5 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt

EXERCITIU DEMOCRATIC – Pe calea contenciosului administrativ, Lumeajustitiei.ro cere Ministerului Public sa apere libertatile cetatenilor si sa promoveze revizuiri in toate dosarele penale in care s-au dat solutii pe interceptari obtinute de „alte organe specializate ale statului”. Probele obtinute ilegal sunt nule de drept. Potrivit Deciziei CCR 51/2016 aceste dosare au deschisa calea revizuirii. In caz de refuz ne vom adresa instantei (Cererea prealabila)

Scris de: L.J. | pdf | print

15 March 2016 17:17
Vizualizari: 5110

Lumeajustitiei.ro initiaza un demers democratic de aparare a ordinii de drept, a drepturilor si libertatilor cetatenilor – acela de a nu mai putea fi interceptati de „alte organe specializate”, prin incalcarea Constitutiei. Dreptul la viata intima, familiala si privata, precum si secretul corespondentei ar fi trebuit sa fie garantate de statul roman conform Constitutiei. Aceste drepturi au fost incalcate sistematic in Romania, iar acest lucru a fost constatat prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 51 din 16.02.2016, care a declarat neconstitutionala practica mioritica de a fi interceptati prin intermediul serviciilor de informatii, desi numai un organ de urmarire penala putea avea acest drept.


Potrivit Deciziei CCR, toate hotararile judecatoresti definitive, in care s-au pronuntat solutii pe baza unor interceptari ilegal obtinute au deschisa calea extraordinara de atac a revizuirii. Procurorul General al Romaniei Bogdan Licu (foto) care conduce vremelnic Ministerul Public nu se inghesuie sa dispuna la nivel de parchete atacarea cu cereri de revizuire a sentintelor aflate in aceasta situatie, desi procurori din acest minister sunt cei vinovati de simbioza neconstitutionala cu SRI si alte servicii. Asa ca o incercam noi, pe calea contenciosului administrativ. Deocamdata am adresat o cerere prealabila. Daca Ministerul Public nu va lua masuri urgente pentru repararea prejudiciilor cauzate prin incalcarea drepturilor legitime ale cetatenilor, ne vom adresa instantei de contencios administrativ. Iata demersul nostru:

Domnule Procuror General,

Articolul 13 din Legea 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii: Organele Serviciului Roman de Informatii nu pot efectua acte de cercetare penala, nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest”.

In pofida acestui text de lege, in realitate, in ultimii circa 10 ani daca nu si mai mult, anumiti procurori, iar mai tarziu mai toti procurorii din marile parchete, in special de la DNA si DIICOT, au delegat atributiile personale de efectuare a interceptarilor in dosarele penale ofiterilor SRI, in baza unor prevederi legale necunoscute (posibil sa existe o hotarare CSAT nepublica, fara valoare legislativa) si profitandu-se de faptul ca intreaga retea nationala de interceptare a comunicatiilor se afla in detinerea SRI.

A existat o singura exceptie – la DNA, unde fostul procuror sef Daniel Morar, in urma unor dosare instrumentate unor inalti ofiteri SRI, a solicitat si obtinut pentru Serviciul Tehnic al DNA o derivatie din sistemul national de interceptare a comunicatiilor pe care SRI detinea monopulul.

Modul ilegal de lucru pentru realizarea interceptarilor de orice natura (inclusiv ambientale) a devenit un mod de viata al multor procurori, prin incalcarea art. 91, indice 2 din vechiul Cod de procedura penala potrivit caruia „Procurorul procedeaza personal la interceptarile si inregistrarile prevazute la art. 91, indice 1 sau poate dispune ca acestea sa fie efectuate de organul de cercetare penala”.

Pentru a masca perioada de ilegalitate, autorii noului Cod de procedura penala, intrat in vigoare la 1 februarie 2014, au inserat la Articolul 142 (1) referitor la punerea in executare a mandatului de supraveghere tehnica urmatorul text:(1) Procurorul pune in executare supravegherea tehnica ori poate dispune ca aceasta sa fie efectuata de organul de cercetare penala sau de lucratori specializati din cadrul politiei ori de alte organe specializate ale statului”.

Acest text de lege completa practic vechiul Cpp - art. 91, indice 1 (abrogat) cu singtagma „alte organe specializate ale statului”. Aceasta completare pro-causa a produs o explozie de interceptari ale SRI, la vedere, care au culminat cu fenomenul de la DNA, in care procurorul sef Laura Kovesi aproba ca toate comunicatele de presa difuzate mass media sa contina oriunde era cazul formula de multumire „dosar efectuat cu sprijinul SRI”. Totul in pofida faptului ca realizarea de interceptari constituie acte de cercetare penala (interceptarile avand calitatea de proba in procesul penal) si in pofida faptului ca articolul 13 din Legea 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii reglementa strict faptul ca: Organele Serviciului Roman de informatii nu pot efectua acte de cercetare penala, nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest”.

Sintagma „alte organe specializate ale statului” din art. 142 (1) Cod procedura penala a fost declarata neconstitutionala de Curtea Constitutionala a Romaniei prin Decizia nr. 51 din 16.02.2016. Instanta constitutionala a precizat limpede in considerentele deciziei sale ca toate hotararile judecatoresti in care s-au cules probe de catre serviciile de informatii, in conditiile de neconstitutionalitate retinute, au deschise calea de atac extraordinara a revizuirii, in baza art. 453 din Codul de procedura penala.

Ratiunea revizuirii indicata in Decizia CCR nr. 51 din 16.02.2016 consta in ilegalitatea probelor realizate de „alte organe specializate ale statului” atunci cand acestea sunt servicii de informatii care potrivit legii nu au dreptul sa efectueze acte de cercetare penala/ persoane care nu au calitatea de organ de urmarire penala.

Potrivit art. 102 din Codul de procedura penala referitor la Excluderea probelor obtinute in mod nelegal se prevede ca:...(2) Probele obtinute in mod nelegal nu pot fi folosite in procesul penal. (3) Nulitatea actului prin care s-a dispus sau autorizat administrarea unei probe ori prin care aceasta a fost administrata determina excluderea probei...”

Rezulta ca in toate dosarele in care parchetele au delegat ofiteri de servicii de informatii si alte persoane care nu au calitatea de organ de urmarire penala, pentru efectuarea de interceptari de orice natura, probele obtinute prin aceste mijloace sunt lovite de nulitate absoluta.

Va revine asadar dvs. domnule Procuror General atributul de a identifica si proceda, la nivelul Ministerului Public, la declansarea de revizuiri a tuturor hotararilor penale definitive in care s-au folosit probe obtinute in mod nelegal si care apar ca lovite de nulitate din perspectiva Deciziei CCR nr. 51 din 16.02.2016, in scopul ca adevarul judiciar in respectivele cauze sa se bazeze pe orice alte probe decat cele obtinute in mod nelegal, dar si al respectarii art. 131 din Constitutie potrivit caruia „In activitatea judiciara, Ministerul Public reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor”.

In acest sens, va adresez in baza Legii contenciosului administrativ urmatoarea cerere prealabila:

Catre MINISTERUL PUBLIC - PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE

DOMNULE PROCUROR GENERAL

Subsemnatul Razvan SAVALIUC, senior editor la Lumeajustitiei.ro...

In temeiul disp. art. 7 alin. (1) si art. 2 alin. (1) lit. r din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, republicata si modificata, cu aplicarea disp. art. 129 si 131 din Constitutie, precum si a disp. art. 62 alin. (3) si art. 63 lit. f din Legea nr. 304/2004, republicata,

Inaintez prezenta cerere prealabila prin care solicit atacarea cu revizuire a tuturor hotararilor penale definitive care intra sub incidenta disp. art. 453 alin. (1) lit. a) si f) din Codul de procedura penala, astfel cum s-a statuat prin decizia Curtii Constitutionale nr. 51 din 16.02.2016, paragraful 52 :

Cu privire la efectele prezentei decizii, Curtea reaminteste caracterul erga omnes si pentru viitor al deciziilor sale, prevazut la art.147 alin.(4) din Constitutie. Aceasta inseamna ca, pe toata perioada de activitate a unui act normativ, acesta se bucura de prezumtia de constitutionalitate, astfel incat decizia nu se va aplica in privinta cauzelor definitiv solutionate pana la data publicarii sale, aplicandu-de, insa, in mod corespunzator, in cauzele aflate pe rolul instantelor de judecata [a se vedea Decizia nr.895 din 17 decembrie 2015, (par.28)]. In ceea ce priveste hotararile definitive, aceasta decizie poate servi ca temei de revizuire, in baza art. 453 alin.(1) lit. a) si f) din Codul de procedura penala, in aceasta cauza, precum si in cauzele in care au fost ridicate exceptii de neconstitutionalitate similare, inaintea datei publicarii prezentei decizii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. [a se vedea Decizia nr. 508 din 7 octombrie 2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.843 din 19 noiembrie 2014 (par.26), Decizie nr. 585 din 21 octombrie 2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.921 din 18 decembrie 2014 (par.14) si Decizia nr.740 din 16 decembrie 2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.129 din 19 februarie 2015 (par.14)].

Potrivit art. 453 alin. (1) lit. f din Codul de procedura penala:

Cazurile de revizuire

(1) Revizuirea hotararilor judecatoresti definitive, cu privire la latura penală, poate fi ceruta cand:

a) s-au descoperit fapte sau imprejurari ce nu au fost cunoscute la solutionarea cauzei si care dovedesc netemeinicia hotararii pronuntate in cauza;

f) hotararea s-a intemeiat pe o prevedere legala ce a fost declarata neconstitutionala dupa ce hotararea a devenit definitiva, in situatia in care consecintele incalcarii dispozitiei constitutionale continua sa se produca si nu pot fi remediate decat prin revizuirea hotararii pronuntate.”

Cu stima,

Razvan SAVALIUC

Comentarii

# unu; din lumea cea mare date 15 March 2016 17:22 +15

asta!!?? asta stie de frica aleia in HALAT DE OIAE,ASTA NU O SA MISTE UN DEGET!!!!!!!toata injustitia/i paralizata,doar la furat se misca

# Mulder, agentul mulder date 15 March 2016 17:38 +17

Nu ii e frica de aia. Ii e frica de general....seful lui.... :-* 8) generalul ala cu capul gol.....stii care....ala de umbla cu autostrazile pe post de vipusca.... :-*

# obiectiva date 16 March 2016 06:44 +1

ANUNT PUBLIC CA NSA- SRI MI-AU TAIAT ACCESUL LA FACEBOOK.........CE V-AM SPUS EU ?????   :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: This site can’t be reached www.facebook.com’s server DNS address could not be found. DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

# Arest preventiv date 15 March 2016 17:30 +11

Si cei care au facut arest preventiv in baza acestor probe?

# DOREL date 15 March 2016 20:46 +5

Ghinion, ghinion, ghinion, de 26 de ani avem tot ghinion peste ghinion, parca ne-am numi Republica Ghinion ! Parerea mea ...

# Titi Berlogea date 15 March 2016 17:44 -10

Nu va agitati degeaba, probele sunt beton, e drept ca la dosarele care sunt acum pe rol poate fi la discretia judecatorului sa la admita sau nu.

# Curat, murdar, coane! date 15 March 2016 19:46 +7


Citeza pe Titi Berlogea
Nu va agitati degeaba, probele sunt beton, e drept ca la dosarele care sunt acum pe rol poate fi la discretia judecatorului sa la admita sau nu.
Beton, dar obtinute ABUZIV! Care va sa zica, te bag la zdup pana recunosti si ce nu ai facut sau pana denunti pe cine iti spun eu!

# Harap Alb date 15 March 2016 17:53 +7

Litera f a art.453 din CPP tocmai a fost declarat neconstitutional, prin Decizia 126/03.03.2016, cu opinia separata a D-nei Pivniceru.

# Lex Luthor date 15 March 2016 17:59 0

litera f) a fost declarata neconstitutionala in masura in care nu limiteaza cazurile de revizuire... adica pentru dosarele in care s-a facut cerere de revizuire in cursul procesului..... dar ramane litera a) adica pentru descoperirea probelor ilegale pe care s-a bazat condamnarea, respectiv a supravegherii tehnice realizate prin servicii

# Harap Alb date 15 March 2016 19:39 +3

...Doar daca s-ar putea argumenta pe art.453 alin.1 litera a) ca tocmai caracterul ilegal al interceptarilor nu a fost cunoscut la momentul solutionarii definitive a cauzei iar aparitia Deciziei 51/2016 a CCR constituie o imprejurare noua, in sensul art.453 alin.4... Asta pt. ca litera f) nu mai poate fi invocata deloc ca motiv de revizuire, ca nu mai exista. In dispozitivul Deciziei 126/03.03.2016 nu se utilizeaza sintagma “litera f) este constitutionala in masura in care...” ci se spune ca soluția legislativă cuprinsă în art.453 alin.(1) lit.f) din Codul de procedură penală(...) este neconstitutionala.

# TITULESCU date 15 March 2016 18:28 +13

CEL MAI PUTIN IN ACTUL DE JUSTITIE CONTEAZA LEGEA SI ATUNCI CE -I CU BASMELE ASTEA CU DREPTURILE INCALCATE? UNDE SA-I RECLAMI ,CUI SA-I CERI AJUTOR CAND SI DNA-UL SUSTINE CORUPTIA DIN JUSTITIE SI DIN CAND IN CAND MAI IAU cate un MAGISTRAT CARE CINE STIE CE regula a mafiei nu a respectat . SA-I VEZI CUM IL APARA PE MAGISTRATUL RECLAMAT , OF,EVA ,EVA !!! O FI posibil CA TATI SA FI LUAT SPAGA CA INSPECTOR la invatamant si CU banutii DIN SPAGUTA SA-SI FACA copilasul PROCUROR DNA???????????

# Hello, Office Intelligence? date 15 March 2016 21:14 +13

Pentru ca postam si nu iesim in strada, pentru ca suportam baze militare  straine pe teritoriul national, pentru ca securistii terorizeaza o tara intreaga NE MERITAM SOARTA...Industria, agricultura, transporturile arata ca dupa bombardament si securistii terorizeaza oamenii... Care coruptie ? Nu exista coruptie exista doar jaf si anarhie...nu ai pe cine corupe, toti sunt escrocii care conduc tara...s-a dat legea antifumat, ca o forma de interzicerea adunarilor in public, probabil ca se asteapta atentate teroriste, pentru ca se face jocul imperialistilor...veti vedea poate  rechizitii si mobilizari militare directe sau mascate ca si angajarea mascata de 10 mii de politisti, front impotriva Rusiei, ne conduc din New York si Tel Aviv, NE MERITAM SOARTA...Justitia poate deveni peste noapte martiala...dar nu uitati voi vanzatori de tara...in lumea aceasta toate se platesc...ACESTEA NU SUNT SERVICII SECRETE ROMANESTI, ACEASTA NU ESTE JUSTITIE, ACESTA NU ESTE PARCHET... ESTE DICTATURA.

# unul din lumea cea mare date 15 March 2016 23:13 +5

ptr Hello, Office Intelligence?// tot respectul! bine ca mai exista ,,circotasi,, care realizeaza cele spuse de tine. avertisment!!!!!! daca mai pastrezi acelasi alias o sa vina dankh ,aia cu barzoiul si noaptea si o sa ti/l foloseasca

# tottuna din lumea cea mare date 16 March 2016 09:51 -2

oaie,esti angajat de O.I.pentru ca prinzi posturi straine?????? Pe post de LINGVIST TRADUCATOR deghizat in PRUNA ????:eek: :eek: :P :P :roll:

# obiectiva date 16 March 2016 05:46 +1

geniala sinteza Hello ....la BACAU se angajeaza la greu ....PARASUTISTI........au afise pana si in autogara, puse pe stalpi  :P :P :P

# zapada date 15 March 2016 21:52 +1

In toate tarile UE siguranta nationala este asigurata de ministerele de interne (vezi si cine a intervenit azi 15 martie 2016 in confruntarea terorista de la Bruxelles http://www.antena3.ro/externe/schimb-de-focuri-la-bruxelles-in-cadrul-unei-operatiuni-antiteroriste-un-politist-a-fost-ranit-346337.html  De ce oare noi avem nevoie de SRI (cititi mai jos ce zice insusi fostul agent CIA Snowden despre terorism) si brigada lui antiterorista (care ne rupe la buget in loc sa facem spitale, crese, drumuri, canalizare la sate, etc.)- brigada asta are ofiteri de informatii in uniforma :) pe aeroporturile din Romania cand in toate statele UE securitatea aeroporturilor o face politia, politia de forntiera si firme private de securitate! http://www.activenews.ro/externe/Avertismentul-lui-Edward-Snowden-Terorismul-este-doar-un-pretext-Guvernele-vor-altceva-mani******re-diplomatica-spionaj-economic-si-control-social-131089

# DODI date 15 March 2016 22:53 +9

Dacă ne întreabă vreun străin de ce (și cu ce) ne-am ales având un președinte alogen, răspunsul este unul singur: GHINION.

# Ortister date 15 March 2016 23:35 +7

Inseamna ca daca in termen de 30 de zile procurorul general nu da curs solicitarii de buna voie, va urma sa-l oblige instanta de contencios administrativ, sub sanctiunea amenzii si a platii de penalitati pe fiecare zi de intarziere catre reclamant. Iar daca refuza sa puna in executare dispozitivul sentintei definitive, in termen de maxim 30 de zile de la aplicarea amenzii, risca si un dosar penal.

# unul din lumea cea mare date 16 March 2016 00:14 +3

sigur ca da, risca dosar penal, tunsoare zero, ii taie apa calda, si/i ocupa si locul de parcare. atunci sa vezi ce repede se executa.

# unul din lumea cea mare date 16 March 2016 11:04 -2

nu/i comentaiul meu.alta prostie made dannkh!!

# Dura Lex SRLex date 16 March 2016 10:38 +3

O fi admisibila actiunea asta ... nostima ?

# Coco date 16 March 2016 11:33 0

Trebuie vazut filmul "The Man Who Sued God" pentru a da un raspuns obiectiv la intrebare. http://blog.wolterskluwer.ro/the-man-who-sued-god-omul-care-s-a-judecat-cu-dumnezeu-2001/

# ADEVARUL date 16 March 2016 12:42 +2

BRAVO.BRA-VO.DESIGUR EFECTUL ACESTEI INIȚIATIVE AR FI SPECIAL DACĂ AR EXISTA MAGISTRAȚI ADEVĂRAȚI...NU SIMPLI SINECURIȘTI SAU MARIONETE...DE TREI ORI BRAVO.

# Georgita I.Ion date 18 March 2016 22:22 0

"urechea la usa vecinului" nu este poba ca vecinul are amanta. Daca amanta este cu el "fizic", doar dovada "ca eate fizic cu el" si nu "spusele urechii" se constitue in proba. In rest, este exclusiv competenta si discernamantul onoratilor judecatori. Cu stima.

# Titi date 19 March 2016 10:15 0

Spre deosebire de pensionarii din bloc, SRI are posibilitatea sa obtina si interceptari ambientale, fara sa stea fizic cu urechea lipita de usa. In plus, ascultatul pe la usa implica si riscuri mortale daca proprietarul apartamentului este dotat cu contraurechi. Imi aduc aminte de celebra speta cu tigaia pe care proful de penal ne-a dat-o la un seminariu ca sa incadram juridic fapta. Un cetatean aude noaptea cum cineva mestereste discret sa-i intre in casa. Se duce tiptil in bucatarie, ia o tigaie si loveste cat poate de tare cu ea in usa de la intrarea in apartament. Pt. ca s-a facut liniste totala dupa aia, cetateanul s-a intors in pat sa doarma linistit. Dimineata, stupoare. Gaseste hotul mort in fata usii. Din punct de vedere juridic, morala ar fi ca nu e indicat sa dai cu tigaia in propria ta usa de la apartament, ca asa iti vine, pt. ca, de la sperietura, poate sa faca infarct infractorul si nici macar nu ai verificat ce i s-a intamplat ca sa chemi Smurdul, sa-l salveze.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 4.11.2024 – Panioglu, fiarta la foc mic

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva