psdolt
23 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

LICU RATANGIUL – Avocatul Gheorghe Piperea il invata pe Procurorul General Bogdan Licu ce sa faca pentru a obtine anularea adoptiei Sorinei: „Tot ce a facut pana acum Ministerul Public a fost gresit. Cererea de revizuire formulata era vadit inadmisibila... O adoptie poate fi declarata fictiva daca se probeaza ca a fost facuta din alte motive decat cele firesti... si daca doi frati biologici au fost despartiti fara a exista probe ca despartirea a fost in interesul superior al copilului”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

15 July 2019 11:55
Vizualizari: 7565

Din doua una: ori Procurorul General interimar Bogdan Licu (foto 1) n-a stiut carte, ori a gresit intentionat actiunea in instanta facuta in cazul Sorinei Lucan (respinsa ca inadmisibila), pentru a grabi controversatul proces de adoptie a fetitei de 8 ani din Baia de Arama. Este principala idee ce se desprinde din mesajul publicat luni, 15 iulie 2019, de catre avocatul Gheorghe Piperea (foto 2).


Maestrul Piperea face apel nu doar la Procurorul General, ci si la Autoritatea Tutelara de la domiciliul initial al copilului, precum si la ONG-urile care se ocupa de protectia copiilor, ca sa solicite in instanta anularea adoptiei, intrucat sunt incidente doua cazuri stipulate in Codul civil. Este vorba despre adoptia facuta din alte motive decat cele emotionale (art. 456), precum si despartirea Sorinei de fratele ei biologic (art. 480).

Iata prevederile celor doua articole:

Art. 456

Pluralitatea de adoptati - frati si surori

Adoptia fratilor, indiferent de sex, de catre persoane sau familii diferite se poate face numai daca acest lucru este in interesul lor superior.

Art. 480

Nulitatea absoluta a adoptiei

(1) Sunt nule adoptia fictiva, precum si cea incheiata cu incalcarea conditiilor de forma sau de fond, daca, in acest din urma caz, legea nu o sanctioneaza cu nulitatea relativa.

(2) Adoptia este fictiva daca a fost incheiata in alt scop decat cel al ocrotirii interesului superior al copilului.

(3) Actiunea in constatarea nulitatii adoptiei poate fi formulata de orice persoana interesata”.

Redam postarea de pe Facebook a avocatului Gheorghe Piperea:

Sfat pentru Procurorul General al Romaniei, pentru Autoritatea Tutelara de la domiciliul initial al copilului si pentru ONG-urile interesate de protectia copiilor:

Solicitati anularea adoptiei Sorinei, in baza art. 480 alin.1 Cciv, daca sunt probe din care sa rezulte fictivitatea adoptiei sau daca sunt probe care demonstreaza ca, la luarea deciziei de adoptie de catre Curtea de Apel Craiova, conditiile de fond au fost incalcate.

O adoptie poate fi declarata fictiva daca se probeaza ca a fost facuta din alte motive decat cele emotionale, firesti, adica, in cazul in care adoptatorii NU si-au dorit realmente un copil caruia sa ii fie parinti ci, mai degraba, o notorietate de buni samariteni.

O adoptie poate fi declarata nula si daca doi frati biologici au fost despartiti prin intermediul adoptiei, fara a exista o proba a faptului ca o astfel de despartire a fost in interesul superior al copilului. Din art. 456 Cciv rezulta ca fratii sunt adoptati impreuna, cu exceptia cazului in care adoptia unuia singur ar fi interesul superior al copilului adoptat (nota: legiuitorul roman a fost cinic atunci cand a omis situatia fratelui biologic neadoptat si interesele superioare ale acestuia). Din cate inteleg, Sorina avea un frate biologic. De asemenea, din cate inteleg, Curtea de Apel Craiova, cand a intors cu 180 de grade solutia Tribunalului, de respingere a adoptiei, nu a analizat deloc aceasta situatie de fapt, despartind fratii, fara a analiza daca ACEASTA legatura biologica poate fi rupta pe temeiul inresului superior al copilului.

Tot ce a fost facut pana acum de catre Ministerul Public a fost gresit. Cererea de revizuire formulata era vadit inadmisibila. Cererea de ordonanta presedintiala de interzicere temporara a parasirii tarii de catre copilul adoptat ramane fara obiect, intrucat cererea de revizuire a fost respinsa. Poate ca, de data asta, Ministerul Public chiar va lua in serios aceasta speta complicata, puternic incarcata emotional.

ONG-urile de protectia copilului si chiar comentatorii de pe Facebook ar putea sa abandoneze pozitia ipocrita de pana acum si sa actioneze.

La randul sau, Autoritatea Tutelara, organism de stat care are obligatia sa se intereseze de soarta copilului chiar si dupa adoptie, mai ales in cazul unei adoptii controverstate, ar putea formula actiune in anulare si, in plus, ar putea verifica, retroactiv, modalitatea in care s-a ocupat de acest caz Directia de Protectie a Copilului. Poate descopera si elemente penale care sa duca la o motivatie suplimentara a cererii de anulare a adoptiei.

In caz contrar, toti cei de mai sus ar face bine sa taca, in stilul presedintelui Iohannis”.

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 15 July 2019 13:41 +27

vai mama lor de procuratori si de minjitii statului!!!!!!!!!!!!numai la infractiuni si spagi se pricep!!!!!!!!UITATI/VA SI VOI MERMELACILOR LA CE INCAPABILI PLATIM SALARII IMPARATESTI PE CARE NU LE MERITA NICI MACAR O NANOSECUNDA

# Intrebare date 15 July 2019 13:57 -15

Cati copii sunt adoptati de familii din strainatate?cati copii cersesc in Ro sau pe afara?ce sanse de evolutie are sorina aici fata de sua?sa fim seriosi ca speta e simpla...pt ea e mai bn in sua..restul e vrajeala politica

# nu conteaza date 15 July 2019 14:19 +12

Sa fim seriosi, cersetorii din strainatate nu sunt numai romani!!! Au si americanii, ca toti ceilalti de pe planeta, falitii lor! Iar sansele de evolutie sau "mai binele" unui copil, nu sunt date de tara in care traieste ci te mediul familial in care se defineste! De cele mai multe ori, un copil crescut "in puf", ajunge mult mai rau ca unul crescut normal si decent! Oricum, sa afirmi ca unui copil ii e mai bine aiurea decat in tara lui si langa cei ai lui, mi se pare prostesc, iresponsabil si lipsit de orice gandire!

# un mizantrop date 15 July 2019 17:14 +7

Are dreptul la viata, asa cum o duce si familia maternala si surioara ei si in general toti copiii romani. Cate informatii ai despre copiii traficati de Iohanis si Burci?! Ce stii ca i se pregateste acestui copil acolo?! De cand a inceput calvarul adoptiei spre lumea minunata, Sorina a fost supusa unor umilinte nemaivazute, controale medicale, inclusiv ginecologice (la un copil de sapte ani!!!), teste elaborate, abuz fizic (ca sa nu zic maltratare) de catre un oficial al statului (Magistrat?) in vazul si la comanda minunatilor adoptatori....E suficient sa-i decazi din drepturi...Numai voi, nematodele decerebrate o tineti gaia matzu cu sansele ce i se ofera acolo, ei, un copil de tzigan...copil care nici nu stia pana a coborat binecuvantarea internationala pe el, ca e tzigan si ca nu face parte din familia in care creste, noroc cu aberatiile alea umane ca i-au adus o papusha (la prima vizita!) neagra spre deosebire de una alba oferita surioarei, sa stie si sa aprecieze!!!

# nu conteaza date 15 July 2019 14:02 +9

Eu unul, in locul lui Licu, as fi mers pe o contestatie la executare conform art. 711 alin. (1), depusa de MP in calitate de aparator al valorilor fundamentale ale societatii, aratand ca la data judecarii procesului prin care s-a decis adoptia, nu aveam cum cunoaste faptul ca aceasta s-a bazat pe falsuri. In aceeasi cerere, as fi facut si o cerere de suspendare a executarii silite, conform art. 719 alin. (7) CPC, coroborat cu art. 413 alin. (2) CPC, evident, aratand urgenta care determina cererea de suspendare. Dupa incheierea cercetarii penale si in urma dovedirii in instanta a falsurilor facute initial, ABIA ATUNCI, as depune cererea de revizuire!

# nu conteaza date 15 July 2019 14:07 +1

Maestrul Piperea are partial dreptate in ce afirma, dar se pare ca fratii NU au fost despartiti ca efect al adoptiei ci, mult mai inainte (deci nu foloseste la mare lucru evocarea art. 456 CC) si privitor la "actiunea postacilor de pe FB", nu vad cum vreunul dintre ei ar putea justifica interesul cerut pentru a actiona in acest caz... Pe de alta parte, este extrem de greu de dovedit ca motivele adoptiei NU au avut o baza emotionala, evaluarea in privinta aceasta fiind extrem de subiectiva...

# UN_OM date 15 July 2019 15:40 +1

Observ ca, cel putin teoretic, exista variante ce puteau/pot fi folosite in contestarea adoptiei, dar , cuvant care poate avea valoare fie de conjunctie, fie de substantiv !

# Neavocatul date 15 July 2019 16:11 +6

Ca simplu postac,cred că trebuia anulată de urgență acea executare silita comisă de procuror sub masca soluționării unei plângeri pentru așa-zisa sechestrare a Sorinei . Deoarece s-a constatat că Sorina nu era sechestrată, ci dimpotrivă, ea însăși se opunea din toate puterile ca să nu fie scoasă din casa în care a crescut, procurorul nu avea ce căuta acolo. Față de această situație, este fără dubiu că procurorul, care a brutalizat și practic a răpit cpilul, s-a substituit executorului judecătoresc in competență căruia era executarea silită a hotărârii de încuviințare a adopției. Ca urmare, trebuia anulată procedura efectuată de procuror cu încălcarea legi și copilul repus în situația anterioară, după care adoptatorii aveau la îndemână executarea silită prin executor judecătoresc și in cazul în care copilul ar fi persistat in refuzul de a-i urma, , trebuia să parcurga obligatoriu acel program de consiliere prevăzut de lege.

# nu conteaza date 15 July 2019 19:27 +9

Procurorul nu are nici o legatura cu executarea silita. Aici, s-a folosit un lant de ilegalitati: cererea unui mandat de perchezitie, aprobarea lui si ridicarea copilului din mediul lui normal. Au concurat mai multe institutii la magaria asta, fie din nestiinta, fie interesat. Oricum, totul e impotriva legii. habar n-am cine are dreptate dar procedural, s-a incalcat totul si asta naste serioase suspiciuni de frauda...

# De ce se ignora varsta? date 15 July 2019 18:02 +5

Fetita are deja 8 ani, in SUA va avea probleme foarte mari la scoala datorita "the language barrier" si a foreign accentului, si risca pe nedrept sa fie catalogata "special needs". Poate foarte bine sa termine liceul in Romania si sa urmeze o facultate in SUA daca doreste dupa aceea, accentul ca foreign student la facultate in SUA nu conteza, dar in scoala primara the language barrier o va afecta psihologic si o va supune la un stres extraordinar. Cred ca ajunge prin ce a trecut, la OPT ANI (8) trebuie lasata unde sa obisniut si la 18 ani poate decide unde sa-si continue viata.

# narcis date 15 July 2019 22:11 -4

Fugi de-aci cu language barrier si cu aberatiile despre non-adaptare. Ai gasit si tu o chichita de adaugat la corul general de poporeni indignati, brava!

# nu conteaza date 16 July 2019 00:34 +3

Crede-ma pe cuvant, exista americani care au probleme de limba! Eu am un masterate si un doctorate obtinute de la MIT, inainte de 1989, inainte de a deveni avocat si vorbeam mai corect si mai cursiv limba lor, decat ei! Nu asta e problema ci mediul! Totul e altfel, acolo. Si nu neaparat intr-un sens bun. Din cate am putut vedea si intelege eu, fetei ii va fi mai bine aici, in Romania. Dorinta de a o duce in America, ascunde ceva si, chiar daca nu e vorba de organe, nici ceva curat nu e!

# Filip date 15 July 2019 18:30 +1

A făcut cât a putut. Bine că a făcut. De ce nu au făcut alţii mai deştepţi? acum sunt toţi buni...după război. Bravo lui că s-a implicat.

# nu conteaza date 15 July 2019 19:32 +3

Gresesti rau! Una e cand faci ceva de forma, doar ca sa te bage in seama prostii si alta cand faci ceva care sa conteze, ca sa rezolve o situatie! Ma tem ca licu a facut ce a facut, doar de forma... Are nevoie de aderenti pentru proxima numire ca sef si mai mare...

# nu conteaza date 15 July 2019 19:58 +2

Cei mai destepti, nu au facut pentru ca functiile din care puteau face ceva, au fost ocupate de prosti!

# Adevarul date 15 July 2019 18:39 +4

Să fie întrebat fetița că dorește să plece din țară asta ar fii interes superior al minorului sau dorește să locuiească cu părinții adoptivi în continuare în Romănia al cărui cetățean este ?

# Adoptiile internationale ar trebui interzise prin lege! date 15 July 2019 18:57 +5

Cum sa trimiti copii aiurea in lume , unde tu nu mai ai juridictie ca sa poti controla/verifica ce se intampla acolo. Daca intradevar ii toaca pt. organe ? Tu ca Stat ce ******t mai faci pt. acel micut cetatean roman ? Parerea mea ca cei care aproba aceste adoptii internationale ar trebui donati oficial pt organe ... :o

# nu conteaza date 16 July 2019 00:23 0

Nu, nu ar fi nici corect, nici uman sa interzici adoptiile internationale! Pana la urma, sa stii ca si americanii, si rusii si ugandezii si orice natie vrei sa numesti, au Oameni printre ei! Sa suspectezi ca orice adoptie ascunde ceva in spatele ei, e deja de domeniul deviatiilor psihologice! Chestia cu "donarea de organe" deja mi se pare exagerata dar sigur, in spatele adoptiei sorinei, e ceva murdar! Nu stiu ce dar... pute!

# Alexandru date 15 July 2019 21:08 -4

Domnule, cel care "nu contează" nu știu dacă îmi puteți da un sfat. Eu sunt grav bolnav, zilnic mă simt tot mai rau. Cu boli că emfizem pulmonar, fibroza pulmonara, rezecție pulmonara, hipertensiune pulmonara, insuficienta cardiaca nyha 2/3, două hernii de disc, mi au respins încadrarea și în grad de invaliditate și în grad de handicap. Medicii refuza sa mă interneze, încearcă să mă facă bolnav psihic. Guvernul și mai multe ministere îmi răspund că nu este de competența lor. Toți ascund fapte de malpraxis și fals în acte medicale. Ce ați face in locul meu?

# nu conteaza date 16 July 2019 00:12 +1

V-as ajuta cu drag dar sunt un amarat de avocat, nu vrajitor! In locul dumneavoastra, daca as avea problemele de care ziceti... As pune mainile incrucisate pe piept si m-as ruga sa nu ma doara! Dar na, asta as face eu, nu va recomand!

# Albu George date 16 July 2019 09:57 +2

Nu stiu de ce nu am si nu am avut incredere in personajul care conduce azi -temporar- Parchetul general. Nu pot sa accept ca in institutia nr.1 - PG - sa nu existe cel putin un procuror care sa cunoasca normele generale de procedura civila , sa nu-l traga de pulpana pe distinsul sef care se face ca " se afla in treaba " la modul ordinar de inducere in eroare a opiniei publice. Deci, nu pot sa cred ca este atat de nepriceput profesional ! Cred ca "distinsul " se inscrie in cercul " eroilor" calauziti de licuriciul garant ! (ca multi alti tradatori de neam ).

# Liliana date 16 July 2019 11:09 +3

Dragi cititori, acest copil a URLAT ca nu vrea sa plece de acasa! L-a ascultat cineva ? NU! Atunci despre ce drepturi se vorbeste? Care e diferenta intre scenele vazute la TV cu acest copil si scenele de razboi cand erau ridicati oamenii de acasa si dusi in neant.... Nu este nici o diferenta! Totul e la fel. Si conducatorii si slugile lor. Unde este compasiunea si delicatetea pe care o avem cu totii cand e vorba de un copil? E spectacol grotesc si ne facem ca nu vedem. Daca i-ar intreba cineva pe acesti dementi intre patru ochi, sigur ar zice: da, stiu, nu e bine, da ce sa vezi, asta-i ordinul. Se simt puternici pt ca sunt in haita. O haita de hiene cu ochii sticlosi de ura. Se acopera unul pe altul. Vai de noi si vai de ei!

# Pt nu conteaza date 16 July 2019 12:01 -3

Poate acel domn bilnav in sua ar avea i sansa de vindecare..si atunci chestia cu vrajitoria dispare prin schimbarea tarii...asa cum la colectiv oamenii au ajuns in spitalele de afara sa fie vindecqti..aici au murit...sau le au fost luate organrle si atunci?

# imun/teanu date 16 July 2019 14:04 +2

De inteles ca domnul (acum) procuror general cam "fa-te ca lucrezi, Mircea!". Deci, mare (h)artist!, si ca-si permite /"c-asa e lumea, o comedie...".

# Pintea date 16 July 2019 20:46 +2

Da, el a facut totul pentru imaginea lui personala, pt ca fiind un caz cu impact atat de puternic la public, nu putea sa nu faca nimic, pt ca ii sarea toata lumea in cap. Dar cum el tinteste functia de procuror, a facut ceva, dar prost! Ca sa nu aiba finalitatea pe care o dorea poporul. Ci finalitatea pe care o dorea klemm, familia săcărin, ș.a. borfași uniti ca sa fure un copil. Pt că ăsta a fost un furt, indiferent de motivație!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva