Urmarire IN REM? Parchetul Ploiesti tergiverseaza dosarul gen. Simion Boncu, functionarul ONU care a produs un accident mortal
Generalul MApN (in rezerva) cu o stea, Simion Boncu, actualmente functionar ONU cu misiunea de reprezentare a Ministerului Apararii, a comis anul trecut un tragic accident de circulatie, in urma caruia o femeie a murit si alti doi oameni au fost grav raniti. Aflat la volanul unui autoturism Skoda Octavia, generalul Boncu a intrat pe contrasens si a lovit frontal un autoturism Dacia Logan, omorand pe loc o femeie aflata pe bancheta din spate a masinii si ranind alti doi ocupanti.
Din luna mai 2009 si pana in prezent, desi exista o expertiza tehnica in care se spune negru pe alb ca vinovat de producerea accidentului este generalul (r) Simion Boncu, Politia din Prahova, in competenta careia se afla ancheta, nu a inceput macar urmarirea penala impotriva acestuia. Nici macar faptul ca generalul a datt declaratii contradictorii cu privire la circumstantele accidentului nu a contat pentru anchetatori, care lasa sa se aseze praful pe dosar, comandand expertize peste expertize.
A tamponat frontal o masina de pe contrasens
Generalul Boncu se afla in data de 13 mai 2009 la volanul masinii sale, o Skoda Octavia, pe DN 1, in afara localitatii Ploiesti pe sensul de mers dinspre Bucuresti catre Brasov. La un moment dat, din motive inca neelucidate pe deplin, generalul a pierdut controlul volanului si a intrat pe contrasens, ciocnindu-se frontal cu un autoturism Dacia Logan, in care se aflau trei persoane si care circula regulamentar. In urma impactului, femeia aflata pe bancheta din spate a murit pe loc, alti doi pasageri din acelasi autoturism fiind raniti grav. Politia s-a deplasat imediat la fata locului, pentru a face constatarile de rigoare in aceste cazuri, apoi a demarat o ancheta. Dosarul a ajuns la Parchetul de pe langa Judecatoria Ploiesti, numai ca procurorii au decis trimiterea cauzei inapoi la Politie, „sub supraveghere”. Desi la dosar exista o expertiza tehnica ce arata clar din vina cui s-a produs accidentul, anchetatorii nu au considerat ca este necesar sa inceapa urmarirea penala impotriva generalului, in ciuda faptului ca acesta a dat declaratii contradictorii cu privire la faptele sale.
In dosarul cauzei, inregistrat la Parchet cu numarul 4892/P/2009, a fost dispusa efectuarea unei expertize tehnice. Concluziile acesteia, intocmite de expertii tehnici auto Nicolae Nedelcu si Marian Alionte, aratau urmatoarele: “In zona kilometrului 66+960, in conditii de vizibilitate buna, timp de zi, drum in linie dreapta cu suprafata din mixtura asfaltica in stare uscata, conducatorul autoturismului Skoda Octavia cu numarul B 97 ESY, pierde controlul directiei de mers, autoturismul se deplaseaza spre stanga directiei sale de mers si patrunde pe contrasens in banda numarul 2, unde intra in coliziune cu autoturismul Dacia Logan cu numarul B 67 MBJ cu consecintele cunoscute. Cauzele abaterii directiei de deplasare a autoturismului Skoda Octavia, condus de Boncu Simion, de pe sensul de mers Brasov-Bucuresti spre banda numarul 2, nu s-au stabilit cu ocazia cercetarilor care au avut loc la fata locului.”
Generalul a vazut cand gropi, cand pete de ulei
In acelasi raport de expertiza tehnica se arata: “conducatorul autoturismului Skoda Octavia in declaratia sa, face precizari asupra modului cum a condus autoturismul in zona producerii accidentului. In data de 13.05.2009, in jurul orei 15.00, a plecat din Breaza, (…) cu intentia de a ajunge la Bucuresti, ajuns in zona km 66+960, a simtit ca autoturismul trage puternic spre dreapta, spre sant, a incercat sa redreseze autoturismul manevrand volanul in partea stanga, masina a intrat pe contrasens in coliziune cu autoturismul Dacia Logan, autoturism care se deplasa regulamentar pe banda numarul 2 Bucuresti-Brasov”. Cea de-a doua declaratie a generalului, cuprinsa tot in raportul de expertiza, arata insa altceva: “Declaratia invinuitului, in care acesta mentioneaza ca o groapa in asfalt sau o pata de ulei ar fi produs pierderea brusca a controlului asupra directiei de deplasare a autoturismului Skoda Octavia, nu este sustinuta de actele de la dosar, astfel - in procesul verbal intocmit la fata locului de catre organele de cercetare penala se precizeaza: “accidentul s-a produs pe DN1... carosabil acoperit cu imbracaminte asfaltica neteda, uscata. In fotografiile judiciare de la dosar se poate observa ca asfaltul benzilor de deplasare Brasov-Bucuresti este neted, uscat (fara gropi, fata pete de ulei)”.
Cele doua declaratii initiale ale generalului in rezerva au fost urmate de a treia, de aceasta data in fata organelor de cercetare penala. Conform unor surse judiciare, in momentul audierii sale la Politie, generalul in rezerva a sustinut ca nu isi poate explica ce manevra a facut masina sa ajunga pe contrasens, negand totodata ca a adormit la volan.
“Accidentul putea fi evitat de catre Simion Boncu”
In ceea ce priveste viteza de deplasare a celor doua autoturisme, expertii au ajuns la concluzia ca masina generalului rula cu 90 de kilometri la ora, iar Loganul avea o viteza de 75 de kilometri. In concluziile expertizei se arata ca “viteza autoturismelor in momentul impactului este egala cu viteza avuta de acestea in premomentele impactului, niciunul dintre autoturisme nu a franat inainte de impact”.
Expertii judiciari au stabilit, intr-un capitol intreg din concluziile raportului de expertiza, ca: “in conditiile date, in absenta oricaror urme de franare-derapare sau a altor urme ramase la locul producerii accidentului, se considera ca accidentul putea fi evitat daca conducatorul autoturismului Skoda Octavia nu crea starea de pericol prin patrunderea in mod neasteptat pe contrasens. Patrunderea pe contrasens a autoturismului Skoda Octavia condus de Boncu Simion s-a datorat lipsei de atentie si de concentrare a acestuia in timpul mersului si a unei viteze de deplasare care nu i-a permis corectarea directiei de mers. Din punct de vedere tehnic se poate concluziona ca accidentul s-a datorat lipsei de corelare a vitezei de rotire a volanului in raport cu viteza de deplasare a autoturismului, situatie ce a dus la ajungerea autoturismului pe contrasens, inainte de a avea posibilitate sa se revina asupra volanului. (..) Accidentul putea fi evitat de catre conducatorul autoturismului Skoda Octavia daca pe timpul conducerii autoturismului manifesta o atentie si o concentrare care sa-i permita mentinerea autovehiculului pe directia initiala de mers fara sa patrunda pe contrasens intr-un loc nepermis. (…) Accidentul nu putea fi evitat de catre conducatorul autoturismului Dacia Logan cu numarul B 67.BMJ. ”
Urmarirea penala a fost declansata IN REM!
Desi raportul de expertiza arata fara putinta de tagada ca generalul este culpabil, situatie fata de care ar trebui urmarit penal pentru ucidere din culpa si pentru vatamare corporala din culpa, politistii si procurorii au ajuns la concluzia ca trebuie sa declanseze urmarirea penala IN REM si nu in personam (adica se cerceteaza fapta, care constituie infractiune, dar nu s-ar cunoaste inca autorul, pentru a fi tras la raspundere). In dosar au fost dispuse de asemenea efectuarea mai multor expertize, care sa stabileasca pe mai departe cursul anchetei. Generalul in rezerva si functionar al ONU Simion Boncu s-a prezentat la Politie de cateva ori, dar numai pentru a le arata oamenilor legii ca nu stie cum a intrat pe contrasens. De altfel, de la momentul producerii accidentului a trecut mai bine de un an, si de abia la zece luni de la producerea tragediei politistii au chemat la audieri partile vatamate, pentru prima declaratie in acest caz.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii