psdolt
24 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

MASCARADA JUDICIARA DE LA TARGOVISTE – Cititi stenograma completa a procesului sotilor Ceausescu din 25.12.1989 care reprezinta una din marile rusini ale Justitiei romane. In 23 de ani, niciun procuror general nu a indraznit sa revizuiasca acest proces politic! Judecatorii si avocatii apararii au devenit acuzatori! La iesirea din sala, desi nici macar nu se declarase recurs, Ceausestii au fost mitraliati!

Scris de: Adina A. STANCU - Elena DUMITRACHE | pdf | print

21 December 2012 17:54
Vizualizari: 28570

Dupa zilele de groaza traite de o Romanie aflata in pragul prabusirii monstruosului sistem comunist, dictatorul Nicolae Ceausescu, capturat impreuna cu sotia sa, Elena Ceausescu si-au gasit sfarsitul in fata plutonului de executie de la unitatea militara din Targoviste. Sentinta a fost data de catre un Tribunal Militar Exceptional intrunit ad-hoc, condus de judecatorul Giga Popa. Procesul a fost de fapt un simulacru care, constituit in conditii exceptionale, cu starea de asediu instituita, a incalcat drepturile omului, in locul recursului avand loc direct executia. Capetele de acuzare pentru Nicolae si Elena Ceausescu au fost: Genocid — peste 60.000 de victime; Subminarea puterii de stat prin organizare de actiuni armate impotriva poporului si a puterii de stat; Infractiunea de distrugere a bunurilor obstesti prin distrugerea si avarierea unor cladiri, explozii in oras etc; Subminarea economiei nationale; Incercarea de a fugi din tara pe baza unor fonduri de peste un miliard de dolari, depuse in banci straine. Inculpatii Nicolae Ceausescu si Elena Ceausescu au fost condamnati la moarte si confiscarea averii. Sentinta a ramas definitiva si a fost executata.


Lumeajustitiei.ro va pune la dispozitie stenograma procesului de la Targoviste, spre aducere aminte, dar si pentru tinerii care abia acum invata istoria. Transcriptul sedintei Tribunalului Militar Exceptional din 25 decembrie 1989, tribunal constituit ilegal la ordinele cetateanului Ion Iliescu, in calitate de asa zis Presedinte al Frontului Salvarii Nationale.

Sedinta a inceput la ora 13.20 in UM 01417 Targoviste. Presedintele completului de judecata: judecator Gica POPA; Procuror: Dan Voinea

Inculpati: Nicolae si Elena Ceusescu

O voce: Un pahar cu apa!

Judecatorul Gica Popa: Va rog sa luati loc. Suntem in fata unui tribunal al poporului.

Nicolae Ceausescu: Nu recunosc nici un tribunal in afara de Marea Adunare Nationala.

Judecatorul: Marea Adunare Nationala s-a desfiintat. Noul organ al puterii este altul.

Nicolae Ceausescu: Lovitura de stat nu poate fi recunoscuta.

Judecatorul: Noi judecam dupa noua lege adoptata de catre Consiliul Frontului Salvarii Nationale. Te rog sa te ridici in picioare, inculpat.

Nicolae Ceausescu: Cititi Constitutia tarii.

Judecatorul: Am citit-o, o cunoastem si nu este cazul sa dai dumneata indicatii sa citim Constitutia tarii. O stim mai bine decit dumneata care n-ai respectat-o.

Nicolae Ceausescu: Nu voi raspunde la nici o intrebare.

Avocatul Teodorescu: Sunt avocatul Teodorescu, Nicolae din baroul Bucuresti si avocatul Lucescu, Constantin din baroul avocatilor Bucuresti. Noi suntem aceia care urmeaza sa le asiguram apararea celor doi inculpati ce compar in fata tribunalului militar teritorial. Va rog sa-mi dati aprobarea sa iau legatura cu cei doi.

Judecatorul: Poftim, doua minute.

Avocatul: Domnule Ceausescu, este sansa de a spune ce v-a indemnat sa faceti, este un tribunal legal constituit. Organismul pe care dumneavoastra il invocati a fost desfiintat prin forta poporului, prin vointa poporului roman. Daca intelegeti va rugam sa ne spuneti, cu ce intelegeti sa va faceti aceasta aparare? Este o obligatie morala fata de dumneavoastra, va rugam sa va ridicati in picioare, indiferent daca dumneavoastra sunteti de acord sau nu. Pentru ca acesta este totusi un tribunal legal constituit.

(Avocatul Teodorescu Nicolae poarta o discutie cu Nicolae Ceausescu, dar aceasta nu se intelege)

Nicolae Ceausescu: Nu dau socoteala decit in fata Marii Adunari Nationale. Nu recunosc tribunalul.

Judecatorul: Domnule avocat, va rog sa luati loc.

Avocatul: Va multumesc.

Judecatorul: Inculpatul a refuzat, timp de 25 de ani, sa poarte un dialog cu poporul, desi a vorbit in numele poporului, ca fiul cel mai iubit al poporului, in deridere si-a batut joc de acest popor. Nici astazi nu vrea sa coopereze cu tribunalul, se cunosc datele. Zilele de sarbatoare erau adevarate festinuri, in care acest inculpat si aceasta inculpata isi aduceau in jurul lor camarila si cu cele mai luxoase toalete care nu existau nici la regii care au existat si exista azi in lume nu era atata fast, iar poporului ii dadea 200 gr de salam pe zi, pe buletin. Genocidul care l-au facut acest inculpat si aceasta inculpata jefuind poporul, isi aroga dreptul de a vorbi in numele poporului, nici astazi nu vrea sa vorbeasca, este las si la propriu si la figurat. Avem datele cunoscute, atat ale dansei, cat si ale dansului. Va rog, reprezentantul procuraturii, ii dau cuvantul pentru a sustine actul de acuzare.

Procurorul Dan Voinea: Domnule presedinte si onorata instanta, avem de judecat astazi pe inculpatii Ceausescu Nicolae si Ceausescu Elena care se fac vinovati de grave crime indreptate impotriva poporului roman, cei doi inculpati au savarsit fapte incompatibile cu demnitatea umanii cu principiile justitiei sociale, actionand discretional, despotic si criminal, in mod deliberat, pentru a distruge poporul roman, in numele caruia s-au erijat drept conducatori. Pentru crimele grave savarsite de cei doi inculpati in numele poporului roman, victimele nevinovate ale acestor doi tirani, va solicit: Domnule presedinte si onorata instanta, va cer condamnarea acestora la moarte pentru savarsirea urmatoarelor fapte penale:

1.infractiune de genocid, prevazuta de articolul 357, aliniatul 1, Cod Penal, litera c;

2.subminarea puterii de stat prevazuta de articolul 162, Cod Penal, pentru organizarea de actiuni armate de natura sa slabeasca puterea de stat;
3.infractiunea de acte de diversiune prevazute de articolul 163, Cod Penal, pentru distrugerea, degradarea sau aducerea in stare de neintrebuintare, in intregime sau in parte, prin explozii sau orice alt mod al instalatiilor industriale sau a altor bunuri de natura. sa aduca in orice mod atingere securitatii statului, si

4.pentru infractiunea de subminare a economiei nationale, prevazuta de articolul 165, Cod Penal, prin faptul ca au folosit o organizatie din cele prevazute de articolul 145, Cod Penal, ori de a impiedica activitatea normala a acestora de natura sa submineze economia nationala a poporului roman.

Judecatorul: Ai auzit inculpat Nicolae Ceausescu? Tribunalul iti cere sa te ridici in picioare. Ai auzit care sunt invinuirile care ti se aduc?

Nicolae Ceausescu: Nu raspund decat in fata Marii Adunari Nationale. Puteti face orice mascarada, nu recunosc!

Judecatorul: Mascarada ai facut-o dumneata timp de 25 de ani. Asta este mascarada pe care ai facut-o si ai dus tara in pragul prapastiei.

Nicolae Ceausescu: Nu vreau de loc ca… dar tot ceea ce s-a spus e fals… sunt peste 3,5 milioane de apartamente etc.

Judecatorul: E fals? Da. Nu recunoaste invinuirile ce i se aduc.

Nicolae Ceausescu: Nu, n-am spus nimic. N-am dat nici o declaratie. Nu mai dau nici o declaratie, nu mai raspund nici un cuvant, decat in fata Marii Adunari Nationale.

Judecatorul: Nu recunosc invinuirile ce mi se aduc, va rog sa semnati.

Nicolae Ceausescu: Nu voi semna nimic!

Judecatorul: Situatia se cunoaste, situatia dezastruoasa a tarii nu o cunoastem numai noi, ci fiecare om cinstit din aceasta tara, care a mocnit pana in ziua de 22 decembrie 1989 cand au aparut zorii libertatii. Cunoastem situatia cu totii, lipsa de medicamente, care din ordinul dumitale inculpat a facut ca sa moara oameni, sa moara copii, in spitale fara medicamente, fara hrana, fara caldura, fara lumina, nu te-ai gandit la acest lucru? Acum discut cu inculpatul Ceausescu Nicolae. Din ordinul cui s-a facut genocidul de la Timisoara? Inculpatul refuza sa raspunda.

Nicolae Ceausescu: Raspund in fata Marii Adunari Nationale.

Judecatorul: Lasa placa asta veche. Am auzit-o si stim incapatanarea de care ai dat dovada pana in prezent.

Nicolae Ceausescu: Refuz sa raspund la intrebarea cine este autorul genocidului de la Timisoara.

Judecatorul: Istoria, natiunea a facut-o, n-ai facut-o dumneata.

Nicolae Ceausescu: Pentru istorie, Marea Adunare Nationala va afla adevarul si nu cei care au organizat lovitura de stat!

Judecatorul: Am organizat lovitura de stat?! Ai uzurpat puterea. Raspunzi numai la intrebarile pe care ti le pun eu!

Nicolae Ceausescu: Nu raspund!

Judecatorul: La Bucuresti cine a ordonat sa se traga in multime, in tineri, nu cunoasteti, nu cunoasteti situatia de la Bucuresti? S-a tras in Piata Palatului in multime, esti strain de acest lucru? si acum continua sa se traga in oameni nevinovati, in batrani, in copii, in locuri, de niste fanatici. Cine sunt acesti fanatici? Cine i-a platit?

Nicolae Ceausescu: Nu raspund la nici o intrebare, pentru ca, va rog sa nu considerati ca raspuns la intrebare. Nu s-a tras in Piata Palatului in nimeni, dimpotriva au fost ordine clare sa nu se traga.

Judecatorul: Din partea cui, ai dat dumneata ordin sa nu se traga?

Nicolae Ceausescu: Da. Eu am dat ordin sa nu se traga, inclusiv la televiziune, inclusiv la teleconferinta care este inregistrata.

Judecatorul: Consemnati, va rog.

Nicolae Ceausescu: Nu. Nu recunosc decat in fata Marii Adunari Nationale. Tot ceea ce s-a spus in jur sunt falsuri, provocari.

Judecatorul: Nu recunosc sa fi dat ordin, eu sau acolitii mei sa se traga in multimea adunati la Sala Palatului. Nici nu s-a tras de altfel.

Judecatorul: 64.000 de victime sunt astazi ca urmare a dispozitiilor date de dumneata, in toate orasele, ai auzit, in toate muncipiile tarii, cum le pronuntai dumneata, in toate municipiile pe care te laudai ca le-ai construit. S-au construit cu sudoarea poporului, indobitocit, sleit. Toti oamenii de cultura, toate inteligentele le-ai persecutat, ca sa nu fuga din tara, sa ne lase pe mana dumitale. Aveti de pus intrebari?

Procurorul Dan Voinea: Domnule presedinte, sa ne spuna inculpatul cine sunt mercenarii straini care si la ora aceasta trag in populatia de pe intreg teritoriul tarii, cine i-a adus si cine ii plateste pe acesti mercenari?

Judecatorul: Raspunde, te rog, inculpat.

Nicolae Ceausescu: O alta provocare, si nu raspund decat in fata Marii Adunari Nationale, a poporului.

Judecatorul: Refuz sa raspund la intrebarea cine a recrutat si dirijat mercenarii straini care savarsesc fapte de teroare si in prezent, omorand populatia pasnica si nevinovata.

Judecatorul: Dansa este vorbareata, dar am vazut-o de mai multe ori, ca nu mai citea. Savantul, inginerul, academicianul, care nu stia sa citeasca. Analfabeta ajunsese academician.

Elena Ceausescu: O sa te auda intelectualii din tara asta si toti colegii mei. O sa te auda colegii mei! O sa te auda!

Judecatorul: Intrebari domnule colonel… Inculpat Ceausescu Nicolae, in afara de cele invocate in legatura cu legalitatea acestui tribunal, ai discutii?

Nicolae Ceausescu: Eu raspund la orice intrebare numai in fata Marii Adunari Nationale si a reprezentantilor clasei muncitoare.

Judecatorul: Ca si pana acum.

Nicolae Ceausescu: Raspund la orice intrebare in fata M.A.N.

Judecatorul: Sa se consemneze, refuz sa raspund la orice fel de intrebare pusa de tribunal. Asta am mai auzit-o de atatea ori incat stie intreaga lume.

Nicolae Ceausescu: In fata loviturii de stat nu raspund ..celor care au chemat armatele straine in tara, nu raspund!

Judecatorul: Marea Adunare Nationala de care vorbesti dumneata a fost dizolvata, destituita.

Nicolae Ceausescu: Nu o poate nimeni dizolva!

Judecatorul: Prin vointa nestramutata a poporului avem alt organ al puterii, este Consiliul Frontului Salvarii Nationale, legal constituit si recunoscut pe plan mondial.

Nicolae Ceausescu: Nu recunosc pe nimeni si de aceea poporul lupta in tara pana la eliminarea acestei bande de tradatori de tara, care sunt in legatura cu strainatatea, au organizat lovitura de stat!

Judecatorul Gica Popa: Nu recunosc noul organ al puterii de stat, legal constituit si nici organele care au uzurpat, in ghilimele, puterea, de aceea poporul face dezordine astazi in tara si lupta.

Judecatorul: Pentru cine lupta poporul? Lupta impotriva lui?

Nicolae Ceausescu: Pentru existenta sa, pentru independenta si suveranitate, pentru integritatea Romaniei.

Judecatorul: Uzurparea puterii a fost facuta cu ajutorul agenturilor straine, asa a spus inculpatul!

Nicolae Ceausescu: Nu este adevarat, voi spune public ori de cate ori, dar nu recunosc aceasta ca o declaratie.

Judecatorul: In primul rand spune-ne-o noua !

Nicolae Ceausescu: Ca simpli cetateni, cu speranta ca veti lucra pentru nimicirea Romaniei.

Judecatorul: Cine?

Avocatul Nicolae Teodorescu: Pentru ca sa putem rezolva o problema de drept, pe care o supunem noi discutiei, cand ne veti acorda cuvantul, va rog sa binevoiti sa intrebati pe inculpatul Ceausescu Nicolae daca are cunostinta de faptul ca a fost destituit din functia sa de presedinte al Romaniei.

Judecatorul: Ai aflat de acest lucru?

Avocatul Teodorescu: si a inculpatei Elena Ceausescu, daca stie ca a fost destituita din functiunile de stat pe care le detinea? Si inca urmatoarea intrebare: daca mai are cunostinta ca Guvernul a fost demis in integritatea sa. Si ca toti care faceau parte din Guvern, inclusiv inculpata Ceausescu Elena, nu mai are aceasta calitate, pentru ca sa putem rezolva problema de drept in care prezenta refuzului nejustificat al acestora, de a raspunde intrebarilor puse de catre tribunalul militar, ne vedem obligati ca sa lamurim noi, ca si dumnealor sa inteleaga, care este legalitatea in ce priveste posibilitatea de judecare sau de nejudecare a acestora. Va rog sa-l intrebati daca are cunostinta de acestea!

Judecatorul Gica Popa: Ai auzit inculpat, ai cunostinta ca ai fost destituit din functia care o detineai, ca simplele organe au fost desfiintate?

Nicolae Ceausescu: Sunt presedintele Romaniei si comandantul suprem al Armatei! Ca simpli cetateni, ca simpli cetateni!

Avocatul Teodorescu: Dar nu asta v-am intrebat, eu altceva am intrebat: daca aveti cunostinta ca vi s-au ridicat aceste functiuni ca sa putem discuta legalitatea in ce priveste sustinerile pe care le faceti dumneavoastra, ca nu va poate judeca decat Marea Adunare Nationala.

Nicolae Ceausescu: In primul rand nu va recunosc nici o calitate, ca simpli cetateni, ca simpli cetateni!

Avocatul Teodorescu: Cum doriti dumneavoastra, ca simpli cetateni!!

Judecatorul: Noi simpli cetateni, dumneata simplu presedinte…

Nicolae Ceausescu: Sunt presedintele Republicii Socialiste Romania.

Judecatorul: Va rog sa consemnati: nu recunosc noile organe legal constituite.

Nicolae Ceausescu: Raspund in fata Marii Adunari Nationale si a poporului, nu a celor care au organizat lovitura de stat cu ajutorul agenturilor straine.

Judecatorul: Platite de Ceausescu Nicolae.

Nicolae Ceausescu: Nu. Nu! E nonsens!

Judecatorul: Inculpat, va rog sa cititi. Nu recunosc noile organe legal constituite ale puterii de stat – ca sustineti ca sunteti presedintele tarii si comandantul suprem al Armatei. ..Pardon! ..Aproape in toate comunele s-au facut brutarii..

Avocatul: Va rog sa-l intrebati pe inculpat daca are cunostinta ca e demis Guvernul?

Judecatorul Gica Popa: De ce, inculpat, ai luat masura aceasta ca sa umilesti poporul, sa-l terfelesti, sa-l aduci in halul de umilinta in care l-ai adus, de ce ai exportat produsele astea pe care le munceau taranii? si veneau taranii de la Caracal, din toata tara, la Bucuresti sa cumpere paine, pe ger, pe frig.. cei care produceau painea, cei care te duceai dumneata si le dadeai indicatii. De ce ai infometat poporul, de ce ai facut aceasta, de ce ai infometat acest popor?

Nicolae Ceausescu: Nu va raspund la intrebare. Voi spune.. va spun ca simpli cetateni si voi arata si in Marea Adunare Nationala, ca pentru prima data cooperatorii au primit cate 200 de kg de grau pe persoana – nu pe familie! – si mai aveau dreptul inca sa mai primeasca.

Judecatorul: Primeau, primeau…

Nicolae Ceausescu: E o minciuna si un fals. Va spun, ca sa va ganditi bine, este o minciuna in fals, si arata acuma cata lipsa de patriotism si ce tradare s-a comis in tara asta.

Judecatorul: “Dimpotriva, am luat masuri sa se dea cate 200 kg la tarani.” si atunci de ce veneau taranii sa ia paine de la Bucuresti?

Nicolae Ceausescu: Pardon! Aproape in toate comunele s-au facut brutarii. Asta nu recunoasteti?

Judecatorul: Incercam sa folosim expresia dumitale. Dumneata vorbesti cu tribunalul!

Nicolae Ceausescu: Vorbeste un cetatean si ascult pe orice cetatean, nu va declar. Nu recunosc nimanui nici o calitate. Ca simpli cetateni putem discuta orice.

Judecatorul: Dumneata foloseai o expresie foarte des, “avem programe minunate”, probabil ca de programul asta era vorba, una sa scrii pe hartie si una sa se faca in realitate? Asa ai vorbit si despre sistematizarea localitatilor, care de fapt a insemnat distrugerea taranimii romane, a plaiului nostru stramosesc. Te-ai gandit vreodata la asta? Ca cetatean?

Nicolae Ceausescu: Ca cetatean, niciodata in satele romanesti nu s-a realizat o asemenea dezvoltare. si nu de distrugerea satelor romanesti, ci dimpotriva, de consolidarea.. de a le asigura productia…

Judecatorul: Nu am intentionat sa discut o seama de motive.

Nicolae Ceausescu: Va spun ca simplu cetatean. De a se intari si construi spitale, medici, scoli, tot ce este necesar pentru o viata deamna si care nu s-a facut in nici o tara din lume. Ca simpli cetateni va spun acest lucru.

Judecatorul: Ultima intrebare inculpat! Vorbeai de egalitate si ca toti suntem egali, ca fiecare trebuie sa primeasca dupa munca lui. Am vazut la televizor vila fiicei dumitale, avea un cantar de aur pe care isi cantarea carnea adusa din strainatate. Carnea asta de aici, a noastra, nu era buna.

Elena Ceausescu: Extraordinar, extraordinar, de unde scoateti atatea scorneli.. Sta intr-un apartament ca fiecare cetatean.

Judecatorul: Era vila bunicii.

Elena Ceausescu: N-are vila, n-avem.. nimeni!

Judecatorul: Ati avut palat.

Elena Ceausescu: Nu avem, sunt ale tarii.

Judecatorul: Pentru copii dadeai 10 lei pentru Revelion ca sa-si cumpere bomboane, asa ai inteles dumneata ca sa ajuti copiii, familiile cu copii.

Procurorul: Domnule Presedinte, am o intrebare: sa ne spuna inculpatul Ceausescu Nicolae, contul de 400.000 de dolari…

Judecatorul: 400 de milioane de dolari din Elvetia.

Elena Ceausescu: Ce cont?

Procurorul: Pe numele cui este, cui apartine?

Ambii inculpati: Ce cont?

Judecatorul: Cele 400 de milioane de dolari care au fost depuse la bancile din Elvetia?

Elena Ceausescu: Sa se faca dovada, dovada…! (bate cu palma in masa)

Judecatorul: O sa se aduca si dovada!

Nicolae Ceausescu: Nu exista nici un cont al nimanui si ceea ce spuneti arata cat de fals si de provocator cei.. care au facut lovitura de stat.

Judecatorul Gica Popa: iti place mereu sa folosesti termenul de “lovitura de stat”.

Nicolae Ceausescu: Va rog, nu am terminat. Ca cetateni…

Judecatorul: Va rog sa consemnati: nu recunosc sa fi depus eu sau alte persoane in numele meu, al familiei mele…

Nicolae Ceausescu: Nici un dolar.

Judecatorul: Nici un dolar la vreo banca din strainatate.

Nicolae Ceausescu: Nu, nu am dat declaratie, iti spun ca simplu cetatean! Ce minciuna, ce falsitate…

Judecatorul: La fiica dumitale s-a gasit suma de 90.000 de dolari, iar pe cetatenii care aveau un dolar ii trimiteai in judecata!

Avocatul Lucescu Constantin: Suntem la aceste 400 de milioane de dolari, va rugam sa intrebati inculpatul daca nu a deschis vreun cont si nu exista pe numele domniei sale.. dar daca totusi contul exista, este de acord si declara ca ii lasa sa vina in tara pentru statul roman, acesti bani in Banca Nationala?

Judecatorul: Ai inteles inculpat?

Nicolae Ceausescu: Vom discuta in Marea Adunare Nationala.

Avocatul Lucescu Constantin: Acum sa ne spuna daca acesti bani pot fi remisi statului roman?

Nicolae Ceausescu: Pentru dumneavoastra, ca simpli cetateni…

Judecatorul: Noi suntem tribunalul, nu suntem simpli.

Nicolae Ceausescu: Nu va recunosc calitatea asta.

Judecatorul: Noi avem calitatea de tribunal.

Nicolae Ceausescu: Dar ca cetateni, va spun ca nu am avut si nici nu am cont in nici o tara, in nici o valuta.

Judecatorul: Nu aveti un fond depus in valuta in nici o tara…

Procurorul Dan Voinea: Domnule presedinte, daca acest inculpat paranoic nu are nici un cont, sa incheiem si noi conturile cu el, ca se pare, ca nu ne putem intelege.

Avocatul Nicolae Teodorescu: Va rog sa trecem la ascultarea inculpatei Ceausescu Elena.

Nicolae Ceausescu: Te voi trimite in judecata pentru insulta, cel care zice ca ar fi procuror. Te voi trimite in judecata pentru insulta.

Judecatorul: La comisia de judecata…

Nicolae Ceausescu: Si la comisia de judecata, sa va judece adevarata judecata si in randul muncitorilor.

Judecatorul: Va rog sa dati citire declaratiei, ca sa auda.

Grefierul: Nu recunosc invinuirile ce mi se aduc, refuz sa raspund la intrebarea cine este autorul genocidului de la Timisoara, nu recunosc sa fi dat ordin eu sau acolitii mei sa se traga in multimea adunata la cele … nu am dat ordin sa se traga, refuz sa raspund la intrebarea cine a recrutat si dirijat mercenarii straini care savarsesc fapte si in prezent, omorand populatia pasnica. Refuz sa raspund la intrebarile puse de tribunal. Nu recunosc noul organ al puterii constituite si nici organele care au uzurpat puterea de stat, in ghilimele. Uzurparea puterii a fost facuta cu ajutorul agenturilor straine. Nu recunosc organele noi de stat. Sunt inca presedintele tarii (judectorul: inca in ghilimele). Nu recunosc ca am infometat poporul, ci dimpotriva am luat masura ca sa dam cate 200 kg de grau la tarani, nu am intentionat sa daram satele Romaniei, ci am vrut sa le modernizez. Nu recunosc sa fi depus eu sau alte persoane in numele meu nici un dolar in bancile din strainatate.

Nicolae Ceausescu: Nu am depus eu si nu am dat nimanui… dar nu raspund nimanui.. e o provocare ordinara!

Judecatorul: Semnezi declaratia, inculpat?

Nicolae Ceausescu: Nu am dat nici o declaratie. V-am spus ca simpli cetateni, ca sa cunoasteti realitatea.

Judecatorul: Refuza sa semneze, de altfel, inculpatul a refuzat sa recunoasca si legalitatea tribunalului in care a fost astazi judecat.

Nicolae Ceausescu: Si a acestui asa-zis Consiliu de Salvare Nationala.

Judecatorul: Deci ai aflat de existenta acestui consiliu.

Elena Ceausescu: Pai ne-ati spus, ne-ati spus aici, discutau oamenii… ne-a spus domnul avocat, apararea.

Judecatorul: Este organ al puterii legal constituite in stat.

Nicolae Ceausescu: Nu se poate constitui un organ legal decat de puterea de stat, de Marea Adunare Nationala. Cei care prin lovitura de stat, prin tradare au uzurpat puterea, cum s-au intamplat sute si sute de ani in istoria Romaniei, au sfarsit prin a raspunde in fata poporului.

Judecatorul: Dumneata poate esti mai cooperanta cu tribunalul, femeile sunt intotdeauna mai rationale, mai intelegatoare, poate si-a pierdut cumpatul inculpatul Ceausescu. Dumneata care ai fost prima colaboratoare, Cabinetul 2, dumneata ai cunoscut de genocidul de la Timisoara?

Elena Ceausescu: Nu! Ce genocid? Nici nu vorbesc…

Nicolae Ceausescu: Nu vorbi nimic.

Judecatorul: Nu ai nici o legatura nici dumneata cu acest genocid? Sau dumneata erai intotdeauna preocupata de stiinta! De polimeri! Cine ti-a publicat lucrarile in strainatate?

Nicolae Ceausescu: Sunt cu zecile lucrarile publicate in strainatate, cu stiinta si polimerii.

Judecatorul: Cine le scria? ..Aaa … taci din gura!

Elena Ceausescu: Ce sa-i spun, daca ei poate sa spuna asa ceva?

Nicolae Ceausescu: Pai, nu le spune! Cand presedinte al Academiei ..au facut prefata la toate lucrarile, se poate?

Avocatul Teodorescu: Ascultarea se face pentru fiecare in parte. Ori, daca dumneavoastra sustineti teza macar o rezolvam noi pana la urma cu tribunalul care sa ne asculte ca reprezentanti ai dumneavoastra. Ca mai sunteti inca presedintele tarii, ca asa sustineti, dumneaei nu mai poate sustine acelasi lucru! Lasati-o sa vorbeasca!

Nicolae Ceausescu: Este viceprim-ministru al guvernului Republicii Socialiste Romania.

Avocatul Teodorescu: Asta e alta treaba, lasati-o sa se apere pe calitatea pe care o crede dumneaei.

Elena Ceausescu: Pai, eu nu ma apar de nimic!

Nicolae Ceausescu: Aici, eu v-am spus ca simpli cetateni si ce va spune tovarasa mea si ce v-am spus eu, v-am spus ca simpli cetateni, ca sa intelegeti … Nu am raspuns la nici o intrebare.

Avocatul Teodorescu: Eu va dau sfaturi, este obligatiunea mea… si care sunt in interesul dumneavoastra.

Judecatorul: Domnule avocat, va rog. Deci dumneata in calitatea de viceprim-ministru, prim viceprim-ministru, pe care ai detinut-o in vechiul organ al puterii administratiei de stat, trebuia sa fi la curent, sa luati hotarari colective, nu asa prevedeau dispozitiile si prevederile Constitutiei? Cine a dat dispozitii sa se traga in multimea de la Timisoara?

Elena Ceausescu: Nu raspund la nici o intrebare. De la inceput si pana la sfarsit.

Nicolae Ceausescu: Pentru cunostinta dumneavoastra, care sunteti ofiteri, pot eu raspunde la intrebare. Ordinul de a trage nu-l da guvernul.

Elena Ceausescu: Nu-l pot da eu! Guvernul nu poate sa dea ordine, nu are in subordine armata.

Judecatorul: Dar la Bucuresti, in tinerii care au murit, cine a tras, peste care au trecut tanchetele Securitatii, ..a unei parti.., tot teroristii?

Elena Ceausescu: Teroristii, se spunea aici, vorbeau oamenii ca sunt ai Securitatii.

Judecatorul: Teroristii sunt ai Securitatii?

Avocatul Lucescu Constantin: Securitatea nu era a comandantului suprem?

Judecatorul: Deci se vorbea pe aici ca teroristii sunt ai Securitatii!

Ambii inculpati: Raspund, nu, nu este nici un raspuns, tot pentru lamurirea dumneavoastra.

Nicolae Ceausescu: in primul rand vreau sa va lamuresc pe dumneavoastra ca cetateni.

Judecatorul: Cu dumneata am terminat. Spune in ce imprejurari a murit generalul Milea? A fost impuscat, de ce si de cine?

Nicolae Ceausescu: Intrebati medicul.

Judecatorul: Nu raspund, este o provocare intrebarea cu privire la cauzele mortii generalului Milea. Sa intrebam medicul care e…

Nicolae Ceausescu: Si eu voi face ancheta, pentru a lamuri de ce s-a sinucis generalul Milea!

Procurorul: De ce l-ai destituit pe generalul Milea? Si l-ai facut tradator?

Judecatorul: De ce dumneata l-ai facut tradator, am auzit comunicatul care l-ai spus, prin care ai instituit starea de asediu, ca generalul Milea, tradator, s-a sinucis pentru a scapa de raspundere, de pedeapsa dreapta pe care o astepta ca tradator.

Nicolae Ceausescu: Pentru lamurirea dumneavoastra, tradatorul Milea…

Judecatorul: De ce nu l-ati judecat daca era tradator?

Nicolae Ceausescu: Pentru ca atunci am constatat treaba aceasta, chiar in ziua respectiva. si a plecat ca sa aplice masuri – va spun asta pentru judecata dumneavoastra -, dintr-un grup intreg si au venit ofiterii care erau cu el si ne-au anuntat ca s-a impuscat. si de abia dupa aceea am constatat ca n-a aplicat ordinele stabilite, ca unitatile militare sa-si faca datoria.

Judecatorul: Dumneata intotdeauna ai vorbit mai mult decat colaboratoarea apropiata a dumitale, totdeauna ai fost in fata, dar intotdeauna ai avut-o in dreapta dumitale. si ea cunoaste tot atatea lucruri importante, dar ar fi bine sa fie relatate in fata tribunalului, sa cooperam, sa vorbim civilizat ca niste intelectuali – cum va pretindeati amandoi, membrii ai Academiei -, sa ne spuneti cu ce bani se plateau publicatiile, atat ale inculpatei, cat si operele alese, cat si cartile de stiinta ale academicianului Elena Ceausescu. Asa-zisul academician.

Elena Ceausescu: Asa-zisul… Ne-ai luat si titlurile…

Judecatorul: Nu le-am luat eu. Sa raspunda la intrebarile puse de tribunal.

Elena Ceausescu: Heee … pai, sigur ca da!…

Judecatorul: Refuz sa raspund la intrebarile puse de tribunal.

Nicolae Ceausescu: Insa tot pentru informarea dumneavoastra, ca am scapat atunci, mi-ati spus ca eu mancam numai mancaruri din strainatate, ca exista de ani de zile lista cu ce mananc eu, ori 1.100 – 1.200 de calorii pe zi si numai legume.

Judecatorul: Si poporului ii dadeai numai 3.600 de calorii, imbuibat acest popor.

Nicolae Ceausescu: Si 60 de grame pe zi, de carne.

Judecatorul Gica Popa: Mai aveti de pus intrebari domnule procuror?

Procurorul Dan Voinea: Da, domnule presedinte. Cine a dat ordin sa fie implicate, ca sa intervina fortele armate in inabusirea demonstratiei de la Timisoara? Pentru ca inculpatul spunea ca generalul Milea nu a respectat ordinele primite. Care sunt aceste ordine? Ce n-a respectat, ce n-a respectat?

Nicolae Ceausescu: Voi spune in Marea Adunare Nationala ce ordine n-a respectat in Bucuresti, si de ce a tradat.

Judecatorul: Aveti de pus intrebari?

Avocatul Nicoale Teodorescu: Va rog sa intrebati pe inculpata Elena Ceausescu daca a fost sau este bolnava psihic?

Elena Ceausescu: Ce este?!

Avocatul Nicoale Teodorescu: Daca a fost sau este bolnava psihic. si va rog sa consemnati raspunsul.

Judecatorul: Ai suferit vreo boala psihica? Sau daca suferi acum?

Elena Ceausescu: Ce provocare ordinara!…

Avocatul Teodorescu: Nici o provocare, este in favoarea dumneavoastra, ca daca sunteti iresponsabili atunci e o aparare, daca nu, e alta aparare.

Elena Ceausescu: E o provocare, se poate sa spui asa ceva?!

Nicolae Ceausescu: Nu ti-am recunoscut dreptul…

Judecatorul: Noi am inteles din aceasta dezbatere.. pentru ca dumneavoastra obisnuiti sa nu aveti niciodata un dialog cu poporul si sa poarte numai dansul un monolog si dupa aceea sa-l aplaude ca in ritualurile africane, sa bata lumea din palme, asa, nici astazi.. s-a comportat in continuare la fel, nu v-ati schimbat, nu ati tras nici un fel de invataminte. Ca niste megalomani. Mai sunt de pus intrebari?.. Probe in aparare aveti?… Nu.

Avocatii: Mai facem o ultima incercare. Va rog, procedura ne permite acest lucru. Va rog sa consemnati, ca refuza. Daca refuza, este treaba lor.

Judecatorul: Va rog, si consemnati in caietul dumneavoastra de grefier, ca refuza colaborarea cu aparatorii, si ca nu au probe.

Elena Ceausescu: Adevaratul tribunal este Marea Adunare Nationala.

Judecatorul: Vrei sa semnezi declaratia?

Elena Ceausescu: Nu, nici o declaratie. Am muncit si am luptat pentru popor si poporul este poporul nostru si nu-l tradam noi… poporul.

Judecatorul: Am urmarit, si stiam ca ziua dumitale este undeva inaintea dansului, dar nu stiam niciodata anul in care te-ai nascut. Care este?

Elena Ceausescu: Astea chiar sunt de femei…

Judecatorul Gica Popa: De aicea a pornit toata minciuna, nici un dictionar, orice.., toate femeile isi ascund varsta, dar cand este un om care apare in dictionare, in carti si in toate astea, sa nu se arate varsta? Va rog, tovarase procuror sa retineti, tribunalul considera cercetarea judecatoreasca a procesului terminata si va dau cuvantul la dezbateri, sa sustineti acuzarea.

Procurorul: Domnule presedinte, avand in vedere atrocitatile savarsite de Ceausescu Nicolae si Ceausescu Elena, noi consideram ca acesti doi inculpati se fac vinovati de savarsirea infractiunilor prevazute de articolele 162, 163, 165 si 357 din Codul penal, articole in baza carora solicitam condamnarea celor doi inculpati la pedeapsa cu moartea, totodata, solicitam confiscarea totala a averilor sotilor Ceausescu.

Judecatorul: Aveti cuvantul in aparare.

Avocatul Teodorescu: Inainte de a discuta problemele de drept, care se ivesc din ceea ce sustin inculpatii, carora le acordam asistenta chiar fata de pozitia obstructionista a acestora, eu voiesc sa va infatisez faptul ca le-am facut noi onoarea, venind de la Bucuresti sa le acordam apararea care in ultimii 25-30 de ani nu s-a respectat. Ca noi intelegem ca avocati sa aparam indiferent pe cine ar fi si indiferent de faptele pe care le-a savarsit, dar in limita dispozitiilor legale, a faptelor de care luam cunostiinta prin rechizitoriu, a probelor care ni s-au fost cautate de catre pozitia absolut obstructionista a celor carora le-am facut cinstea de a le acorda aceasta deplasare in locul acesta. Ca sa-i aparam. intelegem totusi, ca si ei sa inteleaga, pentru dumneavoastra… nu am nevoie… sa faca asemenea lamuriri, ca numai un presedinte in functiune poate cere pentru o fapta pe care ar savarsi-o sa fie supus discutiunii organului legislativ care la noi este Marea Adunare Nationala. si ca odata cu destituirea dintr-o anumita functie de stat, si noi nu vorbim pe calitatea dumnealui de secretar general al partidului, care e o alta treaba si o judeca partidul, ci pe calitatea care a avut-o Ceausescu Nicolae, aceea de presedinte al acestei tari. Ori, aceasta calitate din momentul in care Frontul Salvarii Nationale s-a constituit, si Consiliul care este constituit a luat masura de demitere a guvernului si de demitere din functia de presedinte al republicii a lui Ceausescu Nicolae, acesta este supus dispozitiilor legale ca orice cetatean din aceasta tara. Deci din acest punct de vedere, noi constatam – si va rog sa consemnati, in procesul verbal al sedintei, acest fapt – ca am constatat ca sunt indeplinite toate formele procedurale prevazute de lege pentru trimiterea in judecata si judecarea celor care au comparut in calitate de inculpat. Deci, este o greseala pe care o savarsesc cei doi inculpati, nu a faptului recunoasterii sau nerecunoasterii, pentru ca aceasta, recunoastere sau nerecunoasterea, daca este dezmintita de probe nu face doua parale. si dumnealor au socotit, desi eu am venit sa le acord, sa le fac cinstea de a-i apara. Ei se mentin in aceeasi pozitie pe care au avut-o dintr-un inceput, zicand ca este un act de provocare daca i-am intrebat daca sunt bolnavi psihic sau nu, pentru ca una e impunitatea prevazuta de legi, adica aceea in care esti bolnav si poti fi supus unei expertize psihiatrice si atunci esti iresponsabil, mare diferenta fiind fata de situatiunea in care te comporti ca un iresponsabil, dar esti responsabil. si spre regretul meu care sunt avocat, nici procuror, nici membru al tribunalului militar trebuie sa constat si o spun cu toata certitudinea ca inculpatii carora noi le acordam asistenta, chiar in dauna vointei sale, pentru ca asa glasuieste legea care nu s-a respectat pana acum si dumnealor, amandoi o stiu, faptul acesta, eu va spun ca dumnealor au actionat ca iresponsabili, dar cu deplin discernamant in tot ceea ce au facut. Ei sunt trimisi in judecata pentru patru fapte, eu inteleg sa extind in vreun mod ceea ce a zis rechizitoriul procuraturii si anume pentru faptele prevazute de articolele 162, 163 si 165 si 357 din Codul penal si constat in baza probelor care au fost depuse la dispozitie, ca acestia se fac vinovati de aceste fapte. Rugamintea noastra, a apararii, insa, este una singura, ca dumneavostra sa luati o hotarare care sa nu aiba caracterul de vendeta, sa nu aiba caracterul de razbunare si sa fie si sa o inteleaga pana in ultima lor clipa ei si altii care vor mai compare in fata judecatii, ca poporul acesta, printr-un tribunal legal constituit, ca daca nu ar fi fost legal constituit, noi suntem primii care am fi venit sa spunem e nelegala constituita o instanta judecatoreasca. Sa stie si cei doi inculpati, carora fortamente trebuie sa le acordam apararea pe care nu o voiesc, dar noi trebuie sa-i aparam, pentru ca asa glasuieste Constitutia pe care fac vorbire, fara sa stie ce spune in ea. incalcarea fosta a acesteia si-i apar pentru ca asa trebuie, dar si sa se lamureasca pentru totdeauna, pentru clipele cat vor mai avea pana la sfarsitul vietii lor, ca tribunalul acesta militar a fost si este legal constituit si ca ei nu au calitatea decat de inculpati, iar nu calitatile de stat pe care le-au avut pana in momentul in care li s-a ridicat aceste functiuni de catre organul care este constituit legal in aceasta tara.

Judecatorul Gica Popa: Cu privire la faptele lor?

Avocatul Teodorescu: In ce priveste fapte prevazute de 162 si anume aceea de subminare a puterii de stat, in probele care le-au fost culese si ni s-au pus si noua la dispozitie, nu pot face nici un fel de obiectiune, socotind ca acestia, intr-adevar, se fac vinovati de savarsirea acestei fapte. in ce priveste fapte prevazute de 163 din Codul Penal, actele de diversiune din materialul care ne-a fost pus la dispozitie de catre acuzare si de care am luat cunostiinta, in deplina cunostiinta de cauza, ceea ce le spun dumnealor, va rog sa constatati si sa luati act de declaratie pe care o facem noi in calitate de aparatori, ca acestia intr-adevar se fac vinovati si de savarsirea acestei infractiuni. in ce priveste infractiunea de subminare a economiei nationale, aceea prevazuta de articolul 165 din Codul Penal si toate documentele acesteia care au fost culese in scurt timp, in citeva zile, de organul de urmarire penala, ca documente ce existau acestui moment, se fac vinovati acestia si de savarsirea acestei infractiuni. in fine, ultima fapta in sarcina si care este si cea mai grava, aceea de genocid, prevazuta de 357, litera c, din Codul Penal, constat ca si aceasta fapta este savarsita de acestia. Rugamintea noastra, in calitate de aparatori ai celor doi inculpati, sotii Ceausescu Nicolae si Elena, este aceea ca dumneavoastra sa dati hotararea, in numele legii, sa nu apara ca un act de razbunare a cuiva, ci sa se inteleaga ca pentru acele fapte savarsite, fiecare inculpat trebuie sa-si primeasca pedeapsa, asa cum este prevazuta de lege. Va multumesc!

Avocatul Lucescu Constantin: Domnule presedinte, domnilor asistenti populari, reprezentanti din sala, este greu sa pui concluzii impotriva oamenilor care, chiar si deferiti Justitiei, nu vor sa recunoasca crima impotriva poporului roman, crima de genocid, nu numai la Timisoara si Bucuresti, in momentele de fata, ci crima dinainte de peste 20 si ceva de ani. Crima prin infometare, prin lipsa de caldura, prin lipsa de lumina, dar cea mai odioasa crima a fost crima de a incatusa spiritul romanesc, sufletul acestui popor, in raport de odioasele crime savarsite la Timisoara, de odioasele crime savarsite cand poporul si copiii, copii nevinovati au fost calcati de tancuri cu senile. Cand ati cautat un act odios, de diversiune, pana cand Armata cu Securitatea sa o puneti cap la cap si ati imbracat ofiteri ai Securitatii din trupele dumneavoastra in ofiteri ai Ministerului Apararii Nationale, sa dati iarasi o lovitura, ca Armata sa nu vina alaturi de popor, ca poporul sa urasca Armata si din aceasta degringolada dumneavoastra sa puteti castiga timpul pentru a creste copiii de la orfelinate pentru a-i trimite in strainatate sau pentru a-i aduce ca trupe de comando impotriva poporului roman. Da, a carui popor, ca nu ma refer la oameni in varsta! Daca ati fi impuscat unul ca noi ii impuscati pentru vointa lor, dar ca sa taiati legaturile de oxigen de la capul bolnavilor, de la copii, sa trageti in spitale si in bolnavi, sa aruncati in aer sangele si medicamentul poporului? Cu hrana cu care Bucurestiul s-ar fi putut hrani luni de zile, iar militarii ar fi putut sa traga si sa sustina apararea tarii ferma, i-ati bagat in subsolurile de unde teroristii dumneavoastra si astazi se duc, se alimenteaza si lupta impotriva oamenilor nevinovati, in speranta ca dumneavoastra ii veti mai plati vreodata din eforturile facute de Romania. Cu multa emfaza spuneati: am platit datoriile! Nu numai ca le-ati platit, ne-ati secatuit si v-ati depus destui bani, v-ati dus la ayatolah sa inchinati un ultim omagiu. Erati la fel ca el, acelasi spirit de clan, care si-a omorat poporul. Spuneti ca nu recunoasteti organismele noastre, ale puterii populare? Nu trebuie sa le recunoasteti, domnule fost presedinte, pentru ca am luat in ’48 puterea in mana impotriva altora si nu s-au prevalat de nici un fel de legi ale Statului roman. Regele Mihai a avut mai multa demnitate decat dumneavoastra. Poate ati fi avut mai multa demnitate si intelegere din partea poporului roman daca v-ati fi dat demisia, daca ati fi ramas acolo in strainatate, cu strainii ati trait, puteati sa muriti cu ei, si vi se ofera acel azil politic.

Nicolae Ceausescu si Elena Ceausescu: (razand) Nu plecam noi de aici. Aici murim noi.

Avocatul Lucescu: Rasul acesta este semnul voii dumneavoastra. Domnule presedinte, greutatea apararii, care trebuie sa fie aparare si nu act de acuzare, consta in aceasta odioasa neintelegere a situatiei, astazi si in clipa de fata. in aceasta consta greutatea, in sfidarea tribunalului, in nonsalanta cu care ne luam cateii de altfel, ca si cand suntem ridicati de pe la case pentru tot ce am facut. Domnule Presedinte, as fi fost unul dintre cei care m-as fi dus si as fi luptat in cadrul Ministerului de Justitie, in cadrul atributiilor noastre profesionale, care trebuie sa fie umanitare, trebuie sa fie de daruire fata de adevar, fata de adevarul pentru care se lupta astazi, as fi cerut sa se suprime pedeapsa cu moartea pentru ca in unele cazuri am avut si nesocotita experienta, proasta experienta de a vedea ca s-au facut greseli. Eu nu v-as cere pedeapsa cu moartea. Spune cineva, dar este greu pentru poporul roman sa mai suporte alaturi cea mai mare suferinta, cea mai mare pedeapsa este sa traiasca in conditiile in care ni le-a creat noua, sa traiasca cu frica in san, ca poti fi ridicat si impuscat, ca poti fi injectat si dus la spitalul de nebuni, ca impotriva familiei se pot lua cele mai odioase masuri, ca impotriva neamurilor si asta pe linie ascendenta, cu binele dosar de cadre tinut de doamna, cu buna ascultare, facuta de domnia sa, este reprobabil, pina si pe WC isi asculta pe demnitari si pe acoliti. Cu asta se ocupa scumpa noastra conducere, marea savanta de renume mondial, “codoi”, sa-mi iertati expresia.

Judecatorul: Vorbeste un avocat!

Avocatul Lucescu: Va rog sa discerneti totusi momentul in care dati solutia asupra, in primul rand a crimelor comise, a crimelor in lant. Poate, cine stie, o singura atenuanta ne-a ajutat sa ne vedem liberi prin trei catastrofale greseli facute: a adunat masele care stia ca sunt impotriva lui si a ucis generalul care ii apara pielea, pentru ca nu a fost de acord sa traga intr-adevar in muncitori. Armata nu a fost niciodata de acord cu asa ceva. Ati ucis tineri, ce au fost copiii aceia minunati, ce au fost de vina? Cu pretul, de care popor vorbiti, daca pretul libertatii noastre este castigat cu sangele acestor copii. Domnule Presedinte, aveti aceste lucruri si ca atenuante as spune, pentru ca practic tocmai megalomania pe care a avut-o ne-a adus aici, da, tocmai pentru acest lucru veti vedea si demnitatea solutiei, veti vedea si faptele. Va multumesc pentru atentie.

Judecatorul Gica Popa: Inculpat Ceausescu Nicolae, dumneata ce ai de spus la ultimul cuvant?

Nicolae Ceausescu: Nu sunt inculpat, sunt presedintele Romaniei, comandant suprem si voi raspunde in fata Marii Adunari Nationale si reprezentantilor clasei muncitoare si cu asta am terminat. Totul este minciuna de la un capat la altul, celor care au dat lovitura de stat, tragand poporul, mergand pana la distrugerea independentei Romaniei.

Judecatorul: Cu dumneata nu se poate stabili un dialog civilizat, rational, logic.

Nicolae Ceausescu: Cu oamenii corecti cand ma duceam in fabrica, ma ridicam in fata muncitorului si discutam in picioare.

Avocatul Lucescu: Domnule presedinte, daca ii mai dati cuvantul in continuare consideram ca este o jignire adusa poporului roman si actului de justitie romaneasca.

Judecatorul Gica Popa: Tribunalul se retrage pentru deliberare!

In pauza:

Nicolae Ceausescu … Si l-am recunoscut, pentru ca era un tribunal legal constituit, este scris si acuma ce am spus... nu am fost cat de cat onesc si aparand burghezia.

Maior de justitie Mugurel Florescu: Domnule Ceausescu, eu fac parte din oamenii care asista la procesul dumneavoastra, este oficial. Totusi, de ce nu ati vrut sa raspundeti la intrebari?

Nicolae Ceausescu: Raspund conform Constitutiei tarii. Si cine v-a spus ca nu o stiu? Am scris cuvant cu cuvant Constitutia tarii.

Avocatul Teodorescu: Da, daca ati scris-o si mai aveti calitatea...

Nicolae Ceausescu: Calitatea de presedinte nu o poate lua decat Marea Adunare Nationala, de aceea exista calitate. Exista calitatea pentru un grup contrarevolutionar care se instituie, sa declara Comitet de Salvare Nationala, care e comitet de tradare Nationala a independentei tarii, nu el poate hotari. Discutam ca cetateni.

Elena Ceausescu: Nu se poate in lume sa se accepte.

Nicolae Ceausescu: Discutam ca simplu cetateni acuma!

Elena Ceausescu: Si sa jignesti toate academiile din lume, care au acordat titlurile, care au fost acordate de toate academiile din lume.

Avocatul Teodorescu: V-au luat titlurile deja!

Elena Ceausescu: Alea din strainatate nu le ia, ca nu puteti voi.

Nicolae Ceausescu: Am fost de mai multe ori in situatia sa fiu impuscat.

Avocatul Teodorescu: V-au luat si decoratiile si titlurile, tot ce cumparaseti.

Elena Ceausescu si Nicolae Ceausescu: Tot ce avem sunt intr-un numar de zeci de camere, in ele exista listele oficiale, inventariate, semnate de tot ce am primit.

Avocatul Teodorescu: Ati pronuntat “ca e mai multe muzee” si sunteti academician, auziti? Ce sa mai zic?

Elena Ceausescu: Poftim?

Nicolae Ceausescu: Oricine se duce va constata acuma ca de fapt cadourile acelea e un muzeu aproape unviersal, unde sunt zeci si zeci de state cu tot felul de cadouri si exista lista lor, asa cum s-a primit din strainate. Totul e inventariat pana la ultimul cui.

Elena Ceausescu: Si cu obiectele mele, ca noi nu am intrat ca sa luptam pentru eliberarea poporului, nu ca sa ajungem ca sa ne ocupam posturile. Nu pentru aia am intrat.

Nicolae Ceausescu: Puteam fi impuscati fara mascarada asta! Nu, nu odata!

Elena Ceausescu: Ne-am iubit poporul, il iubim!

Maior de justitie Mugurel Florescu: De ce ati fugit si nu ati vrut sa stati de vorba cu poporul!

Nicolae Ceausescu: Poftim?

Elena Ceausescu: Care popor?

Mugurel Florescu: Care l-ati adunat!

Nicolae Ceausescu: Nu noi l-am adunat. Nu, nu am fugit si acei care au tradat, inclusiv unul, prezent aici a chemat elicopterele, le-a dat ordin... (Nicolae Ceausescu si-a insotit spusele, aratand cu degetul spre generalul Victor Stanculescu prezent in sala)

Mugurel Florescu: In ce a constat tradarea generalului Milea?

Elena Ceausescu: Noi nu am vrut sa plecam. Ramaneam acolo, muream la sediu...

Nicolae Ceausescu: Nu a aplicat dispozitiile!

Completul de judecata revine in sala pentru a da citire pronuntarii sentintei.

Judecatorul Gica Popa: Ridicati-va in picioare!

Elena Ceausescu: Nu draga, nu ne ridicam in picioare, suntem oameni …

Judecatorul Gica Popa: Tribunalul, in numele legii si al poporului, deliberand in secret, condamna in unanimitate de voturi pe inculpatii Ceausescu Nicolae si Ceausescu Elena la pedeapsa capitala si confiscarea totala a averii, pentru savarsirea infractiunilor de genocid prevazute de art 357, aliniatul 1, litera c, Cod Penal; subminarea puterii de stat prevazuta de art 162 Cod Penal; act de diversiune, prevazut de art 163 Cod Penal si subminarea economiei nationale prevazuta de art 165, aliniatul 2 Cod Penal. Pronuntata in sedinta publica, astazi 25 decembrie 1989.

Avocatul Teodorescu: Va rog sa-mi ingaduiti sa mai iau o data legatura cu inculpatii.

Nicolae Ceausescu: Nu recunosc nici un tribunal.

Avocatul Teodorescu: Nerecunoscand tribunalul nu exercita nici o cale de atac. Va rog sa constatati ca hotararea e definitiva in conditiile acestea.

Nicolae Ceausescu: Cine a dat lovitura de stat poate sa impuste pe oricine!

Tribunalul se retrage.

Nicolae Ceausescu: Romania va trai-n in veci de veci. Toti tradatorii, oricati vor fi… Va trai Romania si poporul roman liber, nu cu tradatorii,

Ambii inculpati se ridica in picioare. Un militar le spune sa ramana pe loc.

Nicolae Ceausescu: “Mai bine-n lupta cu gloria deplina, decat sa fii sclav inca pe vechiul pamant” … Ce nedreptate! Toate ne-au spus pe lumea asta, dar nimic de tradatori!

Elena Ceausescu: Si i-am avut langa noi.

Nicolae Ceausescu: Da.

Elena Ceausescu: Da, asa se intampla, tradarile vin de langa tine.

Doi militari ii leaga pe sotii Ceausescu cu mainile la spate, cu niste sfori.

Nicolae Ceausescu: Nu e voie, nu e voie! Nu ne legati!

Elena Ceausescu: Nu sunt de acord! Impreuna am luptat, sa murim impreuna. Daca vreti sa ne omorati, ne omorati pe amandoi, impreuna, nelegati. Nu draga.. impreuna, mergem impreuna, legea asa spune. Ne da dreptul sa fim impreuna. Ce e asta? Ce vrei sa faci cu asta? Nu admit, nu puneti mana pe noi, nu ne legati, nu ne jigniti, nu ne legati, nu e voie sa ne legati! Va e frica de popor. Nu ne rupeti mainile ma copii. E rusine! V-am crescut ca o mama, dati-mi drumul la maini, imi rupeti mana, dati-mi drumul, aoleo, mai baiatule, ma!

Un militar: Jumatate din colegii nostri sunt morti din cauza dumneavoastra. Ai nostri, colegii, fratii nostri!

Nicolae Ceausescu: Nu! Nu! Va minte.

Militarii: Nu ne minte.

Elena Ceausescu: Aia sunt ai Securitatii, nu sunt ai nostri. Noi suntem aicea asa, mai avem noi puterea? Voi o aveti! intrebati-i pe cei care au puterea!

Legati cu mainile la spate, sotii Ceausescu au fost scosi imediat in curtea interioara a unitatii militare, loc unde, la ordin si fara niciun semn, capitanul parasutistilor de la Boteni, i-a impins spre zid, s-a dat doi pasi inapoi si i-a secerat pe Elena si Nicolae Ceausescu, descarcand intregul incarcator de pistol mitraliera AK in corpurile acestora. Gestul i-a luat pe toti prin surprindere, mai putin pe generalul Victor Stanculescu, cel care a dat ordinul criminal. Practic nu a existat niciun pluton de executie. Apoi, pentru filmul-marturie, Ceausestii au fost tarati la zid si s-a mai tras in corpurile lor si asta pentru ca colonelul Ion Baiu (cameramanul) nu apucase sa filmeze rafala finala cu o camera Panasonic VHS, fiindca fusese luat la randul sau prin surprindere.

Comentarii

# Tocan date 21 December 2012 19:12 +9

   Asta e parţial mascarada, mai e o situatie unică în lume, Fostul Presedinte al Judecătoriei Horea Ovidiu Tocan a recreat dreptul, dadea smseuri în timpul şedinţei, a spus suspend şedinţa că vreau să merg să mă ...... nu se poate spune, aducea avocate în birou, mergea la birouri, intra în sălile de judecată şi întrerupea judecarea procesului spunând: Doamna Judecător după şedinţă veniţi în birou trebuie să discutăm, cine e la Baroul alternativ să nu se mai dea dosarele la studii iar jandarmii să nu lase avocaţii lui Bota să intre în sală, evantual doar în clădire.  

# tocan era nebun date 22 December 2012 09:02 +21

Tocan era un avocat afacerist si nebun care a intrat in magistratura nu-se-stie-cum si nu s-a dezbarat de metehnele de avocat afacerist. Si ca avocat era slab. Bine ca l-au curatat.

# Istratie date 21 December 2012 19:21 +15

  Cruzime căreia, să nu uităm, i-a premers un proces. La Târgoviște, Justiția a fost întrebuințată pentru comiterea unui omor deosebit de grav. Același apetit criminal se folosește, și astăzi, de Justiție la deconturi de putere politică. Se înțelege că rândașii din grajdurile "dreptăței" naționale sunt "ieuropeni" și maimuțăresc, dandăratelea, limbajul lumii civilizate [C.E.D.O.] pentru a justifica astfel de crime. Întru acestea, sunt ori vor fi șefi [germ.=kapo] de curți, tribunale, parchete, după trebuință, numai aceia care, cu "scheleți" prin cotloanele vieții lor, pardon!, private se fac cozi de topor și năimiți ai maimuțelor mai mari politice. După aceea, fac bilanțuri, se decorează reciproc, își scot, unul altuia mucii, trag pârțuri pestilențiale și "se au la mână" frățește. Urmăriți poza de grup [va fi una] cu M.C.V.-ul... Zeci de ipostaze ale Monicăi Macovei.         

# maria crenguta date 30 January 2016 14:37 0

Ai dreptate. Aceeaşi conjuncturişti agramaţi şi total nepregătiţi profesional şi în justiţie şi în avcatură.Nişte trepăduşi care nu urmăresc decât propriul lor interes, care habar nu au cine sunt şi pe ce pământ trăiesc dar care au fost înzestraţi cu tupeu şi...pile.Mizerie dincolo de limitele suportabilului. Dar aceasta este, din păcate, singura descriere reală a sistemului juridic românesc.

# haoleo,mumăăă date 21 December 2012 19:39 -3

Dacă nu bociți,tot degeaba!Păi dacă stăteam o zi la coadă la tacâmuri și plecam cu mâna goală când nu mai prindeam,când stăteam la coadă la pâine,coadă la lapte,coadă la ouă,coadă la dero,coadă la hârtie igienică,coadă la săpun,coadă...la toate :cry: măi am eu tupeul să plâng regimul comunist și pe tovarășii mult iubiți și stimați?Nu, și nici nu vreau să-mi amintească cineva-bociți-i voi,eu niciodată!

# mihai date 19 June 2013 20:18 +5

pai chiar este de plans si o sa plangem rau de tot din cauza capitalismului iar faza cu, cozile erau facute din timp de catre tradatori cu buna stiinta pentru a prinde ura pe ceausescu, care in mare masura nu stia ce se intampla findca era dezinformat, una peste alta A FOST UN MARE EROU ORICUM POPORUL ASTA DE IMBECILI NU-L MERITAU SA-I FIE TARANA USOARA SI TOTI TRADATORI SA AIBA ACEASI SOARTA.sanatate si desteaptate romane

# maria crenguta escu date 30 January 2016 14:29 0

lasă, haoleo, mumăă, că acuşi nu se mai stă la coadă la nimic, decât dacă ai bani. Treaba e că...n-ai...nici bani, nici, se pare, altceva de făcut aşa că, ia fă tu o statisticăşi vezi...câţi mor de foame acuma când nu se mai stă la coadă la tacâmuri.

# livia date 21 December 2012 19:48 +11

Procesul comunistului Ceausescu a fost un proces comunist, iar in comunism nu exista drepturi ale omului,drepturi pe care larandul lui Ceausescu Nicolae nu le-a respectat niciodata.Daca citim capetele de acuzare care au dus la mitralierea lui Ceausescu Nicolae veti constata ca aceleasi fapte penale sunt savarsite de de Basescu Traian cu adaugirea ca Basescu Traian ordonat arderea de  vii ai bebelusilor de la maternitatea Giulesti,deoarece Basescu Train si-a asumat masurile criminale de falsa austeritate.Intrebare ,unde se afla plangerea penala facuta impotriva lui Basescu Traian de catre avocata Mihaela Angheluş şi profesorul american de origine română Ioniţă Romulus, semnatar al Cartei 77, analist politic timp de 30 de ani în New York şi membru al United Press Internaţional, au depus o plîngere penală împotriva preşedintelui suspendat Traian Băsescu. http://www.romanialeaks.org/2012/08/plangere-penala-pe-numele-lui-traian.html

# w0lfshad3 date 22 December 2012 14:15 +2

Doamna, sunteti ignoranta. Romania a ratificat Conventia Drepturilor Fundamentale ale Omului in 1986. Regimul Ceausescu n-a fost comunist, a fost fascist. In comunism nu exista despoti, "conducatorul prea-iubit", foame pentru popor si imbuibare pentru clasa conducatoare, n-are ierarhie sociala, nu exista "nomenclatura comunista"si securitatea nu este indreptata impotriva poporului. Comunismul nu este un regim totalitarist. Mafiotii v-au educat sa luptati impotriva propriilor drepturi, impotriva comunismului, singura speranta de emancipare a proletariatului de sub sclavagismul impus de burghezie si clasa elitista a sociopatilor politicieni Acest proces este opera unor scelerati, judecatorul care s-a si "sinucis", dar si a criminalului fascist tradator de tara Ion Iliescu, presedintele FSN-ului care a ordonat acest proces, si apoi a chemat minerii sa infranga revolta poporului impotriva sa. Ion Iliescu trebuie sa fie pus la zid imediat dupa pentru inalta tradare

# cucu date 21 December 2012 19:58 +7

bunnn...a fost o executie...nu un proces....dar tot nu inteleg de ce acest procuror v. se plange prin ziarul ev ca i s.au luat dosarele , ca e urmarit etc...cum a ajuns un astfel de procuror sa se ocupe  tocmai de dosarele revolutiei ????????? ...toata lumea stie ca un singur om din tara asta era / si inca este/  capabil sa.i omoare pe dictatori intr.o asemenea zi.......

# Mihai 2 date 24 December 2012 13:27 +6

Raspunsul este simplu: DAN VOINEA E DE-AL LOR ! Conform principiului E DE-AL NOSTRU - ESTE BUN se opereaza cu divesrse ”ADEVARURI” pe vcare - asemeni SFINTEI SCRIPTURI - nu pot fi puse in discutie, oricat s-ar revolta ratiunea si bunul simtz: - 1. DAN VOINEA e de-al lor - prin urmare participarea lui activa ....si ince ce activa.... la proces nu este condamnabila.........De vina sunt judecatorii si caraghiosii de avocati...dar procurorul care citea dintr-un rechizitoriu inexistent....el nu , el lupta cu comunismul in acel moment....asa cum lupta in general...cu alcoolul; - Pleșu si Liiceanu ca ai totala Pălitinișimea suntde-ai lor prin urmare vizitele pe care le faceau prin Franta si Germania de vest in vremea comunismului cand pasaportul il primeau doar adeptii oranduirii - la ei era o dovada de DIZIDENTZA - Ponta si Antonescu nu sunt de-ai lor prin urmare SUNT COMUNISTI , desi nici unul nici celalat nu au fost membri ai Partidului Comunist

# Mihai 2 continuare date 24 December 2012 13:33 +8

- In schimb Basescu , Macovei si Blaga - care au fost membri ai Partifului Comunist, precum și MRU care era in conducerea Uniunii Tineretului Comunist - ei DA, sunt adevarti anticomunisti ....pentru ca sunt de-ai lor.....ca si marele politician de dreapta EUROPEAN...Baroso....fost activist comunist in tineretze- ramura maoista (...adica stalinista) - si apropo de stalinism- fiul activistilor stalinisti Tismaneanu este evident de-al lor - si deci cel mai masura sa investigheze crimele comunismului ..... cam cum investigheaza etilicul Voinea crimele Revolutiei

# troscanu date 21 December 2012 20:20 +15

,,Totul este minciuna de la un capat la altul, celor care au dat lovitura de stat, tragand poporul, mergand pana la distrugerea independentei Romaniei.,, ,,Puteam fi impuscati fara mascarada asta!,, “Mai bine-n lupta cu gloria deplina, decat sa fii sclav inca pe vechiul pamant” … Ce nedreptate! Toate ne-au spus pe lumea asta, dar nimic de tradatori! ,, Un militar: Jumatate din colegii nostri sunt morti din cauza dumneavoastra. Ai nostri, colegii, fratii nostri!===,,Noi suntem aicea asa, mai avem noi puterea? Voi o aveti! intrebati-i pe cei care au puterea! ,, ...ptr istoria acestei tari

# Laurenţiu date 22 December 2012 01:04 +14

Într-adevăr o mascaradă. Nici nu ştii care şi-a dezonorat mai mult profesia: judecătorii, procurorul, avocaţii :-|

# Mihai 2 date 24 December 2012 13:45 +2

Intradevar O MASCARADA - asa o deplasare de forte juridice DOAR PENTRU CEI DOI BOSOROGI....Daca pe langa ei mai bagau in boxa vreo 50 - 100- 150 ....desi ideal ar fi fost 1000 de gunoaie din cei care ne-au mancat viata inainte de 1990 ....si daca la final ii spulberau cu tunurile ......poate-poate s-ar fi facut un pic de dreptate.... **** Dezonorant este ceea ce fac ACUM JUDECATORII si PROCURORII basisti care au posibilitatea de a fi liber sau slugi si ei aleg a doua ipoteza****** Procesul de la Targoviste nu este nici pe departe atat de rusinos - pe cat a fost sedinta Sectiei Penale a ICCJ la care s-a adoptat decizia referitoare la intrerupereea prescriptiei penale acolo unde lege nu permite o asemenea intrerupere******La targoviste s-a facut macar un simulacru TRANSPARENT.....pe cand asta vara - la Curtea Constitutionala....cei 5-6 basisti se adunau si tot modificau pe șest ”jurisprudentza lui Peste ” ca sa -si salveze noul Carmaci....las ca istoria se repeta...

# Ionel Hasotti date 22 December 2012 11:04 +17

Laurentiu , in calitate de avocat iti raspund : dezonoarea este a avocatilor. Ceilalti nici macar nu aveau cum sa se dezonoreze , pentru ca facusera parte din sistem. Si acum ma urmaresc revolta si sila pe care le-am incercat atunci cand mi-am vazut confratii la proces.Ce oroare ! I-au omorat pe Ceausesti dar in acelasi timp au siluit si profesia noastra. Gica Popa cel putin a avut demnitatea gestului ulterior. Cat despre mascarada judiciara de la Targoviste , trebuie sa admitem ca sta la baza justitiei post-comuniste si va sta pana cand sistemul va fi complet curatat ( fie si pe cale naturala ) de cei care au servit vechiul regim.

# Laurenţiu date 22 December 2012 13:22 +10

Nu văd cum pot fi exoneraţi ceilalţi - judecătorii şi procurorul - de vina punerii în scenă a acestei mascarade judiciare. Procurorul nu a depus nici o probă concretă în sprijinul acuzărilor formulate - bazîndu-şi "rechizitoriul" pe informaţii generale, "de bun simţ public". Iar judecătorii nu trebuia să fi permis caricaturilor de avocaţi să-şi acuze clienţii ( chiar mai mult decît a făcut-o procurorul ). Şi nici să considere executorie sentinţa fără o declaraţie expresă a inculpaţilor că renunţă la dreptul la recurs. În acest caz, renunţarea au făcut-o avocaţii - ceea ce este inadmisibil. Incalificabil. P.S.: Este fapt stabilit incontestabil că judele Popa s-a sinucis anume pentru că a fost instrumentul asasinării ceauşeştilor ? Poate că o fi fost deprimat din alte cauze. Poate a făcut-o doar pentru că nu a fost răsplătit pe măsura crimei la care a participat :-|

# Justitia post decembrista: inceput=mascarada/azi=mascarada date 23 December 2012 05:12 +8

Faza de up: au fost încălcate următoarele norme proc.: nu a fost efectuată up; a fost încălcat principiul asigurării dreptului de apărare prin neparticiparea apărătorilor la prezentarea materialului de up; instanţa a fost sesizată, prin rechizitoriu, fără a exista un dup, acţiunea penală fiind pusă în mişcare în lipsa unui atare material;În faza judecăţii: procesul s-a desfăşurat în condiţii nelegale de o instanţă înfiinţată în afara legii; a fost încălcat principiul dreptului la apărare; nu s-a dispus efectuarea expertizei psihiatrice obligatorie în cauzele care au ca obiect de judecată infracţiuni ce atrag pedeapsa cu moartea;Punerea în executare: a fost încălcată prevederea legală conform căreia punerea în executare se face numai după rămânerea def. a sentinţei (hotărârea jud.rămâne def.numai după scurgerea a 10 zile de la pronunţare);a fost încălcată prevederea legală conf. căreia sentinţa def.nu poate fi executată decât după minimum 5 zile de la respingerea cererii de graţiere.

# Justitia romana=mascarada date 23 December 2012 05:16 +7

"Inevitabil că s-a hotărât condamnarea la moarte" Rechizitoriu, proc.Dan Voinea. "Marele" proc. a dat sentinta prin Rechizitoriu, sa nu va mirati ca si in prezent se intampla la fel, asa s-a inceput, asa se continua.

# AH date 23 December 2012 21:04 +8

Doamne....incet incet iese adevarul la suprafata! Deci sotii Ceausescu au fost UCISI si nu executati cunform legilor militare. O CRIMA acoperita de tribunalul suprem si CRIMINALII inca sunt printre noi! SA SE REJUDECE CONFORM AFIRMATIILOR SCRISE IN PROTOCOL si a dovezilor INEXISTENTE A CONTURILOR!

# Legea 3/48 date 24 December 2012 08:22 +8

Ceausestii au fost asasinati: sentinta nu a fost executorie ! (nu au trecut cele 10 zile pt recurs ...)

# tovarasu date 26 December 2012 11:05 +1

Cam asa se procedeaza si in cazul piratilor somalezi. N-au mama, n-au tata. Doar o pusca. Pe vremea aceea, cine conducea tara bananiera romanica? Nu cumva toasu' ilici a scapat basma curata? Si pentru tampeniile urmatoare? Toata suflarea stie ca pesedeu a distrus tot. Sau aveti inpresia ca mainutica hidoasa se gandeste la altceva decat dezastru?

# Iri date 26 December 2012 21:17 -3

Pesedeu a distrus tot? Credeam ca e vorba de comunism...

# hopa date 24 December 2012 14:40 -4

...că au șters un comment!Comuniștii! :cry:

# doenitz date 25 December 2012 20:26 +6

BLESTEMATI sa fiti voi care i-ati omorat impreuna cu familiile voastre,pana la a 7-tea generatie,sa nu va bucurati de ce-ati furat,caci asta a fost motivul executiei.Sa nu apucati 2014,un cancer lung si urat sa va chinuie,iar dupa inhumare, cainii sa va scoata starvurile pline de cancer si sa le lase ciorilor.VA BLESTEM! si fiti siguri ca asa va fi.

# doenitz date 25 December 2012 20:38 +5

Pe cativa dintre ei i-a luat DRACU,Papa ,Reagan,Brucan, Popa, si alti phisopati. Blestemul este dedicat pentru urmatorii:Membri falsului tribunal,Petre Roman,Iliescu,Voican si toti tradatorii de tara care s-au perindat pana in zilele noastre in frunte cu Basescu si sleapca lui de falsi generali si politiciene CURVE! Dupa moartea lor BLESTEMUL va trece la copii si nepotii lor.FOCUL IADULUI SA-I ARDA!!! :-|

# mumia revine date 25 December 2012 20:58 +1

Trebuie să sufli de 3 ori ,și să scuipi altfel nu-ți iese blestemu' :zzzMie chiar imi pare rău de oamenii ăia tineri pe care i-au plâns și-i plâng și azi copiii lor rămași orfani.

# LICA date 26 December 2012 13:16 +7

PENTRU COMPLICITATE LA ASASINAT, ASA ZISULUI GENERAL DAN VOINEA I S-A ASIGURAT O PENSIE DE NUMAI 185 DE MILIOANE DE LEI VECHI PE LUNA, DEOARECE LEGEA 164/2001, A FOST DESFIINTATA DOAR PENTRU MILITARII DE CARIERA SI A FOST PASTRATA PENTRU BRAVII MAGISTRATI MILITARI IN CONFORMITATE CU LEGEA 303/2004, ACTUALIZATA IN 26.01.2012 ART.82 SI 83. HALAL NATIUNE , MILITARII SUNT NESIMTITI IAR BRAVII MAGISTRATI MILITARI SUNT MAI CONSTITUTIONALI DECAT ROMANII MURITORI DE RAND.

# Nelu date 26 December 2012 21:15 -8

Procesul a fost pe masura momentului istoric creat chiar de dictator . Cit despre de legenda care se contureaza, a judecatorului militar Popa chinuit de remuscari, poate ar fi bine sa stiti ca a primit si niste telefoane de amenintare care l -au facut cu siguranta sa ia decizia finala.Si nu a fost singurul. Dumnezeu sa l ierte. Restul e deja istorie. Dictatorul si a primit pedeapsa meritata pentru ce a facut cu acest popor. Rezultatele actiunilor sale se vad si acum , sau mai ales acum. Deci sa nul plangem in numele necesitatii de dreptate absoluta. Acest om avea dreptatea sa, si o impunea la nivel national: traiam fara lumina, cu alimente pe cartela, cu apa calda dupa program, cu spalarea creierului. De astea isi mai aminteste cineva? Omul merita sa moara. Ca s/a intimplat asa sau altfel, e important ca s/a intimplat. Era un nemernic.

# Laurenţiu date 26 December 2012 22:15 +4

Nu neagă nimeni, Nelule, faptul că ceauşeştii erau odioşi şi meritau să moară. Actul de justiţie, însă, nu poate exista înafara legii - în special a celei procedurale. Paradoxal, cumva, dacă îi linşa mulţimea - era un act revoluţionar. Însă ceea ce au făcut mercenarii de la Tîrgovişte este o mascaradă - paravan al unui asasinat politic. :-|

# FILE DE ISTORIE date 26 December 2012 22:43 -4

Îți sugerez Laurențiu să mai citești din istoria neamului-e plină de așa momente.Să stai de vorbă cu oameni care au făcut războiul ,poate ai să înțelegi și tu că cineva trebuie să-și asume la un moment dat un act de decizie pentru binele celor mulți.În țara noastră putea fi un război civil ,cu mari pierderi de vieți omenești-acum nu ne mai interezează decât să știm ,cu nume și prenume,cine a tras după 22.12.1989.

# Laurenţiu date 26 December 2012 22:22 -2

O analogie bună este cea a destinului lui Gaddafi. Ucis de mulţime, nu şi-a bătut nimeni capul să-i deplîngă încălcarea drepturilor procedurale. Pentru că era odios, criminal şi merita să moară.

# Laurenţiu date 26 December 2012 22:33 +5

Aceeaşi problemă a pervertirii actului de justiţie pentru a servi unor scopuri politice - se ridică şi în cazul Trofeului Calităţii. O fi fost Adrian Năstase un personaj venal, corupt şi abuziv - cît a fost prim-ministru. Dar condamnarea sa - fără probe directe - pentru infracţiunea de la art. 13 din Lg.78/2000 este o înscenare judiciară de proporţii - clar fructul otrăvit al copacului sădit - în decembrie 1989 - la Tîrgovişte. :-|

# Ghita Bizonu' date 28 December 2012 12:02 -3

Mai incet cu pianul pe scari!! A fost un proces de Curte Martiala. basta. Impuscatu avusese grija sa introduca starea exceptionala (adica de exceptie .. si la dracu cu Constitutia atata cata era si oricat de putin zicea! Si cu procedurile normale) si starea de asediu (cestia interzis sa se adune mai mult de 3 persoane). Asta inseamna lober la juristdictii exceptionale tip Curte Martiala .. si "se stie" ca de la Curtea Martila se trece peste prag direct in crutea de executie...Si se pare ca toti care aveau o arma au profitata de ocazie ca isis iecspime "multumirile" fata de cei 2 ... care facusera tit ce au putut sa ajunga sa fie necesara omoararea lor .. caci Constitutia RSR zicea : **ART. 3 În Republica Socialistã România forta politica conducatoare a întregii societãţi este Partidul Comunist Roman.** Si in practica PCR insemna Partidul=Ceausescu=Romania si nici marea majoritate a membrilor de partid nu il mai puteau suporta (ofiterii care au tras erau si ei membrii de partid!)]

# capatu satului date 28 December 2012 14:23 +3

mai bine schimba canalu si treci pe antene si irealitati; societaea umana a ajuns la acest nivel pt. ca au exista leji incepand cu sumerieni, akadieni, greci, romani, etc; te intreb si io: cine esti tu sa iti permiti sa negi dreptu lui Ceausescu la un proces legal ? probabil un lingau al vreunui obosit din palavrament; este adevaract ca Ceausescu au instaurat un regim de teroare, dar aceasta nu exclude un proces legal; pana la urma teroristii, gloantele si mortii din Bucuresti, plimbarea lui Ceausescu la Targoviste, procesu si restu intamplate sunt rezultatu intelegerilor facute de nea nelu iliescu cu armata si securitatea; SA-TI FIE RUSHINE TIE SI FAMILIEI TALE ION ILIESCU.

# Ghita Bizonu' date 29 December 2012 11:50 -5

In primu rand tu nu intelegi cateva mici cestii: procesul a fopst corect dpv la legilor ceausiste. Nu aveai altele. Apoi era stare de asediu. In starea de asediu se cam aplica legea martiala. Deci morlal este ca trebe evitata ajungerea in situatii de genu stare de asediuy, stare exceptionala samd I rest cap ai minte ce iti mai trebe?

# mihai date 19 June 2013 20:28 +1

GHITA TATA daca esti obosit de ce nu te duci sa te culci SI STAI CU OCHI IN PATRU SA NU TE ASEDIEZE TRADATORI SI PE TINE.....DOAMNE DACA AR DUREA PROSTIA...

# curbelit date 30 December 2012 19:04 -6

nu este treaba muritorilor sa schimbe istoria retroactiv a pungasilor ce guverneaza ;))

# Cata date 4 January 2013 14:02 +4

citind tot acest dialog ma cutremur.... asta e piesa de teatru proasta, nu are cum sa fie proces! nu are cum sa fie justitie!

# Cata date 4 January 2013 14:05 +2

haideti sa-i aplicam acelasi tratament lui dan voinea, sa experimenteze pe propria-i piele ceea ce a facut el! Procurorul Dan Voinea: Domnule presedinte, daca acest inculpat paranoic nu are nici un cont, sa incheiem si noi conturile cu el, ca se pare, ca nu ne putem intelege.

# pork@ul basescu date 8 January 2013 16:19 0

:-* ciausescu a meritat cartusele ,atunici el facea cu poporul ce face urmasul lui securistul basescu ,numa ca daca sar trezi ciau cu leana sa vada ce nea facut porcul bse cu elena udrea vipera si gasca de securistii-comunistii reciclatii in democratii lupii la oii sigur iar anpusca si merita gasca pdl,unguientul mru-fost utcist-comunist cu au distrus tot si fabricile facute de ciau unde lucrau totii atunci acuma au fugit 2 milione afara din iadul lui basescu sal trazneasca pe infractor cu gasca lui

# Ionut Dobrila date 18 December 2013 18:03 +2

Ceausescu, luat ca un simplu om, a fost un patriot care si-a iubit tara si neamul.

# Nica Valeriu-Gabriel date 19 January 2014 17:57 0

Domnilor judecători trebuie să ştiţi că subsemnatul Nica Valeriu a participat la Evenimentele din Decembrie 1989 din TÂRGOVIŞTE.Eu mi-am scris o Declaraţie-Mărturie de Participare la evenimentele din Decembrie şi nici după 25 de ani NU MI-AU ACORDAT CERTIFICATUL DE REVOLUŢIONAR???? Cum a-ţi interpreta s-au analiza dvs. ARDEREA a 6 saci plini cu CARNETE DE EVIDENTĂ PERSONALĂ A MEMBRILOR P.C.R. ŞI CARNETE DE MEMBRU DE PARTID P.C.R. DIN TOATĂ ŢARA??? SĂ ŞTIŢI CĂ TÂRGOVIŞTENII ÎN FAŢA CASEI SINDICATELOR,CÂND AU FOST INFORMAŢI CĂ NICOLAE ŞI ELENA CEAUŞESCU AU FOST PRINŞI DE UN PLUTONIER S-AU CADRU DE MILIŢIE,CETĂŢENII DIN TÂRGOVIŞTE AU STRIGAT:CEAUŞESCU JUDECAT PENTRU SÂNGELE VĂRSAT,, ,,MOARTE DICTATORILOR,,.TREBUIE SĂ ŞTIŢI CĂ ÎN ORAŞ S-A FORMAT UN GRUP DE CETĂŢENI,CARE AU AJUNS ÎN FAŢA CLĂDIRII MILIŢIEI JUDEŢENE.ŞI DIN ACEL GRUP DE CETĂŢENI 2 PERSOANE AU AVUT CURAJUL ŞI AU INTRAT ÎN CLĂDIREA MILIŢIEI JUDEŢENE PENTRU AI CĂUTA PE DICTATORI.DUPĂ CE AM IEŞIT DIN CLĂDIREA MILIŢIEI JUDEŢENE....

# Nica Valeriu-Gabriel date 19 January 2014 18:19 0

DUPĂ CE AM IEŞIT DIN CLĂDIREA MILIŢIEI JUDEŢENE NI S-A COMUNICAT CĂ CEAUŞESTII AU FOST TRANSPORTAŢI ÎN UNUTATEA MILITARĂ A LUI KEMENICI CARE ESTE SITUATĂ ÎN ORAŞ CHIAR LÎNGĂ GARĂ.TREBUIE SĂ ŞTIŢI CĂ ŞI ÎN FAŢA UNITĂŢII MILITARE SE FORMASE UN GRUP DE CETĂŢENI CARE DISCUTAU FORMAREA S-AU CONSTITUIREA UNUI ,,TRIBUNAL AL POPORULUI,, ŞI JUDECAREA DICTATIRILOR.DIN CAUZĂ NU-NI ESTE RECUNOSCUT-Ă PARTCIPAREA LA REVOLUŢIE EU NU AM MAI FOST SĂ MAI VOTEZ(LOCALE S-AU GENERALE) DIN 2000 PENTRU CĂ MI-AM DAT SEAMA CĂ NU EXISTĂ JUSTIŢIE ÎN ROMÂNIA.CE SĂ VOTEZ??? TERORIŞTII ŞI COMUNIŞTII DIN 1989??? ALŢII CARE NU AU PARTICIPAT LA REVOLUŢIE SĂ LĂFĂIE ÎN BANI ŞI AVANTAJE ŞI ALŢII CARE AU PARTICIPAT ÎN REVOLUŢIE STAU CU DECLAŢIA-MĂRTURIE ARUNCATĂ ÎN POD,FĂRĂ NICI O SPERANŢĂ.

# dna date 18 February 2016 14:04 0

cea mai mare si monstruozitate de crima din istoria Romaniei facuta de infractorul ion iliescu gelu voican si cei care au vandut si disrtrus sistematic industria si agricultura romaneasca securistii care au acumulat pana 89 averi si sume de bani uriase pe care nu le puteau folosi evident atunci si care atata cat ceausescu era in viata banditii acestia nu puteau sa-si faca de cap toti ar trebui condamnati pe viataa

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva