22 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Raportul Asociatiei pentru Monitorizarea Justitiei 2012: „Din ce in ce mai multe persoane termina judecata cu convingerea ferma ca au fost nedrepatiti, ca magistratul nu a vrut sa inteleaga speta, ca magistratii sunt deschisi unor compromisuri de natura sa altereze actul de justitie. Cea mai contestata instanta este de departe Inalta Curte”

Scris de: L.J. | pdf | print

15 October 2012 16:54
Vizualizari: 7345

 

Lumeajustitiei.ro va prezinta Raportul pe Justitie redactat in aceasta luna de „Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei” - ONG infiintat relativ recent, in 2010, in care activeaza avocati si specialisti ai dreptului preocupati de bunul mers al sistemului judiciar. Diferit de raportul Comisiei Europene, unde realitatea apare mult cosmetizata si chiar politizata, Raportul AMJ spune lucrurilor pe nume. Si anume: CSM, instantele si parchetele (cu o singura exceptie Curtea de Apel Bucuresti) sunt departe de a fi transparente in relatiile cu justitiabilii. Exista grave suspiciuni privind sistemul de repartizare aleatorie a dosarelor. Exista mari probleme cu verificabilitatea sedintelor de judecata, din pricina absentei inregistrarilor audio-video a sedintelor. Deosebit de ingrijorator, CSM, in loc sa ia masuri care sa contribuie la cresterea increderii in actul de justitie, s-a tranformat intr-un for de aparat reputatii pentru magistrati, in acest sens, raportul retinand: ”La nivelul societatii civile se contesta din ce in ce mai mult solutiile date de catre instante, pentru ca efectul generalizat sa fie o contestare a insasi imaginii de justitie si a reprezentantilor acesteia. Ca raspuns la aceasta situatie, reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii au sustinut ca proiectia mass-media a acestei nemultumiri sunt doar incercari de a aduce atingere independentei magistratilor, iar in anumite situatii punctuale, Plenul CSM a adoptat hotarari de aparare a reputatiei unor magistrati.” Publicam in continuare, integral, raportul AMJ:


Justitia – transparenta sistemului judiciar din Romania si raportul dintre Justitie si celelalte institutii ale Statului

Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei” s-a nascut ca urmare fireasca a nevoii de concetrare si analiza a unui sistem care are un rol hotarator in viata sociala si politica a Romaniei, dar care reuseste sa scape intelesului multora, pe de o parte, datorita caracterului extrem de tehnic al subiectelor, pe de alta parte, datorita birocratiei excesive si, de cele mai multe ori, intentionat creata, pentru a nu mai fi observat acul in carul cu fan.“Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei” (AMJ) este un demers comun a mai multor avocati si persoane din societatea civila care isi propun sa transparentizeze si sa critice intr-un mod constructiv sistemul judiciar din Romania, si sa supuna atentiei opiniei publice si societatii civile in general, mecanisme absconse si tehnici legislative si judiciare discutabile sub aspectul corectitudinii. Incercam astfel sa trimitem impulsuri spre o societate civila imobila, a carei pasivitate stimuleaza fenomenul coruptiei si sa o determinam sa reactioneze atunci cand cele mai elementare valori ale unei societati democratice sunt amenintate, asa cum se intampla in prezent. Chemam societatea civila sa reactioneze impotriva unui sistem inchistat, corupt, birocratic si obedient si speram ca demersului nostru sa se alature cat mai multi nemultumiti, pentru ca doar prin critica se poate naste ceva mai bun. Deoarece AMJ nu exista decat din anul 2010, in elaborarea acestui raport am folosit atat constatarile facute in urma demersurilor asociatiei, cat si corespondenta si relatarile membrilor sai si ale tertilor, care au avut dorinta sa aduca la cunostinta AMJ experientele pe care le-au avut in raporturile cu Justitia, inteleasa ca Ministerul Justitiei, Consiliul Superior al Magistraturii, instante de judecata, parchete, politie judiciara, servicii de siguranta si informatii, in masura in care acestea din urma sunt implicate vizibil sau nu in procesul de justitie, ca si cu administratia centrala sau locala in ce priveste raporturile cu justitia. Am monitorizat aceste institutii din perspectiva respectarii drepturilor si libertatilor fundamentale si a obligatiilor asumate de Romania prin tratatele internationale si conventiilor la care este parte. Raportul este redactat la persoana I plural, pentru usurinta lecturarii.

I. Accesul la informatiile publice

Potrivit art.1 din legea 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public: “Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane si autoritaţile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul Romaniei”. Am formulat cereri de informatii publice in legatura cu modul de repartizare a dosarelor, modalitatea de stabilire a componentei completelor de judecata, motivele de schimbare a componentei completelor de judecata, hotararile judecatoresti pronuntate, declaratiile pe care magistratii sunt obligati sa le dea in temeiul legii 303/2004, date si informatii publice din dosarul profesional in legatura cu magistratii, cereri de comunicare a stadiului unor dosare penale, informatii in legatura cu dosare penale

Metodologia proiectului

Modalitatea de transmitere a solicitarilor a fost diferita, in functie de fiecare adresant, de necesitatea raspunsului, de viteza de reactie a adresantului unei anumit tip de cereri. S-au facut cereri in scris si verbal, cele in scris fiind comunicate direct la registratura, prin posta, prin fax sau prin email. in cazul in care nu se primea nici un raspuns in termenul legal sau raspunsul era incomplet sau neconcludent, se revenea solicitandu-se un raspuns complet sau noi precizari. S-au formulat cereri mai ales instantelor si parchetelor din Bucuresti si Brasov, ca si Inaltei Curti de Casatie si Justitie. La Bucuresti cererile au fost adresate cu precadere Curtii de Apel Bucuresti, Tribunalului Bucuresti, Judecatoriei sectorului 1, la Brasov – Judecatoriei Brasov, Tribunalului Brasov si Curtii de Apel Brasov.

Reactia adresantilor

Din reactia adresantilor, din raspunsurile sau lipsa raspunsurilor, am putut trage urmatoarele concluzii in ce priveste pozitionarea institutiilor judiciare si conexe fata de legea informatiilor publice: a) Institutiile judiciare din Romania sunt neobisnuite cu solicitarile de informatii publice; b) Exista o practica neunitara atat intre diferitele institutii, cat si in interiorul aceleiasi institutii, chiar si din partea aceleiasi persoane, in functie de informatia care se solicita; c) Exista o vadita opozitie si reactie de respingere cu privire la orice solicitare care are legatura cu institutia, prin raspunsuri incercandu-se a se da cat mai putine informatii, cat mai trunchiate si mai fara legatura cu intrebarea, incercandu-se a se preveni folosirea informatiilor; d) Raspunsurile difera calitativ si cantitativ in functie de identitatea persoanei care solicita informatia – mass-media, justitiabil, avocat, alta institutie; e) Se incearca gasirea de texte legale, derogatorii, care sa conduca la refuzul furnizarii de informatii publice; f) In ce priveste corecta aplicare a legii 544/2001, nu exista nici un fel de mecanism de control administrativ, atat Ministerul Justitiei, cat si Consiliul Superior al Magistraturii sau instantele superioare declinandu-si orice competenta si autoritate de control si gestionare, si refuzand orice implicare, fie si prin obtinerea in nume propriu de la autoritatile subordonate administrativ.

Tipurile de raspuns primite:

S-au primit urmatoarele tipuri de raspuns:

a) Refuz, afirmandu-se concis ca informatia solicitata nu este publica, fara dezvoltarea raspunsului b) Refuz, afirmandu-se ca informatia nu ar fi publica c) Informatii incomplete, fara a se justifica de ce se raspunde doar la o parte din intrebari d) Informatii incomplete, justificate de caracterul nepublic al unor informatii

Lipsa de omogenitate in raspunsuri privind aceleasi tipuri de intrebari:

Cand au fost solicitate hotarari judecatoresti in care solicitantul nu era parte, instantele de judecata au avut urmatoarele tipuri de raspunsuri:

a) Au fost refuzate informatiile, invocandu-se faptul ca solicitantul nu este parte in dosar; b) Au fost comunicate informatiile dupa ce au fost anonimizate numele partilor

Singura instanta care a fost constanta in a comunica, fara discriminare, hotararile solicitate, a fost Curtea de Apel Bucuresti. Tribunalul Bucuresti a avut o conduita lipsita de constanta, alternand raspunsurile favorabile cu cele defavorabile, acestea din urma fiind preponderente. In acest caz, cu toate ca semnatar al raspunsurilor era aceeasi persoana, vicepresedintele Laura Andrei, din continutul lor rezultau pozitionari diferite cu privire la aplicarea sau nu a legii 544/2001 hotararilor judecatoresti. Judecatoria Sectorului 1 a refuzat in mod constant sa furnizeze hotararile solicitate, considerand ca nu sunt informatii publice. Consiliul Superior al Magistraturii si-a declinat competenta, afirmand ca poate sa furnizeze informatii publice doar cu privire la propriile acte si activitati.

Cand au fost solicitate decizii ale Colegiilor de conducere ale instantelor, acestea au refuzat, in mod invariabil, invocand faptul ca acestea nu ar fi publice.

Tipuri de informatii si raspunsuri

Cand au fost solicitate informatii in legatura cu repartizarea aleatorie a dosarelor sau cu modalitatea de numire sau schimbare a componentei completelor de judecata sau cu deciziile Colegiilor de conducere ale instantelor, au fost refuzate informatiile solicitate, fara nici o exceptie, considerandu-se astfel de informatii ca nefiind publice. Cu privire la declaratiile pe care magistratii sunt obligati potrivit legii 303/2004 sa le dea (de avere, de interese si potrivit art.5 alin.3) si care nu se regasesc pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii, in urma demersurilor facute pe langa Consiliul Superior al Magistraturii, acesta a comunicat in copie aceste declaratii, recunoscand ca ele nu sunt incarcate pe site, deoarece nu ar mai fi necesare sau din cauza numarului foarte mare de declaratii. Dosarele profesionale ale magistratilor sunt un subiect extrem de sensibil, datele si informatiile din aceste dosare fiind considerate strict confidentiale, fara a se face nicio distinctie in ce priveste categoria de inscrisuri care se regasesc in acesta. Reticenta CSM in a comunica date si informatii care se regasesc in dosarul profesional s-a manifestat si in legatura cu documente cum ar fi CV-ul magistratilor. in acelasi timp, nu exista nici o reglementare care sa interzica comunicarea datelor din dosarul profesional, nicio reglementare legala, cu exceptia datelor personale (adresa de domiciliu, CNP), care insa pot fi usor anonimizate. Printr-o astfel de practica anumite incompatibilitati sau probleme profesionale ale magistratilor sunt mascate, cu acceptul tacit al CSM, astfel incat pentru justitiabili, cu foarte putinele exceptii ale celor care obtin astfel de date si informatii din alte surse sau pe alte cai, procesul decizional este foarte putin predictibil si, in acelasi timp, magistratii pot fi foarte usor tinta presiunilor si influentelor de orice natura. In acest registru, am identificat magistrati care, anterior intrarii in magistratura au fost consilieri juridici la primarii, in cadrul unitatilor participasera la procesul decizional prevazut in baza legii 112/1995, dupa care judecau procese in care tocmai acest proces decizional era atacat. Dosarele de cercetare penala, atat in faza procedurilor premergatoare, cat si dupa inceperea urmaririi penale sunt considerate de catre organele de cercetare penala si de parchete ca nefiind accesibile decat acestora, partile, indiferent de calitatea lor, neputand sa isi consulte propriul dosar pana cand acesta este trimis in judecata. in mod paradoxal, alte persoane, care nu au calitate nici de magistrati, nici de agenti de politie judiciara, cum ar fi expertii, pot sa consulte dosarul, iar informatii din dosare sunt comunicate in mod intentionat catre presa, opinia publica fiind astfel manipulata in sensul dorit. Cu toate ca, in mai multe cauze, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a statuat asupra dreptului persoanelor cercetate de a consulta dosarul penal, in orice moment si in orice stadiu, organele de cercetare penala ignora in mod voit si sistematic, dezvoltand chiar strategii in scopul incalcarii dreptului la aparare al persoanelor cercetate, cu mentinerea aparentei de legalitate. Astfel, inculpati au fost audiati la ore foarte inaintate sau au fost adusi spre audiere intr-un termen foarte scurt, pentru a nu da posibilitatea avocatilor alesi de a fi prezenti la audiere si a forta astfel persoanele cercetate sa apeleze la serviciile avocatilor din oficiu, agreati de magistrati/politisti. Aparent, dreptul la aparare nu este incalcat, insa, principial, da.

III. Repartizarea aleatorie a cauzelor

Potrivit dispozitiilor legii 303/2004, instantele sunt datoare sa aiba un mecanism transparent de repartizare aleatorie a cauzelor la momentul inregistrarii acestora la fiecare instanta.in acest scop, Ministerul Justitiei a achizitionat servicii informatice de la firme private care s-au concretizat intr-un program numit “ecris” implementat la nivel national si care este o baza de date informatica ce permite atat stocarea, cat si operarea datelor introduse de catre personalul auxiliar din cadrul instantelor de judecata. Cu toate ca aceste sistem a fost conceput special tocmai pentru transparentizarea procesului de repartizare a cauzelor si pentru a nu mai exista posibilitatea determinarii completului care judeca un anumit dosar ca urmare a unor fapte de coruptie, fie datorita unor vicii ale sistemului, care permite manipularea sa, fie datorita refuzului de a-l pune in aplicare, scopul care a fost urmarit, practic nu a fost atins. In primul rand, modalitatea de repartizare a dosarelor, atat a celor depuse direct de catre justitiabili, cat si cele venite in cai de atac sau casare, nu este absolut deloc transparenta. Instantele nu permit justitiabilului sa fie martor la introducerea dosarului in sistem si la completarea campurilor pe care acest program le are, intreaga procedura fiind manuala, astfel incat, exista cel putin suspiciunea de manipulare a programului informatic, intarita de faptul ca justitiabilului nu i se comunica de la data inregistrarii cererii a completului caruia i-a fost repartizat dosarul, acesta fiindu-i facut cunoscut ulterior, prin citatie. Nu exista nici o explicatie logica sau procedurala pentru care completul si termenul de judecata sa nu fie cunoscute de la data introducerii cererii, cand se presupune ca toate campurile programului ecris au fost completate. in al doilea rand, cu toate ca, potrivit principiului continuitatii, completul determinat prin intermediul programului ecris ar trebui sa se mentina pana la pronuntare, iar art.98 din legea 303/2004 prevede ca schimbarea completului de judecata pe parcursul procesului se poate face doar in cazuri exceptionale si motivate, cum ar fi boala, concediu, avansare in profesie, completele de judecata se schimba chiar de mai multe ori pe parcursul procesului, fara ca decizia de schimbare sa fie transparenta si adusa la cunostinta justitiabililor. Se ajunge astfel la situatia ca dosarul sa fie judecat de alte persoane decat cele care se presupune ca ar fi fost determinate aleatoriu la data introducerii cererii. Schimbarea componentei completelor de judecata nu se face prin rerepartizare aleatorie de catre programul informatic, ci prin decizia Colegiului de Conducere al instantelor de judecata. La baza deciziei Colegiului de Conducere sunt considerente care nu sunt publice si care nu pot crea, astfel, garantia independentei si impartialitatii actului de justitie.

IV. Raporturile justitiabililor cu Minsterul Justitiei

Practic, intre Ministerul Justitiei si justitiabili nu exista nici un raport. Sesizarile Ministerului Justiei sunt redirectionate sau respinse, fara analiza fondului petitiei, raspunzandu-se ca Ministerul nu are competente proprii de supraveghere a instantelor si parchetelor si ca ar insemna o imixtiune nelegala in treburile Justitiei. In acelasi timp, cu toate ca Ministrul Justitiei este membru de drept al Consiliului Superior al Magistraturii, el nu preia sesizarile pentru a le transmite mai departe, in aceasta calitate, Inspectiei Judiciare si nici nu solicita explicatii de la Consiliu. in acelasi timp, Ministerul Justitiei prin Ministrul Justitiei sau prin aparat au facut propuneri legislative si declaratii publice cu privire la aspecte care tin de administrarea Justitiei, fiind acuzat de CSM si de magistrati de imixtiune si de incercari de limitare a independetei Justitiei.

V. Raporturile justitiabililor cu Consiliul Superior al Magistraturii

Sesizarile justitiabililor sunt preluate si transmise exclusiv catre Serviciul de Inspectie Judiciara, chiar daca destinatarul este nominalizat si este o alta persoana din cadrul CSM. Serviciul de Inspectie Judiciara este format din judecatori, respectiv procurori. Sesizarile inaintate Serviciului de Inspectie Judiciara sunt “analizate”, in cadrul unei proceduri netransparente si necontradictorii, hotarandu-se daca este cazul sau nu sa dea curs sesizarii iar aceasta sa fie transmisa Comisiei de Disciplina. Justitiabilii care fac plangerile nu sunt audiati si nu pot proba altfel decat cu inscrisurile depuse odata cu plangerea, cele sustinute in memorii. In foarte putinele cazuri in care Serviciul sesizeaza Comisia de Disciplina, aceasta, de asemenea in cadrul unei proceduri netransparente, analizeaza sesizarile, acestea fiind, in proportie 99,5%, respinse) fara ascultarea petentilor, fara a exista posibilitatea sustinerii si probarii sustinerilor, din Comisie facind parte doar judecatori, respectiv procurori. Conform Raportului CSM pe anul 2010, din 2973 de petitii cu care a fost sesizat Serviciul de Inspectie Judiciara pentru judecatori din cadrul CSM, au fost inaintate Comisiei de disciplina din cadrul CSM un numar de 246, (adica 8,2%), dintre acestea fiind admise un numar de 15, adica 0,5%. Din analiza sanctiunilor aplicate de catre CSM, rezulta ca acestea s-au dispus cu precadere in cazul unor sesizari din oficiu, ca urmare a unor scandaluri publice.

VI. Raporturile justitiabililor cu Instantele de Judecata

Exista doua tipuri de raporturi cu instantele de judecata: cele rezultind din activitatea jurisdictionala a instantelor de judecata si cele rezultind din activitatea administrativa a instantelor de judecata.

VI. 1 Activitatea jurisdictionala

In ultimul timp se poate observa o nemultumire generalizat cu privire la justitie. Nemultumirea priveste atat rezultatul actului de justitie, cat si modaliatea in care se infaptuieste justitia. Procese lungi, hotarari contradictorii in diferitele grade jurisdictionale, magistrati controversati, atat din punct de vedere profesional, cat si al pozitiei in societate, cercetari penale nefinalizate in cazul unor dosare de coruptie sau care au centru persoane publice, masuri privative de libertate revocate de catre instante dupa ce cazul este intens mediatizat. O sensibiliate generala la nivel jurisdictional si administrativ-jurisdictional in relatiile cu mass-media. La nivelul societatii civile se contesta din ce in ce mai mult solutiile date de catre instante, pentru ca efectul generalizat sa fie o contestare a insasi imaginii de justitie si a reprezentantilor acesteia. Ca raspuns la aceasta situatie, reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii au sustinut ca proiectia mass-media a acestei nemultumiri sunt doar incercari de a aduce atingere independentei magistratilor, iar in anumite situatii punctuale, Plenul CSM a adoptat hotarari de aparare a reputatiei unor magistrati. Nu s-a facut nici o incercare de imbunatatire a sistemului judiciar, cel putin din punct de vedere administrativ, cum ar fi inregistrarea sedintelor de judecata prin mijloace proprii, la instantele unde deja exista aceasta posibilitate, pentru a se putea verifica sustinerile justitiabililor si avocatilor, au existat proteste sustinute si luari de pozitii ale reprezentantilor asociatilor de magistrati si ai CSM prin care se respingeau modificarile legislative privind raspunderea magistratilor si cresterea rolului Ministerului Justitiei in cercetarea disciplinara, in continuare sesizarile Inspectiei Judiciare au fost respinse intr-o proportie covarsitoare, atat cand se invocau nereguli administrative, cat si atunci cand era in discutie comportamente abuzive sau lipsa de profesionalism. In putinele cazuri in care neregulile au fost constatate si de catre Inspectia Judiciara, magistratul nu a fost sanctionat considerandu-se abaterea prea mica. Concluzia este ca, in raport cu justitiabilii, Consiliul Superior al Magistraturii s-a dovedit ineficient, fie invocandu-se lipsa parghiilor decizionale sau sanctionatorii, fie prin respingerea sesizarilor, fara a se da posibiliatea petentilor sa isi probeze sustinerile. O alta cauza de nemultumire intalnita in petitii este deprofesionalizarea magistratilor si cresterea incidentei sindromului de putere in randul acestora. Justitiabilul are din ce in ce mai putin senzatia ca Judecatorul incearca sa afle adevarul, sau sa faca dreptate, sentimentul fiind de totala nesiguranta in ce priveste rezultatul final si lipsa de consistenta a actului de justitie. Din ce in ce mai multe persoane termina judecata cu convingerea ferma ca au fost nedrepatiti, ca magistratul nu a inteles si nu a vrut sa inteleaga speta, ca magistratii sunt deschisi unor compromisuri de natura sa altereze actul de justitie. Cea mai contestata instanta este de departe Inalta Curte de Casatie si Justitie, pe de o parte datorita unor scandaluri de coruptie care au implicat mai multi judecatori de la Inalta Curte, pe de alta parte, din cauza modalitatii de promovare si selectie clientelar.

Justitia si actul de justitie sunt tinute in mod deliberat intr-o penumbra totala prin mecanisme bine puse la punct, astfel incat justitiabilul, societatea civila, mass media si opinia publica sa aiba cat mai putine informatii cu privire la judecatori si conducerea administrativa a instantelor. Sub pretextul si lozinca independentei Justitiei, se trec sub tacere sau se refuza informatii care ar trebui sa fie publice si care au o importanta covarsitoare cu privire la judecata propriu-zisa, cum ar fi modul de repartizare a dosarelor, mecanismul de alcatuire a completelor de judecata, modul de functionare al platformei ecris, dosarul profesional al magistratilor.

VI.2 Activitatea administrativa

Practic nu exista nici un raport intre conducerea administrativa a instantelor si justitiabili. In cea mai mare parte a instantelor, programul de audienta care permitea justitiabilului sa discute direct cu presedintele sau vicepresedintele instatei sau sectiei a fost anulat, iar departamentul de relatii cu publicul nu face decat sa preia petitiile si sa dea raspuns in scris, raspunsurile fiind cel mai adesea tarzii, incomplete, de refuz sau de declinare de competenta. Cu aceeasi problema se confrunta si mass media care, in ciuda faptului ca ar trebui sa primeasca raspunsuri pe loc, verbal sau in scris, la solicitarile de informatii publice, de cele mai multe ori sunt ignorati sau raspunsurile sunt incomplete. Cu toate ca prin Legea 247/2005 a devenit obligatorie inregistrarea sedintelor de judecata, acest lucru se realizeaza doar in sedintele de penal, Guvernul prorogand succesiv prin Ordonante de urgenta termenul in care sistemul de inregistrare trebuia implementat, sub pretextul ca nu ar exista suficienti bani la buget pentru achizitionarea echipamentului necesar. Cu toate acestea, in majoritatea salilor din instantele superioare, si o parte din Judecatorii si Tribunale, echipamentul de inregistrare este pe pozitie, nefiind insa pus in functiune. De asemenea, unele sali de judecata sunt monitorizate audio si video prin echipament propriu, fara insa ca inregistrarile sa fie puse si la dispozitia partilor din dosare.

Acelasi lucru se intampla si cu restul spatiilor din interiorul instantelor, acestea fiind monitorizate audio si video permanent, inregistrariile nefiind publice, neputand fi consultate sau administrate de justitiabili in cazul unor reclamatii cu privire la fapte care s-au derulat in incinta acestor spatii, nu exista nici o informare publica cu privire la inregistrarile facute, ele derulindu-se fara acceptul sau incunostintarea in nici un fel a persoanelor din afara institutiei care sunt inregistrate. Instantele de judecata sunt permanent pazite de catre Jandarmi, in baza unui Protocol incheiat intre Minsterul Justitiei si Jandarmeria Romana. Teoretic, scopul pentru care jandarmeria se afla in instante este acela de a proteja ordinea si linistea publica. Se poate constata insa ca jandarmii sunt folositi de instante, inclusiv personalul auxiliar al acestora ca angajati interni, portari, paznici, facand diferite activitati printre care ordonarea cozilor de justitiabili, blocarea accesului acestora in spatiile publice ale institutiei, copierea de dosare si transportul dosarelor dintr-o sala in alta, aplicarea, impotriva justitiabililor a fortei, la ordinul grefierilor sau magistratilor cand acestia nu mai doresc sa fie deranjati sau doresc sa intre in pauza de masa, etc.

Dosarele de instanta nu sunt considerate a fi publice, cu privire la hotararile pronuntate in acestea, asa cum am aratat mai sus, parerile fiind impartite. Cu toate acestea, este paradoxal faptul ca la dosare, implicit la toate informatiile si documentele aflate in acestea au acces persoane care nu sunt nici parti in dosare, si nici membri ai completului de judecata. in categoria celor care au acces la dosare fara a avea un drept in acest sens, intra, asa cum am aratat mai sus, jandarmii si comerciantii care presteaza servicii de fotocopiere in incinta instantelor, carora dosare le sunt incredintate in mod discretionar, nepazit, nesupravegheat si pe perioada nedeterminata.

VII. Raporturile justitiabililor cu Parchetele si cu organele de cercetare penala

Parchetele, procurorii si organele de cercetare penala au cea mai slaba comunicare, atat cu justitiabilii, cat si cu mass media. Unei persoane cercetate nu i se permite accesul la dosar pana la momentul la care este trimisa in judecata, incalcandu-se astfel dreptul sau la aparare. Cu toate ca, in mai multe randuri, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a condamnat Romania deoarece a fost incalcat dreptul la aparare si a obligat Statul la plata de daune morale, nu numai ca aceasta procedura cutumiara nu a fost schimbata, ba chiar Ministerul Justitiei a initiat acte normative prin care sa limiteze si mai mult accesul persoanelor cercetate la dosarele de cercetare. Se observa cresterea ingrijoratoare a cercetarilor facute exclusiv sau preponderent pe baza inregistrarilor ambientale sau interceptarilor telefonice, in conditiile in care, in acest moment, nu exista inca in Romania un cadrul legal care sa permita culegerea de informatii si date prin aceste procedee. Este un alt motiv pentru care Romania a fost condamnata in mai multe randuri de catre CEDO, considerandu-se ca “legislatia referitoare la strangerea si arhivarea datelor nu continea garantiile necesare dreptului la viata privata a indivizilor; nu se indica indeajuns de clar extinderea si modalitatile exercitarii puterii de apreciere de catre autoritati, in domeniul respectiv. Ori, in ciuda, in special a unei Rezolutii interimare a Comitetului de Ministrii a Consiliului Europei 4, Rezolutie care chema la remedierea urgenta si in intregime a acestor carente, executarea acestei decizii este inca in curs si astazi. In plus, cum de asemeni Curtea a constatat in 2007, in ciuda amendamentelor facute in 2003 si 2006 Codului de Procedura Penala, masurile de supraveghere in cazurile de atingere presupusa a sigurantei nationale, astazi inca pot fi ordonate conform procedurii prevazute de catre Legea nr.51/1991, care nu a fost abrogata”.

VIII.Raporturile magistratatilor cu Statul si unitatile acestuia

In Romania, salariile judecatorilor sunt platite de la bugetul de Stat, prin intermediul Ministerul Justitiei, ca ordonantor de credite principal si al inalte Curti de Casatie si Justitie, in calitate de ordonator de credite secundar. In ultimii ani se poate observa o tensiune crescuta derivind din aceste raporturi, magistratii solicitand drepturi salariale pe care Ministerul Justitiei si Guvernul nu le recunosc, consecinta fiind o lupta publica sau surda intre puterea judecatoreasca si puterea executiva. Folosindu-se de pozitia pe care o au, magistratii au pronuntat mii de decizii prin care si-au acordat unii altora drepturile salariale pe care le solicitau si care nu le erau recunoscute, iar Executivul a adoptat acte normative de suspendare a platilor acestor drepturi salariale si a promovat recursuri in interesul legii prin care plata acestora sa fie blocata. In paralel, informal, Executivul a oferit magistratilor garantia platii drepturilor salariale pretinse in schimbul refuzului din partea acestora de acordare de drepturi banesti unor altor categorii sociale, cum ar fi cele din cadrul litigiilor de dreptul muncii in care este Statul parte, despagubirile solicitate de proprietarii deposedati abuziv de catre regimul comunist, drepturile solicitate de fostii detinuti politici. in consecinta, se poate observa unificarea practicii instantelor in sensul respingerii solicitarilor materiale, in care Statul sau institutii ale Statului au calitatea de debitor, si promovarea mai multor recursuri in interesul legii care au acelasi scop – obligarea instantelor in mod formal la pronuntarea unor astfel de hotarari.”

Comentarii

# Dicasterial date 15 October 2012 17:39 +15

La Timisoara se cunosc cazuri cand unii magistrati mesteca guma in timp ce conduc procese chiar si cu inculpati in stare de arest. De asemenea nu putini sunt magistratii care in timp ce audiaza martori, asculta depozitiile arestatilor sau pledoaria avocatului fie ca vorbesc cu colegii fie ca se baga sub masa sau fac orice altceva decat sa asculte. Daca stai in sala de judecata mai ales la completele de penal o auzi pe judecatoare cand i se adreseaza inculpatului cu peste 20 de ani mai varstnic cu apelativul "tu ce ai facut ?" sau "ma tu". Este adevarat ca aceste comportamente tin de educatia de acasa insa ne putem astepta la solutii corecte si legale din partea unor indivizi sau individe cu carente in educatie? Nemultumirile impotriva unor asemenea magistrati nu tin numai de comportamentul lor ci si de rezultatul "muncii "lor. O judecatoare de la Tribunalul Timis a scris intr-o decizie ca noua inculpati dintr-un singur dosar nu sunt responsabili de savarsirea unei fapte infractionale in grup organizat dar constata ca intre cei noua s-a stabilit "o legatura psihologica" care demonstreaza periculozitatea lor. Un alt aspect care tine acest subiect il reprezinta lipsa de moralitate a unor magistrati:legaturi intime cu justitiabilii, cu jandarmii, consum de substante interzise , alcool, petreceri cu interlopi. Veniti la Timisoara si veti cunoaste fauna Dicasterialului.

# nana date 15 October 2012 22:23 +13

O judecatoare de la sector 2, fosta judecatoare de penal, (specializata intre timp in civil, cum ne se stie) scrie in sentinata: "...Mai mult decat atat, minorul trebuie sa se obisnuiasca si in alt mediu decat cel al mamei, pentru a avea un climat emotional stabil, predictibil si corespunzator necesitatilor acestuia, iar mama ar trebui sa medieze aceasta situatie in interesul superior al copilului....La stabilirea in concret a programului, instanta va avea in vedere relatia dintre tata si copil (????), dar si faptul ca minorul trebuie sa petreaca un timp suficient cu tata sau pentru a nu-i simti lipsa". Inchei aici citatul din sentinta judecatorie sect 2 Buc, cu mentiunea ca minorul al carui interes trebuia mediat de mama, minorul care trebuia sa se obisnuiasca si in alt mediu decat langa mama, minorul in cazul caruia trebuia evitat sentimentul de lipsa a tatalui, era la acea vreme UN BEBE DE CATEVA LUNI ALAPTAT!!!! Halal interes superior al copilului! no comments.

# Mariana date 15 October 2012 22:57 +12

Un distins judecator al patriei da program de vacanta pentru minor 2 saptamani zilnic, in orele de somn ale minorului.La protestul mamei, distinsul inamovibil raspunde: -Iata, aveti motiv de recurs! -Dar copilul nu-l cunoaste!! -Ii dau ocazia acum sa-l cunoasca -Copilul nu cunoaste domiciliul unde va fi dus!!! -Va dau dreptul sa-l insotiti daca doriti -Pai tatal lui m-a batut, ma injura, ma ameninta mereu... -Va dau ocazia sa va conciliati :-x :-x

# kuku date 15 October 2012 23:31 +13

GENIAL luju! EXCELENT ong! Poate in acest fel vor ajunge la cunostinta presei si respectiv a opiniei publice, hotarari judecatoresti, pe care nu doresc sa le calific nici drept rodul interventiilor, nici a nestiintei de carte ci simplu RUSINOASE, oricare a fost motivul care a determinat respectiva "interpretare"! Traiesc inca cu speranta ca mai exista obraz, care poate rosii, ca mai exista inca neliniste cand pui capul pe perna, ca si magistratii au copii, familii in general si ca intr-o buna zi totul se plateste, crestineste vorbind!

# popeasca date 15 October 2012 23:38 +8

la judecatoria sector 2 bucuresti sunt cei mai multi inamovibili. sincer. stiu si eu pe una care intra in sala dimineata si incepe prin a ne depana aventurile ei de dimineata cum copilul ei nu a vrut sa se trezeasca sa mearga la scoala...cum l a carat in brate...apoi pe la 10 intre 2 dosare ne mai povesteste cum cand era ea tanara...atentie!!! si a ipotecat sau asa ceva casa pt ca avea datorii atentie!!!! la PACANELE!!!!!!!!!!!!!!!! dna onorata instanta care decide cum e cu moralitatea si capacitatea de crestere a unui copil a parintilor a jucat la PACANELE!!!!!!!! apoi mai intreband si eu in stanga in dreapta am aflat ca e celabra pt povetele spuse in mijlocul sedintelor intre 2 dosare si ca a facut deja cariera cu asta! ca doar nu cu ce carte stie! ce credeati?! iar in timp ce "judeca" dosarul sta la taclale cu justitiabilii, ii certa, le da sfaturi...

# Dan date 15 October 2012 23:43 +4

Si mie mi-a fost trantit la modul canibalic un dosar la fond, judecatoarea nemaiputand gasi alta solutie ca sa-si motiveze sentinta decat atribuindu-mi afirmatii pe care nu le-am facut niciodata. Spre cinstea lor, instantele de apel si recurs (TB si CAB) mi-au dat dreptate. Daca increderea mea in sistem acum un an era zero, acum incep sa vad cu alti ochi actul de justitie. Si sper din toata inima sa nu fiu singurul in situatia asta.

# simona date 15 October 2012 23:46 +7

dar de program de vizitare pt un copil de 1 an si cateva luni cu luarea minorului din domiciliu dat de o femeie judecator careia am incercat in fel si chip sa i explic (cu acte doveditoare) ca domiciliul tatalui este un fals si ca ancheta tutelara nu s a efectuat niciodata, ca dnul nu locuieste acolo si ca nu stiu unde duce copilul, de asta ce ziceti? mi a raspuns: si ce daca dna! uitati ce zice dnul...ca duce copilul in parc. nu acasa. eu:unde in parc? ca vine iarna? ea:  eeee.dna, in parc!

# ioneasca date 15 October 2012 23:52 +7

PACANELE de la J2? Vai. ce placere. Mie mai mult si mai mult mi-a placut cand, dandu-mi cuvantul, deschid gura si pronunt cuvantul "exceptie". Ce eroare am comis! Pe loc vajnica doamna ma intrerupe, caci mi-e greu sa zic doamna presedinte, si ne marturiseste tuturor celor prezenti, citez:"Spuneti dna av, dar va avertizez ca in intrega mea cariera de pana acum nu am admis nicio exceptie, continuati..." Si am continuat, fireste vorbind ca cucu'n gura!

# Dan date 16 October 2012 08:16 -6

Bine ti-a facut. Prea v-ati invatat sa castigati dosarele pe exceptii, fara lupta. 

# tot eu date 16 October 2012 10:27 +2


Citeza pe Dan
Bine ti-a facut. Prea v-ati invatat sa castigati dosarele pe exceptii, fara lupta. 
FARA LUPTA zici? da, eu m-am gandit ca s-ar castiga cu cartea nu cu pumnii, dar vad ca avem pareri impartite, hahahha, mare procedurist ce esti tu, daca exceptiile sunt pentru tine de ignorat....cata carte! trebuie grabnic sa fi promovat!

# Dan date 16 October 2012 10:42 0

Nu sunt jurist dragalaso. Dar din cauza unei exceptii idioate m-am judecat 1 an si 8 luni cu o tembela din baroul vostru. Abia saptamana trecuta am castigat si recursul la CAB si se intoarce dosarul spre rejudecare. Ati invoca la disperare orice exceptii doar, doar sa nu se administreze probe pe fond, asta faceti. Si crede-ma ca stiinta de carte nu se reduce la gainariile astea.

# luminita date 16 October 2012 00:00 +4

sotul meu are si cetatenie franceza si romana. copilul nostru la fel. daca sotul meu se prezinta la frontiera cu documente de identitate franceze atat pt el cat si pt copil el este pt graniceri un cetatean strain cu un copil strain care au fost in romania si deci nu ii va cere acordul celuilalt parinte de a iesi din tara cu minorul. sotul meu m a amenintat permanent ca daca nu retrag divortul  va fugi cu copilul din tara si nu o sa l mai vad niciodata. am facut plangere la politie, raspuns- aveti martori? nu, le am zis eu, pt ca, culmea, chiar si el isi da seama sa nu spuna asa ceva cu martori. am facut sesizare la marea institutie protectia copilului. mi au raspuns ca nu este adevarat, ca nu poate iesi din tara cu copilul. astia nu stiu legea. in instanta- program vizitare- copil 1 an- le am explicat problema cu cetatenia si legea de iesire din tara- solutie: program de vizitare cu luarea minorului de la domiciliu! astea sunt institutiile noastre!asta fac ei! e ireal!

# luminita date 16 October 2012 00:07 0

sotul meu are si cetatenie franceza si romana. copilul nostru la fel. daca sotul meu se prezinta la frontiera cu documente de identitate franceze atat pt el cat si pt copil el este pt graniceri un cetatean strain cu un copil strain care au fost in romania si deci nu ii va cere acordul celuilalt parinte de a iesi din tara cu minorul. sotul meu m a amenintat permanent ca daca nu retrag divortul  va fugi cu copilul din tara si nu o sa l mai vad niciodata. am facut plangere la politie, raspuns- aveti martori? nu, le am zis eu, pt ca, culmea, chiar si el isi da seama sa nu spuna asa ceva cu martori. am facut sesizare la marea institutie protectia copilului. mi au raspuns ca nu este adevarat, ca nu poate iesi din tara cu copilul. astia nu stiu legea. in instanta- program vizitare- copil 1 an- le am explicat problema cu cetatenia si legea de iesire din tara- solutie: program de vizitare cu luarea minorului de la domiciliu! astea sunt institutiile noastre!asta fac ei! e ireal!

# luminita date 16 October 2012 00:20 0

sotul meu are si cetatenie franceza si romana. copilul nostru la fel. daca sotul meu se prezinta la frontiera cu documente de identitate franceze atat pt el cat si pt copil el este pt graniceri un cetatean strain cu un copil strain care au fost in romania si deci nu ii va cere acordul celuilalt parinte de a iesi din tara cu minorul. sotul meu m a amenintat permanent ca daca nu retrag divortul  va fugi cu copilul din tara si nu o sa l mai vad niciodata. am facut plangere la politie, raspuns- aveti martori? nu, le am zis eu, pt ca, culmea, chiar si el isi da seama sa nu spuna asa ceva cu martori. am facut sesizare la marea institutie protectia copilului. mi au raspuns ca nu este adevarat, ca nu poate iesi din tara cu copilul. astia nu stiu legea. in instanta- program vizitare- copil 1 an- le am explicat problema cu cetatenia si legea de iesire din tara- solutie: program de vizitare cu luarea minorului de la domiciliu! astea sunt institutiile noastre!asta fac ei! e ireal!

# luminita date 16 October 2012 01:14 0

sotul meu are si cetatenie franceza si romana. copilul nostru la fel. daca sotul meu se prezinta la frontiera cu documente de identitate franceze atat pt el cat si pt copil el este pt graniceri un cetatean strain cu un copil strain care au fost in romania si deci nu ii va cere acordul celuilalt parinte de a iesi din tara cu minorul. sotul meu m a amenintat permanent ca daca nu retrag divortul  va fugi cu copilul din tara si nu o sa l mai vad niciodata. am facut plangere la politie, raspuns- aveti martori? nu, le am zis eu, pt ca, culmea, chiar si el isi da seama sa nu spuna asa ceva cu martori. am facut sesizare la marea institutie protectia copilului. mi au raspuns ca nu este adevarat, ca nu poate iesi din tara cu copilul. astia nu stiu legea. in instanta- program vizitare- copil 1 an- le am explicat problema cu cetatenia si legea de iesire din tara- solutie: program de vizitare cu luarea minorului de la domiciliu! astea sunt institutiile noastre!asta fac ei! e ireal!

# k1 date 16 October 2012 07:46 +4

Noul Cod Civil aduce, printre alte noutati, prezumtia de custodie comuna a parintilor in caz de divort. Fireste, prezumtia este una relativa, deci poate fi rasturanata prin probe in fata instantei. INM-ul si mai apoi CSM-ul, coroborand in mod fortat art 398 cu art 507 NCC, impun instantelor o anumita interpretare restrictiva a textului de lege. Procedand astfel, o institutie de invatamant (inm) si o organizatie profesionala, cu menirea de garant al independentei justitiei (csm) se substituie leguitorului,incalcand principiul de drept "acolo unde legea nu distinge, nici noi nu putem distinge". Astfel, daca leguitorul lasa la aprecierea instantei exercitarea autoritatii parintesti de catre un singur parinte, "atunci cand exista motive temeinice" art 398, NCC, art 507 enumera limitativ cazurile in care exercitarea autoritatii parintesti de catre un singur parinte, nu mai este lasata la aprecierea judecatorului, ci este obligatorie. A incerca coroborarea celor doua articole, in sensul restrangerii atat a posibilitatii magistratului de a aprecia fiecare situatie in parte, cat si a partilor de a rasturna o prezumtie relativa instituita de lege, reprezinta in opinia mea o grava ingerinta in actul de justitie, facuta de institutii, care in plus nu au nicio competenta in acest sens. "Avizul" CSM-ului in sensul interpretarii textului de lege doar in maniera expusa mai sus este in sine o incalcare a independentei judecatorului, si asta in conditiile in care, tocmai aceasta organizatie este chemata sa garanteze independenta justitiei. Nu in ultimul rand sunt de mentionat situatiile foarte grave pe care aceasta institutie a custodiei comune le-a creat, intr-o societate nepregatita, atat ca mentalitate, dar mai ales ca disfunctionalitate a sistemului sau de protectie si suport oferit familiilor monoparentale. "Fortandu-se" suplimentar introducerea custodiei unice, prin interpretarea restrictiva la care am facut referinta, "interesul superior al copilului", concept practic nedeterminat juridic, ajunge sa fie o notiune golita de sens, atat prin insuficienta sa definire, cat si prin limitarea, care se incearca, a judecatorului de a aprecia, propri sensibus, in ce anume consta acest interes al minorului in fiecare situatie in parte. Fata de acestea, va rog, ca in masura in care apreciati ca intemeiat punctul de vedere expus, sa promovati o campanie de stopare a institutiilor fara atributii in domeniul legislativ, sa impuna instantelor de judecata o anume interpretare restrictiva a textului de lege

# Mariana date 16 October 2012 12:27 +2

Spre deosebire de userul "Dan", eu nu-mi pot exprima aceeasi incredere fata de justitia din Romania, bineinteles, apreciez subiectiv, in prisma propriilor suferinte, in urma carora, un copil perfect sanatos a devenit clientul cabinetelor de psihiatrie infantila si beneficiarul "Consilierii psihologice" , la indicatia tatalui "indreptatit" la relatii. Aceasta interpretare a "autoritatii parintesti comune", care se justifica pe studii facute de anumiti psihologi este in contradictie cu studiile facute de alti renumiti psihologi, care, printre altele, sustin: -Somnul de dupaamiaza este benefic minorului-vezi program de vizita dat exact pe orarul de somn al minorului de catre Onorata Instanta -Pana la o anumita varsta, copilul este legat subtil de mama, copilul are acces direct la subconstientul mamei- o mama stresata va avea un copil stresat-vedeti conceptul "Un partener rau poate fi un parinte bun" Cand da in mama, implicit da si in copil

# Mariana date 16 October 2012 12:38 +2

-Tot cercetatorii sustin ca laptele matern este hrana cea mai sanatoasa pentru copil, mai mult, recomanda prelungirea alaptarii chiar si pana la 2 ani, alaturi de alimentatia diversificata - vezi sentinta cu luarea minorului de la sanul mamei pentru a "socializa" cu familia extinsa a tatalui -Parintele la care locuieste minorul il hraneste, il educa, ii alina suferintele daca e cazul. Este absurdul absurdului de a "hotari" din pozitia inamovibilitatii ca parintele traitor peste mari si tari sa aiba autoritate parinteasca comuna cu parintele rezident. Poate oare acesta la ce gradinita sa fie dus copilul, din moment ce sarcina de a-l duce este a parintelui rezident? Si in virtutea carui principiu poate hotari acest parinte daca parintele rezident cu copilul din dotare unde sa-si faca concediul cei doi? - vedeti sentintele aberante de autoritate parinteasca comuna, cu parintii traitori la distante apreciabile

# carbo-gazos date 16 October 2012 14:25 +3

Mariana, in Romania bravul si unicul nostru conducator impreuna cu gasca de gaozari din guvern si de pe langa, promoveaza cea mai sanatoasa hrana pentru tot poporul, aceasta amarata de natiune care tine in spate un sistem putred de corupt si un stat absolut parazitar, hrana care este "laptele" patern. IN Romania, NU exista ceva care sa functioneze, in afara de hotiile lingailor si marilor infractori. Exista doar "laptele" patern, care nu poate fi inghitit de romani decat intr-o singura pozitie. IN genunchi.

# emi date 16 October 2012 16:24 +3

judecatorii ICCJ sectia penala DRAGOMIR SI BARBALATA sunt niste monstri , care nu au respectat si nu respecta legea in sentintele pe care le pronunta, si ceea ce este si mai rau distrug actul de justitie in cel mai marsav mod pentru asi insusi diverse merite materiale injuste.

# felix date 16 October 2012 19:25 +3

la ploiesti, magistratii procurori sfideaza legea, justitiabilii, dreptul comunitar, victimele

# obiectiva date 16 October 2012 19:35 +4

FOARTE ADEVARAT !!! fiind din Bacau, m/a impresionat si revoltat cazul DINU DAMASCHIN, care era aproape mort cand a fost adus in fata judecatorilor, unde a si decedat, dupa 4 ore de agonie ! nici un telefon la 112 NU POT DA ??? sunt teroristii in robe !!!! de mine nu mai povestesc ca pot scrie un roman de 10000 de pagini privind sistemul judiciar romanesc, in care justitiabilul NU isi apara drepturile IN instanta, ci DE instanta !!!

# Viitor, date 16 October 2012 22:09 +2

Un material excelent si profesionist. Luati l-a cunostinta distinsi domni din Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei. Recent am vizitat Bucovina si intimplator,navigind pe internet am gasit sit-ul Fundatiei Stefan cel Mare Voivodeasa ce apara Drepturile Omului in acea zona din tara.Cu adevarat m-am ingrozit ce poti lectura din intimplarile unui om ce apara drepturile omului in institutiile sucevene.Puteti colabora cu aceasta organizatie,puteti culege materiale interesante si nu veti regreta.Este cutrenurator ce se intimpla in justitia suceveana !!! Intreb,cind vom descoperii asemenea organizatii in toate judetele tarii pentru stirpirea tumorii denumita "justitie"? Societate civila"unitiva si actionati"!Dumnezeu sa va apere,OAMENI!

# Ing. agronom TEODOR ILIESCU (PERSECUTAT) date 16 October 2012 23:35 +2

Din pacate inca e cea mai corupta si ineficienta institutie romaneasca care inca nu recunoaste drepturile la MOSTENIRE si PROPREITATE PRIVATA generand alambicari ale situatiilor certe in orice fel de dosare, cu scopul tergiversarilor vadit premeditate ! P.S. Justitia Romana ! PACAT DE SANGELE VARSAT IN 1989 ! Si sa va fie rusine ca DREPTUL E TRANSFORMAT IN ESCROCHERIE !

# camelia date 17 October 2012 01:04 0

Dragă "viitor",din curiozitate mergi la CA Iaşi să afli pentru ce a fost trimis în judecată "onorabilul" reprezentant al Fundaţiei Ştefan cel Mare.Un semi-analfabet,care practică meseria de avocat fără drept, a lovit un avocat,etc.Aşa că las-o mai moale cu aprecierile la adresa unui jeg,care se erijează în mare"apărător" a drepturilor omului,drepturile lui, evident.

# Sucevean date 17 October 2012 02:52 0

Cameloiule mama,ma tem ca tu esti mai mare "JEG"mai mare decit judetul Suceava!Realitatea de zi cu zi din instantele de judecata si parchete te contrazic.Daca asta e semi-analfabet tu esti chiar analfabet,oriesti timpit?Mai bine citeste legea si compara activitatea ONG-urilor.Cit despre dosare,stim bine cum se fabrica.despre lovirea unui avocat,inseamna ca nu cunosti si tu esti chiar lovit in cap.Mai bine fati un control la cap apoi vorbeste, daca nu stii ce se intimpla in acest caz.

# tou un sucevean date 17 October 2012 13:06 0

La judecataoria Radauti este un judecator pe nume Cosovanu Mihai,un fost politist de frontiera, care dupa ce a terminat de facut afaceri si contrabanda cu tigari sa gandit ca mai bine i-ar sta in haina de judecator insa gresit a gandit,cel mai bine ii va sta in haine vargate. Un infractor care nu stie sa judece , judeca dupa bunul plac sau dupa ureche , asa cum canta si tiganii . Un judecator care nu stie de norme procedurale samd. Are plangeri penale in acesti doi ani de cand e judecator cat un judecator in toata cariera de-o viata,si nu numai, si la csm

# suflu si-n iaurt date 17 October 2012 13:19 +3

Minunata este ASOCIATIA PENTRU MONITORIZAREA JUSTITIEI! Dar lipseste cu desavarsire! Nimeni nu raspunde la telefon, Nimeni nu raspunde la mail, Daca postezi ceva se sterge! Un alt ONG made in Romania, ramane cum am vorbit.

# gica fara frica date 17 October 2012 15:16 +3

Era cat p'aci sa iau in serios ASOCIATIA PENTRU MONITORIZAREA JUSTITIEI, dar m-am lamurit de cata monitorizare e capabila o organizatie care are doar site si la telefon nu raspunde nimeni, echipa nu exista, persoane cu nume si prenume, nici atat! de aici imi reiese ce activitate febrila au domnii!

# Gogu, date 18 October 2012 19:49 0

Stimate domn CAMELIA,pentru reducerea timpeniei tale lectureaza draga art.28 din Ordonanta 137/2000 privind discriminarea si maui lectureaza decizia nr.258/2004 a CCRo care reglementeraz[ clar activitatea ONG care apara drepturile omului,mai verifica si fisa postului pentru angajatii Fundatiei Stefan cel Mare Voivodeasa care v-a creat numai cosmaruri incompetentilor.Eu le-am verificat!Am mai verificat si faptul ca de fapt, avocatul CC l-a lovit pe HTI si nu invers, perverso.Ce faceai CC daca nu te ajutau procurorii si judecatorii pe care maicata ii pupa-n fund? Va hraniti numai cu minciuni ticalosite praduitori de neam si tara.

# cedo date 28 November 2012 18:58 +1

drepturile salariale aferente anilor 2008-2009 esalonate pina in 2016,datoriile la stat aferente acelorasi ani neesalonate .hmmm nu este frumos ce face statul. vrea sa se imbogatesca s-au vrea sa umileasca oamenii,art 6 cedo proces neechitabil ,sa vedem ce mai zice statul

# gogu date 28 November 2012 22:41 0

pdl-o mizerie de partid,o adunatura de hoti dovediti cu,, acte-n regula,, niste zdrente de jegosi ce au asuprit poporul la puscarie cu ei in frunte cu basinica

# manifest date 20 March 2013 18:13 +1

Justiţiabili nu termină judecata cu convingerea că au fost nedreptăţiţi, ei sunt nedreptăţiţi de justiţie pentru că dacă în şedinţa de judecată se face o nedreptate, hotărârea pronunţată nu poate fi decât nelegală. De exemplu, dacă în hotărârea judecătorească s-a consemnat contrar celor întâmplate în şedinţa de judecată mai poate justiţiabilul să creadă că procesul a fost echitabil? Cunosc caz concret, apărătorul recurentei a fost prezent la soluţionarea recursului a pus concluzii pe recurs şi în hotărârea judecătorească este trecut lipsă şi judecat în lipsă pe o excepţie. CSM-ul cunoaşte cauza, dar nu ia măsuri. Alt exemplu, dispare din dosarul penal declaraţia inculpatului, completul de judecată nu dă curs contestaţiei împotriva notelor grefierului, înculpatul este condamnat, CSM-ul cunoaşte abuzul şi nu efectuează o anchetă eficientă. Aspecte de acest gen sunt multiple pentru că nu sunt sancţionate de Inspecţia Judiciară. Cunosc foarte multe cazuri....

# Bojidar date 8 October 2013 14:47 0

România e ţară de proşti, de tâmpiţi şi de imbecili? Tupeul si nesimţirea lui Șantaj Basescu, fost Traian care a recunoscut ca se amesteca in justiţie, cu subiect si predicat, este stirea care ar trebui subliniata. Să ştie toată lumea că asa a procedat in toti acesti 9 ani. Ce o să se faca Șantaj Basescu, fost Traian si Monica Macovei-Alcool fara sa controleze “independenta” justiţiei? Cred ca si fostul ministru al Justiţiei Cătălin Predoiu sufera ca si multe ONG-uri “loialiste” de profil basist conduse de persoane care îl au pe naşu’ în suflet si nesimţire vor suferi! Vezi cum i-a răsplătit Șantaj Băsescu pe “loialişti” din ONG-uri care au activat în campania de defăimare a României, trimiţând dezinformări la oficialii Comisiei Europene. Totodata şi ce mare serviciu le-a făcut Șantaj Băsescu. O sa fie scoase din sertarele D.N.A. sau P.I.C.C.J. dosarele ALRO Slatina, Casa din Mihaileanu, Dosarul vanzari-cumparari succesive dintre Șantaj Basescu şi Costel Căşuneanu, Dosarul Popoviciu si

# Bojidar II date 8 October 2013 14:50 0

si penthouse-ul Ioanei Basescu, s.a.m.d.??? Șantaj Băsescu şi Costel Căşuneanu au o trainică şi fructuoasă relaţie de afaceri. De-ar fi numai cu Costel Căşuneanu … Abuzurile golanesti comise de cei care îl au pe naşu’ în suflet si nesimţire in frunte cu: Morar, Luluta Kovesi, Handeala, Alintuta Ghica sau Cristi Vasilica Danilet la care se adăuga “loialişti” din ONG-uri cat si pupincurismul basist desuet au exasperat pana si pe boii si vacile care mai credeau in MINCIUNA BASESCU. Cat timp vom asista impasibili la abuzurile comise de cei care îl au pe naşu’ în suflet si nesimţire din: C.S.M. ( Handeala), Curtea Constitutionala ( Handicapat Zegrean), D.N.A. (Luluta Kovesi), I.C.C.J. (Doina Livia STANCIU) sau A.N.I. – Horia Georgescu (Giumpix), partide politice basiste neanregistrate la tribunal?! Cine le asigura imunitate si impunitate acestor 4pezi?! Totul are o limita. Pana cand?

# CONSTANTIN DANIEL IONEL BRAILA date 17 May 2015 11:58 0

OBLIGATIILE DIN DISPOZITIVUL HOT.CEDO 17034/03 EXECUTATE INCOMPLET DE CATRE AUTORITATILE ABILITATE ALE STATULUI ROMAN.ACEST FAPT A FOST CONSTATAT DE CATRE PARCHETUL DE PE LANGA JUD.SECT.5 BUCURESTI,PRIN ORDONANTA DE DECLINARE CALITATEA (FAPTUITORULUI)PERSOANEI CATRE PCAB,PENTRU EFECTUAREA URMARIRII PENALE PRIVIND ABUUL IN SERVICIU SI FALS INTELECTUAL..PCAB DE INDATA INAINTEAZA DOSARUL PENAL, AL CAREI PARTE VATAMATA SUNT,CATRE PICCJ,FARA A INDICA MOTIVUL SI TEMEIUL LEGAL CARE A STAT LA BAZA INAINTARII ACESTUI DOSAR,PRECIZAND SA SOLICIT INFORMATII SUPLIMENTARE DE LA PICCJ.AM SOLICITAT INFORMATII PICCJ,DAR ACESTA I-MI SPUNE SA MA ADRESEZ PCAB,PENTRU INFORMATII.PENTRU REZOLVAREA ACESTEI PROBLEMA ADMINISTRATIVE,AM SESIZAT MJ,CSM-ul,PICCJ,PCAB,PRESEDENTIA ROMANIEI SI FACIAS,DAR FARA NICI UN REZULTAT.EU NU AM ACCES LA ACEST DOSAR CONFORM ART.81 DIN NOUL COD DE PROC.PENALA.CONCRET NU STIU LA CE UNITATE DE PARCHET SE AFLA ACEST DOSAR PENAL PENTRU A AFLA IN CE STADIU SE AFLA IN LUCRU.E GRAV

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 20.12.2024 – “Portocala” vrea sa paradeasca un primar

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva