EFECT DE VOMA – Dupa ce ani de zile nu a scos un cuvant cand adversarii sai politici au fost aruncati la inchisoare in urma unor executii si mascarade judiciare, Traian Basescu pozeaza acum intr-un aparator al drepturilor omului si acuza sistemul pe care chiar el l-a creat: „Tara nu mai este condusa de politicieni, ci de procurori, de magistrati... Am gresit ca, sustinand structurile de forta ale statului, nu am atentionat ca in paralel trebuie respectate drepturile omului cu sfintenie”
Pe zi ce trece, fostul presedinte al Romaniei, Traian Basescu, atinge culmile ipocriziei. Dupa ce in cei zece ani de mandat nu a scos niciun cuvant atunci cand adversarii sai politici au fost aruncati la inchisoare in urma unor facaturi de dosare, continuate cu executii si mascarade judiciare in instante, acum Traian Basescu s-a apucat sa pozeze intr-un aparator al drepturilor omului. Mai mult, Basescu a continuat sa acuze ca Justitia s-a transformat intr-o supraputere, avertizand ca tara a ajuns sa fie condusa de procurori.
Intr-adevar, Traian Basescu are perfecta dreptate in ceea ce spune. Drepturile omului sunt calcate in picioare in Romania, tara este condusa de procurori si judecatori, membrii CSM dau dovada de o nemarginita aroganta in relatia cu politicienii si se comporta de multe ori ca niste stapani ai acestora. Totusi, este incredibil cum omul care a facut posibile toate aceste anomalii a ajuns sa se plamga de ele. Traian Basescu nu poate fi credibil in conditiile in care timp de zece ani a tolerat si chiar incurajat abuzuri peste abuzuri.
Tocmai de aceea credem ca intregul sau discurs nu este altceva decat o strategie politica, un mod prin care Basescu incearca sa redevina „jucator”, abordand problema abuzurilor din Justitie, profitand ca, in afara de Calin Popescu Tariceanu, niciun alt lider politic nu are curajul sa vorbeasca despre ele. Iar afirmatiile fostului presedinte sunt facute in paralel cu victimizarea sa publica, Traian Basescu acuzand de fiecare data cand este chemat in instanta unde se analizeaza redeschiderea urmaririi penale in vreun dosar de-al sau ca este hartuit de procurori. Asta desi impotriva sa nu exista niciun dosar serios care l-ar putea pune in pericol.
Basescu: „Aproape nu este zi lasata de la Dumnezeu ca sefi de parchete, membri CSM, reprezentanti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, sa nu vorbeasca, sa nu atace politicienii. Deci cred ca ceva este in neregula”
Traian Basescu a fost invitat, luni seara 12 octombrie 2015, la emisiunea „Vorbeste liber” de la TVR. Cu aceasta ocazie, fostul presedinte a facut mai multe comentarii legate de Justitie. Spre exemplu, Traian Basescu a acuzat discursurile si atacurile membrilor CSM, ai sefilor marilor parchete si ai oficialilor ICCJ la adresa clasei politice, atragand atentia ca acestia nu sunt mai presus de politicieni.
De asemenea, Basescu sustine ca tara a ajuns sa fie condusa de procurori si judecatori si reclama nerespectarea drepturilor omului. In acest sens, fostul presedinte a precizat ca orice inculpat, inclusiv cel prins in flagrant, are dreptul la un proces echitabil, si a acuzat moda denunturilor practica de DNA.
Nu in ultimul rand, acelasi Traian Basescu pretinde ca nu a existat un caz in care sa fi spus despre un om ca este vinovat inainte de a fi condamnat. Culmea, Basescu l-a dat exemplu pe Dan Voiculescu, sustinand ca nu i-a spus nici macar condamnat. Asta desi pe Internet exista o sumedenie de declaratii in care fostul presedinte il cataloga pe Dan Voiculescu „infractor” si „condamnat” inainte ca acesta sa primeasca o decizie definitiva.
Iata dialogul dintre Traian Basescu si moderatorul TVR:
„Sorin Avram: Domnul Basescu, inainte vorbeam despre faptul ca domnul Ponta este trimis in judecata, despre faptul ca domnul Dragnea este intr-o prima instanta condamnat si mai adaug si eu un lucru in discutia noastra, faptul ca CSM-ul este din ce in ce mai iritat si in ultima vreme este din ce in ce mai deranjat de faptul ca politicienii, printre care va numarati si dumneavoastra, fac comentarii la adresa actului de justitie. Si au spus cei de la CSM ca ar trebui sa se mearga cu niste sanctiuni mai dure la adresa celor care fac tot felul de comentarii.
Traian Basescu: Eu sunt de acord cu acest lucru, mai ales daca este vorba de actiuni in desfasurare si nu despre decizii finale ale instantelor. Cand e o decizie definitiva, nu ai decat sa o comentezi. Iti place, nu iti place, aia e, e lege si nu mai influenteaza cu nimic deciziile. Pe de alta parte, observ ca aproape nu este zi lasata de la Dumnezeu ca sefi de parchete, membri CSM, reprezentanti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, sa nu vorbeasca, sa nu atace politicienii. Deci cred ca ceva este in neregula. Sigur ca politicienii nu au un for care sa spuna: domnule procuror sef, doamna procuror sef, doamna presedinta, presedinte, vedeti ca puterile sunt egale si pana cand ma condamnati nu aveti dreptul sa faceti aprecieri publice. Ei, acest tip de aprecieri este continuu din partea procurorilor. Ori aici trebuie stabilit echilibrul de drept.
Sorin Avram: Si cine stabileste acest echilibru?
Traian Basescu: Legea.
Sorin Avram: Dar exista legislatie?
Traian Basescu: Din pacate nu exista. Exista legislatia care protejeaza magistratii, dar nicio legislatie care sa ii atentioneze pe magistrati ca nu pot sa faca aprecieri de dimineata pana seara la adresa unei alte puteri in stat. Adica daca o putere vrea sa fie respectata, la randu-i trebuie sa respecte. Am vazut cum ne cearta procurori pentru fosti ministri. Eu sunt de acord sa fie anchetati, dar frate, nu te poti abtine sa nu faci astfel de comentarii? Ca tot pe mana ta ajung.
Sorin Avram: Si de ce nu este o prioritate legislativa un act normativ care sa stabileasca clar aceste lucruri?
Traian Basescu: Stiti care a fost impresia mea la un moment dat? Si inca este si acum. Ca tara nu mai este condusa de politicieni, ci de procurori, de magistrati, tot timpul se dau…
Sorin Avram: Dar de ce s-a ajuns aici, domnul presedinte? De ce s-a ajuns?
Traian Basescu: Bun, e complicat sa analizam. Avem o realitate in acest moment pe care eu o sesizez. Eu nu spun ca un procuror nu poate sa vorbeasca despre situatia clasei politice. Nu spun ca un procuror nu poate sa ceara modificarea unei legi. Au mecanism, prin CSM, prin Ministerul Justitiei. Fa-o, frate! Dar nu face propaganda. Daca vrei sa ai statutul acela de intangibil. Au modalitati de a cere modificarea legislatiei. Cum eu spre exemplu constat, dupa ce 10 ani am sustinut fara rezerve orice actiune a justitiei, constat ca din punct de vedere a viziunii am gresit, ca in acelasi timp sustinand structurile de forta ale statului nu am atentionat ca in paralel trebuie respectate drepturile omului cu sfintenie. Deci plec de la premisa ca cel mai vinovat om despre care procurorul stie ca e vinovat 100%, l-a prins in flagrant si e cel mai vinovat, si acest om prins in flagrant, eliminam povestea Oprescu ca nu a fost flagrant, din cate stiu, la el. Deci eliminam, nu ma refer la Oprescu. Dar si omul prins in flagrant luand mita are dreptul la o ancheta corecta si la un proces corect. Deci cei mai vinovati. Daramite cand ancheta se desfasoara pe niste declaratii, ca mi-am adus aminte, ca acum 7 ani si iti aduci aminte, fir-ar sa fie, cand ai cazut tu pe infractiune.
Sorin Avram: Domnul presedinte, dar dumneavoastra ati respectat prezumtia de nevinovatie intotdeauna, in cazul adversarilor dumneavoastra politici?
Traian Basescu: Pai eu nu am putut sa judec pe nimeni.
Sorin Avram: Nu, din punct de vedere al declaratiilor pe care le-ati facut.
Traian Basescu: Oi mai fi facut si eu greseli, dar uitati-va ca cred ca au fost exceptii. Nu cred ca a fost vreun om caruia sa ii spun ca e vinovat inainte sa il fi condamnat justitia. Uitati-va la toate declaratiile mele. De Voiculescu nu am spus o data, nici macar condamnat nu i-am spus si o realitate. Nu imi place sa uzez de aceasta intamplare nefericita. Pentru ca nu ma gandesc la el, la cel care a furat, ma gandesc la cat ii sufera familia, ma gandesc la cat sufera familia unui om care este intemnitat, indiferent pentru ce. Dar sa profiti de asta si sa mai lovesti familia aceea, mi se pare lipsit de decenta, prea mult”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Maria 13 October 2015 12:27 +19
# unul din lumea cea mare 13 October 2015 13:39 +9
# Băse și principiul nulităților controlabile 13 October 2015 14:36 +14
# Pușcăriabilu Băse își făcu POHTA 13 October 2015 14:42 +8
# după ce un regim cade începem să vedem lucrurile acestea? 13 October 2015 15:03 +2
# pufi 13 October 2015 15:10 +5
# Nicolae Clivet 13 October 2015 12:29 +9
# unul din lumea cea mare 13 October 2015 13:02 +8
# mulder, agentul mulder 13 October 2015 13:49 +7
# Vladi Mir 13 October 2015 12:59 +12
# Un laş, un fricos şi un om de nimic 13 October 2015 14:33 +6
# PRESA TICALOSITA 13 October 2015 14:40 +5
# presa ticalosita 13 October 2015 14:47 +2
# Raportul zilnic de monitorizare 13 October 2015 14:59 +1
# moșieri megieși 13 October 2015 18:21 0
# răs - gîndacu de 3 Coceni 13 October 2015 18:24 0
# pușcăriabilu Băse se antepronunța la greu 13 October 2015 20:08 0
# Corneliu Riegler 13 October 2015 13:01 +8
# mulder, agentul mulder 13 October 2015 13:55 +5
# Coldea e discret... 13 October 2015 14:55 +5
# Lulu 13 October 2015 14:35 +3
# Băse speră la 80 dosare penale :) 13 October 2015 14:51 +4
# unul din lumea cea mare 13 October 2015 15:12 +3
# santinela 13 October 2015 16:12 0
# orgie in grup 13 October 2015 17:21 +1
# pu(pi)ci în dos la Băse, metoda 2MAC 13 October 2015 17:39 0
# GREATA & VOMA 13 October 2015 17:50 +2