi trage legitimitatea din vot po******r sau vointa politica, deci nu reprezinta vointa poporului, sa existe reprezentanti ai societatii civile, beneficiarul direct al activitatii magistratilor? Eu sincer cred ca ar trebui initiat un proiect de lege prin care magistratii sa devina semizei, reprezentanti ai divinitatii pe pamant.

# Hades date 13 July 2011 23:56 +4

Mie imi place tare mult partea aceea cu "unificarea"judecatorilor cu procurorii. Daca asta a scos-o Vasilica din capul lui, am un cap mai patrat ca el. Deci, situatia sta cam asa. Obligatoriu, cu voie, fara voie , ma duc in batalion disciplinar (ori invers, la procurori). Ma apuc de facut anchete, muncesc la ele, le trimit in judecata si imi revin la judecata. Dupa care urmeaza o serie de abtineri. Dupa care procurorul care mi-a fost procuror de sedinta mi-ajunge judecator mie, ca procuror si viceversa. Ma sanctioneaza daca are chef intre timp si MJ-ul, si MP-ul, si CSM-ul si justitiabilii si presa. Justitiabilii nu vor mai intelege nimic, un du-te vino de ametesti, rolurile sedintelor CSM va fi supraincarcat de unii care vor dincolo, care pleaca dincolo, care se intorc de dincolo, care nu mai vor sa plece de "dincolo", dupa care actiuni in contencios la ICCJ de sa te tii. Voiosie, ce mai. Eu vreau insa si doi ani de stagiatura pe la niscaiva firme de avocatura incepand cu a domnului ministru, dupa care pe cuvant de voi mai avea chef de astfel de rotatii in sistem. De ce sunt avocatii discriminati, nu inteleg. Hey, ring a bell? Pe de alta parte, so be it. Numai asa putem revoca ... bicefalul!

# Maricica Amotostivuitoritei date 14 July 2011 12:58 +3

Plecaciune tie, Hades, zeu al Infernului, ca bine le zici ! ... Babuinul vasilica danilet, pacaliciul alex.serban si smecherasul de duzina t.neacsu au auzit ei ceva, i-a mai „scolit" si paztachina monica, dar incurca si amesteca – grav si iresponsabil ! - chestiuni deosebit de importante si de sensibile, dintre care, unele, pot si trebuie sa fie discutate. Nu ar deranja pe nimeni daca niste minti informate, inteligente, de buna intentie si responsabile (nu este cazul celor in speta) ar face astfel ca si in Romania, precum in Germania (spre exemplu) sa nu poti ajunge judecator sau procuror decat dupa o serie de stagii ca jurisconsult, avocat, notar si dupa numeroase examene (toate ulterioare absolvirii I.N.M.) si, implicit, spre varsta de 30 de ani, dupa ce ai dobandit o certa exprienta profesionala si, totodata, de cunoastere a lumii si a vietii. Apel si catre luju.ro : cand ne invitati la o dezbatere mai larga si aplicata, cu argumente profesionoste ?

# retinerea date 14 July 2011 00:06 +4

“Stabilirea, prin modificarea legii fundamentale, a perioadei retinerii la 72 de ore pentru a da procurorului posibilitatea finalizarii actelor premergatoare”.....Retinerea incepe dupa inceperea urmaririi penale...Base, presedintele meu drag, ce ai pus in cafeaua Comsiei 4?

# diana cotoi date 14 July 2011 02:37 -2

Sunt impresionată de efortul pe care l-aţi depus, scriind un comentariu în trei părţi! Curat epigon, ce mai ! Eu însă, o să încerc să fiu mai concisă : 1. Nu mă consider decât ceea ce sunt la acest moment, un simplu judecător în statul român, de aceea cu bucurie oricând vă pot ceda locul DVS ori altora care se simt frustraţi! Că DVS demnă de funcţia prezentă şi nici chiar de aceea de grefier, desigur, din spatele pseudonimului pe ca aţi fost în stare să vi-l asumaţi, sunteţi cu siguranţă cel/cea mai în măsură să realizaţi evaluarea mea profesională! 2. Teoria „contractului social” e sublimă, dar săraca aproape lipseşte cu desăvârşire în patria noastră! Dacă X se „transferă” de la un partid la altul cu siguranţă că el nu-şi mai reprezintă alegătorul iniţial, ci doar pe sine însuşi, care „platformă” îi convine lui, la un anumit moment dat! Tot aşa, trebuie să ştiţi că în dreptul românesc nu s-a preluat concepţia alegerii componenţilor puterii judecătoreşti, tocmai pentru motivul că a fost nevoie să existe pe de o parte o elită intelectuală iar pe de altă parte ca aceştia „să nu poată promite”, să-şi ţină spatele drept şi să-şi vadă de muncă! 3. Că vă convine sau nu DVS şi altora, puterea judecătorească este o putere în stat, una dintre puterile statului şi în nici un caz a treia, aşa cum greşit aţi afirmat! Sigur, asta se întâmplă numai în teorie, în practică, acesta a ajuns să fie un principiu clamat, adică o vorbă în vânt şi cam atât! Conform silogismului pe care l-aţi construit, nu se înţelege care este raţiunea pentru care a fost acordat statutul de demnitar celor de la ÎCCJ, doar aceştia nu sunt „emanaţii” diverselor tipuri de „alegeri”! Vă spun eu ce s-a înţeles, că nu suntem proşti, aşa cum ne credeţi, la mijloc a fost o înţelegere de tipul : voi vă faceţi că nu ne prindeţi, trecând timpul şi prescriindu-se faptele, mai invocaţi o excepţie, mai trântiţi o achitare de răsunet mondial de natură să tulbure MCV iar noi vă facem egalii noştri ! Puteau să-i „judece” pe ăia juzii de la judecătorie, tribunal ori curţi de apel? NU! Şi cine îi judecă pe cei câteva sute de demnitari din legislativ şi executiv de care ne povesteaţi DVS? Oare cine? GHICI!

# AmonRaa date 14 July 2011 05:12 +2

Bateti campii cu multa gratie, o luam pe scurt: 1. Comentariul e scris in 3 parti pentru ca nu imi permitea site-ul sa le fac mai lungi, daca dumneavoastra va permite e interesant; 2. Ca sa intelegeti pseudonimul aveti nevoi sa studiati putina mitologie; 3. Nu va vreau statutul si functia catusi de putin, dar e interesant mecanismul asta de aparare, cum va critica cineva imediat e frustrat si va invidiaza. Eu chiar va compatimesc; 4. Bateti campii pe teoria contractul social, eu nu am facut teoria demnistarului, ci doar am precizat ca in mod normal este ales prin vot, direct sau indirect, deci nu se justifica in nici un fel ca aceast statut sa le fie conferit magistratilor, care nu sunt alesi, ci numiti in functii; 5. Puterea judecatoreasca este a treia in stat din punct de vedere matematic, in toate enumerarile este a treia (exista si o logica aici dar va depaseste abilitatile) nu am spus ca e mai mult sau mai putin importanta decat celelalte.

# AmonRaa date 14 July 2011 05:31 +2

Sa continuam: 6. Habar n-aveam ca judecatorii ICCJ au statut de demnitari, desi din ce am verificat, ei si membrii CSM beneficiaza de diverse avantaje materiale, similar cu demnitarii, dar NU sunt demnitari. Nu fac parte din sistem si nu ma anima disputa voastra, dar mi se pare normal ca un judeator la ICCJ sa aiba beneficii patrimoniale mai consistente decat un simplu judecator de la o judecatorie sau de la un tribunal. Ce nu mi se pare normal este ca se doreste transformarea judecatorului in demnitar, ori daca e sa se faca o diferentiere, ea sa se faca prin salariu si nu prin te miri ce beneficii, desi iar nu vad rostul beneficiilor pe care le au aia de la ICCJ, cand oricum judecatorii beneficiaza de chirie, transport la/de la instanta, facilitati la transportul in comun deloc de neglijat, telefon (nu stiu daca personal, oricum aveti in birouri), birouri, chiar nu se poate trai fara sofer personal, masina la scara si secretara?

# diana cotoi date 14 July 2011 12:07 -2

Cum singur recunoaşteţi, habar nu aveţi, prin urmare este necesar să mai lecturaţi actele normative privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice! Cât despre rezonanţa pseudonimului DVS, sigur daca nu vă laudaţi singur/ă, cine să vă laude? Mai bine lăsaţi pe alţii să o facă! Din ce am observat, studiindu-vă "scrierile", Dvs nu aveţi prea multe argumente în afara insultelor, ori de astea, slavă Domnului, nu ducem lipsă! Era normal să ajungeţi şi la acestea, de vreme ce aţi terminat cu argumentele! Pretextul referitor la cunoştinţele mele de mitologie este unul care se subsumează acestei concluzii! "Bătutul câmpilor" este de asemenea un limbaj care vă "relevă" nivelul, şi, înainte de a comenta, vă rog frumos, nu vă faceţi de râs, citiţi ceva legislaţie în materie! Îmi menţin părerea referitoare la cum s-a ajuns la actuala "dihotomie" a puterii judecătoreşi, care nu este decât o expresivă şi concretă aplicaţiune a principiului atât de cunoscut nouă în ultimele vremuri, "dezbină şi condu" (observaţi desigur, cunoştinţele mele "limitate", mă împiedică să consemnez direct citatul în latina, vă las DVS această plăcere! Oricum mă bucur că am avut plăcerea unui "dialog" atât de elevat cu Domnia Voastră!

# AmonRaa date 14 July 2011 14:20 0

Rezonanta pseudonimului e importanta pentru ca, desi v-am explicat de unde provine, tot n-ati priceput ca nu sunt femeie, mergeti si mai studiati, poate intr-un final o sa intelegeti, nu faceam laudatio, ci va bateam un apropo, dar cum sa recunoasteti ca nu stiti ceva sau ca ati comis o eroare, e imposibil din pozitia dumneavoastra, nu? La fel de interesant este ca ati transformat o afirmatie punctuala a mea intr-un argument suprem pentru a va sustine afirmatiile incoerente, probabil ca la fel de coerent cum va exprimati aici va motivati si hotararile. Ati afirmat ca proiectul lui Danilet e bun si ca ar trebui ca toti magistratii sa aiba statut de demnitar, eu v-am explicat cu argumente logice si juridice de ce afirmatia asta e o aberatie, iar dumneavoastra ati inceput sa bateti campii pe teoria contractului social si pe faptul ca magistratii ICCj au statut de demnitar, de parca eu le-am acordat statut de demnitari sau as fi de acord cu acest aspect.

# AmonRaa date 14 July 2011 14:31 0

Continuare. V-am explicat ca nu stiam despre statutul de demnitar al magistratilor ICCJ si ca, in realitate, nu sunt demnitari ci au beneficii asemanatoare, lucru care nu mi se pare normal si care, oricum, nu schimba cu ceva validitatea afirmatiilor mele referitoare la monstruozitatea de a acorda statut de demnitar tuturor magistratilor. Ce ati inteles dumneavoastra de aici, aaaaa, nu stie de ICCJ, gata, i-o dau peste nas, dar asta nu e un argument pentru a scuza penibilitatea sustinerii acordarii statutului de demintar pentru magistrati, iar pompos numita dihotomie existenta intre magistrati nu se rezolva prin acordarea unor beneficii injuste tuturor, ci prin eliminarea lor. Si ca o nota personala, dupa x ani petrecuti in sala de judecata, inteleg ca v-ati format un reflex din a va considera superioara si ca va asteptati ca toata lumea sa va trateze cu manusi, ei bine, aici nu sunteti in sala de judecata, iar eu nu v-am jignit, ci v-am explicat logic de ce bateti campii.

# sorin date 14 July 2011 23:40 +1

de fapt doamna judecator nu cunoaste legea. judecatorii inaltei curti NU sunt demnitari ci sunt judecatori, cu statut reglementat de legea 303/2004 ca orice alt judecator. la un moment dat, cu ani in urma salarizarea lor s-a realizat prin trimitere la dispozitii aplicabile demnitarilor. de aici au luat nastere si litigiile prin care magistratii au solicitat calcularea salariilor lor avandu-se in vedere valoarea de referinta sectoriala prevazuta pentru demnitari insa cu aplicarea coeficientilor pentru magistrati, o struto-camila pe care desigur doamna judecator de mai sus o considera si acum pe deplin intemeiata. e vorba doar de anumite frustrari si complexe ale unor magistrati care se considera dumnezeu pe pamant si nici nu stiu exact ce sunt sau ce vor sa fie, demnitari, parlamentari, ministri doar ceeea ce sunt in fapt, judecatori, nu...Nu are rost intretinerea de controverse cu astfel de oamnei pentru ca bati la usi (minti) inchise

# sojust date 14 July 2011 02:40 +3

Acestora li s-a urcat la cap rau. Au senzatia ca daca au infiintat ceva asociatii, ca daca si-au batut joc de ceva oameni si au prostit pe toti cu protestul care nu le-a apartinut, nimeni nu ii va cobori de acolo. Am senzatia ca va fi asa de grea caderea de nu-si vor reveni o viata.Cum de fapt o merita. Eu nu vreau sa fiu demnitar, eu vreau sa fiu magistrat si eu nu am complexe de Moldova!

# nelu date 14 July 2011 10:22 +1

Vasilica, demisiaaaaa!!!! Vezi ca s-au deschis tarabele!! In loc de birou in teritoriu! :-*

# Botomei Vasile,avocat-doctor in drept date 14 July 2011 10:38 0

Stimate domnule Danilet ! va spun cu sinceritate ca erati mai bun pe functia de judecator de judecatorie de catat acum de judcator ca membru in CSM. in timp ce stimabilul domn Ministru Catalin Predoiu, promoveaza un proiect de lege atat de necesar in domeniul raspunderii administrative a magistratului, dumneavoastra vreti invers, sa fie exonerat de raspundere materiala magistratul vinovat de incalcarea normelor de drept procedural si/sau material. Vreti si sindicat pentru judecatori, vreti si aviz din partea CSM cand se dau ordonante! Mai bine candidati dv. pentru un colegiu de deputati si ocupativa de politica, ca oricum nu a-ti venit cu ceva constructiv in CSM!

# koko date 14 July 2011 12:17 +2

Botomei, inainte de a-l linge pe MAFIOTUL Predoiu, care nu-ti recunoaste calitatea de avocat, mai pune mana pe gramatica limbii romane ! Se scrie "ati venit" si nu "a-ti venit", "ocupati-va" si nu "ocupativa" !!!

# Dixit date 14 July 2011 16:58 +1

Inainte de a-i aduce adanci omagii ministrului Predoiu pentru proiectul de lege privitor la raspunderea magistratilor, iti recomand sa-l citesti mai intai si apoi sa te dai cu parerea, da? Si apropos de ce remarcase koko, ar fi cazul sa mai inveti gramatica. Totusi sunt nedumerit cum naiba ajung unii ca tine doctoranzi? Dar nu ma mir. Si EBA e doctorand, asa ca tot ceea ce era anormal inainte acum a devenit normal si viceversa...

# Eva Papp date 14 July 2011 21:23 +1

Cat era la Cluj, Vasilica era in complet cu Papp Eva, unguroaica de felul ei. Ce credeti ca facea Vasilica? Se conforma ordinelor primite de la UDMR, atunci cand anumite cauze vizau ungurii sau interesele UDMR. Vasilica semna in locul acesteia, care era presedinta de complet, fara remuscari si dadeau castig de cauza, desigur, ungurilor. N-am nimic cu ei. Ii admir pentru ca sunt mai uniti decat noi, nenorocitii de romani. Durerea mea este ca, foarte multi romani aflati pe functii de conducere fac jocul ungurilor si au ajuns sa fie santajabili, in cazul in care nu vor avea sustinerea lor.

# Papi date 14 July 2011 21:02 0

La Balaceanca cu Danilet sau la Penitenciaru Jilava!

# th58m date 15 July 2011 00:28 0

:D :D :D :D..... voi credeti că este un papagal ?...nu!....voi credeti că este un om normal ?.... nu!....voi credeti că este un organism viu si viabil ?... nu! :sad: ... e s t e un Klingorian.... noi nu suntem normali, pentru că EL se crede magistrat, prin neputinta noa :D stră

# aisha date 16 July 2011 10:52 0

lumea merge pe calea ei. Oamenii au propriile pareri si opinii. Iar presa se afla intotdeauna in cautarea stirilor senzationale; presa depinde de ele. Insa pentru un OM asemenea lucruri nu trebuie sa conteze absolut deloc.

# petre date 17 July 2011 00:51 0

Pacaliciul de Danilet dovedeste ca are vocatie de magistrat stalinist. Propunerile formulate de acest muschetar ne arata ca acest specimen nu are o cultura juridica elementara. Sa ceri initiativa legislativa pentru CSM, statut de demnitar, amestecul avocatilor de stat cu judecatorii , excluderea societatii civile din CSM si alte bazaconii cretinoide dovedeste pericolul foarte mare pe care il reprezinta nebunii lasati de capul lor. Eliminarea inamovibilitatii, posibilitatea tragerii la raspundere penala a judecatorilor care nu isi motiveaza pe probe clare solutiile constituie prioritati maxime pe care noi parlamentarii va trebui sa le luam in seama pentru a face ordine intr-o casta profesionala care ar trebui sa invete ca respectul, autoritatea si solemnitatea se castiga de fiecare judecator in parte prin probitate si competenta profesionala. Fac pariu pe cat vreti ca Danilet daca ar sustine astazi examen la institut nici in 1000 de ani nu ar reusi sa devina magistrat. Nu are stofa de magistrat ci mai degraba de sindicalist iefitin

# niculaie date 17 July 2011 08:53 +1

@ petre- da tu iti imaginezi ca ai stofa de parlamentar :eek: ? si apoi ce ar fi sa incepeti cu ordinea de la voi :P

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.07.2024 – Alt candidat la revenirea in magistratura picat la psihologic

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva