MAREA MINCIUNA NATIONALA – Trei decizii si un aviz emise de CCR dupa 2005 au statuat ca imunitatea prezidentiala este identica cu cea a parlamentarilor, adica doar pentru opiniile politice exprimate in timpul mandatului. Lumeajustitiei.ro cere Procurorului General Tiberiu Nitu sa-i cerceteze de urgenta pe toti procurorii din PICCJ-DNA, in frunte cu Daniel Morar si Codruta Kovesi, care au invocat ca Basescu are imunitate absoluta pentru orice fapta, pana la finalul mandatului (Hotararile)
Iata o noua dovada ca, in ultimii zece ani, presedintele Traian Basescu a fost protejat de sefii marilor parchete, care i-au inventat imunitatea absoluta pentru a bloca orice dosar care il privea. In urma cu cateva luni, am publicat Decizia nr. 284 din 21 mai 2014 a Curtii Constitutionale a Romaniei, in care se statua ca seful statului are exact aceeasi imunitate precum parlamentarii. Decizia nr. 284 nu este insa singura hotarare a CCR in care se precizeaza ca presedintele Basescu se bucura de aceeasi imunitate ca si deputatii si senatorii, adica strict pentru opiniile politice exprimate in timpul mandatului.
In alte doua decizii ale CCR – Decizia nr. 53/2005 si Decizia nr. 435/2006, dar si in Avizul consultativ nr. 1/2007 privind propunerea de suspendare din functie a presedintelui Traian Basescu, din 5 aprilie 2007, Curtea Constitutionala a statuat acelasi lucru.
Cele doua hotarari si avizul consultativ au fost invocate de maestrul Lucian Bolcas, avocatul senatoarei PSD Gabriela Vranceanu Firea, in "cererea de solutionare a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiior art. 312 alin (2) Cpp in masura in care se aplica Presedintelui Romaniei", prevedere de care procuroarea Camelia Sutiman din Parchetul General s-a prevalat pentru a putea suspenda urmarirea penala fata de Traian Basescu in dosarul de santaj deschis la PICCJ dupa ce presedintele Romaniei a amenintat-o pe senatoare ca "s-ar putea sa nu-si mai gaseasca sotul acasa".
Lumeajustitiei.ro solicita Procurorului General al Romaniei, Tiberiu Nitu, sa-i cerceteze de urgenta pe toti procurorii din PICCJ care au invocat ca Traian Basescu ar avea imunitate absoluta pentru orice fapta penala, pana la finalul mandatului, in frunte cu actualul judecator CCR Daniel Morar, cel care a brevetat conceptul de imunitate absoluta pentru Traian Basescu in scopul de a bloca dosarele penale ale acestuia, si cu sefa DNA Laura Codruta Kovesi, care sustinea public ca "nu se poate" incepe urmarirea penala impotriva lui Traian Basescu, deoarece "exista acea imunitate pentru presedintele Romaniei": "(...) Vor fi investigate de colegii care le au in lucru. Pana in acel moment, nu se poate efectua urmarirea penala pentru ca exista acea imunitate pentru presedintele Romaniei. In dosarul Flota fata de celelalte persoane, in anii anteriori, s-a dat o solutie, ea a fost atacata la Inalta Curte, daca nu ma insel, sau la instanta de judecata, si a fost respinsa, deci practic a ramas solutia de netrimitere in judecata definitiva. In momentul in care in aceste dosare se va putea lucra datorita faptului ca nu mai exista acea imunitate prevazuta de lege, sunt convinsa ca colegii vor lucra in dosar". Este clar asadar ca in cei zece ani in care Traian Basescu a fost presedinte al Romaniei, dosarele acestuia au fost blocate abuziv de catre marile parchete, fie ca vorbim de DNA, fie ca vorbim de PICCJ. Iar dovada sta chiar in hotararile CCR.
Prezentam in continuare pasajele referitoare la imunitatea prezidentiala din Deciziile CCR nr. 53/2005, nr. 435/2006 si nr. 284/2014, precum si din Avizul consultativ nr. 1/2007:
Curtea Constitutionala a Romaniei, Decizia nr. 53/2005
"Dreptul la exprimarea opiniei politice este garantat si pentru Presedintele Romaniei de art. 84 alin. (2), care prevede pentru seful statului aceeasi imunitate ca si pentru deputati si senatori, art.72 alin.(1) din Constitutie aplicandu-se in mod corespunzator".
(Decizia nr. 53 din 28 ianuarie 2005 asupra cererilor de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala dintre Presedintele Romaniei si Parlament, formulate de presedintele Camerei Deputatilor si de presedintele Senatului, publicata in Monitorul Oficial nr. 144 din 17 februarie 2005)
Curtea Constitutionala a Romaniei, Decizia nr. 435/2006
"Fata de motivele invocate in sustinerea punctelor de vedere privind inadmisibilitatea, Curtea Constitutionala retine ca pentru solutionarea acestora este esential sa se stabileasca daca garantia constitutionala a imunitatii mandatului are menirea, in speta, sa impiedice controlul de constitutionalitate. Imunitatea mandatului de demnitate publica este reglementata de Legea fundamentala la art.72 alin.(1) avand ca titlu marginal 'Imunitatea parlamentara', potrivit caruia 'Deputatii si senatorii nu pot fi trasi la raspundere juridica pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului'. In conformitate cu dispozitiile art.84 alin.(2) din Constitutie, 'Presedintele Romaniei se bucura de imunitate. Prevederile articolului 72 alineatul (1) se aplica in mod corespunzator'. Analizand semnificatia juridica a institutiei imunitatii, Curtea constata ca aceasta este o garantie constitutionala, o masura de protectie juridica a mandatului, care are menirea sa asigure independenta titularului mandatului fata de orice presiuni exterioare sau abuzuri. Interdictia de tragere la raspundere prevazuta la art.72 alin.(1) din Constitutie are ca efect lipsa raspunderii juridice pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, iar organele competente sa stabileasca raspunderea juridica sunt instantele judecatoresti in temeiul art.126 alin.(1) din Constitutie".
(Decizia nr. 435 din 26 mai 2006 asupra cererii formulate de presedintele Consiliului Superior al Magistraturii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala, dintre autoritatea judecatoreasca, pe de o parte, si Presedintele Romaniei si primul-ministru, pe de alta parte, publicata in Monitorul Oficial nr. 576 din 4 iulie 2006)
Curtea Constitutionala a Romaniei, Avizul consultativ nr. 1/2007
"Referitor la atitudinea si exprimarile domnului Traian Basescu la adresa unor personalitati publice, art.84 alin.(2) din Constitutie prevede ca Presedintele Romaniei se bucura de imunitate in conditiile art.72 alin.(1), adica pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului. In raport cu scopul politic urmarit, manifestarile Presedintelui, la care se refera autorii propunerii de suspendare, pot fi caracterizate ca opinii politice si sunt protejate de imunitatea prevazuta de textul citat din Constitutie".
(Avizul consultativ nr. 1/2007 privind propunerea de suspendare din functie a Presedintelui Romaniei, domnul Traian Basescu, din 05 aprilie 2007, publicat in Monitorul Oficial nr. 258 din 18 aprilie 2007)
Curtea Constitutionala a Romaniei, Decizia nr. 284/2014
"De altfel, in ceea ce priveste limitele dreptului de exprimare, Legea fundamentala prevede la art. 72 alin.(1), avand ca titlu marginal 'Imunitatea parlamentara', potrivit caruia 'Deputatii si senatorii nu pot fi trasi la raspundere juridica pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului'. In conformitate cu dispozitiile art.84 alin. (2) din Constitutie, 'Presedintele Romaniei se bucura de imunitate. Prevederile articolului 72 alineatul (1) se aplica in mod corespunzator'. Analizand semnificatia juridica a institutiei imunitatii, Curtea constata ca aceasta este o garantie constitutionala, o masura de protectie juridica a mandatului, care are menirea sa asigure independenta titularului mandatului fata de orice presiuni exterioare sau abuzuri. Garantia prevazuta la art.72 alin.(1) din Constitutie incurajeaza titularul mandatului in adoptarea unui rol activ in viata politica a societatii, intrucat inlatura raspunderea juridica a acestuia pentru opiniile politice exprimate in exercitarea functiei de demnitate publica. Insa, titularul mandatului ramane raspunzator, conform legii, pentru toate actele si faptele savarsite in perioada in care a exercitat functia publica si care nu au legatura cu voturile sau opiniile politice".
(Decizia nr. 284 din 21 mai 2014 referitoare la cererea de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala dintre Presedintele Romaniei si Guvernul Romaniei, formulata de prim-ministrul Victor Viorel Ponta, publicata in Monitorul Oficial nr. 495 din 3 iulie 2014)
*Cititi aici Decizia nr. 53/2005 a Curtii Constitutionale a Romaniei
*Cititi aici Decizia nr. 435/2006 a Curtii Constitutionale a Romaniei
*Cititi aici Avizul consultativ nr. 1/2007 al Curtii Constitutionale a Romaniei
*Cititi aici Decizia nr. 284/2014 a Curtii Constitutionale a Romaniei
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# BERCEA MONDIAL, e manevra lu frații miei.................,, 28 September 2014 13:56 +29
# ultima soluție 28 September 2014 14:00 +21
# EROARE 28 September 2014 14:02 +24
# gelu 28 September 2014 16:00 +28
# remember 29 September 2014 22:03 +4
Citeza pe gelu
# visu 28 September 2014 17:47 +6
# eminent 28 September 2014 18:46 +23
# ADEVARUL 28 September 2014 19:11 +18
# santinela 29 September 2014 08:39 +13
# Avo 29 September 2014 08:40 +7
# constantin 29 September 2014 10:16 +7
# ANTIBASESCIAN 29 September 2014 14:01 +9
# ana 29 September 2014 20:48 +4
# treebeard 30 September 2014 02:06 -6