Plagiat la plagiat! Judecatoarea Doina Anghel, de la CAB, candidat la CSM, s-a inspirat in noul proiect pentru Consiliu din vechea lucrare, copiata dupa cea a judecatorului Dan Lupascu
Judecatoarea Doina Anghel (foto) de la Curtea de Apel Bucuresti, candidata din nou pentru locul ramas liber in Consiliul Superior al Magistraturii pentru judecatorii de la Curtile de Apel, a inserat in noul sau proiect de candidatura fraze din vechea lucrare, prezentata la sfarsitul anului trecut, demonstrata de colegul sau, judecatorul Ion Popa, ca era un plagiat dupa un text scris de fapt de judecatorul Dan Lupascu, presedintele Curtii de Apel Bucuresti. Astfel, la o simpla citire comparativa a celor doua proiecte semnate de judecatoarea Doina Anghel se pot observa nu numai ideile similare, dar si fraze identice utilizate de aceasta in ambele texte. Ba mai mult, in acest nou proiect de candidatura, care insumeaza 8 pagini, publicat pe site-ul CAB, Anghel propune elaborarea, alaturi de DNA, Parchetul General si Ministerul Justitiei, a unei strategii de integritate in intregul sistem judiciar, strategie a carei implementare sa fie vegheata in special de Inspectia Judiciara, dar si de celelalte institutii care vor fi luat parte la crearea sa, adica si de DNA. In plus, Doina Anghel a opinat ca rolul constitutional al CSM ar fi de “cooperare cu politicul”.
Judecatoarea a reluat fraze din proiectul vechi, copiat dupa lucrarea magistratului Dan Lupascu
Magistratul Doina Anghel a reluat, in noul sau proiect pentru CSM fraze din vechea sa lucrare, care, asa cum am aratat mai sus, a fost copiata dupa un text scris de judecatorul Dan Lupascu. Asadar, in vechiul proiect, judecatoarea a precizat: “Voi sustine recunoasterea justitiei ca domeniu de interes national si efectuarea de C.S.M. a demersurilor necesare – impreuna cu Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti – pentru asigurarea finantarii corespunzatoare a sistemului judiciar. Consider importanta trecerea atributiilor de administrare a bugetelor instantelor de la Ministerul Justitiei la inalta Curte de Casatie si Justitie, atat din ratiuni de buna alocare si gestiune a fondurilor bugetare, cat si pentru consolidarea independenteiinstantelor in raport cu executivul. Preluarea calitatii de ordonator principal de credite pentru instantele judecatoresti de catre presedintele inaltei Curti de Casatie si Justitie nu este un deziderat al instantelor, ci o dispozitie legala asupra caruia legiuitorul nu a revenit niciodata. Odata cu trecerea bugetului instantelor judecatoresti, voi solicita si modificarea art. 19 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, in sensul ca taxele judiciare de timbru, precum si sumele provenite din impozitele incasate din onorariile avocatilor, ale notarilor publici si ale executorilor judecatoresti sa revina integral in bugetul justitiei.”
Aceleasi fraze, separate insa de alte idei, s-au regasit si in noul proiect al judecatoarei Doina Anghel. Astfel, judecatoarea a sustinut ca: “Voi sustine recunoasterea justitiei ca domeniu de interes national si efectuarea de C.S.M. a demersurilor necesare – impreuna cu Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti – pentru asigurarea finantarii corespunzatoare a sistemului judiciar. Consider importanta trecerea atributiilor de administrare a bugetelor instantelor de la Ministerul Justitiei la inalta Curte de Casatie si Justitie, atat din ratiuni de buna alocare si gestiune a fondurilor bugetare, cat si pentru consolidarea independentei instantelor in raport cu executivul. Preluarea calitatii de ordonator principal de credite pentru instantele judecatoresti de catre presedintele inaltei Curti de Casatie si Justitie nu este un deziderat al instantelor, ci o dispozitie legala asupra caruia legiuitorul nu a revenit niciodata”.
Dupa 14 randuri de la aceste cuvinte copiate, Anghel revine cu ultimul copy/paste: “Odata cu trecerea bugetului instantelor judecatoresti, voi solicita si modificarea art. 19 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, in sensul ca taxele judiciare de timbru, precum si sumele provenite din impozitele incasate din onorariile avocatilor, ale notarilor publici si ale executorilor judecatoresti sa revina integral in bugetul justitiei”.
Anghel: “A fi garant al independentei justitiei presupune din partea acestui organ administrativ asigurarea cooperarii cu politicul”
Proiectul judecatoarei Doina Anghel a inceput cu o sentinta greu de dus, mai ales venind din partea unui judecator care a constientizat acest lucru, dar a ramas in sistem: “In ultimii 20 de ani nu a existat reforma in justitie. Au fost 'conditionalitati' care au fortat masuri vremelnice, solutii de compromis care au raspuns unor dezastre, dar cautarea cauzelor si solutiilor au intarziat. Nu a existat o strategie de reformare din temelii a sistemului judiciar si gasirea solutiilor au intarziat”.
Dupa o pagina in care a asezat articolele 133 si 134 din Constitutie, cu privire la rolul CSM, judecatoarea Doina Anghel a opinat ca: “A fi garant al independentei Justitiei presupune din partea acestui organ administrativ asigurarea comunicarii si cooperarii cu politicul reprezentat de administratie si legislativ pentru a-i apara pe magistrati de orice presiuni de natura a le afecta independenta si impartialitatea.” Trecand peste confuzia pe care Anghel o face, in opinia noastra, cu privire la componentele politicului, administratia fiind, cel putin teoretic, depolitizata prin lege, judecatoarea a sarit brusc de la rolul CSM-ului de a apara independenta si impartialitatea magistratilor la rolul pe care l-ar avea Ministerul Justitiei in reforma: “Trebuie inteles acest rol constitutional (n.n.-adica al CSM) de cooperare cu politicul pentru ca Ministerul Justitiei este cel care asigura strategiile si reformele din domeniul justitiei”. Mai mult, judecatoarea Doina Anghel a sustinut ca “este momentul unui CSM puternic care sa respecte competentele sale constitutionale si sa nu-si mai asume greselile politicului. Este momentul unui CSM format din profesionisti care sa genereze/determine si coordoneze procesul de reforma judiciara”.
DNA, dorita colaborator in “strategia de integritate” care sa se aplice intregului sistem judiciar
Judecatoarea Doina Anghel a sustinut ca va sustine elaborarea, impreuna cu Ministerul Justitiei, Parchetul General si Directia Nationala Anticoruptie “a unei strategii de integritate in sistemul judiciar si monitorizarea cazurilor de incalcare a deontologiei profesionale specifice profesiei de magistrat, inclusiv de catre membrii Consiliului Superior al Magistraturii si sesizarea Inspectiei Judiciare”. In final, judecatoarea Doina Anghel a aruncat cu noroi in vechiul CSM, apreciind ca “actualul CSM trebuie sa evite repetarea greselilor trecutului: lipsa de initiative, lipsa rapida de reactie, lipsa de eficienta, grefata pe existenta unui hiatus intre magistrati si Consiliu. Pentru ca poate au existat idei bune, oameni minunati, dar nu s-au vazut rezultatele. Acum trebuie sa analizam obiectiv ceea ce s-a facut, sa pastram ceea ce este valoros, sa adaugam ce aduc bun noii veniti (n.n.- in loc de nou-venitii)”.
* Cititi aici actele de candidat si proiectul judecatoarei Doina Anghel!
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Felicitari! 27 April 2011 17:03 +5
# fasui 29 April 2011 19:23 0
# robot 27 April 2011 23:37 +4
# MACHEDONUL 28 April 2011 00:02 +2
# Rusinica 28 April 2011 20:33 +2