Martorii anti-Orban in dosarul Bechtel
Am postat ieri, ca o mica piedica in calea uitarii, o dezvaluire grea extrasa din dulapul cu schelete al lui Ludovic Orban. Din anul 2008, cand era ministru al Transporturilor. Si cand, in aceasta calitate, a comandat un control si apoi a dosit rezultatele acestuia. Un control despre una dintre cele mai mari escrocherii din istoria recenta a Romaniei. Escrocheria Bechtel. Voi demonstra mai jos ca urmele acestei operatiuni, prin care, conform Ministerului Finantelor, statul roman a pierdut 526 de milioane de euro si a ramas fara Autostrada Transilvania, au ramas. Ludovic Orban nu le-a putut sterge.
Este de inteles de ce in 2008, cand era ministru al Transporturilor, Ludovic Orban s-a aratat interesat de modul in care decurg lucrarile Autostrazii Transilvania, cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania, asumata de ministerul pe care-l conducea, in parteneriat cu concernul american Bechtel. Informatiile furnizate la capatul acestui control erau explozive. Ele trebuiau sa-l determine pe Ludovic Orban sa actioneze energic. Bechtel ramasese cu mult in urma. Dar incasase cu mult peste sumele stabilite. Scandalul era cat casa. Cum a reactionat in aceste conditii ministrul Transporturilor?
Ludovic Orban a dosit concluziile unui control, pe care el insusi il ordonase. Nu a actionat in niciun fel pentru a proteja interesele statului roman. In final, Autostrada Transilvania nu a mai fost realizata. Din 415 km, ne-am ales doar cu 52 si cu o gaura imensa la buget. Mai mult, sub un alt ministru al Transporturilor, in 2014, contractul cu Bechtel a fost dat disparut. La fel cum Ludovic Orban a aruncat in Triunghiul Bermudelor raportul Directiei Generale de Monitorizare si Control din propriul minister. Mai e ceva de facut?
Pai da. Este adevarat ca Ludovic Orban a dosit in mod iresponsabil si dintr-un motiv inca misterios raportul Corpului de Control si este posibil ca acesta sa nici nu mai existe la minister in forma sa originala. Dar controlul nu a fost efectuat de extraterestri. Ci de oameni cu functii de raspundere din Ministerul de atunci al Transportului. Acesti oameni au un nume. Ei se numesc Gabriel Stefanescu, atunci director general DGMC, adica al Directiei Generale de Monitorizare si Control. Niculina Cristea, sef de serviciu al unei directii din Ministerul Transporturilor, DGIAC. Cristina Arjocan, sef de serviciu DGEB. Titus Giurcaneanu, consilier superior DGITR. Dupa finalizare, au mai semnat acest raport inca trei persoane. Dorin Debucean, Mihai Grecu si Ionut Laurentiu Masala, toti cu functii de conducere in ministerul condus de Ludovic Orban.
Acestea sunt faptele. Daca saptamana viitoare Ludovic Orban, premier desemnat, este omologat de Parlamentul Romaniei, el va avea posibilitatea, din calitatea de prim-ministru, sa mai stearga niste urme. Dar nu toate urmele pot fi sterse. Iar martorii nu pot fi facuti disparuti. Si nici nu pot fi toti cumparati. Cel putin asa cred eu. Intrebarea e daca statul subteran, care sustine tandemul Iohannis-Orban, este dispus sa treaca la propriu la munca de jos si sa efectueze cuvenitele sapaturi.
* Cititi aici “Scheletul Bechtel din dulapul lui Orban”
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# "Alianta DA" s-a reunit... urmeaza noi despagubiri? 28 October 2019 16:51 +13
# livia 29 October 2019 07:41 +5
# gaina gheorghe 29 October 2019 17:09 +1
# in Botswana, 31 October 2019 16:35 +3
# Baran Gheorghe 31 October 2019 19:56 0