psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Protocolul secret dintre ANAF si PICCJ ne spune cum si-a creat Victor Ponta propriul Binom

Scris de: Ion CRISTOIU | pdf | print

13 March 2019 12:04
Vizualizari: 4776

Site-ul Lumea Justitiei de duminica, 10 martie 2019, a publicat in premiera Metodologia comuna de investigare a evaziunii fiscale, a fraudelor de investigare comuna a fraudelor fiscale si vamale, document semnat in februarie 2014 de PICCJ, ANAF si IGPR.


Anterior, Lumea Justitiei a publicat articolul Paraditorii fiscali. Insotit de o fotografie luata dintr-un sediu de parchet, articolul semnaleaza ca „inspectorii ANAF lucreaza cot la cot cu procurorii lui taica Lazar chiar in sediul Parchetului General. 300 de inspectori ANAF sunt detasati la PICCJ, in parteneriat cu procurorii asa-zisi independenti”.

In vederea acestui articol, redactia s-a adresat PICCJ intrebind care e rostul prezentei inspectorilor ANAF in cadrul Parchetelor. PICCJ a raspuns ca aceasta prezenta e urmarea Protocolului de colaborare intre ANAF si PICCJ incheiat la finele lui 2013.

Despre acest Protocol se tot vorbeste de ceva timp. E un document secret care n-a fost abrogat si in consecinta se concretizeaza si azi in aceasta realitate halucinanta din punctul de vedere al statului de drept: Inspectori ANAF care lucreaza la anchete penale in cadrul Parchetelor din intreaga tara.

E un document secret pe care PICCJ a refuzat sa-l puna la dispozitia presei. Pe 10 martie 2019 Lumea Justitiei a publicat in urma unei fotografieri dintr-un dosar un alt document, prevazut in Protocol a fi elaborat pina la 1 februarie 2014:

Metodologia comuna de investigare a evaziunii fiscale, a fraudelor de investigare comuna a fraudelor fiscale si vamale. O traditie a presei americane consta in concurenta declansata intre institutiile de presa pentru a aduce noi informatii si noi documente in legatura cu o dezvaluire deja facuta de o institutie de presa. La noi, o dezvaluire e pur si simplu copiata de restul presei, fara nici un efort de a merge mai departe. Cind e vorba de institutiile de forta – de Servicii indeosebi – se remarca un efort al UM din presa de a combate dezvaluirea. Cum eu sint fascinat de presa americana in materie de dezvaluiri, am simtit nevoia sa merg mai departe decit colegii de la Lumea Justitiei si sa caut sa fac rost de Protocolul invocat in raspunsul PICCJ. Si am reusit sa fac rost de el.

Drept pentru care il reproduc pe cristoiublog.ro la rubrica Documente si in paginile Evenimentului zilei.

Documentul e de o importanta exceptionala pentru confirmarea unui Adevar despre care am mai scris:

Existenta mai multor state paralele care se bat intre ele.

Pentru a intelege deraierea care e acest Protocol, se cuvine a reaminti un principiu crucial al statului de drept, despre care am mai scris cind am dezbatut Protocolul dintre SRI si PICCJ in chestiunea infractiunilor la Siguranta nationala:

Pentru a asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale statul de drept disociaza categoric intre institutiile care sesizeaza Parchetul si Parchetul propriu-zis. De ce?

In cazul fostei Securitati, abuzurile si crimele au fost posibile, pentru ca Securitatea avea drept nu numai de a sesiza, dar si de a face anchete penale.

Dupa 1989, SRI-ul n-a mai avut dreptul sa desfasoare anchete penale. Potrivit Legii, SRI doar sesizeaza. Declansarea anchetei penale in urma unei sesizari a SRI e dreptul exclusiv al procurorului. Care procuror poate sa si respinga sesizarea ca neintemeiata.

Asemanator stau lucrurile si in cazul ANAF. Potrivit Legii ANAF sesizeaza Parchetul. Procurorul, ca si in cazul SRI, poate raspunde ANAF, dupa verificarea din punct de vedere penal a sesizarii, ca nu sint intrunite conditiile unui dosar penal. Pentru statul de drept aceasta posibilitate e vitala. Nu-i exclus ca inspectorul ANAF sa comita un abuz prin sesizare. Procurorul tocmai de asta are dreptul de a nu deschide ancheta. Pentru a evita abuzul. Ori in clipa in care cele doua institutii colaboreaza printr-un Protocol, Parchetul devina o anexa a ANAF.

Protocolul a fost semnat pentru PICCJ la 28 noiembrie 2013 de Tiberiu Nitu, iar pentru ANAF, la 16 decembrie 2013, de Gelu Diaconu.

El contine numeroase puncte prin care ANAF sau mai precis Directia de Combatere a Fraudelor din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala devine organ de ancheta penala.

Articolul 3, litera i, prevede „detasarea in cadrul unitatilor Ministerului public a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei de Combatere a Fraudelor”.

La capitolul II, intitulat Aspecte privind operationalizarea Directiei de combatere a fraudelor, articolul 4 prevede:

„Inspectorii antifrauda din cadrul Directiei de combatere a fraudelor isi desfasoara activitatea prin detasare in cadrul parchetelor pe posturi de specialisti economico - financiari”.

Potrivit articolului 10, punctul 1:

„Pe durata detasarii inspectorii antifrauda isi desfasoara activitatea sub autoritatea administrativa a conducatorului parchetului si sub coordonarea procurorului in ce priveste actele efectuate in cauza”.

Prin art. 3 lit. c, Documentul stabileste „constituirea de echipe comune care sa procedeze, pe baza unor planuri de actiune, sub conducerea si coordonarea procurorilor, la valorificarea informatiilor si stringerea probelor privind comiterea unor infractiuni”.

ANAF sesizeaza si tot ea ancheteaza penal!

Prin dispozitiile art. 3, litera d, se stabileste ca ANAF si PICCJ pentru realizarea obiectivelor cooperarii, vor trece la „elaborarea si derularea de strategii, manuale de bune practici, actiuni si programe comune in vederea evaluarii conditiilor care favorizeaza si genereaza infractionalitatea in domeniu din care sa rezulte premisele actiune (actiunii, n.n.) in comun”.

Altfel spus, PICCJ si ANAF se intilnesc in prealabil si elaboreaza strategii, actiuni si programe comune, in baza carora stabileste pe cine sa controleze, cum sa controleze si cind sa controleze.

In acelasi sens sunt si prevederile Art. 3 lit. f) din Protocolul secret dintre ANAF si PICCJ:

„Realizarea periodica a unor analize comune asupra rezultatelor prevenirii, descoperirii, cunoasterii si combaterii fenomenelor de evaziune si frauda fiscala ori vamala, din care sa rezulte premisele de actiune pe termen scurt si mediu ne spune cum si-a creat Victor Ponta propriul Binom .

Ce se intimpla in realitate?

Cititi mai multe pe Cristoiublog.ro.

Comentarii

# Constantin date 13 March 2019 15:26 +2

Ideea ticaloasa a fost a lui Deaconu. I-a prezentat-o lui Ponta, sub titlul “Sa ne facem si noi DNA-ul nostru”. A avut si acceptul tacit al serviciilor. Dar, in momentul in care adevaratul binom a realizat dimensiunea la care a ajuns Gestapoul fiscal inventat de Deaconu pentru Ponta, i s-a servit un dosar subtirel dar suficient pentru debarcare. Nimic mai mult, desi ar fi fost simplu de demonstrat ca in calitate de sef al vamilor a fost si patron din umbra al unui lant de duty-free-uri sau ca, dupa o viata de bugetar este patron (printr-o firma cipriota) al hotelului unde stau parlamentarii. Daca s-ar fi dorit cu adevarat, cateva declaratii si o comisie rogatorie ar fi facut lumina foarte repede.

# DODI date 13 March 2019 15:37 +3

Din ciclul fiecare pasăre pe limba ei piere si semnatarii acestui protocol au sfârşit fiind mâncaţi de propria făcătură. Aşa au ajuns nişte palide amintiri atât guralivul ponta cât şi limbutul deaconu. În amintirea nostalgicului trecut cei doi bat cărări la televiziunile de casă ale SRI împroșcând cu noroi în toți și în toate ca să creeze falsa impresiei că ei sunt Albă ca Zăpada. De fapt nu obţin altceva decât să se umple de ridicol.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.11.2024 – Fosta sefa de instanta, propusa la MJ in guvernul Sosoaca

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva